Close
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 20 of 32
  1. #1
    חבר רשום פלג_'s Avatar
    Join Date
    Feb 2006
    Location
    השרון
    Posts
    1,379

    Default מאיפה היה הכי הכי נכון לנתק את ה EGR?

    שלום

    הרכב הוא טויוטה היילקס שנת 99.
    עד היום ה EGR היה מנותק, אך פשוט מה שעשיתי זה הכנסתי גולה של מייסב קטן לתוך
    הצינורית של הוואקום, האוטו כבר הרבה זמן עובד כך, ועובד נהדר!!
    אך ראיתי פה שיש דרכים אחרות.
    בכל מקרה הבנתי שמומלץ לנתק את המערכת הזאת.
    אצלי שהיא לא מנותקת האוטו מעשן, והמנוע לא מגיב כמו שצריך לדוושה,
    הוא מוציא כמו גרפסים של עשן. בעיקר שלוחצים על הגז.

    בכל מקרה מצורך פה קובץ, שמוגדרים בוא אזורים.
    כל מי שראיתי הכניס פחית או פלח באזור 2 ואזור 3.
    השאלה האם לא היה יותר נכון לחסום את זה כבר באזור 1.

    השמח לכל תגובה, רעיון, מידע וכו'

    בתודה רבה פלג
    Attached Thumbnails Attached Thumbnails Click image for larger version. 

Name:	1EGR.jpg 
Views:	315 
Size:	56.6 KB 
ID:	12504  

  2. #2
    חבר רשום
    Join Date
    Jan 2005
    Location
    פה ושם
    Posts
    2,880

    Default תגובה להודעה: מאיפה היה הכי הכי נכון לנתק את ה EGR?

    אתה יכול להוריד את כל המערכת.
    צריך לייצר פלנג' לסעפת פליטה ולסעפת יניקה.
    להחליף את הגוז'ונים הארוכים בקצרים יותר או בברגים.
    תוריד גם את כל הסולונואידים עם הואקום שמפעילים את המערכת.
    גלגל את החוטים המיותרים וסגור עם אזיקון.
    שים לב!!! בסיום וודא שלא נשאר שום צינור וואקום פתוח,אחרת תאבד את הגברת הבלם.

    הסרת צינור הנירוסטה שמקיף את המנוע מאחור תעזור לך מאד כשתצטרך לפתוח את הברגים העליונים של הבל האוזינג, לצורך החלפת קלאץ' למשל.

    זכור,שניתוק מערכת EGR הופך אותך לאויב הסביבה! צפה לתגובות עוינות מצד מחבקי העצים ומלטפי הדולפינים...

    בברכה,טושי

  3. #3
    חבר רשום פלג_'s Avatar
    Join Date
    Feb 2006
    Location
    השרון
    Posts
    1,379

    Default תגובה להודעה: מאיפה היה הכי הכי נכון לנתק את ה EGR?

    Quote Originally Posted by tooshey View Post
    אתה יכול להוריד את כל המערכת.
    צריך לייצר פלנג' לסעפת פליטה ולסעפת יניקה.
    להחליף את הגוז'ונים הארוכים בקצרים יותר או בברגים.
    תוריד גם את כל הסולונואידים עם הואקום שמפעילים את המערכת.
    גלגל את החוטים המיותרים וסגור עם אזיקון.
    שים לב!!! בסיום וודא שלא נשאר שום צינור וואקום פתוח,אחרת תאבד את הגברת הבלם.

    הסרת צינור הנירוסטה שמקיף את המנוע מאחור תעזור לך מאד כשתצטרך לפתוח את הברגים העליונים של הבל האוזינג, לצורך החלפת קלאץ' למשל.

    זכור,שניתוק מערכת EGR הופך אותך לאויב הסביבה! צפה לתגובות עוינות מצד מחבקי העצים ומלטפי הדולפינים...

    בברכה,טושי
    תודה רבה טושי.
    את המערכת עצמה אני חושב שאני לא יוריד לגמרי מהאוטו.
    אני פשוט הכין פלנג' לסעפת פליטה ולסעפת יניקה. וישאיר את צינורות הוואקום מחוברים כמו שהם.
    ואז לא היה בעייה של אווקום.
    את צודק שהצינור נירוסטה הזה מאוד מפריע שרוצים להוריד גיר ולהחליף קלאץ' אבל עשיתי את זה בעבר יחד עם הצינור....אני יעשה את זה גם בעתיד

    אגב לגבי זה: "זכור,שניתוק מערכת EGR הופך אותך לאויב הסביבה! צפה לתגובות עוינות מצד מחבקי העצים ומלטפי הדולפינים..."
    אתה צודק בהחלט יש פה איזה טרנד כזה!
    פה אפילו משתמט מצה"ל מרשה לעצמו לפתוח את הפה!

    אגב הבנתי (שמעתי) שאיזה יבואנית של מכוניות היתה מנתקת פה בארץ את המערכת הזאת, כמו שתיארתי, עם גולה של מיסב תקוע בצינורית, ככה פשוט לא רואים שהם נגעו. ומשם הרעיון.

    בכל מקרה תודה רבה

    פלג

  4. #4
    חבר רשום
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    מתחת לליפט
    Posts
    69

    Default תגובה להודעה: מאיפה היה הכי הכי נכון לנתק את ה EGR?

    אם הכל תקין כעת למה לגעת?

  5. #5
    חבר רשום
    Join Date
    Jan 2005
    Location
    פה ושם
    Posts
    2,880

    Default תגובה להודעה: מאיפה היה הכי הכי נכון לנתק את ה EGR?

    אם המערכת לא מתפקדת,למה אתה לא מסיר אותה לגמרי?

    טושי

  6. #6

    Default תגובה להודעה: מאיפה היה הכי הכי נכון לנתק את ה EGR?

    לתשומת ליבכם:
    http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=20420

    החלקים החשובים משם:
    "לא מומלץ לבטל EGR.

    צעד זה יוביל לרגישות של המנוע להתחממות אוף לנזקים חמורים למנוע (שסתומים שרופים, חורים בבוכנות) במקרים קיצוניים.היצרן לא התקין את ה-EGR מתוך שעמום, בדיוק באותו אופן שהוא לא התקין, לדוגמא, טרמוסטט בגלל שהיה לו משעמם."......ע"י חימושניק

    "יצרני הרכב חיפשו משהו אשר יעזור להם להוריד את הטמפרטורה בתא השריפה.
    הם חיפשו וחיפשו, הם הבינו שאויר לא יעזור יש יש בו חמצן
    הדבר הקרוב הבא, היה גזי הפליטה שלא מכילים כל גז שעלול לגרום לבעירה.
    בנוסף, הובן כי זה יגרום להקטנת זיהום האויר.
    בגלל האוויריה הכללית של איכות הסביבה, ל"מכשיר" הוצמד השם EGR, אבל במקור הרעיון היה אמצעי להורדת טמפרטורת השריפה, ע"י מיסוך (ממש כמו מטף כיבוי אש)... כמובן שזה מביע על-חשבון ביצועי מנוע, אבל You Win Some... You Lose Some...

    למרות שגם אני מכיר לא מעט אנשים שביטלו את מע' ה EGR, אבל מעולם לא שאלתי, או נאמר לי על ההשלכות (בפועל) של הניתוק על עליית הטמפרטורה של המנוע.".......ע"י עידן

    "אני לא מכיר מנועי לנד-רובר מספיק לעומק כדי לדעת מה בדיוק תהיה ההשפעה של ביטול EGR, אבל אני מכיר הרבה מנועים אחרים שבהם ביטול ה-EGR הביא לתוצאות קטסטרופליות."....ע"י חימושניק

    טושי מה דעתך ?
    לפי התאור זה בעצם מערכת בקרת טמפ. ע"י משוב שלילי.

  7. #7
    מנהל נמרוד's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    עמק יזרעאל
    Posts
    34,696

    Default תגובה להודעה: מאיפה היה הכי הכי נכון לנתק את ה EGR?

    טושי - תרשה לי להיות פרקליט השטן (הירוק), ולשאול אותך האם בדקת את האפשרות הקיצונית של... לתקן את המערכת לרמת תפקודה המקורית? מורכבות, עלות?
    איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
    היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988

  8. #8

    Thumbs down תגובה להודעה: מאיפה היה הכי הכי נכון לנתק את ה EGR?

    לפחות חלק מהתגובות זהות להסברים " המלומדים" : של יצרני הרכב
    שמסבירים לנו למה הגנק שהם מוכרים לנו טוב .
    משתמשים בדבק על בסיס מים ומתפלאים שריפוד הגג נופל
    משתמשים בצמיג על בסיס תחליף גומי ומתפלאים שהצמיג מתפוצץ
    משתמשים בחלקים ללא כרום ומתפלאים שיש בלאי קיצוני

    תאוריה על בסיס חזירי דטרויט וצועקים היום כמה הם מסכנים .

    רנלדו ההסבר שלך על הצורך בהורדת הטמפרטורה זה שיבוש מוחלט לתהליך שעושה ה EGR . ואתה צודק המנוע משמיד את עצמו ונגרם נזק כבד
    אבל רק למנוע שיש EGR .
    מנוע ללא EGR יתפקד טוב יותר ולאורך זמן .

    מה שהחימושניק כותב הוא מקרה פרטי של מנוע שהיצרן כבר הסתבך עם מערכות אחרות שקשורות אחת לשניה .
    גם במנועים חכמים אפשר לבטל EGR או לפחות לגרום לו לא להיות פעיל . ( EGR פועל רק במנוע חם בזמן שיוט )

    בענין זיהום האויר . אפשר לקבל תוצאות טובות גם בלי כל מערכות העזר שעובדות
    נפלא . כל עוד הם תקינות .
    למעשה הם מפסיקות לעבוד גורמות לנזק ( שיצרני הרכב מעונינים בו )
    מזהמות את האויר ואת הסביבה על ידי צורך בהחלפת חלקים ( מיצרים עוד זבל ועוד חומר גלם ליצור חלקים חדשים )
    הרכב נוסע מזהם כי התיקון יקר \ אין חלקים \ לא יודעים שהוא מזהם ....

    בקיצור עובדים עלינו ועוד מגישים לנו את החשבון .

    איציק

  9. #9
    מנהל נמרוד's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    עמק יזרעאל
    Posts
    34,696

    Default תגובה להודעה: מאיפה היה הכי הכי נכון לנתק את ה EGR?

    איציק בזמן האחרון אני מתחיל ממש לאבד אותך.ואם אני לא מצליח להבין, על אחת וכמה וכמה רוב גולשי האתר... אתה מוכן להתייחס ספציפית ועניינית לנושא הדיון? עזוב את החזירים ואת תיאוריות הקונספירציה לדיונים משלהם, גם אם אתה צודק, מרוב רעש ובלבול אנחנו מפספסים את העצות הטכניות האמיתיות שלך.
    איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
    היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988

  10. #10
    חבר רשום
    Join Date
    Jan 2005
    Location
    פה ושם
    Posts
    2,880

    Default תגובה להודעה: מאיפה היה הכי הכי נכון לנתק את ה EGR?

    הסרת מערכת EGR מתבצעת בד"כ בהיילקס ישן שהוסב למנוע טורבו.
    המנוע מגיע מצוייד ב EGR (תקין כשלעצמו) שאינו יכול לפעול בהיילקס ישן בהעדר מחשב למערכת.
    התקנת מחשב שכזה אינה אפשרית/הגיונית/נדרשת ולכן כל מערכת ה EGR מוסרת כדי לא להפריע.

    במקרה של פלג,לדעתי הבעיה אינה ב EGR עצמו,והעישון זה רק סימפטום לבעיה אחרת,אבל הוא שאל שאלה,ועניתי .

    למה לא לתקן?
    אישית,אני לא אוהב את המערכת בגלל פיח וטינופת שמגיעים ליניקה במקום אוויר צח.
    כמו כן, כל הסולונואידים,החוטים והצינורות עושים צפוף בתא המנוע.
    הצינור שעובר מאחורי המנוע-ממש קללה כשצריך לפתוח ברגים עליונים בבל האוזינג.
    מן הסתם,תיקון מערכת EGR תקולה,בחלקים מקוריים,בטויוטה,יהיה יקר,ולא בהכרח יצדיק את המחיר.

    מערכת תקינה לא הייתי מפרק סתם כך.(למשל בברלינגו שלי).

    בברכה,טושי

  11. #11
    חבר רשום
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    מתחת לליפט
    Posts
    69

    Default תגובה להודעה: מאיפה היה הכי הכי נכון לנתק את ה EGR?

    מספר הארות לגבי מערכת EGR במנועי דיזל.
    ראשית היא שם להורדת מזהם עקרי בגזי הפליטה של מנוע דיזל הוא התחמוצת חנקן או במינוח המקצועי NOx. חשוב לזכור כי ממיר קטליטי מחמצן של מנוע דיזל אינו יכול לטפל בכמויות ה NOx שמוציא מנוע דיזל כמו שממיר קטליטי של מנוע בנזין יכול.
    תחמוצות חנקן מעכלות מתכות וגורמות להתחמצנות מהירה מאוד של שמן המנוע כאשר הם מגיעות אליו דרך טבעות הבוכנה.
    כך שמדובר לא רק בהורדת טמפ' הבעירה או השקטת רעשים כי הEGR מופעל במנועי דיזל מודרני גם בסרק ומסייע בהורדת רמות הרעש שמייצר מנוע דיזל, אלא גם באפשרות תיאורתית של פגיעה במנוע ובאורך חייו.
    הצדדים השליליים שמערכת זו פועלת במנוע דיזל היא בראש ובראשונה הזדהמות מסיבית של מערכת יניקת האויר בפיח דביק במיוחד שמתיישב בסעפת היניקה ועל השסתומים שגורם עם הזמן וההצטברות הפיח, להורדה משמעותית בכוח המנוע וגמישותו.

    במערכות פשוטות מופעלות ואקום ניתן היה בקלות לבטל את המערכת כאשר הייתה נפגמת ע"י ביטול פשוט של צינור הואקום או חסימתו. אם השסתום עצמו שבסעפת היניקה/פליטה לא היה דולף זה היה עובד.
    היום יש מערכות יותר מתקדמות עם משוב על פעולת השסתום EGR ומסת האויר כך שאין אפשרות לביטול המערכת מבלי שתדלק נורת הזהרה ולעיתים גם כוח המנוע נפגם יזום ע"י יחידת בקרת המנוע.

    ועוד דבר נוסף, אם ע"י ניתוק צינור הואקום המנוע מפסיק לקרטע ולעשן מדובר לרוב בסולנואיד ואקום לא תקין וניתן להשמיש את המערכת ה EGR בעלות נמוכה, אך פחותה מאשר כדורית ואקום בתוך צינור. איש איש לפי מצפונו ותקציבו יעשה.

  12. #12
    חבר רשום פלג_'s Avatar
    Join Date
    Feb 2006
    Location
    השרון
    Posts
    1,379

    Default תגובה להודעה: מאיפה היה הכי הכי נכון לנתק את ה EGR?

    שלום
    קודם כל תודה על כל התגובות.

    אבל אני לא מבין משהו אחד.
    אני הבנתי שהיילקס שהגיע בשנת 98, שנה אחת לפני שלי, הגיע לארץ עם מנוע טורבו בדיוק כמו שלי.
    אך בשנתון זה לא היה בכלל מותקן EGR אז מה שונה בין הדגמים?
    או שאני טועה, אבל זה מה שהבנתי מבחור עם היילקס 98.

    שאלה נוספת זה, האם יש אפשרות לכוון את הזמן הפתיחה והסגירה של המערכת?
    אצלי ברכב החלפתי מנוע, לא היתי מספיק מרוצה מהמנוע הקודם.
    אם המנוע החדש, מיבוא הגיע גם טורבו, אך טורבו קצת יותר גדול, והרכבתי את הטורבו הגדול יותר זה שבא עם המנוע.
    אך מערכת ה EGR היתה זהה בשני המנועים, יכול להיות שפה נימצאת הבעיה של פעולת ה EGR?
    בגדול אין לי בעיה כן להשאיר את מהערכת, רק כרגע כאשר היא פעילה, המנוע לא עובד כמו שצריך.
    במוסך טויוטה אמרו לי תשאיר פה את האוטו ונראה......נראה כמה עמוק נידחוף לך אותו!
    שקל260 שעה ואנו לא יודעים כמה זמן זה. (צפה להפתעות)

    ובמכון דיזל אמרו לי שצריך לנתק את המערכת.
    חוץ מיזה רוב המוסכים שעברתי בהם לא ממש מקירים את המערכת הזאת, וחבל.
    וחלקם המליצו גם כן לנתק את המערכת, בלי לדעת יותר מידי מה התפקיד שלה.

    תודה
    פלג_

  13. #13

    Exclamation תגובה להודעה: מאיפה היה הכי הכי נכון לנתק את ה EGR?

    לטובת נמרוד שלאחרונה מתקשה להבין אותי

    לנתק לפרק ולזרוק את הצרה הזאת שקוראים ל EGR

    אני מקווה שהפעם זה ברור .

    ***********************
    בהזדמנות אחרת הסבר יותר מעמיק למה צריך לפרק את זה בהקדם האפשרי .
    וכתבתי מי שלא יכול לפרק אז לנתק כך שמחשב המערכת יחשוב שיש לו EGR

    לא צריך ללכת רחוק תעלול מנועי ניסן פטרול בארץ ובעולם
    תחילתו במערכת ה EGR וסופו החלפת המנוע .
    וכל מי שהקדים לנתק הציל לעצמו את המנוע .

    חלק מחברי הפורום לא יודעים שהכל התחיל מה EGR .

    ******
    איציק

  14. #14

    Default תגובה להודעה: מאיפה היה הכי הכי נכון לנתק את ה EGR?

    Quote Originally Posted by פלג_ View Post
    שלום
    אצלי ברכב החלפתי מנוע, לא היתי מספיק מרוצה מהמנוע הקודם.
    אם המנוע החדש, מיבוא הגיע גם טורבו, אך טורבו קצת יותר גדול, והרכבתי את הטורבו הגדול יותר זה שבא עם המנוע.
    תודה
    פלג_
    מה קשר לגודל הטורבו ?

    אחת הבעיות היא בלבול מוחלט בין מגבלות ותקנות יצור ויבוא ברחבי העולם
    לנהלי תחזוקה אצל מי שמתחזק את הרכב .
    בהמשך מתקינים חלקי חילוף מכל הבא ליד .
    לא כל שמתאים פיזית למנוע גם מתפקד בהתאם לצרכים של משאבת הדלק \ או כל מערכת
    ברכב.

    לוקחים מנוע מיבוא שהגיעה לארץ ממדינה שאין חובת EGR ( אולי מי שהוא כבר עשה שינוי במנוע )
    על הדרך מביאים טורבו לפי הגודל ( גדול זה טוב )
    את משאבת הדלק מעבירים ממנוע למנוע ( כי היא משופצת לפני XXX ק"מ )
    אולי היה למנוע קטליזטור ? ( לדיזלים היום יש קטליזטור )

    בשלב מסוים מתחילים להבין שעסק לא בדיוק עובד
    זה שלב השאלות בפורום
    ומכאן העסק פורח לכל כיוון אפשרי :cry: :cry:

    **********
    איציק

  15. #15
    חבר רשום פלג_'s Avatar
    Join Date
    Feb 2006
    Location
    השרון
    Posts
    1,379

    Default תגובה להודעה: מאיפה היה הכי הכי נכון לנתק את ה EGR?

    Quote Originally Posted by איציק - 4X6ZH View Post
    מה קשר לגודל הטורבו ?

    אחת הבעיות היא בלבול מוחלט בין מגבלות ותקנות יצור ויבוא ברחבי העולם
    לנהלי תחזוקה אצל מי שמתחזק את הרכב .
    בהמשך מתקינים חלקי חילוף מכל הבא ליד .
    לא כל שמתאים פיזית למנוע גם מתפקד בהתאם לצרכים של משאבת הדלק \ או כל מערכת
    ברכב.

    לוקחים מנוע מיבוא שהגיעה לארץ ממדינה שאין חובת EGR ( אולי מי שהוא כבר עשה שינוי במנוע )
    על הדרך מביאים טורבו לפי הגודל ( גדול זה טוב )
    את משאבת הדלק מעבירים ממנוע למנוע ( כי היא משופצת לפני XXX ק"מ )
    אולי היה למנוע קטליזטור ? ( לדיזלים היום יש קטליזטור )

    בשלב מסוים מתחילים להבין שעסק לא בדיוק עובד
    זה שלב השאלות בפורום
    ומכאן העסק פורח לכל כיוון אפשרי :cry: :cry:

    **********
    איציק

    טוב אני מתחיל להבין את דורון שמתחיל לא להבין אותך איציק...
    בקיצור הבנתי מהשירשור, שלנתק סופית זה היה הכי נכון.

    הכנתי היום פלנג' לסעפת פליטה ולסעפת יניקה, מאלומניום 2 מ"מ שהיה לי.
    והרכבתי, את המערכת עצמה השארתי.
    לא צריך להיות איזה שינוי מין הסתם, כי זה לא עבד גם ככה.

    תודה
    פלג_

  16. #16
    חבר רשום
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    מתחת לליפט
    Posts
    69

    Question תגובה להודעה: מאיפה היה הכי הכי נכון לנתק את ה EGR?

    אני לא מבין שני דברים:
    1. איך זה ש EGR הורס מנוע? אם אפשר לפרט את מנגנון הכשל אשמח מאוד.
    2. למה חשוב כל כך לפרק לגמרי את מערכת הEGR מהמנוע אם ביטול הפעלה פותר את הבעיה? האם זה חסכון משקל? מכירת ברזל לאוליפיאדת לונדון?...לא ברור.

  17. #17

    Default תגובה להודעה: מאיפה היה הכי הכי נכון לנתק את ה EGR?

    ה EGR ממחזר חלק מגזי הפליטה חזרה למערכת היניקה על מנת לשבש את תהליך
    השריפה ובעצם להוריד את הטמפרטורה הגבוה . היא ( הטמפרטורה ) הגבוה מאפשרת
    את התהליך הכימי שסופו NOX בריכוז גבוה .

    במנועי טורבו לוקחים גם את דחיסת הטורבו בחשבון ( לחץ גבוה = חום )

    יכול להגרם שילוב שבו תיהיה עלית לחץ \ וטמפרטורה ללא שליטה .
    בניסן זה גורם לכשל בבוכנות ( חורים ) .
    במנועים אחרים זה גורם לירידה בהספק .

    מהרגע שמחשב ניהול המנוע נכנס לעסק ניתוק המערכת הפך להיות מורכב . ולפעמים
    בלתי אפשרי .

    ********
    http://www.patrol4x4.com/forum/showthread.php?t=17586
    תתחיל לחפור את הנושא זה מענין מעוד
    יצרני הרכב במילכוד עצמי עם המערכות שמשמידות את המנועים .

    http://forum.australia4wd.com/blog/o...?showentry=377
    איציק

  18. #18
    חבר רשום
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    מתחת לליפט
    Posts
    69

    Default אבל, אבל

    אבל ה EGR מוריד את טמפ' הבעירה ומעקב שריפה (גורם לשריפה ארוכה "ורכה" יותר) ולמעשה מקטין את הלחץ מעל הבוכנה בזמן שריפת התערובת.
    זה בדיוק הפוך מהטענה שלך שהוא גורם לעליית לחץ לא מבוקרת יחד עם פעולת המגדש, נראה לי שדווקא ביטול המערכת עלול לגרום לזה, אז מה בדיוק קורה פה?

    אגב הדיונים בפורומים שקשרת אותי אליהם מדברים על ניתוק ה EGR כדי לשפר מעט את התנהגות המנוע ולמנוע הצטברות בוצה ביניקה ולא מדברים על חורים בבוכנה.
    אפילו מוזכר שם שחסימת EGR תגרום לעליית לחץ לא מבוקרת של הטורבו ואז מתקינים איזה דמפר לצינור הואקום של הטורבו כדי לשכך את הפעולות שלו, שזה בדיוק הפוך מהתאוריה שלך.

  19. #19

    Default תגובה להודעה: אבל, אבל

    Quote Originally Posted by Danniel View Post
    אבל ה EGR מוריד את טמפ' הבעירה ומעקב שריפה (גורם לשריפה ארוכה "ורכה" יותר) ולמעשה מקטין את הלחץ מעל הבוכנה בזמן שריפת התערובת.
    אז מה בדיוק קורה פה?
    זה בדיוק מה קורה פה . חד וחלק . זה שלא יהיה לך ספק זה התהליך !!

    איפה הבעיה שיצרני הרכב לא מדברים עליה ?
    נמרוד לא בטוח שיש קונספירציה ?
    האמת שגם אני לא בטוח לגבי קונספירציה מתוכננת . אבל מאחר והמערכת כבר קיימת .
    ובעצם אין ליצרן מערכת אחרת להתקנה מידית .
    והוא חייב לספק מנועים \ כלי רכב .
    והירוקים לוחצים ( לא רק בארץ ) .
    אז אין בררה נוריד עוד מהזיהום של המנוע . ( זה שהמערכת לא תעבוד לאורך זמן )
    זה לא חשוב כרגע . היעד הוא למכור עוד מכוניות ועוד ועוד .... בתקווה שהתרגיל יצליח .
    וזה דלק 10 PPM . וזה EGR אלקטרוני . וזה קטליזטור למנוע דיזל . וזה חיישני למדה למנועי דיזל .
    יצרני הרכב לא מסתירים זאת יש להם בעיה לעמוד בתקנות זיהום אויר .
    והמטרה מקדשת את האמצעים .
    והמטרה היא מכירת כלי רכב . לא הורדת זיהום ! עוד ועוד מכוניות .

    צריך ללכת להסטוריה כדי להבין את יום יום .
    מי המציא את ה EGR ?
    האמריקאים או יותר נכון תקנות הזיהום בקליפורניה בשנות ה 70
    משאבת אויר זוללות אנרגיה צינורות לאגזוז ... אלף ואחד טריקים .
    וזה עבד ? אני בספק !
    וזה היה בחלק של ארצות הברית .
    ובשאר העולם ?
    היפנים \ כל העולם \או לא דרשו את זה או השתמשו במערכות אחרות . ( הרבה יותר חכמות ופשוטות ) .

    **************
    איציק

  20. #20
    חבר רשום
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    מתחת לליפט
    Posts
    69

    Default תגובה להודעה: מאיפה היה הכי הכי נכון לנתק את ה EGR?

    שמע איציק, אני למד מהודעותיך בפורום שיש לך ידע רחב ונסיון רב אולם לנושא זה לא קבלתי ממך תשובה מבוססת.

    זה בדיוק מה קורה פה . חד וחלק . זה שלא יהיה לך ספק זה התהליך !!
    הציטוט הנ"ל הוא לא משהו שאני יכול להתבסס עליו כעובדה מוכחת לקבל אותה כאדם מדעי והגיוני וזאת למרות הערכתי אליך.

Page 1 of 2 12 LastLast

Similar Threads

  1. מאיפה מגיעה נזילת שמן בהיילקס 94?
    By torchak in forum פורום טויטה Toyota
    Replies: 23
    Last Post: 15-11-07, 21:11
  2. קניון מסור
    By שאולי in forum פורום טיולי ג'יפים ושטח
    Replies: 10
    Last Post: 12-06-06, 21:52
  3. הקניון הלבן
    By גיא in forum פורום טיולי ג'יפים ושטח
    Replies: 4
    Last Post: 04-09-05, 17:18
  4. דיסקו V-8... זה לא באמת V-8 נכון ?!
    By ניר ל in forum פורום לנדרובר Land Rover
    Replies: 29
    Last Post: 18-06-05, 10:20

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •