PDA

צפייה בגרסה מלאה : נעילה אוט' קדמית לרודיאו- HELP!!



רוכברודאו
17-01-10, 13:36
מעוניין להתקין את הנעילה של אוזילוקר (ייבוא מזוודה)
https://www.independent4x.com/merchantmanager/product_info.php?cPath=46_47&products_id=111

הבנתי שזו הנעילה הקדמית האוטומטית היחידה הקיימת עבור הרודיאו.
מעוניין בקדמית בלבד מפני שהאוטו משמש ברובו לכביש (משפחה) ולכן אחורית אוט' לא באה בחשבון. נעילות ARB זה לא בתקציב.:(

והרי השאלות למקצוענים:
1. האם ה 10 BOLT באמת מתאים לרודיאו 2003? (באתר טוענים שזה מתאים לכל השנתונים - אבל חבל להיתקע עם נועל לא מתאים על הליפט...)
2. האם יש חלוקת מומנט מלאה בין הסרנים ברודיאו או האם זה 50-50? כלומר אם גלגל אחורי ייכנס לסחרור (הצלבה למשל) האם כל הכח במקרה זה עובר לסרן האחורי ואז הסרן הקדמי לא יקבל בכלל כח מניע על אף הנעילה הקדמית? ואם התשובה היא חיובית - האם יש פתרון לזה? לדעתי זו שאלה קריטית כי זה אומר שהנעילה לא תיתן מענה במקרה של שטח קשה (מעלה חד עם בורות למשל). האם אני טועה עם ההנחה הזאת?
3. האם יש חלקים נוספים שאזדקק להם בזמן התקנת הנעילה שכדאי לי להביא במסגרת הנסיעה ארה"בה?
4. כל דגש נוסף יתקבל בברכה רבה!
תודה מראש ובדיעבד לעונים (סוזי אייכה?)
אבשלום

asafk
17-01-10, 22:59
בדרך כלל נועלים אחורי לפני הקדמי. מכמה סיבות, והעיקריות -
בעליה, האחוריים חשובים יותר. יש עליהם יותר משקל ולכן הם מעבירים את רוב הכוח לקרקע. בעליה תלולה, אחורי בלי אחיזה - האוטו לא יזוז גם עם נעילה קדמית.
עומס על מכללי סרן קדמי - אתה מעביר המון עומס בעזרת הנעילה למכללי ההנעה הקדמיים. מכללי ההנעה הקדמית חלשים יותר ממכללי ההנעה האחורית. כאשר נועלים גם אחורי וגם קדמי, עדיין יש חלוקה הגיונית של הכוחות. אבל כאשר נועלים רק קדמי, יהיו מצבים בהם גלגל אחד קדמי מזיז את כל הרכב. וזה לא טוב.

לדעתי לא צריך לפחד מאחורית אוטומטית גם ברכב שנוסע רוב הזמן בכביש. כמעט כל רכבי השטח שלי היו ככה, בלי שום סיפורי זוועה לספר.

אסף.

רוכברודאו
18-01-10, 00:45
תודה - אני מאמין שעקרונית אתה צודק ועדיף להתחיל עם אחורית - אבל.... זה רכב משפחתי עם אשתי על ההגה עם הילדים כל השבוע. אחורית אוט' זה לא בשבילי ולו רק בשביל הפעם היחידה שתידרש יכולת נהיגה טיפה אקסטרה לטפל בסיטואציה שתוקצן עקב הנעילה האחורית. מוכן לטחון מוט הגה/ציריה קדמית אקסטרה, בשביל העקרון הזה.
השאלה שלי היא האם הסרן הקדמי יקבל כח הינע במקרה של סחרור גלגל בודד אחורי - או שמה הגלגל הזה 'יגנוב' את כל המומנט מהסרן הקדמי. מי יודע?

דרור ברלי
18-01-10, 01:09
לטעמי האישי החששות שלך מהנעילה האחורית מוגזמים לחלוטין, ברמת היסטריה. אם המוצר הזה היה מסוכן, הוא לא היה משווק בכלל.

עכשיו לשאלתך: גלגל אחורי מסתחרר לא יגנוב כוח הנעה מהסרן הקדמי, כי ברודאו אין הנעה כפולה קבועה ואין דיפ' מרכזי.

מה שיש לך זה טרנספר פשוט וטוב בעל 4 מצבים:
הנעה אחורית 2H
הנעה כפולה 4H
ניוטרל
הנעה כפולה 4L

כשאתה משולב בהנעה כפולה, הכוח מתחלק שווה בשווה בין הסרנים. מה כל גלגל עושה עם זה? כל עוד יש אחיזה, אין בעיות. אבל אם גלגל מאבד אחיזה? הוא מסתחרר ובן זוגו עומד במקום. מובטל. ואז מי שדוחף/מושך את הרכב זה זוג הגלגלים השני. ואם גם שם צצה פתאום בעיית אחיזה?.... גלגל אחד מכל צד מפרפר במקום והרכב לא מתקדם. מה עושים? כאן נכנסות הנעילות לתמונה.
מתי אתה זקוקים לנעילות? בירידה? כמעט ולא, כי הגרביטציה עובדת לטובתך. במישור? לפעמים כן, אבל נהג מיומן יכול איכשהו לבחור קו נכון, ובשילוב של מינימום תנופה הכי לאט שצריך, הכי מהר שאפשר, להצליח לעבור. הבעיות הן בדרך כלל בעלייה, ותרצה או לא, בעלייה רוב העומס מוטל על הסרן האחורי. זה גם למה ברוב הג'יפים בעולם מכלולי ההנעה מאחור מסיביים וחזקים יותר מהקדמיים. אם נחלק חלוקה גסה, לא מדעית אבל די עקרונית לאחוזים - הרי שבדרך כלל 70-80 אחוז מכושר ה"עבירות" מוטלים על הסרן האחורי. הקדמי נושא בשאר הנטל. לפעמים, במקומות הקשים יותר, ה-20-30 אחוזים הללו הם ההבדל בין "עובר" ל"לא עובר". משום מה אני משוכנע שאם וכאשר תגיע לשם עם הרודאו, סביר להניח שמהר מאוד גם שתי נעילות לא יספיקו לך. אתה פשוט תרצה אוטו אחר... עם מרווח גחון גדול יותר, עם גלגלים גדולים יותר, עם זויות מרכב טובות יותר, עם הרבה פחות פלסטיק....

וזה גם למה אין שום טעם להתקין נעילה קדמית לפני שיש לך אחורית. אם בכל זאת תתקין קודם כל נעילה קדמית, אני ממש לא יודע עד כמה תרגיש בשיפור בעבירות, אבל אני משוכנע לחלוטין שאתה תעמיס המון על מכלולי הסרן הקדמי. זכור - ביותר מדי סיטואציות, זו תהיה ציריה קדמית בודדת, פעמון בודד, שיסחבו את כל הרכב. זה ממש לא מתכון לבריאות המכלולים. לא יודע אם התנסית כבר בשבירות בשטח, אבל זה ממש לא כיף שטיול שתכננת המון זמן נהרס, וגם די יקר...

רודיאו
18-01-10, 10:04
כבעלים של רודיאו שמטייל בשטח מזה 3 שנים, אני ממליץ שתוותר על שתי הנעילות. ולמה?
לגבי הנעילה האחורית, אתה צודק בהחלט. מי שלא נהג ברודיאו לפחות כמה ימים טובים, לא מבין את כמות הכוח שהרכב הזה מוציא לגלגלים האחוריים. בשבועות הראשונים על הרכב, יצא לי פעמיים כמעט לאבד שליטה בסיבוב על כביש רטוב, רק בגלל לחיצה קצת חזקה מדי על הדוושה. הדבר עוד יותר מסוכן אם יש לך צמיגי שטח (ממליץ בחום על BF Goodrich A/T) שמקטינים את האחיזה בכביש. עכשיו ברור לי שכולם יקפצו ויגידו שאני לא יודע לנהוג, אבל אני מבטיח לך שאני אחד מהנהגים עם רגל יותר קלה על הגז. אין מה לעשות, לטוב ולרע לרכב הזה יש מנוע בשרני.
לגבי נעילה קדמית, ממה שידוע לי מהפורומים כאן, נעילה קדמית משפיעה גם על ההיגוי, וזו אולי עוד בעיית בטיחות. אין לי שום ניסיון אישי בזה, אז אני משאיר את החלק הזה לתגובה למביני עניין.
לגבי היכולות של הרודיאו בשטח, ברודיאו יש לך מאחור דיפרנציאל מגביל החלקה. נכון, זה לא קרוב אפילו לנעילה אוטומטית אבל זה הספיק לי בלא מעט מקומות קשים למעבר. בסופו של יום, מה שיקבע איך ואיפה תעבור זה הניסיון שלך בנהיגת שטח. אני יכול לספר לך שעברתי בקלות במקומות שלנד-קרוזר קצר עם נעילה אחורית בקושי עבר. ולא בגלל שהרכב טוב יותר אלא בגלל בחירת נתיב טובה יותר.
ואם כבר שטח, אז גם כאן צריך לקחת בחשבון שלרודיאו יש מנוע חזק, מה שאומר שצריך לעבור מכשולים עם רגל מאד מאד עדינה על הגז וכמעט אך ורק ב- LOW (לרכב ב- High יש נטיה לא לזוז ואז לקפוץ בבת אחת, מה שבעיקר עוזר להישתל על סלע נחמד). אם נוהגים עם רגל קלה אז הרכב כמעט ולא נכנס לסחרור גלגלים והדיפרנציאל מגביל ההחלקה מצליח לעשות את העבודה לא רע.

מקווה שעזרתי במשהו...

רוכברודאו
18-01-10, 12:04
"לגבי היכולות של הרודיאו בשטח, ברודיאו יש לך מאחור דיפרנציאל מגביל החלקה. נכון, זה לא קרוב אפילו לנעילה אוטומטית אבל זה הספיק לי בלא מעט מקומות קשים למעבר. בסופו של יום, מה שיקבע איך ואיפה תעבור זה הניסיון שלך בנהיגת שטח. אני יכול לספר לך שעברתי בקלות במקומות שלנד-קרוזר קצר עם נעילה אחורית בקושי עבר. ולא בגלל שהרכב טוב יותר אלא בגלל בחירת נתיב טובה יותר.
ואם כבר שטח, אז גם כאן צריך לקחת בחשבון שלרודיאו יש מנוע חזק, מה שאומר שצריך לעבור מכשולים עם רגל מאד מאד עדינה על הגז וכמעט אך ורק ב- LOW (לרכב ב- High יש נטיה לא לזוז ואז לקפוץ בבת אחת, מה שבעיקר עוזר להישתל על סלע נחמד). אם נוהגים עם רגל קלה אז הרכב כמעט ולא נכנס לסחרור גלגלים והדיפרנציאל מגביל ההחלקה מצליח לעשות את העבודה לא רע."


הלוואי וברודיאו 2003 היה נשאר משהוא מהLSD (מוגבל החלקה). 80K ק"מ והוא כבר טחון. אתה בר מזל אם שלך מתפקד... נסיון בשטח-יש גם יש. אבל בתור אחד שנהג הרבה עם ובלי נעילות בעבר (מגנום) אני יודע איזה צ'ופר רציני זה ברגע הנכון.. זה יכול להיות ההבדל בין לעלות או 'ללכת מסביב'. (או לעלות עם הרבה גז ושאריות מהאוטו לאורך העלייה)..
בקיצור קיוויתי למידע תומך נעילה קדמית אבל מודה שדברי דרור עושים שכל. אולי צריך לחסוך ל ARB אחורית קודם? :cry:

-->