צפייה בגרסה מלאה : נוזל בלמים נעלם מהמיכל
BackDoorMan
22-03-10, 08:07
החלפתי לפני כשבועיים את כל מערכת הבלימה הקדמית ב ZX 1400,
מכלול בלימה של ברלינגו, צינורות ברקס חדשים KST (אחים סמי) צינור ברזל אחד שהברגתו נהרסה
הוחלף באחר שעקב קשיי השחלתו חולק ל 3 מקטעים עם מחברים, בוסטר ומשאבת ברקס .
גם אחרי בלימה בעמידה ,לא מצליח לראות בעין שום נזילה משום קטע בחלק הקדמי ( האחוריים עוד לא נבדקו). לא *מהמחברים החדשים לא מהבנג'ואים ולא מהמשאבה, לפני ההרכבה לא היו נזילות כך שאני
לא בטוח אם יש קשר לברקסים האחוריים .
איך אפשר לאתר נזילה ?
גם עם העלמות הנוזל, הרכב בולם מצויין בכל זאת.
ניקזת אוויר ממערכת הבלימה לאחר ההחלפה ?
BackDoorMan
22-03-10, 08:33
ניקזתי אויר מהמשאבה כשהיא בחוץ ואח"כ מהקדמיים בלבד, אבל אחרי שגיליתי את הנזילה, חשדתי שהיא נובעת מכך שנותרו בחוץ 2 כריכות בהברגת הצינור אל הקליפר, הברגתי החוצה והברגתי מחדש כדי לגלות שנותרו שוב 2 כריכות בהברגה למרות הידוק טוב,
התקשרתי למוסכניק שאני מטפל אצלו מידי פעם והוא אמר שזה מקובל, אחרי פירוק הצינור והרכבתו לא ביצעתי ניקוז נוסף,
הוא הציע לבדוק את האחוריים אבל לפני ההחלפה לא היתה העלמות כלל.
אני אבצע ניקוז טוטלי בקרוב ואדווח.
כמו שכתבת , נקז אוויר מהקדמיים והאחוריים ודווח ...
נ.ב - אחרי כל ניקוז בדוק מפלס שמן ומלא בהתאם .
ניקזתי אויר מהמשאבה כשהיא בחוץ ואח"כ מהקדמיים בלבד, אבל אחרי שגיליתי את הנזילה, חשדתי שהיא נובעת מכך שנותרו בחוץ 2 כריכות בהברגת הצינור אל הקליפר, הברגתי החוצה והברגתי מחדש כדי לגלות שנותרו שוב 2 כריכות בהברגה למרות הידוק טוב,
התקשרתי למוסכניק שאני מטפל אצלו מידי פעם והוא אמר שזה מקובל, אחרי פירוק הצינור והרכבתו לא ביצעתי ניקוז נוסף,
הוא הציע לבדוק את האחוריים אבל לפני ההחלפה לא היתה העלמות כלל.
אני אבצע ניקוז טוטלי בקרוב ואדווח.
תבצע ניקוז מלא של המערכת.
נתק את צינור הואקום של הבוסטר, ובדוק אם אין שם נוזל בלמים.
חנן-ג'יפולוג
22-03-10, 11:55
אם לא תמצא בבוסטר, פרק את התופים האחוריים (אם יש תופים ולא דיסקים), הפשל את גומיות האבק מהצילינדרים וחפש מאחוריהן רטיבות.
BackDoorMan
22-03-10, 15:36
או.קיי,
אם הנוזל במיכל מתחת לקו התחתון , יש בו אויר ?
במקרה הזה עדיף לפרק את המסטר צילינדר לנקז ממנו את האויר בנפרד, ואז להרכיב,
ככה במקום להתחיל לאלץ את האויר לעבור דרך כל המערכת עד ליציאה מפתח ניקוז הקליפרים,
אני מנקז רק את האויר בצנרת עצמה.
סוזי המשתוללת
22-03-10, 15:41
אם אתה רוצה לנקז כמו שצריך מבלי לגרום נזק אל תפמפם
קח קופסת נס קפה מזכוכית והשחל צינור ואקום דרך המכסה עד לתחתית
מלא מעט נוזל בלמים חדש עד שיכסה על פתח צינור הואקום
חבר את הקצה השני של צינור הואקום לניפל ניקוז ופתח
לך תכין קפה עם מה שנשאר מהקופסא ותסתכל על הבועות המפעפעות בתוך המיכל
כשיפסיק הפיעפוע עבור גלגל
ככלל מתחילים מהגלגל הכי רחוק מהבוסטר ומתקדמים אליו משמע ציר אחורי , וסת בלימה אחורי (עם יש)גלגל קדמי נוסע ואחרון גלגל קדמי נהג
אחר כך תבדוק נזילות / העלמות נוזל
BackDoorMan
22-03-10, 15:52
אני חושב שיש וסת בלימה, מדובר בסרן אחורי עם תופים .
לגבי סדר הבלימה , אני אבדוק , אתה כנראה צודק במקרה שלי, אבל במערכת עם ABS הסדר שונה.
BackDoorMan
25-03-10, 22:46
עדכון ,החלטתי קודם לניקוז האויר, לבדוק אם יש נזילה בכל אחד מרכיבי מערך הבלימה.
פירקתי גלגלים קדמיים שוב , לא הצלחתי לאתר נזילה
http://i223.photobucket.com/albums/dd162/zx16v/P1000833.jpg
ואז נתקעתי עם הדראם האחורי, זו פעם ראשונה שיש לי רכב עם תופים, ואחרי הסרת הקאפה,
לא הצלחתי להבין את ההוראות בהיינס , מי מבין מה צריך לעשות פה ?
הבנתי רק שצריך לשחרר בשלב הזה משהו עם פטיש ואזמל עד שיעמוד מול איזה חריץ , ורק אח"כ לשחרר את האום שבמרכז.
לא הבנתי מה לשחרר ולאן.
מי מבין ?
http://i223.photobucket.com/albums/dd162/zx16v/P1000832.jpg
meir alony
25-03-10, 22:57
אם אתה רוצה להוציא את הדראם אתה לא צריך לפתוח את האום שבמרכז.
כמה דפיקות חזקות עם פטיש ונענוע הדראם והוא בחוץ.
למה יש מלא רטיבות בגלגל הקדמי ?
עדכון ,החלטתי קודם לניקוז האויר, לבדוק אם יש נזילה בכל אחד מרכיבי מערך הבלימה.
פירקתי גלגלים קדמיים שוב , לא הצלחתי לאתר נזילה
http://i223.photobucket.com/albums/dd162/zx16v/P1000833.jpg
ואז נתקעתי עם הדראם האחורי, זו פעם ראשונה שיש לי רכב עם תופים, ואחרי הסרת הקאפה,
לא הצלחתי להבין את ההוראות בהיינס , מי מבין מה צריך לעשות פה ?
הבנתי רק שצריך לשחרר בשלב הזה משהו עם פטיש ואזמל עד שיעמוד מול איזה חריץ , ורק אח"כ לשחרר את האום שבמרכז.
לא הבנתי מה לשחרר ולאן.
מי מבין ?
http://i223.photobucket.com/albums/dd162/zx16v/P1000832.jpg
בגדול, לא מומלץ להתעסק עם הדראמים ללא נסיון או לפחות מישהו שמשגיח.
הדראם מבפנים מאוד מורכב. ברגע שיתפרק לך לא בטוח שתצליח להרכיב אותו ותשאר תקוע.
שאלת איך לפתוח, אז ככה : דפוק עם פטיש בעל משקל סביר על שטח הדראם בין החורים של ברגי הגלגל. (כל מכה שלך צריכה להיות מקבילה לזאת שלפניה) בכדי לזעזע שני חלקי הדראם.
בהצלחה.
BackDoorMan
26-03-10, 09:32
הרטיבות באיזור הגלגל הקדמי ?
קודם נקרעה גומיה של ציריה והשפריצה גריז שניגבתי איכשהו עם נייר וחומר ממיס, אח"כ חשדתי
שמדובר בנוזל בלמים שנמרח בכמה פינות ומכונאי אחד הציע לי להבדיל בין נוזל הבלימה לחומר שומני
ע"י שטיפת האיזור עם מיים שנוזל הבלם מסיס בהם.
לגבי פירוק הדראם, ההוראות בהיינס שונות אני אמצא קישור מתאים ואעלה אותו.
חנן-ג'יפולוג
26-03-10, 10:21
החברים כאן צודקים לגבי חלק מהרכבים, שבהם התוף אכן מתפרק ללא פעולות נוספות לאחר הורדות הגלגל. בתופים כאלה אתה בד"כ תראה חורים בשטח התוף עם הברגה שאפשר להכניס בהם ברגים שישלפו את התוף החוצה כנגד החלודה. בתמונות ששמת אין חורים כאלה ולכן אולי הפיסקה הבאה רלוונטית לך:
יש רכבים, ואולי שלך הוא מהסוג הזה, שכן צריך לפרק את האום בשביל להוריד את התוף, כי בית המיסבים הוא חלק אחד עם התוף.
אם זה המקרה ברכב שלך, פתח את האום בכח, אתה לא צריך לשחרר שם משהו.
בכל מקרה, וודא שבלם היד משוחרר לפני שאתה מנסה להוציא את התוף.
אין שום דבר מורכב בהורדת התוף עצמו, בניגוד לאחת התגובות הקודמות שנכתבו כאן. פירוק של רפידות הבלם עצמן זה כבר סיפור אחר, אבל בסה"כ מדובר כאן על פירוק התוף לצורך הצצה פנימה.
BackDoorMan
26-03-10, 10:53
או.קיי , מצאתי התייחסות (http://uk.answers.yahoo.com/question/index?qid=20080706042644AADWAdG)לגבי 306 (הזהה מכנית ל ZX) עכשיו צריך להבין על מה הוא מדבר, פשוט זה לא.
Obviously you need to remove the dust cap and hub nut as others have said.
However, the above answerers don't seem to know how to remove the drum properly either.
Using a small torch look through the holes in the drum where the wheel bolts go, slowly rotate the drum as you are doing this and you will -just- be able to see parts of the brake shoe mechanism inside the drum.
Now, what you need to do is to release or wind back the self-adjusting on the brake shoe. This mechanism is fitted to take up the slack as the brake shoe wears.
It is a bar that spans between the top of each shoe just below the level of the wheel cylinder (looking at the back plate the brake pipe and bleed nipple go into the cylinder).
One end of this bar is threaded and sits in the other half of the bar, there is a toothed nut on the threaded section that determines the adjustment, there is also a small piece of thin metal that acts on the toothed nut like a ratchet to prevent the adjuser winding back when driving.
So you need to rotate the drum until you can see that toothed adjuster nut through one of the wheel bolt holes. It will be very difficult to see and everything in there will be black with brake dust making matters worse, the nut will only just be visible at the edge of the hole too.
Use a flat head screwdriver that can fit through the holes and try to turn the toothed nut. Squirting some WD40 in there will help too as the nut is probably frozen solid by now, but persevere and eventually you will screw the adjuster back.
With the adjuster screwed back you should be able to just pull the drum off with your hands, you will then be able to see the lip of rust around the edge of the drum, this lip was catching on the shoes as you were trying to pull it off.Thats why you needed to adjust back the shoes.
When refitting file the lip of rust off the drum first, and adjust the shoes so that you can only just fit the drum over them. Then once the hub nut is refitted you should use your screwdriver through one of the holes to adjust the shoes until you begin to feel friction when turning the drum.
And to any that disbelieve the drum will pull off easily i cite the HUNDREDS that i have personally done.
Source(s):
Citroen/Peugeot Senior tech.
2 years ago
חנן-ג'יפולוג
26-03-10, 14:15
כשיש שחיקה רצינית של התוף נוצרת בגזרה שלא באה במגע עם רפידת הבלם בליטה שמפריעה להוצאת התוף. הוא מדבר על רצועת חלודה שגורמת לקושי בהוצאת התוף.
אתה עוד לא שם. קודם כל תפתח את האום ותנסה לפרק את התוף. אם אז תהיה לך בעייה, תצטרך להחזיר את המותחנים האוטומטיים אחורה כפי שהוא תיאר.
בדרך כלל יש גישה למותחנים האוטומטיים בפחית האחורית של הבלם. לכן נשמע קצת מוזר שהוא מכוון להגיע אל המותחנים האלה דרך החורים של ברגי הגלגל.
לפני שאתה מתחיל להילחם במותחנים האלה באופן גניקולוגי וודא במאה אחוז שכבלי בלם היד משוחררים. אולי אפילו תנתק אותם מהידית. יש סיכוי טוב שזה יספיק בשביל שתוכל להוציא את התוף.
BackDoorMan
26-03-10, 14:38
חנן , ראית בתצלום את הסירקליפ מתחת לאום ?
יכול להיות שהוא נועל משהו שמפריע לחילוץ ?
אני הולך לבדוק אם לא יהיה רטוב מידיי בחוץ :mad:
חנן , ראית בתצלום את הסירקליפ מתחת לאום ?
יכול להיות שהוא נועל משהו שמפריע לחילוץ ?
אני הולך לבדוק אם לא יהיה רטוב מידיי בחוץ :mad:
לא...אל תיגע בסירקליפ.
הוא מחזיק את המיסב בנאבה.
BackDoorMan
26-03-10, 16:16
לא הולך כלום !
האום תקוע , בוקסה 32 מחוברת למפתח הארוך לברגי הגלגל, דריכה עם הרגל , דפיקות בפטיש על קצה הידית והאום לא זז מילימטר.
אי אפשר לראות את או לזהות את הבורג שהוא מדבר עליו , הארתי בפנס לתוך החורים סובבתי את התוף
ואין, אפילו החדרתי מברג בתקווה שיתלבש על חריץ כלשהו באיזור החשוד אבל ללא הצלחה.
הכל כמעט שחור ומלא אבק סנדלים.
לא הולך כלום !
האום תקוע , בוקסה 32 מחוברת למפתח הארוך לברגי הגלגל, דריכה עם הרגל , דפיקות בפטיש על קצה הידית והאום לא זז מילימטר.
אי אפשר לראות את או לזהות את הבורג שהוא מדבר עליו , הארתי בפנס לתוך החורים סובבתי את התוף
ואין, אפילו החדרתי מברג בתקווה שיתלבש על חריץ כלשהו באיזור החשוד אבל ללא הצלחה.
הכל כמעט שחור ומלא אבק סנדלים.
בציר עצמו, שפונה לכיוונך, יש מעין חריץ, שלתוכו מקופלת הפחית העליונה של האום..
עם קרנר, דורן דק, או מברג..תפתח את הקיפול החוצה עם פטיש..ואז, קצת תשמן,ויאללה...בכוח..
ואגב...תאריך את זרוע המפתח בעזרת צינור...יהיה לך קל יותר..
חנן-ג'יפולוג
26-03-10, 17:44
תאריך הרבה. אתה עלול לגלות שצריך מאריך של שני מטר אפילו בשביל לפתוח את האום.
רק תבדוק ע"פ החריצים של הבורג מהו כיוון ההברגה, שלא תנסה לסגור את האום בטעות על הברגה שמאלית.
חבל שבזבזת זמן בהתעלמות מהעצה שלי ובנסיון לשחק עם המותחן האוטומטי. אתה עוד לא שם והוא לא יעזור לך לפתוח את האום.
BackDoorMan
26-03-10, 19:00
לא התעלמתי, רק אחרי שהתייאשתי מהאום פניתי למותחן.
BackDoorMan
27-03-10, 16:36
אני מתחיל להשתכנע לי שהבחור שציטטתי צודק, ניסיתי עכשיו שוב לשחרר את האום ללא הצלחה, בין הציר לאום יש מין שרוול מתכת שנעוץ בכוח , לא יודע איך אפשר לחלץ שרוול כזה ויש על הציר עקבות של מאבק אלים
עתיק . אופציה אחת ע"י משיכה החוצה אבל הוא תקוע בכוח ששום פלייר לא חזק מספיק לשלוף אותו.
אופציה שניה עם מברג לסובב אותו לאט לאט החוצה , אבל מאחר וזו לא הברגה אי אפשר לשלוט בכיוון התנועה, לפיכך אני לא רואה איך הדראם משתחרר ללא שיטה אחרת.
http://i223.photobucket.com/albums/dd162/zx16v/P1000832.jpg
חנן-ג'יפולוג
27-03-10, 21:19
שתהיה בריא. על מה אתה מתחרבש שם שעות?
עזוב את "השרוול" בשקט. שים בוקסה עם ידית כח, עליה צינור באורך של שני מטר, ותתלה על הצינור. לא הולך? צינור של ארבעה מטר. משהו מתעקם מהבוקסה או הידית? קנה בוקסה וידית כח עם דרייב גדול יותר.
לא אולי, לא אם, ואין כאן על מה להתקשקש.
זה ייפתח.
שתהיה בריא. על מה אתה מתחרבש שם שעות?
עזוב את "השרוול" בשקט. שים בוקסה עם ידית כח, עליה צינור באורך של שני מטר, ותתלה על הצינור. לא הולך? צינור של ארבעה מטר. משהו מתעקם מהבוקסה או הידית? קנה בוקסה וידית כח עם דרייב גדול יותר.
לא אולי, לא אם, ואין כאן על מה להתקשקש.
זה ייפתח.
צודק ...
מה עוד שבתמונה רואים שהאבטחה כבר פתוחה..
...YOU CAN DO IT ,COME ON
(ה"שרוול" זה חלק מהאום לאבטחה)
משום מה, נראה מהתמונה כאילו יש לשונית אבטחה שנמרחה כבר היטב על האום.
הייתכן?
אם קיימת כזו, היא חלק מהשייבה שמתחת לאום, וצריך לפתוח אותה עם פטיש ומברג, והיא זו שמפריעה לפתוח את האום.
גם אם היא קיימת ונעולה, עבודה בשיטה של חנן תפתח את האום, פשוט הצינור יצטרך להיות ארוך יותר.
BackDoorMan
27-03-10, 23:47
משום מה, נראה מהתמונה כאילו יש לשונית אבטחה שנמרחה כבר היטב על האום.
הייתכן?
אם קיימת כזו, היא חלק מהשייבה שמתחת לאום, וצריך לפתוח אותה עם פטיש ומברג, והיא זו שמפריעה לפתוח את האום.
גם אם היא קיימת ונעולה, עבודה בשיטה של חנן תפתח את האום, פשוט הצינור יצטרך להיות ארוך יותר.
מסכים יותר עם הפיסקה הראשונה, לאיציק נ. מ CF גם צינור 4 מטר לא עזר (http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=137179&highlight=%D7%90%D7%A0%D7%98%D7%A0%D7%94 ).
בחיי שאם אנל'א פותח את הדראק הזה מחר, אני מעיף את הסרן הפרימיטיבי הזה לכל הרוחות ומשתיל שם סרן עם דיסקים !
לצערי במקרה זה אדון שמר קצת טועה... ולמה ?
כי לפעמים זה עובד ולפעמים לא. אישית נתקלתי במקרים שזה כן עבד ובמקרים כאלה שלא... וזה הסיפור שלא:
בעבר ניסיתי לפתוח אום שנסגר ע"י מכת פטיש ואמור להפתח ע"י דורן. גם אני, כמו שמר, חשבתי שאפשר לפתוח בכוח והוא יתיישר מעצמו.
אז לקחתי פטישון חשמלי, שמתי בוקסה מתאימה - ואחרי ניסיונות ארוכים וכושלים ויתרתי על הרעיון.
השלב הבא היה לקחת מוט באורך 1 מטר ולפתוח באמצעותו. לאחר מספר ניסיונות כושלים ויתרתי על המוט באורך 1 מטר.
הסתובבתי בשכונה ומצאתי מוט באורך של כ 4 מטרים. מדובר במוט של אנטנה שהורדה מאחד הגגות של הבתים. חזרתי לרכב ותוך כדאי שפע ניסיונות כשבצד אחד המוט מחובר לידית עם בוקסה מתאימה ובצד השני, מרחק של 4 מטרים, אני נתלה על המוט - בסופו של דבר שברתי את המתאם בין הידית לבוקסה.
כל הניסיונות הנ"ל והאום לא זז עשירית המילימטר.
בסוף לקחתי איזמל ובאמצעות מכות פטיש "חתכתי" את האבטחה המדוברת.
לאחר מכן האום נפתח באמצעות הפטישון החשמלי - בלי יותר מידי בעיות.
איציק
אמיר חסידים
28-03-10, 00:09
נו???
איזה מתח.....
תבדוק היטב.
אם המסומן באדום זו לשונית - פתח אותה עם מברג ופטיש.
אם זו לא לשונית - רק כח.
http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=22851&stc=1&d=1269756233
BackDoorMan
28-03-10, 08:47
מה שסימנת באדום, אני מניח שהתכוונת לקצה השרוול/לשונית בין הציר לאום , זו בדיוק הבעיה.
ואני לא מבין איך אפשר לשלוף אותה עם פטיש ומברג או כלי אחר .
כל כח שאפשר להפעיל והפעלתי רק ידחוף אותה פנימה או טיפה יסובב אותה .
התכוונתי ללשונית שמכופפת על החלק החיצוני של הצלע של האום, אם קיימת שם כזו.
לא בין הציר לאום, אלא מסביב לאום, מצידו החיצוני.
אם קיים, זה חלק מהשייבה שמתחת לאום.
היא אמורה להתיישר חזרה למישור של השיבה.
היא כופפה ב-90 מעלות כדי לנעול את האום, ואתה אמור לכופף אותה חזרה, כדי שלא תנעל אתצ האום מלהפתח.
הכיפוף חזרה הוא בעזרת פטיש ומברג, או פטיש ודורן.
כשהיא ככה, אגב, היא אמורה להפריע מלהכניס על האום בוקסה בגודל הנכון.
אם אין שם את מה שתיארתי, וזה רק נדמה מהתמונה - אני אומר שוב - רק כוח.
BackDoorMan
28-03-10, 09:54
הבוקסה מתלבשת על האום , לא חוויתי בעיה.
BackDoorMan
28-03-10, 15:43
הקרב הוכרע !
http://i223.photobucket.com/albums/dd162/zx16v/P1000845.jpg
http://i223.photobucket.com/albums/dd162/zx16v/P1000847.jpg
http://i223.photobucket.com/albums/dd162/zx16v/P1000851.jpg
אום רע, רע מאוד !
http://i223.photobucket.com/albums/dd162/zx16v/P1000852.jpg
היו כמה טיפות בצילינדר לא משהו משמעותי ולא בדראם עצמו.
http://i223.photobucket.com/albums/dd162/zx16v/P1000848.jpg
http://i223.photobucket.com/albums/dd162/zx16v/P1000849.jpg
http://i223.photobucket.com/albums/dd162/zx16v/P1000850.jpg
ניקוז אויר , לא ראיתי בועות אבל שרפתי מיכל שלם של נוזל יקר.
http://i223.photobucket.com/albums/dd162/zx16v/P1000854.jpg
נשאר רק לנסוע שעה ולבדוק רמת נוזל אם עוד פעם יחסר אני מרים ידיים.
היו כמה טיפות בצילינדר לא משהו משמעותי ולא בדראם עצמו.
הצילינדר אמור להיות יבש לגמרי.
מה בסוף? מה שלא הלך בכוח,הלך בעוד יותר כוח?
מה התברר לגבי ה"שרוול" ?
טל.
BackDoorMan
29-03-10, 17:28
אחד כמעט יבש, לשני יש משהו כמו חצי כפית בתוך השרוול , אין רטיבות בדראם עצמו וזו לא יכולה להיות הסיבה להעלמות חצי מיכל של נוזל בלמים.
צודק , היה צריך יותר כוח, אבל פחדתי לשבור משהו .
השרוול ההוא היה חלק מהאום , מי שכבר העיר על זה צדק במאה אחוז.
אני שונא דראמים.
לגבי ההעלמות, אז אתמול אחרי הניקוז נהגתי כשעה והיום בדקתי רמת נוזל, עד עכשיו בסדר, הרמה גבוהה אבל אני חושד שההעלמות נוצרה מאויר ששכב בצינורות ושהתחלף עם נוזל , רק זה יכול להסביר העלמות ללא נזילה.
צריך לברר מה כמות הנוזל בכל המערכת לבדוק לפי זה . בגלל זה אני רוצה לעשות ניקוז ב POWER BLEEDER היעיל יותר.
אחרי ששמתי גריז של קליפרים בפטמת הניקוז למנוע חדירת אויר , קראתי שמקובל להשתמש בגריז נחושת הצמיגי יותר , כך שאנלא בטוח אם יש עדיין אויר במערכת
BackDoorMan
29-03-10, 17:46
.
השרוול ההוא היה חלק מהאום , מי שכבר העיר על זה צדק במאה אחוז.
אההא ..זה אתה :oops:
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.