צפייה בגרסה מלאה : חיבור מפצל לשקע המצת ישירות למצבר
המצת (של הסיגריות) בג'ימני שלי שבק חיים ודורש החלפה של המצת + בית המצת, כשהחלק לבדו עולה 150 ש"ח במוסך מורשה.
בעקבות "סידור" שראיתי בסמוראי של מישהו, עלה לי הרעיון להשאיר את השקע התקול כמו שהוא, לקנות מפצל מצת 1 ל-3 (או ל-4) שיותקן באיזור צד הנוסע מתחת לדש-בורד, לחתוך ממנו את החיבור לשקע המצת ולחבר אותו ישירות למצבר. ככה אני מרויחה יותר שקעים (שגם ככה צריך), וגם לא מתעסקת עם החלפה של בית המצת המקורי.
לאחר חיפוש באתר, הבנתי כבר שזה דורש חיבור לפלוס של המצבר, והמינוס צריך להיות מחובר לגוף הרכב. הבנתי גם שצריך פיוז לאורך החיבור הזה, כמה שיותר קרוב לחיבור למצבר.
אבל חסר לי עדיין המידע הבא:
1. אילו חוטי חשמל צריך לקנות כדי להעביר מהמצבר פנימה למצת (עובי, התנגדות)?
2. האם מחבר פשוט (מהשחורים האלה שקונים ברצועות) מספיק כדי לחבר אח"כ את החוט מהמצבר לחוטים שיוצאים מהמפצל (אחרי שאחתוך את החיבור למצת)?
3. איזה פיוז צריך, ובאיזו תצורה קונים אותו? יש בית פיוז מוכן? הוא צריך לשבת רק על החוט של הפלוס, נכון?
4. לאן הכי טוב לחבר את המינוס? איזה מקום ייתן לי מינוס טוב, והאם עדיף כבר אולי לחבר את המינוס גם כן למצבר?
אשמח לטיפים ממי שהתנסה/מבין, וקחו בחשבון שאני מבינה מהר כשמסבירים לאט... :)
המצת בג'ימני שלי שבק חיים ודורש החלפה של המצת + בית המצת, כשהחלק לבדו עולה 150 ש"ח במוסך מורשה.
בעקבות "סידור" שראיתי בסמוראי של מישהו, עלה לי הרעיון להשאיר את השקע התקול כמו שהוא, לקנות מפצל מצת 1 ל-3 (או ל-4) שיותקן באיזור צד הנוסע מתחת לדש-בורד, לחתוך ממנו את החיבור לשקע המצת ולחבר אותו ישירות למצבר. ככה אני מרויחה יותר שקעים (שגם ככה צריך), וגם לא מתעסקת עם החלפה של בית המצת המקורי.
לאחר חיפוש באתר, הבנתי כבר שזה דורש חיבור לפלוס של המצבר, והמינוס צריך להיות מחובר לגוף הרכב. הבנתי גם שצריך פיוז לאורך החיבור הזה, כמה שיותר קרוב לחיבור למצבר.
אבל חסר לי עדיין המידע הבא:
1. אילו חוטי חשמל צריך לקנות כדי להעביר מהמצבר פנימה למצת (עובי, התנגדות)?
2. האם מחבר פשוט (מהשחורים האלה שקונים ברצועות) מספיק כדי לחבר אח"כ את החוט מהמצבר לחוטים שיוצאים מהמפצל (אחרי שאחתוך את החיבור למצת)?
3. איזה פיוז צריך, ובאיזו תצורה קונים אותו? יש בית פיוז מוכן? הוא צריך לשבת רק על החוט של הפלוס, נכון?
4. לאן הכי טוב לחבר את המינוס? איזה מקום ייתן לי מינוס טוב, והאם עדיף כבר אולי לחבר את המינוס גם כן למצבר?
אשמח לטיפים ממי שהתנסה/מבין, וקחו בחשבון שאני מבינה מהר כשמסבירים לאט... :)
אילו חוטי חשמל? את לא צריכה להתפרע אך כמובן כמה שיותר עבה פחות יתחמם
אין צורך להגזים
לגבי המחבר אין לי מושג על איזה מחבר את מדברת, לדעתי מחבר פשוט מתאים.
פיוז אינו חובה אך רצוי , פיוז 20 אמפר לדעתי יספיק ואף מעבר לזה. את צריכה גם לקנות בית פיוז. רצוי שיישב על החוט של הפלוס קרוב למצבר (לא עליו)
אם תחברי את המינוס כמו שצריך לשלדה אין סיבה לחבר אותו למצבר, תחסכי בחוט. אני מניח שהמינוס מהמצבר מחובר כמו שצריך לגוף (רכב חדש וכאלה )
תזכרי שרוב המכשירים שאת מחברת לשקע כנראה לא צרכנים גדולים (ניתן לבדוק את הספקם W)
אל תשכחי לחבר מינוס ופלוס למקומות הנכונים כי יש מכשירים שזה קריטי עבורם
בהצלחה ואם יש בעיות שלחי הודעה פרטית אמשיך לעזור לך ברצון
אסף.
איציק - 4X6ZH
13-04-10, 11:26
התעלול הזה אפשרי .
יש הרבה כלי רכב שיש להם שקעים כאלה בנוסף למקורי .
המוצרים שיש בשוק ( שקעי המצית + הכבל שלהם ) הם באיכות ירודה .
התקנה כזאת מחייבת פיוז ממש בנקודת החיבור למקור מתח .
לא מחברים ישירות למצבר .
רצוי לחבר לחוט המקורי של השקע ( שלא פעיל כרגע ) ואז לא צריך עוד בית פיוז .
אפשר להשאר עם המערכת חוטי החשמל המקורים של הרכב .
נדרשת עבודת פרוק והרכבה לבית המצית ( השרוף ) אפשר להשאיר אותו במקומו שלא יהיה חור . ורק להתחבר לחוט בחלק האחורי .
איציק
תיאורטית אתה יכול להתחבר לחיווט של השקע המקורי ולשים מפצל כל עוד הזרמים שתעביר יהיו מתאימים לפיוז המקורי
אם השימוש לכל מני מטענים לסלולר וכאלו לא צריכה להיות בעיה
חיבור ישיר למצבר זה טוב אבל צריך להעשות בצורה חכמה
למשל על ידי שימוש בבית פיוזים ייעודי לתוספות כגון :
http://www.vehicle-wiring-products.eu/VWP-onlinestore/fuses/images/lfb06.gif
שקע מצת תחליפי יעלה הרבה פחות ויתאים במקום המקורי
פיוז - חובה! מקסימום של 15A לא יותר.
אפשר גם לקחת את הספקת המתח של השקע המקורי ולחבר אליה את המפצל (במקביל או ללא קשר לתיקון השקע המקורי) - ככה כבר יש לך הספקת חשמל דרך פיוז.
שימי לב ששקע מקורי מקבל חשמל אחרי הסוויצ' כך שכאשר המפתח לא ברכב \ סוויטצ' פתוח אין חשמל (לטוב ולרע).
מה חיברת לשקע שגרם לו לשבוק חיים?
אסף, להמליץ שאין חובה לחבר פיוז, זה רע.
ההמלצה של ערן היא החכמה ביותר לדעתי.
ב"חיבור" .. מיכל מתכוונת לדעתי לקלמרה .. זה אפשרי אבל לא החיבור הנכון.
לפי מה שאתם אומרים נשמע יותר בטוח ואולי גם פשוט יותר (ברגע שאבין איך לפרק את בית המצת המקורי) להשתמש בחיבור הקיים. איפה נמצא הפיוז בחיבור הקיים? הוא בקופסת הפיוזים שיושבת בתא המנוע?
חייבים לפרק את בית המצת המקורי כדי להתחבר לחיווט הקיים, או שאפשר להגיע אליו "מאחורה", מתא המנוע ולחווט אותו מחדש (חשבתי להיכנס דרך חומת האש דוקא מצד הנוסע)?
אין לי בעיה לקבל חשמל רק אחרי הסוויצ', השקעים האלו אמורים לשמש GPS ודיוידי נייד ואולי מטען סלולרי מדי פעם, לא דברים כבדים יותר.
אין לי מושג למה השקע הזה שבק חיים... מאז שקניתי את הרכב השתמשתי בו רק פעם אחת- לחיבור דיוידי נייד (לילדים במושב האחורי), והוא עבד מצויין עד שחזרנו. שבועיים אח"כ יצאנו שוב לטיול והשקע כבר לא עבד מההתחלה. כנראה שהתקלה שלו היא מבנית ולא חשמלית, כי בפעם הראשונה, כדי לנתק את הכבל של הדיוידי מהמצת, הילדה משכה את החוט מהמושב האחורי עד שהוא נשלף, אולי זה הרס משהו. גם כשלוחצים את המצת סיגריות פנימה הוא לא נתפס, למרות שאני לא יודעת אם לפני כן הוא כן נתפס בפנים, לא יצא לי לנסות.
ב"חיבור" .. מיכל מתכוונת לדעתי לקלמרה .. זה אפשרי אבל לא החיבור הנכון.
כן, למשהו כזה: http://www.hipertronics.co.il/products/prod_big6948_7270.jpg
היחיד שאני מכירה מהתעסקותי המועטה עם חשמל (של תאורת בית בעיקר...). מה יתאים יותר?
אני חושב שאולי כדאי לחזור שניה צעד אחורה.
נראה תמוה בעיני שצריך להחליף את בית המצת. אין שם שום רכיב יותר מידי מסובך,
זה בסה"כ פלאג שמעביר מינוס ופלוס למצת, שבא נמצא הגוף חימום. אולי המצית עצמה זה מה שנהרס בלבד?
ניסית לקחת מצת מג'ימני אחר ולהפעיל אותו בבית מצת שלך?
אם לא, זה הזמן לנסות. מצת תחליפי עולה 30 שקל באוטו דיפו, ושקלים בודדים בפירוקיות.
אצלי בג'ימני המצת עובד, אבל המערכת הקפיצית שלו תקולה, אני מחזיק את המצית עם האצבע בפנים ואחרי כמה שניות הוא מתחמם. כל שאר המחברים עובדים נהדר.
במידה וכן יש בעיה עם בית המצת, ואת מוותרת על החלפתו,
מצטרף להמלצה של איציק להתחבר לחיבור המקורי של המצת, ולא למתוח פלוס חדש למצבר.
זה גם יתן לך שקט עם המינוס, כי זה מתחבר למינוס קיים, וגם הפיוז ישב בתיבת פיוזים המקורית של הרכב.
פעולה כזאת אצל חשמלאי רכב במידה ואין לך את הידע לעשות אמורה לעלות עד 50 שקלים.
איציק - 4X6ZH
13-04-10, 12:02
לפני שמתחילים לפרק את הרכב לחתוך חוטים לקמבן .
אולי יותר פשוט לבדוק שאין בעיה מכנית בתפס השקע !
יש כמה סוגים לשקעי מצית יש הרבה חיבורי אביזרים לשקעי מצית שכולם דומים .
ואחד גורם נזק לתושבת של השני .
יתכן ומברג דק ומי שמבין יתקן את התקלה בשניה .
לא לשכוח לנתק מקור מתח לפני שדוחפים מברג לתוך השקע .
איציק
אוקיי, אני אתחיל מהכיוון של בעיה מבנית קודם כל. אני יודעת רק שהחיבור של הDVD לא עבד, ושגם חיבור אחר, של משאבת אוויר ניידת לא עבד (שחיברתי רק כדי לוודא שאכן השקע תקול, ולא הכבל של הDVD).
את המצת של הסיגריות ניסיתי להחזיק בעצמי לחוץ בפנים (כי הוא לא נתפס לבד), אבל הוא עדיין לא מתחמם.
יש דרך אחרת לשלול בעיה בבית המצת לפני שאני מנסה מצת תחליפי (מאוטו דיפו או פירוקיה)?
יש לי מולטי טסטר אם זה עוזר.
ועוד משהו שעלה לי פתאום- אולי רק הפיוז נשרף? אני אבדוק את זה בערב אחרי העבודה, וזה יהיה מביך מאוד אם זו הבעיה.
או קיי
עוד רעיון ....
השקע כוח הזה, ניתפס בפלסקיטים של הגשבורד על ידי איזה מין טבעת שאוחזת בו מבפנים, משהו כמו אום.
מהנסיון שלי, אם הילדה משכה את הכבל עד ש"ניתלש" ... כדאי לבדוק שלא כל השקע זז ויצא מהמקום שלו קצת.
השקע מקבל חשמל משני חוטים בדרך כלל ( אני לא פרקתי בג'מני אז אני לא יכול להגיד שזה ככה גם שם ) פלוס ומינוס או רק אחד מהם כשהשני מקבל חשמל דרך ה"אום" ....
לעיתים קרובות קורה כשהשק לא יושב טוב במקום שלו, שהבננה / מחבר / מויישלה / משהו של אחד החוטים פשוט יוצא מהמקום ויש נתק.
אני הייתי מתחיל משם, קרה אצלי בטראנו אחרי שפרקתי את הדש כולו בשביל לפרק את הדיבורית הישנה. אחרי זה הכבל של ה + נגע במשהו ושרף את הפיוז ( שוב אני חושב זה המקום להדגיש, לא מחברים שום דבר באוטו בלי פיוז ) אז גם אחרי שחיברתי מחדש את הכבל זה לא עבד .. כי היה פיוז שרוף ...
אף אחד לא העלה את הבדיקה הטריוויאלית: האם בדקת את הפיוז של שקע המצית ?
(למשל: אולי הפגיעה המכנית שציינת בשקע משולבת גם בקצר חשמלי, למשל אם משהו התכופף ונוגע היכן שלא אמור ...)
נדב.
שקע המצית מוזן מקופסת הפיוזים הפנימית שלמיטב זכרוני נמצאת משמאל לרגל השמאלית של הנהג - פרטים בספר הרכב ועל מכסה הקופסה.
לאחר שבדקת את מה שאיציק הציעה ובמידה והפתרון נשאר החלפת שקע.
חיבור קלמרה מתאים לחוט חד גידי (חשמל קירות ביתי), במקרה שאת משתמשת בו לחוט רב גידי יש להלביש שרוול מתכת נלחץ על קצה החוט וללחוץ או לצפות את קצה החוט בבדיל (אחרת הגידים "בורחים" והחוט משתחרר מההידוק שלו).
בנוסף עם משתמשים במחבר שכזה יש להדק היטב כל אחד מהחוטים ע"י שני הברגים ביחד (מגלים מספיק חוט בכדי שהחוט הגלוי יעבור בשרוול המתכת מצד אחד לשני אבל לא יבלוט מקצוות השרוול המתכתי שבו נמצאים הברגים). יש להדק את שני הברגים היטב עם מברג איכותי בעל קצה שלם.
אין קשר בין שקע המצית לקיר האש - הוא נמצא בדש בורד ואפשר להגיע אליו אך ורק מתוך הרכב - לפעמים פרוק של תא הקפפות מאפשר זאת, לפעמים יש צורך לפרק חלקים בדש בורד.... לא זוכר איך זה בג'ימיני
בהצלחה
לנדב, לגבי הפיוז: זה הדבר הראשון שאבדוק, לא יודעת למה לא עשיתי את זה עד עכשיו.
בעצם, אני יודעת- הרכב ביקר במוסך לצורך מתיחת רצועת אביזרים ששרקה, וביקשתי שיעיפו מבט גם במצית, זה היה יומיים אחרי שגיליתי שהוא לא תקין. מכיוון שהאבחנה שלהם היתה שצריך להחליף מצת ובית מצת, כבר שכחתי מעניין הפיוזים. אני אברר בספר רכב בערב איפה הפיוז הזה יושב ואבדוק.
ערן- תודה על ההסבר לגבי המחבר! טוב לדעת גם אם לא אשתמש בפעם הזו. לגבי הפירוק- אני מניחה שמדובר בחלק מהדש בורד, אחרי שאוודא את עניין הפיוז אעיף מבט בוחן יותר באיזור כדי לראות איך מפרקים. ידעתי שיגיע הזמן שאצטער שאין לי ספר היינס :)
מיכל - נקודה נוספת חשובה.
בשקעי מצת יש פטנט נוסף - שנקרה חוט פיוז או משהו בדומה.
חוט הפיוז הוא פיוז נוסף שנועד להגן מפני קצר\התחממות והוא מחבר בין הפין המרכזי של השקע לחוט שמוביל את הפלוס אליו (החוט מקבל את ההזנה מהפיוז שמשמאל לרגל הנהג).
הרבה פעמים כתוצעה מעומס \ קצר החוט הזה מתנתק ויש להלחים אותו מחדש לשקע המצית - מכיוון שחוט הזה מחובר לשקע מאחור ניתן לבדוק זאת רק על ידי הגעה לצד האחורי של השקע.
חייבים לפרק את בית המצת המקורי כדי להתחבר לחיווט הקיים, או שאפשר להגיע אליו "מאחורה", מתא המנוע ולחווט אותו מחדש (חשבתי להיכנס דרך חומת האש דוקא מצד הנוסע)?
אין לי בעיה לקבל חשמל רק אחרי הסוויצ', השקעים האלו אמורים לשמש GPS ודיוידי נייד ואולי מטען סלולרי מדי פעם, לא דברים כבדים יותר.
אין לי מושג למה השקע הזה שבק חיים... מאז שקניתי את הרכב השתמשתי בו רק פעם אחת- לחיבור דיוידי נייד (לילדים במושב האחורי), והוא עבד מצויין עד שחזרנו. שבועיים אח"כ יצאנו שוב לטיול והשקע כבר לא עבד מההתחלה. כנראה שהתקלה שלו היא מבנית ולא חשמלית, כי בפעם הראשונה, כדי לנתק את הכבל של הדיוידי מהמצת, הילדה משכה את החוט מהמושב האחורי עד שהוא נשלף, אולי זה הרס משהו.
99% שזו הבעיה- ונשרף הפיוז כתוצאה מכך. האם שעון הזמן שנמצא בסמוך פועל?
בכל מקרה אם הבעיה בבית המצית הפיתרון המומלץ לטעמי הוא לקנות בית מצית חדש מקורי.
כשלוחצים את המצת סיגריות פנימה הוא לא נתפס, למרות שאני לא יודעת אם לפני כן הוא כן נתפס בפנים, לא יצא לי לנסות.
היה נתפס. איך אני יודע? מנסיון...
אם בכל זאת מתחשק לך ליצור את המפצל- יש לך כבל עבה שעובר מהמצבר דרך קיר האש אל מתחת לכיסא הנוסע שם היה מותקן מקסטראק, ומושתל עליו כבר בית פיוז בתא המנוע (הכבל המקורי הסטנדרטי של מוטורולה). עדיין לטעמי עדיף לשמור אותו למקסטראק ולהחליף פיוז \ להחליף בית מצת.
אהה וכמה דיבורים על מצת בעייתי, בסי ג'יי החדש שלי יש "קצת" יותר בעיות חשמל.....:confused:
אסף, להמליץ שאין חובה לחבר פיוז, זה רע.
ההמלצה של ערן היא החכמה ביותר לדעתי.
ב"חיבור" .. מיכל מתכוונת לדעתי לקלמרה .. זה אפשרי אבל לא החיבור הנכון.
גיא אם אני כותב פיוז אינו חובה אך רצוי איך אתה מבין מזה שאני ממליץ לא לחבר פיוז?
ומיכל אם כמו גיא לא הבנת את כוונתי אז רצוי זה אומר שכדאי ומומלץ.
MMR, השעון שליד עובד, וכך גם הרדיו- לפי ספר הרכב הפיוז של המצת ושל הרדיו הוא אותו פיוז- בכל מקרה הפיוז נראה תקין ולא שרוף, לפחות זה החיצוני (אם קיים אחד פנימי כמו שערן הסביר- אני אצטרך לבדוק גם אותו).
אם המצת היה נתפס בפנים לפני כן (ואיזה נחמד שאתה זוכר :) ) , אז נראה שבאמת המצת קיבל איזו ג'ננה מבנית שם. אז מה, רק לפתוח שם ולהחליף הכל?
את הכבל של המקסטרק איתרתי באמת לפני כמה ימים, כשראיתי כבל משונה יוצא מהפלוס של המצבר... שקלתי להשתמש בו, אבל באמת שנראה לי עדיף יותר להשאיר אותו לעתיד ולתקן את המצית המקורי או להשתמש בחיווט שלו בשביל המפצל.
כמעט ואין דבר כזה בית מצית תקול. צריכה להשבר פיסית אחת הלשוניות נעילה כדי שהוא יהיה תקול. מה שיכול להשרף זה המצית.
הרבה רעש על לא מאום.
כנראה שהפיוז שרוף, ולא בהכרח עם אותו פיוז של הרדיו.
אם לא הפיוז - יצא כנראה החוט מאחור באותה משיכה.
בדקי את המצית ברכב יפני אחר.
לא מכיר את הג'ימני, אבל הגעה לאחורי השקע מצית - בד,כ שניים שלושה ברגים מאחורי המאפרה, לאחר הוצאתה.
אם את באזור עמק חפר - כמה דקות והכל מתוקן.
אוקיי, הבעיה תוקנה :)
שני ברגים רגילים לחלוטין שוחררו מתחתית הפאנל (אני עדיין בהלם מהקלות של הדברים האלה, אחרי עבר עם פרייבט צרפתי, שם לפרק משהו היה כמו לנסות לענות על חידון התנ"ך בארמית), וזה נתן מספיק חופש בשביל להציץ בחיבורים של בית המצית מאחור ולגלות שהחוט של המינוס פשוט משוחרר. הלבשתי אותו בחזרה והפלא ופלא- השקע חזר לתפקד.
בקיצור, חסכתם לי 150 שקל (לא כולל עבודה...), ואפילו שלרובכם השרשור הזה הוא "שרשור של פעורים", וזה "כולה מצית", בשבילי זה היה ההבדל בין להישאר בבורות שלי בזמן שהמוסך מחליף לי חלק שלא דורש החלפה, ובין להתגבר על החששות וללמוד משהו חדש (ולחשוב שלפני יום לא ידעתי בכלל איך מצת בנוי למעט השקע בקונסולה).
אז המון תודה על שלל המידע והעצות והנכונות לעזור, עזרתם לי מאוד.
תענוגות המוסך המרכזי...
שתפי אותנו בבקשה באיזה מוסך היית שהתכוון לעשות עליך קופה יפה כזו?
זה לא היה המרכזי, זה היה מוסך "הצמד" ביהוד, שהוא מוסך מורשה.
האמת היא שניגשתי לשם פעם אחת ויחידה, רק כדי למתוח את רצועת האביזרים, ואת זה הם עשו מהר ובחינם. אבל כנראה שאת החינם הזה הם התכוונו לאזן עם החלפת המצת המיותרת שהם "אבחנו", או שזה בכלל מעצלות, כי אני לא בטוחה שהם בכלל פתחו את הקונסולה כדי להסתכל. בכל מקרה- המרכזי בפ"ת נמצא לי די קרוב לעבודה למקרה הצורך, ואם מישהו מכיר משהו אחר מומלץ בסביבה אשמח לשמוע בפרטי.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.