"", CTEK. " ", . ", . , , .
, , , .
.
"", CTEK. " ", . ", . , , .
, , , .
.
הרכב 12V המצברים 12V המטען 24V.
בכדי לטעון את המצברים אתה צריך לנתק אותם מהרכב לגמרי אחרת המתח הגבוה של המטען יגרום נזק למערכות יקרות.
את המצברים עליך לחבר בטור(מינוס של אחד מהם לפלוס של השני) ואת המטען למינוס ולפלוס הפנויים עם קוטביות נכונה.
לדעתי להטעין את המצברים בנפרד עם מטען 12V היה עדיף.
מאיר
הרכב 24v מ 2 מצברים של 12v שמחוברים בטור ("אורגינל" מהייצרן),
אסף,
המטען של... Class, לא יודע אם זה אומר לך משהו (היבואן הוא א.י.ד.פ בע"מ),
מכיוון שאני לא קונה כל חודש מטען למצברים אין לי ממש את הידע מי טוב יותר או פחות,
נסיתי לבדוק שוב בחוברת ההוראות (אנגלית ועברית) ולא מצאתי בשום מקום שאומר לנתק את המצברים מהרכב,
מצד שני הרבה פעמים אני שומע/קורא שאנשים ממליצים לנתק את הפלוס בזמן הטענה, חלקם טוענים שגם את המינוס, אני מבין את הלוגיקה מאחורי הניתוק אבל לא בטוח אם יש בזה 100% הגיון.
בנוסף,
אני תמיד פותח את הפקקים למרות שיש שם חור שבאופן ברור פולט עודפים (שירשור אחר לגמרה לאיך מטפלים בתא מנוע שהוצף בחומצת מצברים... משני הכיוונים...:oops: יפתח בקרוב),
האם באמת צריך את זה או שזה רק טוב לעשות ככה כי.. ככה?
, .
.
12 , , - "", .
.
. " .
.
24 ( )
. ( )
24 \ .
24 .
(-) . . .
24 .
!!
\ \ \ .
.
.
. ( ) .
.
.
12 . . . :o
קודם כל, אתה צודק בזה ששני מצברים בטור הם בעיה קטנה מאוד יחסית לשניים במקביל (ועל זה יש עוד הרבה מאוד מה לכתוב). וגם נכון ששני מצברים בטור הם למעשה מצבר אחד גדול. אבל הבעיה תמיד היא באיכות החיבורים, ובהפרשי היעילות בין שני המצברים שאינם תאומים. במצבר אחד גדול אין את הבעיות הללו (גם אם התאים השונים בתוך המצבר מעט שונים, עדיין ההבדלים זעירים). במיוחד, כאמור, נוצרות בעיות כאשר מוציאים 12V לצרכנים ממצבר אחד בלבד.
אני מכיר את הנושא לא רע ממשאיות, בהן עושים שימוש ב2 או ב4 מצברים (מחוברים בטור ובמקביל) כדי לקבל 24V ממצברי 12V, ואני חושב שבמשך השנים ראיתי כל צרה אפשרית.
וכאן אני חוזר לשאלה המקורית - טעינה בעזרת מטען - ודווקא כאן (אם אין מטען של טעינה מהירה/ זרם גדול) - אני אומר שאין שום בעיה ושום הוראות מיוחדות.. פשוט לחבר וזהו. להתייחס לזוג כאל מצבר אחד גדול.
אסף.
... 75/73 24V 73/73 12V ??
.
,
' (12A 2 80 , ... ) ,
( ) ,
, " ", , + , ,
"" ( ...) 24 12 (, ...) 12V, , , ( 24V ...???!!!) . ...
( !) , , \ .
24/12 , :-)
... 24 12 5 ?
10 ... 15... 20???
, ,
12V, ", 24V, ... 24, 24 ( , , ...)
" 12 24 24 12
, .