PDA

צפייה בגרסה מלאה : מהו בעצם מהלך המתלה?!



Bernard
29-09-09, 10:37
שלום לכולם.

הכתוב מתייחס הן ל-JK UNLIMITED והן ל- WJ.

קראתי וחזרתי וקראתי, באתרים בארץ וגם בחו"ל, ולא הצלחתי למצוא מהוא בעצם מהלך המתלה של כל אותם קיטים להגבהה.

יש קיט של "3, "4.5, "5.5, "6 וכו'. מצויין אילו מידות צמיגים ניתן להרכיב עם כל קיט - וזהו.

לא מצויין כמה גדל מהלך המתלה, מה מהלך הבולמים או כל נתון אחר באשר לשיפור תיפקוד המתלים, לבד מהגובה הנוסף והצמיג שניתן להתקין.

הגיעה לידי חוברת JP 4X4 GARAGE מחודש שעבר, שהוקדשה לשיפורים ל-JK.
באחד המאמרים התפעלו שם (בהערת בניים כזו) מתוספת מהלך של "2 - מ "8 מקורי ל- "10 לאחר התקנת קיט הגבהה של "4.5...

זה הכל?!
האמת - קצת (הופתעתי ו) התאכזבתי.
מחליפים את כל מערכת המתלים בעלות שכזו ומגיעים למהלך לא מרשים שכזה?

אז..
מה באמת מהלך המתלים שמאפשרים הקיטים השונים שחברים פה התקינו, לעומת המקור?

זו לא שאלה אקדמית. אני רוצה לבדוק את אפשרויות השיפור (שהצטרפו לשיקולי קנייה של אחד מהם- JK או WJ) מבחינת מהלך המתלים ולא רק האפשרות להתקין צמיג "39 לאחר הגבהה של 25 סמ'.

ברנרד.

ofiredri
29-09-09, 11:47
מהלך מתלה נמדד ע"י פרמטר שנקרא RTI = Ramp Travel Index .
גובה הקיט אינו מעיד על תוצאת ה RTI . לדוגמא קיט Rancho 2.5 אינץ מייצר 1100RTI כאשר קיט רוביקון אקספרס 4.5 אינץ זרועות קצרות מייצר 900 וקצת.

בקיצור, חפש בגוגל לפי ערך RTI ramp ותקבל לא מעט תוצאות.

eysham
29-09-09, 12:23
מה כלכך חשוב לך הפרמטר הזה? (אני בכוונה מגזים...)

זהו רק עוד פרמטר מתוך כמה וכמה שיקבעו את העבירות.

לשם הדגמה -
רכב עם מהלך מתלה של מטר, אבל הטראנספר שלו מגרד את הריצפה.
רכב עם מתלים כמעט קשיחים (בלי מהלך) אבל גלגלי 80" ומרווח גחון של מטר וחצי.

מה עדיף?

ברור שאף אחד לא שווה הרבה כרכב עבירות.

התשובה היא שילוב של הפרמטרים, עם נוספים כמו זויות גישה/בטן/נטישה, קוטר גלגל, יחס העברה סופי, כח מנוע, סוג צמיג, שם הנהג, רכב ליסינג ועוד...

איל

eysham
29-09-09, 12:41
בכל מקרה, קישור להסברים על ה-RTI

http://www.offroaders.com/info/tech-corner/rti.htm

איל

Bernard
29-09-09, 13:24
מהלך מתלה נמדד ע"י פרמטר שנקרא RTI = Ramp Travel Index .
גובה הקיט אינו מעיד על תוצאת ה RTI . לדוגמא קיט Rancho 2.5 אינץ מייצר 1100RTI כאשר קיט רוביקון אקספרס 4.5 אינץ זרועות קצרות מייצר 900 וקצת.
בקיצור, חפש בגוגל לפי ערך RTI ramp ותקבל לא מעט תוצאות.


מה כלכך חשוב לך הפרמטר הזה? (אני בכוונה מגזים...)

זהו רק עוד פרמטר מתוך כמה וכמה שיקבעו את העבירות.

לשם הדגמה -
רכב עם מהלך מתלה של מטר, אבל הטראנספר שלו מגרד את הריצפה.
רכב עם מתלים כמעט קשיחים (בלי מהלך) אבל גלגלי 80" ומרווח גחון של מטר וחצי.

מה עדיף?

ברור שאף אחד לא שווה הרבה כרכב עבירות.

התשובה היא שילוב של הפרמטרים, עם נוספים כמו זויות גישה/בטן/נטישה, קוטר גלגל, יחס העברה סופי, כח מנוע, סוג צמיג, שם הנהג, רכב ליסינג ועוד...

איל



חברים.
תודה על התשובות אך זו לא השאלה שלי.

מהו "מהלך מתלה" אני יודע וגם מכיר את עיקרון המדידה ע"י ה- RTI.

השאלה שלי היתה מהו מהלך המתלה לאחר התקנת קיט כלשהו, לעומת המקור.

מהו מהלך המתלה של WJ מקורי ומהו מהלך המתלה של WJ לאחר התקנת קיט "4.5 של רוביקון אספרס LONG ARM (לדוגמא) - מהו המהלך של הבולמים המותקנים יכול לתת אינדיקציה טובה למהלך המתלה.
ובלי להכנס לכל מיני סמנטיקות של "זה שמותקן בולם כזה או אחר, זה לא אומר שהוא מגע לגבולות המהלך" או דקויות של חישובי RTI תוך התייחסות לגובה השיפוע הנבדק ורוחק הסרנים או מה קורה עם הטרנספר או אם יש מתלה נפרד מלפנים וכו'...

בפשטות, איך ובכמה משתפר המהלך ברכב הנתון (JK ו-WJ)לאחר התקנת קיט ההגבהה המסויים.

הרי יש פה כמה שהתקינו קיטים שונים - בכמה השתנה מהלך המתלה שלהם (או מה המהלך (הראלי) של הבולם שהותקן).

ברנרד.

ofiredri
29-09-09, 20:16
פשוט שלח אימייל לרוביקון אקספרס כמה RTI מחולל קיט זרועות ארוכות ל WJ . אולי הם גם יידעו להגיד לך כמה זה במקור.
אמור להיות להם את הנתונים האלה. בהצלחה.

sos4u
13-10-09, 22:49
חברים.
תודה על התשובות אך זו לא השאלה שלי.

מהו "מהלך מתלה" אני יודע וגם מכיר את עיקרון המדידה ע"י ה- RTI.

השאלה שלי היתה מהו מהלך המתלה לאחר התקנת קיט כלשהו, לעומת המקור.

מהו מהלך המתלה של WJ מקורי ומהו מהלך המתלה של WJ לאחר התקנת קיט "4.5 של רוביקון אספרס LONG ARM (לדוגמא) - מהו המהלך של הבולמים המותקנים יכול לתת אינדיקציה טובה למהלך המתלה.
ובלי להכנס לכל מיני סמנטיקות של "זה שמותקן בולם כזה או אחר, זה לא אומר שהוא מגע לגבולות המהלך" או דקויות של חישובי RTI תוך התייחסות לגובה השיפוע הנבדק ורוחק הסרנים או מה קורה עם הטרנספר או אם יש מתלה נפרד מלפנים וכו'...

בפשטות, איך ובכמה משתפר המהלך ברכב הנתון (JK ו-WJ)לאחר התקנת קיט ההגבהה המסויים.

הרי יש פה כמה שהתקינו קיטים שונים - בכמה השתנה מהלך המתלה שלהם (או מה המהלך (הראלי) של הבולם שהותקן).

ברנרד.

במילה אחת, זה מהלך מתלה.

http://jeepolog.com/forums/showthread.php?t=26708
מקווה שזה מספק אותך ...

sos4u
13-10-09, 23:20
במילה אחת, זה מהלך מתלה.

http://jeepolog.com/forums/showthread.php?t=26708
מקווה שזה מספק אותך ...

במחשבה שניה,
"מהלך המתלה" בתכנון נכון יכול [תיאורטית] להעצר במרכז הרכב. נקודה. תמצא לי בולם מספיק ארוך, ונקודת עיגון מספיק גבוהה, ואוכל לקבל מהלך הרבה יותר ארוך ממה שמוצג בתמונות.
מצד שני השלב הבא בתפתחות של ה ZJ שלי הוא שינוי מיקום הבולמים ועיגונם במרכז הרכב. מה שמאפשר "מהלך מתלה " הרבה יותר גדול עם בולם הרבה יותר קצר.

Bernard
13-10-09, 23:38
במילה אחת, זה מהלך מתלה.

http://jeepolog.com/forums/showthread.php?t=26708
מקווה שזה מספק אותך ...


ונראה לך שלא ראיתי את זה?
ראיתי והתרשמתי - מאוד!

שני דברים "מפריעים" לי:
א) זה ZJ ולא WJ, ואני לא יודע אם WJ יגיע לכך (ראיתי שלZJ יש הרבה יותר אופציות ויצרנים).
ב) אני רואה פוטנציאל מהלך "פתיחה" של האחורי.

ברור שמהלך המתלה הראלי מוגבל על ידי הבולם.
בחלק הקדמי הבעייה לא משמעותית משום שניתן לשנות ולהגביה את התושבת העליונה בקלות יחסית (כמו ברוב כלי הרכב עם סרן קדמי חי).
מאחור הדברים קצת פחות טרוויאליים - אין כ"כ לאן להגביה את התושוב העליונה (בלי חיתוך של הריצפה..).

לדוגמא, אני הגבהתי את הרכב שלי בערך ב"2.5 על מנת לאפשר התקנת גלגל "33 (לעומת "29 במקור)- ללא קשר למהלך.
את המהלך הגדלתי בכמעט 100% בחלק האחורי (בולם בעל מהלך של "10) ואת הקדמי בכ-50% (מהלך בולם של קצת יותר מ-"10).
הבולמים הם המגבילים של מהלכי המתלה שלי והם הגבול העליון של אפשרויות ההתקנה, ללא שינוי מיקום התושבות.
בלי בולמים המהלך היה מוגבל על ידי קפיצי האויר בלבד (כ- "15).
ז"א, פוטנציאל יש אבל לא ניתן לממשו, בלי חיתוכים נרחבים וריתוכים למיניהם.

בגראנדים אני רואה/קורא על הגבהות של "4.5, "5 ואפילו "6.5 ו "7 אבל אין לי שום מושג על המהלך שמושג ומה היה קודם.
קראתי במגזין JP על התקנה של קיט הגבהה של "4.5 לJK ששיפר משמעותית (כך כתוב) את המהלך ל-"9-"10...
הרבה הגבהה בעבור קצת (תוספת) מהלך (לאותם צמיגים).
האם זהו (פחות או יותר) היחס הגבהה-תוספת מהלך ב- WJ? ומהו בכלל המהלך המקורי ב- WJ?
זהו נתון שלא כתוב בשום מקום...


אצלך נדמה לי ששאני רואה, בתמונות של המהלך האחורי שלך, לא מותקן בולם אחורי וכך הגלגל הימני יכול "להכנס" למקומות שבולם לא היה מאפשר לו ומכאן שהפתיחה של הצד השמאלי לא מופרעת - לא על ידי גבול פתיחת הבולם השמאלי ולא על ידי גבול סגירת הבולם הימני.

זאת אומרת, שאת פוטנציאל המתלה אנחנו רואים - ויש הרבה - אבל אני שאלתי על המהלך הראלי מה הצלחת לנצל מהפוטנציאל- מהלך הבולם.

איזה בולם אחורי הצלחת להכניס (מה המהלך שלו)? האם הדבר היה כרוך בחיתוך הריצפה? ואיזה מהלך יש לבולם הקדמי?
והכי חשוב: האם ניתן ליישם זאת ב-WJ?

הנתונים האלה יכולים בהחלט לעזור לי להבין כמה ניתן לנצל את הפוטנציאל שרואים בתמונות שלך.

Bernard
13-10-09, 23:51
במחשבה שניה,
"מהלך המתלה" בתכנון נכון יכול [תיאורטית] להעצר במרכז הרכב. נקודה. תמצא לי בולם מספיק ארוך, ונקודת עיגון מספיק גבוהה, ואוכל לקבל מהלך הרבה יותר ארוך ממה שמוצג בתמונות.
מצד שני השלב הבא בתפתחות של ה ZJ שלי הוא שינוי מיקום הבולמים ועיגונם במרכז הרכב. מה שמאפשר "מהלך מתלה " הרבה יותר גדול עם בולם הרבה יותר קצר.

ראיתי את התוספת רק אחרי ששלחתי את התגובה שלי.

לזה בדיוק התכוונתי ולכן מעניין אותי איזה בולם מותקן - מה המהלך שלו.

בסופה שהיתה לי, שיניתי את מיקום התושבת האחורית (כאמור, מלפנים הביה יותר קל) על ידי הזזה אחורה ולמעלה, על השילדה - די פשוט, אחרי שבונים את החלק - וכך יכולתי להתקין בולם ארוך יותר.
כך גם עושים בדיפנדרים.

בריינג' הדבר הרבה יותר מסובך ולמעשה לא ניתן לעשות זאת ללא שינוי כולל של גאומטריית המתלים.

ראיתי התקנות של הבולמים בצורת A, מהגלגלים לכיוון מרכז הסרן, ע"י שינוי מיקומם וריתוך תושבות תחתונות על הסרן והתקנת תושבות עליונות על גשר מעל הסרן - פטנט ישן שנעשה בו שימוש ב CJ ןב-YJ/סופה.


השאלה אם זה אפשרי ב- WJ, שם יש זרוע A עליונה, בניגוד לZJ עם מוט פנהארד...

בכל מקרה, לפני כל השינויים האלה, הייתי רוצה לדעת מה מהלכי הבולמים אחרי התקנה של הגבהה "סטנדרטית" - ללא שינויי שכאלה.

sos4u
14-10-09, 07:26
1. אתה צודק. ZJ קל לשיפורים ומתאים יותר מאשר ה WJ
2. WJ מגיע במקור עם תצורת A מאחור. מה שאצלי היה צריך לייצר.
3. קדימה הרבה יותר קל- אתה צודק. אין צורך להתעסק יותר מדי, בולמי 14" נכנסים ללא בעיה ...
4. צריך שינויים מרחקי לכת ע"מ לשפר את המתלה האחורי ? - הכל עניין של השקפה ... יש קיט מוכן ולא צריך להמציא את הגלגל, הרעיון לשנות את מיקום תושבות הבולם למרכז הרכב קצת לפני מיכל הדלק ראה כאן http://www.claytonoffroad.com/zjgallery.htm

שורה שניה קיצוני מימין [ לא מצליח לקשר ישירות לתמונה...]
וכאן לקיט http://claytonoffroad.com/product_info.php?cPath=20_58&products_id=126

כך שפתרון יש, רק צריך ליישם.
ככלל אני יכול להמליץ בחום על הציוד של CLAYTON, עדיף בהרבה על RE מכל בחינה אפשרית.
איכות, שרות ויצירתיות מדהימה.

בקרוב אצלי על סרן פורד 8.8...

בהצלחה

-->