PDA

צפייה בגרסה מלאה : יש עבירות עם 110?



canaf90
22-11-09, 16:43
לאחרונה אשתי מדברת באופן מדאיג על הבאת גור של בן אדם.
כמובן המחשבה הראשונה שלי,"כסא ילדים בדיפנדר 90? האומנם?" ועם המחשבה הזאת נדדה מחשבתי לאופציה השפויה היחידה שנשארה,110.
נהגתי,בחנתי,הסתובבתי סביב ואז הבנתי-זה מיניבוס מזורגג.
כחובב עבירות קשה מוציאת קישקע ואורגזמטית קשה לי לדמיין את קו 5 בדרך לים עולה את מעלה הר טוב וחבריו בסביבה.
שאלה לבעלי נסיון-
האם ה110 יכול לעשות את מה שה90 עושה?
קל יותר?
קשה יותר?
והפוך,היש למישהו נסיון עם 90 כרכב משפחתי(לטיולים בלבד כמובן)
נקודת המוצא היא כמובן רכב עבירות
תודה

עמי
22-11-09, 16:54
ברוב תנאי השטח (בטח במקומות כמו מעלה הר טוב) 110 עביר יותר. החסרונות שלו (רובם אם לא כולם בשל בסיס הגלגלים הארוך יותר), יבואו לידי ביטוי בעיקר במקומות בהם נדרש קוטר סיבוב קטן או שנדרשת בהם זווית בטן חדה יותר.

אין ספק שלמשפחה עדיף 110. ה-90 פשוט קטן מידי.

הכל מנסיון - 5 שנים עם 90 ו-3 עם 110.

עמי

whisky
22-11-09, 16:54
כמו בכל דבר בחיים יש כאלו שאומרים כן ויש כאלו שאומרים לא:

עובדתית, ככל הנראה 110 יעשה כל דבר ש90 עושה וגם יעשה את זה טוב יותר, למה? כי הוא יותר יציב! חוץ מזה ההבדלים בזוויות שלהם הם כל כך מינוריים שהם בעצם מתבטאים בזוית הנטישה בלבד, שם יש ל90 יתרון, אבל לא משהו ש110 לא יכול לחיות איתו, האמת היא שאפילו חי איתו בכיף. מה גם שזוויות אלו תלויות בעיקר באיזה בולמים תלביש ל90/110/130 שלך יותר מאשר הזוויות שאיתן הוא יצא מהמפעל, אם תגיע למקום שבגלל הזויות קשה לך עם הרכב, כנראה גם עם 90 זה היה קשה ואז או שתגביה את הרכב או שתבין את המגבלות של הרכב.

אז יש כאלו שיגידו, ה90 מסתובב כמו מיני מיינור, אז אלו קשקשנים בני קשקשנים, תבדוק את רדיוס הסיבוב של ה90 וה110 ותגלה שהרדיוס אותו רדיוס, גם הנתון הזה די משקר, כיוון שבמקרים שבהם אחד יצטרך לעשות רברס בפרסה אצל השני זה אולי יהיה שנים, אבל מיקום הגלגלים הקידמיים ביחס לרכב והזווית שלהם היא אותה זוית, אז מהבחינה הזו לטעמי גם אין בעיה.

לגבי זה שמדובר באוטובוס ציבורי זעיר, אני לא מרגיש בזה, אולי כי הרוב נמצא מאחורה ואני מסתכל על הכביש :razz:, אבל ברצינות, האפשרות לעשות מה ש90 עושה רק יציב יותר היא אמיתית ויותר מזה מעשית!!

עכשיו ברצינות, 110 הוא לא יותר נוח מ90 למעט האפשרות להכניס אליו יותר אנשים או יותר ציוד, במובן הזה יש לו מעט מתחרים ראויים, אבל מבחינת עבירות, ה90 לא עוקף אותו לא בעליה לא בירידה לא במדרגה ולא בבוץ, הוא פשוט קצר יותר.



עוד לא ניתקלתי במקום שעבר 90 באותו קנה מידה כמו שלי, שה110 לא עבר (והאמת היא שגם להיפך), שפצי"ם וזוויות מאיימות עדיף בהרבה ב110 (או בכל טנדר ארוך לצורך העניין).

whisky

whisky
22-11-09, 16:57
דא"ג יש גם כמה בעלי 90 ששמים ילדים מאחורה, זה אפשרי בקלות אפילו עם מתקינים כסא מסתובב, זה לא אפשרות רעה, במיוחד אם הגור אדם הוא בינתיים בהמלטה יחידנית כי תאומים זה כבר אופרציה בלי דלתות נורמליות מאחורה.

whisky

עמי
22-11-09, 17:04
כמה הערות:


כמו בכל דבר בחיים יש כאלו שאומרים כן ויש כאלו שאומרים לא:

עובדתית, ככל הנראה 110 יעשה כל דבר ש90 עושה וגם יעשה את זה טוב יותר, למה? כי הוא יותר יציב! חוץ מזה ההבדלים בזוויות שלהם הם כל כך מינוריים שהם בעצם מתבטאים בזוית הנטישה בלבד (לא רק, גם ובעיקר זווית בטן) ובעיקר , שם יש ל90 יתרון, אבל לא משהו ש110 לא יכול לחיות איתו, האמת היא שאפילו חי איתו בכיף. מה גם שזוויות אלו תלויות בעיקר באיזה בולמים (קפיצים, לא בולמים) תלביש ל90/110/130 שלך יותר מאשר הזוויות שאיתן הוא יצא מהמפעל, אם תגיע למקום שבגלל הזויות קשה לך עם הרכב, כנראה גם עם 90 זה היה קשה ואז או שתגביה את הרכב או שתבין את המגבלות של הרכב.

אז יש כאלו שיגידו, ה90 מסתובב כמו מיני מיינור, אז אלו קשקשנים בני קשקשנים, תבדוק את רדיוס הסיבוב של ה90 וה110 ותגלה שהרדיוס אותו רדיוס (רחוק מלהיות נכון - קוטר הסיבוב של ה-110 גדול משמעותית מזה של ה-90), גם הנתון הזה די משקר, כיוון שבמקרים שבהם אחד יצטרך לעשות רברס בפרסה אצל השני זה אולי יהיה שנים, אבל מיקום הגלגלים הקידמיים ביחס לרכב והזווית שלהם היא אותה זוית, אז מהבחינה הזו לטעמי גם אין בעיה.

לגבי זה שמדובר באוטובוס ציבורי זעיר, אני לא מרגיש בזה, אולי כי הרוב נמצא מאחורה ואני מסתכל על הכביש :razz:, אבל ברצינות, האפשרות לעשות מה ש90 עושה רק יציב יותר היא אמיתית ויותר מזה מעשית!!

עכשיו ברצינות, 110 הוא לא יותר נוח מ90 (נוחות נסיעה ב-110 טובה בהרבה - בקונפיגורציית מתלים נתונה) למעט האפשרות להכניס אליו יותר אנשים או יותר ציוד, במובן הזה יש לו מעט מתחרים ראויים, אבל מבחינת עבירות, ה90 לא עוקף אותו לא בעליה לא בירידה לא במדרגה ולא בבוץ, הוא פשוט קצר יותר.



עוד לא ניתקלתי במקום שעבר 90 באותו קנה מידה כמו שלי, שה110 לא עבר (והאמת היא שגם להיפך), שפצי"ם וזוויות מאיימות עדיף בהרבה ב110 (או בכל טנדר ארוך לצורך העניין).

whisky

whisky
22-11-09, 18:25
עמי תשמע:

אני באמת לא מזלזל במה שאתה אומר, אני רק חושב שחלק מזה זה הרגשה יותר מעובדה:

1. רדיוס סיבוב: תסתכל על הטבלה המצורפת (אני לא מוצא של TDI או TD5 בהינף יד ולכן אני מצרף את זו, אבל הנתונים הם אותם נתונים).
http://www.rover.co.il/DefSpectext.htm

הרדיוס סיבוב הוא זהה!!!

2. אולי אפילו מתלים ולא קפיצים אבל אתה צודק מאה אחוז!!! טעות דפוס, אין לי איתך שום וויכוח. לגבי זוית הבטן או מרווח הגחון או השד יודע איך רוצים לקרוא לזה היום, מה שאתה אומר נכון, אך בהתחשב במבנה של הדיפנדר ומיעוט המכלולים הנמוכים מגובה השילדה כמו גם בגובה של הדיפנדר, זה יחסית זניח, למרות שמה שאתה אומר נכון, זה כמעט שלא ישפיע על רוב המכשולים למעט מי שמתעקש לעלות סוללות עפר כל יום, כן במדרגות מסוימות תשמע איזה חיכוך שאולי בקצר לא היית שומע, אבל זה בד"כ יהיה מדרגות שעם קצר לא תעיז לעלות בגלל זוית הגילגול :shock:.

3. לגבי הנוחות: מה זה תצורת מתלים נתונה? לכל אחד מהם המתלים הם אחרים, אין דבר כזה (אפשר לעשות אבל לא נהוג) תצורת מתלים נתונה בגלל הבדלי המשקלים וחלוקתם. בהתחשב בזה שבשלב כזה או אחר צריך יהיה להחליף חלקים במתלים, אלא אם כבר החליפו, אין לזה משמעות, אבל אני התכוונתי דווקא לנוחות הנסיעה של הנהג מבחינת תא הנהג, ולא לתצורת המתלים, אלא למושבים, המרחב הפנימי הסידור האגרונומי (או העדרו).

בכל מקרה,

נסיעה טובה.

whisky

יואב פולס
22-11-09, 18:43
לאחרונה אשתי מדברת באופן מדאיג על הבאת גור של בן אדם.
כמובן המחשבה הראשונה שלי,"כסא ילדים בדיפנדר 90? האומנם?" ועם המחשבה הזאת נדדה מחשבתי לאופציה השפויה היחידה שנשארה,110.


אחרי הבאת גור האדם, הבעיה הכי קטנה שלך תהיה ה- 20 אינטש' המדוברים.
אתה יכול בשקט לקנות 110 הוא ימלא את כל צרכיך.
יואב

עמי
22-11-09, 19:04
לא יודע מי במזרח כתב את מה שכתב - ושגה.

קוטר הסיבוב שמצויין שם הוא אולי של 90.

במציאות, קוטר הסיבוב של 110 הוא 13.41מ' ושל 130 15.2מ'. הכל כמובן עם צמיגי 750/16 וגובלי היגוי בכיוונון הסטנדרטי.

http://rebornco.com/manuals/Defender_specs.pdf בעמוד 10.

עמי

nir.samo
22-11-09, 19:15
1. רדיוס סיבוב: תסתכל על הטבלה המצורפת (אני לא מוצא של TDI או TD5 בהינף יד ולכן אני מצרף את זו, אבל הנתונים הם אותם נתונים).
http://www.rover.co.il/DefSpectext.htm

הרדיוס סיבוב הוא זהה!!!
whisky

הטבלה הישראלית נראתה לי קצת חובבנית אז נכנסתי לאתר של Land Rover UK (http://www.landrover.co.uk/gb/en/vehicles/defender/features-and-specifications/technical-specifications.htm), יש הבדלים ברדיוס סיבוב, שתלויים גם בגודל הצמיג.

ד ו ר ו ן
22-11-09, 21:07
הנוחות של 110 טובה משמעותית ביחס ל90, זה נכון גם לרוב ההשוואות בין רכבים ארוכים לכאלו הקצרים מהם משמעותית וקשור לבסיס הגלגלים והניעור שהרכב (והנוסעים) מקבלים בעת מעבר הפרעה בקרקע/כביש.

עבירות?
מספר המקומות שה110 לא יעבור או יסבול בגלל המימדים קטן ביחס למקומות ש90 לא יאפשר לך לעבור, אם פיזית או פסיכולוגית בגלל הגעה לזויות חזית/צד איומות.
זה נכון בייחוד בעת מעבר מדרגה גבוהה בעלייה או בירידה בגלל זויות התהפכות אחורה והצידה בעיקר ונכון לכל רכב קצר.

landY
22-11-09, 21:24
אכן ה-110 מרגיש כמו אוטובוס קטן לעומת ה-90 שמרגיש כמו סופרמיני על סטרואידים (לגובה).
מבחינת זוית הנטישה שציינו פה למעלה, ב-110 יש לה נטיה להשתפר ככל שעוברות השנים... :D

יוש
22-11-09, 21:59
מבחינת זוית הנטישה שציינו פה למעלה, ב-110 יש לה נטיה להשתפר ככל שעוברות השנים... :D

אכן...
יצא לי לטייל בחברת דיפנדרים קצרים וגם הייתי בעליהם של רכבים קצרים אחרים. הרבה יותר בטוח ומכאן שגם הרבה יותר נוח לך לתקל מכשולים, עם כלי ארוך. אבל זה ויכוח ודיון ישן, כידוע.

הנקודה היחידה שבאמת ראיתי בה חסרון (מעבר לפניות חדות שצריך לעשות קצת אחורה קדימה)
זו זווית הנטישה בתנאים קיצוניים כמו המדרגה בציר המצלעות בצין. אמנם מוגבה מאד ובזווית, אך עדיין יש סרח עודף לעומת ה 90 ובנקודת מעבר הנ"ל נשאר לי כיפופון בפינה כשלקצר כמובן לא.

בכל מקרה מדובר בתנאי קיצוני ומאד לא אופייני וגם אז חלילה מלחשוב שנתקעתי, או נתלתי על האחוריים - רק שפשופון...

canaf90
23-11-09, 16:17
יוש
הרי אני הוא הקצר שדילג מאחוריך בציר המצלעות כאילו זה חניון בקניון(בלי הגבלת גובהה)
ודווקא הביצוא שם השאיר לי טעם רע של אורך מיותר
(*ללא שום כוונת העלבה,נהגת שם באופן מיקצועי לגמרי פשוט ברכב הלא מתאים)
נו אז אומרים כולם חד משמעית ש110 טוב יותר לכל המקרים
שכמה אנשים טוענים שאתה שיכור-כנראה שצודקים
אמשיך עם לבטים כי למכור את ה90 זה גם קשה מנטלית וועוד יותר קשה ביצועית.
מי קונה רכבים כאלה?:shock:

whisky
23-11-09, 17:42
יוש

מי קונה רכבים כאלה?:shock:


אנשים כמוך לשעבר :p

איל מ
25-11-09, 17:00
קח בחשבון רק שב-90 מאחורה הרבה (אבל הרבה) פחות נוח מאשר ב-110. אצלי בכל טיול של יותר מכמה שעות הנוסע האחורי הגיע לאפיסת כוחות.
וזה עוד ב-90 שעבר ריכוך משמעותי של המתלים מאחור, והותקן בו כסא אחורי אנושי (במקום ספסלי האוינקוויזיציה המקוריים).
בנוסף, הנוסע האחורי מנותק לחלוטין מהחבר'ה מקדימה, הגישה לא נוחה (לדעתי הגור יהיה חייב לשבת מקדימה והאשה מאחור, ומכאן הדרך ל "תמכור את האוטו ותקנה פרייבט" היא קצרה).
אגב, מצטרף לדעת כל הטוענים שלארוך אין מגבלות עבירות למעט הנטישה וגם זה משהו שולי.

avivindi
25-11-09, 22:29
יש לי 90 עם שני ילדים קטנים...וכלב...:eek: הם לא מתלוננים כי הם פשוט לא יודעים...

אני יותר אוהב את ה90 אבל דעתי היא ש 110 או 90 זה אותו עינוי רק משוגעים קונים רוצה נוחות תקנה יפני:p

אביב

Nir_Az
13-12-09, 15:40
לדעתי ההבדל העיקרי הוא משקל עצמי של הרכב
במקומות שאתה קרוב למגבלות של הרכב זה יבוא לידי ביטוי
בדיוק מהסיבה ש90 יותר עביר מדיסקברי למרות שזה בדיוק אותו רכב רק עם עוד חצי טון משקל

whisky
13-12-09, 16:49
לדעתי ההבדל העיקרי הוא משקל עצמי של הרכב
במקומות שאתה קרוב למגבלות של הרכב זה יבוא לידי ביטוי
בדיוק מהסיבה ש90 יותר עביר מדיסקברי למרות שזה בדיוק אותו רכב רק עם עוד חצי טון משקל


מה זאת אומרת אותו רכב בדיוק? הרי הזוויות של הD90 טובות יותר גם הגובה שלו עביר יותר ולמעט אלקטרוניקה באותם שנים שלא חפה מבעיות בדיסקו אומנם הם נשענים על הרבה דברים דומים, אבל זה לחלוטין לא אותו רכב, אולי אח תאום שונה אבל לא אותו רכב, או שאני טועה בענק?

asafk
13-12-09, 22:10
יש הרבה הבדלים במבנה בין דיסקברי לדיפנדר. נתחיל בזה שדיפנדר יושב מעל השלדה, ודיסקברי מסביבה. אבל זה לא הנושא.
ההבדל האמיתי בעבירות בין 90 ל110 הוא בזוויות - זווית הבטן וזווית העזיבה. ובשני המקרים זו לא בעיה אמיתי או רצינית, כי עדיין מדובר ברכב גבוה מאוד עם זוויות מצויינות.
דווקא בסיס הגלגלים הארוך יותר עוזר מאוד בעליה של מדרגה או מתלול, כשב90 אתה רואה שמיים ורק הגלגלים האחוריים משתתפים בהנעה, ואילו ב110 כל הגלגלים משתתפים והזוויות יותר שפויות.

אסף.

-->