PDA

צפייה בגרסה מלאה : דרוש הסבר טכני



udi59
11-04-09, 21:20
שלום לכולם
קניתי לאחרונה יונדאי טארקאן דיזל 2005. היום טילתי בנחל דליה כאשר רציתי לחצות את ערוץ הנחל במקום בו הטיפוס לגדה השניה היה חד וקשה, שלבתי להילוך 4L וירדתי לנחל.
בעליה הרכב לא עלה, הגלגלים האחוריים פירפרו והקדמים עמדו [ לדברי חבר שצפה מהצד].
ההילוך [4L] היה משולב בודאות. אח"כ התדרדרתי חזרה לנחל שילבתי 4H ועליתי את העליה.
האם מישהו יכול להסביר מדוע הגלגלים הקדמיים לא הסתובבו בעוד שהגלגלים האחוריים פירפרו? והאם זה קשור לשילוב של ה 4L ? או לפעולתו של הדיפרנציאל?
תודה

ירון גל
11-04-09, 21:54
אינני מכיר את הטראקן אבל מבחינה טכנית ישנם 2 אפשרויות (לתיפעול לקוי בהנחה שאין תקלה ברכב)

1. במידה ויש דיפרניאל מרכזי נעול אז הלוקרים (בגלגלים הקידמיים) היו משוחררים.
2. במידה והדיפניאל המרכזי משוחרר אז הוא מעביר תנועה למקום שיותר קל בשבילו ולכן הרכב לא התקדם

asafk
11-04-09, 21:55
אני מנחש. לא סגרת את הלוקרים (נועלי טבור).

אסף.

אדי
12-04-09, 10:29
אם אינני טועה בטרקאן אין אפשרות לנסיעה עם דיפרנציאל פתוח ב-low. נכון?

מה שמשאיר 2 אפשרויות:
1. תקלה טכנית
2. הרכב הצליב, והחבר שעמד מהצד ראה רק גלגל קדמי אחד שלא זז (ודווקא בן זוגו זז, אבל החבר לא ראה). אז איך עלית ב-high? כנראה שבחירת נתיב עדיפה.

udi59
13-04-09, 22:57
אני מנחש. לא סגרת את הלוקרים (נועלי טבור).

אסף.

תודה על התגובה, בטארקאן[שלי] אין נועלי טבור. כפי שהבנתי גם לא ניתן להרכיב.

udi59
13-04-09, 23:14
אם אינני טועה בטרקאן אין אפשרות לנסיעה עם דיפרנציאל פתוח ב-low. נכון?

מה שמשאיר 2 אפשרויות:
1. תקלה טכנית
2. הרכב הצליב, והחבר שעמד מהצד ראה רק גלגל קדמי אחד שלא זז (ודווקא בן זוגו זז, אבל החבר לא ראה). אז איך עלית ב-high? כנראה שבחירת נתיב עדיפה.

תודה,
לשאלתך, לא ידוע לי.גם ספר הרכב אינו מתייחס לנקודה זו.
האם יש מצב שכל הכוח עבר לגלגלים האחוריים כי הקדמיים לא היו במגע טוב עם השטח ?

udi59
13-04-09, 23:15
תודה לכל המגיבים

אדי
13-04-09, 23:16
תודה על התגובה, בטארקאן[שלי] אין נועלי טבור. כפי שהבנתי גם לא ניתן להרכיב.
אני מניח שיש נועלי טבורים, רק שהם אוטומטיים. אולי אחד מהם לא תקין? שווה לבדוק תקינות של כל מע' ההנעה/תמסורת בצורה מסודרת כדי לשלול בעיות.

אסף טננבאום
14-04-09, 10:03
עד כמה שידוע לי, בטארקן יש דיפרנציאל מרכזי מוגבל החלקה ללא אפשרות לנעילה.
לכן, במידה וגלגל אחד מאבד אחיזה לחלוטין לא עובר כוח לשאר הגלגלים.
כל עוד בכל הגלגלים יש אחיזה (גם אם נמוכה מאוד באחד הגלגלים) הרכב ימשיך להתקדם.

במע' הינע מסוג זה ההבדל בין לעבור או לא לעבור הוא קטן מאוד.

IlanHadar
14-04-09, 13:07
צריך לעשות קצת סדר כאן.

לטארקן מערכת הנעה כפולה ללא דיפרנציאל מרכזי, שילוב הנעה כפולה אפשרי רק בשטח. הטבורים הקדמיים הם אוטומטיים. הדיפ' האחורי מוגבל החלקה (?).

הסיפור מוזר ב 4L לא עלה וב 4H כן?

מה החיווי במחוונים, אם יש תקלה נורת ה 4X4 אמורה להבהב? האם החיווי תקין?

אתה יכול לבדוק האם מערכת ה 4X4 עובדת בצורה פשוטה יחסית, רד לדרך עפר, ב 2X4, מעצירה תן הרבה גז ותרגיש האם הגלגלים האחוריים מחליקים, תעצור שלב 4X4H ונסע שוב, אם מאיץ כמו קטר ללא החלקה של הגלגלים האחוריים הכל תקין. יש שיטות יותר מדעיות אבל נחסוך ממך להרים גלגלים של הרכב בשלב זה.

נראה לי שלא יזיק לך גם לקחת קורס נהיגת שטח, או שתצטרף לחבורת מטיילים מנוסה, על מנת שתכיר את הרכב והמכלולים.

udi59
14-04-09, 16:32
1. תודה על התגובה
2. לסוגיית הדיפרנציאל מוגבל ההחלקה - בספר הרכב זה לא כתוב באופן ברור אבל ניתן להבין שאכן יש לרכב דיפרנציאל מוגבל...
3.נורת החיווי תקינה ולא היבהבה.
4.נבדוק את תקינות ה- 4X4 למרות שאני משוכנע שהוא תקין. כאשר משלבים את ה4L חשים את ההשתלבות בדמות "מכה קלה".
5.תודה על תגובתך

asafk
14-04-09, 17:12
זה שה LOW משתלב לא אומר שהלוקרים ננעלו. וזה עדיין ההימור שלי (ידניים או אוטומטיים- זה לא משנה. הם שם, והם צריכים להשתלב)

אסף.

yoni_0000
14-04-09, 23:03
אוקיי, קצת סדר: לטראקן תיבת העברה רגילה-מצבים של 2H 4H ו-4L. מאחורה דיפרנציאל מוגבל החלקה, לוקרים אוטומטיים. אני מטייל עם טראקן כבר 5 שנים כמעט, שלי ושל אחרים במסגרת מועגון יונדאי ובמסגרת אישית. לא פעם קרה שמנגנון השילוב לא עבד. פעם קרה באמצע נחל נקרות שהרכב פשוט פירפר ולא התקדם, בהנעה אחורית בלבד. פעם אחרת- באמצע ירידה במעלה עוזי גילינו שהרכב לא משולב אחרי שנקלע לשיפוע צד לא סימפטי... והמשיך במעלה ערוגות הצפוני שם הרכב היה פשוט חסר אונים. בשני המקרים מתברר שהחיווי מראה שהרכב משולב, למרות שהוא לא. בשני המקרים זו הייתה תקלה שקשורה בוואקום (לא מבין בזה כלכך, להבנתי זה חלק ממנגנון השילוב החשמלי..?).
בשני המקרים זה היה רכב שנקנה מליסינג ולא התייחסו לנושא תיבת ההעברה בטיפולים... הנקישה ששומעים אחרי השילוב נורמלית לגמרי

-->