PDA

צפייה בגרסה מלאה : מאיפה היה הכי הכי נכון לנתק את ה EGR?



פלג_
13-11-08, 23:11
שלום

הרכב הוא טויוטה היילקס שנת 99.
עד היום ה EGR היה מנותק, אך פשוט מה שעשיתי זה הכנסתי גולה של מייסב קטן לתוך
הצינורית של הוואקום, האוטו כבר הרבה זמן עובד כך, ועובד נהדר!!
אך ראיתי פה שיש דרכים אחרות.
בכל מקרה הבנתי שמומלץ לנתק את המערכת הזאת.
אצלי שהיא לא מנותקת האוטו מעשן, והמנוע לא מגיב כמו שצריך לדוושה,
הוא מוציא כמו גרפסים של עשן. בעיקר שלוחצים על הגז.

בכל מקרה מצורך פה קובץ, שמוגדרים בוא אזורים.
כל מי שראיתי הכניס פחית או פלח באזור 2 ואזור 3.
השאלה האם לא היה יותר נכון לחסום את זה כבר באזור 1.

השמח לכל תגובה, רעיון, מידע וכו'

בתודה רבה פלג

tooshey
14-11-08, 07:59
אתה יכול להוריד את כל המערכת.
צריך לייצר פלנג' לסעפת פליטה ולסעפת יניקה.
להחליף את הגוז'ונים הארוכים בקצרים יותר או בברגים.
תוריד גם את כל הסולונואידים עם הואקום שמפעילים את המערכת.
גלגל את החוטים המיותרים וסגור עם אזיקון.
שים לב!!! בסיום וודא שלא נשאר שום צינור וואקום פתוח,אחרת תאבד את הגברת הבלם.

הסרת צינור הנירוסטה שמקיף את המנוע מאחור תעזור לך מאד כשתצטרך לפתוח את הברגים העליונים של הבל האוזינג, לצורך החלפת קלאץ' למשל.

זכור,שניתוק מערכת EGR הופך אותך לאויב הסביבה! צפה לתגובות עוינות מצד מחבקי העצים ומלטפי הדולפינים...

בברכה,טושי

פלג_
14-11-08, 12:57
אתה יכול להוריד את כל המערכת.
צריך לייצר פלנג' לסעפת פליטה ולסעפת יניקה.
להחליף את הגוז'ונים הארוכים בקצרים יותר או בברגים.
תוריד גם את כל הסולונואידים עם הואקום שמפעילים את המערכת.
גלגל את החוטים המיותרים וסגור עם אזיקון.
שים לב!!! בסיום וודא שלא נשאר שום צינור וואקום פתוח,אחרת תאבד את הגברת הבלם.

הסרת צינור הנירוסטה שמקיף את המנוע מאחור תעזור לך מאד כשתצטרך לפתוח את הברגים העליונים של הבל האוזינג, לצורך החלפת קלאץ' למשל.

זכור,שניתוק מערכת EGR הופך אותך לאויב הסביבה! צפה לתגובות עוינות מצד מחבקי העצים ומלטפי הדולפינים...

בברכה,טושי

תודה רבה טושי.
את המערכת עצמה אני חושב שאני לא יוריד לגמרי מהאוטו.
אני פשוט הכין פלנג' לסעפת פליטה ולסעפת יניקה. וישאיר את צינורות הוואקום מחוברים כמו שהם.
ואז לא היה בעייה של אווקום.
את צודק שהצינור נירוסטה הזה מאוד מפריע שרוצים להוריד גיר ולהחליף קלאץ' אבל עשיתי את זה בעבר יחד עם הצינור....אני יעשה את זה גם בעתיד;)

אגב לגבי זה: "זכור,שניתוק מערכת EGR הופך אותך לאויב הסביבה! צפה לתגובות עוינות מצד מחבקי העצים ומלטפי הדולפינים..."
אתה צודק בהחלט יש פה איזה טרנד כזה!
פה אפילו משתמט מצה"ל מרשה לעצמו לפתוח את הפה!

אגב הבנתי (שמעתי) שאיזה יבואנית של מכוניות היתה מנתקת פה בארץ את המערכת הזאת, כמו שתיארתי, עם גולה של מיסב תקוע בצינורית, ככה פשוט לא רואים שהם נגעו. ומשם הרעיון.

בכל מקרה תודה רבה

פלג

Danniel
14-11-08, 15:28
אם הכל תקין כעת למה לגעת?

tooshey
14-11-08, 19:32
אם המערכת לא מתפקדת,למה אתה לא מסיר אותה לגמרי?

טושי

ronaldo
14-11-08, 21:24
לתשומת ליבכם:
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=20420

החלקים החשובים משם:
"לא מומלץ לבטל EGR.

צעד זה יוביל לרגישות של המנוע להתחממות אוף לנזקים חמורים למנוע (שסתומים שרופים, חורים בבוכנות) במקרים קיצוניים.היצרן לא התקין את ה-EGR מתוך שעמום, בדיוק באותו אופן שהוא לא התקין, לדוגמא, טרמוסטט בגלל שהיה לו משעמם."......ע"י חימושניק

"יצרני הרכב חיפשו משהו אשר יעזור להם להוריד את הטמפרטורה בתא השריפה.
הם חיפשו וחיפשו, הם הבינו שאויר לא יעזור יש יש בו חמצן
הדבר הקרוב הבא, היה גזי הפליטה שלא מכילים כל גז שעלול לגרום לבעירה.
בנוסף, הובן כי זה יגרום להקטנת זיהום האויר.
בגלל האוויריה הכללית של איכות הסביבה, ל"מכשיר" הוצמד השם EGR, אבל במקור הרעיון היה אמצעי להורדת טמפרטורת השריפה, ע"י מיסוך (ממש כמו מטף כיבוי אש)... כמובן שזה מביע על-חשבון ביצועי מנוע, אבל You Win Some... You Lose Some...

למרות שגם אני מכיר לא מעט אנשים שביטלו את מע' ה EGR, אבל מעולם לא שאלתי, או נאמר לי על ההשלכות (בפועל) של הניתוק על עליית הטמפרטורה של המנוע.".......ע"י עידן

"אני לא מכיר מנועי לנד-רובר מספיק לעומק כדי לדעת מה בדיוק תהיה ההשפעה של ביטול EGR, אבל אני מכיר הרבה מנועים אחרים שבהם ביטול ה-EGR הביא לתוצאות קטסטרופליות."....ע"י חימושניק

טושי מה דעתך ?
לפי התאור זה בעצם מערכת בקרת טמפ. ע"י משוב שלילי.

נמרוד
14-11-08, 21:42
טושי - תרשה לי להיות פרקליט השטן (הירוק), ולשאול אותך האם בדקת את האפשרות הקיצונית של... לתקן את המערכת לרמת תפקודה המקורית? מורכבות, עלות?

איציק - 4X6ZH
14-11-08, 22:25
לפחות חלק מהתגובות זהות להסברים " המלומדים" : של יצרני הרכב
שמסבירים לנו למה הגנק שהם מוכרים לנו טוב .
משתמשים בדבק על בסיס מים ומתפלאים שריפוד הגג נופל
משתמשים בצמיג על בסיס תחליף גומי ומתפלאים שהצמיג מתפוצץ
משתמשים בחלקים ללא כרום ומתפלאים שיש בלאי קיצוני

תאוריה על בסיס חזירי דטרויט וצועקים היום כמה הם מסכנים .

רנלדו ההסבר שלך על הצורך בהורדת הטמפרטורה זה שיבוש מוחלט לתהליך שעושה ה EGR . ואתה צודק המנוע משמיד את עצמו ונגרם נזק כבד
אבל רק למנוע שיש EGR .
מנוע ללא EGR יתפקד טוב יותר ולאורך זמן .

מה שהחימושניק כותב הוא מקרה פרטי של מנוע שהיצרן כבר הסתבך עם מערכות אחרות שקשורות אחת לשניה .
גם במנועים חכמים אפשר לבטל EGR או לפחות לגרום לו לא להיות פעיל . ( EGR פועל רק במנוע חם בזמן שיוט )

בענין זיהום האויר . אפשר לקבל תוצאות טובות גם בלי כל מערכות העזר שעובדות
נפלא . כל עוד הם תקינות .
למעשה הם מפסיקות לעבוד גורמות לנזק ( שיצרני הרכב מעונינים בו )
מזהמות את האויר ואת הסביבה על ידי צורך בהחלפת חלקים ( מיצרים עוד זבל ועוד חומר גלם ליצור חלקים חדשים )
הרכב נוסע מזהם כי התיקון יקר \ אין חלקים \ לא יודעים שהוא מזהם ....

בקיצור עובדים עלינו ועוד מגישים לנו את החשבון .

איציק

נמרוד
14-11-08, 22:40
איציק בזמן האחרון אני מתחיל ממש לאבד אותך.ואם אני לא מצליח להבין, על אחת וכמה וכמה רוב גולשי האתר... אתה מוכן להתייחס ספציפית ועניינית לנושא הדיון? עזוב את החזירים ואת תיאוריות הקונספירציה לדיונים משלהם, גם אם אתה צודק, מרוב רעש ובלבול אנחנו מפספסים את העצות הטכניות האמיתיות שלך.

tooshey
14-11-08, 23:07
הסרת מערכת EGR מתבצעת בד"כ בהיילקס ישן שהוסב למנוע טורבו.
המנוע מגיע מצוייד ב EGR (תקין כשלעצמו) שאינו יכול לפעול בהיילקס ישן בהעדר מחשב למערכת.
התקנת מחשב שכזה אינה אפשרית/הגיונית/נדרשת ולכן כל מערכת ה EGR מוסרת כדי לא להפריע.

במקרה של פלג,לדעתי הבעיה אינה ב EGR עצמו,והעישון זה רק סימפטום לבעיה אחרת,אבל הוא שאל שאלה,ועניתי .

למה לא לתקן?
אישית,אני לא אוהב את המערכת בגלל פיח וטינופת שמגיעים ליניקה במקום אוויר צח.
כמו כן, כל הסולונואידים,החוטים והצינורות עושים צפוף בתא המנוע.
הצינור שעובר מאחורי המנוע-ממש קללה כשצריך לפתוח ברגים עליונים בבל האוזינג.
מן הסתם,תיקון מערכת EGR תקולה,בחלקים מקוריים,בטויוטה,יהיה יקר,ולא בהכרח יצדיק את המחיר.

מערכת תקינה לא הייתי מפרק סתם כך.(למשל בברלינגו שלי).

בברכה,טושי

Danniel
14-11-08, 23:16
מספר הארות לגבי מערכת EGR במנועי דיזל.
ראשית היא שם להורדת מזהם עקרי בגזי הפליטה של מנוע דיזל הוא התחמוצת חנקן או במינוח המקצועי NOx. חשוב לזכור כי ממיר קטליטי מחמצן של מנוע דיזל אינו יכול לטפל בכמויות ה NOx שמוציא מנוע דיזל כמו שממיר קטליטי של מנוע בנזין יכול.
תחמוצות חנקן מעכלות מתכות וגורמות להתחמצנות מהירה מאוד של שמן המנוע כאשר הם מגיעות אליו דרך טבעות הבוכנה.
כך שמדובר לא רק בהורדת טמפ' הבעירה או השקטת רעשים כי הEGR מופעל במנועי דיזל מודרני גם בסרק ומסייע בהורדת רמות הרעש שמייצר מנוע דיזל, אלא גם באפשרות תיאורתית של פגיעה במנוע ובאורך חייו.
הצדדים השליליים שמערכת זו פועלת במנוע דיזל היא בראש ובראשונה הזדהמות מסיבית של מערכת יניקת האויר בפיח דביק במיוחד שמתיישב בסעפת היניקה ועל השסתומים שגורם עם הזמן וההצטברות הפיח, להורדה משמעותית בכוח המנוע וגמישותו.

במערכות פשוטות מופעלות ואקום ניתן היה בקלות לבטל את המערכת כאשר הייתה נפגמת ע"י ביטול פשוט של צינור הואקום או חסימתו. אם השסתום עצמו שבסעפת היניקה/פליטה לא היה דולף זה היה עובד.
היום יש מערכות יותר מתקדמות עם משוב על פעולת השסתום EGR ומסת האויר כך שאין אפשרות לביטול המערכת מבלי שתדלק נורת הזהרה ולעיתים גם כוח המנוע נפגם יזום ע"י יחידת בקרת המנוע.

ועוד דבר נוסף, אם ע"י ניתוק צינור הואקום המנוע מפסיק לקרטע ולעשן מדובר לרוב בסולנואיד ואקום לא תקין וניתן להשמיש את המערכת ה EGR בעלות נמוכה, אך פחותה מאשר כדורית ואקום בתוך צינור. איש איש לפי מצפונו ותקציבו יעשה.

פלג_
15-11-08, 01:06
שלום
קודם כל תודה על כל התגובות.

אבל אני לא מבין משהו אחד.
אני הבנתי שהיילקס שהגיע בשנת 98, שנה אחת לפני שלי, הגיע לארץ עם מנוע טורבו בדיוק כמו שלי.
אך בשנתון זה לא היה בכלל מותקן EGR אז מה שונה בין הדגמים?
או שאני טועה, אבל זה מה שהבנתי מבחור עם היילקס 98.

שאלה נוספת זה, האם יש אפשרות לכוון את הזמן הפתיחה והסגירה של המערכת?
אצלי ברכב החלפתי מנוע, לא היתי מספיק מרוצה מהמנוע הקודם.
אם המנוע החדש, מיבוא הגיע גם טורבו, אך טורבו קצת יותר גדול, והרכבתי את הטורבו הגדול יותר זה שבא עם המנוע.
אך מערכת ה EGR היתה זהה בשני המנועים, יכול להיות שפה נימצאת הבעיה של פעולת ה EGR?
בגדול אין לי בעיה כן להשאיר את מהערכת, רק כרגע כאשר היא פעילה, המנוע לא עובד כמו שצריך.
במוסך טויוטה אמרו לי תשאיר פה את האוטו ונראה......נראה כמה עמוק נידחוף לך אותו!
שקל260 שעה ואנו לא יודעים כמה זמן זה. (צפה להפתעות)

ובמכון דיזל אמרו לי שצריך לנתק את המערכת.
חוץ מיזה רוב המוסכים שעברתי בהם לא ממש מקירים את המערכת הזאת, וחבל.
וחלקם המליצו גם כן לנתק את המערכת, בלי לדעת יותר מידי מה התפקיד שלה.

תודה
פלג_

איציק - 4X6ZH
15-11-08, 10:35
לטובת נמרוד שלאחרונה מתקשה להבין אותי

לנתק לפרק ולזרוק את הצרה הזאת שקוראים ל EGR

אני מקווה שהפעם זה ברור .

***********************
בהזדמנות אחרת הסבר יותר מעמיק למה צריך לפרק את זה בהקדם האפשרי .
וכתבתי מי שלא יכול לפרק אז לנתק כך שמחשב המערכת יחשוב שיש לו EGR

לא צריך ללכת רחוק תעלול מנועי ניסן פטרול בארץ ובעולם
תחילתו במערכת ה EGR וסופו החלפת המנוע .
וכל מי שהקדים לנתק הציל לעצמו את המנוע .

חלק מחברי הפורום לא יודעים שהכל התחיל מה EGR .

******
איציק

איציק - 4X6ZH
15-11-08, 11:04
שלום
אצלי ברכב החלפתי מנוע, לא היתי מספיק מרוצה מהמנוע הקודם.
אם המנוע החדש, מיבוא הגיע גם טורבו, אך טורבו קצת יותר גדול, והרכבתי את הטורבו הגדול יותר זה שבא עם המנוע.
תודה
פלג_

מה קשר לגודל הטורבו ?

אחת הבעיות היא בלבול מוחלט בין מגבלות ותקנות יצור ויבוא ברחבי העולם
לנהלי תחזוקה אצל מי שמתחזק את הרכב .
בהמשך מתקינים חלקי חילוף מכל הבא ליד .
לא כל שמתאים פיזית למנוע גם מתפקד בהתאם לצרכים של משאבת הדלק \ או כל מערכת
ברכב.

לוקחים מנוע מיבוא שהגיעה לארץ ממדינה שאין חובת EGR ( אולי מי שהוא כבר עשה שינוי במנוע )
על הדרך מביאים טורבו לפי הגודל ( גדול זה טוב )
את משאבת הדלק מעבירים ממנוע למנוע ( כי היא משופצת לפני XXX ק"מ )
אולי היה למנוע קטליזטור ? ( לדיזלים היום יש קטליזטור )

בשלב מסוים מתחילים להבין שעסק לא בדיוק עובד
זה שלב השאלות בפורום
ומכאן העסק פורח לכל כיוון אפשרי :cry: :cry:

**********
איציק

פלג_
15-11-08, 12:29
מה קשר לגודל הטורבו ?

אחת הבעיות היא בלבול מוחלט בין מגבלות ותקנות יצור ויבוא ברחבי העולם
לנהלי תחזוקה אצל מי שמתחזק את הרכב .
בהמשך מתקינים חלקי חילוף מכל הבא ליד .
לא כל שמתאים פיזית למנוע גם מתפקד בהתאם לצרכים של משאבת הדלק \ או כל מערכת
ברכב.

לוקחים מנוע מיבוא שהגיעה לארץ ממדינה שאין חובת EGR ( אולי מי שהוא כבר עשה שינוי במנוע )
על הדרך מביאים טורבו לפי הגודל ( גדול זה טוב )
את משאבת הדלק מעבירים ממנוע למנוע ( כי היא משופצת לפני XXX ק"מ )
אולי היה למנוע קטליזטור ? ( לדיזלים היום יש קטליזטור )

בשלב מסוים מתחילים להבין שעסק לא בדיוק עובד
זה שלב השאלות בפורום
ומכאן העסק פורח לכל כיוון אפשרי :cry: :cry:

**********
איציק


טוב אני מתחיל להבין את דורון שמתחיל לא להבין אותך איציק...:)
בקיצור הבנתי מהשירשור, שלנתק סופית זה היה הכי נכון.

הכנתי היום פלנג' לסעפת פליטה ולסעפת יניקה, מאלומניום 2 מ"מ שהיה לי.
והרכבתי, את המערכת עצמה השארתי.
לא צריך להיות איזה שינוי מין הסתם, כי זה לא עבד גם ככה.

תודה
פלג_

Danniel
15-11-08, 12:51
אני לא מבין שני דברים:

איך זה ש EGR הורס מנוע? אם אפשר לפרט את מנגנון הכשל אשמח מאוד.
למה חשוב כל כך לפרק לגמרי את מערכת הEGR מהמנוע אם ביטול הפעלה פותר את הבעיה? האם זה חסכון משקל? מכירת ברזל לאוליפיאדת לונדון?...לא ברור.

איציק - 4X6ZH
15-11-08, 13:07
ה EGR ממחזר חלק מגזי הפליטה חזרה למערכת היניקה על מנת לשבש את תהליך
השריפה ובעצם להוריד את הטמפרטורה הגבוה . היא ( הטמפרטורה ) הגבוה מאפשרת
את התהליך הכימי שסופו NOX בריכוז גבוה .

במנועי טורבו לוקחים גם את דחיסת הטורבו בחשבון ( לחץ גבוה = חום )

יכול להגרם שילוב שבו תיהיה עלית לחץ \ וטמפרטורה ללא שליטה .
בניסן זה גורם לכשל בבוכנות ( חורים ) .
במנועים אחרים זה גורם לירידה בהספק .

מהרגע שמחשב ניהול המנוע נכנס לעסק ניתוק המערכת הפך להיות מורכב . ולפעמים
בלתי אפשרי .

********
http://www.patrol4x4.com/forum/showthread.php?t=17586
תתחיל לחפור את הנושא זה מענין מעוד
יצרני הרכב במילכוד עצמי עם המערכות שמשמידות את המנועים .

http://forum.australia4wd.com/blog/olsens_4wd_tag_along_tours/index.php?showentry=377
איציק

Danniel
15-11-08, 13:19
אבל ה EGR מוריד את טמפ' הבעירה ומעקב שריפה (גורם לשריפה ארוכה "ורכה" יותר) ולמעשה מקטין את הלחץ מעל הבוכנה בזמן שריפת התערובת.
זה בדיוק הפוך מהטענה שלך שהוא גורם לעליית לחץ לא מבוקרת יחד עם פעולת המגדש, נראה לי שדווקא ביטול המערכת עלול לגרום לזה, אז מה בדיוק קורה פה?

אגב הדיונים בפורומים שקשרת אותי אליהם מדברים על ניתוק ה EGR כדי לשפר מעט את התנהגות המנוע ולמנוע הצטברות בוצה ביניקה ולא מדברים על חורים בבוכנה.
אפילו מוזכר שם שחסימת EGR תגרום לעליית לחץ לא מבוקרת של הטורבו ואז מתקינים איזה דמפר לצינור הואקום של הטורבו כדי לשכך את הפעולות שלו, שזה בדיוק הפוך מהתאוריה שלך.

איציק - 4X6ZH
15-11-08, 13:49
אבל ה EGR מוריד את טמפ' הבעירה ומעקב שריפה (גורם לשריפה ארוכה "ורכה" יותר) ולמעשה מקטין את הלחץ מעל הבוכנה בזמן שריפת התערובת.
אז מה בדיוק קורה פה?

זה בדיוק מה קורה פה . חד וחלק . זה שלא יהיה לך ספק זה התהליך !!

איפה הבעיה שיצרני הרכב לא מדברים עליה ?
נמרוד לא בטוח שיש קונספירציה ?
האמת שגם אני לא בטוח לגבי קונספירציה מתוכננת . אבל מאחר והמערכת כבר קיימת .
ובעצם אין ליצרן מערכת אחרת להתקנה מידית .
והוא חייב לספק מנועים \ כלי רכב .
והירוקים לוחצים ( לא רק בארץ ) .
אז אין בררה נוריד עוד מהזיהום של המנוע . ( זה שהמערכת לא תעבוד לאורך זמן )
זה לא חשוב כרגע . היעד הוא למכור עוד מכוניות ועוד ועוד .... בתקווה שהתרגיל יצליח .
וזה דלק 10 PPM . וזה EGR אלקטרוני . וזה קטליזטור למנוע דיזל . וזה חיישני למדה למנועי דיזל .
יצרני הרכב לא מסתירים זאת יש להם בעיה לעמוד בתקנות זיהום אויר .
והמטרה מקדשת את האמצעים .
והמטרה היא מכירת כלי רכב . לא הורדת זיהום ! עוד ועוד מכוניות .

צריך ללכת להסטוריה כדי להבין את יום יום .
מי המציא את ה EGR ?
האמריקאים או יותר נכון תקנות הזיהום בקליפורניה בשנות ה 70
משאבת אויר זוללות אנרגיה צינורות לאגזוז ... אלף ואחד טריקים .
וזה עבד ? אני בספק !
וזה היה בחלק של ארצות הברית .
ובשאר העולם ?
היפנים \ כל העולם \או לא דרשו את זה או השתמשו במערכות אחרות . ( הרבה יותר חכמות ופשוטות ) .

**************
איציק

Danniel
15-11-08, 21:49
שמע איציק, אני למד מהודעותיך בפורום שיש לך ידע רחב ונסיון רב אולם לנושא זה לא קבלתי ממך תשובה מבוססת.



זה בדיוק מה קורה פה . חד וחלק . זה שלא יהיה לך ספק זה התהליך !!
הציטוט הנ"ל הוא לא משהו שאני יכול להתבסס עליו כעובדה מוכחת לקבל אותה כאדם מדעי והגיוני וזאת למרות הערכתי אליך.

איציק - 4X6ZH
15-11-08, 22:08
הציטוט הנ"ל הוא לא משהו שאני יכול להתבסס עליו כעובדה מוכחת לקבל אותה כאדם מדעי והגיוני וזאת למרות הערכתי אליך.

אני לא צריך שיצתתו אותי .
זה הספיק לי פעם אחת יותר מדי
גם כך אני כותב יותר מידי .

איציק

הערת המערכת: נמחקו מספר שורות שחרגו מהתחום הטכני הענייני שבשרשור.

ronaldo
15-11-08, 23:17
רונלדו ההסבר שלך על הצורך בהורדת הטמפרטורה זה שיבוש מוחלט לתהליך שעושה ה EGR . ואתה צודק המנוע משמיד את עצמו ונגרם נזק כבד
אבל רק למנוע שיש EGR .
מנוע ללא EGR יתפקד טוב יותר ולאורך זמן .
מה שהחימושניק כותב הוא מקרה פרטי של מנוע שהיצרן כבר הסתבך עם מערכות אחרות שקשורות אחת לשניה .
גם במנועים חכמים אפשר לבטל EGR או לפחות לגרום לו לא להיות פעיל . ( EGR פועל רק במנוע חם בזמן שיוט )
איציק

הי איציק,
אני בור בנושא ולומד מהפורום (שמשמש טריגר לקריאת המשך וחיפוס), כך שלא הסברתי כלום,
רק הפנתי את תשומת ליבם למה שחכחמים כתבו כאן לא מזמן.

בעקבות הלינק שממנו ציטתתי, עד היום לא נגעתי ב EGR - אצלי זה המנוע TDI 3.0 4JX1
"המהולל" של הטרופר.
גם במנוע הזה דבריך תקפים ?
יש אצלי יש הצתברות גדולה של פיח בסראפת. כשיחסום\יפסיק פעולת EGR האם כל הפיח
יזוז משם - יסתום cat. מה יהיה גורלו של כל הפיח ?

עינתי בקישורים על ה NISAN, הם מדברים על איזה שינוי\כיוון בטורבו בעקבות ניתוק EGR ,
יש צורך? מה? כיוון אחר במחשב, TPS ... ?

asafk
15-11-08, 23:32
דעתי האישית...
הEGR הוא צרה צרורה.
הורדת הטמפרטורה, והלחץ, והקטנת כמות הNOXים - שימו לב שהמערכת עושה זאת לא כל הזמן (כמו ממיר קטליטי ש"עובד" כל הזמן) אלא רק בתנאים מסויימים. באופן לא מפתיע, בדיוק בנקודה שבה נערך מבחן זיהום האוויר. בשאר הזמן המערכת לא עובדת ולא עושה כלום. עד שמשהו משתבש במערכת או בפיקוד שלה ואז יש צרות צרורות בגלל בקרה שמתערבת לא במקום וגורמת לתופעות לחץ וטמפרטורה לא ברורות. מנועי ניסאן פטרול עם בקרת מגדש טורבו הם דוגמה מצויינת, וידועה מאוד (מי שחרד למנוע מנתק את הEGR אבל מרכבי חיישן טמפרטורת גזי פליטה כדי להיות בבקרה על מה שקורה). אבל יש גם מנועים אחרים שבהם מערכת לא תקינה ב100% תגרום נזקים, ונזקים קשים. הבעיה היא שאין דרך לדעת שיש בעיה במערכת, עד שיש קטסטרופה.
לכן, בשורה התחתונה (לדעתי האישית), התועלת של הEGR זעומה, אבל פוטנציאל הנזק גדול. זה בשונה, למשל, מממיר קטליטי, שם אין שום נזק אפילו כאשר הוא לא תקין (גם ממיר "סתום" לא מפריע לזרימה בצנרת הפליטה יותר מממיר חדש) והתועלת שלו ברורה וחשובה מאוד (ולהסיר אותו זו בריונות שבסופו של דבר גורמת לי נזק בריאותי).

אסף.

Danniel
16-11-08, 00:11
תרשו לי להוסיף את ה 5 סנט שלי,
במנועי דיזל הגורם (הכמעט) יחידי שמוריד את המזהם NOX הוא ה EGR. הממיר הקטליטי המחמצן, אם קיים, אינו עושה זאת במנוע דיזל.
גם לחפיפת השסתומים יש יד בדבר הורדת NOX אך לא כמו מערכת EGR.
כך שאם אתה בכל זאת חרד שתזהם את הסביבה ללא ממיר קטליטי, גם ללא EGR אתה תזהם.

מערכת EGR במנועי דיזל עובדת בעומס קל עד בינוני (שיוט והאצה) ומנועים מודרנים גם בסרק.
כך שלמעשה ה EGR עובד רוב הזמן. בהאצה מהירה או עומס גבוה מערכת מיחזור הגזים תתנתק ומצד שני גם רמת ה NOX יורדת באופן טבעי עקב העדר חמצן הדרוש להווצרות ה NOX.

נכון, המערכות האלו נוטות לעשות צרות אך לרוב מרגישים בהן, זיוף בסרק, עישון יתר, גמגום מנוע, חוסר סחיבה/האצה וכו'.
לאחרונה נוספו בקרות יותר מתוחכמות ל-EGR ע"י חיישן זיהוי מיקום טובלן ה EGR, מצערות אלקטרוניות עם משוב פעיל וגם מד כמות אויר או חיישן MAP (יותר למנועי בנזין) כדי לוודא שאכן המערכת פועלת כשורה.
היום אפילו מוסיפים מחליפי חום להורדת טמפ' גזי הפליטה ובכך להגביר את נפח הגזים הממוחזרים וגם מוסיפים מצערת בכניסת האויר כדי ליצור ואקום ליניקת גזי פלטה למחיזור טובה יותר מהאגזוז.

אני לא חושב שמערכת EGR שעובדת באופן תקין תגרום לנזק מנוע ודוקא בקישורים שאיציק פרסם יש אזהרה שהביטול יגרום לשיבוש בקרת לחץ הטורבו ויגביר גידוש, זה דווקא כן יכול לגרום לנזק למנוע.

לסיכום, לפעמים אנחנו חושבים שאנחנו יודעים הרבה כיצד מערכת עובדת ואיך אפשר לתכמן אותה, אך רבותיי היצרן יודע יותר טוב מאיתנו ויותר ממה שאי פעם נבין כיצד עובדת מערכת מסויימת בצורה המושלבת.
כל שינוי שנעשה, גם אם נבדק ע"י התותחים בתחומם, אינו ערובה להצלחה או פתרון ונזקים עלולים להגרם.

itay-rover
16-11-08, 09:36
זה בשונה, למשל, מממיר קטליטי, שם אין שום נזק אפילו כאשר הוא לא תקין (גם ממיר "סתום" לא מפריע לזרימה בצנרת הפליטה יותר מממיר חדש) והתועלת שלו ברורה וחשובה מאוד (ולהסיר אותו זו בריונות שבסופו של דבר גורמת לי נזק בריאותי).

אסף.

האמת,אם נחפור גם בזה,הממיר אינו בדיוק "טלית שכולה תכלת" מבחינה סביבתית,תהליך ייצורו,וגרוע מכך כאשר מפרקים ממיר ו"זורקים"אותו לפח רגיל,נגרם נזק סביבתי שאינני יכול להעריך את חומרתו בגלל שהממיר עשויי ממתכות רעילות ומזהמות אם לא מטופלות כהלכה בזמן הייצור ובגמר החיים שלו....

איתי.

איציק - 4X6ZH
16-11-08, 10:19
מהרגע שמחשב ניהול המנוע נכנס לעסק ניתוק המערכת הפך להיות מורכב . ולפעמים
בלתי אפשרי .


איציק

ליתר דיוק זה מה שאיציק כתב .
**********************************
לכן במנוע שיש טורבו גאוטרי סביר שיש מחשב ניהול מנוע .
ובמנוע שיש מחשב ניהול מנוע ובנוסף מערכת EGR .
אתה לא יכול סתם כך לנתק ולחשוב שהכל יהיה תקין .

אפשר לנתק . מוסכים מנתקים ! ( גם בארץ )
את כיוון רמת הגידוש או בדיקת עוצמת הגידוש לא יזיק לעשות . ולהשתדל להוריד בגידוש
ולא להוסיף עוד איזה 0.0X באר שזה ההבדל הקטן בין ימשיך המנוע לעבוד
או יתחמם וישמיד את עצמו .

אשר למנוע הטרופר :cry:
המנוע הזה עושה כל כך הרבה צרות ודורש כל כך הרבה תחזוקה . שאין מה למהר לבטל את
EGR . אבל בהחלט מפרק ומנקה ביסודיות .
הצרות של ה EGR מקורם בליכלוך .
ניקוי יסודי פעם ב 100.000 ק"מ יהיה מעשה חכם .
ניקוי חלקי פעם ב 50.000 יהיה מעשה נבון .

יש מוסכים שעושים שימוש בתוספי דלק .
לאחרונה יש התנגדות מצד הלקוחות לתוספים .
תוסף זאת תרופה . ומה לעשות יש גיל שאין בררה ואתה נדרש לתרופות .
אז לא כל תרופה . ודאי שאין לדחוף כל תוסף .
לא להכניס תוספים לשמן .

איציק

איציק

פלג_
16-11-08, 12:42
שלום איציק.

שהחלפתי ראש מנוע, הורדתי את המניפול (אם ככה קוראים לזה) והוא היה עם שיכבה של שמן
שכבר די יתקשה.
אני מבין שהשמן מגיעה מהטורבו, שמקבל שימון או יותר נכון אידים של שמן מהנשם של הראש מנוע.

שאתה מדבר על ליכלוך, זה הפיח שיוצא אחרי השריפה וניכנס חזרה דרך ה EGR שוב למניפול, ושם ניתפס בשמן שהגיעה מהטורבו.?

איציק..אל:mad:
אני באמת לא מבין בזה יותר מידי, כלומר לא למדתי אף פעם משהו בנכונאות בצורה עיונית.
כל מה שאני יודע זה ממה שאני מפרק ומרכיב חזרה...בדרך כלל זה מצליח.:confused:

פלג

איציק - 4X6ZH
16-11-08, 13:47
עדיפות ראשונה זה לפרוק פיזי של כל המערכת . וסתימה של כל הפתחים .
עדיפות שניה זה ניתוק חלקי כך שהמערכת נשארת מורכבת אבל לא מתפקדת .
עדיפות שלישית זה ניקוי יסודי ובדיקה שהמערכת עובדת . ( או אולי זאת עדיפות ראשונה );)

השחור זה פיח מהשמן של הטרבו .
שחור מהשמן של הדיזל ( שהופך לשחור בגלל גזי הפליטה שחודרים לחלל המנוע . )
והכל ביחד הופך לגיפה שרק עושה צרות .

איציק

UNIX
16-11-08, 14:00
אצלי במנוע דיזל אטמוספרי ב egr היה מתפקד אבל הצינור היה נשבר כל פעם גם כשהוא חדש זה לא מחזיק יותר משבוע
וזה כי יש בעיה עם הסעפת פליטה שלי שלא תפוסה חזק ויש וויברציות (אי אפשר לחזק אותה כי בורג אחד נשבר)
הפתרון ?
פתיחת ה egr פחית קולה שחתוכה לפי המידה סותמת את המעבר אחד למעלה ואחד למטה
וזה הכל אני כבר 100 אלף ק"מ נסעתי ככה ללא שום בעיה
לא בטסטים ולא בשום מקום , ככה גם המערכת נשארת מחוברת ואף אחד לא יודע שהיא מבוטלת
וגם אין צרות , אצלי אבל אין מחשב והכל עובד על וואקום.

פלג_
16-11-08, 14:10
אצלי במנוע דיזל אטמוספרי ב egr היה מתפקד אבל הצינור היה נשבר כל פעם גם כשהוא חדש זה לא מחזיק יותר משבוע
וזה כי יש בעיה עם הסעפת פליטה שלי שלא תפוסה חזק ויש וויברציות (אי אפשר לחזק אותה כי בורג אחד נשבר)
הפתרון ?
פתיחת ה egr פחית קולה שחתוכה לפי המידה סותמת את המעבר אחד למעלה ואחד למטה
וזה הכל אני כבר 100 אלף ק"מ נסעתי ככה ללא שום בעיה
לא בטסטים ולא בשום מקום , ככה גם המערכת נשארת מחוברת ואף אחד לא יודע שהיא מבוטלת
וגם אין צרות , אצלי אבל אין מחשב והכל עובד על וואקום.

אני חושב שגם אצלי אין מחשב...זה עובד על וואקום.
המחשב יצא רק ב 2003 שהגיעה עם המנוע D4D עם ה 102 כ"ס.
או שאני טועה?

יש חיבור למחשב רק לאיתור תקלות שקשורות ב ABS ועוד כמה דברים, זה מה שנודע לי במוסך של טויוטה.

מה זה מנוע אטמוספרי..יאנו בלי טורבו?
יש לנו עוד כמה היילקסים..משנת 95-98 2X4 ללא טורבו, שאין לאף אחד מהם EGR.


פלג

UNIX
16-11-08, 14:12
שכחתי לציין שאצלי לא מדובר בהיילקס .

איציק - 4X6ZH
16-11-08, 15:54
בבקשה למי שצריך קיט כזה ללנד רובר

http://www.irbdevelopments.com/Td5egr.html

איציק

-->