PDA

צפייה בגרסה מלאה : ג'ימני נכבה בעמידה...



oliel77
05-08-08, 13:44
היי,

כבר כחצי שנה שיש לי את הבעייה הבאה:

כשהג'ימני במצב עמידה, הטורים פתאום יורדים פלאים והרכב נכבה.

בהתחלה זה היה קורה פעם בשבוע, הייתי מניע מחדש והוא היה מסתדר. לאט לאט זה התחיל לקרות בכל פעם שהרכב עומד - לפעמים גם ממש בבוקר ישר איך שמתניעים - אם לא הייתי מתניע עם מכת גז, הרכב היה נכבה.

זה הגיע למצב שכל פעם שהרכב מגיע למצב עמידה, אני חייב להעביר לניוטרל ולעמוד עם גז ובלם-יד (מדובר בג'ימני 99, אוטומט).

קחו בחשבון את הנתונים הבאים, למרות שאני לא יודע אם כולם רלוונטיים:

1. לקחתי את הרכב למוסך מורשה מס' פעמים והוא חובר למחשב, וגם כשזה קורה והרכב נכבה, המחשב לא מצביע על תקלה.

2. בהתחלה, שמתי לב שכל פעם שהייתי מחליף פלגים, הבעייה הייתה נפתרת ל2000-3000 ק"מ ואז חוזרת ומחמירה מפעם לפעם, עד ששוב הייתי מגיע למצב שאי אפשר לעמוד עם הרכב בכלל.

3. בעלי ג'ימני אחרים עם בעייה דומה אמרו לי שהייתה להם אותה בעייה, והם החליפו חיישן גל ארכובה ו/או חיישן גל זיזים - והבעייה נפתרה.
במוסך אמרו לי שאם אני רוצה לעשות את זה, זה הימור - כי המחשב לא מראה תקלה. הלכתי על זה, ואז התברר שבמנוע שלי (מודל 99') אין חיישן גל ארכובה אלא חיישן גל זיזים בלבד. החלפתי אותו - והבעייה נמשכה.

4. בין לבין היה לי פלאג תקוע, שלאחר שחרורו הסתבר שהמנוע גמור, והוחלף מנוע. הייתי בטוח שזהו, נגמר - אבל גם אחרי כן הבעייה נמשכה.

5. לפני שבועיים הוחלף אלטרנטור.

6. גם אם הרכב בסדר, ברגע שבמצב עמידה (על DRIVE) אני מסובב את ההגה עד הסוף, הטורים יורדים והמנוע מתחיל להשתנק. אם אני מחזיר את ההגה, הטורים עולים (משאבת הגה שופצה לפני כ-6 חודשים).

7. גיליתי שכאשר המנוע מתחיל להשתולל מבחינת טורים, אם אני מנתק את החיבור למנוע צעדים ואחרי כמה דקות מחזיר אותו, הכל מסתדר, אבל הבעייה חוזרת אחרי שבוע וחצי בערך.

יש למישהו שמץ של מושג מה נסגר עם הרכב הזה?
המוסכניק שלי הרים ידיים...

אני יודע שקצת ארוך לקרוא את זה - אז תודה מראש לכל המגיבים.

Viper
05-08-08, 15:51
לא מכיר את הג'ימני לעומק, אבל בעיה דומה היתה לי בפרייבט לפני מס' שנים.
פירוק וניקוי ה-EGR פתר את התקלה לחלוטין.
לא יודע אם יש בג'ימני (אני מאמין שיש).
ועברתי בדיוק את מסכת התלאות שעברת במוסך המורשה.
שום תקלה לא נרשמה על ה-EGR ולכן לא ניגשו אליו כלל.
כל מה שהם עשו- החליפו חלקים על ימין ועל שמאל (על חשבון הברון כמובן, אני) וכלום לא עזר.
עד שנשבר לי ונברתי באינטרנט ומצאתי את הרעיון של ה-EGR.

gillif
05-08-08, 16:51
אם אתה מאזור המרכז

פנה למוסך טיראן בהרצליה מורשה סוזוקי

מניסיון אישי שלי הוא יותר מקצוען ממוסך מרכזי ומהרבה אחרים

lior_b.s
05-08-08, 20:08
4. בין לבין היה לי פלאג תקוע, שלאחר שחרורו הסתבר שהמנוע גמור, והוחלף מנוע. הייתי בטוח שזהו, נגמר - אבל גם אחרי כן הבעייה נמשכה

פרט נמק והסבר???:confused:

ליאור

oliel77
06-08-08, 13:32
פרט נמק והסבר???:confused:

ליאור

לאחר שחרור הפלאג הסתבר כי תחתיו יש מעיין מים ירוקים - שכחתי לציין ברשימת הסימפטומים כי פעם בכמה זמן היו נעלמים מים (בהתחלה מהמיכל עיבוי ואח"כ גם מהרדיאטור...).

בקיצור, אחרי פירוק הראש הסתבר שהגובה של בלוק המנוע יותר גבוה מבתי הצילינדר, ואם יעשו ראש, זה לא בטוח יחזיק - המוסכניק שלי אמר שהוא לא ממליץ לשפץ את הראש כי הוא לא יכול לתת אחריות שזה יחזיק, בגלל הפרשי הגובה, ושהוא ממליץ להחליף מנוע.

Viper
07-08-08, 13:26
לאחר שחרור הפלאג הסתבר כי תחתיו יש מעיין מים ירוקים - שכחתי לציין ברשימת הסימפטומים כי פעם בכמה זמן היו נעלמים מים (בהתחלה מהמיכל עיבוי ואח"כ גם מהרדיאטור...).

בקיצור, אחרי פירוק הראש הסתבר שהגובה של בלוק המנוע יותר גבוה מבתי הצילינדר, ואם יעשו ראש, זה לא בטוח יחזיק - המוסכניק שלי אמר שהוא לא ממליץ לשפץ את הראש כי הוא לא יכול לתת אחריות שזה יחזיק, בגלל הפרשי הגובה, ושהוא ממליץ להחליף מנוע.

חתיכת פרט שכחת לכתוב!!!
אז עכשיו- אולי תתחיל בצורה מסודרת לכתוב את הכל.
האם עדיין נעלמים לך מים, האם יש צבע עשן מסוים מהאגזוז, מים בשמן או שמן במים וכד'.

oliel77
08-08-08, 23:57
חתיכת פרט שכחת לכתוב!!!
אז עכשיו- אולי תתחיל בצורה מסודרת לכתוב את הכל.
האם עדיין נעלמים לך מים, האם יש צבע עשן מסוים מהאגזוז, מים בשמן או שמן במים וכד'.

לפני החלפת המנוע - הסימפטומים שציינתי הם כל הסימפטומים (כולל היעלמות המים).

המנוע הוחלף לפני כחודש ולא היו איתו שום בעיות מאז ועד שלשום - אני בודק שמן ומים כל יומיים ובינתיים הכל בסדר: אין שמן במים, אין סימני לחות על הפקק של השמן, ובכלל צריכת הדלק השתפרה מיחס של 1:7.5 (במנוע הקודם) ליחס של כמעט 1:9.
שלשום, באמצע הנסיעה נדלקה נורת check engine - דבר שלא קרה לפני כן במנוע הקודם. נסעתי על הרכב עוד בערך 80 ק"מ עד ההגעה למוסך שהחליף את המנוע. המוסכניק עשה עליו סיבוב ואמר שהוא לא מרגיש בעייה. אח"כ הוא ניתק את המצבר לרבע שעה (לדבריו זה מאפס את המחשב), וכשהוא הניע את הרכב הנורה לא נדלקה. מאז עשיתי עם הרכב עוד כ-200 ק"מ והנורה לא נדלקה, והוא נוסע בסדר גמור.

asafk
09-08-08, 14:49
לפני שמאפסים תקלות רצוי לקרוא מה היתה התקלה. עכשיו אתה לא יודע למה המנוע כבה, למרות שהוא דאג לספר לך את זה. והכל בגלל מוסכניק שלא יודע לקרוא תקלות ומעדיף להעלים ראיות.

אסף.

Viper
09-08-08, 15:53
אז לא הבנתי- עם המנוע החדש הרכב עדיין נכבה לך?
או שרק הנורית הטרידה אותך?

oliel77
09-08-08, 16:58
לפני שמאפסים תקלות רצוי לקרוא מה היתה התקלה. עכשיו אתה לא יודע למה המנוע כבה, למרות שהוא דאג לספר לך את זה. והכל בגלל מוסכניק שלא יודע לקרוא תקלות ומעדיף להעלים ראיות.

אסף.

היי,

צריך להבדיל בין שני הדברים:

1. כשהרכב נכנס למצב הזה שהוא נכבה כל הזמן, הנורה לא נדלקת (אני מנתק את השקע של המנוע צעדים ואז מחזיר אותו והבעייה שהוא נכבה בעמידה מסתדרת למשך כשבוע).

2. המקרה הזה שהנורה נדלקה - זה היה במהלך השבוע שהרכב "בסדר" אחרי שניתקתי וחיברתי את השקע. למרות שהיא דלקה, הרכב נסע בסדר ולא נכבה. פשוט ביקשו ממני לפרט אם הכל נורמלי לאחר החלפת המנוע, אז ציינתי שהיא נדלקה. לכאורה, זה לא קשור לבעייה שהשרשור נפתח בגללה.

כאמור - כשהנורה נדלקה המנוע לא כבה. הרכב נסע בסדר גמור.
חוצמזה, אם הייתה בעייה, אז אחרי שהוא איפס את המחשב, לא הייתה אמורה להידלק שוב הנורה? כלומר, המחשב היה אמור לזהות שוב את הבעייה, לא?

oliel77
09-08-08, 16:59
אז לא הבנתי- עם המנוע החדש הרכב עדיין נכבה לך?
או שרק הנורית הטרידה אותך?

כן. עם המנוע החדש הרכב עדיין נכבה.
המנורה נדלקה בלי קשר (לכאורה) - כשהיא דלקה הרכב נסע בסדר ולא נכבה בעמידה (ראה פירוט בהודעתי הקודמת).

shayv3
12-08-08, 15:47
היי,

צריך להבדיל בין שני הדברים:

1. כשהרכב נכנס למצב הזה שהוא נכבה כל הזמן, הנורה לא נדלקת (אני מנתק את השקע של המנוע צעדים ואז מחזיר אותו והבעייה שהוא נכבה בעמידה מסתדרת למשך כשבוע).

2. המקרה הזה שהנורה נדלקה - זה היה במהלך השבוע שהרכב "בסדר" אחרי שניתקתי וחיברתי את השקע. למרות שהיא דלקה, הרכב נסע בסדר ולא נכבה. פשוט ביקשו ממני לפרט אם הכל נורמלי לאחר החלפת המנוע, אז ציינתי שהיא נדלקה. לכאורה, זה לא קשור לבעייה שהשרשור נפתח בגללה.

כאמור - כשהנורה נדלקה המנוע לא כבה. הרכב נסע בסדר גמור.
חוצמזה, אם הייתה בעייה, אז אחרי שהוא איפס את המחשב, לא הייתה אמורה להידלק שוב הנורה? כלומר, המחשב היה אמור לזהות שוב את הבעייה, לא?

סיפור מזעזע ועוד בג'ימני... :confused:

לא יודע בבירור לגבי המנוע, תחושה שלי שצריך לעבור על החשמל, רכיב רכיב. אגב אתה שם את הפלאגים של ה 60K ק"מ או את הרגילים?

לגבי המנורה שנדלקה, לא ציינת כמה ק"מ עבר הרכב... אבל בשנתון הזה יכול מאוד להיות שהגיע הזמן להחליף את החיישן חמצן. מצד שני, המנורה לא נדלקה לך שוב לאחר האיפוס. אז הייתי עוזב את זה בינתיים.

בהצלחה.

shayooo
18-09-08, 12:25
כן. עם המנוע החדש הרכב עדיין נכבה.
המנורה נדלקה בלי קשר (לכאורה) - כשהיא דלקה הרכב נסע בסדר ולא נכבה בעמידה (ראה פירוט בהודעתי הקודמת).

נכון נשמע לא ברור. אבל גם בויטארה 94 זה קרה לי. יש בסעפת יניקה חלק ששומר על גובה הטורים. המוסכניק ניקה אותו עם ספריי קרבורטור בלי לפרק, והבעיה נפתרה לכמה ימים. בשבת אני אפרק אותו ואנקה טוב יותר.
(אגב גם הוא חיבר למחשב ולא הייתה בעיה, אבל הרכב עדיין נכבה.)

oliel77
23-10-08, 15:28
טוב - אחרי חודשיים של שקט אני חוזר שוב עם אותה בעיה...

בינתיים נדלקה שוב הנורה של check engine ואחרי בדיקה התברר שהמגעים של החיישן חמצן היו קצת רופפים - הם חוזקו ומאז המנורה לא נדלקה.

בינתיים הרעידות של הג'יפ החמירו, ולא רק בעמידה, והוא גם הפסיק לסחוב והמנוע (החדש!!) התחיל לזייף באופן מזעזע. בדיקה נוספת העלתה שקויל אחד תקול והוא הוחלף.

השקט חזר לשרור בג'יפ (וגם צריכת הדלק השתפרה פלאים מ 1/8.5 ל-1/10.5).

אממה? שלשום הוא התחיל שוב... בעמידה הטורים יורדים והוא נכבה. לקחתי אותו שוב למוסכניק שלי (שאיך שהוא רואה את הגחון של הג'יפ מציץ מעבר לפינה הוא מגלגל עיניים...)והוא לא מצא כלום. בינתיים הוא העלה את הטורים - אבל לדעתי זה יעזור כמו כוסות רוח למת...

עוד מישהו עם רעיון מעניין מה לעזאזל זה יכול להיות?!?!

raanan
24-10-08, 14:00
טוב - אחרי חודשיים של שקט אני חוזר שוב עם אותה בעיה...

בינתיים נדלקה שוב הנורה של check engine ואחרי בדיקה התברר שהמגעים של החיישן חמצן היו קצת רופפים - הם חוזקו ומאז המנורה לא נדלקה.

בינתיים הרעידות של הג'יפ החמירו, ולא רק בעמידה, והוא גם הפסיק לסחוב והמנוע (החדש!!) התחיל לזייף באופן מזעזע. בדיקה נוספת העלתה שקויל אחד תקול והוא הוחלף.

השקט חזר לשרור בג'יפ (וגם צריכת הדלק השתפרה פלאים מ 1/8.5 ל-1/10.5).

אממה? שלשום הוא התחיל שוב... בעמידה הטורים יורדים והוא נכבה. לקחתי אותו שוב למוסכניק שלי (שאיך שהוא רואה את הגחון של הג'יפ מציץ מעבר לפינה הוא מגלגל עיניים...)והוא לא מצא כלום. בינתיים הוא העלה את הטורים - אבל לדעתי זה יעזור כמו כוסות רוח למת...

עוד מישהו עם רעיון מעניין מה לעזאזל זה יכול להיות?!?!

לבדוק לחץ דלק, יכול להיות ווסת או משאבה.
לי הייתה תופעה דומה שהוציאה אותי מדעתי , הפתרון היה בהחלפת משאבת הדלק.

בהצלחה
רענן

-->