PDA

צפייה בגרסה מלאה : המרכז הראשון בעולם למכוניות חשמליות



amimiller
08-02-10, 11:50
להזמנה ותיאום ביקור
WWW.BETTERPLC.CO.IL

יונתןמצפה
08-02-10, 12:55
אני רוצה יותר פרטים...
האתר שקישרת אליו לא ברור בעליל! בעמוד של מי אנחנו- http://www.betterplc.co.il/category/shai_agassi כתוב בליל של מילים שלא ברור מה הוא בדיוק אומר.
אבל משהו הרבה יותר הזוי בעיני- זה דווקא העמוד הזה: http://www.betterplc.co.il/category/shai_agassi . לא ברור לי איך יושב ראש מועצת המנהלים של חברה שכל חזונה הוא עולם ירוק, ללא זיהום אוויר, עם אנרגיות מתחדשות וכו'... הוא הבעלים של חברות רבות שדואגות כל העת להשמיד עוד ועוד איזורים טבעיים ייחודיים. :confused:

דרור ברלי
08-02-10, 13:37
אל תטעה ותייחס לו כוונות ירוקות מדי. כל חזונו (הלגיטימי) של האיש הזה הוא לעשות עוד ועוד כסף. והוא די טוב בזה, יש להודות.

amimiller
08-02-10, 16:43
אני רוצה יותר פרטים...
האתר שקישרת אליו לא ברור בעליל! בעמוד של מי אנחנו- http://www.betterplc.co.il/category/shai_agassi כתוב בליל של מילים שלא ברור מה הוא בדיוק אומר.
אבל משהו הרבה יותר הזוי בעיני- זה דווקא העמוד הזה: http://www.betterplc.co.il/category/shai_agassi . לא ברור לי איך יושב ראש מועצת המנהלים של חברה שכל חזונה הוא עולם ירוק, ללא זיהום אוויר, עם אנרגיות מתחדשות וכו'... הוא הבעלים של חברות רבות שדואגות כל העת להשמיד עוד ועוד איזורים טבעיים ייחודיים. :confused:
סה"כ ראתי את כתובת האתר במגזין של החברה להגנת הטבע, אין יותר פרטים.

יונתןמצפה
08-02-10, 16:46
חבשתי שאתה יודע יותר על מה מדובר.

amimiller
08-02-10, 16:50
עוד מידע.
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3845444,00.html

רון נחמן
08-02-10, 17:08
אל תטעה ותייחס לו כוונות ירוקות מדי. כל חזונו (הלגיטימי) של האיש הזה הוא לעשות עוד ועוד כסף. והוא די טוב בזה, יש להודות.

חבר'ה,
גם דולרים זה מטרות ירוקות ;)

חוץ מזה, זה לא משנה שהמטרה שלו לא טהורה. אם טוהר היה מביא לאיזשהו שינוי, לא היינו בבוץ עם נפט (תרתי משמע). העובדה שהבן אדם מתכנן להרוויח כסף ממכוניות חשמליות היא התקווה היחידה שיתחילו להסתובב יותר כאלה,
ולנו בהחלט יש אינטרס כזה (הרבה יותר קל לבנות רכב שטח בלי טרספר ודרייבשאפטים :cool:)

גיא
08-02-10, 18:13
היתה כתבה בחדשות אתמול והוא התרייאן והסביר על האתר והנסיעת מבחן שאפשר להזמין שם.

בדיוק חשבתי לי היום משהו כזה.

מנוע קטן כמו של קטנוע שכל מה שהוא עושה זה להריץ אלטרנאטור. ( כמו רכבת למשל )
מחובר למצבר שמחוברים אליו 4 מנועים חשמליים - אחד לכל גלגל.

היה פה פעם שרשור על מנועים שנימצאים בתוך הגלגל .. אבל אני מניח שלצורך המשחקים שלנו גם מנוע עם שרשרת וגלגש יספיק....

רכב עבירויות ?

איך שולטים על כל מנוע בניפרד .. זה החלק של האנשים החכמים.

דרור הראל
08-02-10, 18:13
אין ספק חבורה נחמדה,

אחד גנרל שעיקר הירוק שהוא מכיר הוא מדים ולדעתי לא ראה ירוק או חשב ירוק מימיו,אולי רק הירוק של מכשירי ראיית לילה.

השני-גאון הייטק,קאפיטליסט מהזן החדש בעל חיבורי ישירים לפיטמת השלטון.מסוג הגאונים שבזכותם איבדנו כולנו חלק מהפנסיות שלנו.

השלישי-מאלופי העולם בחיבור הון ושלטון,בעל אחד הארגונים האכזריים והנצלנים ביותר של אדם וטבע.

כל מה שעומד מול עיניי השלשיה הנ"ל(ואני מוכן לעשות לגנרל הרבה הנחות),היא לביתם ולביתם בלבד,וזה דרך ניצול קשרי שלטון ענפים-כשהנשיא המדינה בכבודו ועצמו מהווה את מקדם המכירות מספר אחד של החברה.

רק בריפובליקת בננות כמו שלנו,יכולה שלישייה כזו לחבור(סליחה,זה קורה גם בכמה ממדינות אפריקה עם שלישיות מקבילות של ישראלים) להרים כזה פרוייקט שהוא ברמת תשתיות של מדינה שלמה-והם יצליחו לגרום לכולנו לשלם להם יותר,על מכוניות פחות וטובות ולא יהיה לזה שום קשר לאיכות החיים שלנו.
מה שבאמת יהפוך אותנו ל"בטר פלייס" זה תחנות כח מופעלות גז ולא פחם-אבל מיזה החבורה הנ"ל לא תרוויח כסף.

רון נחמן-כשאתה תעשה את דרך הבשמים עם רכב חשמלי,אני אעשה מנגל באמצעות תאים סולרים.

אנחנו רק נפסיד מהחבורה הנחמדה הזו והרבה.

דרור הראל

Micha
08-02-10, 21:09
לא להתבלבל.
המיזם מציג חזות ירוקה אבל המטרה האמיתית שלו היא למכור חשמל.
זאת חברת אנרגיה לכל דבר. מכוניות ממש לא מעניינות אותם
עד שהרכב להם יהיה מוכן , יהיו עוד (ויש כבר חשמליות שנוסעות בלונדון) אבל מבחינתם, כשרשת הטעינה תהיה פרוסה, הם ישיגו את מטרתם.

דרור הראל
08-02-10, 21:33
למכור חשמל?
אם זו המטרה,אז במצב תחנות הכח בארץ מדובר על הגברת הזהום באופן משמעותי,להשוות בין מיזם למכירת אנרגייה בישראל לפעולה "ירוקה" זו הונאה,אין מילה אחרת.

דרור הראל

ד ו ר ו ן
08-02-10, 21:38
למכור חשמל?
אם זו המטרה,אז במצב תחנות הכח בארץ מדובר על הגברת הזהום באופן משמעותי,להשוות בין מיזם למכירת אנרגייה בישראל לפעולה "ירוקה" זו הונאה,אין מילה אחרת.

דרור הראל
לא חדש וכבר עלה כטענה עיקרית כנגד הפרויקט.
אמנם המכוניות "ירוקות" אבל מאיפה יגיע החשמל לטעינת המצברים?
מעוד תחנות שיזהמו בסופו של דבר יותר מהמכוניות..

ומה עם התשתיות שידרשו שטחים לבניית תחנות?
ומה עם סילוק הסוללות המשומשות-יפתחו עוד רמת חובב?

דרור הראל
08-02-10, 22:09
דורון,

כמו שאתה כבר יודע,גם המכוניות החשמליות נכון להיום אינן ירוקות אלה להפך,במצב שוק האנרגיה הנוכחי היתרון היחידי של מכונית חשמלית היא מניעת זהום מיידי בתוך הערים.

את הנושא הירוק די טחנו בשרשור "הדיקטטורה הירוקה" אותי מה שבעיקר מגעיל בפרוייקט הזה,הוא החיבור הבלתי נמנע בתרבות שלנו בין הון לשלטון ואפשר להוסיף גם לצבא.
רק חיבור כזה מכוער יכול לחבר בין מפעלי ים המלח לשמירה על איכות הסביבה,הרי הפרוייקט הזה הינו אחיזת עיניים ענקית,משום הסיבות שהוזכרו למעלה ומשום האופי הכפייתי של הפרוייקט הנ"ל.זה כמו להתחיל לבנות מגדל באמצע והדיירים יהיו חייבים להשלים לבד את היסודות והגג.
החבורה הנ"ל תקים נקודות תדלוק,לאחר שנקודות התדלוק יהיו קיימות,לממשלה לא תהיה ברירה אלה לייצר חקיקה שתעדיף מכוניות חשמליות לעומת מכוניות אחרות והתוצאה תהיה כמובן העלאת מיסים לכלי הרכב "הלא ירוקים",ליבואנים ישתלם להביא רכבים חשמליים,חברות הליסנג יקנו וכולנו נהיה תקועים עם "פריוס,ליטר בנזין או סולר יעלה 14 ש"ח,הטסט יהיה יקר פי שניים וכן הלאה.
הדבר היחידי החיובי שעלול לצאת מאונס שכזה הוא שיטפלו סוף סוף בתחנות הכח הפחמיות.

ככה בלי דיון ציבורי,בעלי ההון והחרבון יקבעו לנו איך לחיות ואנחנו גם נצטרך לשלם על זה.במדינה שלנו עם התרבות הפוליטית הקלוקלת והכאילו דמוקרטית שלנו זו תהיה פגיעה אנושה בחופש שלנו לחיות כמו שאנחנו רוצים ומי שחושב שמדינה למשל שמחוקקהה ופקידהה מחסלים כל תרבות פנאי מוטורי היא מדינה דמוקרטית חופשית אמיתית שיתעורר.

דרור הראל

אני מתפלל שתחנות התדלוק שהם יקימו יעמדו שוממות כמו פינות גרוז הטנקים בלחץ אויר בשיזפון

רון נחמן
09-02-10, 00:04
אין ספק חבורה נחמדה,

רון נחמן-כשאתה תעשה את דרך הבשמים עם רכב חשמלי,אני אעשה מנגל באמצעות תאים סולרים.

אנחנו רק נפסיד מהחבורה הנחמדה הזו והרבה.

דרור הראל

לצערי, אני מסכים איתך בנוגע לתוצאות הישירות מהחבורה המפוקפקת הזו - אבל אני עדיין חושב שאם זה ייצור הד תקשורתי מספיק גדול (בעולם, כמובן, לא בביצה הקטנה שלנו), בצירוף עם עליית מחירי הנפט, זו עשויה להיות ההתחלה של תהליך ארוך, שיסתיים בקנייה של סטייקים על ידך. לא יודע לגבי התאים, אבל מקווה שיהיה טעים.

ודרך אגב, כמובן שבסוף אנחנו נשלם אותו דבר, אם לא יותר. אני סומך על מי שצריך, שיוסיף אגרת חשמל ומס שקט.

zivo
09-02-10, 10:21
התבלבלתם כולכם......

בסה"כ מדובר בחברת נדל"ן.

תקראו את הראיון של מנהלת השיווק שלהם, האחות של שי אגאסי, בגלובס השבוע.
שואלים אותה על תחרות מול יצרניות הרכב עצמם, והיא עונה, אבל לנו תהיה תשתית שהם יצטרכו להשתמש בה...
ראיון גאוני - במסווה של ירוק \ חשמל \ יחסי ציבור ותוך הבנה שבשנים הקרובות אין למכוניות חשמליות טווח רציני, מה שיחייב טעינות תכופות, הם יקבלו שורה של הקלות ואישורי בניה בכל הארץ, מה שאומר דריסת רגל.
בסיבוב הראשון, כל "הצעוצועים" שמסוגלים לנסוע 100-150 ק"מ "לתדלוק" יצטרכו את השרות שלהם .
בשלב השני (10-15 שנה מהיום), התחנות האלו ישארו ללא שימוש אמיתי, ואז, רק אז תבוא המכה האמיתית.....מכת הנדל"ן.

יש פה מישהו שיכול להסביר למה בטר-פלס צריכה לפרוס תחנות שלה, ולא פשוט להוסיף עמדות "תדלוק" חשמליות בתחנות דלק קיימות (כמו שקרה עם גז)???

פשוט מאוד - המכונית לא שלהם (רנו, או כל יצרן אחר..), החשמל לא שלהם.... הנדל"ן והשרות לא שלהם...אז מה נשאר, לשנע מצברים חליפיים ברחבי הארץ???? עם הסיפור הזה אי אפשר ללכת לדאבוס :-)

מי שלא מבין אותי, שיילך ללמוד את התרגיל של פישמן ותנובה אקספורט.
תנובה אקספורט היתה החברה הגדולה בארץ לאריזה ויצוא של פרי הדר. היו לה כ 30 בתי אריזה בכל הארץ. שהפרדסנות התחילה לגסוס, פישמן קנה את תנובה אקספורט, שינה לה את השם, והמשיך לתת שירותי אריזה ויצוא עד שזה נגמר. 10 שנים אחרי, הוא נשאר עם תשתית ל 30 קניונים \ מרכזי עסקים בכל הארץ.....
שטחים גדולים, מיקומים אסטרטגים (צומת ביל"ו , צומת צמח, למשל), אישורי בניה, אישור לניהול עסק....



בטר-פלס עצמה לא מפתחת שום טכנולוגיה (משמעותית), כל הרעש זה יחסי ציבור.
בניגוד לצרפת, שם קרוב ל 80% מהחשמל מגיע מאנרגיה גרעינית, במדינות כמו ישראל, שכל החשמל מגיע משריפה של דלקים (וגז), מכוניות היברידיות \ 100% חשמליות לא נקיות יותר מהדור החדש של מנועי הדיזל!
חלק מהסיבה שבטר פלס עושה גלים בארץ ולא באירופה, כי האירופאים מודדים זיהום שונה מאיתנו! אצלנו, כל מני לוביסטים , הובילו לחקיקה מטופשת שבסגרת הדור החדש של מנועי הדיזל (שמזהם פחות ממכונית היברידית) לא יוכל להכנס לערים (בגלל שזה דיזל).
מדברים על ירוק, ובודקים את הזיהום הישיר של המכוניות. מסתירים בכוונה (זה לא משיכחה), את כל מה שקשור לייצור , תחזוקה, והשמדה של אלפי טונות של מצברים.
שום יצרן רציני, ובשום מקום בעולם, לא מתייחסים לפתרונות החשמליים הקימיים כהפתרון, לכולם ברור שזה דור ביניים. רק בישראל מציגים את זה כפתרון האולטימטיבי לדורות הבאים.
לוונטינים כבר אמרנו?

zivo
12-02-10, 21:41
נהיה פה שקט :p
בבקשה, אנחנו לא לבד (בספקות):

http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000538517&fid=855

דרור הראל
12-02-10, 22:05
תודה על הקישור,לפחות אנחנו עכשיו יודעים שאנחנו לא לבד . מגיע לנו האגאסי הזה-המוח היהודי

דרור הראל

יונתןמצפה
13-02-10, 01:56
אני שמח שהאינטואיציה שלי לא הטעתה הפעם. לפחות עכשיו אני גם יכול להבין אותה..
ואיפה כל ה"אירגונים הירוקים" עם כל המאבקים הצודקים שלהם?! שולחים אנשים לתמוך בפרוייקטים סביבתיים חשובים. (ראו הודעה רביעית בשרשור הזה!)

צורה לה, לחברה להגנת הטבע!
אני כבר רואה את האיחוד הבא (אחרי זה עם טללים :evil:) הם בטח יגידו שוב שזה "רק כדי להצליח לשרוד ולחנך את הדור הבא לאהבת הארץ והצלת המדינה מפרוייקטים דורסניים.."

בחיי שזה מעצבן!

יוני5
13-02-10, 23:20
מישהו צריך גלולות נגד אנטי?

אני לא מבין במכוניות ירוקות (אצלנו יש רק רכבים אפורים או צהובים/שחורים) אבל משום מה נראה לי, שייצור חשמל בתחנה אחת מרכזית מזהם פחות מהמון גנרטורים קטנים.
וחוץ מזה שתחנות הטעינה של בטרפלייס ישתמשו בחשמל שלא בשעות העומס, בצורה מרוכזת ואולי אפילו בעזרת תאים סולארים. וזה רבותי, הרבה, הרבה יותר יעיל.

צודק דרור לגבי הזיהום במרכזי הערים, ובאותה נשימה, כנראה שריכוז ייצור האנרגיה לצורך טעינת המצברים של בטרפלייס, פחות מזהם מהשימוש ביחידות הכוח הקטנות - מנועי הרכבים שלנו - אצל כל אחד ואחד מאיתנו.

ואם מישהו יצליח להוזיל את התחבורה, ועל הדרך לעשות מזה כסף, מה רע?

ישר חבורת הסוציאליסטים זועקת "הון-שלטון", ודרור הראל מוסיף משהו כנגד גנרלים. אל תגלו לו שכולם אשכנזים שם, אז הוא באמת יתרגז.
תגיד דרור, אם לא היו שמים את קפלינסקי מנכ"ל אלא את קהלני, גם אז היית מתעצבן? :p

יוני5

ד ו ר ו ן
16-02-10, 01:31
מישהו צריך גלולות נגד אנטי?

אני לא מבין במכוניות ירוקות (אצלנו יש רק רכבים אפורים או צהובים/שחורים) אבל משום מה נראה לי, שייצור חשמל בתחנה אחת מרכזית מזהם פחות מהמון גנרטורים קטנים.
וחוץ מזה שתחנות הטעינה של בטרפלייס ישתמשו בחשמל שלא בשעות העומס, בצורה מרוכזת ואולי אפילו בעזרת תאים סולארים. וזה רבותי, הרבה, הרבה יותר יעיל.

צודק דרור לגבי הזיהום במרכזי הערים, ובאותה נשימה, כנראה שריכוז ייצור האנרגיה לצורך טעינת המצברים של בטרפלייס, פחות מזהם מהשימוש ביחידות הכוח הקטנות - מנועי הרכבים שלנו - אצל כל אחד ואחד מאיתנו.

ואם מישהו יצליח להוזיל את התחבורה, ועל הדרך לעשות מזה כסף, מה רע?

ישר חבורת הסוציאליסטים זועקת "הון-שלטון", ודרור הראל מוסיף משהו כנגד גנרלים. אל תגלו לו שכולם אשכנזים שם, אז הוא באמת יתרגז.
תגיד דרור, אם לא היו שמים את קפלינסקי מנכ"ל אלא את קהלני, גם אז היית מתעצבן? :p

יוני5
אז זהו שלא,
לגבי דרישות החשמל כבר היו מי שבדקו (באופן מפתיע דוקא גורמים "ירוקים" ) והעלו את הבעיה בכך שתידרש הגברת ייצור שבצורה אחרת יעלה את הזיהום הכללי, אין ארוחת חינם במקרה הזה, בכלל לא.
בנוסף,
מה על הקרקעות שהם יזהמו עם המצברים המשומשים?
עתודות הקרקע (אופס, סליחה-נדל"ן) שהפרויחקט הזה ישתלט עליהן במקום לצרף עמדות לתחנות דלק קיימו בתו מרכזי אנרגיה?

יוני,
נראה לי שלא קראת את כל התגובות עד כה-יש שם הרבה תשובות למה שהעלת.

דרור הראל
16-02-10, 17:57
יוני 5,

אני מודיע שאם סוף סוף העדה שלנו תקבל את הכבוד המגיע לה וקהלני ימונה לרמטכ"ל כמו שהבטיחו לנו במערכון של הגשש,הג'חנון יוכרז כחיה מוגנת ויחול איסור חמור לשאת את שם "החילבה" לשווא ,אני קונה פריוס מבקש סליחה מכל האשכנזים על שקיפחנו אותם 50 שנה ומחזיר להם את כל השטחים שלקחנו מהם בנגב,בגליל ובפרוזדור ירושלים.

דרור הראל

zivo
17-02-10, 11:33
בבקשה, יעזור לכם לעשות סדר בטכנולוגיות :
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000539577&fid=1978

יונתןמצפה
17-02-10, 13:18
והתמצית של הכתבה:

ברור גם, כי אותו מקור האנרגיה שישלוט בשוק הרכב ישפיע על שורה של ענפי תעשייה, בין אם גז ותוצריו, מימן, או סוללות ה-lithium-air - שעשויות להפוך את בטרפלייס לקונגלומרט גלובלי, ואת שי אגסי לטייקון.

בשורה התחתונה, (ובלי קשר ישיר לשרשור הזה), מנועי שריפה פנימית נחשבים לאחת מהטכנולוגיות הבודדות אשר שרדו ללא שינוי מהותי כבר כמעט 100 שנה! הסיבה היחידה לעובדה המצערת הזו היא כלכלית, או יותר נכון אינטרסים כלכליים של בעלי ההון הגלובליים אשר הונם מגיע מתוצרי הנפט למיניהם ושמחזיקים את כולנו בביצים ע"י כך. (כמו למשל עידן עופר- בעליהם של בתי הזיקוק).
ידוע כי חברות הרכב כבר פיתחו לפני שנים טכנולוגיות חדשות למנועים שלא מבוססות על נפט. מה שעוד ידוע, זה שבעלי השליטה בנפט העולמי שילמו הוני עתק לחברות הרכב כדי לקנות את הפטנטים הללו ולמנוע מעבר למנועים מבוססי אנרגיה לא פטרו-כימית.
אבל אל דאגה, כפי שהמדינה שלנו מתנהגת, נראה כי אותם תחנות דלק ביתיות חדשניות יהיו כפופות למיסים ותקנים שימנעו מהטכנולוגיה הזו להתפתח לאן שהיא אמורה...
משפחת עופר וחבריה בשלטון לא יישבו בחיבוק ידיים כדי לראות את התכנית שלהם הופכת ללא רלוונטים. הם כבר בטח חושבים על הצעדים הבאים ומקדימים את כולנו.

-->