צפייה בגרסה מלאה : Air Lift הותקן בפוראנר שלי
בכל פעם שהעמסתי את הפוראנר שלי בציוד לשלושה ימים קיבלתי "זווית המראה". הקפיצים האחוריים נדחסו והרכב נראה לא טוב.
מערכת Air Lift נועדה להקשיח את הקפיצים לפי העומס הנתון עליהם. קראתי הרבה חומר והרבה משובים עד שהחלטתי לרכוש. רכשתי דרך הרשת ב- 87$ וחבר טוב שחזר מארה"ב הביא לי את החבילה.
בשבת הורכב. עדיין לא נסעתי עם המערכת החדשה. כך שלעת עתה אוכל לספר רק על תהליך ההתקנה.
תהליך ההתקנה אינו מסובך. בוצע בחניה הביתית בכלי עבודה בסיסיים.
מכיוון שהקפיצים שלי ארוכים מהסטנדרט נאלצתי להתאים ולהוסיף ספייסרים.
התאמת הספייסרים היתה קלה, תושבות גומי של ליפטים הפכו לספייסרים (נרכשו בחנות ציוד הגומי של וירטהיים במפרץ חיפה). 20 ש"ח לאחד.
כדי להתקין את הכריות יש לבצע מספר פעולות פשוטות בלבד:
1. פירוק הקפיצים (לא צריך להסביר את התהליך באתר זה)
2. הסרת הסטופר העליון.
3. קידוח חור במרכז התושבת התחתונה של הקפיצים. החור מיועד לצנרת האויר.
4. השחלת הכריות לתוך הקפיצים.
5. התקנת הקפיצים למקומם.
6. משיכת צנרת אויר והתקנת פיית מילוי אויר (ונטיל).
משך העבודה ארך כ-שעתיים וחצי. בכלים בייתיים.
בהמשך אוסיף צילומים ואמסור את התרשמותי מהנסיעה עם ההתקן החדש.
שבוע טוב לכולם,
ערן CJ
מוצר מעולה ונותן הרבה יותר מהמצופה בהשואה לעלות......תהנה!
הממממ...
המוצר מעולה וממולץ, אין ויכוח, אבל מהתאור שלך, אני חושש שיש לך טעות בהתקנה.
מהמחיר אני מניח שיש לך air lift 1000, בשביל מה הספיסרים?
אולי זה לא ברור (ובוודאי לא מובן מאליו) אבל הפטנט הזה עובד רק על ההקיף של הקפיץ ולא צריך להשען למעלה ולמטה.
השענת הכרית למעלה ולמטה תגרום לבלאי מוקדם ומיותר של הכרית. מצורפת תמונה של התקנה תקינה, שים לב למרווח מלמעלה ומלמטה.
משהו מוזר בתמונה, מצולם חלק קדמי של רכב מסויים. ערן התכוון לקפיצים האחורים של הפוראנר.
לפוראנר אין קפיצי סליל קדימה אלה מוטות פיתול.
טל
טל
תסתכל שוב.
בלם תוף מלפנים?
זה כנראה המתלה האחורי של הויטרה של זיו.
(וכן,גם לי זה נראה כמו מתלה צעצוע של פרייווט...)
בברכה,טושי
ZIVO שלום
קראתי את הערתך ובדקתי את עצמי בהתאם.
על פי הנחיות ההתקנה פעלתי נכון.
ראשית ראה תמונה המציגה את מנח הכרית בתוך הקפיץ, מתוך הוראות ההתקנה.
שנית, הקיט שלי מתאים גם לפוראנר 89-95 וגם לטויוטה סאקויה. על פי הנחיות ההתקנה לסקויה יש לחתוך את הסטופר (מגבל), בגובה 6.75" מתחתית הקפיץ. מדובר באורך מתאים בדיוק לכרית בתוספת דסקאות המיגון.
האם בידיך מידע סותר לכך?
ערן CJ
ועוד תמונה מתוך הפרסום של החברה.
ערן CJ
טל
תסתכל שוב.
בלם תוף מלפנים?
זה כנראה המתלה האחורי של הויטרה של זיו.
(וכן,גם לי זה נראה כמו מתלה צעצוע של פרייווט...)
בברכה,טושי
בויטארה (למעט הגראנד החדשות) סרן חי מאחור ולא משולשים, אז זה גם לא ויטארה ...
זיו, שמא תשתף אותנו מאיפה התמונה ?
להתראות בשטח,
נדב.
לזיו יש גראנד ויטרה חדשה...
שלום לכולם. דיווח ראשוני:
היום ניסיתי את ה AIR LIFT לראשונה. מילאתי אויר בלחץ 35 והרכב גבה למול עיני. משהו כמו 3 ס"מ, כאילו הושם תחתיו ג'ק (מגבה). יצאתי לסיבוב על פסי ההאטה שבישוב שלנו וגיליתי שהרכב התקשח מידי - אבן חלמיש!
הורדתי ל-30 ושוב נסעתי אל פסי ההאטה. התוצאה היתה - שיפור מה... אבל לא מי יודע מה! הרכב היה עדיין קשה כמו כרכרה עם גלגלי עץ.
הורדתי ל-25. פסי ההאטה כבר נראו הגיוניים. המשכתי לכביש מפותל בצד הישוב וגיליתי שזוית הגלגול קטנה. לא עוד שיוט בסגנון סטיישן אמריקני ישן. בנסיעה על שטח קופצני עם אבנים, נדמה שהמערכת מסייעת לבולמי הזעזועים לייצב את התנודות במהירות רבה יותר.
לגבי עבירות, עדיין לא בדקתי את ההשפעה על מהלך המתלה. אני מעריך שתהיה השפעה כלשהי.
בינתיים אני על 25 PSI. ביום שישי אנתק את המוט המייצב ואצא לסיבוב בשטח. לאחר שאלמד את התחושות והשיפור או ההפחתה בעבירות, אדווח.
ערן CJ
סוזי המשתוללת
05-01-10, 00:28
ערן
קודם כל תתחדש
מנסיון שלי עם סט אפ כזה צרך להזהר מלהגיע לסגירת קפיץ שכן הכרית נוטה להצבט בין טבעות הקפיץ ולהתפנצ'ר
מקווה שלא תתאכזב ושתהנה ואם זה יעבוד אז אולי גם אני אזמין:D
ערן
קודם כל תתחדש
מנסיון שלי עם סט אפ כזה צרך להזהר מלהגיע לסגירת קפיץ שכן הכרית נוטה להצבט בין טבעות הקפיץ ולהתפנצ'ר
D
זה קורה כשלא שומרים על קצת לחץ במערכת, לפי ההוראות, המינימום הוא 5 PSI
1- נכון זה מתלה אחורי של GV2006.
2- ל Air Lift מס' מוצרים, חלקם מוכרים לנו ממשאיות ורכבי פאר - וזה קפיצי אוויר.
בד"כ מדובר במוצר "מגומי" (לא מילה הכי מדעית פה..) שחור, שמופיע בשתי צורות בסיסיות:
- כרית רחבה עם תושבות מתכת מובנות.
- מבנה מאורך, חלול מבפנים (או לפחות בחלק התחתון), שיושב על תושבת קונית.
שני המוצרים הנ"ל וה Air lift 1000 מופיעים על עמוד הבית של Air Lift:
http://www.airliftcompany.com/
שימו לב לשוני העקרוני בצורה.
מי שיכנס לאתר שלהם (צד ימין - Load Support) יראה שהם עושים הבחנה בין LoadSupport ו LoadLifter
הראשון (loadSuppoer) מיועד להקשיח השני ( LoafLifter ) מיועד להרמה.
AirLIft 1000 לא מיועד להגביה את הרכב. השימוש הנכון הוא לנפח לפני ההעמסה (ולא לצפות שהוא ירים בדיעבד - למרות שזה מה שיקרה, אם לא מיד אז אחרי 2-3 קפיצות). ה 1000 אמור למנוע שקיעה תחת עומס והקטנת גילגול.
למי שזה מעניין אותו יש להם באתר הסברים.
לגבי התקנה נכונה של AL1000 - אין להם בקטלוג דגם ל GV 2006, אבל בגלל שיש לי הסטוריה עם המוצרים שלהם פניתי אליהם ע"מ להתאים כריות ל GV שלי. הם ביקשו (וקיבלו), משקל הרכב ומידות של הקפיץ והתושבות. תוך כדי ההתכתבות הם הדגישו את העובדה שהכרית עובדת על ההקף של הקפיץ ולא על התושבות (למעלה ולמטה), זה בעצם הפטנט.
הדגש היה במפורש, ברכב לא עמוס יש כחצי אינץ' (ס"מ) רווח למטה ולמעלה. אני מצרף תמונה מהאתר שלהם, שימו לב לעובדה שהכרית לא נוגעת בתושבת התחתונה.
אם הכרית נוגעת בתושבות שהרכב לא עמוס, יש מצב שבזמן עומס הכרית תתרחב לתוך הסיפרלה, ותיפגע.
כמו כן כמו שנאמר פה - יש חשיבות למינימום 5PSI ע"מ למנוע נזק.
לכל המהססים - זה לא הרכב הראשון שלי עם AL1000 , וב GV שלי זה כבר מותקן למעלה משנה, יחד עם בולמי מונו MX6 זה איכות חיים מליגה אחרת (ושיסלחו לי כל הסמוראים המקפצים ;) )
איך שולטים בלחץ הניפוח של ה- AL ?
מה עוד אני צריך בנוסף אם יש לי כבר מדחס (ARB) ברכב ?
(וזאת כמובן בהנחה שקיים דגם מתאים עבורי - ויטארה ארוכה עם קיט קלמיני)
תודה,
נדב.
נדב שלום
ניתן לרכוש את המערכות עם קומפרסור ומערכת בקרת לחץ.
אני רכשתי את החבילה הזולה, עם ונטיל של גלגל רכב.
הרעיון הוא כמו בצמיגים.
כאשר אתה מעמיס את הרכב אתה ממלא לחץ אויר גבוה בצמיגים? אז יש לך עוד ונטיל שבו אתה מקשיח את הקפיצים בהתאם לעומס על הרכב.
ערן CJ
אפשר לרכוש רק את מערכת בקרת הלחץ ולהשתמש בקומפרסור של ARB שכבר קיים ברכב ?
1- כן, אפשר לחבר לכל קומפרסור.
2- מאחר ויש פה כאלו שניכוו (סוזי?), נורא חשוב להדגיש את הנקודה -
הקיט הזה - AL1000 שעולה פחות מ 100$ לא מיועד להגבהה והנמכה של הרכב!!!
הקיט הזה טוב לנו, אנשי ה 4X4, בעיקר ע"מ להתגבר על הפער בצרכים בין נהיגה יום יומית על כביש עם רכב כמעט ריק (נהג בלבד), לבין טיול שטח עם רכב מלא (כולל משקל על הגג).
רוב הקיטים של ההגבהה (של רוב הרכבים), כוללים קפיצים קשוחים יותר. עבור נסיעת שטח עם רכב מלא, זה גישה נכונה, אבל ביום יום, זה פוגע באיכות הנסיעה.
ה AL1000 מאפשר נסיעה נעימה ביום יום והקשחה \ התאמה לפני ירידה לשטח.
כמו שכתב ערן "כאשר אתה מעמיס את הרכב אתה ממלא לחץ אויר גבוה בצמיגים? אז יש לך עוד ונטיל שבו אתה מקשיח את הקפיצים בהתאם לעומס על הרכב."
מי שרוצה קיט הגבהה משתנה, צריך להסתכל על AL5000 ומעלה.
נדב -
"(וזאת כמובן בהנחה שקיים דגם מתאים עבורי - ויטארה ארוכה עם קיט קלמיני)"
אתה לא כותב איזה דגם של ויטארה אבל "מהקיט של קלמיני" אני מניח שהתשובה היא כן יש להם קיט. שים לב, הקטלוג הבסיסי של AL מתייחס לרכב ללא הגבהה!. אם ההגבהה כוללת החלפת קפיצים, הקטלוג לא רלוונטי וצריך לעשות התאמה נקודתית.
שלח להם דוא"ל הם מתקתקים את הנושא .
OK, צברתי ניסיון גם בשטח. התרשמות:
1. היום בחורשן התחלתי בלחץ 30 PSI ומהר מאוד גיליתי שהקשיחות רבה מידי.
2. ניסיתי להפחית אויר ואז גיליתי שלחיצה קצרה מאוד מפחיתה את הלחץ ל-5 PSI. שלא כמו בצמיגים כמות האויר קטנה מאוד וצריך להפחית כמויות אויר קטנות מאוד כדי לשנות לחץ.
3. ב20 PSI הפוראנר חזר לנוחותו הרגילה, אך תגובותיו היו חדות יותר בנסיעת שבילים מהירה.
4. מצאתי שהמערכת מספקת יציבות מוגברת בשטח.
5. בעבירות טכנית מהלכי המתלה לא נפגעו. הפוראנר טיפס מעלות קשים ללא הבדל מורגש.
6. נראה שהמוצר נותן את התפוקה המבוקשת.
ערן CJ
אהלן ערן
מכיוון שגם אני סובל מעט מתופעת ההעמסה על פוראנר (מוגבה) התוספת שלך מאד מעניינת.
איפה אפשר לראות את הרכב ?
ליאור ב.
ליאור שלום.
אני בצפון, נופית.
טל 050-6272516
צלצל וובוא, הקפה עלי.
ערן CJ
שלום
חשבתי להתקין air lift ב PAJERO ארוך 2006, לצורך הגבהה והקשחה של הקפיצים בשטח.
כיוון שבתוך הקפיץ הקידמי יש בולם. ניתן להתקין אותם רק בקפיצים האחוריים.
שם בדר"כ יש עומס נוסף כאשר אני נוסע עם רכב עמוס בשטח.
התכתבתי עם החברה והם טוענים שזה יגביהה לי את הרכב ב 5 ס"מ בערך והמליצו לי על אחד הדגמים של AL1000.
כיוון שהבעיה שלי בשטח בדר"כ היא זוית נטישה ומרווח גחון, חשבתי שזה יפתור לי חלק מהבעיה.
מה דעתכם? האם כדאי להוסיף כריות אויר רק בקפיצים האחוריים, ולהשתמש בהם בצורה דינמית רק כאשר נדרשת עבירות.
תודה
רון
שאלה נוספת לערן
האם שהזמנת את המוצר מהחברה נדרשת לשלם מכס בארץ ?
או שהמוצר פטור ממכס
רון
ה AIR LIFT אכן מגביה בכ 4 עד 5 ס"מ. עם זאת שים לב שמדובר בהקשחה של הקפיץ.
במקרה שלי חבר הביא לי את ההתקן מחו"ל וזה נכנס לתחום ה- 200$ המותרים ליבוא (או משהו כזה...)
ערן CJ
טוב, אז הזמנתי Airlift 1000, ישירות מהחברה.
המוצר עלה 70$, משלוחה 55$ (FedEx) והגיע אלי בלי דרישה לתשלום מכס.
(לא ניסיתי להוזיל את המשלוחה, כי עם USPS בד"כ דברים נתקעים במכס ...)
מאחר והרכב מוגבה מאוד, התאימו לי את הדגם הנכון (אשר מיוצר במקור עבור שברולט לומינה ...), היו נחמדים מאוד, הגיע אלי ליד תוך 6 ימים.
התקנה על הויטארה בימים הקרובים, אחזור לדווח :razz::razz::razz:
נדב.
GodsFather
16-03-10, 13:53
נדב, מיותר לציין אבל בכל זאת - צלם, תעד והכן כתבה, אנחנו נדאג לכל השאר.
נדב, מיותר לציין אבל בכל זאת - צלם, תעד והכן כתבה, אנחנו נדאג לכל השאר.
לא מיותר לציין בכלל, לא חשבתי על זה, מקווה לא לשכוח את המצלמה ...
קבעתי התקנה ליום חמישי בבוקר, אם יהיה ליפט פנוי במוסך.
בשלב ראשון אתקין את הכריות וצנרת האוויר, אבל בלי מערכת בקרה.
מערכת הבקרה המקורית יקרה מאוד, ומכיוון שיש לי כבר קומפרסור ברכב (ARB, הגדול) אז אני מתכנן לבנות מערכת בקרה בעצמי, אבל זה ייקח לי הרבה זמן, כי אין לי כמעט זמן פנוי.
בכל מקרה, מקווה להגיע מחרתיים למערכת מורכבת עם ונטיל בתא המנוע (כל האביזרים לשם כך הגיעו כלולים במוצר)
נדב.
GodsFather
16-03-10, 15:24
בלי תירוצים, תן פירוט מלא, כולל ידיים מלוכלכות והכל.
בלי תירוצים, תן פירוט מלא, כולל ידיים מלוכלכות והכל.
המצלמה שלי יקרה מדי לכיסי ולליבי מכדי לצלם בה עם ידיים מלוכלכות (ואין לי מצלמה בסלולארי), אז את זה לא תקבל... מקווה לא לשכוח את המצלמה ...
בכל מקרה, אני עוד מחכה לראות את התמונות שלך ...
נדב.
טוב, חדשות לא כל כך טובות ...
נסעתי להתקין כבר הערב את הערכה, אך אבוי ... לא מתאימה.
בדיקה דקדקנית הראתה בבירור שהטעות היתה במדידה שלנו והאמריקאיים שלחו מוצר מתאים למה שכתבנו להם, אבל לא לקפיצים של הויטארה ...
המשך יבוא ...
נדב.
בלי תירוצים, תן פירוט מלא, כולל ידיים מלוכלכות והכל.
טוב, אז הערב הותקנה הערכה, על הדרך נתגלתה גם תושבת בולם אחורי גזורה (יום-יומיים גג והיתה נתלשת ...). אחרי התיקון וההתקנה הרכב מגהץ עוד יותר מדהים (קפיצות באוויר, באמפים בשביל המוביל על 80 קמ"ש וכדומה), ובמחיר סביר בכביש (קצת יותר נוקשה). לאור החוויה הראשונית הזו (ב- 20 PSI), כנראה שאמשיך גם למערכת בקרת לחץ אוויר מתוך הרכב ...
תמונות ומדריכים (להתקנת Airlift וכן לתיקון תושבת הבולם) יגיעו בהמשך, הרגע חזרתי מהמוסך ונסיעת המבחן - מקלחת (כדי לקרצף את האבק והגריז מהגוף, ואת החיוך שעדיין מרוח על הפרצוף), ולישון ...
להתראות בשטח,
נדב.
תתחדש ...:p:p:p .
טיול הבא אני עושה איתך סיבוב קטן ...;)
itamar1980
23-03-10, 09:10
אפשר בבקשה קישור לאתר שביצעת בו את הרכישה?
תודה
איתמר
ה AIR LIFT אכן מגביה בכ 4 עד 5 ס"מ. עם זאת שים לב שמדובר בהקשחה של הקפיץ.
במקרה שלי חבר הביא לי את ההתקן מחו"ל וזה נכנס לתחום ה- 200$ המותרים ליבוא (או משהו כזה...)
ערן CJ
אפשר בבקשה קישור לאתר שביצעת בו את הרכישה?
תודה
איתמר
http://www.airliftcompany.com/
לא הזמנתי מהאתר אלא בדוא"ל עם תשלום ב- PayPal
$55 משלוחה, $70-$80 למוצר
נדב.
אפשר בבקשה קישור לאתר שביצעת בו את הרכישה?
עדיף להתכתב עם דבי קירבי - האחראית על יצוא ללקוחות פרטיים.
הכתובת שלה: export@airliftcompany.com
נדב.
בלי תירוצים, תן פירוט מלא, כולל ידיים מלוכלכות והכל.
בדרך אליך, סיפור, תמונות והכל ...
נדב.
GV 2006 מתלה אחורי עם בולם ProComp MX6 מתכוונן (הכפתור למטה)ו Air Lift 1000 :
אני בספק לגבי האם זה מגביה את הרכב ב 4-5 ס"מ - לפחות אצלי זה לא.
זה כן מקטין את השקיעה תחת עומס (זה מגדיל את קבוע הקפיץ), כך שתאורטית עבור משקל מאוד כבד אולי תיווצר תוספת גובה משמעותית?
לחצים - ביום יום אני על 5PSI ( ע"מ למנוע נזק לכרית, אסור פחות), בד"כ לא עובר את ה 15PSI
20 נראה לי מאוד גבוה.
בכל מקרה - מאד מאד מאד מומלץ.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.