התחברות

צפייה בגרסה מלאה : ג'יפ "מושבת" לשבוע



דידין
30-12-09, 09:33
הכותרת קצת מטעה, אבל לא מצאתי ניסוח אחר.
אני חושב לקנות רכב נוסף (פרייבט) , כך שמטבע הדברים הג'יפ ישמש אותי רק לטיולי סופשבוע בעיקר.
השאלה הנשאלת , מה הטיפול הטוב ביותר לרכב שיעמוד כל השבוע , האם לנתק את המצבר ולחברו לפני התנעה ?* או להשאיר את הרכב כל הזמן ללא ניתוק המצבר (ואפשרות ריקונו) ?
מה בנוגע להופעת חלודה על הצלינדרים במידה והמנוע לא מופעל במשך כשבוע ? משאבת ההזרקה ?

בתודה - דוד

* הרכב ממוגן מפני גנבה !

נדב42
30-12-09, 10:14
הי,

לא נראה לי שצריך טיפול מיוחד.
באופן כללי שמן מנוע איכותי או תוסף לשמן זה תמיד טוב.

הבעייה היחידה שעשוייה לצוץ אם המצבר קצת חלש זה שהאזעקה תחליש אותו עוד יותר, אבל זה בוודאי שלא מצדיק ניתוק של קטבי המצבר (והאזעקה). שים לב למצבר ואם צריך חבר אותו למטען ביתי מדי פעם לכמה שעות.

להתראות בשטח,

נדב.

חנן-ג'יפולוג
30-12-09, 18:26
ההיילקס שלי משמש בפורמט הזה, של רכב לטיולים בלבד.
שני המצברים שבו מצוידים כל אחד במפסק זרם ראשי משלו, ומחוברים קבוע למטענים אוטומטיים כשהרכב בחנייה. אם אתה בטוח במאה אחוז שאתה תיסע עם הרכב כל שבת, אז אני מניח שאתה יכול לוותר על הטעינה, אבל בד"כ החיים מאלצים אותנו לא לטייל כל שבת.
אל תוותר על ניתוק המצבר.
לגבי השאר: צילינדרים, מש' הזרקה וכו', אין לך מה לדאוג.

דידין
30-12-09, 19:17
תודה ועוד שאלה , מדובר בטרופר דיזל בעל 2 מצברים האם מספיק לנתק רק מצבר אחד (אני מבין שהם מחוברים בטור).
בזמנו בטרקטורים היה מין "מפסק על" שכזה. ידית המורכבת על מתקן המחובר לכבל המינוס שעל ידי סיבובה (והוצאה מהמקום) הייתה "מנתקת" את מצבר. האם משתמשים במתקן כזה עדיין? אם כן, היכן אפשר לרכוש

חנן-ג'יפולוג
30-12-09, 19:54
קשה לי להאמין שהמצברים שלך באמת מחוברים בטור, אבל אם כן, אז ניתוק אחד מהם מספיק.

מפסקים כמו שאתה מתאר עדיין נמצאים בשימוש בטרקטורים ובמשאיות, ובעסקים שמוכרים חלפים לכלים הלו יש מפסקים כאלה לקנייה. המפסקים שציינתי קודם שיש אצלי נלקחו ממשאית וולוו ועולים כ250 ש"ח ליחידה. המפסקים האוניברסליים עולים כמה עשרות שקלים בלבד.

vardi
30-12-09, 20:02
אני חייל והסיפור שלך דומה לשלי.
הסיקס משמש אותי רק לסופי שבוע.
באמצע שבוע אבא שלי מניע אותו נותן לו קצת לעבוד, ולפעמים עושה בו סיבוב לקנות סיגריות.
אני חושב שזו השיטה הכי טובה לשמר את המצב שלו.

nirs
30-12-09, 20:57
בזמנו בטרקטורים היה מין "מפסק על" שכזה. ידית המורכבת על מתקן המחובר לכבל המינוס שעל ידי סיבובה (והוצאה מהמקום) הייתה "מנתקת" את מצבר. האם משתמשים במתקן כזה עדיין? אם כן, היכן אפשר לרכוש

אצלי מותקנת ידית מהסוג שהזכרת.
נותן פיתרון גם נגד התרוקנות של המצבר וגם מסייע במניעת גנבות.

asafk
31-12-09, 20:42
הנה מפסק:
http://e-shetach.co.il/pl_product~130006-000~16~68.htm



כשאתה קונה מפסק ראשי למצברים, שים לב לזרם המקסימלי הרצוף והרגעי שלו. יש בשוק מתגים שנראים נהדר אבל מעבירים רק 50 אמפר זרם רציף.

אסף.

asafk
31-12-09, 20:47
דבר נוסף הוא מטען מצברים. מאריך את החיים של המצבר בצורה משמעותית. אני משתמש במצבר של CTEK, אוטומטי לחלוטין, אמין מאוד. נשאר מחובר על הרכב. מגיעים לחניה- מחברים את האוטו לחשמל. לפני היציאה לדרך מנתקים מהחשמל, מגלגלים את הכבל, ולדרך.

אסף.

דידין
01-01-10, 13:23
תודה על האינפורמציה.
בברור שערכתי עם חשמלאי רכב מקצועי והגון*, הוא שכנע אותי "לרדת" מנושא המפסק למצבר (ובכלל מניתוק המצבר) בתובנה, שניתוק בתדירות גבוהה שכזאת יותר תזיק למערכות המנוע (מחשבים, מערכת שמע,מערכות אזעקה,איתורן וכו...). הפתרון שלו, לא לנתק ,אבל פעם בשבוע לעשות נסיעה " עירונית " עם הג'יפ להשלמת טעינה.**

* לא הייתה לו כל בעייה להרכיב המפסק
** לצערי אין באפשרותי לחבר את המצברים למטען חיצוני.

ושוב תודה לכולם

-->