Close
מציג תוצאות 1 עד 13 מתוך 13
  1. #1

    ברירת מחדל דרוש הסבר טכני

    שלום לכולם
    קניתי לאחרונה יונדאי טארקאן דיזל 2005. היום טילתי בנחל דליה כאשר רציתי לחצות את ערוץ הנחל במקום בו הטיפוס לגדה השניה היה חד וקשה, שלבתי להילוך 4L וירדתי לנחל.
    בעליה הרכב לא עלה, הגלגלים האחוריים פירפרו והקדמים עמדו [ לדברי חבר שצפה מהצד].
    ההילוך [4L] היה משולב בודאות. אח"כ התדרדרתי חזרה לנחל שילבתי 4H ועליתי את העליה.
    האם מישהו יכול להסביר מדוע הגלגלים הקדמיים לא הסתובבו בעוד שהגלגלים האחוריים פירפרו? והאם זה קשור לשילוב של ה 4L ? או לפעולתו של הדיפרנציאל?
    תודה

  2. #2
    חבר רשום
    תאריך הצטרפות
    Mar 2005
    מיקום
    כפר יחזקאל
    הודעות
    464

    ברירת מחדל תגובה להודעה: דרוש הסבר טכני

    אינני מכיר את הטראקן אבל מבחינה טכנית ישנם 2 אפשרויות (לתיפעול לקוי בהנחה שאין תקלה ברכב)

    1. במידה ויש דיפרניאל מרכזי נעול אז הלוקרים (בגלגלים הקידמיים) היו משוחררים.
    2. במידה והדיפניאל המרכזי משוחרר אז הוא מעביר תנועה למקום שיותר קל בשבילו ולכן הרכב לא התקדם

  3. #3

    ברירת מחדל תגובה להודעה: דרוש הסבר טכני

    אני מנחש. לא סגרת את הלוקרים (נועלי טבור).

    אסף.
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

  4. #4
    חבר רשום אדי's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    פרדס חנה
    הודעות
    1,264

    ברירת מחדל תגובה להודעה: דרוש הסבר טכני

    אם אינני טועה בטרקאן אין אפשרות לנסיעה עם דיפרנציאל פתוח ב-low. נכון?

    מה שמשאיר 2 אפשרויות:
    1. תקלה טכנית
    2. הרכב הצליב, והחבר שעמד מהצד ראה רק גלגל קדמי אחד שלא זז (ודווקא בן זוגו זז, אבל החבר לא ראה). אז איך עלית ב-high? כנראה שבחירת נתיב עדיפה.

  5. #5

    ברירת מחדל תגובה להודעה: דרוש הסבר טכני

    ציטוט נכתב במקור על ידי asafk צפיה בהודעה
    אני מנחש. לא סגרת את הלוקרים (נועלי טבור).

    אסף.
    תודה על התגובה, בטארקאן[שלי] אין נועלי טבור. כפי שהבנתי גם לא ניתן להרכיב.

  6. #6

    ברירת מחדל תגובה להודעה: דרוש הסבר טכני

    ציטוט נכתב במקור על ידי אדי צפיה בהודעה
    אם אינני טועה בטרקאן אין אפשרות לנסיעה עם דיפרנציאל פתוח ב-low. נכון?

    מה שמשאיר 2 אפשרויות:
    1. תקלה טכנית
    2. הרכב הצליב, והחבר שעמד מהצד ראה רק גלגל קדמי אחד שלא זז (ודווקא בן זוגו זז, אבל החבר לא ראה). אז איך עלית ב-high? כנראה שבחירת נתיב עדיפה.
    תודה,
    לשאלתך, לא ידוע לי.גם ספר הרכב אינו מתייחס לנקודה זו.
    האם יש מצב שכל הכוח עבר לגלגלים האחוריים כי הקדמיים לא היו במגע טוב עם השטח ?

  7. #7

    ברירת מחדל תגובה להודעה: דרוש הסבר טכני

    תודה לכל המגיבים

  8. #8
    חבר רשום אדי's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    פרדס חנה
    הודעות
    1,264

    ברירת מחדל תגובה להודעה: דרוש הסבר טכני

    ציטוט נכתב במקור על ידי udi59 צפיה בהודעה
    תודה על התגובה, בטארקאן[שלי] אין נועלי טבור. כפי שהבנתי גם לא ניתן להרכיב.
    אני מניח שיש נועלי טבורים, רק שהם אוטומטיים. אולי אחד מהם לא תקין? שווה לבדוק תקינות של כל מע' ההנעה/תמסורת בצורה מסודרת כדי לשלול בעיות.

  9. #9
    חבר רשום אסף טננבאום's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Aug 2006
    מיקום
    אי שם מעבר לקשת
    הודעות
    97

    ברירת מחדל תגובה להודעה: דרוש הסבר טכני

    עד כמה שידוע לי, בטארקן יש דיפרנציאל מרכזי מוגבל החלקה ללא אפשרות לנעילה.
    לכן, במידה וגלגל אחד מאבד אחיזה לחלוטין לא עובר כוח לשאר הגלגלים.
    כל עוד בכל הגלגלים יש אחיזה (גם אם נמוכה מאוד באחד הגלגלים) הרכב ימשיך להתקדם.

    במע' הינע מסוג זה ההבדל בין לעבור או לא לעבור הוא קטן מאוד.

  10. #10
    חבר רשום IlanHadar's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Oct 2005
    מיקום
    אי שם בשטח
    הודעות
    1,773

    ברירת מחדל תגובה להודעה: דרוש הסבר טכני

    צריך לעשות קצת סדר כאן.

    לטארקן מערכת הנעה כפולה ללא דיפרנציאל מרכזי, שילוב הנעה כפולה אפשרי רק בשטח. הטבורים הקדמיים הם אוטומטיים. הדיפ' האחורי מוגבל החלקה (?).

    הסיפור מוזר ב 4L לא עלה וב 4H כן?

    מה החיווי במחוונים, אם יש תקלה נורת ה 4X4 אמורה להבהב? האם החיווי תקין?

    אתה יכול לבדוק האם מערכת ה 4X4 עובדת בצורה פשוטה יחסית, רד לדרך עפר, ב 2X4, מעצירה תן הרבה גז ותרגיש האם הגלגלים האחוריים מחליקים, תעצור שלב 4X4H ונסע שוב, אם מאיץ כמו קטר ללא החלקה של הגלגלים האחוריים הכל תקין. יש שיטות יותר מדעיות אבל נחסוך ממך להרים גלגלים של הרכב בשלב זה.

    נראה לי שלא יזיק לך גם לקחת קורס נהיגת שטח, או שתצטרף לחבורת מטיילים מנוסה, על מנת שתכיר את הרכב והמכלולים.
    יש מרצדס עם מצב שטח ו 455 כ"ס.
    הרכב המטופש בעולם שגורם לחייך ולבלות במוסך כל הזמן.

  11. #11

    ברירת מחדל תגובה להודעה: דרוש הסבר טכני

    1. תודה על התגובה
    2. לסוגיית הדיפרנציאל מוגבל ההחלקה - בספר הרכב זה לא כתוב באופן ברור אבל ניתן להבין שאכן יש לרכב דיפרנציאל מוגבל...
    3.נורת החיווי תקינה ולא היבהבה.
    4.נבדוק את תקינות ה- 4X4 למרות שאני משוכנע שהוא תקין. כאשר משלבים את ה4L חשים את ההשתלבות בדמות "מכה קלה".
    5.תודה על תגובתך

  12. #12

    ברירת מחדל תגובה להודעה: דרוש הסבר טכני

    זה שה LOW משתלב לא אומר שהלוקרים ננעלו. וזה עדיין ההימור שלי (ידניים או אוטומטיים- זה לא משנה. הם שם, והם צריכים להשתלב)

    אסף.
    "scars are tattoos with better stories"
    אין תכנית. חיים. נקודה.
    הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008

  13. #13
    חבר רשום yoni_0000's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Feb 2008
    מיקום
    אשדוד
    הודעות
    2,722

    ברירת מחדל תגובה להודעה: דרוש הסבר טכני

    אוקיי, קצת סדר: לטראקן תיבת העברה רגילה-מצבים של 2H 4H ו-4L. מאחורה דיפרנציאל מוגבל החלקה, לוקרים אוטומטיים. אני מטייל עם טראקן כבר 5 שנים כמעט, שלי ושל אחרים במסגרת מועגון יונדאי ובמסגרת אישית. לא פעם קרה שמנגנון השילוב לא עבד. פעם קרה באמצע נחל נקרות שהרכב פשוט פירפר ולא התקדם, בהנעה אחורית בלבד. פעם אחרת- באמצע ירידה במעלה עוזי גילינו שהרכב לא משולב אחרי שנקלע לשיפוע צד לא סימפטי... והמשיך במעלה ערוגות הצפוני שם הרכב היה פשוט חסר אונים. בשני המקרים מתברר שהחיווי מראה שהרכב משולב, למרות שהוא לא. בשני המקרים זו הייתה תקלה שקשורה בוואקום (לא מבין בזה כלכך, להבנתי זה חלק ממנגנון השילוב החשמלי..?).
    בשני המקרים זה היה רכב שנקנה מליסינג ולא התייחסו לנושא תיבת ההעברה בטיפולים... הנקישה ששומעים אחרי השילוב נורמלית לגמרי

נושאים דומים

  1. נדרש הסבר טכני והמלצה לרכב
    על ידי 4X4 קבוע בפורום פורום רכב שטח 4X4 כללי
    תגובות: 14
    עדכון אחרון: 28-03-11, 08:55
  2. פרוייקט מתועד- בניית באגי\קארטינג - הסבר טכני מעמיק + תמונות
    על ידי אמנון בפורום פורום הבונים + הנדסת ג'יפים
    תגובות: 13
    עדכון אחרון: 16-08-10, 19:58
  3. דרוש עובד טכני
    על ידי דיסקו4 בפורום אוף-טופיק
    תגובות: 2
    עדכון אחרון: 19-11-09, 11:37
  4. דרוש הסבר - מה משמעות נתוני הספק ומומנט בטבלה השוואתית?
    על ידי גיא בפורום פורום ג'יפאים מתחילים + יעוץ לפני קנייה
    תגובות: 3
    עדכון אחרון: 20-09-03, 15:27

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •