PDA

צפייה בגרסה מלאה : על איזה מטען מצברים אתם ממליצים?



אייל67
25-02-10, 14:12
מעת לעת, לאחר שהג'יפ עומד מס' ימים, אני בבעיה עם המצבר. לא יודע אם זליגת הזרם מוגזמת, או שטבעי כי לאחר שבוע או קצת פחות, לא ניתן להניע (בהנחה של מצבר במצב ממוצע, לא חדש, לא עתיק).

במצבים אלו שוב עולה בי המחשבה אולי לרכוש מטען מצברים.

עכשיו לשאלות:

חוסר יכולת להניע לאחר השבתה של שבוע זה תקין?
אילו קריטריונים משמשים להבחנה בין מטען א' למטען ב' (קיימים פערים עצומים במחירים)?
מה ההבדל בין מטען אלקטרוני למטען סטנדרטי? (אסף, ציינת באחד השרשורים כי אתה משתמש במטען אלקטרוני של CTEK - איזה דגם?)
האם המטענים כוללים מנגנון להגנה מפני טעינת יתר?
התאמת מטען למשימה/מצבר - כיצד?

כל דגש ותובנה יתקבלו בברכה,

אייל

idanw
25-02-10, 14:31
מטען רגיל - טוען בזרם נתון, עד שמנתקים אותו.
מטען אלקטרוני (נקרא גם אוטומטי) - ברגע שהמצבר מגיע לטעינה מלאה, הוא מפסיק לטעון, וממשיך על פי הצורך - אין חשש לטעינת יתר.
פרמטר נוסף הוא ההספק, לצורך העניין, מטען מצברים 6 אמפר שעה, יטעין מצבר של 60 אמפר כשהוא ריק לגמרי ב 10 שעות.

רכב תקין שעומד שבוע ולא מניע, משמע שיש זליגת זרם או מצבר לא תקין.

עידן

Neilman
25-02-10, 15:02
עידן, אם אנחנו כבר בעניין של מטענים.... אתה מתכוון להתחיל למכור גם מטענים של CTEK?

nir.samo
25-02-10, 15:10
יש לי CTEK 3600 (http://www.ctek.com/EN-GB/Multi-XS-3600.aspx?p=technical), עלה 360 ש"ח מאיביי כולל משלוח.
אני משתמש רק להטענת מצבר מנותק אך ניתן גם להתקין אותו ברכב בלי לנתק את המצבר.
ככל שהמטען יותר חזק (ויקר) הוא יכול להטעין מצברים יותר גדולים ובפחות זמן.

נדב42
25-02-10, 15:31
לא מדוייק ...


מטען רגיל - טוען בזרם נתון, עד שמנתקים אותו. נדב: לא נכון. במתח קבוע, והזרם יורד ככל שהמצבר נטען
מטען אלקטרוני (נקרא גם אוטומטי) - ברגע שהמצבר מגיע לטעינה מלאה, הוא מפסיק לטעון, וממשיך על פי הצורך - אין חשש לטעינת יתר. נדב: לא מכיר אותם ולכן לא יכול להגיב ...
פרמטר נוסף הוא ההספק, לצורך העניין, מטען מצברים 6 אמפר שעה, יטעין מצבר של 60 אמפר כשהוא ריק לגמרי ב 10 שעות. נדב: לא נכון. קודם כל "אמפר-שעה" זו יחידת קיבול או אנרגיה.
מטען של 6 אמפר יכול לספק מקסימום של 6 אמפר, אבל שוב, ככל שהמצבר נטען, מפל המתחים יורד ואיתו זרם הטעינה, ולכן ייקח למטען הזה הרבה יותר מ- 10 שעות לטעון את המצבר לחלוטין.

רכב תקין שעומד שבוע ולא מניע, משמע שיש זליגת זרם או מצבר לא תקין. נדב: מסכים.

עידן

בכל מקרה גם מטען פשוט וגם משוכלל, כל עוד הם תקינים, ניתן להשאיר מחוברים לאורך זמן.

ישנם מטענים "מהירים" ו- "פשוטים" אשר פשוט טוענים במתח גבוה יותר, ואותם לא מומלץ להשאיר מחוברים זמן רב מדי.

לי יש בבית מטען מהסוג הישן של בוש, והוא גם מאוד ישן, ולא מצאתי סיבה לקנות חדש או משוכלל יותר. כאשר נזקקתי לעזרתו פשוט השארתי אותו ללילה בתוך תא המנוע (הוא מספיק קטן) וזהו. גם אם הוא לא הטעין את המצבר ל- 100 אחוז קיבולת, זה בהחלט הספיק.

נדב.

דידו
25-02-10, 18:53
ואפשר גם לשים מגן מצבר..
ולא צריך טעינה ומונעים את הנזק שנגרם למצבר כתוצאה מפריקה
גילוי לא נאות בכלל- אני מוכר כאלה.

אייל67
25-02-10, 19:20
ואפשר גם לשים מגן מצבר..
ולא צריך טעינה ומונעים את הנזק שנגרם למצבר כתוצאה מפריקה
גילוי לא נאות בכלל- אני מוכר כאלה.

דידו,

התוכל לפרט קצת?
מה זה עושה ואיך זה עובד?
היכן מותקן? מחיר?

אייל

eran4x4
25-02-10, 20:19
ואפשר גם לשים מגן מצבר..
ולא צריך טעינה ומונעים את הנזק שנגרם למצבר כתוצאה מפריקה
גילוי לא נאות בכלל- אני מוכר כאלה.
מגן מצבר מנתק כאשר המצבר כמעט ריק ולמצבר בעצם כבר נגרם נזק מזה שהוא הגיע למצב הזה וממשיך להיגרם כאשר הוא ממשיך להיות במצב של חצי \ שלשת רבעי מרוקן, תוסיף לזה שעכשיו אתה גם אמור להניע עם המצבר נטול האנרגיה ובכך לקצר עוד יותר את חייו ואת הקיבולת של המצבר.

asafk
25-02-10, 21:52
אני משתמש ב3600 של CTEK. בשבילי- מצויין. נשאר מחובר קבוע, מתאים למישהו כמוני ששוכח לחבר ולנתק ולבדוק.

אסף.

אייל67
26-02-10, 14:59
מגן מצבר מנתק כאשר המצבר כמעט ריק ולמצבר בעצם כבר נגרם נזק מזה שהוא הגיע למצב הזה וממשיך להיגרם כאשר הוא ממשיך להיות במצב של חצי \ שלשת רבעי מרוקן, תוסיף לזה שעכשיו אתה גם אמור להניע עם המצבר נטול האנרגיה ובכך לקצר עוד יותר את חייו ואת הקיבולת של המצבר.

אז מה הרעיון בעצם ועל מה בדיוק מגינים?
על יכולת התנעה לאחר התרוקנות המצבר ברובו, אבל לא על המצבר עצמו ואורך חיו?
או שאפילו להניע אי אפשר לאחר שהמגן נכנס לעבודה ומנתק המצבר??

אייל

דידו
26-02-10, 16:08
אז מה הרעיון בעצם ועל מה בדיוק מגינים?
על יכולת התנעה לאחר התרוקנות המצבר ברובו, אבל לא על המצבר עצמו ואורך חיו?
או שאפילו להניע אי אפשר לאחר שהמגן נכנס לעבודה ומנתק המצבר??

אייל


אני אנסה להיות נחמד ורק אעיר שמי שאין לו ידע רצוי שלא יטעה אחרים...

מגן מצבר מנתק את המצבר ברגע שיש ירידת מתח , במקרה של המגן שאני מדבר עליו-ירידה מתחת ל11.5 -11.8V

זה משאיר לך די והותר מתח להניע אפילו אם אתה צריך מספר סטרטרים או אין דלק בקרבורטור
המגן מאפשר פרק זמן של כ-7 דקות להניע ומאפשר זרם התנעה של עד 100 אמפר
זה בדיוק המוצר שנועד להאריך את חיי המצבר וולא כפי שנכתב כאן בטעות

אכן ריקון המצבר מקצר את חייו משמעותית ומהווה את הגורם העיקרי למוות מצברים
כאמור המוצר מונע מצב זה

אם יש עוד שאלות אפשר כאן לגבי מחיר -330 ש"ח

אייל67
26-02-10, 17:34
דידו,

אפשר הפניה למוצר?

חג שמח,

אייל

חנן-ג'יפולוג
26-02-10, 18:12
להיפך, דידו, מי שמטעה כאן זה אתה, גם אם לא בכוונה אולי.
מצבר סטנדרטי מתחיל להינזק מהרגע שהוא נפרק בשלושה אחוז ומעלה מהקיבולת המקסימלית שלו. כלומר, האופטימלי בשבילו זה להיות טעון 97-100 אחוז, תמיד. כל ירידה מזה מקצרת את חייו.

אז נכון שאם משתמשים במצבר בחניון לילה, אז המכשיר שלך יכול למנוע פריקה מוחלטת והרסנית, אולי קטלנית, של המצבר, ובזה הגדולה של המכשיר, אבל אתה המלצת עליו בשרשור הנוכחי, ליישום לא נכון לאחזקת מצבר. בתור אחד שמוכר את המכשיר אתה חייב להכיר את היתרונות וגם את החסרונות שלו.

אנשים כאן המליצו, בצורה נכונה, על מטען מצברים שישמור על המצבר טעון 100 אחוז, ואילו אתה הצעת להם מכשיר שיאפשר למצבר להיות זמנים ארוכים פרוק עד לרמות של 0-30 אחוז. מצב הרסני למצבר.


מגן מצבר מנתק את המצבר ברגע שיש ירידת מתח , במקרה של המגן שאני מדבר עליו-ירידה מתחת ל11.5 -11.8V


לפי הטבלה המצורפת, מצבר עם מתח נמוך מ11.6 וולט זה מצבר פרוק לחלוטין. 11.8 וולט זה 30 אחוז טעון.

דידו
26-02-10, 20:56
מעת לעת, לאחר שהג'יפ עומד מס' ימים, אני בבעיה עם המצבר. לא יודע אם זליגת הזרם מוגזמת, או שטבעי כי לאחר שבוע או קצת פחות, לא ניתן להניע (בהנחה של מצבר במצב ממוצע, לא חדש, לא עתיק).

במצבים אלו שוב עולה בי המחשבה אולי לרכוש מטען מצברים.

עכשיו לשאלות:

חוסר יכולת להניע לאחר השבתה של שבוע זה תקין?
אילו קריטריונים משמשים להבחנה בין מטען א' למטען ב' (קיימים פערים עצומים במחירים)?
מה ההבדל בין מטען אלקטרוני למטען סטנדרטי? (אסף, ציינת באחד השרשורים כי אתה משתמש במטען אלקטרוני של CTEK - איזה דגם?)
האם המטענים כוללים מנגנון להגנה מפני טעינת יתר?
התאמת מטען למשימה/מצבר - כיצד?

כל דגש ותובנה יתקבלו בברכה,

אייל




חנן-
פותח השרשור תיאר מצב של פריקה עד כדי חוסר יכולת הנעה,ללא המצב שבו לא יכל להניע לא היה יודע שיש פריקה.
כל פעם כזו מזיקה הרבה יותר מירידת מתח ל11.8 V

אינני יודע מהיכן הטבלה שצירפת, הבדיקה האמינה היא בדיקה בעומס- ירידה מתחת למתח של 9.5V משמע מצבר לא תקין, ישנם בדיקות נוספות אך לא כאן המקום

אכן מצבר שנפרק ולו במעט - ניזוק, המצב קורה גם ללא ידיעתך בעמידה עם אורות גבוהים, הפעלת כננת וכו', עדיין ,מניעת הפריקה למתחת למתח המאפשר הנעה בקלות מאריכה מאד את חיי המצבר שלא לדבר על המצב שבו בשטח שכחת מקרר עובד וכו'

בנוסף אם תנתק את המצבר במתח 11.8V ותמתין חצי שעה לפחות , תראה זה פלא המצבר מתאושש ומעלה מתח .

מי שמעדיף לטעון כל זמן שהוא לא נוסע- אולי עדיף...
אני מעדיף פיתרון שיאפשר לי 1- לדעת שישנה בעיה ובמקרה שאני לא בסביבה- להגן על המצבר
2- יאפשר לי עדיין התנעה בכל מצב

כמובן שאין נסיון להטעות אף אחד
וכמאמר חברות האשראי-ט.ל.ח

שבת שלום
דידו

אייל67
15-03-10, 17:13
תודה לכל המשיבים.
הוזמן מטען CTECK שהומלץ כאן, ב- 70$ כולל משלוח.

גם לפתרון בעיית זליגת הזרם נאלץ להתפנות מתישהו ...:(

אייל

BackDoorMan
15-03-10, 22:53
לא נראה שמשווק בארץ , אבל פה מדובר במטען מתוחכם .
למטען Inelco (http://www.inelco.dk/home/) מספר תוכניות טעינה ייחודיות המיועדות למצברים שעברו פריקה עמוקה ובדרך כלל אינם ניתנים להחייאה.

http://www.inelco.dk/userfiles/Image/88813000%20keepower%20small%205%20x%208. jpg

-->