PDA

צפייה בגרסה מלאה : איך באמת (אבל ממש באמת) צריך להטעין מצבר?



drorotem
18-02-10, 20:14
שלום לכולם,

אמנם עכשיו זה קצת מאוחר לשאול אבל אף פעם לא מאוחר מידי ללמוד ולתקן דרכים...

אחרי שנים של הטענות שעברו (רובן) בהצלחה קניתי היום מטען מצברים חדש, הפעם ל 24 וולט, כדי לחסוך מעצמי את התהליך המייגע של ניתוק המצברים והטענתם בנפרד כל פעם,
בעודי מחבר את המטען החדש בשמחה ובששון עלה בדעתי שאולי כאן זה קצת שונה מלחבר מצבר בודד... כמובן שבדקתי בהוראות שסופקו עם המוצר אבל לא ממש השתכנעתי שאני מבין מה אסור (מה מותר דיי ברור...) מכיוון שכדי לנצל את ה 24 וולט אני חייב להשאיר את המצברים (לפחות את המינוס של מס. 1) מחוברים לרכב.

אני תוהה אם יש דרך ספציפית להטעין מצבר ברכב/אופנוע,
האם חובה לנתק את הפלוס מהרכב אבל להשאיר את המינוס מחובר?
האם מותר לחבר את הרגל המינוס לגוף הרכב או שחובה לחברה ישירות למינוס במצבר?
יש לי עוד כמה שאלות אבל האם מישהו יכול לקום ולעשות את המעשה ופשוט לתת "עשה/אל תעשה" (לדעתי להתמקד בעיקר על ה "אל תעשה") בהטענת מצברים?

תודה מראש על העזרה

asafk
18-02-10, 20:38
אני עברתי למטען "חכם", במקרה שלי של CTEK. העניין הוא שאין "אל תעשה", חבר ושכח. אפשר להשאיר את הרכב "חי, אפשר להתניע אותו כשהמטען מחובר. למעשה, אצלי ההתקנה תהיה קבועה, דרך חיבור חשמל חוף שנמצא בצד הרכב.
אני לא יודע איזה מטען קנית, אבל מבחינתנו, כמשתמשים חובבים, אני לא רואה שום סיבה לקנות מטען שדורש לנתק מצברים או דברים אחרים.

אסף.

meir alony
18-02-10, 23:08
הרכב 12V המצברים 12V המטען 24V.

בכדי לטעון את המצברים אתה צריך לנתק אותם מהרכב לגמרי אחרת המתח הגבוה של המטען יגרום נזק למערכות יקרות.

את המצברים עליך לחבר בטור(מינוס של אחד מהם לפלוס של השני) ואת המטען למינוס ולפלוס הפנויים עם קוטביות נכונה.

לדעתי להטעין את המצברים בנפרד עם מטען 12V היה עדיף.

מאיר

elro
18-02-10, 23:24
הרכב 12V המצברים 12V המטען 24V.



לפי צילום הרכב שבחתימה של פותח האשכול, יש סבירות גבוהה שהרכב 24V והמצברים 24V ...

drorotem
19-02-10, 09:31
הרכב 24v מ 2 מצברים של 12v שמחוברים בטור ("אורגינל" מהייצרן),

אסף,
המטען של... Class, לא יודע אם זה אומר לך משהו (היבואן הוא א.י.ד.פ בע"מ),
מכיוון שאני לא קונה כל חודש מטען למצברים אין לי ממש את הידע מי טוב יותר או פחות,
נסיתי לבדוק שוב בחוברת ההוראות (אנגלית ועברית) ולא מצאתי בשום מקום שאומר לנתק את המצברים מהרכב,
מצד שני הרבה פעמים אני שומע/קורא שאנשים ממליצים לנתק את הפלוס בזמן הטענה, חלקם טוענים שגם את המינוס, אני מבין את הלוגיקה מאחורי הניתוק אבל לא בטוח אם יש בזה 100% הגיון.

בנוסף,
אני תמיד פותח את הפקקים למרות שיש שם חור שבאופן ברור פולט עודפים (שירשור אחר לגמרה לאיך מטפלים בתא מנוע שהוצף בחומצת מצברים... משני הכיוונים...:oops: יפתח בקרוב),
האם באמת צריך את זה או שזה רק טוב לעשות ככה כי.. ככה?

איציק - 4X6ZH
19-02-10, 09:39
איזה רכב זה שיש לו 2 מצברים שאתה חייב להטעין ב 24 וולט ?
או שיש לך ברכב 2 מצברים והשימוש הרגיל שלך הוא 12 וולט ורק לצורך טעינה אתה מחבר אותם בטור ?

איציק

דידו
19-02-10, 11:58
שלום לכולם,

אמנם עכשיו זה קצת מאוחר לשאול אבל אף פעם לא מאוחר מידי ללמוד ולתקן דרכים...

אחרי שנים של הטענות שעברו (רובן) בהצלחה קניתי היום מטען מצברים חדש, הפעם ל 24 וולט, כדי לחסוך מעצמי את התהליך המייגע של ניתוק המצברים והטענתם בנפרד כל פעם,
בעודי מחבר את המטען החדש בשמחה ובששון עלה בדעתי שאולי כאן זה קצת שונה מלחבר מצבר בודד... כמובן שבדקתי בהוראות שסופקו עם המוצר אבל לא ממש השתכנעתי שאני מבין מה אסור (מה מותר דיי ברור...) מכיוון שכדי לנצל את ה 24 וולט אני חייב להשאיר את המצברים (לפחות את המינוס של מס. 1) מחוברים לרכב.

אני תוהה אם יש דרך ספציפית להטעין מצבר ברכב/אופנוע,
האם חובה לנתק את הפלוס מהרכב אבל להשאיר את המינוס מחובר?
האם מותר לחבר את הרגל המינוס לגוף הרכב או שחובה לחברה ישירות למינוס במצבר?
יש לי עוד כמה שאלות אבל האם מישהו יכול לקום ולעשות את המעשה ופשוט לתת "עשה/אל תעשה" (לדעתי להתמקד בעיקר על ה "אל תעשה") בהטענת מצברים?

תודה מראש על העזרה

אם המטען מתוכנן במקור להטענת מצברים , ובמקרה שלך ל24V וזהו מתח העבודה הרגיל ברכבך - אין שום סיבה לנתק מצברים.

דידו
19-02-10, 12:00
אגב,
פתיחת פקקים היא מנהג מומלץ, אין צורך להסירם לגמרי אלא לפתחם ולהשאירם בצורה כזאת שימנעו כניסת לכלוך

לא מומלץ לסמוך על נשמי הפקקים בטעינה חיצונית

asafk
19-02-10, 12:13
להבנתי, פתיחת הפקקים מיותרת כאשר משתמשים במטען מודרני שעובד בזרמים מאוד נמוכים. אם מדובר במטען "גיבור", כזה של חשמלאים שטוען בזרמים גבוהים ובזמן קצר - יש בכך, אכן, הגיון. אבל למה בנסיעה, כשאלטרנטור טוען, לא פותחים את הפקקים? ומה ההבדל? כאן הלוא זרם הטעינה נמוך משל האלטרנטור.
ושוב, המטענים המודרניים מיועדים להיות "חבר ושכח". המטען שלי מחובר לקמפר שבועות ואפילו חודשים. הסיבה היחידה בגינה אני מנתק את ה- של המצבר מהגוף בעזרת מפסק (http://www.e-shetach.co.il/pl_product%7E130006-000%7E16%7E68.htm)בזמן הטעינה, היא שאני פוחד משריפות, לא שום דבר אחר.

אסף.

asafk
19-02-10, 12:13
איזה רכב זה שיש לו 2 מצברים שאתה חייב להטעין ב 24 וולט ?
או שיש לך ברכב 2 מצברים והשימוש הרגיל שלך הוא 12 וולט ורק לצורך טעינה אתה מחבר אותם בטור ?

איציק

לפי התמונה - טויוטה לנדקרוזר סדרה 70 במפרט מנהל הרכב.

אסף.

דידו
19-02-10, 12:33
אסף, לפחות במטען שלי יש מצב טעינה מהירה ומצב איטי
במהיר - חובה על פי ההוראותלפתוח פקקים.

ואם כבר מצברים יש כאן אתר מצויין על מצברים
http://www.batteryuniversity.com/index.htm

drorotem
19-02-10, 16:10
אחלה ותודה לכולם,
אני מקווה שהשירשור יעזור לעוד אנשים שלא סגורים על עצמם,

איציק,
כמו שאסף ניחש אכן לנד קרוזר 73 שמגיעה ככה מהייצרן מותאמת לצרכים... לא אזרחיים בדרך כלל,
יום יבוא וכשיהיה כסף אני ייסב את כל המערכות ל 12V אבל עד אז... זה מה יש.

בסופו של יום,
אחרי לא מעט משחקים של הטענות ונסיונות, אחד המצברים היה מת ובעצב רב נפרדתי ב 490ש"ח על מצבר חדש, על הדרך רכשתי גם בודק מצברים (http://www.lkltd.co.il/web/8888/nsf/ProLookup.taf?_function=details&_ID=130244&PF=13&did=3508&G=10296&lang=HE&SM=10296&_UserReference=3E51009F91FADDB24B7E9AA6) שלפחות בפעם הבאה יהיה לי ברור שאין טעם להטעין את המצבר יותר...

שוב תודה ושבת שלום לכולם ו... שניפגש בשטח :cool:

רותם.

זיו
19-02-10, 17:08
סתם הערה כללית: היה לי לנדקרוזר כזה בדיוק, עם 2 מצברים מחוברים בטור. 4 שנים.
התופעה מוכרת (לדעתי, כמעט בכל רכב עם 2 מצברים בטור) - תמיד יש בעיות עם מצבר "תורן" וכשמחליפים אותו השני מבקש החלפה גם כן. אתה נכנס למין סבב של החלפת מצברים.
אולי זה קשור לצריכות זרם שונות ושימושים שונים מאחד מהם. אני לא ממש בטוח.

asafk
19-02-10, 18:21
זה קשור לזה שאחד מרוקן את השני, ושלמעשה בזמן הטעינה רק אחד נטען והשני בטעינת יתר.
הפתרון היחיד הוא החלפת מצברים בזוגות תאומים.
בעיה גדולה יותר היא כאשר מושכים רק ממצבר אחד מתחים לצרכני 12 שנמצאים ברכב, כמו רדיו, דיבורית וכן הלאה - וכאשר העומסים הללו גדולים מערך של "כלום", המערכת כולה יוצאת מאיזון.

אסף.

איציק - 4X6ZH
19-02-10, 18:37
לצערי נראה לי כשרשור חובבני . של מי שעדין לא הבין שיש לו בסה"כ בעיה לא פשוטה .
חיבור מצברים בטור נראה פשוט אבל גורר אותך לצרור בעיות שרק הולכות ומסתבכות .
ה 24 וולט מיועד לשימוש אחר ( והבעיות נלקחות בחשבון על ידי יצרן המערכת )
ולפעמים אין בררה . ( רכב בטחון שימוש מיוחד )
אתה חושב ומקווה שהמטען 24 יתן לך הגנה \ פתרון לבעיות . :confused:

טעינת שני מצברים המחוברים בטור במשולב עם עוד מערכות חשמל בטעינה ישירה של 24 וולט היא הזמנה לצרות .
ניתוק (-) או כל חיבור אחר אינו התשובה לבעיות . למעשה זה כלל לא קשור לטעינה . זה הגנה על מערכות החשמל של הרכב .

אתה רוצה לחיות עם מערכת 24 וולט .
רק טעינה אישית לכל מצבר בנפרד במטען בעל בקרת טעינה בזרם נמוך !!
ההפסדים \ ההתנגדות של החיבורים \ הקורזויה \ סוגי המתכות של נעלי הכבל והחוטים .
יוצרים למערכת צרכני עומס מזדמנים המשבשים את זרם הטעינה ואת מתח הטעינה של כל מצבר .
זה גורר לטעינת יתר במצבר אחד ולחוסר טעינה במצבר השני .
נכון זה גם קיים בתוך כל מצבר . ( בגלל זה חיי במצבר מתקצרים ) .
אבל כשאתה בונה לעצמך מערכת טעינה חיצונית שלא יכולה להתמודד עם מגבלות הרכב .
אתה נגרר להוצעות ולנזקים .
לכן רצוי להטעין כל מצבר בנפרד ישירות 12 וולט . ולהחליף מקומות של המצברים ברכב . כל כמה חודשים . :o

איציק

דידו
19-02-10, 22:36
סליחה מראש מכל אבירי המצברים..

חיבור שני מצברים בטור לא גורר שום בעיות ואין מצב שמצבר אחד פורק את השני או כל ווריאציה אחרת שנכתבה כאן
נא לא לבלבל בין בעיות במערכת מצברים במקביל למע' מצברים בטור

כאשר אתה מחבר מצברים בטור אתה למעשה יוצר מצבר חדש אשר נותן את סך מתח כל התאים
גם במצבר בודד התאים מחוברים בטור
כל תא נותן 2.2V

תודה וסליחה

asafk
19-02-10, 22:47
קודם כל, אתה צודק בזה ששני מצברים בטור הם בעיה קטנה מאוד יחסית לשניים במקביל (ועל זה יש עוד הרבה מאוד מה לכתוב). וגם נכון ששני מצברים בטור הם למעשה מצבר אחד גדול. אבל הבעיה תמיד היא באיכות החיבורים, ובהפרשי היעילות בין שני המצברים שאינם תאומים. במצבר אחד גדול אין את הבעיות הללו (גם אם התאים השונים בתוך המצבר מעט שונים, עדיין ההבדלים זעירים). במיוחד, כאמור, נוצרות בעיות כאשר מוציאים 12V לצרכנים ממצבר אחד בלבד.
אני מכיר את הנושא לא רע ממשאיות, בהן עושים שימוש ב2 או ב4 מצברים (מחוברים בטור ובמקביל) כדי לקבל 24V ממצברי 12V, ואני חושב שבמשך השנים ראיתי כל צרה אפשרית.
וכאן אני חוזר לשאלה המקורית - טעינה בעזרת מטען - ודווקא כאן (אם אין מטען של טעינה מהירה/ זרם גדול) - אני אומר שאין שום בעיה ושום הוראות מיוחדות.. פשוט לחבר וזהו. להתייחס לזוג כאל מצבר אחד גדול.

אסף.

asafk
19-02-10, 22:49
ושאלת אגב... מה שונה ב75/73 של 24V מ73/73 של 12V ??

אסף.

drorotem
20-02-10, 00:04
לאחר התייעצות עם משהו שאני מחזיק כאחד שמבין אכן אסף ודידו צודקים,
מכיוון שאני לא מפגיז את הרכב באמפרז' גבוה (12A בטעינה המהירה על 2 מצברים של 80 אמפר, אני עוד צריך לבדוק כמה זה באיטית... לא רשום) אין שום בעיה,
בדיוק כמו בסוללות נטענות במצלמה או כל מוצר אחר שמכיל מספר סוללות שמחוברות בטור (ולא במקביל) המטען מתייחס למצברים כיחידה אחת,
איציק, חיבור מצברים בטור לא גורר אף אחד ל"צרור בעיות", צריך פשוט מספיק שכל להבין שזה לא מצבר בודד ולהתנהג בהתאם, הבסיס בחשמל הוא שזרם תמיד ישאף להתחלק בהתאם לצורך בין כל הצרכנים ומכיוון שעקרונית החיבור בין ה + של המצבר הראשון מחובר בכבל ישיר, ללא אלקטרוניקה או כל צרכן פוטנציאלי אחר למינוס של המצבר השני ההפרש בינהם לעולם לא יהיה גדול ברמה של טעינת יתר באחד ואי טעינה בשני,
הבעיה בדיוק כמו שאסף תיאר היא ההתחכמות ה"ישראלית" (או אי שימוש בשכל הישר...) שלי שהובילה אותי לוותר על ממירי ה 24 ל 12 שלא מצאו חן בעיני בגלל הצורה שהתקינו אותם בארץ (כן, בארץ...) ולכן החלטתי לוותר עליהם ופתחתי קו ישיר עם תיבת פיוזים נפרדת לצרכני ה 12V, רדיו, חלונות חשמליים, מצית (שהייתה 24V במקור...???!!!) ועוד מס. דברים שעדיף לא לדבר עליהם פה...
עקרונית כל אחד בנפרד הוא לא צרכן גדול (למעט החלונות שהם רוצחים!) אבל שילוב של רדיו, עם המטען למערכת הניווט, הקשר ולפתוח\לסגור חלון לא ממש תורמים לבריאות המצבר הראשון.

הפתרון שלי יהיה לחזור לממירי ה 24/12 אבל הפעם באיכות טובה יותר, כאשר ההתקנה תהיה בהשגחתי ואותם אני יעביר לתיבת הפיוזים הנהדרת שבניתי :-)
אם כבר מדברים על זה... מישהו מכיר מקום שמוכר ממירי 24 ל 12 עם יותר מ 5 אמפר?
משהו לכיוון ה 10 אמפר... אולי 15... 20???

אסף, לשאלתך מה ההבדלים,
דבר ראשון האלטרנטור תואם ל 12V, מעבר לזה אם אני לא טועה הסטארטר כנ"ל, יש הרבה ממסרים שאני אישית נתקלתי בהם שהם 24V, המנועים של המשאבת מים של השפריצרים למגבים... 24, כל הנורות 24 אני לא בטוח לגבי שאר המכלולים (מת מהירות, טעינה, דלק...)
קראתי באיזה אתר בחו"ל שיש קיט מיוחד של טויוטה של המרה מ 12 ל 24 או מ 24 ל 12
שכולל את כל החלקים הנדרשים, כשיבוא היום אני אתעמק בזה.

איציק - 4X6ZH
20-02-10, 08:23
איציק, חיבור מצברים בטור לא גורר אף אחד ל"צרור בעיות", צריך פשוט מספיק שכל להבין שזה לא מצבר בודד ולהתנהג בהתאם, הבסיס בחשמל הוא שזרם תמיד ישאף להתחלק בהתאם לצורך בין כל הצרכנים ומכיוון שעקרונית החיבור בין ה + של המצבר הראשון מחובר בכבל ישיר, ללא אלקטרוניקה או כל צרכן פוטנציאלי אחר למינוס של המצבר השני ההפרש בינהם לעולם לא יהיה גדול ברמה של טעינת יתר באחד ואי טעינה בשני,
.

כאן אתה מפספס !!

איציק

e-sheta
20-02-10, 10:47
בכתובת המצורפת תוכל למצוא ממירים מ24V
http://www.sollan.co.il/catPage.asp?CategoryID=347&gclid=CPyNobLDgKACFQu7ZwodcEU7vw
בהצלחה .




לאחר התייעצות עם משהו שאני מחזיק כאחד שמבין אכן אסף ודידו צודקים,
מכיוון שאני לא מפגיז את הרכב באמפרז' גבוה (12A בטעינה המהירה על 2 מצברים של 80 אמפר, אני עוד צריך לבדוק כמה זה באיטית... לא רשום) אין שום בעיה,
בדיוק כמו בסוללות נטענות במצלמה או כל מוצר אחר שמכיל מספר סוללות שמחוברות בטור (ולא במקביל) המטען מתייחס למצברים כיחידה אחת,
איציק, חיבור מצברים בטור לא גורר אף אחד ל"צרור בעיות", צריך פשוט מספיק שכל להבין שזה לא מצבר בודד ולהתנהג בהתאם, הבסיס בחשמל הוא שזרם תמיד ישאף להתחלק בהתאם לצורך בין כל הצרכנים ומכיוון שעקרונית החיבור בין ה + של המצבר הראשון מחובר בכבל ישיר, ללא אלקטרוניקה או כל צרכן פוטנציאלי אחר למינוס של המצבר השני ההפרש בינהם לעולם לא יהיה גדול ברמה של טעינת יתר באחד ואי טעינה בשני,
הבעיה בדיוק כמו שאסף תיאר היא ההתחכמות ה"ישראלית" (או אי שימוש בשכל הישר...) שלי שהובילה אותי לוותר על ממירי ה 24 ל 12 שלא מצאו חן בעיני בגלל הצורה שהתקינו אותם בארץ (כן, בארץ...) ולכן החלטתי לוותר עליהם ופתחתי קו ישיר עם תיבת פיוזים נפרדת לצרכני ה 12V, רדיו, חלונות חשמליים, מצית (שהייתה 24V במקור...???!!!) ועוד מס. דברים שעדיף לא לדבר עליהם פה...
עקרונית כל אחד בנפרד הוא לא צרכן גדול (למעט החלונות שהם רוצחים!) אבל שילוב של רדיו, עם המטען למערכת הניווט, הקשר ולפתוח\לסגור חלון לא ממש תורמים לבריאות המצבר הראשון.

הפתרון שלי יהיה לחזור לממירי ה 24/12 אבל הפעם באיכות טובה יותר, כאשר ההתקנה תהיה בהשגחתי ואותם אני יעביר לתיבת הפיוזים הנהדרת שבניתי :-)
אם כבר מדברים על זה... מישהו מכיר מקום שמוכר ממירי 24 ל 12 עם יותר מ 5 אמפר?
משהו לכיוון ה 10 אמפר... אולי 15... 20???

אסף, לשאלתך מה ההבדלים,
דבר ראשון האלטרנטור תואם ל 12V, מעבר לזה אם אני לא טועה הסטארטר כנ"ל, יש הרבה ממסרים שאני אישית נתקלתי בהם שהם 24V, המנועים של המשאבת מים של השפריצרים למגבים... 24, כל הנורות 24 אני לא בטוח לגבי שאר המכלולים (מת מהירות, טעינה, דלק...)
קראתי באיזה אתר בחו"ל שיש קיט מיוחד של טויוטה של המרה מ 12 ל 24 או מ 24 ל 12
שכולל את כל החלקים הנדרשים, כשיבוא היום אני אתעמק בזה.

drorotem
20-02-10, 10:54
איציק,
פתחתי את השירשור הזה כדי למצוא תשובות, לא להתנצח עם חכמולוגים שזורקים לאוויר הצהרות ולא תורחים לגבות אותם בהסברים.
אני מוכן להודות בטעותי בלי למצמץ, רק תסביר לי איפה היא,
מעבר למעט הניסיון שיש לי באופן אישי בחשמל התיעצתי עם פרופסור שלפני שבועיים קיבל תואר של "מדען העשור 2000-2010", תואר ש 2000 מדענים בלבד מכל העולם מקבלים,
בנוסף,
אדם שאני מכיר תקופה מאוד ארוכה ותמיד ייעץ לי בתחום החשמל והאלקטרוניקה (ותמיד קלע בול) נתן לי תשובה דיי דומה.

אני אשמח לדעת איפה בדיוק פספסתי.

איציק - 4X6ZH
20-02-10, 11:37
שלום לכולם,

אמנם עכשיו זה קצת מאוחר לשאול אבל אף פעם לא מאוחר מידי ללמוד ולתקן דרכים...

תודה מראש על העזרה

זאת הבקשה שלך בפתיחת השרשור .

אני מנסה להסביר וחוזר ומדגיש את הנושאים החשובים ( בשחור )
אבל אתה כנראה מתלהב מהתארים שיש לאנשים . ( ואני לא מזלזל בתואר ) .

אנחנו לא מכירים ויש לי הרגשה שאתה בגיל של הבן שלי ;) .

ובכל זאת ממרום 45 שנות נסיון יש לי דבר או שתיים ללמד . :roll:
תחזור לתגובה שלי ותתעמק בסוג הכבלים \ החומרים שמהם עשויים נעלי הכבל . ועוד ועוד .

איציק

איציק - 4X6ZH
20-02-10, 12:09
קח עוד טיפ אחד חשוב ביותר .
DVM יש לך . אז תעמיד אותו על מצב 12 וולט חבר רגל אחת לגוף הרכב ורגל שניה תתחיל לטייל על גוף המצבר ( כן כן על גוף הפסלסטיק ) . תעשה את הבדיקה לא כאשר המצבר חדש .
בדוק לאחר טיול \ אחרי רחיצת הרכב \ אחרי שהכל מלא אבק .
עכשיו תעשה חשבון כמה זרם \ כמה מתח מקבל כל מצבר כאשר אתה מטעין ב 24 וולט
ותכניס למשוואה את גורם הזליגה המזדמנת :(
תחזור על הבדיקה הזאת כמה פעמים בהפרשי זמן שונים .

אז איך בדיוק אתה יכול להבטיח טעינה שווה וטעינה נכונה למצבר ?
זה פחות או יותר מה שהורג את המצברים בחיבור 24 טורי .

אבל כאשר אתה מחבר מטען אישי 12 וולט ישירות למצבר. אתה מבטל את כל הזליגות הפרזטיות שמסתובבות בתא המצברים \ תא המנוע \ כבלי המערכת \ ועוד גנבים שכל הזמן פורקים את המערכת . :rolleyes:

נכון הזליגות מתפתחות כל הזמן וזה חלק מהמשחק למי שעובד 24 וולט .
טעינה למצברים רק עושה להם טוב . ( לכן אתה מבקש להטעין את המצברים )
אז אני טוען מנסיוני שטעינה ישירה של 12 עדיפה על טעינה ישירה של 24

מה לעשות לפעמים הטכנאי בשטח עושה צחוק ממהנדס במשרד .
והמהנדס עושה צחוק על לוח עם כל הנוסחאות . ( שתמיד יוצאות למהנדס טוב )
אבל הטכנאי ממשיך לנסוע
והמהנדס לא פעם מזמין חילוץ

איציק

אייל67
20-02-10, 17:29
אחלה ותודה לכולם,
אני מקווה שהשירשור יעזור לעוד אנשים שלא סגורים על עצמם,

איציק,
כמו שאסף ניחש אכן לנד קרוזר 73 שמגיעה ככה מהייצרן מותאמת לצרכים... לא אזרחיים בדרך כלל,
יום יבוא וכשיהיה כסף אני ייסב את כל המערכות ל 12V אבל עד אז... זה מה יש.

בסופו של יום,
אחרי לא מעט משחקים של הטענות ונסיונות, אחד המצברים היה מת ובעצב רב נפרדתי ב 490ש"ח על מצבר חדש, על הדרך רכשתי גם בודק מצברים (http://www.lkltd.co.il/web/8888/nsf/ProLookup.taf?_function=details&_ID=130244&PF=13&did=3508&G=10296&lang=HE&SM=10296&_UserReference=3E51009F91FADDB24B7E9AA6) שלפחות בפעם הבאה יהיה לי ברור שאין טעם להטעין את המצבר יותר...

שוב תודה ושבת שלום לכולם ו... שניפגש בשטח :cool:

רותם.

רותם,

מה מחירו של בודק המצברים שהזכרת?
אתה רכשת כזה בדיוק מ- ל.כ.?

תודה,
אייל

drorotem
20-02-10, 20:01
אייל,
עלה לי 175ש"ח (150+מע"מ),
נראה לי מחיר סביר במיוחד שאני מוקף ברכבים שחלקם לא מניע כל יום...
חוץ מזה שאני פריק של כלים... :rolleyes:

איציק,
בן 35, אז אני מאמין שאני קצת יותר מבוגר מהבן שלך ואת האמת, גם אני לא איש של תארים,
גם אני סוג של טכנאי שחי ביום יום בין הבבלת העיוני לבין המציאות בשטח, אבל מה לעשות שבין מה שקורה בשטח לבין מה שנכתב בספרים תמיד יש איזה קשר, פשוט צריך למצוא את האיזון בינהם, לדוגמא, השאיפה של הזרם להתחלק בהתאם לצורך (ולא באופן שווה...) של הצרכנים שעל הקו זו מציאות שאי אפשר לחלוק עליה, אחרת כל מוצר שצורך פחות אמפר מהאמפר של המצבר שלך היה עף באוויר.
אני מקווה שלא פגעתי או העלבתי אבל התשובה השניה שלך (הטיפ) היה בדיוק מה שחיפשתי כדעה נוספת, כמובן שאני אבדוק את עניין הזליגה בין הגוף לפלסטיק כי זה מעניין לראות (אתה מתכוון לאבו-מטר, המכשיר הכתום למדידת מתח, זרם וכ'?).

ברור לי שלהטעין כל מצבר בנפרד יותר טוב ובריא, זה מה שעשיתי עד היום, בגלל זה קניתי עוד מטען... שבמקרה מגיע כבר עם 24... (דרך אגב, מתח הטעינה שלו בזמן עבודה במדידה שעשיתי הוא 26.4V), הבעיה שבשביל להטעין כל מצבר בנפרד צריך לפרק את הקטבים כל פעם, לפחות את של ה 24V וזה מעייף באיזה שלב.
פשוט עניין אותי לשמוע מה אומרים אנשים אחרים לגבי צורת הטענה נכונה (יותר?).

בקיצור ולעניין,
בשבוע הקרוב כשיהיה לי קצת זמן אני יעשה פה מעין סיכום של כל מה שנאמר על מנת שלבאים אחרינו יהיה יותר קל להתמודד עם כל השירשור הזה...
אם למישהו יש מה להוסיף אני אשמח לשמוע (אבל לתת הסברים שגם נבין למה הועלתה הטענה)

שבוע נהדר
רותם.

eran4x4
20-02-10, 22:49
לשם טעינת המצברים אצלך בנפרד ממש אין צורך לנתק אותם מהרכב.

אתה מחבר את המטען במקביל למצבר א לטעינה וכאשר היא מסתימת אתה מנתק את המטען ממצבר א ומחבר אותו למצבר ב!

אם יש לך היום שני מטענים אתה יכול לטעון את שני המצברים במקביל רק תוודע שכל אחד הממטענים מסיים את תהליך הטעינה על לסופו.


כאשר יש לך שני מצברים שמחוברים בטור ואתה טוען את שניהם ביחד ובהנחה שהם לא זהים ב 100 אחוז בקיבולת שלהם מצד אחד ומצד שני יש הפרש בכמה "כל אחד טעון" בתחילת הטעינה - אין לך אפשרות לטעון את שניהם בצורה מלאה בלי לגרום לחימום יתר של אחד המצברים ולנזזק למצבר, בכל מקרה בטעינה של 24 תשתמש רק בטעינה איטית לשם הקטנת הנזק למצברים!

whisky
03-01-12, 14:07
לא בדיוק הנושא, אבל אולי יכול לעזור:

מישהו יודע איפה יש נעלי כבל למצבר עם ניתוק מהיר, פעם היה לי כזה בסיטרואן קסנטיה, זה מאוד עוזר לניתוק וחיבור המצבר, ואולי יוכל לעזור לשפר את ה"צרה" שלך.

whisky

גלדיאטור
03-01-12, 14:43
וויסקי אתה יכול לרתך פרפר לנעל כבל הנוכחית

whisky
03-01-12, 14:56
אני מתכוון לנעל עם מנגנון שנפתח כמו ידית, מרימים חלק והנעל נפתחת ומוציאים בשניה את הכבל מהמצבר.

לא קריטי לי, פשוט אולי זה יעזור לפותח השרשור. משהו בדומה לדבר הזה:

http://www.expressleisure.co.uk/quick-release-battery-clamps-pre-wires-with-15-mtr-of-cable-1032-p.asp


(http://www.expressleisure.co.uk/quick-release-battery-clamps-pre-wires-with-15-mtr-of-cable-1032-p.asp)

לביא
03-01-12, 15:22
אהלן
ראה בשירשור המצ"ב תגובה מספר 13.
רכב כמו שלך, 2 מטעני 12V. כבר שנה וחצי ללא דופי. נוסע כ 10000 ק"מ בשנה. מניע בערך פעם בשבוע.
לביא

http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=58402&p=400578#post400578

-->