צפייה בגרסה מלאה : מערכות מתלים לטויוטה פראדו קצר - מבחן השוואתי
ברשותכם, אני רוצה לפתוח אשכול בנושא הכתבה של דרור בעמוד הבית.
הכתבה של דרור (יופי של השוואה) משאירה בסופו של דבר את הקונה בפני הדילמה של עדיפות כביש עירוני לעומת שטח. נראה שגם הכתבה הזו (כמו כל המקרים שאני מכיר) מאוששת את החשש לגבי היכולת של מערכת קבועה ולא מתכווננת לכסות את כל הצרכים.
חוץ מאופי השטח, יש נתון נוסף (שצויין במרומז אבל לא נבדק) -הבדל המשקלים.
ביום יום, על הכביש, רובנו נוסעים לבד ברכב כמעט ריק. בטיולי השטח, אנחנו נוסעים ברכב מלא לעייפה, ולפעמים גם עמוס על הגג (מרכז כובד גבוהה).
לעשות סיפור ארוך קצר - מניסיוני, במחירים שאנחנו משקיעים ברכבבים שלנו, חובה להשתמש בערכות מתכווננות. בולם גז, מונו טיוב, מתכוונן (MX6) עולה (אצל ינוביץ') פחות מהמחירים שהוזכרו פה.
פתרונות של כריות אוויר, מתחילים (ב US) מ 85$ לזוג. הסכום הזה "מחזיר את עצמו" עם לא מחליפים את הקפיץ ומסתפקים בספסר לצורך ההגבהה ואת ההקשחה משיגים מכרית האוויר.
נכון, זה לא תמיד פשוט (בעיקר SUV החדשים עם struts מלפנים), אבל איפה שזה אפשרי, זה מוכיח את עצמו, ובגדול.
ב 1985 (אני חושב שהרוב פה נסע בקורקינט) תעשיית השיפורים לא היתה קיימת. באותה תקופה היה לי שירוקי 80 (מעודפי האמריקאים שבנו את שדות התעופה).
כבר אז, לאחר מס' משחקים, הבנתי את הרעיון. הורדתי 2 עלים בכל צד מאחור, והחלפתי את הבולמים לבולמים פנואמטים של מונרו (שהיו מיועדים ל GM אל-קמינו). על הכביש, ביום יום, השירוקי נסע כמו אל-קמינו, ובשטח, לאחר ניפוח המתלים, כמו שירוקי מוגבהה.
למעלה מ 20 שנה אחרי זה, אני עדיין חושב שזו הדרך הטובה ביותר להתמודד עם האתגר של השוני הגדול בדרישות.
הרכב הנוכחי שלי זה גראנד ויטארה 2006, ואת שיפורי המתלים שלו סיכמתי כאן-
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=29894&highlight=RR
(http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=29894&highlight=RR)
תמונה של המתלה האחורי של GV
כריות אויר זה פתרון נהדר אבל בעייתי משהו בקשר לנסיעה על הכבישבארצנו אם מתקינים לבד.
אם הולכים למתקין מורשה שלדבריו יש רישוי לעניין זה עולה הרבה מאד. (הרבה).
arnonshoshani
10-03-09, 06:27
גם לי תגובה קצרה על נושא הכתבה של דרור
היה לי מוזר שדרור עצמו שכח שהוא עשה נסיעת מיבחן וכתבה על רכב זהה בעל מערכת מיתלים שהותקנה בסדנא שלנו (OVERLAND) הכוללת בולמי FOX קדימה ואחורה ועם אינני טועה קפיצי KING.
נכון להיום המערת הזו ניתנת לקנייה כמתכווננת או סטנדרטית. והיבוא שלה עכשיו סדיר ועל המדף.
נכון שהמחיר גבוה מכל מה שנבחן אבל גם התמורה.
כל מי שמשתמש ברכבו בשטח באופן קבוע יכול לצפות לאורך חיי המערכות הרגילות של עד שנתיים לעומת FOX שאין בעיה לתן את הבולם עוד פעם ועוד פעם ללא אורך חיים אמיתי (בילתי מוגבל בעצם).
ארנון
ארנון,
#1 אתה יכול להסביר בבקשה, למה אתה חושב שאורך החיים של פתרון שאתה מציע טוב יותר יותר מפתרונות אחרים?
הקפיץ אותו קפיץ (KING) אז למה שהוא יתעייף שונה?
ו FOX, עם כל הכבוד, זה בולם מונו-טיוב 200PSI גז...יש כאלו לאחרים, למה אורך החיים של FOX טוב יותר מבלשטיין או פרו-קומפ?
אני אישית, מתקשה להאמין שיש בולם לכל החיים.....
#2 אתה עדיין לא מתמודד עם השאלה העיקרית שאני ניסיתי להעלות, השוני בין נסיעת כביש (עם רכב ריק) לנסיעת שטח (עם רכב מלא ומשקל על הגג). האם ה FOX שאתה מדבר עליהם, מתכווננים ברמת נהג (לא בזמן התקנה)?
אהלן....
תרשה לי לענות לפני ארנון, רק קודם כמה הערות, המערכת שארנון מדבר עליה לא מתאימה לכתבה מכיוון שהיא מערכת קסטום בעלת עוד תכונות מעבר למערכות שנבחנו כך שההשוואה לא במקום.
מה שכן היום יש לנו מערכת של FOX שמתאימה אחד לאחד למערכת המקורית(או עד 3" הגבהה), מערכת כזו חוץ מעניין המחיר כן יכולה להיות ברת השוואה.
נתחיל מהקפיצים, כאן הצדק איתך, אין שום הבדל מבחינת אכות הקפיץ או כיוונונו.
הבולמים: אם משווים את הFOX לבילשטין הרגילים או לפרו קומפ אז יש הבדלים אדירים באכות הבולם(ואם משווים את הFOX לבולמי המרוץ של בילשטין גם שם יש הבדל ענק באכות החומרים-הערה לעורכי האתר, אולי תארגנו מבחן דרכים כזה), אכות החומרים ולמרות שצורת העבודה דומה גם יש הבדל אדיר בתחלס -הנסיעה עצמה ויכולת הבולם לשכך את הדרך.
לגבי אורך החיים, הFOX כמו הבילשטין אגב(ואולי גם הMX6 -אני לא יודע), ניתן לשיפוץ וזה מה שארנון התכוון כשהוא כתב לגבי אורך החיים האין סופי-לא משנה מה קורה תמיד אפשר לתקן...
השוואה בין הפרו קומפ MX6 לבין הFOX(או בולמי קינג למשל רק בשביל שלא תחשבו שאני משוחד) היא כמו להשוות מרצדס S500 לסוברו רק כי ל2 הרכבים יש 4 גלגלים....
עוד הערה מאוד חשובה, בעיקר בכדי שלא תחשבו שאני משוחד, overland היום אינה היבואנית של FOX בארץ, היבוא עבר לחברת אווטבק(יבואנית טפדוג למשל) כך שממש אין לי אינטרס עיסקי להלל פה מוצר זה או אחר
ללא קשר לתגובות שמעלי...
יש עוד סטים רבים של מתלים שלא נבחנו בכתבה ולא נמצאים בשוק. דרור בחן שלושה סטים מתוך רבים מאוד, אחד מהצד הזול של המבחר, אחד עם קפיצים יקרים ובולמים "באמצע", ואחד סט מושלם מהצד היקר של המבחר (הסטנדרטי). באותו צד של השוק יש גם בולמי בילשטיין או קוני, ויש עוד מוצרים בשוק, שלא היו זמינים לדרור לבחינה באותו היום ואולי נבחן אותם בעתיד. אל תתייחסו למבחן הזה כאל מבחן של כל מה שיש, אלא של שלושה מוצרים ספציפיים.
אסף.
ארז וארנון
מתשובתכם לא הבנתי באם בולמי פוקס הם ניתנים לכיוונון על ידי הנהג בהתאם לצרכים שלו..
לפותח השירשור -
אכן פיתרון של מערכת מיתלים מתכווננת בהתאם לצרכים השונים נראה על פניו אידאלי ובעיקר הכריות..אבל, ...
ספק רב אם הכריות חוקיות בארץ ורכב יכול לעבור רישוי עם מיתקן כזה ...למיטב ידיעתי לא..
אין לי ניסיון של ממש עם כריות אבל מקריאת חומר באינטרנט ומשמועות שרצות הכריות יותר מועדות לפורענות ולתקלות (מי אמר פאנצ'רים..)
לבסוף, מה רע בבולמים מתכווננים עם שליטה של הנהג ברמת השיכוך..על פניו גם זה נראה כפיתרון לא רע כדי להנות משני העולמות ??
אהלן....
השוואה בין הפרו קומפ MX6 לבין הFOX(או בולמי קינג למשל רק בשביל שלא תחשבו שאני משוחד) היא כמו להשוות מרצדס S500 לסוברו רק כי ל2 הרכבים יש 4 גלגלים....
עוד הערה מאוד חשובה, בעיקר בכדי שלא תחשבו שאני משוחד, overland היום אינה היבואנית של FOX בארץ, היבוא עבר לחברת אווטבק(יבואנית טפדוג למשל) כך שממש אין לי אינטרס עיסקי להלל פה מוצר זה או אחר
ארז. אתה גזען!! :D
קצת שיעורי בית בבקשה...
ההשוואה בין ה MX6 (בדגמים היקרים..) ל FOX ולבילשטיין 7100 מתבקשת.
הם נחשבים בטופ של הבולמים, למרות שקוראים להם בשם גנאי "פרוקומפ".
גם מבחינת מחירים הם קרובים אחד לשני.
סתם כדוגמה, עיין במחירים של הבולמים כאן.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/01-05-Chevy-1500-Rize-Leverage-Link-Shock-Hoop-kit_W0QQitemZ330309863366QQcmdZViewItemQ QimsxZ20090223?IMSfp=TL0902231310012r252 09
#1 פתחתי את השירשור הזה כדי לדון בעיקרון\ צורך במערכות מתכווננות.
#2 הדיון על איזה בולם יותר טוב הוא ממש שולי,אבל אני מסכים עם מה שנאמר לפני (GRAND).
בארץ מתפתחות כל מני אגדות ואמונות, חלקם ממחסור ובורות וחלקם מספינים של יבואנים.
מבחן מס' 1 זה המחירים בארה"ב ומבדקים באינטרנט.
שמשווים תפוח לתפוח (בולם מונו, גז, מיכל חיצוני....)המחיר והמבחנים דומים.
אני לא בדקתי FOX, אבל בין בילשטיין ל MX6 בהחלט בחנתי ושקלתי - אני בחרתי ב MX6 ללא מיכל חיצוני.
#3 שימוש בכריות-
אני משתשמש מס' שנים ללא שום בעיית רישוי.
באתר הזה יש אנשים שמחליפים חצי רכב לפני כל טסט - להוריד כריות זה 30 דקות.
פנצ'ר - הכריות הן תוספת, לא תחליף לקפיץ. פנצ'ר לא משבית אותי בשטח. יש מס' סוגים ואיכויות. צריל לזכור שכרית בודדת (מהסוג הזול שאני משתמש) עולה 25-30$! אנחנו נוסעים עם מיכלי שמן רזרבה יקר יותר :rolleyes:
עד היום לא התפוצצה לי כרית (דווקא במונרו הפינואמטי בשירוקי סבלתי מנזילת אויר).
#4 בולם מתכוונן הוא לא תחליף לכרית אויר. כרית אוויר, מחזקת \ תומכת בקפיץ. זה כמו לשים קפיצים חזקים יותר. בולם מתכוונן משנה את יכולת השיכוך. זה שתי תכונות משלימות לא תחליפיות.
#5 גם מנוע ניתן לשפץ.....זה אומר שיש לו אורך חיים אין סופי??? מי אמר שאני רוצה \ מוכן לשפץ בולם? תזכירו לי עלות של שעת מוסך מומחה שישפץ לי את הבולם? אתם מוכנים לנקוב בסכום?
בולם MX6 שעולה בארץ 960 ש"ח + מעמ , לא נופל מאף אחד מהבולמים שהוזכרו בכתבה בתמורה ל 1200-1300 ש"ח. ב US זה עולה 85$ . במחיר הזה, לא משפצים, שמים חדש.
הפוקס ניתן לכיוון על ידי הנהג(על הבולם עצמו יש ברז), לגבי ההשוואה עם הMX6 ,רמי למרות שלך יש אותם על הרכב(וזה כרגיל אומר שהם הכי טובים בעולם) הם עדיין לא ברי השוואה לבולמי מרוץ, גם חברנו מעבר לאוקינוס לא משווים, הMX6 הוא בולם מצויין אבל הוא לא בסטנדרט של בולם מרוץ כמו FOX ,קינג ,רייסרנאר ועוד אחרים, מדובר על רמות שונות לחלוטין של אכות יצור, אכות חומרים ויכולות עבודה.
לגבי מערכות מתכוונות בכללי, אני מסכים לחלוטין עם מה שנכתב פה, מערכת מתכווננת תמיד תתן לנו יותר אופציות ולרוב גם נוחות גדולה יותר, הרוב המוחלט של הבולמים המתכוננים שיש בארץ מתכוננים רק בכניסה וזה לא באמת נותן פתרון אמיתי, כריות אוויר (ללא קפיץ) זה הפתרון הטוב ביותר אבל זה יקר מאוד ורוב הלקוחות לא רוצים בכלל להכנס לטווח כזה של מחירים.
כריות אוויר תומכות(בתוך הקפיץ) הם פתרון לא רע רק צריך לזכור שגם להם יש עלות לא קטנה(אני מדבר על קנייה בארץ ולא הברחה מחו"ל) וגם לא מעט חסרונות.
לגבי פנצ'רים, אני אכן נתקל מידי פעם בכריות אוויר עם בעייות כאלו,בין עם כרית עצמאית ובין אם היא תומכת.
ארז, הכל ברוח טובה...זה שאתה נראה גדול חזק ומאיים לא הופך אותך באופן אוטומטי לצודק תמיד. גם גדולים ממך לפעמים טועים, חוץ מזה שלפעמים כיף לי לעצבן אותך :p
אני חוזר שנית, תעשה קצת שיעורי בית.
בולם MX6R (הלוואי שהיה לי אותו, אבל אין לי..). הוא בולם מירוץ.
בנוי מחומרים אחרים (מה MX6 הרגיל לצורך העניין) ועולה יותר מכפול.
והוא בהחלט בר השוואה ל FOX ולבילשטיין 7100, גם אצל חברינו מעבר לאוקיאנוס. יתכן שה FOX יותר טובים ממנו, אני לא יודע, אך עדיין הוא שייך לאותה ליגה.
http://www.4x4review.com/Features/IndustryNews/ProCompMX6ReservoirShock/tabid/610/Default.aspx
אתם מדברים על להשוות תפוחים לתפוחים, אבל עושים סלט פירות...
פרוקומפ MX6 שמורכב אצלנו בג'יפים הוא בולם טוב, "ראוי" כמו שאומרים היום, אבל לא בר השוואה לדגם הפשוט ביותר של פוקס, בלי מיכל חיצוני ובלי בטיח. הפוקס ניתן לפירוק, הרכבה, החלפת חלקים פנימיים לצורך כוונון, החלפת הנוזל, שליטה על לחץ הגז, ועוד. הMX6 כמו רוב הבולמים הרגילים, פשוט לא. פרוקומפ MX6R שרמי הזכיר עולה פי 2 מהפרוקומפ MX6 הרגיל, וגם הוא לא באותה רמה של פוקס 2.0 המקביל לו - הבוכנה שלו קטנה יותר, 1.8 אינץ'. יש עוד הבדלים, תסתכלו על הקצוות למשל. אבל קוטר, או שטח הבוכנה הוא המהותי והראשון בסיווג בולמים.
אתם נופלים לטריק השיווקי הפשוט של פרוקומפ - בוא נקרא למוצרים שונים לגמרי באותו שם, MX6. למה? ככה נבלבל את הלקוחות וניצור מותג חדש - בדיוק התופעה שמתקיימת בשרשור הזה.
בילשטיין - על איזה בילשטיין אנחנו מדברים? על הפשוט והנפוץ, 5100? על ה5150 עם מיכל פיגיבק שדווקא כן בר השוואה לMX6 הרגיל? או על סדרה 7100, בולם מירוץ שמקביל לפוקס 2.0 אינץ'? והאם MX6R באמת מתחרה בהם? או שמה MX2.0R - אה, יש גם כזה, והוא עולה עוד יותר...
בכל מקרה, המבחן של דרור הוא ראשון, ואנחנו שמחים שהוא מתקבל יפה כי נושא המתלים והבולמים יקבל התיחסות נוספת ורצינית בעוד כתבות בעתיד. מגוון בולמים, מגוון כלי רכב, ננסה לעזור לעשות סדר בנושא שהוא אחד הסבוכים ביותר בג'יפאות.
------------------
לנושא הדיון המקורי - זיו צודק ברמת העיקרון, ברור שנחמד לקבל פתרונות קסם מתכווננים שהם מבחינת הטוב שבכל העולמות. קל מאד להסכים. בפועל, אין פתרונות כאלו. ואם יש משהו שמתקרב, הוא כמובן יקר מדי, ואנחנו בכל זאת בג'יפולוג, יש מקום לפנטזיות ודיונים טכנולוגיים פרועים, אבל בסוף אנחנו גם בונים ומחזיקים ונוהגים בג'יפים אמיתיים, בישראל, על משכורות בשקלים שצריכות גם לסגור משכנתא ולפרנס משפחה... בכתבה של דרור מופיעים בבירור גבולות הגזרה - פתרונות Bolt-on, שמותקנים מהמדף תוך שעות ספורות על הליפט, לא עולים יותר מדי ולא מסבכים מבחינת רישוי. וגם כאן הוא בדק רק שלושה מהסטים הנפוצים בשוק, יש אחרים שלא נכנסו הפעם - בילשטיין, קוני, טאפ-דוג ואחרים.
#1
#3 שימוש בכריות-
אני משתשמש מס' שנים ללא שום בעיית רישוי.
באתר הזה יש אנשים שמחליפים חצי רכב לפני כל טסט - להוריד כריות זה 30 דקות.
אל תשווה דין כריות בתוך סליל לכריות תומכות במתלה מבוסס עלים, הרבה יותר פשוט "להחביא/להתמים" כריות במתלה עם סלילים אבל ת'כלס אתה מוכן לנסוע בצורה החורנית הזו-אני לא.
אני לא רוצה להסתכל כל הזמן מסביב ולחפש את הבוחן או שוטר עם מוטיבציה ובשביל זה צריך להתקין כריות דרך יבואן ואז המחיר גבוה..גבוה מאד.
הפתרון של לפרק לפני טסט הוא מטומטם למדי לטעמי, אל תעלב בבקשה, זה מכוון לכל מי שמוכן לנסוע בזיגזג ולהתחמק מכל שוטר בדרך ולעבוד על האוטו חצי יום כדי שיעבור טסט.
חוץ מטסט יש עוד 364 ימים אחרים שיש לך בעיית רישוי וביטוח קשה שאולי אתה מוכן לחיות איתה אבל לא כולם.
לא אני ממש לא נוסע בזיגזגים, ולא אני לא מפרק את זה לפני טסטים.
אני לא מבין למה אתה חושב שזה חורני.
ובכלל, על סמך מה אתם קובעים שזה לא חוקי אבל באותה נשימה קובעים שיש מתקינים שמותר להם...
לא רק שאני משתמש בשיטות כאלו שנים ללא שום בעיה, בואו נהיה מדויקים, כרית, ללא לחץ אויר, לא משפיעה כלל על המבנה!!! וגם עם אויר, גובה הנסיעה לא משתנה. רק קשיחות הקפיץ - ועל זה אני לא מכיר שום איסור.
זה מוצר מדף שמיוצר לפי תקן ומותר באישור היצרן.
כל מי שמחליף קפיץ (בדיוק כמו כל הקיטים שדרור בחן...) מבצע שינוי מבנה גדול משלי.
אני ביום יום על הכביש, נוסע עם לחץ 5 PSI (רק ע"מ לשמור על הכרית), מבחינת התנהגות, זה בדיוק כמו לנסוע ללא כרית.
בקיצור - האם יש פה מישהו שיכול להצביע במדויק למה זה לא חוקי???
נמרוד - לגבי המחיר. דווקא פה יש לי הפתעה. סט ספסרים + כרית אוויר, זול מהחלפת קפיץ. וכן, מבלי לפגוע באף אחת מהסדנאות, המחיר שהם לוקחים לבולם, פשוט לא מוצדק.
לא פחות, האילתורים שהם עושים עם כל מיני בולמים, קפיצים, מהמלאי, לא רק שלפעמים זו הטעיה, זה גם פשוט לא ביטוחותי.
כמו שאתה כתבת, בילשטיין 5100 (שהם שמים) זה פשוט מביש, והמונרו 33086 ששמים המתחרים זה בכלל ביזיון. בולם של 20$ בקיט שיפורים של רכב חדש שעולה 190K ש"ח.
אז שמטילים בחול, מביאים זוג בולמי MX6 בפחות מ 200$, זה חוקי וזה ללא מכס. מי שרוצה מרכיב לבד, ומי שרוצה שילך למוסך (לא לסדנת שיפורים, פשוט מוסך) ישלם 200-300 ש"ח וירכיבו לו את הבולמים.
את סיפור ההגבה הנוכחית שלי אתה יכול למצוא פה - http://www.jeepolog.com/forums/showt...4&highlight=RR (http://www.jeepolog.com/forums/showt...4&highlight=RR)
שים לב למחיר שאני שילמתי עבור החלום שלי :p
על סמך מה אתם קובעים שזה לא חוקי
כל שינוי מבני לא מאושר אינננו חוקי. חוק טיפשי, כן. עדיין לא חוקי. לא רלוונטי לדיון, גם כן.
וגם עם אויר, גובה הנסיעה לא משתנה. רק קשיחות הקפיץ
F=k*x. כח=קבוע*מרחק. זו נוסחא פשוטה, נכונה, שמתקיימת במלואה בדוגמא הזו. גובה הנסיעה כן משתנה.
זה מוצר מדף שמיוצר לפי תקן ומותר באישור היצרן
לתקן הייצור במקרה זה אין משמעות יותר מלתקן הייצור של גלולות הקסם לצריכת דלק. אישור יצרן למוצר אפטרמרקט כזה? תראה לנו. לא מאמין.
המחיר שהם לוקחים לבולם, פשוט לא מוצדק
כי אתה מחשב לא נכון. בולם שעולה 85$ בארה"ב, עוד 20$ משלוח, עוד מכס, תכפיל ב-4, אתה תגיע מאוד מאוד קרוב למחירי הסדנאות. קרוב, אבל עוד לא שם - כי גם להם מגיע להרוויח. אתה מחשב את זה לפי המחיר שמופיע באתר החנות בארה"ב, בלי מכס, בלי משלוח, בלי שירות, בלי אחריות (רוצה אחריות, תוסיף מחירי משלוח וימי עבודה להוציא מהמכס). להשוות מחיר של "ייבוא" במזוודה לייבוא חוקי ואז לבוא בטענות למי שמייבא באופן חוקי... לא יפה.
לא פחות, האילתורים שהם עושים עם כל מיני בולמים, קפיצים, מהמלאי, לא רק שלפעמים זו הטעיה, זה גם פשוט לא ביטוחותי
אני בטוח שיש מקרים כאלו, אפילו ראיתי כמה כאלו. בגלל זה יש לך את האפשרות לבחור לאיזו סדנה אתה הולך, למי אתה תשלם כדי שישתמש בידע שיש לו ואין לך. ויש להם.
לקבוע חד משמעית שמה שיש בארץ זה אלתורים, בפרט לגבי הקיטים, זה לא יפה. רוב הרכבי הקיטים מומלצים דווקא ע"י היצרנים (חברות בינלאומיות עם נסיון מכירות לאלפי אנשים). השאר מומלצים מנסיון של הסדנאות, שמבוסס על כמה עשרות מקרים לכל הפחות. לא מספיק טוב לך, אל תקנה מהם. להחליט שהעבודה של כל הסדנאות מתחת לכל ביקורת, לא בטיחותית ולא טובה זו הכללה מוגזמת (ומניסיוני, מאוד לא נכונה).
אחד, אחד,,, בא נעשה סדר.
#1 איפה כתוב שלהכניס בלון גומי לתוך הקפיץ זה שינוי מבני? מאיפה הפרשנות הזו? מחר יקום מישהו ויגיד שלהכניס דלק לתוך מיכל זה גם שינוי מבני :rolleyes: אחרי הכל זה מזיז את מרכז הכובד של הרכב.... להיות רציניים, זה תוספת \ שינוי קטן בהרבה מהחלפת קפיצים לגבוהים וחזקים יותר.
#2 הנוסחאות נכונות, רק פשוט לא רלוונטיות למוצר שעליו אני מדבר :mad:
http://www.airliftcompany.com/al1000.html
אני מוכרח להודות שגם אני לא הבנתי את הקונספט בהתחלה, והתיחסתי לכרית כאילו היא תומכת אנכית במקביל לקפיץ. זה פשוט לא נכון! תקרא את התיעוד (אני לא הסתפקתי, שלחתי מיילים עם מידות וצילומים).
בניגוד למה שמקובל לחשוב (בארץ) הכרית קצרה מהקפיץ ב 2-3 ס"מ, לא נוגעת למעלה ולא בהכרח למטה.. ההקשחה בקפיץ מושגת מהלחץ ההקפי שהכרית מפעילה על הקפיץ.
מנפחים את הכרית בזמן שהרכב עומד ריק, הגובה לא משתנה! ואז מעמיסים. הכריות האלו מקטינות את השקיעה, אבל לא מגבהיות את הרכב במצב ריק.
לא מאמין? את מוזמן להתרשם.
#3 נכון תקן יצור. אבל למה אתה מזלזל? מי שמערגל קפיצים לפי הזמנה בארץ, עובד לפי איזה שהוא תקן? אישור יצרן? לפחות במקרה שלי- סוזוקי, יש על זה המלצה בסוזוקי ספורט - יפן.
נכון זה לא מפרט יצרן - אבל זה הרבה יותר מחלטורת הבולם של המונרו (בתמונה שצרפתי) שהורכב ע"י סדנה מובילה בארץ. תשאל את סוזוקי מה הם חושבים על זה :confused:
#4 מחיר- אני קניתי US ב 85$ . המחיר הזה כולל רווח של החנות ומעמ. יבואן שמביא לארץ לא קונה במחיר הזה. לשלוח בדואר זה פחות מ 20$ (17$ לזוג למען הדיוק) במכולה- פחות מ 5$ לזוג.
ולמרות כל זה, בבקשה - 85+20 כפול 4 + 50% מס (יש 20%)- 630 ש"ח !!
אז למה בארץ מבקשים על MX6, למעלה מאלף ש"ח (960+ מעמ)?
אפשרות אחרת - נוריד מהמחיר בחול 25% (רווח ומעמ ב US)
64+20 כפול 4 + 50% = 503 ש"ח + 50% רווח (הוגן?)= 750 ש"ח
אלון, 100% על בולם זה גזל (לא מדובר במוצר אוכל , מה שלא מכרת זורקים בסוף היום...)
#5 הסדנאות לשיפורים - לא כולם פושעים ולא כולם גנבים. יש אפילו בעלי מקצוע טובים,,,מאוד.
אבל - אם אני לוקח את הגראנד ויטארה, יש בארץ 2 סדנאות מובילות, שמכסות למעלה מ 80% משוק המיגון של הויטארות. שתי הסדנאות מציעות (בתמורה ל 4000 ש"ח בערך), 4 קפיצי KS ושני בולמים אחוריים (מונרו או בילשטיין 5100).
ה KS באמת מהדגם שמיועד לGV.
שני הבולמים זה בולמים בסיסים ביותר, אחד באורך של הבולם המקורי (לפני ההגבהה) והשני קצר ב 2 ס"מ!!! שים לב, מחליפים לקפיץ ארוך ב 5 ס"מ ומקצרים את הבולם ב 2 ס"מ!!!.
ה 5100 של בילשטיין- זה בולם יעודי לטנדר של ניסן (אתה מוזמן לבדוק בעצמך, אני בדקתי).
אם אתה מראה לי המלצה אחת של איזה יצרן בחו"ל על הקומבינה הזו- אני מפרסם התנצלות בתשלום בעמוד הבית :rolleyes:
המונרו נמכר ב US ב 20-30 $ , מאיפה החוצפה "לשחיל" בולם כזה על רכב חדש של 190,000 ש"ח?????
עוד דוגמה? בבקשה. תחפש פה באתר הזה, סיפורים על הגבהות LR ודיסקו ע"י קפיצים של אולדמן. מה הסיפור הזה שמסתובב בארץ על רכב עקום שנוטה על הצד וצריך ספסרים של 2 ס"מ בצד אחד? מאיפה זה נולד? אתה באמת מאמין שבאוסטרליה, כולם קונים את הקיט, ונוסעים עקום? או שמשלימים ספסר ממקור אחר? מה זו החלטורה הזו? אז נכון, זה קיט של יצרן מוביל...הוא פשוט לא מתאים לרכב שעליו מרכיבים. כי שי מודלים שונים, ויש רכב עם נהג בצד שמאל ויש בצד ימין.... אבל בישראל, מסבירים ללקוח כמה אולדמן זו חברה מובילה וטובה, מחיבים אותו ב 8000 ש"ח......ואז שהרכב (עם הקיט של החברה הטובה בעולם...) יוצא עקום, ממליצים להוסיף ספסר מחריטה עצמית.
אלו לא סדנאות איזוטריות בפריפריה, אלו הסדנאות הגדולות בשוק.
אז נכון לא כולם כאלו.....אבל כמות הסיפורים שאתה שומע ורואה, זה מפחיד....
מי שחושב שזה מחיר הוגן ורמה מקצועית, שיבוסם לו. באתר הזה, אני חושב שאנשים מצפים ליותר.
באתר הזה, אני חושב שאנשים מצפים ליותר
באתר הזה? אתה מתכוון איפה שכולם מכונאים, אבל רצים לשאול את איציק כל פעם שיש בעיה מסובכת? איפה שכולם מבינים במערכות מתלים ובמוצרי מדף, אבל לא מבדילים בין MX6 לFOX?
אני חושב שבאתר הזה חשוב לזכור תמיד שאנחנו חובבים. אנחנו יכולים לבחור את אנשי המקצוע, אנחנו יכולים להחליט שסדנא מסויימת לא מתאימה לך (כן, גם הגדולות) מבחינת היצע, מחיר או מקצועיות, אבל להחליט שאנחנו יודעים יותר טוב זה קצת מסוכן. "מעט ידע הוא דבר מסוכן", אמר פעם מי.
הייתה לי תגובה ארוכה יותר, אבל אני אחוס על כל מי שמספיק עקשן לקרוא את זה ואשאיר רק את סעיף 4 ממנה. לגבי 1 ו-2, אני חושב ששמת לעצמך מספיק פעמים רגל שם כדי שכולם יבינו את הנקודה שלי. על 3 כבר הסכמנו, אין אישור יצרן. נקרא למה שכתבי מעלה תשובה ל-5.
4. בשורה התחתונה - אתה לא חייב לקנות מאף אחד. לא טוב לך, תקנה מחו"ל.
אם אתה כן רוצה להיות הוגן, אל תשווה מוצר שאתה מקבל תוך יום-יומיים למוצר שמגיע רק אחרי 3 חודשים בספינה. תוסיף חצי יום עבודה לשחרור מהמכס. תכניס ביטוח למשלוח. עדיין אין לך אחריות.
חשוב מכל, כשאתה הולך לסדנא אתה גם משלם על התאמה של קיט לצרכים שלך (לא ניתן בקניה באינטרנט). אצל סדנא אתה משלם על קיט שיתאים למה שאתה מצפה ואם הוא לא, מחליפים לך.
זיו כמו שאתה עושה את הבדלי המחירים וחישובי רווח על כל בולם אולי תעשה חישובי הוצאות ואחזקה של הסדנאות שמרכיבות את הבולמים ותבין יותר טוב למה המחירים כאלו בשורה התחתונה עבודה טובה ויעילה אם אחריות היא יקרה.
אחד, אחד,,, בא נעשה סדר.
#1 איפה כתוב שלהכניס בלון גומי לתוך הקפיץ זה שינוי מבני?
ואיפה כתוב שזה לא? האם יכול הבוחן במכון הרישוי או בניידת הבבטיחות לטעון שזה שינוי מבני? לדעתי כן. ואם אתה בכל זאת צודק? אז קודם כל תוציא את הכרית, תעשה טסט, תציג רשיונות ואח"כ תחזיר או תתבע אותם בבית משפט.
מאיפה הפרשנות הזו? מחר יקום מישהו ויגיד שלהכניס דלק לתוך מיכל זה גם שינוי מבני :rolleyes: אחרי הכל זה מזיז את מרכז הכובד של הרכב.... להיות רציניים, זה תוספת \ שינוי קטן בהרבה מהחלפת קפיצים לגבוהים וחזקים יותר.
#2 הנוסחאות נכונות, רק פשוט לא רלוונטיות למוצר שעליו אני מדבר :mad:
http://www.airliftcompany.com/al1000.html
אני מוכרח להודות שגם אני לא הבנתי את הקונספט בהתחלה, והתיחסתי לכרית כאילו היא תומכת אנכית במקביל לקפיץ. זה פשוט לא נכון! תקרא את התיעוד (אני לא הסתפקתי, שלחתי מיילים עם מידות וצילומים).
בניגוד למה שמקובל לחשוב (בארץ) הכרית קצרה מהקפיץ ב 2-3 ס"מ, לא נוגעת למעלה ולא בהכרח למטה.. ההקשחה בקפיץ מושגת מהלחץ ההקפי שהכרית מפעילה על הקפיץ.
מנפחים את הכרית בזמן שהרכב עומד ריק, הגובה לא משתנה! ואז מעמיסים. הכריות האלו מקטינות את השקיעה, אבל לא מגבהיות את הרכב במצב ריק.
לא מאמין? את מוזמן להתרשם.
#3 נכון תקן יצור. אבל למה אתה מזלזל? מי שמערגל קפיצים לפי הזמנה בארץ, עובד לפי איזה שהוא תקן? אישור יצרן? לפחות במקרה שלי- סוזוקי, יש על זה המלצה בסוזוקי ספורט - יפן.
נכון זה לא מפרט יצרן - אבל זה הרבה יותר מחלטורת הבולם של המונרו (בתמונה שצרפתי) שהורכב ע"י סדנה מובילה בארץ. תשאל את סוזוקי מה הם חושבים על זה :confused:
#4 מחיר- אני קניתי US ב 85$ . המחיר הזה כולל רווח של החנות ומעמ. יבואן שמביא לארץ לא קונה במחיר הזה. לשלוח בדואר זה פחות מ 20$ (17$ לזוג למען הדיוק) במכולה- פחות מ 5$ לזוג.
ולמרות כל זה, בבקשה - 85+20 כפול 4 + 50% מס (יש 20%)- 630 ש"ח !!
אז למה בארץ מבקשים על MX6, למעלה מאלף ש"ח (960+ מעמ)?
אפשרות אחרת - נוריד מהמחיר בחול 25% (רווח ומעמ ב US)
64+20 כפול 4 + 50% = 503 ש"ח + 50% רווח (הוגן?)= 750 ש"ח
אתה נכנס לדרך חתחתים ללא תכלית - לכיס של מישהו אחר, שאין לך מושג מה העלויות שלו. האם אתה בטוח שאתה צודק? אם כן, פתח סדנא ושבור את השוק. אבל אולי, רק אולי, הרבה סנדאות, הרבה שנים, הרבה נסיון מלמדים משהו אחר.
אלון, 100% על בולם זה גזל (לא מדובר במוצר אוכל , מה שלא מכרת זורקים בסוף היום...)
#5 הסדנאות לשיפורים - לא כולם פושעים ולא כולם גנבים. יש אפילו בעלי מקצוע טובים,,,מאוד.
אבל - אם אני לוקח את הגראנד ויטארה, יש בארץ 2 סדנאות מובילות, שמכסות למעלה מ 80% משוק המיגון של הויטארות. שתי הסדנאות מציעות (בתמורה ל 4000 ש"ח בערך), 4 קפיצי KS ושני בולמים אחוריים (מונרו או בילשטיין 5100).
ה KS באמת מהדגם שמיועד לGV.
שני הבולמים זה בולמים בסיסים ביותר, אחד באורך של הבולם המקורי (לפני ההגבהה) והשני קצר ב 2 ס"מ!!! שים לב, מחליפים לקפיץ ארוך ב 5 ס"מ ומקצרים את הבולם ב 2 ס"מ!!!.
ה 5100 של בילשטיין- זה בולם יעודי לטנדר של ניסן (אתה מוזמן לבדוק בעצמך, בדקתי).
סליחה אם אני טועה ומטעה, אבל 5100 זו סדרה, לא מקט ספיציפי (ארז, אני צודק?). אם אני צודק, אז יכול להיות שמרכיבים 5100 במידות X לטנדר של ניסן, ולרכבים אחרים את אותו הבולם (5100 כן?) אבל במידות אחרות.
ואם אני צודק, אז כנראה שהבדיקה שלך לוקה בחסר. חסר רציני. ומכאן על כלל החישובים שלך.
אם אתה מראה לי המלצה אחת של איזה יצרן בחו"ל על הקומבינה הזו- אני מפרסם התנצלות בתשלום בעמוד הבית :rolleyes:
המונרו נמכר ב US ב 20-30 $ , מאיפה החוצפה "לשחיל" בולם כזה על רכב חדש של 190,000 ש"ח?????
עוד דוגמה? בבקשה. תחפש פה באתר הזה, סיפורים על הגבהות LR ודיסקו ע"י קפיצים של אולדמן. מה הסיפור הזה שמסתובב בארץ על רכב עקום שנוטה על הצד וצריך ספסרים של 2 ס"מ בצד אחד? מאיפה זה נולד? אתה באמת מאמין שבאוסטרליה, כולם קונים את הקיט, ונוסעים עקום? או שמשלימים ספסר ממקור אחר? מה זו החלטורה הזו? אז נכון, זה קיט של יצרן מוביל...הוא פשוט לא מתאים לרכב שעליו מרכיבים. כי שי מודלים שונים, ויש רכב עם נהג בצד שמאל ויש בצד ימין.... אבל בישראל, מסבירים ללקוח כמה אולדמן זו חברה מובילה וטובה, מחיבים אותו ב 8000 ש"ח......ואז שהרכב (עם הקיט של החברה הטובה בעולם...) יוצא עקום, ממליצים להוסיף ספסר מחריטה עצמית.
אלו לא סדנאות איזוטריות בפריפריה, אלו הסדנאות הגדולות בשוק.
אז נכון לא כולם כאלו.....אבל כמות הסיפורים שאתה שומע ורואה, זה מפחיד....
שמע, יש חאפרים וגם אלו שלא עושים מידי פעם טעויות. אבל מכאן לבוא ולומר - כמקובל בישראל - שכולם חארות וכולם דופקים אותנו, טוב נו...
מי שחושב שזה מחיר הוגן ורמה מקצועית, שיבוסם לו. באתר הזה, אני חושב שאנשים מצפים ליותר.
יוני5
יוני,
אתה צודק, 5100 זאת סידרה, יש באורך של ויטארה ויש באורך של דיפנדר, רק תבחר.
מה שרק מחזק את זה שהבחור לא ממש מבין על מה הוא מדבר- שוב, בלי להעלב אבל אם אתה כותב כאן דברים אפע'ס לא נכונים אז תדע לקבל גם את הביקורת.
יש הרבה טעם במה שזיו כותב, אבל אני גם מסכים שאתה לוקח את הדברים קצת לקיצוניות. אבל בדיוק בשביל לא ליפול עוד פעם לדיון של הכללות, ושל שמות מותגים שנזרקים, ושל השלכות לאו דווקא נכונות מדגם כזה על דגם אחר, ושל לקוחות מרוצים יותר ופחות של סדנא א' או ב', חשוב להגדיר בדיוק על מה מדברים.
במקרה הזה דרור לקח רכב מדגם מסויים, שלוש מערכות מתלים מתוך המבחר בשוק, ובחן אותן. אחת לאחת, במבחן שהוא באמת בתנאים הכי טובים שריאלי לעשות ככה בישראל, במקביל לעבודת היום-יום - אל תשכחו שאנחנו לא טופ-גיר, עדיין :D
על נושא היבוא האישי כדאי-לא-כדאי אפשר לדון עוד שנים - כמו שהוא נדון ב12 השנה האחרונות, זה היה אולי הויכוח המקורי בפורום השטח הראשון בעברית. עובדתית, יש יבואנים, ויש סדנאות, והם חיים ומתפרנסים, ומהצד השני יש אנשים שמיבאים ומרכיבים הכל לבד וגם זה תמיד היה נושא לדיונים וכתבות שלמות באתר. ויש את הרוב שלפעמים מיבאים לבד ולפעמים קונים מהמדף של מישהו, בלי לתת הסברים לאף אחד.
הנושא המעניין שזיו העלה וחבל שהולך לאיבוד, זה הדיון המהותי על מערכת - מכוונת לעשות משהו אחד טוב על חשבון אחרים, מכוונות לעשות הרבה דברים בסדר, או "מתכווננת". אני חוזר על התרשמותי האישיתש, עובדתית, מערכות שמתימרות להיות מתכווננות ו"הטוב שבכל העולמות" לרוב לא מספקות את הסחורה, או שמשלמים עליהן בדרכים אחרות - כסף, או אמינות או שניהם.
יש הרבה טעם במה שזיו כותב, .
ברור שיש טעם בדבריו וגם אני הייתי שמח אם יכולת לרכוש ולהרכיב זוג כריות תומכות לרכב שעולות 200$ ולא 6000ש"ח אצל היבואן (שאגב דואג לתקינה ורישוי לדבריו).
אבל מה לעשות שחלקנו לא רוצה לפרק אפילו לא בורג לפני טסט ולא לנסות להתחמק או להתווכח עם שוטר בכביש אם זה כן שינוי או לא שינוי.
במציאות שלנו היום זה לא פתרון זול ולא פתרון חוקי.
יש מדינות בהן זה חוקי להרכיב בחצר מה שתרצה על הרכב אבל לא כאן. נקודה.
לבוא ולהגיד זה לא משנה יותר או פחות את התנהגות הרכב זה דיון אחר לגמרי-להגיד שזה חוקי זאת הטמנת הראש בחול-זאת המציאות העקומה שאנחנו חיים בה וזה מש שיש וכנראה זה לא יהיה טוב יותר.
שום שינוי ברכב אינו חוקי בישראל!
החלפת קפיצים ובולמים פשוטה, רגילה, כמו זו שמבוצעת במבחן המתלים לפראדו - חוקית לגמרי. אין כאן שום שינו יבמבנה הרכב - קפיצי סליל הם קפיצי סליל, הם מורכבים בתושבות המקוריות. כנ"ל הבולמים. בולם הוא בולם - למישהו משנה הצבע שלו?... ההגבהה המתקבלת ע"י הקיטים הנבחנים היא מינורית - 5 ס"מ במקרה הטוב, לפני שהקפיצים מתיישבים היטב במקומם ויורדים טיפה. לא נוגעים במוטות מייצבים, לא משנים שום דבר ברכב.
הכנת הרכב לפני טסט? דורון, אתה כנראה שוכח איפה אתה חי. בישראל, בעל ג'יפ שרוצה פחות כאב ראש בטסט, צריך להתכונן לזה היטב, כולל לפרק ובמקרים קיצוניים גם "להקטין" את הרכב, כי לא יעזור בית דין - הם ימצאו סיבה מהתחת להכשיל אותך, ולו רק כי מפקח ממשרד התחבורע עומד בכניסה למכון ומסמן מראש לבוחנים מי עובר ומי לא... חי נפשי שראיתי את זה קורה במכון הדרום ולא פעם אחת.
חלאס כבר עם החוקי-לא-חוקי, אולי נוסיף לדיסקליימר בתחתית האתר שהכל לא חוקי ונפסיק כבר עם הדיון הקודח בראש הזה. דורון - ודרור - הרכבים של שניכם - כמו שלי - ושל זיו - ושל כמעט כל מי שאני מכיר אישית מבאי האתר - לא חוקיים לפי הדקדקנות שאתם כל כך מקפידים עליה בדיונים בפורום. איך הסברתי פעם לג'ו ששאל איך אנחנו מסתדרים עם החוקים המוזרים בארץ? אנחנו מסתדרים יופי אמרתי לו. אנחנו לא מפריעים לחוק והחוק לא מפריע לנו.
בזמן שאני טילתי בסוף שבוע, להרבה אנשים היה הרבה מה לכתוב :-( רק חבל שהסגנון מתחיל להיות צהוב...
דורון - בדיוק כמו ש MX6 שאני בחרתי זו סדרה, גם 5100 זו סדרה. כל הכוונה הייתה לבולם מסדרת 5100 שמיועד לטנדר ניסן. מרוב רצון להתנצח ולריב, לא רק שאתם מפקששים את הנקודה, אתם גם עושים את הדיון לא נעים. פעם הבאה אני אשלח את מה שאני רוצה לכתוב לעו"ד. :confused:
"הבחור שלא מבין", התחיל בפרוייקט מיגון. שפניתי לסדנא שמייצרת את המיגון וביקשתי שישלחו את זה למוסך שביצע לי את ההרכבה, הם שאלו אותי גם על קיט הגבהה. אמרתי שלא נראה לי. ביקשו שאני אבדוק, והציעו לשלוח קיט הגבהה יחד עם המיגון. יאמר לזכותם, הם הציעו לי להרכיב את הקיט אם אפשרות להתחרט. שקיבלתי את הבולמים ראיתי מייד שהם קצרים מדי.
במוסך עצמו, בזמן שאני מחזיק את הבולם ביד, עם המס' הסידורי ביד, נכנסתי לאינטרנט וחיפשתי את הבולם. מהאתר של בילשטיין הורדתי XLS עם כל הסידרה של 5100 ! לא יעזור כלום, זה שלא מבין, יודע לקרא אנגלית ו XLS. זה דגם של 5100 שמופיע בכל ה XLS פעם אחת בלבד - טנדר ניסן. אתה מוזמן לפנות בעצמך לסדנה ולבקש את הדגם.
דרך אגב, אתה (שכל כך מדקדק איתי על ה 5100) כל כך נחרץ שאתה כותב: " 200$ ולא 6000ש"ח אצל היבואן (שאגב דואג לתקינה ורישוי לדבריו)." שתי שורות אחרי זה אתה כותב:"במציאות שלנו היום זה לא פתרון זול ולא פתרון חוקי"
בא לפחות נסכים, שגם לדבריך, יש פתרון זול (לבד ב 200$) , או פתרון חוקי (6000 ש"ח אצל יבואן שדואג לתקינה).
דרך אגב, הכריות שלי עלו 85$ (ולא 200) :p
אלון - אני ממש לא מבין את התגובה שלך, וממש לא את ההערה שלך על #2 .
אני גר בבנימינה, אתה מוזמן לבוא ולראות. הכרית לא נוגעת בחלק העליון שלה ולכן שמנפחים היא לא יכולה להרים את הרכב. ניפוח הכרית לא מרים, ולא אמור להרים את הרכב. הוא כן מונע שקיעה תחת משקל. אני יודע שהרעיון (של לחץ בהקף ולא למעלה למטה...) לא ברור בהתחלה. צירפתי את הקישור לאתר היצרן, אתה מוזמן לקרא. הם בפרוש מסבירים את זה, ובפירוש מנחים אותך לנפח לפני העמסה כי זה לא מגביה אחרי זה...
חבל, פשוט חבל, שכולם הופכים לסוחרים ועו"ד, ולא מתעמקים ברעיון הטכני.
איך שהוא, נראה לי, שרוב אלו שהגיבו, לא ממש מכירים את המוצר שאני מדבר עליו...וקובעים קביעות מוצקות :(
#1 כפי שהכרתי בתחילת דברי, אני מוסיף "אביזרי אוויר" (בולם עם כרית - מונרו, או כרית בקפיץ סליל), ברכבי 4X4 שלי, לא רק לפני שהאתר הזה קיים, אלא גם לפני שהאינטרנט היה קיים..
#2 אני לא מוציא את זה, לא מסיר את זה, ולא מחפש לא להסתבך ולא לבזבז זמן...עד היום, 20+ שנים, אני עובר טסטים חלק, ומעולם לא הורידו אותי מהכביש.
#3 אין שום ספק, שיש כריות אויר בעיתיות, זו לא הדוגמה ולא הדגם שאני משתשמש.
שימו לב מה כתבתי, הרכב הוגבה באמצעות ספסרים (5 ס"מ) והקפיצים מוקשחים ע"י הכריות ע"פ הצורך. הכריות הן לא לצורך הגבהה! הן להקשחה ומניעת שקיעה יתר.
אני מסכים עם נמרוד, גם בהערה על הצדקנות אבל לא פחות על הסתת הדיון.
יאללה על הכריות אכלתם אותי.... למה אני מעדיף להביא בולמים לבד, נכנסתם בי.....:rolleyes:
אבל מה דעתכם על הרעיון של "להתעקש" על בולם מתכוונן???
אתם לא רואים בעיה בלהתאים בולם אחורי לרכב ריק על כביש, לעומת בולם שמיועד לשטח לרכב עמוס? יש פה מישהוא שיכול להגיד, באחריות, מה המשקל על הסרן האחורי של סופה ריקה לעומת סופה עמוסה?
לא מבין איך זה:
דורון - בדיוק כמו ש MX6 שאני בחרתי זו סדרה, גם 5100 זו סדרה. כל הכוונה הייתה לבולם מסדרת 5100 שמיועד לטנדר ניסן.
מסתדר עם זה:
זה דגם של 5100 שמופיע בכל ה XLS פעם אחת בלבד - טנדר ניסן. אתה מוזמן לפנות בעצמך לסדנה ולבקש את הדגם.
אתה אומר ש5100 זה דגם שמופיע רק באורך של ניסן? משהו לא ברור בניסוח שלך-לא בא לריב איתך אבל אם אני לא היחיד שמבין אז לפחות אני בחברותה של טמבלים ולא לבד..
דרך אגב, אתה (שכל כך מדקדק איתי על ה 5100) כל כך נחרץ שאתה כותב: " 200$ ולא 6000ש"ח אצל היבואן (שאגב דואג לתקינה ורישוי לדבריו)." שתי שורות אחרי זה אתה כותב:"במציאות שלנו היום זה לא פתרון זול ולא פתרון חוקי"
בא לפחות נסכים, שגם לדבריך, יש פתרון זול (לבד ב 200$) , או פתרון חוקי (6000 ש"ח אצל יבואן שדואג לתקינה).
דרך אגב, הכריות שלי עלו 85$ (ולא 200) :p
נו?
אתה מצטט לי את עצמי ומסכים עם עצמי?
אני לפחות שמח שהפנמת שלהרכיב כריות לבד במדינת היהודים זה לא משהו תקני.. גם אם הם עלו 85$ שקשור כנראה להבדל בעומס שויטארה נושאת ביחס לטנדר.
עיברית חביבי, עיברית....
#1
פורסם במקור על ידי zivo http://www.jeepolog.com/forums/images/buttons_red/viewpost.gif (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?p=238358#post238358)
זה דגם של 5100 שמופיע בכל ה XLS פעם אחת בלבד - טנדר ניסן.
שם לב ל"של" .....יש הרבה דגמים של 5100, זה רק אחד מהם. הדגם הזה (של 5100) מיועד לטנדר ניסן.
זה כל מה שאמרתי בעיברית מאוד פשוטה- מצטער שהחסרתי את הניקוד :rolleyes:
#2
פורסם במקור על ידי zivo http://www.jeepolog.com/forums/images/buttons_red/viewpost.gif (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?p=238358#post238358)
דרך אגב, אתה (שכל כך מדקדק איתי על ה 5100) כל כך נחרץ שאתה כותב: " 200$ ולא 6000ש"ח אצל היבואן (שאגב דואג לתקינה ורישוי לדבריו)." שתי שורות אחרי זה אתה כותב:"במציאות שלנו היום זה לא פתרון זול ולא פתרון חוקי"
בא לפחות נסכים, שגם לדבריך, יש פתרון זול (לבד ב 200$) , או פתרון חוקי (6000 ש"ח אצל יבואן שדואג לתקינה).
דרך אגב, הכריות שלי עלו 85$ (ולא 200) :razz:
עוד הפעם - עיברית בסיסית, (או במכוון?)
אתה מציין שניתן לקנות ב 200$ ולעשות התקנה לא חוקית לבד.
או שיש אפשרות לשלם 6000 ש"ח עבור התקנה חוקית.
אתה מסכם במשפט -:"במציאות שלנו היום זה לא פתרון זול ולא פתרון חוקי"
אתה משתמש בוו החיבור! וטוען שזה גם לא חוקי וגם לא זול.
אתה מציג שתי בררות חילופיות,
במשפט הסיכום אתה מאחד אותם לבררה אחת :confused:
מה זה, אנחנו בפוליטיקה? ;)
#3
לא מבין איך זה:
נו?
אתה מצטט לי את עצמי ומסכים עם עצמי?
אני לפחות שמח שהפנמת שלהרכיב כריות לבד במדינת היהודים זה לא משהו תקני.. גם אם הם עלו 85$ שקשור כנראה להבדל בעומס שויטארה נושאת ביחס לטנדר.
תראה איזה עקשן אתה, בתחילת השרשור סיפקתי את הקישור לאתר היצרן. אפילו לא טרחת ללחוץ וללמוד את החומר :(.
AirLift 1000 - כל הדגמים עולים אותו הדבר :p אין שום קשר לעומס, SUV, Pickup.....
יאללה, הביזבוז זמן הזה, וההסתה מהשאלה העקרונית מוצו עד תום...
שבת שלום
נודניק,
אתה מסכם במשפט -:"במציאות שלנו היום זה לא פתרון זול ולא פתרון חוקי"
אתה משתמש בוו החיבור! וטוען שזה גם לא חוקי וגם לא זול.
אתה מציג שתי בררות חילופיות,
במשפט הסיכום אתה מאחד אותם לבררה אחת :confused:
מה זה, אנחנו בפוליטיקה? ;)
לא בפוליטיקה, סתם בישראל וזאת האופציה היחידה שאינה פיראטית- חרא מצב אבל זה מה יש.
תראה איזה עקשן אתה, בתחילת השרשור סיפקתי את הקישור לאתר היצרן. אפילו לא טרחת ללחוץ וללמוד את החומר :(.
AirLift 1000 - כל הדגמים עולים אותו הדבר :p אין שום קשר לעומס, SUV, Pickup.....
יאללה, הביזבוז זמן הזה, וההסתה מהשאלה העקרונית מוצו עד תום...
שבת שלום
כנראה שזה ההבדל ביננו,
אתה לא חושב שיש צריך להיות הבדל בכרית שאמורה לתמוך במשקל של ויטארה לבין כרית שאמורה לתמוך במשקל של טנדר עמוס (בעך 2X הויטרה) ?
אז זהו שכן, וגם בקישור לחברה יש דגמים ומחירים שונים.
אתה במקרה הבאת דוגמא של כריות לייט-דיוטי שעולות 85$ כי הן מיועדות למשקלים נמוכים.
כרית לרכבים כבדים יותר עולות יותר.
כל זה לא משנה את זה שזה עדיין פתרון יקר בארץ ונהדר במקומות אחרים.
זיו,
בעניין הבנת הנקרא, אני עם דורון. גם אני הבנתי מה שהוא הבין. אתה כנראה התכוונת למשהו אחר.
ובעניין חוקי או לא, אני לא צדקן. ממש לא. אוסיף ואומר שאיפה שאנת יכול לשלם כמה מאות שקלים למאכער - לך על זה. גם אני כזה.
אבל נמרוד ידידי, יש לא חוקי ויש לא חוקי.
אין דין הגבהה של 5 ס"מ להגבהה של 20. אל תחפור ואל תהיה קרצצן. 90% מהשינויים שאנחנו עושים ברכבים הם בתחום האפור של השינוי המבני. להוסיף כריות זה בתחום השחור.
ערגול עלים לרוב מגביה את הרכב, אבל העלים אותם עלים, או תחליפיים. נעילת דיפ היא נסתרת, ושום חוקר ביטוח לא יפתח דיפ אחרי תאונה.
ואיך נראים לך כריות שהוספו?
אבל הערתי המקורית התייחסה לסוגיית המחירים. אני וebay חברים טובים - כנ"ל אתרים אחרים בחו"ל. אבל למחיר בארץ יש הצדקה. תרצה תקנה, לא תרצה אל תקנה.
הכלל שלי הוא שצריך ההפרש גדול במחיר ומוצרים שלאחריות אין הרבה משמעות - אז כדאי לקנות בחו"ל. במקרים אחרים - קנה בארץ.
מההודעה המקורית השתמע שכל המשפרים גנבים וכל מי שקונה מהם אדיוט. זה לא במקום ולא נכון.
יוני5
יוני,
האמת שחשבתי לפרוש מהאשכול הזה, אבל אם מדברים לעניין אז אני אתייחס.
#1 לא אמרתי שכולם גנבים. אמרתי שיש בינהם גם כמה ישרים ומקצוענים. אבל,,,,יש הרבה שלא רק שהם גובים מחירים חסרי פורפורציה, הם גם עושים עבודה רשלנית וגרועה. האמירה היא בעיקר כנגד הסדנאות היותר מיוחצנות ומוכרות בשוק הפחות מקצועי והיותר עממי.
ציינתי במפורש שני מקרים שאני אישית החזקתי את הבולם שהותקן ביד. זה פשוט לא בולם שמתאים לרכב שעליו הוא הורכב. למען הסר ספק, פה באתר לא נתקלתי בהם, ובמי שכן נתקלתי פה באתר (סדנאות) , עושה רושם של אנשים מקצועים.
#2 אפור \ שחור \ כריות ומה שבינהם...
כנראה שטעות שלי, הנחתי שהתחום מוכר יותר. יכול להיות שהיה מקום להציג את כל הפרוייקט בצורה יותר מסודרת.
לעניין -
הרכב שלי מוגבה ע"י קיט 2" של RockyRoad ע"י ספסרים. זה בהחלט בתחום של ה 5ס"מ שאתה מדבר עליו. לא החלפתי מידות צמיגים,לא שינתי קפיצים, לא חתכתי טמבונים...לא שום דבר בוטה. הרכב שלי על הכביש, בולט פחות מרוב אלו שכתבו פה (אולי בגלל זה, להם יש בעיות עם שוטרים וטסטים, ולי אין......טפו טפו טפו).
קפיץ מעורגל בולט בסדרי גודל ממה שאני עשיתי.
הכריות הן לא לשם הגבהה!!!
הדרך המקובלת להגביהה רכב עם מתלים נפרדים זה ע"י החלפת הקפיץ- בקפיץ ארוך יותר וקשיח יותר. הקפיץ הארוך, מגביה את הרכב, וההקשחה בקפיץ משתי סיבות.
A- ה SUV מכוונים ברובם לרכות וכיול של כביש. עבור שטח צריך יותר קשיחות.
B- הגבההת מרכז הכובד, גורמת בהכרח להגדלת המומנט על הקפיצים ולכן צריך להקשיח.
אני ניסיתי להציג פה אלטרנטיבה. במקום הגבהה ע"י קפיץ ארוך וקשיח יותר, נחסוך בקפיץ, ונסתפק בספסר. ואת ההקשחה הנדרשת נשיג ע"י הכריות.
לא רק שזה יותר זול, זה גם נותן לי את הגמישות לכוון את הקשיחות של הקפיץ.
וכך אני יכול לנסוע ברכב רך ומפנק על כביש ברכב ריק...
ומצד שני, בשטח, עם 5 אנשים, עם ציוד על הגג (רכב קטן אין מקום בבגז'), אני מקשיח את הקפיצים ומקטין נדנוד של הרכב.
דבר נוסף שנסיתי להעלות זה הצורך בבולם מתכוונן. בגלל כל השיקולים שהזכרתי (שוני קיצוני במשקל וכביש לעומת שטח...) אני חושב שבולם מתכוונן זו חובה.
בניגוד לכל הדיון על חוקיות, בבולמים אין בעיה כזו. זה נורא פשוט.
מי שנוסע על בולמי דואל טיוב של 20$ (200 ש"ח בארץ), זו בעיה שלו (ואני כבר לא מדבר על בטיחות). אבל ברגע שמשדרגים למונו טיוב, גז....80-100$ בחול (900-1300 ש"ח בארץ) עולה השאלה של מתכוונן.
ברמות האלו, יש מס' בולמים מתכווננים שלא יקרים יותר (או לא משמעותית) מהאחרים, אבל נותנים, לדעתי... יותרון ענק :p
מאחר וקושי קפיצים וכיוון בולמים זה תאומים סיאמים (אני יודע שהרבה לא יודעים\ חושבים כך, ולכן מתקבלות כל מני מטציות מקפצות או מתנדנדות....), אז ברור לי שמי שרוצה למצות את המכסימום, חייב לשנות את שניהם ביחד.
חבל שכל "הצדיקים" קפצו וסחבו את הדיון הזה למקומות לא נכונים. כנראה שיש אנשים שמעדיפים להגן על החלטה שנעשתה מחוסר ידע ולא ללמוד :(
אני אסתכן פעם אחת אחרונה:
הדרך המקובלת להגביהה רכב עם מתלים נפרדים זה ע"י החלפת הקפיץ- בקפיץ ארוך יותר וקשיח יותר. הקפיץ הארוך, מגביה את הרכב, וההקשחה בקפיץ משתי סיבות.
A- ה SUV מכוונים ברובם לרכות וכיול של כביש. עבור שטח צריך יותר קשיחות.
B- הגבההת מרכז הכובד, גורמת בהכרח להגדלת המומנט על הקפיצים ולכן צריך להקשיח.
A- קפיץ ארוך יותר לא מגביה את הרכב. למעשה, הארכת קפיץ דווקא מחלישה אותו ותגרום לשקיעת הרכב, אבל הקפיצים שאנחנו מכירים מעולם הרכב לא רק ארוכים יותר, הם גם קשיחים יותר, לכן נדמה לנו שקפיץ ארוך יותר גם קשיח יותר. זה לא מדד טוב.
הגובה של הרכב מגיע רק מקשיחות הקפיץ. עם הקביעה שעבור שטח צריך קבוע קפיץ גבוה יותר אני יכול לחיות, כי היא נכונה לרוב הקוראים (ולאלו שלא אני לא צריך להסביר את זה, הם בונים רכבי באחה).
B- הגבהת מרכז הכובד איננה משנה כהוא זה את הכח (לא המומנט, הוא לא רלוונטי - וגם לא משתנה, אגב) על הקפיצים. הגבהת מרכז הכובד משנה למומנט הדרוש להתהפכות, ומכאן כבר אפשר לעבור לכתבה של אסף.
אי הבנות כאלו גוררות המון אי הבנות אחרות, זיו. עם כל הכבוד - ויש המון, גם אם אני יוצא (כרגיל) פוץ בתגובות שלי ובגלל זה נדמה שאין - אני חושב שלפני שאתה רץ לנתח מערכות מתלים ושינויים בהם, כדאי שתיסגר על הנושאים האלו. יש לך המון ניסיון בתחום, אתה בבירור חושב על מה שקורה סביבך ורוצה לתרום לכולנו מנסיונך וכל זה רק טוב, באמת, אבל חשוב לדייק בנושאים הללו.
שבת שלום,
אלון.
אלון,
אורך קפיצי סליל. נתחיל בפזיקה בסיסית, אותו קבוע קפיץ אבל אורך שונה של קפיץ,תחת משקל יתן גובה שונה? (בהנחה שקבוע הקפיץ כפול המשקל = שקיעה, כלומר שניהם ישקעו אותו הדבר והגובה הסופי יהיה שונה).
כל מה שאמרתי נורא פשוט. אם אני שם קפיץ של KS שמשמש להגבההת גרנד ויטארה ליד הקפיץ המקורי, הקפיץ של KS גם יותר ארוך וגם יותר קשיח. אני טועה במשהו? אם אתה רוצה תמונה של KS ליד אוריגנלי בן 3 חודשים ו 4000 ק"מ אני אצלם ואשלח.
שהחלפתי אולדמן בטרופר, הקפיץ היה ארוך יותר ממה שפירקתי, אבל אני לא סגור על זה אם זה מכוון או שהקפיץ המקורי שקע.
אני לא חולק אל כך שאותו אורך של קפיץ רפוי, יתן גובה שונה, תחת משקל בתלות ב מקדם הקפיץ.
אני גם לא נכנס לפיזיקה של מה קורה לאותו סוג של קפיץ אבל יותר ארוך.
נדיר, אני לפחות לא נתקלתי, במקרה של הגבהה ע"י קפיץ יותר קצר אבל יותר קשיח (ולכן יותר גבוהה תחת משקל).
כל מה שאמרתי בכלליות, גם מאריכים וגם מקשיחים- התמהיל כמה הארכה וכמה הקשחה, אני חושב, לא חשוב לדיון.
בעקיפי אתה נוגע בנקודה מאוד חשובה - עיקר ההגבהה מושג ע"י ההקשחה. זו בדיוק הבעיה שאני מנסה להתמודד איתה. בגלל הרצון להרוויח גובה בשטח, הרכב, בנסיעת כביש נהייה קשיח! למרות שבכביש אני לא צריך הקשחה (אנכית).
ע"י שימוש בספסר ולא בקפיץ מוקשח, אני משיג הגבהה מבלי להקשיח את הרכב.
מומנטים - אתה אומר בדיוק מה שאני אמרתי,רק שאתה מכוון למקרה קיצון - התהפכות, ואני למה שקורה לפני (תנודות של הרכב). שים לב להערה שלי על "מוטציות מקפצות ומתנדנדות". רגע לפני שמתהפכים,,,,האוטו מתנדנד אלו המומנטים שעליהם ששנינו מדברים.
נידנוד מעל עוצמה מסוימת (מרכז כובד מחוץ לשטח הגלגלים ?) יגרום להתהפכות.
ברגע שמגביהים , ואני לאורך כל הזמן מתייחס גם למשקל על הגג, מתגברת התופעה של SWING (מה הביטוי הנכון בעברית). בהנחה שביום יום, רובנו לא מתהפכים (אני לפחות מקווה כך), עיקר הדאגה שאני כיוונתי, זה לאותן תנודות לצדדים הנגרמות משינויי כיוון (מהירים).
להבנתי, ותקן אותי אם אני טועה, שמרכז הכובד עולה, מתארכת גם "הזרוע" שבין מרכז הכובד והגלגלים (ולכן גם הרכב מועד יותר להתהפכות). בהנחה שאנחנו לא מדברים על המקרה הקיצוני של התהפכות, בזמן נסיעה, שינויי כיוון מהירים יגרמו לתנודות (לצדדים) של הרכב.
קפצים רכים יאפשרו תנודות חזקות יותר (ולכן גם התהפכות מהירה יותר) לעומת קפיצים קשיחים יותר שיקטינו את ההטייה של הרכב. אין ספק שלריסון התנועות האלו יש חשיבות גם לבולמים ("התאומים הסיאמים של הקפיצים", ומכאן גם החשיבות לתיאום בינהם).
כל מה שנסיתי להגיד, ובבקשה תקן אותי אם אני טועה, ברגע שמגביהים את הרכב, מי שלא רוצה לפגוע בבטיחות (ובתחושת נסיעה מתנדנדת...) צריך גם להקשיח בולמים וקפיצים.
אני טועה?
בשיטה המקובלת, החלפת קפיצים, הקשחת הקפיץ מכוונת גם להגבהה וגם להתמודדות עם הטילטולים. המינון עבור שני המקרים לא זהה, ולכן יש פגיעה באיכות הנסיעה. הפתרון שאני מציע, מפריד בין ההגבהה (ספסרים) לבין ההקשחה (כרית אויר) ולכן מאפשר התאמה אופטימלית של כל אחד מהם ללא תלות בשני.
בסופו של יום, אתה מסביר במילים שלך את הבעיה שממנה התחלתי:
יש לנו רכב שנוסע סביר (אולי אפילו טוב) בכביש :p.
אנחנו רוצים להגביהה ע"מ לשפר עבירות בשטח :rolleyes:
הדרך המקובלת להגביה מבוססת על הקשחת קפיצים :confused:
קיבלנו רכב עם עבירות משופרת אבל פגענו (הקשחנו) את הנסיעה בכביש :(
מה לעשות ורובנו לא מחזיקים שני רכבים. רובנו עושים מאות ק"מ על כביש לפני הק"מ הראשון בשטח. אז למה לשלם באיכות הנסיעה בכביש עבור הגבהה לשטח???
זו בדיוק השאלה שאיתה נסיתי להתמודד ולהציע פתרון.
יום שבת 1:10, עוד 6 שעות יוצאים לטייל (ואני עוד צריך להספיק לנפח את הכריות שלי ;) )
שבת שלום.
רוב חוסר ההסכמות ביננו נובעות מהבנת הנקרא, שלי או שלך לא ברור.
בשלב זה, מתוך הבנה ברורה שאנחנו לא מתקדמים לשום מקום כך, אני מפנה את הבמה. הייתי במספיק שרשורים כאלו כדי לדעת לאן זה הולך, חבל שלא זיהיתי את זה קודם כשעוד היה אפשר להשאיר את השרשור מרוכז בנושא המקורי שלו. כפי שהיה בעבר, אני מוכן להסכים שאנחנו לא מסכימים...
טיול נעים,
אלון.
אני לא אכתוב תגובה ארוכה מדי, אבל כן רוצה לומר משהו...
אני מסכים עם זיו בכך ש:
במקרים רבים, הגבהה נעשית על ידי הקשחה של הקפיץ. ליתר דיוק, במקרים רבים קפיץ HD נמכר כקפיץ הגבהה. לפעמים זה טוב, לפעמים זה לא. אבל זה לא תמיד המקרה ולכם חשוב לשים לב מה קונים ואם זה מה שצריך.
כריות אוויר הן פתרון נהדר למי שנוסע לפעמים ריק ולפעמים עמוס. כריות בתוך הסליל הן פתרון שמצד אחד לא כרוך בשום שינוי מבני ממשי ומצד שני כן נותן את הפתרון הזה לבעיה הזו בדיוק, והופך את הרכב למתאים לנוסע בודד בדרך לעבודה במשך השבוע, ולכל המשפחה עם החותנת (של שמוליק, זאת שנסעה איתו לטיול בסמוראי) וציוד ליומים בסופ"ש.
יותר מדי פעמים בולם שמתאים גאומטרית אבל מכוייל לרכב אחר נמכר בתור בולם כחלק מקיט הגבהה לרכב זה או אחר. יותר גרוע, לפעמים נמכר בולם שגם לא מתאים גאומטרית... לפעמים זה טוב (בולם פטרול בלנדרובר, אם אני זוכר נכון, נותן מהלך גדול יותר מהמקורי) ולפעמים זה רע מאוד.
אנחנו כאן מנסים להיות במה שתעזור לאנשים לברר מה הם קונים ואם זה טוב להם. לכן מי שכותב ש"אין כזה דבר" לא עוזר לזה שהרגע ניסו לתקוע לו בולם כזה או אחר לרכב שלא מתאים לו.
אני חושב שנפצל את הדיון הזה לדיון חדש...
אסף.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.