Close
מציג תוצאות 1 עד 12 מתוך 12
  1. #1

    ברירת מחדל שמן מנוע overflow

    אחרי ריקון שמן מנוע בדיסקברי דיזל הכנסתי כ 5.3 ליטר שמן (הקיבולת היא 5.8)
    במצב קר השמן הגיע עד סמן עליון במדיד.
    אחרי הנעה השמן עלה הרבה למעלה וגם משפריץ החוצה מפיית המדיד.

    קודם כל, אני מניח ששגיתי - והמדידה הסופית צריכה להיות אחרי שהמנוע עבד קצת?
    ומה עכשיו? מרוקנים עודפים מפתח ריקון?
    יש איזו שיטה נכונה למילוי מדויק ?

    תודה

  2. #2
    חבר רשום גיא's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    אזור חיוג ... תפוס
    הודעות
    18,023

    ברירת מחדל חוזר: שמן מנוע overflow

    1. השיטה הנכונה היא לעבוד עם ספר רכב. שם יש את כל המידות הנוכות.
    2. אחרי שריקנת שמן מנוע תוריד את המסנן
    3. הרכב מסנן חדש - וריק
    4. מלא שמן כשהמדיד בחוץ ( לפחות קצת )
    5. אם אתה יודע את כמות השמן הנכונה של החלפה - אתה יכול להכניס את הכמות, אם לא, מלא 2 או 3 ליטר, עצור, חכה חצי דקה, מדוד, הוסף עוד חצי ליטר, חכה חצי דקה, מדוד וחוזר חלילה עד שהשמן יעמוד קבוע על הקו העליון או כמעט עליו.
    6. אם מילאת יותר מידי, פתח את בורג הניקוז ותן לכמות המתאימה לצאת.

    בהצלחה.

    שים לב שעבודת מנוע עם שמן מעל לכמות הנכונה מזיקה למנוע מאוד.
    צועניה ..

  3. #3

    ברירת מחדל חוזר: שמן מנוע overflow

    לא אמורים לבדוק את מפלס השמן על מנוע חם? הרי השמן עולה קצת (מפלס) לאחר כמה דקות עבודה?

  4. #4

    ברירת מחדל חוזר: שמן מנוע overflow

    שמן בודקים לאחר מס' דקות שהמנוע כבוי, וזאת על-מנת לאפשר לשמן שנמצא בחלקים שונים במנוע לטפטף חזרה לכיוון אגן השמן.
    בזמן עבודת המנוע, המפלס לא עולה, אלא יורד, וזאת מהסיבה ששמן שאגור באגן השמן מובל לחלקים שונים לצורך שימון המנוע.


    עידן
    It's a LAND ROVER thing
    You wouldn't understand

  5. #5

    ברירת מחדל חוזר: שמן מנוע overflow

    אוקי, אז עכשיו אני קצת מודאג.
    אם כל מה שעשיתי היה לפתוח פקק ריקון אגן שמן, להחליף פילטר שמן ולמלא שמן חזרה.
    ואם השמן כשהמנוע קר היה ברמה המקסימלית של המדיד.
    אש מה בדיוק קורה כשאני מניע את הרכב והמדיד מראה הרבה מעל קו המקסימום ושמן משפריץ מפתח המדיד החוצה?????

  6. #6

    ברירת מחדל חוזר: שמן מנוע overflow

    אם בדקת שמן כשהמנוע עובד, זאת לא בדיקה נכונה. המפלס על המדיד יהיה גבוה מאוד, וזאת עקב הסירקולציה של השמן, הכל עובד ורועש שם.
    (דרך אגב, הדבר היחיד שנבדק כשהמנוע פועל הינו שמן גיר אוטו'...)


    כבה את המנוע, תן לשמן לטפטף ולחזור לאגן השמן, ואז בדוק את המפלס.


    עידן
    It's a LAND ROVER thing
    You wouldn't understand

  7. #7

    ברירת מחדל חוזר: שמן מנוע overflow

    מצורפות הוראות יצרן להחלפת שמן ופלטר שמן

    מוזר: למה כתבו לנתק מצבר? בשביל שלא יניעו את האוטו בטעות?
    תמונות מצורפות תמונות מצורפות Click image for larger version. 

Name:	2.JPG‏ 
Views:	204 
Size:	83.0 קילובייט 
ID:	5798  

  8. #8
    חבר רשום
    תאריך הצטרפות
    Oct 2005
    מיקום
    כאן בדרך לשם
    הודעות
    612

    ברירת מחדל חוזר: שמן מנוע overflow

    סתם שאלת תם:
    האם ניגבת את המדיד בין הבדיקות ?
    מין הסתם כשהמנוע עובד, השמן מצטבר גם על המדיד לכן יש לנגב,לדחוף חזרה ורק אח"כ לבדוק כמו שאמרו מעלייי.
    לא מוריד את הזבל,נקודה .:oops:

  9. #9

    ברירת מחדל חוזר: שמן מנוע overflow

    ניתוק מצבר זו הוראת בטיחות כללית שאתה תמצא בכל ספר לפני כל פעולה פחות או יותר.

    JN - מילאת יותר מדי שמן, בזה אין ספק. אם הכמות ה"רשמית" היא 5.8, סביר להניח שצריך למלא 4.5-5 ליטר בלבד. יש כמות לא זניחה שנשארת בפינות המנוע. אין לך ברירה עכשיו - פתח בורג ריקון, תוציא ליטר אחד, ותבדוק שוב. הבדיקה היא כשמנוע מדומם. יש הבדל בין מנוע קר לחם - אבל הוא לא מאד גדול. כשהמנוע קר,

    הסימנים על המדיד, בכל המכוניות, הם אותו דבר - ההפרש בין הקו התחתון לעליון הוא בערך ליטר/קילו/קווארט.

    כמו כן, כל עוד יש שמן על המדיד, אפילו מתחת לקו התחתון - יש מספיק שמן כדי להניע בבטחה.

    מה שהיית צריך לעשות זה לרוקן, להחליף פילטר, למלא גלון אחד - 4 ליטר, לתת לשמן להתנקז במשך דקה. לבדוק שמן - אם יש על המדיד משהו, זה בסדר, אפשר להניע.

    אחרי חצי דקה-דקה, דומם מנוע, בדוק שמן. הוסף כמה שצריך כדי להגיע מעט מתחת לקו העליון - זכור שההפרש בין הקוים הוא קילו אחד של שמן. עדיף להוסיף במנות קטנות ולבדוק כל פעם, כדי לא לעבור את הקו העליון. אם עוברים את הקו העליון בצורה משמעותית - כמו שקרה לך - אין ברירה אלא לרוקן. עבודה עם עודף שמן לאורך זמן מזיקה למנוע.
    איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
    היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988

  10. #10
    חבר רשום ofiredri's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Jan 2003
    מיקום
    California
    הודעות
    852

    ברירת מחדל חוזר: שמן מנוע overflow

    בנוסף לבטיחות, ניתוק המצבר נדרש על מנת למנוע שליחת אות check engine למחשב ...
    2003 Jeep Rubicon
    CU4WHLN

  11. #11
    חבר רשום חימושניק's Avatar
    תאריך הצטרפות
    May 2004
    מיקום
    ראשון לציון
    הודעות
    1,123

    ברירת מחדל חוזר: שמן מנוע overflow

    ציטוט נכתב במקור על ידי נמרוד
    הסימנים על המדיד, בכל המכוניות, הם אותו דבר - ההפרש בין הקו התחתון לעליון הוא בערך ליטר/קילו/קווארט.
    אהה, ספר את זה לפורד F350. בין הקווים יש 3! ליטר שמן!

  12. #12

    ברירת מחדל חוזר: שמן מנוע overflow

    אוקי, צודק, אסייג את דברי - במיוחד כי הדיון הוא על לנדרובר, שם באמת הכל יכול להיות :mrgreen:

    ברוב המכוניות ורכבי השטח המרחק בין שני הקווים מציין קילו/ליטר/קוורט
    איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
    היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988

נושאים דומים

  1. בחירת מנוע (שאלה לגבי עמידות של מנוע אופנוע כביש בשטח)
    על ידי Porsche_Dude בפורום פורום הבונים + הנדסת ג'יפים
    תגובות: 10
    עדכון אחרון: 14-08-08, 13:16
  2. לגבי מנוע..? (מעוניין להחליף מנוע 1000 ל1300 - שאלות)
    על ידי יאקיר בפורום פורום סוזוקי Suzuki
    תגובות: 0
    עדכון אחרון: 30-06-08, 23:14
  3. שמן מנוע משפריץ מפתח המילוי -כאשר מנוע מונע והפקק פתוח
    על ידי sherifon בפורום פורום רכב שטח 4X4 כללי
    תגובות: 5
    עדכון אחרון: 26-04-07, 22:12
  4. מנוע דיזל לסופה97 (מחפש מנוע או חלופות אחרות - בנזין/מנוע היילקס)
    על ידי נצרתי בפורום פורום ג'יפ סופה ורנגלר YJ/TJ
    תגובות: 15
    עדכון אחרון: 15-04-07, 21:31
  5. פעולת מנוע עגולה וולא טורית (מה זה מנוע וואנקל/רוטורי? - עריכה)
    על ידי belair בפורום פורום ג'יפאים מתחילים + יעוץ לפני קנייה
    תגובות: 8
    עדכון אחרון: 07-09-06, 23:14

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •