PDA

צפייה בגרסה מלאה : תיקתוק בהילוך שלישי



landrover
02-09-07, 15:51
החל מלפני כמה ימים ,
התחיל תיקתוק בהילוך שלישי , משהו שנישמע כמו צלב לא תקין ,
החלפתי צלב חשוד , לא עזר ,
פירקתי את הדרייבשאפט הקידמי , עדיין התיקתוק קיים ,מהאיזור הקידמי של הרכב,
התיקתוק גדל ביחס ישר לטורים של המנוע.
כשלוחצים קלאטץ נעלם ,
שומעים אותו גם ברברס ב LOW....לא ברור לי מה הקשר...
רעיונות יתקבלו בברכה

אמיר

איציק - 4X6ZH
02-09-07, 16:17
לפי התאור שלך יתכן ויש לך שן שבורה באחד מגלגלי השיניים של הממסרה .
תנקז שמן גיר לתוך כלי תבדוק שבבים .
****
איציק

landrover
03-09-07, 18:13
תודה איציק - זה אכן זה ....

עם כל הצער שבדבר .. הלך הגיר

אני כרגע מחפש אחרי גיר LT77 שמתאים לTDI200(יותר קצר מהרגיל)

אם יש למישהו פרטים , ראה שמע וכו'

כל מידע יתקבל בברכה ...

אמיר.

איציק - 4X6ZH
03-09-07, 18:34
לפני שאתה משבית את הרכב בתקווה שהוא לא מפורק לחלקים ;)
תחליף שמן תוציא את השבבים .
ותמשיך לנסוע ובינתיים תחפש חלקים .
****
איציק

itay-rover
03-09-07, 18:51
מצאת שן שבורה בשמן?מאיזה חומר היא?
אם היא מפליז(זהובה)אז זה של הסינכרונים ומזלך גדול.שיפצתי גיר כזה בשנה שעברה לבד בעלות מגוכחת,הזמנתי קיט סינכרונים מאנגליה והגיר מתפקד ניפלא.
אני מניח שאם תדע להגדיר להם את החלק השבור הם יוכלו למצוא לך כל חלק שתצטרך,והשיפוץ של גיר כזה ממש כיף!
את החלקים הזמנתי מ- ashcroft transmition אנגליה.

איתי.

חנן-ג'יפולוג
03-09-07, 19:01
אם התייאשת מהגיר והחלטת לא לשפץ אותו, שווה לך להמשיך לנסוע ככה עד שהגיר ימות, אם בכלל. אני מכיר גירים שנוסעים עם שן שבורה במשך שנים והרבה עשרות אלפי ק"מ.

איציק - 4X6ZH
03-09-07, 19:08
סינכרון לא דופק בנסיעה
סינכרון מקשה על שילוב או שחרור מהילוך
דפיקה בנסיעה ובהילוך נוסף ( שהוא המשותף להילוך השבור ) חייב להיות שן שבורה . או בהילוך עצמו
או בקונטרה גיר .
בדרך כלל חסרה שן שלמה שנופלת לתחתית גוף הממסרה וזה הכל .
הסיכוי לנזק נוסף הוא קטן ביותר .
כמובן שאין להעמיס על ההילוך השבור . ( גרירה / נסיעה במעלה בעומס )
נכון הדפיקות מעצבנות ומפחידות .
אבל מתרגלים וזה הופך להיות מקורי ונחמד .:smile:
****
איציק

itay-rover
03-09-07, 19:22
צודק.
לא חשבתי על זה ככה.
כנראה שעם ניסיון אין להתווכח....
בכל מקרה,כפי שציינתי,ניתן להביא כמעט כל חלק לגיר הזה.מצד שני,אוליי כדאי לחשוב על שדרוג ל R380 שעלות קנייתו מפירוק לא גבוהה במיוחד.(כמובן שההתאמה היא לא טריוויאלית,אבל בכל זאת לנד רובר)
איתי

שחף110
03-09-07, 22:53
אמיר,
הגיר שאתה מחפש אצלי נמצא אצל איתי :twisted:

landrover
04-09-07, 21:29
איתי - מזל שלך - לפני שנה כמעט קניתי את הגיר שעכשיו אצלך :-)

כבר אז חשדתי שמשהו שם לא כמו שצריך ...

תודה על כל העיצות ,

בכל מקרה , אנשים טובים חיפשו בשבילי , ומצאו גיר כזה ...

או שנישתמש בו , או שמשניהם נעשה אחד טוב ...

דרך אגב , בשמן שהחלפתי היו כרגיל שביבים מקרוסקופיים ,(הקיפוד על המגנט)
אבל לא שיניים שבורות ,

ועכשיו שומעים את התיקתוק חזק מאוד גם בהילוך חמישי...

אז יכול להיות שזה מיסב או מייסבים שהלכו ...

אמיר.

landrover
06-10-07, 16:25
מסתבר שהגיר שאצל איתי לא היה מתאים ,
הוא אמנם LT77 אבל ארוך (בסביבות 60 ס"מ)
בזמן שאני צריך קצר (40 ס"מ בערך כולל ההאוזינג)

אפילו מצאו בשבילי עוד LT77 , אבל מסתבר שהוא גם ארוך ...

אז אם מישהו שומע על גיר קצר - יבורך !

אמיר.

itay-rover
06-10-07, 16:38
אז עכשיו אני יכול להוריד את השומרים מכוננות....

זה בגלל שאתה דיזל,נכון? שכחתי מהענין הזה.
אבל אני עדיין לא מבין למה אתה לא יכול לשפץ את הגיר הקיים.נכון זה יקח קצת זמן,תצטרך לפרק לראות מה דפוק ולהזמין מאשקרופט את החלקים לפי המקט של הגיר שלך.
עוד הצעה,שצריך לברר, R380 לא יכול להתאים?תבדוק גם במחסן של המזרח,אני חושב שבשנה שעברה ראיתי שם LT77 שלא ידעו מה לעשות איתו,אבל אני לא יודע אם הוא קצר או ארוך.
איתי.

-->