צפייה בגרסה מלאה : גרנד צ'רוקי + Clayton 4.5" LongArm
לאחר תלאות לא מעטות, הקיט סופסוף הותקן.
ההתקנה הוטלה לידיו האמונות של יניב ממוסך הייטק מוטורס מרעננה, שביצע עבודה מדהימה, ולמרות כל הקשיים,והתקלות הבלתי צפויות עמד בלוחות הזמנים הצפופים ...
אז אני אנסה להעלות תמונות של לפני ואחרי ...
כמי שראה את הפינישים ואת נסיעתו הראשונה לאחר ההתקנה לא נראה במחוזותינו כבר הרבה מאוד זמן רכב שהוגבה ככה והעבודה שנעשתה עליו פשוט נהדרת כמו כל עבודה של יניב שפשוט אוהב להקפיד על כל דבר כקטן וגדול אשר יוצרים תחושה שהרכב נמצא בידיים טובות.ויוסי תזדרז להמשיך בתהליך כי אני רואה פה כמה פיות פעורות פה שדורשות לראות את סוף התהליך של הרכב .
העם דורש תמונות!!
העם דורש - העם מקבל
ככה נראה הקזמפלר ביום שנרכש ... (בלי לפגוע במוכר החביב ...) עדיין הרכב היה מלוכלך וניכר שלא נסע זמן מה ...
תן תמונות יותר גדולות, ולא רק מרחוק (נראה יפה מאד!), תן לראות את הפרטים של מערכת המתלים הזאת... תתחדש!
תן תמונות יותר גדולות, ולא רק מרחוק (נראה יפה מאד!), תן לראות את הפרטים של מערכת המתלים הזאת... תתחדש!
מחר הוא חוזר לליפט, להמשך דיגומים ופיניש, אני אכין אוסף חדש של תמונות קרובות יותר.
תודה .. בשמו ...
בכל מקרה התרשמות ראשונית מנסיעה קצרה של כ שעתיים באיזור שהיה בוצי מאד בגשמים האחרונים ועכשו הוא משולב סלעים טרשיים ובוץ יבש לחלוטין ...
במהירות "זחילה" הסתבר שאני בכלל לא זוחל ... קצב ההתקדמות מדהים, והאיזור טרשי מאד וקשה. פשוט לא מרגישים במכשולים. וזאת למרות ששכחתי להוריד אוויר...
בשביל משובש, כורכר עם בורות ענקיים מהגשמים, מהירות הנסיעה מדהימה (60-70 קמ"ש ) וללא אבדן שליטה על הרכב. הגלגלים צמודים לרצפה. כל הנסיונות להביא אותו למצב של החלקה, נכשלו .
עדיין (עק ב מחסור זמני בנעילות) יש מצבים של הצלבות אם כי הם היו נדירים מאד ... ממש, אבל ממש קשה להגיע להצלבה, וזאת שכל הנסיעה הייתה עם המייצב הקדמי מחובר... אבל בעזרת המהלכים האדירים של הגלגלים לא הייתה בעיה לבחור נתיב אחר ולהמשיך ..
בקיצור, התרשמות ראשונית חיובית, שגרמה לי ל"התקרר" קצת בנושא הסרנים הנעולים. הנסיעות הקרובות יעזרו לקבל החלטה בעניין.
בכל מקרה את כל המחמאות יש להעביר באופן ישיר ובלתי מתפשר ליניב דקל ממוסך היטק מוטורס ברעננה. שבצע עבודה קפדנית כדרכו, מדוייקת בצורה שלא תאמן. (ויעיד על כך מי שביצע כיוון פרונט - שנשאר מחוסר עבודה כדבריו. ).
אין ספק שהוא (יניב ) זכה במחמאות ביושר ובזכות.
כל הכבוד.
מה בתפריט???
מיתלים CLAYTON LA - באמת THE BEST.
אני רואה שמאחור ויתרתם על המייצבים? מהלך מיתלה אחורי מדהים.
מה עם כל השאר?
בולמים? - איזה?
קפיצים - רוביקון?
ניתוקים לסרן הקידמי יש?
צינורות בלמים ארוכים?
כל הכבוד.
מה בתפריט??? טעים ...
מיתלים CLAYTON LA - באמת THE BEST.
אני רואה שמאחור ויתרתם על המייצבים? מהלך מיתלה אחורי מדהים. לא וויתרתי, הוא לא ארוך מספיק, ונשבר. חלק מהשיפורים הקרובים.
מה עם כל השאר?
בולמים? - איזה? הבולמים שנבחרו הם PROCOMP MX6
קפיצים - רוביקון? קפיצים - רוביקון 4.5"
ניתוקים לסרן הקידמי יש? יש, אך טרם הספיקותי לנתק ...
צינורות בלמים ארוכים? יש, של רוביקון פלדה שזורה באיכות אמריקאית..
מה עוד נשאר - טרנספר שיוחלף לטובת 242J, פגוש אחורי עם מתקן לגלגל רזרווי, ועוד כהנה וכהנה ..
.
גניסלב רונן
30-03-08, 10:42
יוסי ,
איזה יופי !
תתחדש ,קיט זרועות ארוכות אחוריות שלי בדרך.
וד"א מסוף השבוע האחרון אני נעול קדימה arb - איזה תענוג,הכל בנינוחות ....
לגבי האחורית האוטומטית {lokka} המקבילה של aussie locker -
חבר מאוסטרליה מוכן לשלוח לי אותה במיידי אך אני עדיין מתחבט ומתלבט ,
מלבד הרעש המתקתק שמדברים עליו ,מטרידה אותי התנהגות הכביש {בעיקר חורף וסיבובים }
האם למישהו כאן יש נעילה אחורית אוטומטית ?
אם כן אשמח להצטרף לסיבובון בכדי להרגיש אותה ולראות מה - מו - מי ;)
רונן
יוסי תתחדש פעמיים! נראה מצויין.
-- אריק.
כל הכבוד נראה מעולה!!!
קדימה צריך לארגן טיול עבירות מעניין!.
היה מישהו שדיבר על טיול אינדיאנים, אז החל ב שבת של ה 12 לאפריל , אני זמין ...
הדמעות חונקות...
יוסי-סחתיין!!!!
עשית ממנו יצירת אמנות!
איך זה מרגיש ללא מיצב אחורי??
כדאי להוריד?
תודה.
אני לא ביטלתי את המייצב האחורי. הארכתי אותו למצב שלא יישבר אבל לא ביטלתי לחלוטין
מה שכן הסרתי ואין בו צורך זה את מוט פנהרד האחורי ואכן לא חשים בחסרונו...
אתה בטוח שאתה לא מתבלבל בין המייצב לפנהרד???
אתה בטוח שאתה לא מתבלבל בין המייצב לפנהרד???
אם המייצב זה ה"דק" והפנהרד זה "העבה"
אז, לא התבלבלתי ...
המייצב מחובר והפנהרד מנותק - מאחור
מקדימה - שניהם מחוברים עם אפשרות לניתוק המייצב... הפנהרד (שהיה אמור להיות מוחלף - ולא הגיע עדיין ) עבר התאמה.
הפנהרד מחובר בצידו האחד לשילדה ויורד למטה אל סרן בצידו השני.
המיצב מחובר ב2 זרועות לשילדה.
אני לא הייתי מפרק את הפנהרד, הוא מאוד משמעותי במתלה בעל קפיצי סליל.
אל תיסע עוד מטר אחד בלי הפנהרד האחורי. נדמה לך שהמתלה עובד בלעדיו, אבל הזרועות לא יכולות לעמוד בעומסי צד והעסק יתפרק לך. העומס הצידי הכי גבוה יגיע דווקא בפניה במהירות גבוהה על כביש מהיר! ראה הוזהרת.
אין מצב שאתה נוסע ללא פנהרד אחורי, לפי דעתי אתה מתבלבל.
ללא פנהרד הסרן היה שט לך ימינה - שמאלה ללא כל יכולת שליטה ברכב.
אז ככה.
בקיט LA הנ"ל משנים את מיקום התושבות של הרדיוסים העליוניים אל מעל הביצה ע"י גשר,
מה שבעצם יוצר מבנה A ומבטל את הצורך בפנהרד!
יואב
אכן, יואב צודק (כרגיל..?!)
מיקום הזרועות האחוריות שונה מהמקור והוא כעת במרכז הסרן האחורי.
אני אעלה תמונות מדוייקות יותר כעת שהרכב על הליפט כדי להבהיר את העניין,
כמוכן, העניין נעשה בתיאום עם יצרן הערכה ...
אז, תודה לדואגים ..
ומה לגבי המייצב האחורי
האם ניתן לותר עליו או שהוא משמעותי כמו הקידמי??
אז ככה.
בקיט LA הנ"ל משנים את מיקום התושבות של הרדיוסים העליוניים אל מעל הביצה ע"י גשר,
מה שבעצם יוצר מבנה A ומבטל את הצורך בפנהרד!
יואב
אם כך אז כמובן שאין יותר צורך בפנהרד, ואני חוזר בי מההערה. עכשיו זה נהיה רק יותר מעניין, מה עם התמונות? :-D
אהלן חברים.
לגבי המוט מייצב האחורי, אי אפשר לנתק אותו, לפחות לא כרגע.
והסיבה היא פשוטה, אם אני מנתק אותו, מהלך המתלה שהוא מאפשר לו להגיע, גורם לבולמים לגעת בסרן האחורי ועלולים להתעקם.
אחרי שיגיע המוט פנהרד הקדמי (המתכוונן) ואני מקווה שגם יגיע מוט מייצב אחורי מתאים (כי הנל עבר התאמות אצלי במוסך, וגם יצרתי לו מוטות חדשים) אני ישנה את התושבות של הבולמים האחוריים כך שיהיה אפשרות לפתוח יותר מבלי שהבולמים יגעו בסרן.
בגדול אני לא מציע ליוסי לוותר על המייצב האחורי, רק לשנות את המיקום של הבולמים ולהרכיב מוט מייצב שיתן לו מהלך טיפה יותר גדול ממה שיש עכשיו.
אם יש עוד שאלות אני אשמח לענות.
יניב.
בשעה טובה הגיעו השלמות לקיט שכוללות
החלפת מערכת ההיגוי למערכת פשוטה יותר, ביטול המוטות בצורת Y ומעבר למוט שפור ישר, וביטול הצורך בהנמכת הפיטמן.
החלפת מוט פנהרד קידמי - למתכוונן והנמכת נקודת העיגון שלו לשילדה.
החלפת בולם ההגה ל PROCOMP
תוספת של מוט מייצב אחורי מתוצרת ADDECO
לאחר ההרכבה חזרתי לביצוע כיוון פרונט
תוצאות :
1. תופעת ה DEATH WOBBLE - הנוראית נעלמה לחלוטין, אין רעידות בהגה.
2. היגוי הפך להיות חד ומדוייק יותר מאשר לפני ההגבהה.
3. יציבות הרכב בכביש עלתה לאין שיעור.
התנהגות בשטח תבדק בסוף השבוע הקרוב, ואדווח בהמשך, יחד עם סידרת תמונות חדשה.
תתחדש:D.
תמונווווווווווווווווווות בבקשה.
משהו מעניין בקיט הזה הוא שהמוטות רדיוס, לפחות הקדמיים, מרובעים. די בולט ושונה.
הרכב נראה מדהים.
במסגרת השדרוגים המתוכננים - החלפת סרנים ל DANA44 RUBICON נעולים, וגלגלי 33
לכן אם מישהו מכיר פחח או בית מלאכה שמכיר את התחום ויכול לבצע את עבודת החיתוך הדרושה בכנפיים ע"מ לקבל מרווח נכון, אשמח לשמוע.
יוסי האם נילקח בחשבון העומס על הגיר במעבר לצמיגים 33 אני יודע שבסופה כמו שלי אני ההיה חייב לשים גם יחסי עברה אחרת יהיה לי עומס על הגיר(אוטמטית ואתה מכיר אותה מיניב)ומשם הדרך קצרה לשיפוץ החלפה גיר . אני לא יודע בקשר לגיר בגרנד?
אתה צודק בעקרון, החלפת גלגלים דורשת שינוי [גם ב ] יחסי העברה. יחסי ההעברה המקוריים בגרנד הם 3.73 סרני DANA44 מגיעים נעולים חשמלית ועם יחסי העברה של 4.10 [שאמור להספיק ל 33 ] ...
מה מצב הרכב היום??
קר מאד.
חורף....
עד שמניע ומתחמם לוקח זמן.
לא ירדתי לסוף דעתך. מה השאלה ?
כמעט כמו בתמונה למעט פגוש קידמי שעבר גילוח לצורך שיפור הגישה.
שיפורים שבדרך:
1. פגוש קדמי- תאום של האחורי. עם תושבת של כננת. אוליי גם כננת.
2. הוספת DropKit שיאפשר סופסוף להסיר את רצועות ההגבלה מאחור. וייתן עוד כמה ס"מ על הרמפה. . .
3. מגן רדיאטור ייעודי.
4. Pin Bar eliminator לבולמים הקדמיים.
התמונה לא עלתה משום מה ...
אז הנה ..
AvigdorAharon
15-01-09, 06:22
למה בתמונה נראה שמכסה מנוע פתוח?
אביגדור
אולי הוא באמת פתוח על מנת לשפר את איוורור תא המנוע? :rolleyes:
אייל
חלפה שנה, עם הרבה מאד טיולים מהנים... אבל עם האוכל בא התאבון.
אני מתחיל הפעם רק עם תמונות מקוצר זמן, את הפירוט של התוספות אעשה מאוחר יותר
להנאתכם ...
מרשים ביותר!
באיזה גובה הגלגל האחורי? מדדת?
חוצ"מ איך יוצא הטמבון? התאים בול?
איל
האחורי כבר חלק אינטגרלי מהאוטו ... הוא שם כבר מעל לשנה, הקדמי בצבע ועוד מעט יעלה על הרכב. אבל אתה מקדים את המאוחר...
גניסלב רונן
21-06-09, 14:20
נראה מעולה !
מתי טיול ?
היום סיימנו הרכבה של הפגוש הדמי והכננת ...
תמונות בהמשך, אין לי כח הערב ... :D
במסגרת השיפורים והמשחקים, שופר מהלך המתלה האחורי, ע"י הארכת התותב ששומר על הקפיץ. מה שאפשר לשחרר את הרצועות שמגבילות את המתלה מאחור.
בכדי למדוד את מידות הפתיחה / סגירה מקסימלית הוסרו הבולמים והרכב עלה אחר כבוד על הרמפה. . . .
התוצאות המדהימות לפניכם ....
גניסלב רונן
10-08-09, 07:22
במסגרת השיפורים והמשחקים, שופר מהלך המתלה האחורי, ע"י הארכת התותב ששומר על הקפיץ. מה שאפשר לשחרר את הרצועות שמגבילות את המתלה מאחור.
בכדי למדוד את מידות הפתיחה / סגירה מקסימלית הוסרו הבולמים והרכב עלה אחר כבוד על הרמפה. . . .
התוצאות המדהימות לפניכם ....
אכן מדהים !
מה עם המהלך הקדמי ?אם יתקרב לאחורי אתה יכול להכריז על נחיתת הרובוטריק האדום :cool:
רונן
מברוק על המגו'לינה על הגג .. וגם על הטמבון הקדמי (נראה כמו של קווין).. שים איזה תמונה או שתיים :)
ואכן מהלך אחורי מרשים בהחלט.. מה עם יציבות בכביש ? (עכשיו שיש לך גם מגו'לינה על הגג).. יש שינוי ?
רונן,
המהלך מקדימה עדיין ארוך בהרבה מהאחורי... הלוואי ואצליח להגיע למצב שבו האחורי יהיה כמו הקדמי ... לא צילמתי תמונות על הרמפה בעליה ברוורס, אבל הנתונים טובים בהרבה ... ויניב כבר הפנים שיש להאריך את הרמפה ... אחרת ....
דני,
השינוי בגובה מורגש בנהיגה על הכביש אבל לא גורע בהתנהגות. אני לא מהממהרים, ובמהירות של 100-110 קמ"ש, ממש אין שינוי. הרכב יציב גם בסיבובים חדים יחסית.
אבל ...., נסה לנסוע עם מייצב מנותק על הכביש .... ואז מרגישים בשינוי בצורה בולטת מאד. ממש לא מומלץ.
באופן מפתיע, הצדפה לא ככ מפריעה לנהיגה, היא יותר אווירודינמית משאר חלקי הרכב .....
מרגישים בקיומה רק כשמגיעה משאית גדולה או אוטובוס במהירות גבוהה ממול.
כפתרון / תחליף לאוהל, ממליץ בחום רב. מעולם לא ישנתי טוב ככ בתנאי שדה ...
הפגוש הקידמי הוא תאום של האחורי. כולל אוזני גרירה מאסיביות מקדימה [ כדי לגרור ברוורס ..] ותושבת לכננת מתוצרת קווין. אותו חוזק, ריתוכים מרהיבים ופשטות [ כשמקפידים לקרוא את ההוראות ...] שמאפיינים את האחורי.
סחטן יוסי ..
מי היצרן של הטמבון הקדמי ?
גניסלב רונן
10-08-09, 11:44
האם אלו המאריכים שלי מאחור ?
האם הקפיץ האחורי מעוגן לבסיס התחתון ?
האם אלו המאריכים שלי מאחור ?
האם הקפיץ האחורי מעוגן לבסיס התחתון ?
רונן,
ה"מאריכים" שלך התגלו כקצרים מדי ... [מסתבר שיש מקומות שהאורך קובע ...] אני הארכתי בכ 16 ס"מ נוסף על המקורי, וגם זה לא מספיק. בפתיחה מקסימלית הקפיץ עדיין יורד נמןך יותר. אבל הכוונה עדיין להגביל אותו עם הרצועות. ולכן הסתפקתי ב 16 ס"מ תוספת ..
הקפיץ מעוגן לבסיסו ע"מ למנוע סיבוב של הקפיץ על צירו.
גם ככה נוצרת בעיה של שחיקת הגומיה בחלק העליון שאמורה למרכז את הקפיץ ונוצר רעש נוראי כשהקפיץ מתחכך ב"מאריך" [ בדרופ קיט.]
אני מתלבט לגבי הפתרון לעניין הזה, כי הרעש בלתי נסבל.
הכיוון הוא לייצר מעין קונוס שישב וימרכז את הקפיץ וגם ירחיק אותו מגוף הרכב בחלק העליון ע"מ למנוע רעש של מתכת במתכת.
ההתלבטות היא לגבי סוג החומר.
דני,
תמונות של הפגוש - בערב.
גניסלב רונן
10-08-09, 12:01
רונן,
ה"מאריכים" שלך התגלו כקצרים מדי ... [מסתבר שיש מקומות שהאורך קובע ...] אני הארכתי בכ 16 ס"מ נוסף על המקורי, וגם זה לא מספיק. בפתיחה מקסימלית הקפיץ עדיין יורד נמןך יותר. אבל הכוונה עדיין להגביל אותו עם הרצועות. ולכן הסתפקתי ב 16 ס"מ תוספת ..
הקפיץ מעוגן לבסיסו ע"מ למנוע סיבוב של הקפיץ על צירו.
גם ככה נוצרת בעיה של שחיקת הגומיה בחלק העליון שאמורה למרכז את הקפיץ ונוצר רעש נוראי כשהקפיץ מתחכך ב"מאריך" [ בדרופ קיט.]
אני מתלבט לגבי הפתרון לעניין הזה, כי הרעש בלתי נסבל.
הכיוון הוא לייצר מעין קונוס שישב וימרכז את הקפיץ וגם ירחיק אותו מגוף הרכב בחלק העליון ע"מ למנוע רעש של מתכת במתכת.
ההתלבטות היא לגבי סוג החומר.
דני,
תמונות של הפגוש - בערב.
יוסי - זה הפתרון שאני סידרתי מאחור בין הקפיץ לבין המאריך- היה רעש לא נעים .
החומר הוא אוקלון כיוון שגומי ישחק ....מה הקוטר ?דבר איתי יש לי עוד 2 יחידות .
יוסי..
בדרופ קיט מקורי יש קונוס והוא עשוי מחומר קשיח שנקרא "אוקלון"..
צריך לחרוט לפי המידות שלך ובאורך המתאים וזה אמור לפתור לך את הבעייה.
רונן יא נקניק .. :)
הקדמת אותי בדקה!
גניסלב רונן
10-08-09, 12:56
רונן יא נקניק .. :)
הקדמת אותי בדקה!
פסטרממיה מעושן :p
ילדים תירגעו!
יוסי, זה יכול להיות גם מדלרין שחור (עוד סוג שך פלסטיק - דומה לאוקולון - רק יותר קל לעיבוד שבבי)
אם אתה צריך עזרה בחריטה תגיד.
למרות שרק הדלק יעלה לך כמו לחרוט אצל חרט אמיתי במרכז...
איל
תודה על ההענות והתגובות...
חמרי גלם פלסטיים זמינים לי, ואני בוחן כעת את היתרונות והחסרונות בשימוש בכל סוג, אכן הראשונים שעלו על הפרק היו דלרין ואוקולון.
העניין הוא לאתר חומר גלם חזק מספיק כדי שלא ישחק ויתפרק ומצד שני שלא ירעיש...
אני מתלבט גם לגבי הבולמים, האם מישהו התנסה עם בולמי פרוקומפ עם מיכל חיצוני ??
יש סידרה של בולמי MX-R שמיועדים למירוצים.
אשמח לתגובות
סחטן יוסי ..
מי היצרן של הטמבון הקדמי ?
דני,
במיוחד בשבילך ...
טוב, השבוע השקעתי קצת בתחום המנוע,
התקנתי מערכת שכוללת מחשב MSD I6+ כויל וחוטי הצתה, פלגים פלטיניום בדרך וייכנסו למקומם כשיגיעו.
ההבדל - תהומי- תגובת מצערת משתנה ללא הכר, פשוט כיף ללחוץ על הגז,
סל"ד עבודה ירד ב 100-150 סל"ד לאותה מהירות .
תגובת מצערת הפכה למיידית וללא השהיה כמו שהיה בעבר.
שידרוג מומלץ!
יורם-דרומי
21-08-09, 16:43
טוב, השבוע השקעתי קצת בתחום המנוע,
התקנתי מערכת שכוללת מחשב MSD I6+ כויל וחוטי הצתה, פלגים פלטיניום בדרך וייכנסו למקומם כשיגיעו.
ההבדל - תהומי- תגובת מצערת משתנה ללא הכר, פשוט כיף ללחוץ על הגז,
סל"ד עבודה ירד ב 100-150 סל"ד לאותה מהירות .
תגובת מצערת הפכה למיידית וללא השהיה כמו שהיה בעבר.
שידרוג מומלץ!
מה המשמעות בהבדלי חום מנוע? - יש השפעה?
טוב, השבוע השקעתי קצת בתחום המנוע,
התקנתי מערכת שכוללת מחשב MSD I6+ כויל וחוטי הצתה, פלגים פלטיניום בדרך וייכנסו למקומם כשיגיעו.
ההבדל - תהומי- תגובת מצערת משתנה ללא הכר, פשוט כיף ללחוץ על הגז,
סל"ד עבודה ירד ב 100-150 סל"ד לאותה מהירות .
תגובת מצערת הפכה למיידית וללא השהיה כמו שהיה בעבר.
שידרוג מומלץ!
יוסי
הסבר פרט ונמק בבקשה.
זה נשמע מעניין
בייחוד לאור העובדה שברגנד החדש שלי יש MTR 31 שמשנים את תגובות הרכב מאד (בהשוואה לקודם) והוא מרגיש כבד במיוחד
יורם,
אין קשר להתחממות. האוטו לא מתחמם יותר או פחות בגלל זה .. רק עובד קצת יותר טוב...
קובי
מדובר בקיט של MSD http://www.msdignition.com/appguidedomestic.aspx
שכולל מחשב ניהול הצתה, עם אפשרות לכיול, כויל [סליל] משופר שמוציא קצת יותר מהמתח המקורי [ מישהו אמר "העלוב" ? ]
חוטי הצתה עבים לפלגים [ 8.5 מ"מ ] מהמקוריים שהיו גם ככה בלויים אחרי 14 שנה של עבודה ..
וכמו שכתבתי חסר עדיין החלפת פלאגים ליעילים יותר.
וחיבור נכון של המערכת... .. ..
השיפור מורגש מייד.
קובי
יחד עם זאת, קח בחשבון שאצלך השינוי בתגובת הרכב נובע משינוי ביחסי העברה שנובעים מהגדלת הגלגל. התיקון הנכון צריך להיות "תיקון" של יחסי העברה בסרנים מ 3.73 ל 4.10.
קשה לי להאמין שהשינוי שתגרום מע' MSD יהיה מורגש כמו החלפת יחסי העברה.
אם תרצה עזרה בייבוא, דבר איתי [ עכשו הזמן] אשמח לעזור ...
אם תרצה עזרה בייבוא, דבר איתי [ עכשו הזמן] אשמח לעזור ...
יוסי,
יפה דיברת... :D
אייל
טוב,
עבר כבר הרבה זמן מאז שכתבתי פה בפעם האחרונה.
אז נכון לעכשו, יום שישי 02:28, הגרנד התחדש בסרן אחורי, בריא וחזק מבית פורד, השדרוג הנפוץ ביותר בארה"ב, סרן אחורי של פורד אקספלורר, מה שמכונה ford 8.8, שמגיע עם יחס העברה זהה למקורי בגרנד, 3.73, בלמי דיסק, רוחב זהה לסרני הגרנד, ומעגל חלוקה זהה לחלוטין.
יחד עם כל ה"הטבות" הללו מגיע סרן חזק בעל צריות עבות. ועם דיפרנציאל מוגבל החלקה.
למרות כל ההטבות, עדיין נשארת עבודה לא מעטה, שלא לדבר במקרה שלי, שהיה צורך בהתאמה לקיט של קלייטון.
שכרוכה בגילוח כל התושבות הקיימות, ומיקום וריתוך של סט תושבות חדש בהתאמה ללזרועות הארוכות והחסונות של קלייטון .
בוקר טוב ונפגש בבן שמן ....
אתר הרנגלר לקח את העניין צעד אחד קדימה.
http://www.wrangler-life.com/forums/viewtopic.php?f=7&t=256
להנאתכם ...
גניסלב רונן
02-05-10, 20:07
אתר הרנגלר לקח את העניין צעד אחד קדימה.
http://www.wrangler-life.com/forums/viewtopic.php?f=7&t=256
להנאתכם ...
יוסי ,יפה מאד,
טוב וחשוב שצלמת את כל השלבים של אבולוצית המפלצת האדומה .
מה שנקרא BUILD THEREAD בארה"ב .
רונן
זה רק ההתחלה.
כתבת ולא ידעת מה כתבת ...
הנה תמונה שפורסמה באתר של קווין ...
להנאתכם.
אני בטוח שתזהו את הדוגמן
http://www.kevinsoffroad.com/zj/zj_20kit.html
כתבת ולא ידעת מה כתבת ...
הנה תמונה שפורסמה באתר של קווין ...
להנאתכם.
אני בטוח שתזהו את הדוגמן
http://www.kevinsoffroad.com/zj/zj_20kit.html
אההה... עכשיו הבנתי איזה הגבהה יש לך... שתיים ורבע אינטש... יפה!
יריב קלר ברוך
08-05-10, 20:12
יפה מאוד סוף הדרך
יוסי אנינ חושב שהכרתי אותך כבר ?!!!!
עברו מספר שבועות מאז ההתקנה והגיע הזמן למדוד שוב, ולהפיק לקחים.
הבולמים הוסרו, כדי שלא יגבילו, בחלק מהמדידות הוסרו גם הרצועות הגובלות את הסרן. ובחלקן הגבילו אף יותר.
ללא ספק התמונות המצורפות קשות לצפיה לבעלי לב חלש ...
שאלת תם:
מה עוזרת המדידה אם הבולמים מנותקים והקפיץ כבר מזמן יצא מהתושבת שלו?
שאלת תם:
מה עוזרת המדידה אם הבולמים מנותקים והקפיץ כבר מזמן יצא מהתושבת שלו?
קובי, אתה מפתיע אותי כל פעם מחדש ... [או מאכזב ..]
מטרת המדידה הפעם הייתה לקבוע בדיוק את הדברים הללו. אורך הדרופ-קיט, החדש, איפה נוגע הגלגל בבודי / אגזוז, אורך בולם מתאים יותר וכו'
ד"א העובדה שהקפיץ "יצא" ממקומו לא כ"כ מטרידה, כיוןן שמימלא אין לו תפקיד בצד הזה, ואינו נושא בעומס. מצד שני הארכת הדרופ-קיט מתוכננת בצורה כזאת שישמש גם כ "במפסטופ " בצד הנגדי.
נבדק ונמצא, שלהגבלת המהלך תפקיד חשוב מאד בשיפור היציבה של הרכב בזוויות, ומאפשר ניצול טוב יותר של גמישות הסרן הקדמי.
בקיצור, מישהו דיבר על "רוויה" ?
גניסלב רונן
17-05-10, 13:03
קובי, אתה מפתיע אותי כל פעם מחדש ... [או מאכזב ..]
מטרת המדידה הפעם הייתה לקבוע בדיוק את הדברים הללו. אורך הדרופ-קיט, החדש, איפה נוגע הגלגל בבודי / אגזוז, אורך בולם מתאים יותר וכו'
ד"א העובדה שהקפיץ "יצא" ממקומו לא כ"כ מטרידה, כיוןן שמימלא אין לו תפקיד בצד הזה, ואינו נושא בעומס. מצד שני הארכת הדרופ-קיט מתוכננת בצורה כזאת שישמש גם כ "במפסטופ " בצד הנגדי.
נבדק ונמצא, שלהגבלת המהלך תפקיד חשוב מאד בשיפור היציבה של הרכב בזוויות, ומאפשר ניצול טוב יותר של גמישות הסרן הקדמי.
בקיצור, מישהו דיבר על "רוויה" ?
נהיה לי יובש ,
עשית אותי צמא...........:twisted:
נהיה לי יובש ,
עשית אותי צמא...........:twisted:
טוב,
אחרי תקופת ה"יובש", חזרנו לעיניינים,
הנושא שעמד על הפרק מזה זמן רב היה "תופעת התחממות" של המנועים האדירים הללו ששוכנים תחת מכסה המנוע בגרנד.
בשנתיים האחרונות טחנתי ותכננתי רבות בנושא, "חפרתי " רבות גם בפורומים בחו"ל ולאחר התלבטויות לא מעטות עם שינויי כיוון רבים בדרך התקבלה החלטה. - לפתוח פתחי איוורור במכסה המנוע.
לאחר ששמתי את ידי על מכסה חלופי, לכל צרה שלא תהיה, וכמעט התחלתי לחתוך, שיניתי כיוון והחלטתי, ממש ברגע האחרון, לבצע הסבה של המאוורר המכאני למאוורר חשמלי, מבוקר, ע"י בקר אלקטרוני.
המאוורר שנבחר היה של פורד טאורוס, עקב הספיקה האדירה שלו, שנחנשב מהחזקים שיש בשוק [ כ 5400 CFM ] ובעל 2 מהירויות. שנרכש בארץ הבלתי מוגבלויות....
הבקר - אלקטרוני, שנרכש פה בארץ, עם גשש PTC מיועד למדידת טמפ' של נוזלים.
חרט אלומיניום נבחר לייצר תותב עם חור תואם לגשש, והושתל אחר כבוד למקומו.
הפאן קלאץ, פורק עם המאוורר שלו, והוסר גם הכונס, ובמקומו הורכב, המאוורר החשמלי, חובר לבקר, ולמזגן.
זהו , זמני תם לעכשו, תמונות והתרשמות מנסיעת שטח, והשפעות על התחממות, ביום ראשון ...
לקח קצת זמן אבל להלן ההתרשמות:
בנסיעת כביש בתוך ומחוץ לעיר מרגישים שינוי ניכר בתגובת הרכב, הרעש של ה"טורבינה" שעד כה איפיין את התאוצה, נעלם. תגובת המצערת השתפרה לבלי היכר.
בשטח השינוי מורגש עוד יותר, כבר לא צריך לנסוע עם מכסה מנוע פתוח .. הטמפ' קבועה הרבה יותר ולא משחקת מעלה ומטה. המנוע מגיב ללחיצה על הדוושה בצורה מיידית. והכי חשוב, נעלמה גם תופעת הרתיחה ואיבוד נוזל קירור שאפיינה את ימי הקיץ החמים.
טרם נבדק נושא צריכת הדלק, אבל בינתיים, נראה שיש רק שיפור.
באותו עניין החלפתי גם את עוקת [ קרטר] שמן הגיר, לאחת עמוקה יותר, ב 4-5 ס"מ שבסיסה בנוי מצינורות חלולים הממוקמים לאורך הרכב, לצורך שיפור הקירור.
במצב החדש נכנסים גלון וחצי נוספים של שמן [פטל ...] אדום.
המאוורר שנבחר היה של פורד טאורוס, עקב הספיקה האדירה שלו, שנחנשב מהחזקים שיש בשוק [ כ 5400 CFM ] ובעל 2 מהירויות. שנרכש בארץ הבלתי מוגבלויות....
איזה דגם ושנה של טאורוס?
מקורי או חליפי?
איפה קנית?
אתה יכול לשלוח קישור?
תודה,
ברנרד.
איזה דגם ושנה של טאורוס?
מקורי או חליפי?
איפה קנית?
אתה יכול לשלוח קישור?
תודה,
ברנרד.
מקורי, משומש שקניתי לפני כחצי שנה, דרך EBAY ושכב בצד עד שמצאתי את הזמן לזה. מדובר במאוורר של טאורוס 3.8 V6 בנזין, שנים עד 97 , יש גם דגם תואם של לינקולין עם אותו מאוורר.
מגיע עם 2 מהירויות.
אני אחפש אם יש לי הקישור, במידה ויש אעלה מאוחר יותר.
מקורי, משומש שקניתי לפני כחצי שנה, דרך EBAY ושכב בצד עד שמצאתי את הזמן לזה. מדובר במאוורר של טאורוס 3.8 V6 בנזין, שנים עד 97 , יש גם דגם תואם של לינקולין עם אותו מאוורר.
מגיע עם 2 מהירויות.
אני אחפש אם יש לי הקישור, במידה ויש אעלה מאוחר יותר.
ומאוורר שמותאם ל-V6 3.8L יספיק לקרר V8 5.2L שיש לו בעיות התחממות?
כמה עלה (אם יותר לי לשאול)?
1. לא הייתה בעיית התחממות. המנוע עבד כשורה. הבעיה בגרנד, היא בפינוי החום מתא המנוע. וזה נפתר באמצעות מיקום המאוורר בצורה שונה במקצת, מה שהוא בלתי אפשרי עם וונטה שתקועה בניצב למנוע.
2. 3.8 / 5.2 מה קשור ? אם המאוורר מספיק חזק ו"סוחב" מספיק אוויר, זה מספיק. במבחן המציאות, זה עובד. ואפילו אפשר לומר שטוב יותר מהמקור.
3. עלות המאוורר [ משומש] בחו"ל הייתה 48$ .
אחרי שקניתי גיליתי שיש דגם [נדיר יחסית] של גרנד שנקרא TSI מנוע 4 ליטר, שמגיע [מקורי] עם מאוורר חשמלי. . . .
1. לא הייתה בעיית התחממות. המנוע עבד כשורה. הבעיה בגרנד, היא בפינוי החום מתא המנוע. וזה נפתר באמצעות מיקום המאוורר בצורה שונה במקצת, מה שהוא בלתי אפשרי עם וונטה שתקועה בניצב למנוע.
2. 3.8 / 5.2 מה קשור ? אם המאוורר מספיק חזק ו"סוחב" מספיק אוויר, זה מספיק. במבחן המציאות, זה עובד. ואפילו אפשר לומר שטוב יותר מהמקור.
3. עלות המאוורר [ משומש] בחו"ל הייתה 48$ .
אחרי שקניתי גיליתי שיש דגם [נדיר יחסית] של גרנד שנקרא TSI מנוע 4 ליטר, שמגיע [מקורי] עם מאוורר חשמלי. . . .
לקח קצת זמן יחסית כדי להגיע לכיוון נכון של טמפ ההפעלה של כל מהירות, אבל בסופו של יום המערכת מכויילת היטב. המאוורר עובד לפרקי זמן של 20 שנ' עד דקה וחצי, בהתאם לעומס.
שמתי לב למספר תופעות שלא הייתי ער להן קודם:
1. במהירות זחילה, בפקק או בשטח הרכב לא מתחמם יותר מהר.
2. המצב בו ההתחממות היא המהירה והגבוהה ביותר היא דווקא בכביש מהיר ובמהירות שיוט של 90-110 קמ"ש - דווקא פה הייתי בטוח שהמנוע יתקרר "לבד" ממשב האוויר של הנסיעה, אבל , לא!
3. לאחר נסיעה במהירות שיוט, והגעה לרמזור הטמפ' נשארת גבוהה, ולפרק זמן ארוך מאד [ לפעמים 2-3 דק] עד שהיא מתחילה לרדת. מה שמאיץ אץ הקירור בצורה משמעותית, זה העלאת סיבובי המנוע ל 1400-1600 סל"ד, או אז הקירור ממש מהיר. מה שמוביל אותי לשקול להקטין את הקוטר של הפולי של משאבת המים לשיפור הסירקולציה בסל"ד נמוך. -
כיוון שימי הקיץ החמים, חמים, מעל ומעבר למשוער, התמקדתי בשבועות האחרונים, אם לא בטיולים- אז בשיפורים ושינויים, אז מה היה לנו ?
1. סט חישוקי פלדה שחורים, 15X8 BS 4 החליפו את חישוקי הסגסוגת.
2. סט של מקסיס ביגהורן 31X10.5R15 חוקי לחלוטין, החליף את הפדרל, שהיו נחמדים, ובעלי שיניים בריאות אבל הלכו כצאן לטבח והתפוצצו / התפנצ'רו לבלי היכר מהר מאד. [ מהר מידי ?!]
3. זוג בולמי פוקס "12 מאחורה החליפו את ה MX6 שעבדו יפה מאד, ועדיין במצב מצויין, אבל הגבילו את המהלך מאחורה ...
4. קונדנסר חדש למזגן החליף את הישן שכבר ראה ימים יפים יותר.
5. בולם הגה הוחלף לאחד חדש, אחרי שהקודם, PROCOMP השני שרד בדיוק כמו הראשון בקושי 11 חודשים בלבד. מה שהותקן כעת הוא בולם OME מבית היוצר של קווין, שאמור להיות state of the art .
6. תושבות מנוע- מחלה איומה, נתלשו בתדירות של 4-6 חודשים. כעת מותקנות תושבות מפוליאוריטן ולהבטחת היצרן הן זוכות ל lifetime gurantee... נראה כמה זמן ישרדו ...
7. סופסופ מצאתי את הברגים שמחזיקים את פנסי החזית, ואני מקווה שהמטוסים שנוחתים, יפסיקו לסמן לי שאני מסנוור ...
זהו לעת עתה, רשמים מהשטח, כשהחום יירגע קצת ...
GodsFather
28-07-10, 06:24
מה שחסר לך עכשיו זה רק מצלמה נורמלית לצלם את הפלא המוטורי הזה :twisted:
מה שחסר לך עכשיו זה רק מצלמה נורמלית לצלם את הפלא המוטורי הזה :twisted:
עם כל הצדק שבדבריך [ ואכן התמונה צולמה ע"י טלפון סלולרי חבוט] כל כיף זה, לקבל הערות בונות, עינייניות, וקונקרטיות, שלא לדבר על כך שהן מהותיות להמשך התהליך ומסבירות את כל תובנות העבר, מאנשים שיודעים לברור את "המוץ מן התבן", ולהבין איפה העיקר ומה הטפל.
פשוט הנאה צרופה !!
יום חמים לכולנו ...
עדיף מהכבשן שצפוי בסוף השבוע ...
GodsFather
28-07-10, 08:19
אז פשוט לשלוח לך המלצה למצלמה או אולי לסלולרי משודרג ? :mrgreen:
את נפלאות הבניה שלך יש לא מעט שמשבחים ואני אהיה כטיפה בים. והאמת שלמדתי לא מעט בעניין, תודות לשרשור.
מספיק מלוקק או להמשיך ? :twisted:
אז פשוט לשלוח לך המלצה למצלמה או אולי לסלולרי משודרג ? :mrgreen:
את נפלאות הבניה שלך יש לא מעט שמשבחים ואני אהיה כטיפה בים. והאמת שלמדתי לא מעט בעניין, תודות לשרשור.
מספיק מלוקק או להמשיך ? :twisted:
או , , ,
עכשו זה מתחיל להשמע טוב .. ואני לוקח את ההערה הקודמת בחזרה [ אם אפשר ...] :)
הכל ברוח טובה.
גניסלב רונן
28-07-10, 12:55
הי יוסי ,
מתאים לך ג'נט שחור.
איך מרגיש המקסיס ?
האם 4" BACK SPACE פתר את ה"עניין" ושל מי הג'נטים ?
הארכת את הרצועות הגובלות ?
עברת עם הפוקסים את הסימון הקודם ?
תושבות מנוע פוליארטן- נושא מעניין מאוווווד שחרשתי עליו לא מעט והתשובות שקיבלתי תמיד מתחלקות שווה בשווה בעד ונגד .
שתף אותנו - מנסיון כמובן ,
יש וויברציות ?
צלם אותן מאוד מעניין לראות את התצורה שלהן,
כמובן עלויות ....
נמרוד - מערד
28-07-10, 13:33
רונן
מה קורה עם תושבת הגיר?
נמרוד
גניסלב רונן
28-07-10, 13:54
רונן
מה קורה עם תושבת הגיר?
נמרוד
בתא המטען ממתינה .
אנסה למצוא "זמן ליפט" בסוף השבוע הזה .
תשמע יוסי, הרכב שלך פשוט לתפארת. מהלך לא פחות ממדהים!!!
אבל יש לי שאלה...
כל ההשקעה הזאת באוטו...
למה אתה פשוט לא מתקין נעילה? אני יודע שיש רציונל מאחורי זה, אני פשוט אשמח לשמוע אותו.
תשמע יוסי, הרכב שלך פשוט לתפארת. מהלך לא פחות ממדהים!!!
אבל יש לי שאלה...
כל ההשקעה הזאת באוטו...
למה אתה פשוט לא מתקין נעילה? אני יודע שיש רציונל מאחורי זה, אני פשוט אשמח לשמוע אותו.
1. אין תחליף לנעילה, במקום שרק היא יכולה לתת פתרון. טיפוס סלעים למשל. ואני סבור שיום אחד תצטרף לארסנל.
1א. בשלב שדרוג הסרן האחורי, לפורד 8.8 "נדפקתי" והגיע אחד, מוגבל החלקה, Limited slip שזה לא בדיוק נעילה אבל מתפקד מצויין.
2. ברוב המסלולים שבהם אני נוסע,ואני מדבר על כמעט 3 שנים עם הגרנד הנוכחי, שברובן נסעתי כמעט כל שבת , אפילו אם יצא יום שלישי, לטיולים בכל חלקי הארץ, למעט טיפוסי סלעים כאלה ואחרים, לא הזדקקתי מעולם לנעילה וזאת בזכות המהלך האדיר. שפשוט משאיר את הגלגלים צמודים לרצפה ומייתר [ מלשון "מיותר" ] את הצורך בנעילה.
וזאת הסיבה העיקרית שטרם התקנתי.
דבר אחרון,
שום דבר לא "פשוט", לכל שדרוג קדם תכנון מעמיק ולימוד, להתקין נעילה זו שאלה של החלטה וביצוע, ותו לא. לבחור את הקיט המתאים לי ביותר, לאופי הנסיעה שלי, וכך כל מה שהותקן פה , זה כבר סיפור אחר.
1.
דבר אחרון,
שום דבר לא "פשוט", לכל שדרוג קדם תכנון מעמיק ולימוד, להתקין נעילה זו שאלה של החלטה וביצוע, ותו לא. לבחור את הקיט המתאים לי ביותר, לאופי הנסיעה שלי, וכך כל מה שהותקן פה , זה כבר סיפור אחר.
לא התכוונתי פשוט בקטע של לא מסובך, התכוונתי פשוט - כי אין דרך אחרת להגדיר את זה, ממדהים.
הבנתי את המניעים לדיפרנציאל המוגבל ולא נעול..מה אני אגיד לך, נראה כאילו האוטו הזה לא עוצר בשום מקום, וראיתי אותו כמה פעמים גם בחיים האמיתיים ולא על דפי ג'יפולוג.
הי יוסי ,
מתאים לך ג'נט שחור. תודה
איך מרגיש המקסיס ? עד כה נסיעה קצרה, אבל מרגיש טוב מאד, יש שריקה שלא הייתה עד כה עם הפדרל או ה BF, אבל לא סוף העולם...
האם 4" BACK SPACE פתר את ה"עניין" ושל מי הג'נטים ? ג'אנטים של CRAGAR, נראים טוב מאד, במיוחד בשחור! משלים את ה"איפור" של האוטו.
כמו שחששתי, BS4 לא הספיק והיה צריך לקחת "2 BS, אבל אז, הקדמי היה בולט מעל הרצוי, לכן בדיעבד, יצא לטובה. והחלטתי להשאר עם כל ששת החישוקים...
למזלי, הזמנתי גם ספייסר לגלגל האחורי של "1.5, וזה פתר את בעיית השפשוף לחלוטין!
הארכת את הרצועות הגובלות ? לא היה צורך להאריך רק לשנות מיקום, והן עדיין ארוכות מספיק כדי לבלום את המתלה 1-2 ס"מ לפני הבולם.
עברת עם הפוקסים את הסימון הקודם ? התמונות נלקחו, כאשר היה רק מבוגר אחד באתר [ולא בטוח כמה הוא אחראי גם ככה], ולכן, התמונות שאתה רואה הן עדיין רחוקות בהרבה ממקס' היכולת להתקדם.
אני מאמין שבקרוב מאד נבחן את העניין בצורה זהירה ואחראית, [ ז"א לעלות ככל שאפשר עד למצב של נידנוד קל ... ] ואצרף את התמונות.
אהה... לגבי הסימון, בתמונה שצורפה, אנחנו עליו... הצימאון בקיץ, נוראי ...
תושבות מנוע פוליארטן- נושא מעניין מאוווווד שחרשתי עליו לא מעט והתשובות שקיבלתי תמיד מתחלקות שווה בשווה בעד ונגד .
שתף אותנו - מנסיון כמובן ,
יש וויברציות ?
שוב, עד כה נסעתי מעט מאד עם הרכב, וקשה עדיין להצביע על הגורם, אבל, הרכב מתנהג שונה לחלוטין, וצריך זמן ללמוד אותו מחדש. יש וויברציות בסל"ד נמוך, בזמן תאוצה ממצב עמידה, אבל לא בלתי נסבל, מצד אחד, מצד שני הרכב מתנהג כמו מרצדס ספורט, כנראה בעיקר בגלל הפוקס מאחורה, והפחתת המשקל מהגלגלים [ עקב מעבר לחישוקי מתכת קלים מאד 18LB בלבד] , צמוד מאד לכביש הרבה יותר מאשר עם ה MX, ונותן תחושה מצויינת בנהיגה על כביש. הרכב הפך להיות קצת יותר קשיח, תחושת הגילגול הסיבובים כמעט ולא מורגשת ומפתה לקחת סיבובים במהירות גבוהה יותר מקודם, אבל, התחושה המיידית, שמרגישים, היא השקט הכולל של הנסיעה במהירויות הגבוהות [100-110 קמ"ש] פשוט מדהים. ממש כמו לנסוע ברכב SEDAN מהשורה הראשונה.
צלם אותן מאוד מעניין לראות את התצורה שלהן,
כמובן עלויות ...
אני אעלה בהודעה הבאה צילום שלהן, לצערי אין לאותה חברה תושבות ל WJ [ העניין כבר נבדק עבור נמרוד ..] אבל ייתכן ויש יצרנים אחרים בשוק שכן, לחילופין, אם תמצא סט תושבות משומש, אפשר בקלות לייצר משהו פה בארץ.
מחיר- הנושא כאוב, עלות סט תושבות פוליאוריטן עם אחריות יצרן לכל החיים עולה פה בארץ , אחרי הובלה ומיסים כ 920 ש"ח , ממש כמו עלות של תושבות גומי רגילות ...
.
תמונות של התושבות - בקרוב
והכי חשוב, תודה מיוחדת ליניב, מהייטק מוטורס, שהשקיע, משקיע, וישקיע ממיטב מירצו, זמנו ונסיונו. אין ספק שבלי ההתנהלות המסודרת, מדוייקת ואחראית שלו לא היינו מגיעים לביצועים שכאלה.
לפני הכל מגיע כבוד גדול ליניב על העבודה, באמת מרשים!
אבל...אני לא מצליח להבין את ההגיון ואשמח להסבר, נראה שהרכב נבנה עבור שעשועי עבירות,כן?
אם כן למה לא לשים 2 נעילות מלאות לפני הכל? ההשקעה הגדולה במערכת המתלים באמת מרשימה ואני חושב שמערכת טובה נותנת המון(אני אפילו מתפרנס מזה...), אבל בכל מה שנוגע לעבירות שום מהלך, גם לא של 4 מ' יתן יותר או אפילו יתקרב ליעילות של 2 נעילות וצמיגים גדולים(שזה עוד עניין שאני לא מצליח להבין, כל כך הרבה השקעה ושינויי מבנה ,אבל כולכם נשארים עם צמיגי קורקינט...)
זו לא שאלה מתגרה, באמת אשמח לתשובה רצינית שתסביר לי את ההגיון מאחורי העניין
ארז, אני מסכים לכל מילה שלך, במיוחד לתשבחות על יניב...
אבל, אתה "מפספס את הנקודה", הרכב לא נבנה ל"שעשועי עבירות", כדי לקבל גרנד לעבירות מספיק להגביה 3.5-4.5 ולנעול קדימה ואחורה, ויש לך מכונת מלחמה של ממש.
הוא נבנה ע"מ לאפשר תנועה נוחה בשטח [ בטיולים בעיקר, ולא טיפוסי סלעים ] ובכביש.
כמו שכבר כתבתי למעלה, אין מניעה לנעול, ואני מאמין שזה יגיע יום אחד. ובקרוב.. . ...
לגבי מידת צמיגים, כיוון שהרכב משמש אותי כרכב ליום יום, אני נצמד ומשתדל להשאר במסגרת מה שרשום ברשיון, וזה, מה לעשות רק 31X10.5 ... לעת עתה לפחות.
גניסלב רונן
01-08-10, 18:23
ארז, אני מסכים לכל מילה שלך, במיוחד לתשבחות על יניב...
אבל, אתה "מפספס את הנקודה", הרכב לא נבנה ל"שעשועי עבירות", כדי לקבל גרנד לעבירות מספיק להגביה 3.5-4.5 ולנעול קדימה ואחורה, ויש לך מכונת מלחמה של ממש.
הוא נבנה ע"מ לאפשר תנועה נוחה בשטח [ בטיולים בעיקר, ולא טיפוסי סלעים ] ובכביש.
כמו שכבר כתבתי למעלה, אין מניעה לנעול, ואני מאמין שזה יגיע יום אחד. ובקרוב.. . ...
לגבי מידת צמיגים, כיוון שהרכב משמש אותי כרכב ליום יום, אני נצמד ומשתדל להשאר במסגרת מה שרשום ברשיון, וזה, מה לעשות רק 31X10.5 ... לעת עתה לפחות.
יוסי ,
אני מסכים לכל מילה שלך , במיוחד לגבי הנעילה ....
לגבי היכולות {גם אם הן תאורטיות } עבור טיולים מזמן עברת את התצורה שמאפשרת את "התנועה הנוחה בשטח",
אבל הצחקת אותי עם ההצמדות ל 31 שרשום ברשיון ,
במקרה של ח"וח בדיקת פתע ..הצמיגים הם הבעיה האחרונה שלך{של כל החברים עם LA} ...
בלי קשר, אני מאוד ,מאוד ,
אוהב את המכונה שייצרת :shock:
ארה"ב בישראל -ישר לMOAB ובכבוד!
התשובה שלי לגבי הצמיגים דומה לתשובתו של רונן....הרכבים שלכם כלכך משופרים ומוגבהים שגם פקח חניה בשדרות יבין שמדובר במשהו שבינו לבין הרכב המקורי אין הרבה קשר....אם יעצרו מישהו ממכם ,גודל הצמיגים שלו באמת יהיה הבעיה האחרונה שלו...(זה נכתב כמובן לא כביקורת, אלא כתמיכה במעבר ל33" ומעלה...)
ארז,
בהמשך לשיחתנו המקרית, ולכתוב פה, מספר תובנות:
1. אין ספק שצמיג גדול יותר- הוא הפתרון הטוב ביותר להגבההת הסרנים מהריצפה [ בכוונה לא כתבתי היחיד, כי כבר ראיתי פתרון מדהים מבית היוצר של מופר Imortal (http://www.youtube.com/watch?v=94rDdtU6A14)] ...
2. אין ספק שמעבר לצמיג גדול דורש הכנות והתאמות בתחומים רבים, ואת רובם כבר בצעתי, כטיפול מונע, במערכות כאלה ואחרות.
3. מכיוון שאני בונה את הרכב לאט, לאט, עם תוכנית סדורה, מראש, לדעתי גם זה יגיע.
רק כדי לסבר את האוזן, מעבר לצמיג גדול יותר, לטעמי, על גרנד, מחייב, מעבר ליחסי העברה [ לפחות 4.10] מה שסולל את הדרך לנעילות ... עכשו לך תשקיע על סרן דקיק כמו D30 מקדימה ותגלה שהוא נשבר או מתעקם ...
אין לי כוונה לשדרג מידת צמיגים, יחסי העברה, נעילות, על סרן DANA30 מקדימה. הכוונה לעבוד בסדר הפוך - מעבר לסרן חזק יותר [ דנה 44 או פורד 9] ואז להמשיך ...
וכיוון ש "התהליך הוא המטרה", זה יגיע , בקצב שלו ...
אני מעריך שעם שאר הבעיות נתמודד לכשיגיעו.
תוספת לגיר
לאחרונה החלפתי ל"עוקת שמן גיר מוגדלת" עם תחתית בנויה מצינורות פתוחים בכיוון הנסיעה שמספקת מספר יתרונות:
1. פח עבה יותר מהמקור - חזק יותר
2. קירור השמן מתבצע כבר בעוקה - בגלל המבנה המיוחד של התחתית
3. העוקה גדולה משמעותית מהמקורית - מה שאומר כ- 160% יותר שמן בגיר, מחזור יותר גדול ובכך השמן מספיק להתקרר יותר עד שהוא חוזר למערכת.
4. בעוקה יש בורג ריקון [ ימות המשיח] ובורג נוסף לחיישן חום גיר.. כבר לא צריך לאלתר.
ואכן לאחר ההחלפה, יש שיפור גם בטמפ העבודה של המנוע, מעבר לנסיעה נעימה והחלפת הילוכים חלקה יותר.
מומלץ...
תוספת לגיר
לאחרונה החלפתי ל"עוקת שמן גיר מוגדלת" עם תחתית בנויה מצינורות פתוחים בכיוון הנסיעה שמספקת מספר יתרונות
מומלץ...
יוסי,
כמה עולה עוקה כזו ?מהיכן ?
האם תהליך ההרכבה פשוט ?
כמה מנמיכה את הגיר ?
אחרי הזמן מאז ההתקנה - עדין מבסוט ?
תודה !
יוסי,
כמה עולה עוקה כזו ?מהיכן ?
האם תהליך ההרכבה פשוט ?
כמה מנמיכה את הגיר ?
אחרי הזמן מאז ההתקנה - עדין מבסוט ?
תודה !
ההרכבה, בדיוק כמו פירוק והרכבה של עוקה רגילה, אין הבדל כל שהוא.
מנמיך את הגיר ב 4-5 ס"מ, אצלי הוא עדיין נמצא מעל קו האגזוז שעובר מתחתיו, ז"א שהוא לא החלק הכי נמוך באוטו.
קח בחשבון שיש להוסיף אח"כ במילוי עוד כ גלון וחצי של שמן לגיר ...
השינוי בולט מהרגע הראשון, טמפ העבודה [ לאחר מאמץ] שהייתה מרקיעה שלחקים , הרבה יותר רגועה, החלפת הילוכים חלקה יותר בקיצור
גם אחרי כ חודשיים - שלושה, שווה כל שקל .
גם אחרי כ חודשיים - שלושה, שווה כל שקל .
אוקיי, אז בעניין אותו שקל - כמה עולה ? איפה משיגים ?
אני הבאתי מחו"ל. צור קשר בה"פ
לאחרונה התחדשתי בפנס חדש משנה את החזית לחלוטין.
מעבר לשינוי הנראה לעין ב "look" החדש והמודרני שזה נותן לאוטו, יש שיפור משמעותי ביותר בפיזור האור! שעכשו הוא הרבה יותר ממוקד וברור, ויחד עם זאת זווית התאורה התרחבה לשוליים וממש ניתן לראות בצורה טובה את שוליי הכביש.
שלא לדבר על כך שהפנס הוא למעשה יחידה אחת המורכבת מ 4 מנורות : אור גבוה, אור נמוך, פנס איתות, ואור חניה.
ראו בתמונה, אנסה להעלות תמונות נוספות - בלילה
גניסלב רונן
02-12-10, 15:32
נראה מעולה !
תמונה מהטיול האחרון ...
להנאתכם ...
תמונה מהטיול האחרון ...
להנאתכם ...
איך אתה לא מתבייש??!!!??? רואים לך את הבייצים!
איך הגעת למצב הזה? יש תמונה מיותר רחוק?
איל
יוסי..
מה שמטריד אותי בתמונה שלך שהגלגל נהג קדמי לא ירד למטה כמו שהוא אמור לרדת במצב כזה.
מה מפריע לגלגל לרדת? ממש מוזר אני חייב לציין.
תבדוק מה בלם אותך .. נראה לי חשוד כל העניין הזה.
מה גם שהסט אפ שלך לא אמור להגיע למצב שהגלגלים עוזבים את הקרקע כל כך מהר.
חוץ מזה, תמונה יפה :)
בלי לשים לב, עברה חצי שנה מאז העדכון האחרון, אז להלן השינויים שבוצעו במהלך ששת החודשים האחרונים:
1. יחסי העברה - הוחלפו כולל שיפוץ מלא של שני הסרנים, ועכשו עומד על 4.10
2. דרייבשאפט קדמי ואחרוי נשלחו לשיפוץ מלא, עקב חופשים.
3. "הביצה" האחורית [ מוגבלת החלקה במקור ] שהדיסקיות שלה התבלו, וחרקו ללא הרף פינתה את מקומה לטובת נעילה אחורית חדשה של ARB.
4. מוט ה"שפור" על שני תפוחיו בקצות הוחלף באחד מאסיבי יותר, עם 2 תפוחים הרבה יותר עמידים, וגדולים [ במקור של וואגוניר למי שמכיר ] מקווה שישרדו קצת יותר מ 5-6 חודשים בניגוד לקודמים ...
עכשו הנסיעה שקטה מאד, כמעט ללא רעידות לחלוטין. התאוצה השתפרה פלאים, גם ממצב של עמידה וגם מ 40 קמ"ש ל80 .
הפרוייקט הבא: 2 מיכלי מים מאלומיניום מחוברים בינהם, עם משאבה, לצורך מקלחת. המיקום שנבחר לבסוף, הוא מתחת לאוטו... מסתבר שיש שם לא מעט מקום מבוזבז ...
יוסי,
למה אלומיניום ולא נירוסטה?
יוסי,
למה אלומיניום ולא נירוסטה?
1. חומר גלם נגיש לי יותר מנירוסטה.
2. לא מיועד לשתיה אלא רק למקלחות ושטיפה
3. לא מכיר בעלי מקצוע שעובדים עם נירוסטה. טוב מכיר אחד, אבל, לא סומך עליו ... חחח
נא פרט יתרונות וחסרונות.. אני עדיין בשלב התכנון, הכל הולך הנייר סובל הכל בשלב הזה ...
1. חומר גלם נגיש לי יותר מנירוסטה.
2. לא מיועד לשתיה אלא רק למקלחות ושטיפה
3. לא מכיר בעלי מקצוע שעובדים עם נירוסטה. טוב מכיר אחד, אבל, לא סומך עליו ... חחח
נא פרט יתרונות וחסרונות.. אני עדיין בשלב התכנון, הכל הולך הנייר סובל הכל בשלב הזה ...
. כיוון שהמיכל אמור להיות מתחת לגוף הרכב, את החלק התחתון חשבתי לייצר מאלומיניום בעובי של 6 מ"מ , שישרוד איזה אבן או סלע מקרי שיגיע עד לשם ... לא יודע אם נירוסטה חזקה מספיק ..
יוסי,
קודם כל אני כבר לא בענייני נירוסטה באופן ישיר... התקדמתי לחומרים יותר מרוכבים...
לגבי העדיפות, מעבר לעניין מי-שתיה, נירוסטה פחות פריכה מאלומיניום ותסבול יותר לפני שהיר תיקרע. (בהנחה שמדובר על אותו העובי כמובן)
מה שאומר שאפשר לחיות עם נירוסטה יותר דקה ממה שיהיה באלומיניום.
האמת היא שכבר חשבתי בעבר לעשות משהו דומה, למה מרובע??
יש מקום לאורך קורות ה-"אין שילדה" של הג'יפ להכניס בכל צד צינור 4" באורך של קצת יותר ממטר.
נכון שזה יגדיל קצת את הנפח (משהו כמו 20%) , אבל זה יצא לך הרבה יותר זול ופשוט.
איל
יוסי,
קודם כל אני כבר לא בענייני נירוסטה באופן ישיר... התקדמתי לחומרים יותר מרוכבים...
לגבי העדיפות, מעבר לעניין מי-שתיה, נירוסטה פחות פריכה מאלומיניום ותסבול יותר לפני שהיר תיקרע. (בהנחה שמדובר על אותו העובי כמובן)
מה שאומר שאפשר לחיות עם נירוסטה יותר דקה ממה שיהיה באלומיניום.
האמת היא שכבר חשבתי בעבר לעשות משהו דומה, למה מרובע??
יש מקום לאורך קורות ה-"אין שילדה" של הג'יפ להכניס בכל צד צינור 4" באורך של קצת יותר ממטר.
נכון שזה יגדיל קצת את הנפח (משהו כמו 20%) , אבל זה יצא לך הרבה יותר זול ופשוט.
איל
אם אני מחשב נכון הרי שכל צד ייתן משהו כמו 9 ליטר. לפי P*R^2*h
3.14*5.08^2*110 = 8910 סמ"ק
מיכל צהוב אחד קטן [ 18 ל' ] או גדול [30ל' ] שישב לפי צורך על הגלגל האחורי נותן קצת יותר ..
לא כתבתי מרובע בשום מקום, דווקא חשבתי לייצר מיכל מלבני, לאותו מיקום, בין ה"קורות" לסף, שינצל טוב יותר את הנפח [ ידוע הוא שמיכל גלילי מפסיד על נפח מלבני .. ]
יוסי,
אני אגלה לך סוד... אל תספר לאף אחד... :rolleyes:
מלבן הוא גם מרובע...
כמה חשבת להצליח לדחוס שם במלבני?
איל
יוסי,
אני אגלה לך סוד... אל תספר לאף אחד... :rolleyes:
מלבן הוא גם מרובע...
כמה חשבת להצליח לדחוס שם במלבני?
איל
דבר חלששש ...
לא מדדתי עדיין את המקום שיש לדחוף בו את המיכלים... אבל הצורך הוא לנפח של כ 30-40 ליטר. לפחות.
ומה לגבי משאבה? חימום?
יש תכניות?
חימום לא מעניין אותי.
משאבת קו על הצינור [ כזאת שעובדת על תת לחץ ] מספיקה. יש כאלה ב 12V שעובדות מצויין .
מדדתי 20X8X130 ס"מ עם רווח מסויים בכל צד
נותן כ 20-21 ליטר בכל צד.
לא רע ... הבעיה שני צינורות של 4 צול ספק אם יכנסו בכל צד ויהיה יותר קשה לעגן
מדדתי 20X8X130 ס"מ עם רווח מסויים בכל צד
נותן כ 20-21 ליטר בכל צד.
לא רע ... הבעיה שני צינורות של 4 צול ספק אם יכנסו בכל צד ויהיה יותר קשה לעגן
טוב, מי מכיר בית מלאכה שיכול לייצר 2 מכלים במידות הנ"ל עם פתחים למילוי ולצנרת ועם לשוניות שיהיו מספיק חזקות להחזיק 50 ק"ג של מים מיטלטלים ....
חמרי הגלם האפשריים : נירוסטה או אלומיניום ...
נסה ליצור קשר עם עידו לוריה, חבר כאן בפורום. לפי התרשמות מהעבודות שהוא הציג כאן באתר, נראה שמדובר בעבודה שהוא בהחלט יכול לבצע.
למען הסר ספק, אין לי שום היכרות עם האיש, אבל אני בהחלט עוקב אחרי העבודות שלו בפורום הבונים
קובי
נסה ליצור קשר עם עידו לוריה, חבר כאן בפורום. לפי התרשמות מהעבודות שהוא הציג כאן באתר, נראה שמדובר בעבודה שהוא בהחלט יכול לבצע.
למען הסר ספק, אין לי שום היכרות עם האיש, אבל אני בהחלט עוקב אחרי העבודות שלו בפורום הבונים
קובי
+1
קטן עליו
התכתבנו.
עלה רעיון חדש לייצר את המיכל מפלסטיק. יש למישהו ניסיון ? הערות ? יתרונות חסרונות ?!
מה?
אולי ערסל מתכתי מינמלי
לקחת יריעת P.V.C, ליצור את המלבן הדרוש עם הדבקה ?
יהיה אפשר להוציא ולהכניס את המיכל בקלות מהערסל ,לקפל ולשים במחסן ?
יהיה מספיק גמיש נגד אבנים אכזריות מצמיגי השטח ?
יהיה אפשר לדעת עם האצבע,דרך הערסל כמה מיים יש ?
חסין גם מהילד של החברים לטיול שאוהב לידחוף מקלות לאן שאסור ?
יהיה קל (בלי מיים) ?
יהיה זול ?
אולי ,יש מצב
דווקא חשבתי על פלסטיק קשיח בהלחמה
קל יותר מנירוסטה או אלומיניום, זול הרבה יותר [ נגיש לי ] וקל לתיקון במידת הצורך.
והכי חשוב, לא צריך לצבוע, זה כבר בא בשחור ...
אם זה שחור אז כן צריך לצבוע.... באדום.
פלסטיק קשיח הולך להיות מותקן קבוע ?
אם כן,הוא צריך להיות מוחרש כשהוא ריק. (דגדם.. דגדם.... גדמבם... דגמבם...) תיבת תהודה לא פריירית בכלל. ועוד שתיים...
יש משהו מציק ששותפים את כל הכלים של החבורה ליד האוטו שליד האוהל.....
שלולית של בוץ מעורבבת בשאריות שקשוקה חריפה,שהקטנים אוהבים לדרוך דוקא שם.... שלא נדבר על להתקלח...
כן כן, תזיז את האוטו, שמענו...
צינור ארוך? ,איפה מגולגל ? טוב נו..
הקיצר ,תחלק בפנים לתאים שמחוברים בינהם עם חור קטן ,כי אני לא יודע כמה מסה תרוץ שם מצד לצד,התאים יעזרו לנ"ל וגם להחרשה כמובן.
אהבתי את המיקום של המיכלים.
בהצלחה
פלסטיק קשיח הולך להיות מותקן קבוע ?
אם כן,הוא צריך להיות מוחרש כשהוא ריק. (דגדם.. דגדם.... גדמבם... דגמבם...) תיבת תהודה לא פריירית בכלל. ועוד שתיים...
יש משהו מציק ששותפים את כל הכלים של החבורה ליד האוטו שליד האוהל.....
שלולית של בוץ מעורבבת בשאריות שקשוקה חריפה,שהקטנים אוהבים לדרוך דוקא שם.... שלא נדבר על להתקלח...
כן כן, תזיז את האוטו, שמענו...
צינור ארוך? ,איפה מגולגל ? טוב נו..
הקיצר ,תחלק בפנים לתאים שמחוברים בינהם עם חור קטן ,כי אני לא יודע כמה מסה תרוץ שם מצד לצד,התאים יעזרו לנ"ל וגם להחרשה כמובן.
אהבתי את המיקום של המיכלים.
בהצלחה
לקח לי זמן להבין שב "מציק ששותפים את כל הכלים ש" התכוונת ש "שוטפים" כי אני לא אוהב שותפים [ שותף ] אצלי באוטו ...
הרעיון / בקשה , במקור, היה של זוגתי שתחיה, לצורך מקלחת. לכן בתוכנית גם לקבע ע"י קפיץ סוג של וילון ניילון שיירד כמעט עד לרצפה. ולנצל את הדלת שמתרוממת למעלה, למיקום ה"דוש" ובבדיקה, היא מספיק גבוהה אפילו בשבילי ...
את שטיפת הכלים, פתרנו, השטיפה לכלים - אצל אחי, כך שאני לא מוטרד משאריות השקשוקה... ד"א, גם אצלו בקרוב יהיה בנוסף לאמה לסקוטש ולברז, יצטרף כיור שיאסוף את המים וינקז אותם אל מתחת לאוטו ...
לצד החשוב שהעלית, הרעש, למה זה יותר גרוע בפלסטיק מאשר בנירוסטה ? מה עושה את ההבדל ?
ואיל, הגחון , שחור ... הבודי אדום ...
לא אמרטי שפלסתיק קשיכ "מתהד" יותר מנרוסתה.
זה תלוי בהרבה גורמים.
תבודד עם תאים מחוררים במיכלים זה יעזור לחיזוק ,תיהוד ותנודתיות המיים עם כל המשמעויות שבכך.
והאישה שתחיה.... ,זה אחד מהסממנים הראשונים ש"נמאס לי מהטיולים האלה,אני רוצה בית מלון באילת".
תגיד לי שלא?
ימים יגידו....
לא אמרטי שפלסתיק קשיכ "מתהד" יותר מנרוסתה.
זה תלוי בהרבה גורמים.
תבודד עם תאים מחוררים במיכלים זה יעזור לחיזוק ,תיהוד ותנודתיות המיים עם כל המשמעויות שבכך.
והאישה שתחיה.... ,זה אחד מהסממנים הראשונים ש"נמאס לי מהטיולים האלה,אני רוצה בית מלון באילת".
תגיד לי שלא?
ימים יגידו....
וואללה לא ניראה לי ... אבל, ימים יגידו ...
חומר למחשבה
44522
אחלה "חומר" ...
ואללה, הרבה זמן שלא ביקרתי פה.
אז הסיפור החל בזה שבנסיעה בעומס ובקור מקפיא של שלג בציר 5, הצלחתי לשבור את שלושת הברגים שמחברים את תיבת ההגה ל"שלדה"... ומהנסיון לפתור את העניין ולאלתר את הדרך החוצה הבנתי שעדיף שזה לא יקרה לי שוב. . . . די מעצבן לנסוע בבוץ, בשלג, בלי הגה. קצת בעייתי אפילו.
אז מסתבר שבארה"ב העניין די מוכר, והבעיה נפוצה יותר, כנראה בגלל ריבוי הרכבים שנוסעים עם גלגלים "קצת" יותר גדולים מ "31...
ולקווין יש פתרון מוכן בדמות החיזוק הבא (http://www.kevinsoffroad.com/cart/hardkor-steering-box-brace-for-9398-8cyl-zjs-powdercoated-p-157/) שמגיע צבוע יפה בצבע שחור, איך לא, בתנור כמובן...
68947
אני מניח שאפשר בקלות לייצר כזה פה בארץ, למי שיתעקש, או שאוהב לעשות לבד. ממש לא מסובך. מצד שני, אחרי שראיתי איזה ברגים מעפנים מחזיקים לנו את תיבת ההגה, אני חושב שזה חיזוק מתבקש וחשוב.
אז, הנה מצאתי תירוץ טוב כדי להוציא את השירשור הזה מהנפטלין...
עשינו את החיזוקים האלו בסיקס, חיפוש באתר מעלה את אחת הכתבות הטכניות הראשונות... 10 שנים אחורה :)
http://www.jeepolog.com/forumstest/content.php?r=1026-jeepolog-archive
http://www.jeepolog.com/UserFiles/Image/without_watermark/steering%20brace/steering%20brace%201_small1.jpg
בכל מקרה רעיון טוב וקל לביצוע לכל Jeep.
עשינו את החיזוקים האלו בסיקס, חיפוש באתר מעלה את אחת הכתבות הטכניות הראשונות... 10 שנים אחורה :)
http://www.jeepolog.com/forumstest/content.php?r=1026-jeepolog-archive
http://www.jeepolog.com/UserFiles/Image/without_watermark/steering%20brace/steering%20brace%201_small1.jpg
בכל מקרה רעיון טוב וקל לביצוע לכל Jeep.
תמיד שמח לכוון לדעת גדולים ...
68966
ככה נראה לאחרונה.. :cool:
יוסי יש עוד תמונות?
מהתמונה הזאת לא רואים כלום :)
Lidor Shtruzer
18-01-13, 11:37
וואו רק עכשיו ראיתי את הפרוייקט הזה .. פשוט מדהים. אחד הג'יפים היפים שראיתי!
6900569004690036900669007690086900969010 69011
תמונות מתערוכת מיס ג'יפ מהבוקר, אפשר לראות פה טוב יותר את האבזור. כל הציוד זמין להרכבה עצמית, רכישה דרך טריפנט (http://www.tripnet-shop.co.il/)
ומצאתי גם שתי תמונות ב CLOSEUP
69012690136901269013
התכוונתי לתמונות עם מהלך מתלה. אבל גם זה טוב. נראה פתרון טוב לציוד...
כאלה ?
69075
הוא ביקש תמונות של מהלך מתלה...
פה זה נראה כאילו התפרק לך כל הפרונט ;)
כאלה ?
69075
כן, כאלה.
פשוט לא יומאן...
יוסי במקרה שלך קייק על הגג.. זה מאוד חשוב ! עדיף אם מאשר בלי..
יוסי במקרה שלך קייק על הגג.. זה מאוד חשוב ! עדיף אם מאשר בלי..
חסר שנורקל...
Lidor Shtruzer
20-01-13, 12:25
לא צריך.. יש לו קייק..
:D חחחח
חסר שנורקל...
יש !!
אני עדיין מחפש פתרון איך לא לוותר על המצבר השני, ועדיין להשתמש בקופסא לפילטר האוויר ...
נבחנת אפשרות ל"בנק מצברים" מתחום היאכטות מתחת לכסא האחורי.
עדכונים בהמשך.
יש !!
אני עדיין מחפש פתרון איך לא לוותר על המצבר השני, ועדיין להשתמש בקופסא לפילטר האוויר ...
נבחנת אפשרות ל"בנק מצברים" מתחום היאכטות מתחת לכסא האחורי.
עדכונים בהמשך.
כנס לתחנה של בטר-פלייס שירכיבו לך מגן גחון 12V...
Lidor Shtruzer
20-01-13, 13:48
כנס לתחנה של בטר-פלייס שירכיבו לך מגן גחון 12V...
דווקא רעיון טוב... שומר על מרכז כבידה נמוך
מצברים של יאכטות <=> קייק...
רק אני רואה את הפתרון? איפה הבעייה יוסי?
איפה הפילטר אוויר שלך ממוקם היום? שינית מיקום?
כון להיום אני עם פילטר פתוח בתוך תא המנוע. רעיון השנורקל, מחייב פילטר שונה,
במקור הוא מתחבר לקופסא המקורית, אבל אצלי יושב שם מצבר האביזרים
ראיתי כל מיני פתרונות של פילטר inline על צינור השנורקל, חלקם פנימיים בתוך תא המנוע וחלקם חיצוניים ואיך לומר , לא אהבתי ...
אם לא תהיה ברירה אזיז את המצבר השני, אוליי לתא המטען, מה שיחייב החלפה לאופטימה צהוב / כחול או לכל סוג אחר שלא פולט גזים [ מכאן בא הרעיון של מצבר שטוח מתחת לכסא האחורי ... שגם יוריד את מרכז הכובד ...
רעיונות נוספים יתקבלו בברכה.
כון להיום אני עם פילטר פתוח בתוך תא המנוע. רעיון השנורקל, מחייב פילטר שונה,
במקור הוא מתחבר לקופסא המקורית, אבל אצלי יושב שם מצבר האביזרים
ראיתי כל מיני פתרונות של פילטר inline על צינור השנורקל, חלקם פנימיים בתוך תא המנוע וחלקם חיצוניים ואיך לומר , לא אהבתי ...
אם לא תהיה ברירה אזיז את המצבר השני, אוליי לתא המטען, מה שיחייב החלפה לאופטימה צהוב / כחול או לכל סוג אחר שלא פולט גזים [ מכאן בא הרעיון של מצבר שטוח מתחת לכסא האחורי ... שגם יוריד את מרכז הכובד ...
רעיונות נוספים יתקבלו בברכה.
אין ?
תסתקל על זה
http://www.ebay.com/itm/HEAVY-DUTY-AIR-FILTER-SNORKEL-CRAWLER-MUD-2-5-8-JEEP-258-IMPCO-125-225-CLEANER-/180878801056
שמים אותו בכניסה במקום ראש של שנורקל.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.