צפייה בגרסה מלאה : הילוכים לא משתלבים
אהלן חברה.
הבעיה התחילה לפני כשנה - שלפעמים הרוורס לא השתלב לי - אלא רק אחרי כמה שניות
זה קרה לעיתים רחוקות.
ואז שמתי לב שזה קורה והייתי צריך לחכות משהו כמו 20 שניות.
ואז הייתי נותן מכת גז וזה היה משתחרר ונוסע רוורס כמו שצריך.
היום לא התשלב לי הדרייב !
ואז העברתי לרוורס והחזרתי לדרייב וזה השתחרר.
זה תמיד קרה לי בחנייה , אף פעם לא קרה בשטח !!
נראה לי שצריך להתחיל לבדוק את העניין ולא להזניח.
המדובר ב ZJ 93 4.0 לימיטד שש ציל' טורי מוגבה 2".
אמר לי איזה מוסכניק שאולי זה הפילטר גיר ....מה הקשר ?
נא עזרתכם
תודה
ניסן
אהלן ניסן
תתחיל באמת כמו בעצתו של המוסכניק, בהחלפת שמן גיר ופילטר. בזמן ההחלפה, שים לב לצבע ומצב השמן, שיכולים גם להעיד על מצב הגיר עצמו. סביר להניח שהשמן כבר לא אדום,אלא כתמתם דהוי, הגיוני לשמן גיר אוטו' ישן, שחוק או שרוף, אבל אם יוצאים גם פירורים- כנראה שההחלפה לא תיתן כבר הרבה:confused:...
קובי
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=27475&page=2
אצלי זה פתר, אם כבר אתה מוריד קרטר גיר ,בדוק את הסולנואידים האלה..
לי זה עלה 150 דולר כולל הובלה..
560 ש"ח על האוטו מebay. (ולא 2000 כמו שציינו.. זה מחיר בארץ).
השועל
תודה קובי ושועל.
לפני שנה וחצי ביישור קו - החלפתי שמן גיר + פילטר מקורי.
יכול להיות שזה לא הורכב טוב או משהו כזה ?
לגבי הסלונואיד ....
מה שאני מוצא ב EBAY זה מין קופסה עגולה כזו - האם זה הסטרטר סלונויאיד ?
ואם כן מה הוא קשור לגיר ?
ואם לא איך נראה GEAR SOLENOID ?
תודה .
תודה קובי ושועל.
לפני שנה וחצי ביישור קו - החלפתי שמן גיר + פילטר מקורי.
יכול להיות שזה לא הורכב טוב או משהו כזה ?
תודה .
ניסן,
יכול להיות שהגיר עבד קשה והשמן רתח, יכול להיות שדווקא השמן החדש ניקה את מעברי השמן בגיר והוציא משם טינופת היישר לפילטר, יכול להיות שפשוט שמו שמן מחורבן, דווקא הסיכוי הכי נמוך להרכבה לא נכונה לדעתי.
לא הייתי ממהר להתעסק עם סולונואידים, תתחיל מהקל אל הכבד, בעיקר אם אתה מוציא את העבודה החוצה אם אני זוכר נכון ולא עושה אותה לבד-למחיר שהזכיר השועל יתווסף "האלמנט", עם כמה מכפלות טובות...
בהצלחה, אל תשכח לדווח תוצאות
קובי
לפני שנה וחצי ביישור קו - החלפתי שמן גיר + פילטר מקורי.
יכול להיות שזה לא הורכב טוב או משהו כזה ?איזה שמן מילאו לך בהחלפה?
כמה ק"מ עבר מאז ההחלפה?
האם יש ריח של שרוף מהמדיד שמן?
האם כבר שיפצו גיר?
כמה ק"מ הרכב עבר?
תנסה לעזור לנו לעזור לך ;)
אהלן
הרכב שנת 93
92000 מייל שזה 142000 ק"מ
אין לי ריח שרוף
לא שיפצו גיר
הרכב לפני לא ראה שטח מעולם - יד ראשונה מתל אביבי שלא ידע איך משלבים 4 LOW - השאיר רק דוגמיות של בשמי ותחתוני נשים ... באמת !! (-:
מה שקובי אומר יכול להיות הגיוני שביישור קו דוקא השמן החדש ניקה מעברים ואז כל הלכלוך יצא ...
אבל רגע - התופעה שתיארתי היא רק בעייה של פילטר ?
לגבי השמן אני חותם בעניין עצומות שהשמן הוא שמן טוב - אני מטפל רק במוסך מורשה קרייזלר שמשתמש רק בשמנים מורשים וגם בעל המוסך אמין.
נראה לי שאני הולך על החלפת שמן ופילטר גיר שוב פעם.
קובי דווקא נראה לי שאני הפעם אעשה את העבודה לבד לא נראה לי סיפור מה שכן יש הרבה ברגים בקרטר גיר ...
האם זה כל מה שצריך לפרק ?
האם אני יכול לשטוף את הפילטר ולהשתמש בו עוד פעם או שכדאי קנות חדש .
ואם אני עושה את העבודה לבד - מאיפה אני ממלא שמן לגיר עוד פעם וכמה צריך למלא ?
תודה
ניסן
1. קנה פילטר חדש (גרושים) אל תשטוף..
2. האטם של הקרטר הוא רב פעמי, אבל ממליץ ליישר קו ולהחליף בחדש (עולה כ 250ש"ח).
3. פתיחת הקרטר היא ברגים בלבד, פתיחת הפילטר הם עוד 4 ברגים נוספים.
4. מילוי השמן מתבצע מתא המנוע דרך מדיד השמן של הגיר. (חשוב למלא במדוייק ולא פחות או יותר ממה שמוגדר).
בהצלחה.
קובי דווקא נראה לי שאני הפעם אעשה את העבודה לבד לא נראה לי סיפור מה שכן יש הרבה ברגים בקרטר גיר ...
ניסן
ניסן, כל הכבוד, אני בעד. בסה"כ החלפת שמן בגיר אינה פעולה מסובכת, וצריך להתחיל ממשהו... אחרי השמן, יבואו טיפולי 10K, ומעבר לזה השמיים הם הגבול.
לגבי החלפת השמן, זכור כי בגיר אוטומאטי לא מספיק לרוקן רק את השמן שבקרטר, יש שמן שנמצא במערכת ובקולר וההחלפה צריכה להתבצע בסירקולציה, אחרת אתה משאיר חלק מהשמן הפגום בגיר ורק מוהל אותו בשמן החדש.
אני ממליץ לרוקן את השמן מבורג הריקון לכלי שמאפשר לך למדוד את כמות השמן, להוריד קרטר ולהחליף את הפילטר, לאחר מכן להרכיב חזרה, למלא שמן חדש רק בכמות שרוקנת, ואז לנתק את הצינור שחוזר מהקולר, להניע את הרכב בניוטרל ל-15-20 שניות, שבהן מתנקז שמן מלוכלך מהצינור המנותק, עדיין כמובן לאותו כלי שניתן למדידה. מכבים, ממלאים שמן נקי באותה הכמות וחוזרים חלילה, עד שמתחיל לצאת שמן נקי וזך. במילוי האחרון ממלאים מעט פחות, מרכיבים את הצינור בחזרה, ואז מניעים שוב, נותנים לרכב לעבוד, ומתקנים את הכמות לפי גובה השמן במדיד.
רק בשיטה הזו ניתן להגיע להחלפה מלאה של כל השמן, אבל קח בחשבון שתיאלץ להשקיע כמות גדולה יותר של שמן מאשר בהחלפה של ריקון-מילוי.
בהחלפה בה אין צורך להחליף גם פילטר, פשוט מנתקים את צינור היציאה מהקולר, תוקעים את הצינור לתוך מיכל שמן חדש ומניעים תו"כ איסוף השמן שיוצא מהקולר, כשהמשאבה שבגיר ממשיכה לינוק כל העת שמן נקי. גם כאן, כמובן, ההחלפה מסתיימת כששמן צח ונקי מתחיל לצאת מפתח הניקוז.
בהצלחה-קובי
AvigdorAharon
16-02-09, 08:14
1. קנה פילטר חדש (גרושים) אל תשטוף..
2. האטם של הקרטר הוא רב פעמי, אבל ממליץ ליישר קו ולהחליף בחדש (עולה כ 250ש"ח).
3. פתיחת הקרטר היא ברגים בלבד, פתיחת הפילטר הם עוד 4 ברגים נוספים.
4. מילוי השמן מתבצע מתא המנוע דרך מדיד השמן של הגיר. (חשוב למלא במדוייק ולא פחות או יותר ממה שמוגדר).
בהצלחה.
אין בורג ריקון לתיבה אוטומטית?
לא כדאי לקנות פילטר ואטם בחו"ל? מהיכן המחירים הללו?
אביגדור
אין אטם ריקון. אבל אפשר לעשות..
המחירים בארץ (הפילטר גיר - מכשירי תנועה).. הוא לא יקר גם אני הופתעתי.. כשקניתי
אטם קרטר - מכשירי תנועה וגם ינוביץ .
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.