גל_כ
15-10-08, 08:34
אתמול נאלצתי בפעם הראשונה לבטל טיול בגלל חשד לתקלה!
בבוקר הכל היה טוב, בדקתי שמן (בין מינימום למקס'), ומים (מעט מעל המינימום במיכל העיבוי).
הכל נראה תקין וטוב.
התחלנו לנסוע לכיוון המסלול, ואחרי כ-40 דקות עצרנו לתדלוק.
במהלך התדלוק הוצאתי את המפתח מהסוויץ (חיייבים אותו כדי לפתוח את התא דלק)
כשסיימתי לתדלק, כ-3 דקות אחר כך, ניסיתי להניע פעמיים במשך כ-5 שניות בכל פעם ולא הצלחתי, כשיצאתי מהרכב ראיתי שהוא הוציא עשן לבן במהלך נסיונות ההתנעה.
חוץ מזה עד לפני נסיון ההתנעה שעון החום של המנוע הראה חום גבוה (בקצה הסקאלה קרוב לאיזור האדום) שלא נראה מעולם (הנסיעה לשם הייתה עם חום מנוע תקין לכל אורכה)
בטח יהיו כאלו שיגידו שנכנסו מים לצילינדרים ומדובר בראש מנוע!!
אז לפני שניסיתי להניע בשלישית (ולהתווסף לשרשור ה"מוצלחים" שדפקו את הג'יפ) פתחתי מכסה מנוע ובדקתי הכל:
מים - מיכל העיבוי התמלא עד למקסימום, אין שמן במים
שמן - כמות תקינה, אין מים בשמן (אין צבע טחינה במדיד ולא על פקק המילוי)
פלאגים - תקינים ולא רטובים
נייר שהוכנס לכל אחד מהצילינדרים (עד כמה שניתן) יצא יבש
בינתיים המנוע התקרר ובנוסף נתתי סטארטר למשך מספר פעמים (ללא פלאגים) כדי להניע את המים במערכת.
הרכבתי פלאגים וחיברתי הכל בחזרה. לפני נסיון ההנעה חום שעון החום הראה חום נמוך (כמו אחרי דקה נסיעה) וכמות המים במיכל העיבוי חזרה להיות מעט מעל המינימום. ניסיתי להניע ומייד הג'יפ הניע, אבל בלי עשן לבן!!
פתחתי בזהירות את מכסה הרדיאטור ווידאתי שאין תנועת גלים במים שעשויה להגרם מקומפרסיה שבורחת למערכת הקירור.
כדי לא לקחת סיכונים מיותרים של התקעות בשטח (למרות שהמסלול היה קל) ביטלנו את הטיול וחזרנו הביתה. במשך 40 דקות הנסיעה הטמפרטורה הייתה רגילה.
יש לי 3 דברים שאני לא מבין:
1. למה שעון החום של המנוע הראה שהוא התחמם לרמה כ"כ קיצונית מעמידה של 3 דקות במקום מוצל, וביום לא חם במיוחד?
2. האם יכול להיות שראש המנוע התעוות טיפה בגלל החום, מה שגרם לכניסת מים לאחד הצילינדרים, ובנסיון ההנעה (ואולי גם אח"כ) הם יצאו החוצה, וכשהמנוע התקרר הראש חזר לקדמותו ולכן לא יצא עשן בהנעה האחרונה?
3. איך לתקן את הבעיה? (הבנת הבעיה במקרה הזה זה היא כבר 50% מהפתרון)
גל
בבוקר הכל היה טוב, בדקתי שמן (בין מינימום למקס'), ומים (מעט מעל המינימום במיכל העיבוי).
הכל נראה תקין וטוב.
התחלנו לנסוע לכיוון המסלול, ואחרי כ-40 דקות עצרנו לתדלוק.
במהלך התדלוק הוצאתי את המפתח מהסוויץ (חיייבים אותו כדי לפתוח את התא דלק)
כשסיימתי לתדלק, כ-3 דקות אחר כך, ניסיתי להניע פעמיים במשך כ-5 שניות בכל פעם ולא הצלחתי, כשיצאתי מהרכב ראיתי שהוא הוציא עשן לבן במהלך נסיונות ההתנעה.
חוץ מזה עד לפני נסיון ההתנעה שעון החום של המנוע הראה חום גבוה (בקצה הסקאלה קרוב לאיזור האדום) שלא נראה מעולם (הנסיעה לשם הייתה עם חום מנוע תקין לכל אורכה)
בטח יהיו כאלו שיגידו שנכנסו מים לצילינדרים ומדובר בראש מנוע!!
אז לפני שניסיתי להניע בשלישית (ולהתווסף לשרשור ה"מוצלחים" שדפקו את הג'יפ) פתחתי מכסה מנוע ובדקתי הכל:
מים - מיכל העיבוי התמלא עד למקסימום, אין שמן במים
שמן - כמות תקינה, אין מים בשמן (אין צבע טחינה במדיד ולא על פקק המילוי)
פלאגים - תקינים ולא רטובים
נייר שהוכנס לכל אחד מהצילינדרים (עד כמה שניתן) יצא יבש
בינתיים המנוע התקרר ובנוסף נתתי סטארטר למשך מספר פעמים (ללא פלאגים) כדי להניע את המים במערכת.
הרכבתי פלאגים וחיברתי הכל בחזרה. לפני נסיון ההנעה חום שעון החום הראה חום נמוך (כמו אחרי דקה נסיעה) וכמות המים במיכל העיבוי חזרה להיות מעט מעל המינימום. ניסיתי להניע ומייד הג'יפ הניע, אבל בלי עשן לבן!!
פתחתי בזהירות את מכסה הרדיאטור ווידאתי שאין תנועת גלים במים שעשויה להגרם מקומפרסיה שבורחת למערכת הקירור.
כדי לא לקחת סיכונים מיותרים של התקעות בשטח (למרות שהמסלול היה קל) ביטלנו את הטיול וחזרנו הביתה. במשך 40 דקות הנסיעה הטמפרטורה הייתה רגילה.
יש לי 3 דברים שאני לא מבין:
1. למה שעון החום של המנוע הראה שהוא התחמם לרמה כ"כ קיצונית מעמידה של 3 דקות במקום מוצל, וביום לא חם במיוחד?
2. האם יכול להיות שראש המנוע התעוות טיפה בגלל החום, מה שגרם לכניסת מים לאחד הצילינדרים, ובנסיון ההנעה (ואולי גם אח"כ) הם יצאו החוצה, וכשהמנוע התקרר הראש חזר לקדמותו ולכן לא יצא עשן בהנעה האחרונה?
3. איך לתקן את הבעיה? (הבנת הבעיה במקרה הזה זה היא כבר 50% מהפתרון)
גל