PDA

צפייה בגרסה מלאה : עשן לבן מויטרה לאחר דימום מנוע של 3 דקות



גל_כ
15-10-08, 08:34
אתמול נאלצתי בפעם הראשונה לבטל טיול בגלל חשד לתקלה!

בבוקר הכל היה טוב, בדקתי שמן (בין מינימום למקס'), ומים (מעט מעל המינימום במיכל העיבוי).
הכל נראה תקין וטוב.

התחלנו לנסוע לכיוון המסלול, ואחרי כ-40 דקות עצרנו לתדלוק.
במהלך התדלוק הוצאתי את המפתח מהסוויץ (חיייבים אותו כדי לפתוח את התא דלק)

כשסיימתי לתדלק, כ-3 דקות אחר כך, ניסיתי להניע פעמיים במשך כ-5 שניות בכל פעם ולא הצלחתי, כשיצאתי מהרכב ראיתי שהוא הוציא עשן לבן במהלך נסיונות ההתנעה.
חוץ מזה עד לפני נסיון ההתנעה שעון החום של המנוע הראה חום גבוה (בקצה הסקאלה קרוב לאיזור האדום) שלא נראה מעולם (הנסיעה לשם הייתה עם חום מנוע תקין לכל אורכה)

בטח יהיו כאלו שיגידו שנכנסו מים לצילינדרים ומדובר בראש מנוע!!

אז לפני שניסיתי להניע בשלישית (ולהתווסף לשרשור ה"מוצלחים" שדפקו את הג'יפ) פתחתי מכסה מנוע ובדקתי הכל:

מים - מיכל העיבוי התמלא עד למקסימום, אין שמן במים
שמן - כמות תקינה, אין מים בשמן (אין צבע טחינה במדיד ולא על פקק המילוי)
פלאגים - תקינים ולא רטובים
נייר שהוכנס לכל אחד מהצילינדרים (עד כמה שניתן) יצא יבש

בינתיים המנוע התקרר ובנוסף נתתי סטארטר למשך מספר פעמים (ללא פלאגים) כדי להניע את המים במערכת.

הרכבתי פלאגים וחיברתי הכל בחזרה. לפני נסיון ההנעה חום שעון החום הראה חום נמוך (כמו אחרי דקה נסיעה) וכמות המים במיכל העיבוי חזרה להיות מעט מעל המינימום. ניסיתי להניע ומייד הג'יפ הניע, אבל בלי עשן לבן!!

פתחתי בזהירות את מכסה הרדיאטור ווידאתי שאין תנועת גלים במים שעשויה להגרם מקומפרסיה שבורחת למערכת הקירור.

כדי לא לקחת סיכונים מיותרים של התקעות בשטח (למרות שהמסלול היה קל) ביטלנו את הטיול וחזרנו הביתה. במשך 40 דקות הנסיעה הטמפרטורה הייתה רגילה.

יש לי 3 דברים שאני לא מבין:

1. למה שעון החום של המנוע הראה שהוא התחמם לרמה כ"כ קיצונית מעמידה של 3 דקות במקום מוצל, וביום לא חם במיוחד?

2. האם יכול להיות שראש המנוע התעוות טיפה בגלל החום, מה שגרם לכניסת מים לאחד הצילינדרים, ובנסיון ההנעה (ואולי גם אח"כ) הם יצאו החוצה, וכשהמנוע התקרר הראש חזר לקדמותו ולכן לא יצא עשן בהנעה האחרונה?

3. איך לתקן את הבעיה? (הבנת הבעיה במקרה הזה זה היא כבר 50% מהפתרון)


גל

צביקה קרבורטור
15-10-08, 15:06
גל שלום רב!
ראשית אתחיל בהודעת הרגעה, אין לך צורך להלחץ, אין לך כנראה בעייה חמורה כלשהי, אם כי מחייבת מעקב בתקופה הקרובה.
מכיוון שהסטורית המנוע כידוע לך מוכרת לי, ולכן ידועה לי העובדה שאתה נמצא בידים טובות.
בנוגע לבעיית החום הגבוה, שהגיע עד לקצה הסקאלה באזור האדום, תיתכן אפשרות של מאוור חשמלי במידה וקיים כזה בוויטארה, שלא תפקד זמנית, וכבוי המנוע, שגרמה להפסקת הסירקולצייה של משאבת המים, ובכך לעלייה פתאומית של חום המנוע, דבר שהוא נורמלי בהחלט, אם כי להבא רצוי לא לכבות מידית מנוע, בעת חנייה זמנית, או תדלוק, אלא לאחר שאתה מוודא שחום המנוע סביר, והמאורר הפסיק את עבודתן, כבוי המנוע בעת תחילת פעולת המאורר, ברכב שהמאורר כבה לגמרי, לאחר כבוי מתג ההצתה, יכולה לגרום לתופעות שהזכרת.
חג שמח ונסיעה טובה.
צביקה

גל_כ
16-10-08, 00:37
גל שלום רב!
ראשית אתחיל בהודעת הרגעה, אין לך צורך להלחץ, אין לך כנראה בעייה חמורה כלשהי, אם כי מחייבת מעקב בתקופה הקרובה.
מכיוון שהסטורית המנוע כידוע לך מוכרת לי, ולכן ידועה לי העובדה שאתה נמצא בידים טובות.
בנוגע לבעיית החום הגבוה, שהגיע עד לקצה הסקאלה באזור האדום, תיתכן אפשרות של מאוור חשמלי במידה וקיים כזה בוויטארה, שלא תפקד זמנית, וכבוי המנוע, שגרמה להפסקת הסירקולצייה של משאבת המים, ובכך לעלייה פתאומית של חום המנוע, דבר שהוא נורמלי בהחלט, אם כי להבא רצוי לא לכבות מידית מנוע, בעת חנייה זמנית, או תדלוק, אלא לאחר שאתה מוודא שחום המנוע סביר, והמאורר הפסיק את עבודתן, כבוי המנוע בעת תחילת פעולת המאורר, ברכב שהמאורר כבה לגמרי, לאחר כבוי מתג ההצתה, יכולה לגרום לתופעות שהזכרת.
חג שמח ונסיעה טובה.
צביקה

בויטארה אין מאוור חשמלי אלא מאוור ויסקוזי.
ועל כן הוא יפסיק לעבוד כאשר המנוע כבה.;)

חום המנוע היה סביר כאשר כיביתי את הרכב, ולכן לא ממש הבנתי למה הוא עלה בצורה כ"כ דרסטית.
בכל מקרה התיעצתי עם המומחה שהרגיע אותי, ואקפוץ אליו בכל מקרה בשבוע הבא לטפל בשטויות אחרות שיש לי.

אגב,
חשבתי כבר על פתרון אלקטרוני פשוט שיפעיל את המאוור החשמלי של המזגן למשך כמה דקות לאחר שאני מכבה את הסוויץ, זה יעזור לקרר את הרכב בדיוק במצבים האלו.
מזל שזה הגיע בתזמון כזה, ככה מצאתי משהו לעשות בחופשה (חוץ מלישון) לפני שהיא נגמרה.


תודה צביקה!

צביקה קרבורטור
16-10-08, 14:13
בויטארה אין מאוור חשמלי אלא מאוור ויסקוזי.
ועל כן הוא יפסיק לעבוד כאשר המנוע כבה.;)

חום המנוע היה סביר כאשר כיביתי את הרכב, ולכן לא ממש הבנתי למה הוא עלה בצורה כ"כ דרסטית.
בכל מקרה התיעצתי עם המומחה שהרגיע אותי, ואקפוץ אליו בכל מקרה בשבוע הבא לטפל בשטויות אחרות שיש לי.

אגב,
חשבתי כבר על פתרון אלקטרוני פשוט שיפעיל את המאוור החשמלי של המזגן למשך כמה דקות לאחר שאני מכבה את הסוויץ, זה יעזור לקרר את הרכב בדיוק במצבים האלו.
מזל שזה הגיע בתזמון כזה, ככה מצאתי משהו לעשות בחופשה (חוץ מלישון) לפני שהיא נגמרה.


תודה צביקה!

גל שלום רב!
כידוע לך מאוור ויסקוזי, משנה את מהירות הסיבוב לפי טמפרטורת המנוע, אך מפסיק להסתובב עם כבוי הרכב.
לגבי הרעיון של חיבור מאוור המזגן לחיבור הניתן לשליטה מתא הנהג.
נתקלתי בזה בלקוחות רבים שהגיעו אלי, פנה לאמיר,{גוד פאדר) יש לו מתג הפעלת מאוור חשמלי עצמאית מתא הנהג.
בברכה
צביקה

שלומי
19-10-08, 23:52
המאוורר החשמלי יקרר את המים שברדיאטור , אך ללא משאבת מים פועלת (מנוע מדומם) האם ישפיע על טמפ' המנוע ?

גל_כ
20-10-08, 11:58
המאוורר החשמלי יקרר את המים שברדיאטור , אך ללא משאבת מים פועלת (מנוע מדומם) האם ישפיע על טמפ' המנוע ?

לדעתי כן, אבל בצורה מאד לא אפקטיבית.
בזמן שהמנוע מדומם, יהיה קירור מעט יותר טוב בשל זרימת האויר על המנוע.
אבל כמו שציינת, אני מרויח מכך שהמאוור יגרום לקירור המים ברדיאטור, ועם ההנעה הראשונית וסחרור המים במערכת הטמפרטורה תרד תוך מספר שניות מההנעה.

גל

צביקה קרבורטור
20-10-08, 13:38
לדעתי כן, אבל בצורה מאד לא אפקטיבית.
בזמן שהמנוע מדומם, יהיה קירור מעט יותר טוב בשל זרימת האויר על המנוע.(טעות, המאורר מקרר את הרדיאטור בלבד)
אבל כמו שציינת, אני מרויח מכך שהמאוור יגרום לקירור המים ברדיאטור,(בלבד) ועם ההנעה הראשונית וסחרור המים במערכת הטמפרטורה תרד תוך מספר שניות מההתנעה.

גל
אכן קירור המנוע לאחר כבוי המנוע, לא אפקטיבי, במאוור חשמלי מקורי ולא וויסקוזי, מומלץ להמתין מספר שניות לפני כבוי המנוע בעת פעולתו של מאוור חשמלי, עד לסיום פעולתו, ואז לכבות את המנוע, במקרה כזה סירקולציית המים, בעת פעולת משאבת המנים, גורמת להכנסת מים קרים יותר מהרדיאטור למנוע, ובכך תורמת תרומה משמעותית, להפחתת העליה המהירה בחום המנוע, לאחר כבוי המנוע, כמו במקרה שבגללו גל פתח את השרשור.
בברכה
וחג שמח.
צביקה

גל_כ
22-10-08, 13:47
אכן קירור המנוע לאחר כבוי המנוע, לא אפקטיבי, במאוור חשמלי מקורי ולא וויסקוזי, מומלץ להמתין מספר שניות לפני כבוי המנוע בעת פעולתו של מאוור חשמלי, עד לסיום פעולתו, ואז לכבות את המנוע, במקרה כזה סירקולציית המים, בעת פעולת משאבת המנים, גורמת להכנסת מים קרים יותר מהרדיאטור למנוע, ובכך תורמת תרומה משמעותית, להפחתת העליה המהירה בחום המנוע, לאחר כבוי המנוע, כמו במקרה שבגללו גל פתח את השרשור.
בברכה
וחג שמח.
צביקה

אני מניח שאתה צודק צביקה.
המאוור החשמלי שלי נמצא בין הרדיאטור למנוע, כך שיניקת האויר שלו אמנם מקררת את הרדיאטור, אבל גם האויר ממשיך לזרום לכיוון המנוע ומקררת גם אותו (ברור לי שזה לא מנוע עם קירור אויר ולכן זה די חסר משמעות, אבל לזה התכוונתי).

תודה על התיקון,

גל

-->