PDA

צפייה בגרסה מלאה : עזרה בזיהוי קונקטור דפוק, ושאלות להמשך (מחשב הזרקה?) סמוראי 96



יונתןמצפה
30-11-08, 12:12
בהמשך לשרשור הזה: http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=29539&highlight=%F6%F8%E9%EB%FA+%E3%EC%F7 (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=29539&highlight=%F6%F8%E9%EB%FA+%E3%EC%F7), בנוגע לבעיית צריכת דלק.
ובנסיון לזיהוי הקונקטור אליו יש להתחבר (לקצר) לאיתור קודי תקלות שמופעיות כאן: http://www.jeepolog.com/forums/showpost.php?p=126261&postcount=2
(לצערי הדיסק עם הספר נמצא רחוק ממני כרגע...)

איתרתי את הקונקטור בתמונות המצורפות. הקונקטור יוצה מהצמה שמאחורי המצבר, יש עליו פקק גומי (ניתן לראות בתמונות), ולצערי הוא כנראה שתה בעברו לא מעט מיץ מצברים, ובנוסף הוא די שבור. יש לפחות חוט אחד שהיה בעבר חלק מהקונקטור וכרגע מנותק.

1. האם זהו הקונקטור לזיהוי תקלות?
2. אם כן, איך להוציא תקלות כרגע?
3. אם לא זה אז מה זה כן?
4. איך להחליף אותו?
5. האופציה של פיוז נוסף לא קיימת אצלי למיטב הבנתי, במקום הפנוי היחיד בקופסת הפיוזים ברגלי הנהג אין בכלל מגעים של חשמל.

כאשר אוכל להוציא תקלות אמשיך את השרשור ההוא בנוגע לצריכת דלק.

תודה, יונתן.

Nash
30-11-08, 12:48
1. האם זהו הקונקטור לזיהוי תקלות?
נראה לי שכן.
2. אם כן, איך להוציא תקלות כרגע?
כשאתה מחזיק את הקונקטור כמו בתמונה עם האצבעות, אתה צריך לגשר בין החיבור השמאלי האמצעי (כשהשמאלי תחתון אמור להיות ריק) לימני תחתון.
3. אם לא זה אז מה זה כן?
זה זה.
4. איך להחליף אותו?
לא יודע, או מקורי ממכשירי תנועה או אולי בחנות חלקי חילוף... כל קונקטור 5 מגעים יוכל לשמור עליהם. (וכשיום אחד תגיע למוסך מרכזי סוזוקי והם ירצו להתחבר למחשב הם כבר יחליפו?)
5. האופציה של פיוז נוסף לא קיימת אצלי למיטב הבנתי, במקום הפנוי היחיד בקופסת הפיוזים ברגלי הנהג אין בכלל מגעים של חשמל.
גם אצלי.

כאשר אוכל להוציא תקלות אמשיך את השרשור ההוא בנוגע לצריכת דלק.

תודה, יונתן.

Nash

יונתןמצפה
02-12-08, 00:03
1. האם זהו הקונקטור לזיהוי תקלות?
נראה לי שכן.
2. אם כן, איך להוציא תקלות כרגע?
כשאתה מחזיק את הקונקטור כמו בתמונה עם האצבעות, אתה צריך לגשר בין החיבור השמאלי האמצעי (כשהשמאלי תחתון אמור להיות ריק) לימני תחתון.
Nash

תודה על התגובה!

האם יש מישהו נוסף שיכול לאשר בוודאות שמדובר בקונקטור הנ"ל?
אשמח להסבר יותר מדוייק לגבי החוטים שיש לגשר ביניהם, אם אפשר צבעים של החוטים יעזרו. אני מזכיר, הקונקטור שלי שבור ולפחות חוט אחד כבר לא בפנים.

מה לגבי קונקטור להחלפה, מישהו יודע אם יש במכשירי תנועה ואם כן מחיר?

תודה, יונתן

Ace2000
04-12-08, 19:16
טוב, אז בדקתי קצת בספר של היינס ומסתבר שהרשימה של התקלות שרשומה שם לא רלוונטית לסמוראי 96 ומעלה, כלומר הקונקטור של המחשב הוא לא מהסוג שמקצרים והוא נותן לך את מספר התקלה לאומת זאת בשנתונים עד 95 (מוזרקים) הרשימה שנמצאת היא כן רלוונטית.
הקונקטור בשנתונים 96 ומעלה הוא רק לדיאגנוזה במיכשור שנמצא במוסכים המורשים של סוזוקי.

יונתןמצפה
04-12-08, 23:03
טוב, אז בדקתי קצת בספר של היינס ומסתבר שהרשימה של התקלות שרשומה שם לא רלוונטית לסמוראי 96 ומעלה, כלומר הקונקטור של המחשב הוא לא מהסוג שמקצרים והוא נותן לך את מספר התקלה לאומת זאת בשנתונים עד 95 (מוזרקים) הרשימה שנמצאת היא כן רלוונטית.
הקונקטור בשנתונים 96 ומעלה הוא רק לדיאגנוזה במיכשור שנמצא במוסכים המורשים של סוזוקי.

הדגם שלי הוא של תחילת 96, דהיינו- עדיין עלים. מנסיוני, כל החלקים בדגם הזה הם זהים לדגם של 95.
יחד עם זאת, בתמונות רואים שהקונקטור נראה מעט שונה מזה שבתמונה של היינס, וממוקם במיקום מעט שונה, בין קיר האש למצבר, יוצא מהצמה הראשית.

עוד עדכון:
הייתי אתמול אצל חשמלאי של סוזוקי. אני לא מכיר אותו ולא יודע דבר על מקצועיותו...
האיש טען שלא ניתן להתחבר לרכב הזה עם מחשב חיצוני, ואכן הקוטנקטור הזה מיועד לשימוש ע"י גישור וקודי תקלות. (ראה לעיל...)
לדבריו, לא ניתן להשיג כזה קונקטור בחברה והוא אמר שינסה להשיג לי כזה.

מי יכול לשפוך מעט אור על הנושא??
בהמשך לשרשור של צריכת הדלק, לאחרונה מורגשת ירידה בסחיבה של הרכב. אני ממש רוצה כבר לפתור את הבעייה, יש לי הרגשה שהכל קשור.

אז לפני שאני עושה את מה שאני ממש לא רוצה לעשות ופונה למישהו "מקצועי" , מה הצעד הבא??

מורי...? - יש המלצות?

תודה, יונתן.

ישי.פ
05-12-08, 14:32
מנסיוני הקונקטור הנ"ל כן מאתר את התקלות ע"י מספר היבהובים של מנורת "הצק אנגין"
אולי הקודי תקלה שונים אך עד שנת 98 יש אפשרות לקצר את הקונקטור ולאתר את התקלה.

sherifon
05-12-08, 15:04
למיטב הבנתי ,מנורת המנוע לא עובדת גם במצב של סוויצ' ON (לא מונע), אז סביר להניח שלא כדאי לך לצפות להיבהובים עד שלא תוודא שהיא לא מונתקת\שרופה...

טפל קודם בזה ואח"כ טפל בעיניין עם הקונקטור...(אפשר גם במקביל,אם כבר היית אצל החשמלאי ,היית צריך לוודא שהמנורה תקינה...).


נ.ב
לא אמרת שאתה עסוק עם הלימודים, אני עוד אחשוב שאתה מתחמק מלטייל ....
מה קרה?! לא אוהב ערסים? :)

יונתןמצפה
15-12-08, 00:04
אין אף אחד שמכיר טוב את החיבור הזה?
בהיינס זה ממש לא מתאים לתמונה, בנוסף גם התיאור הכללי של רכיבי מערכת ההזרקה לא תואמת במלואה לדגם שלי. (ושל אחרים?)
שימו לב בצד ימין לקופסת הפיוזים שאמורה להיות. אני מניח שבגלל שהיא מקווקוות אז היא חבויה (בתוך הרכב?). כפי שציינתי בבית הפיוזים בתוך הרכב אצלי אין מקום ריק לפיוז.
שימו לב גם לצינור האוויר שנמצא בצד נהג ולא בצד נוסע כמו אצלינו. בקיצור, לא ממש זהה.

אם אני מנסה לגשר עד שאני "פוגע" בגישור הנכון, יש סיכוי שאני שורף משהו/עושה נזק?

חנן- (SHERIFON) - אם המנורה אכן שרופה, אני אדע את זה כשאנסה לגשר. הבנתי כבר מלא מעט אנשים שהיא לא אמורה לדלוק עם סוויץ. מישהו יודע אחרת?

לגבי טיול- אתה זורע ציאניד על המוגלה... אבל כנראה שאתה מחזיר לי על העבר....


מקווה לעזרה.

יונתן

הכוכב הכחול
15-12-08, 00:41
חנן- (SHERIFON) - אם המנורה אכן שרופה, אני אדע את זה כשאנסה לגשר. הבנתי כבר מלא מעט אנשים שהיא לא אמורה לדלוק עם סוויץ. מישהו יודע אחרת?


אצלי עד היום ( 3 שנים, מתחיל את הרביעית )
בכל הדלקה של הסויצ' המנורה של המנוע נדלקת.(Check engine )
אבל ברגע ההתנעה היא נכבת.
אולי התקלה אצלי??!
( אבל כשניתקתי את אחד החיישנים, היא נדלקה עם הסוויצ', ולא כבתה גם כשהנעתי. )
כשהחזרתי את החיישן היא שוב פעם נדלקה רק עם הסוויצ, וכבתה בהנעה.

לידיעתך.

יונתןמצפה
15-12-08, 06:14
כוכב, תודה על התגובה. הסמוראי שלך לפי התמונה הוא סלילים.
יש מישהו עם סמוראי עלים (כמו שלי) מהדגם האחרון (95-96) שיכול להעיד לגבי המנורה?

sherifon
15-12-08, 10:51
המצב הנכון הוא - סוויץ פתוח (מנוע דומם ) מנורת "ביקורת מנוע" דולקת -באופן רציף .
סוויץ פתוח (מנוע מונע ) מנורת "ביקורת מנוע " ניכבית מייד לאחר ההתנעה .
סוויץ פתוח (מנוע מונע ) מנורת "ביקורת מנוע" דולקת קבוע - תקלת חיישנים בסבירות גבוהה (איזה חיישן תקול בידיוק - אפשר לדעת עפ"י קוד תקלה ,אם רוצים להוציא קוד תקלה בעזרת היבהובים - צריך לדאוג שהמנורה תהיה פעילה\תעבוד בצורה תקינה.)

המצב שתיאר יונתן נותן את הרושם שמנורת המנוע מנותקת\חסרה ובמקרה היותר טוב -שרופה.

לכן , יונתן, לך שלב אחד אחורה ותבדוק מה מצב הנורה -כלומר אם היא קיימת ביכלל ,ואם קיימת תבדוק שלא שרופה - הוצא אותה מהבית שלה ובדוק ע"י רב מודד: אם היא מקצרת=תקינה ,אם היא מהווה נתק =החלף.)

אם היא חסרה , ליפני שאתה דוחף שם חדשה ,רסס בספריי מגעים את הקונקטור שלה , על מנת להבטיח מוליכת טובה.

ואחרי שהגעת למצב שיש מנורה תקינה - זה הזמן לשאוף למצב המתואר בשורה 1+2 בטקסט .

אחר כך בדוק עם "כוכב כחול " יתכן ואתם חולקים תא מנוע דומה במיבנה -ומישם כבר קל לדעת מה מחובר למה ...

נ.ב
חלילה לא מחזיר לך , אבל כן מנסה להוציא ממך הבטחה לטיול עתידי, והכי חשוב כרגע ,בהצלחה בבחינות!
אחרי הכל אתה ה"חיזקי" היחידי שאני מכיר ....(מחמאה מארץ נהדרת).

יונתןמצפה
15-12-08, 12:01
חנן, האם המצבים שאתה מתאר הם ע"פ הנסיון שהיה לך עם סמוראי 95, או הערכה?

אני יודע בוודאות על סמוראים מסויימים שהמנורה לעולם לא דולקת אבל כן דולקת במצב של בדיקת קודי תקלות...
לא בטוח איך זה אמור להיות ולהוציא לוח שעונים בשביל לבדוק את זה זה בזבוז זמן מבחינתי. מה גם שאני עדיין לא יודע איך אני מגשר ע"מ להוציא את קודי התקלות.

אני ממש אשמח להכוונה בנושא!

sherifon
15-12-08, 21:09
סתם לרקע כללי , כן היה לי בעבר סמוראי 95 ,אני הייתי יד שנייה , אח , איזו נוסטלגיה ...
הוא היה דגם עלים כמו שלך ,(אני חושב שכבר דיברנו על זה מיזמן...).למיטב זיכרוני מצב שתיארתי היה גם בסמוראי שלי ,מה גם שהיום בויטרה המצב שתיארתי הוא זהה וכך בכל שאר הרכבים שבהם יצא לי לינהוג ,אני אופתע לגלות שלא כך המצב בדגם אחר של סוזוקי , הרי בסך הכל מדובר באותם מהנדסים ובאותה חברה עם אותו רעיון ואותם קריטריונים..
מה גם שסוזוקים חולקים רכיבים רבים זהים .

כאן יוכלו בעלי סמוראים להתערב ולהגיד מה המצב אצלם,למרות שאני משוכנע שהמצב שתיארתי לא שונה בסמוראי ,כל סמוראי!


טוב
,כנראה שזה הזמן להפשיל שרוולים :
שים לב לקובץ המצורף, אם תמצא את הקונקטור "אתלוש" עבורך עוד עמודים

יונתןמצפה
16-12-08, 09:51
מלאך!
זה בדיוק הקונקטור! ככה הוא נראה אצלי בסמוראי.
בספר של היינס של סמוראים (שהורדתי שוב כי שלי לא בהישג יד בזמן האחרון), הקונקטור נראה שונה. מאיזה ספר זה?

אולי אתה יכול במקום לתלוש לי עוד עמודים פשוט לתלוש עבורי את הקונקטור... ;)

אני אדבר איתך השבוע, אולי נצליח לפנות זמן לטובת עבודה משותפת על העניין. לא יזיקו לי עוד זוג ידיים וגישה חיובית!

sherifon
16-12-08, 10:36
הרי בסך הכל מדובר באותם מהנדסים ובאותה חברה עם אותו רעיון ואותם קריטריונים..
מה גם שסוזוקים חולקים רכיבים רבים זהים .

כאן יוכלו בעלי סמוראים להתערב ולהגיד מה המצב אצלם,למרות שאני משוכנע שהמצב שתיארתי לא שונה בסמוראי ,כל סמוראי!




בשמחה ..
כמו שכתבתי ..הסוזוקים חולקים רכיבים רבים משותפים ,מסתבר שהסמוראי שלך בעל קונקטור זהה לזה שקיים ב GV מוזר ?! לא כ"כ , אולי העובד על פס הייצור בא בבוקר אחרי מסיבת רווקים ושלח את היד לקונקטור הלא נכון וכך יצא שיש לך את הקונקטור השונה :)

אתה תמיד מוזמן ,אם אוכל לעזור אז בכיף!!!
הדף הזה שייך לספר FSM של דיגמי GV ,יש בו הנחיות ברורות כיצד שולפים קודים בעזרת היבהובים ומה משמעותם.

יונתןמצפה
22-12-08, 23:36
עדכונים:

היום הלכתי לחפש את הקונקטור. אין להשיג כזה...

השגתי ספרות רלוונטית לדיאגנוסטיקה, עדכנית בדיוק לדגם שלי. (אנסה בהמשך להעלות אותו).

בדיקות ותוצאות (רלוונטיות לקונקטור, ההמשך מכאן יהיה בשרשור המקורי שמקושר בראש העמוד):

1. נורת "CHECK ENGIN" לא הייתה!!
2. הכנסתי נורה- עובדת.
3. אממה, כרגע בכל מצב נתון הנורה מהבהבת ע"פ הקוד שמעיד על מצב תקין (אין שום תקלה רשומה במחשב).
4. גם כשאני מגשר ע"פ ההוראות, גם כשאין גישור וגם כשהרכב מונע/בנסיעה, ההיבהוב המדובר מופיע ולא מפסיק!! (אולי קשור לעובדה שהקונקטור שבור. אני אבדוק את זה מחר)
5. כנראה זאת הסיבה שלא הייתה נורה....... :evil::evil:

כמו שכתבתי, אני אמשיך לעדכן בשרשור המקורי. אשמח להצעות כיצד להמשיך מכאן.

לילה טוב!

יונתן

Ace2000
23-12-08, 13:21
כנראה שיש לך איזה שהוא קצר תמידי בקונקטור
תעקוב אחרי החוטים ותחפש אותו

אגב מאיפה השגת ספרות רלווטית לדיאגנוסטיקה?
מבוקש ביותר.. אני מחפש כבר הרבה זמן..

-->