צפייה בגרסה מלאה : בעיית התחממות בסיקס, הפתרון באפילה...
אהלן
אני כותב בשם חבר
יש לו cj8 שנת 90, מנוע הוחלף לפני 3 חודשים (מנוע מימ"ח)
צינורות מים חדשים, הוחלפו ביחד עם המנוע (בערך), מים ירוקים כמובן
לפני כחודשיים הרדיאטור עבר ניקוי יזום (אם כבר המנוע חדש אז שהרדיאטור יהיה תקין).
מאז הוא שם לב שהרכב מתחמם, גם בכביש פתוח, שעון החום מגיע בערך ל3/4 ואפילו קצת יותר.
בנסיון לבדוק מה מקור התקלה, תוך כדי עבודת המנוע (כשהוא קר ) הוא פתח את מכסה הרדיאטור ואז הוא שם לב לנזילה אי שם מאמצע הרדיאטור.
כשהוא סגר את המכסה הנזילה נחלשה מאוד עד להפסקה של הנזילה
בסה"כ היו חסרים ברדיאטור (לפני פתיחת המכסה) לא יותר מ300-400 מ"ל של מים.
הסברה שלי היא שמשאבת המים לא בונה לחץ ולכן אין בריחה של מים מהרדיאטור, אבל כשפותחים את המכסה יש כניסה של אויר ואז המים זורמים מהחור.
נראה לכם?
יש לכם עוד רעיון למקור בעיית ההתחממות?
תודה
איתי
אהלן
אני החבר המדובר ולמען הסר ספק:
לאחר החלפת המנוע החום היה בסדר גמור.
הבעיה החלה אחרי ניקוי הריאטור והחמירה השבוע (כחודש לאחר הניקוי).
כך שאני מאמין שהבעיה אינה במעברי המים במנוע. אבל קטונתי :oops:
תודה
אורין
six 4 life
22-07-04, 22:31
שמע
ממה שאתה אומר,
כנראה שהניקוי פצע את הרדיאטור שלך,
או לחילופין תיקן אותו בצורה מצויינת והעלה בו את הלחץ, אבל החומר שממנו עשוי הרדיאטור שלך כנראה ישן ולא מסוגל לעמוד בעומס של מנוע חדש ועבודה מאומצת. או שיכול להיות שסתם אחת משורות הקירור שלו קיבלה מכה מאיזשהוא מברג ונפצעה.
2 דברים.
1.גש לחנות חלפים/ אביזרים/ קשקושים מכניים לרכב, ובקש אבקה לסתימת נזילות ברדיאטור.
זוהי אבקה שאתה שופך לרדיאטור קצת ממנה, והיא בעיקרון אמורה לסתום לך כל מיני חורים קטנים שיש בו.
*אתה יכול גם להשתמש בפלפל שחור לאותה מטרה.
בעיקרון- בעבר הרחוק ניסיתי את האבקה הזאת, ודווקא הייתי מרוצה יחסית לאבקה היא תפקדה יפה.
2.אם הוא ממשיך לנזול לצערך, עדיף שתקנה רדיאטור חדש מאשר שתמשיך לנסוע עם רדיאטור נוזל ובשעה אחת של חוסר תשומת לב תמצא את עצמך עם מנוע בן שלושה חודשים שהתחמם יותר מדיי....
נסה את האבקה. אין לך הרבה מה להפסיד.
ואם בא לך, הייתי ממליץ לך לפני האבקה לקחת את הרדיאטור לבדיקה בלחץ אצל בעל מקצוע לרדיאטורים.
שתראה בעניים שלך אם יש לך נזילות, ואם הן נזילות קטנות- או נזילות שאינן ברות-תיקון...
אם קטנות- שאל אותו מה דעתו.מתחיל לחרטט לך על שיפוצים, אחד משומש שיש לו במצב מצויין או משו כזה ובלה בלה בלה?
צא משם, אחל לו בהצלחה, וקנה את האבקה.
שים אותה,סע עם הג'יפ ככה בתשומת לב לחום ותראה אם עזר
אם לא עזרה האבקה, השיקולים שלך הם שלך לגביי ההחלפה של הרדיאטור.
שורה תחתונה-
קח תרדיאטור לבדיקה בלחץ, קבל איבחון של הבעיה, ואם זה חורים קטנים- אבקה תטפל בזה.
בהצלחה.
-ארז 8) -
יתכן והשעון חום מזייף זה קורה המון בסיקסים...שווה בדיקה
אליקו
תודה
ההרגשה שלי שההתחממות לא נובעת מהנזילה (חסרו מעט מאוד מים בבדיקה). אלא מגורם אחר, משאבה אולי???
אליקו,
עלה החשד שמדובר בזיוף של השעון אני אומנם לא מד טמפ' אבל אחרי חמש דקות שהמנוע עבד על סרק בחצר הרגשתי חום מהרדיאטור שאני לא רגיל אליו ברכב (גבוה מאוד)
בנוסף החום בשעון עלה בהדרגתיות לטמפ' גבוה ולא מיד.
אהלן
הסברה שלי היא שמשאבת המים לא בונה לחץ ולכן אין בריחה של מים מהרדיאטור, אבל כשפותחים את המכסה יש כניסה של אויר ואז המים זורמים מהחור.
נראה לכם?
יש לכם עוד רעיון למקור בעיית ההתחממות?
תודה
איתי
לא נראה סביר?
דרך אגב, היכן יושבת משאבת המים בסיקס?
איתי
המניפה יושבת על משאבת המיים.
אני לא מבין מה הדילמה, אם הבעיה התחילה, כדבריך, אחרי ניקוי הרדיאטור תחזור לאותו אחד שניקה שיבדוק ויתקן. אם החבר ניקה לבד באחד מתכשירי "הפלא" שמוכרים באוטו דיפו הוא יכול להיות בצרות אם לא ביצע את הניקוי לפי ההוראות או לא השתמש בתכשיר לא מזיק (לא בהכרח מועיל)..
בכל מקרה, תרכיב שעון מכני לפני כל פעולה אחרת. טוב לאבחון הבעיה וטוב בכלל.
בדוק אם הצינור העליון של הרדיאטור חם מאד ביחס לצינור התחתון. יכול להיות שהטרמוסטט (אם יש בג'יפ שלך) אינו מתפקד כמו שצריך. לא הייתי שואל מה השתנה אלא מבצע דיאגנוזה כמו שצריך, הרדיאטור הוא לא בהכרח הבעיה. וכן, רק ליתר ביטחון, גש גם לבעל מקצוע לבדיקת הרדיאטור.
הרדיאטור עבר ניקוי במקום שמתמחה ברדיאטורים ולא ע"י חומר מאוטו-דיפו.
המלצתי לו גם על שעון חום מיכני נוסף על השעון המקורי של הסיקס כטיפול התחלתי.
אנחנו מנסים לבצע דיאגנוזה, כמו שכבר כתבתי, לדעתי הבעיה אינה מהרדיאטור אלה ממשאבת המים, אני רוצה לקבל "חיזוק" מהמקצוענים פה ולא לעבוד ע"פ תחושות בטן.
ישנה דרך לבדוק את משאבת המים ללא פירוקה מהרכב? אם כן, כיצד?
מה הסיכוי שמעברי המים בבלוק המנוע סתומים או סתומים חלקית?
יש מישהו שיודע מחירים של החלקים הבאים? :
משאבת מים
רדיאטור פירוק/חדש
שעון חום מיכני
תודה וסליחה על ההצקות
איתי
הבעיה התחילה בפתאומיות ואני מבין יש לך שעון חום חשמלי.
לפני שאתה מתחיל לפרק חצי אוטו בשביל תקלה שאולי לא קיימת, נסה למצוא מד חום נוסף, מדוייק יותר ולמדוד את הטמפ' של המנוע.
מד חום שעושה את העבודה לא רק בכלל אתה יכול למצוא בחנויות קפה. יש להם מדי חום עד 100 או 110 מעלות שמשמשים בד"כ בהקצפת החלב והם דיי יעילים לאימות חום המנוע. אני קניתי אחד לפני שנתיים בסטארבקס. אתה יכול להשאיל אותו.
אם אתה רוצה את שלי, תתקשר אלי 052-2229774
כפי שכבר נכתב, קודם תרכיב שעון מכני, אולי בכלל אין בעית התחממות אלה קריאה שגויה-שכיח, או לפחות , כפי שאורי כתב, תוודא טמפ' באמצעות שעון חיצוני ולא לפי תחושה.
תוריד את הרצועה מהפולי של המשאבה וסובב אותה, אם אתה שומע שריקה או צליל חיכוך, מן הסתם המשאבה פגומה.
יכול להיות שמעברי המיים סתומים, תגיע לזה רק אחרי שתבטל את שאר האפשרויות.
בדוק את צינור המיים התחתון, פרק ובדוק בראיה אם החלק הפנימי לא קרס וסותם את הצינור.
אופציה נוספת, מטומטמת אבל גם זה קורה, בדוק שהמניפה הורכבה נכון אחרי הניקוי. לפעמים מרכיבים אותה הפוך...
אני יכול לחשוב על 100 סיבות להתחממות המנוע, מנזילה, ועד מעברי ראש מנוע פרוצים. לפני הכל.
שעון חום!!!!!
אם אתה באזור גדרה, אתה מוזמן לבוא ולחבר מד חום דיגיטלי למערכת. עלות? 0 ש"ח.
משאבה? 300 ש"ח. טרמוסטט ואטם? 120 ש"ח. ראש מנוע? 2500 ש"ח. למה?? לא חבל?
בברכה,
קיד.
כל התשובות נכונות. יכול להיות משאבת מים ( לבדוק חופש ) יכול להיות טרמוסטט תקוע (אפשר לפרק אותו בתור ניסוי ולראות מה קורה), יכול להיות מניפה הפוכה (בדיקה ויזואלית), יכול להיות צינור תחתון שקורס (הוא עובד בוואקום, ולכן יש בתוכו קפיץ שמונע התקפלות פנימה. אם הצינור ישן מאד, יתכן שהקפיץ כבר מזמן נשטף בתור חלודה...). יכול להיות גם שהמנוע לא מכוון ברמה חריגה ואכן מייצר יותר מדי חום.
לגבי הנזילה ברדיאטור - בהחלט החשוד העיקרי כאן, הנזילה מאוררת את הרדיאטור ומונעת בנייה של לחץ. במקום לעבוד בלחץ תקין של כמעט 2 אטמוספירות, המערכת עובדת בלחץ אטמוספירי, הנוזל רותח מוקדם ויכולת הקירור נפגעת. לא הייתי טורח עם הפלפל, ביצים ואבקות - שום דבר כזה לא מחזיק, האלתורים האלו נולדו עבור תיקוני שטח, ולא על זה מדובר פה.
אני מציע לכם לעבוד מסודר. בספרי הטיפולים מהסוגים השונים יש טבלאות איתור תקלות - בדיוק כמו רשימת האפשרויות שאנחנו זורקים כאן, אבל מסודר. לכו לפי הטבלאות, סמנו V על מה שתקין. תצמצמו את רשימת החשודים ובסוף,בוודאות אתם תפתרו את הבעייה. אני אומר את זה כי הסיקס בניגוד להרבה מכוניות-זבל מודרניות הוא רכב ללא בעיות חום. יש לו מערכת קירור שגדולה על כמות החום שהמנוע מוציא, היא גם פשוטה מאד, וגם זולה ד.א. (שאלת, אז במקרה הכי גרוע, רדיאטור 3 שורות חדש לחלוטין עולה 1300 שקל. משאבת מים אני לא זוכר בדיוק, משהו כמו 250-300 שקל, טרמוסטט פחות מ100 שקל, צינור עליון ותחתון כל אחד בערך 30 שקל, וזהו).
צינור עליון עלה לי 90 שקל לפני שובע וחצי אצל יאנוביץ (סתם לידע כללי)
צינורות עלו לחבר שלי סדר גודל של 80 או 90 ש"ח לצינור אם אני לא טועה.
היום הוא יורד לאילת אז נתחיל לעבוד על מציאת הבעיה בתחילת שבוע הבא
כמו שכבא אמרתי, הצנורות חדשים.
תודה לכולם
איתי
AvigdorAharon
25-07-04, 08:04
הרבה אין לי להוסיף חוץ מהבהרה קטנה:
משאבת מים לא בונה לחץ, משאבת מים מאלצת את המים לנוע בכיוון אחד.
בהצלחה,
אביגדור
איציק - 4X6ZH
25-07-04, 09:57
משאבת מים כן בונה לחץ !
נכון הלחץ שהיא בונה הוא נמוך ולא נוהגים למדוד אותו אבל בפרוש יש לחץ . אחרת המים לא היו זזים ממקום למקום . המים מסתובבים במערכת לא בגלל הפרש חום אלה בגלל הפרש לחצים
אבל זאת לא הנקודה .
****************
יש תקלה במשאבות מים במיוחד בכאלה ישנות שנעשה שימוש במי ברז . האימפלר של המשאבה נאכל \ נסתם בחלודה \ וכל ספיקת המשאבה משתבשת .
אחת התקלות היותר נפוצות שטח העבודה של המשאבה בתוך בלוק המנוע נאכל ( אופיני לרכב יפני \ בלוק מנוע מאלימיניום . )
לכן יש לחשוש בספיקת משאבת מים ואפשר לבדוק בקלות .
*****************
מחממים את המנוע לטמפרטורה עבודה ( טרמוסטט פתוח ) מכבים מנוע מנתקים צינור מים עליון בחיבור לרדיאטור . ואז מניעים מנוע בסל"ד גבוה כ 1500 RPM זרימת המים מהצינור צריכה להיות חזקה לפחות איזה מטר קדימה .
אפשר לבצע בדיקת השוואה מול רכב אחר .
אתם תמצאו הרבה כלי רכב שהמשאבה שלהם פשוט חלשה .
ומכן ןעד להתחמממות מוזרה המרחק קצר .
*****************
איציק
AvigdorAharon
25-07-04, 20:55
איציק,
את המידע קיבלתי ממכונאי ובעל מוסך שאני מעריך מאוד את דעתו ורמת ידיעותיו (וכמובן שגם את ידיעותיך אני מעריך עד מאוד, אפילו יצא לי לשוחח איתך בעבר).
אין לי עניין לפתוח ויכוח בנושא, במיוחד לאור העובדה שאני צד שלישי בנושא, לכן בוא נשאיר את העניין כמו שהוא.
בידידות,
אביגדור
אביגדור - זה לא ויכוח.
אם יש זרימה, יש הפרש לחצים. ואם יש הפרש לחצים - יש זרימה. תמיד.
אילו שתי דרכים שונות להגיד אותו דבר. אפשר להגיד על משאבה שהיא "דוחפת נוזל" ואפשר להגיד שהיא "בונה לחץ" - כלומר הלחץ הנמדד ביציאה ממנה גבוה מהלחץ בכניסה אליה. אלו דרכים שונות שאנשים המציאו בשביל לתאר את אותה תופעת טבע.
AvigdorAharon
25-07-04, 21:20
O.K!
אביגדור
למי שניקה לך את הרדיאטור צריך שיהיהה לו מד חום מתאים כדי לבדוק את חום המים
זו בדיקה מאוד פשוטה
תבדוק ותשווה עם השעון שלך
משאבת מים שמזייפת =סביר שתדלוף מים ואו שהציר שלה יתנדנד
משאבת מים בג'יפ או שהיא עובדת או שלא = אין אמצע
טרמוסטאט= צריך שיהיה -אבל שיהיה תקין
טדי, עברו שלושה חודשם, הגיע הזמן לעדכן את המיקום..
משאבת מים שמזייפת =סביר שתדלוף מים ואו שהציר שלה יתנדנד
משאבת מים בג'יפ או שהיא עובדת או שלא = אין אמצע
טדי אתה ממש טועה!!!
אורך חייב של מיסב המשאבה נגזר ממספר הסיבובים שעשה בימי חייו (קרי שעות מנוע) ותלוי מאוד במתיחות הרצועה.
ולעומת זאת אורך חייהן של כנפוני המשאבה (אימפלר) ואורך חייו של גוף המאיץ, תלויים יותר מכל, בטיב חומר הקירור.
מכאן, שמשאבה שעבדה עם נוזל קירור באיכות ירודה, תרד בביצועיה הרבה לפני שייוצר חופש במיסב.
ראיתי לא מעט משאבות מים, בהם נעלמו כמעט לגמרי הכנפונים, ובגוף המאיץ נוצרו חורים המאפשרים להעביר אצבע בין הגוף לבין הכנפיים.
מסקנה: איכות המשאבה <=> ספיקתה, מתחילה להיתדרדר מיום הרכבתה. קצב הדירדור תלוי בנוזל הקירור. על כך הורחב בשירשור אחר.
בברכה,
קיד.
יצאנו דפוקים....
אתמול היו אצלי כמה אנשים להתקין את הנעילה בסמוראי (אלון נקסוס, חגי k2000) וגם החבר עם הסיקס (oryand).
דיברנו על הבעיה וחגי אמר לנו "דבר ראשון תפרקו טרמוסטט ותראו מה קורה"
אנחנו כמובן "ראש בקיר" אז קנינו אתמול משאבת מים חדשה (240 ש"ח) ושעון חום מכני.
טוב, היום החלפנו את המשאבה (אגב, הישנה כבר נראתה רע מאוד), מתניעים את הרכב ואחרי 2 דקות השעון כבר בחצי של ה"hi".
טוב, עצבניים ומתוסכלים אמרנו נפתח את הטרמוסטט נראה מה קורה.
פתחנו, הוצאנו, סגרנו.....
כמו חדש, מד החום עומד על 1/3.
הטרמוסטט היה תקוע בגלל כל מיני לכלוכים שהיו תקועים בו!!!!
ואנחנו כמו שני אהבלים עובדים שעתיים כדי להחליף משאבת מים.
נו, מילא, החלפנו עוד חלק בתחזוקה המונעת!
ובא לציון גואל....
עכשיו השאלה.
שמנו את הטרמוסטט במים רותחים והוא נפתח בערך חצי סנטימטר, זה סביר?
כמה הוא אמור להיפתח כשהוא חדש ?
תודה
איתי (בשם אורין)
זה טרמוסטט של 75 מעלות C, אז השאלה היא כמה הוא פתוח ב-85 או 90 ולא כמה הוא פתוח ב-100.
קיד.
אאאאה...
כמה הוא אמור לפתוח במקסימום?
איתי,
טרמוסטט זה מכשיר אנלוגי לינארי, זה לא מתג גע-טוק.
השאלה שלך לא רלוונטית.
איחור של 7,8 מעלות בפתיחה משנה את כל תמונת הצינון.
קיד.
נכון, אבל...
אני מניח שעם הזמן הטרמוסטט מאבד את ה"דיוק" שלו וכן יש שינוי של כמה מעלות בפתיחה וסגירה.
אנחנו אמורים לבדוק במדויק את הטמפרטורה שבה הוא עובד?
אם כן, הוא אמור להפתח במלואו ב75 מעלות או רק להתחיל להפתח ב75 מעלות?
בוא נחזור גם לשאלה המקורית, בטמפ' מקסימלית, מה אמורה להיות הפתיחה שלו?
איתי
לדבר זה עוזר.
לשים טרמוסטט חדש - יותר!
יהיה טרמוסטט חדש, אל תדאגו
בינתיים הוא נוסע בלי.
יש תשובה יותר ספציפית לגבי כמה הטרמוסטט אמור להפתח?
איתי
את הניסוי הכרוח במים בטמפ' גבוהות, קליבר ואצבעות עם כביות, אתה מוזמן לבצע לבד.
בברכה ובהצלחה,
קיד.
נ.ב. תכין אלו-ורה.
טדי כתב:
טרמוסטאט= צריך שיהיה -אבל שיהיה תקין.
בדקתי ומצאתי שברכבי אין כלל וכלל טרמו' אם כן נשאלת השאלה מה חשיבותו והאם הוא כ"כ
הכרחי שכן בשרשור הנ"ל אני למד שהטרמ' הינו מקור לבעיות...
הטרמוסטט יכול להוות בעיה רק כאשר הואל לא תקין!
בקיץ הישראלי אין צורך בטרמוסטט אך בחורף הדבר שונה.
בלי טרמוסטט בחורף המנוע יתקשה להגיע לטמפ' עבודה תקינה ומערכת הקירור בעצם תמנע חימום הכרחי לתקינות ועבודת המנוע.
אורין
אם כן נשאלת השאלה מה חשיבותו והאם הוא כ"כ
הכרחי שכן בשרשור הנ"ל אני למד שהטרמ' הינו מקור לבעיות...
מסקנה לא נכונה. אמנם עדיף להוציא את הטרמוסטט כאשר הוא לא תקין, אך זהו תיקון זמני! הגעת הביתה, יש להתקין טרמוסטט חדש ללא דיחוי. למה דומה הדבר: חטפת פנצר, הרכבת ספייר, הגעת הביתה, ברור שתתקן את הצמיג הלקוי. באופן זהה, הוצאת טרמוסטט לקוי, החלף אותו מיד.
אם נמשיך עם אותה אנלוגיה, אזי, טרמוסטט ישן בן 5 שנים, זהה לצמיג ישן בן 5 שנים, אתה לא יודע מתי תתקע. לכן כמו שמחליפים צמיגים ישנים, כך תחליף טרמוסטט ישן.
בקיץ הישראלי אין צורך בטרמוסטט אך בחורף הדבר שונה....
צר לי, תשובה לא נכונה!
אם נמשיך באנלוגית הצמיג, כולם ממלאים אויר עם שעון לחץ. אף אחד לא ממלא אויר לפי "העין" משום שאין לך מושג כמה לחץ הכנסת. באופן זהה, לא ניתן להגיד "בקיץ אין צורך". קיץ הינו דבר בלתי מוגדר במונחי רכב: באיזה מחודשי הקיץ?? מאפריל עד ספטמבר, או אולי מיולי עד אוגוסט. באיזה שעות? במשך כל שעות היום, או רק משעה 11:23 עד 15:47. באיזו לחות יחסית?? רק במישור החוף או גם בשפלה. באיזה גובה ברומטרי? ים המלח או מורדות הר מירון. באיזה טמפ' רק בערבה או גם בירושלים?
אני יכול להמשיך כך לנצח. ברור ש"קיץ"אינה הגדרה לתחום פעולת המנוע. אבל טרמוסטט כן!
בברכה,
קיד.
לא צריך תרמוסטט בקיץ??? :P :P :P
אז בגלל שלא צריך, כשנסעתי בלי, הייתי צריך לפתוח צ'וק בסוף הירידה מירושלים ליממלח בשיא הקיץ??? :wink: :wink:
אם לא היה צריך תרמוסטט, לא היה תרמוסטט. אם הוא שם- צריך אותו. אתה לא רוצה שהמנוע יעבוד קר מדי. זה רע מהמון בחינות.
אסף.
אהלן
סליחה על ההקפצה.
טרמוסטט של סופה יתאים לסיקס?
השאלה היא מבחינת התאמה גם פיזית וגם פונקציונלית.
תודה
איתי
אצלי אין טרמוסטאט לא היה וכנראה שגם לא יהיה
יש מניפה מכנית פנימית ויש ונטה שמופעלת במתג ניפרד. אני מתוך הרגל נוסע עם עין אחת על מד החום כל כמה דקות
סתם הרגל אל תשאלו למה .
לעשות בעיות אני בספק אם זה יעשה הכוונה היא למחסור בטרמוסטאט
אין לי פאן קלאץ' ולא יהיה גם ובוונטה אני מעדיף לשלוט ידני אז איפה פה הבעיה ?
AvigdorAharon
08-08-04, 06:55
איתי כתב:
טרמוסטט של סופה יתאים לסיקס?
טרמוסטט לסיקס (כולל אטם) עולה לא יותר מ 50 ש"ח.
לדעתי זהו לא סכום שכדאי להתעסק איתו (כשמדובר במערכת קירור) אלא אם כן יש לך ביד טרמוסטט של סופה ולא מתאים לך לנסוע ליאנוביץ...
בכל מקרה אני לא יודע את התשובה על השאלה שלך.
אביגדור
מוני דיסקו
08-08-04, 08:19
מנסיון ארוך שנים עם טרמוסטטים ...
הגעתי למספר מסקנות:
1. חיבים חיבים חיבים טרמוסטט. קיץ חורף ממש לא משנה. אם מערכת הקירור שלך טובה המנוע ללא טרמוסטט לא יגיע לעולם לנקודת העבודה (רק בעליה בשיא החום). וגם אם יגיע זה יקח הרבה מאוד זמן.
2. טרמוסטט לא בודקים עם מים חמים בלבד. טרמוסטטים של 75 מעלות ומעלה חיבים לבדוק בסיר שיושב על האש. אחרת לא תגיע לעלום למידה הדרושה.
3. כדאי מאוד להחליף טרמוסטט כל שנתים. אחד ישן עלול להתפס וזה קורא בפתאומיות. ואז לפתע יש "בעיות התחממות בלתי מובנות". עולה כל כך זול כדאי להחליף.
בכלל עם מערכת קירור לא משחקים. כל דבר שנראה קצת בעיתי בודקים ואים יש צורך מחלפים. צינורות מים כדאי באופן יזום להחליף כל 5 שנים (ומטה בהתאם למצבם).
במיוחד כדאי לבדוק את הצינורות הקטנים והנחבאים אל הכלים. משם תמיד תבוא הצרה.
joe, טרמוסטט נועד לשמור את המנוע בטמפ' עבודה אופטימלית כל הזמן, ללא טרמוסטט אתה נוסע קר מידיי או חם מידיי (למרות היכולת שלך להוסיף קירור עם המניפה החשמלית) וכתוצאה המנוע לא עובד יעיל (פחות כח כאשר קר וצריכת דלק גבוהה בכל מצב) ויותר מכך, שחיקה מוגברת של המנוע.
טרמוסטט קיים בכל רכב שאני מכיר, ישנים וחדשים, למה אתה חושב שזה חלק מיותר?
שעת צהריים נסיעה במרכז תל אביב לסיגורים והרכב פשוט לא מתחמם
מסקנה
כשסחבק טועה אז הוא טועה :)
:oops:
נכנסתי ליאנוביץ' שמתי 30 שקלים על השולחן ולקחתי טרמו' 82 + אטם ו נרכיב אותו מאוחר יותר
צודקים וגם אם לא אז בשביל 30 ש"ח שווה להרוס מנוע חדש?????????.
לא
אז מ'כפת לי לשים טרמו'?????
יאללה אתם גדולים
ביי
נ.ב
משהו יודע על דשבורד של סופה שזרוק איפה שהוא ? ו\או דלתות חצי אני מחפש בנרות
דלתות חצי אני מחפש בנרות
תייצר לבד או אצל מסגר זה הכי קל שבעולם
אליקו
אהלן
סליחה על ההקפצה.
טרמוסטט של סופה יתאים לסיקס?
השאלה היא מבחינת התאמה גם פיזית וגם פונקציונלית.
תודה
איתי
למי שרצה לקבל תשובה על השאלה הזאת:
היום הייתי ביאנוביץ כדי לקנות לבחור טרמוסטט של cj
ההבדל? טרמוסטט של סיקס הוא של 82 מעלות ושל סופה...95 (כמובן הכל בצלסיוס)
דרך אגב, טרמוסטט עולה שם 35 (לא היה עודף אז קיבלתי ב30 :lol: )
החבר'ה שם ממש נחמדים ומוכנים לענות על שאלות למרות הלחץ שהיה שם.
מה שכן, ציפית למצוא מקום ענק עם מוסך והכל וגיליתי "גומחה" שיש בה בקושי מקום לחניה של רכב אחד.
איתי
איתי. הגומחה הזו שראית היא בין המחסנים הגדולים בארץ לחלקי חילוף :idea: . קשה מאד להתקיל אותם בחלק שאין להם.
אורי טל.
לא אמרתי שלא
לא שמעת ממני מילה רעה עליהם, להפך, רק דברים טובים.
ולמרות כל הלחץ הם עונים באדיבות ובכיף
פשוט לפי כל מה ששמעתי עליהם ציפיתי למקום ענק
וגיליתי "גומחה"
איתי
קיד היקר
להתנסח יפה זה לא מספיק
ואני באמת מעריך את הבקיאות שלך בחומר העיוני הכללי, רק שיש לך נטיה להכליל מטוסים ואוניות וג'יפים בנשימה אחת , ולא כך הם פני הדברים כי כל פריט מכני נבנה לפי מפרט ודרישות עמידות שונות ולפעמים אותו מוצר מיוצר ע"י אותו יצרן עם אותו מק"ט אבל מחומרים חלשים יותר (אם תרצה פרטים מדוייקים -אספק לך)
אבל מספר המשאבות שבדקתי בג'יפים במשך 25 שנות ג'יפאות נתנו לי את העובדה החשובה יותר מתאורית הנוזלים ושחיקת הכנפונים
העובדה היא שהכשל הראשוני לפני שהולכת המשאבה הוא חופש צירי שמוציא את המשאבה מאיזון ומביא להריסתה כך היה ב80 אחוז או יותר מהמקרים
ולא משנה מה נכתב בשרשורים אחרים זו עובדה ולא תיאוריה
ואל תקח את זה אישי
קיד היקר
להתנסח יפה זה לא מספיק
ואני באמת מעריך את הבקיאות שלך בחומר העיוני הכללי,...העובדה היא שהכשל הראשוני לפני שהולכת המשאבה הוא חופש צירי שמוציא את המשאבה מאיזון ומביא להריסתה כך היה ב80 אחוז או יותר מהמקרים
ראשית - עזוב עיוני, אני רואה ביום עבודה רגיל יותר משאבות מים מפורקות ממה שאתה משער.
שנית - כאן בדיוק הטעות שלך. נוזל או לא נוזל זוהי החלטה "דיגיטלית" של כן/לא שכל הדיוט (לא אידיוט) יכול להחליטה. זורם או לא זורם זוהי החלטה "אנלוגית", הדורשת הרבה יותר מיומנות, על מנת לקבלה.
ולא משנה מה נכתב בשרשורים אחרים זו עובדה ולא תיאוריה
ואל תקח את זה אישי
זהו דיון מקצועי! אילו היו לך את המיספרים של משאבות המים שהוחלפו במסגרת אחריות מוצר,עקב היתחממות מנועים, היית מבין את הקשר בין העובדות לתיאוריה.
בברכה,
קיד.
נ.ב. אם אף אחד לא יביע התנגדות לדבריי, אז יהיה לי משעמם.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.