PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלה בקשר לקפיצי עלים.



ruslan90
05-06-10, 18:54
חבר'ה שלום!
יש לי שאלה: האם חוקי להעביר את קפיצי העלים מעל לסרן לרכב שהקפיצים שלו מתחת לסרן?


תודה ושבוע טוב
רוסלן.

נימי
05-06-10, 19:10
לא חוקי.

ruslan90
06-06-10, 10:41
למה זה לא חוקי? זה רשום איפשהו? הרי ברישוי של הרכב לא רשום איפה ואיך הקפיצים מותקנים.
לדוגמה טיוטה היילוקס הקפיצים שלה זה מעל הסרן אז מה לא חוקי פה?


תודה רוסלן.

sapog
06-06-10, 11:00
נופל על סעיף שינוי מבנה, לעניות דעתי.
הרכב לא יצא בצורה הזו מבית החרושת.

גיא
06-06-10, 11:32
תחפש spoa

איציק - 4X6ZH
06-06-10, 11:59
לכל רכב יש אישור סוג בהתאם לאישור מקבל היבואן אישור יבוא .
לכל רכב יש דף מפרט טכני של יצרן הרכב .
דף המפרט צריך להתאים לתקן המדינה שנותנת רשיון יבוא .
כשקונים את הרכב חותמים ומתחיבים על המפרט הטכני .( היבואן לקונה )
בכל מיקרה שיש ספק הולכים למפרט הטכני .
במפרט הטכני יש סעיף מידות ומשקלות .
בסעיף המידות יש גובה גובה הרכב \ המרכב \ הפגוש \ הכנף . מסף פני השטח .

איציק

רפאל
06-06-10, 15:31
היי איציק

לאחרונה יצא לי לבצע תקינה לכמה דגמים של הרכבים שאני עוסק בהם.
הדברים הללו לא נרשמים בתקינה :rolleyes:


כן נרשם מידות צמיגים, מיקום מספר מנוע, מיקום פחית ומס' שילדה, נפחי מנוע, כושר גריה, סוגי פנסים (קסנון או רגיל) וכו'.


יש ויכוח גדול על גובה הרכב.
בפעם האחרונה שבדקתי בספר החוקים על נושא הגובה, הדבר היחידי שהיה רשום שם זה שהפנס הראשי צריך להיות בגובה 1.2 מטר מהכביש (לא נכתב על תחילת/אמצע או קצה עליון של הפנס) :rolleyes:


רפי

ruslan90
06-06-10, 18:41
אני מבין בעצם שמבחינה חוקית זה לא חוקי כי הרכב יהיה גבוה מאוד, ולכן עלול לא לעבור טסט ולקבל הורדה מהכביש.אבל אותו בוחן רכב במכון טסטים מאיפה הוא יודע איך זה אמור להיות מעל או מתחת? וגם ראיתי מספר CJיאים שעשו להם הסבה כזו והם עם מספר צהוב .יש לי CJ-8 ואני רוצה להגביה אותו בצורה כזו ולהשאיר אותו על הכביש כי זה רכב שלי שאני נוסע איתו ללימודים וגם טיולים בסופי שבוע. יש לי 9עלים מאחור ו10 מקדימה (הCJ-8 שהיה פעם של נמרוד).

דרור ברלי
06-06-10, 18:58
שלא תעז לעשות את זה!...

SPOA אם מבוצע במקצועיות, יכול להיות דבר טוב לתחרויות עבירות. אבל מלבד אי החוקיות, זה ממש לא עניין להסבה פרטיזנית בחצר או אפילו אצל קפיצאי שבדרך כלל רק יודע לפרק ולהרכיב ולתקן קפיצים, אבל לא יודע לתכנן אותם, אינו מהנדס רכב וכנראה לא מבין את ההשפעות הקריטיות של שינוי כזה על התנהגות הרכב.
תן קצת קרדיט למהנדסים שתכננו את הרכבים האלה - עם קפיץ מתחת לסרן או מעליו. הם יודעים כמה דברים שאתה ואני לא יודעים. צריך לשנות הרבה דברים בהסבה ל-SPOA - קפיצים קצרים יותר ושטוחים יותר ועוד ועוד.
אם תעשה את זה, הג'יפ יהפוך לא יציב בצורה קיצונית, בזמן מעבר מכשולים יש מצב שיזדקר ויתהפך אחורה. לפני שנים יצא לי להתווכח על הנושא הזה בדיוק עם ג'יפאי ותיק ומנוסה שביצע את זה ב-CJ שלו. אני טענתי שהוא יתהפך במעבר מדרגה מסוימת ששבוע קודם, עם קפיצים מתחת לסרן, הג'יפ שלו בכלל לא הרגיש. והוא טען שאני מדבר שטויות. כמובן שאחרי שתי דקות הוא היה על הגג.

הג'יפ שלך מוכר לנו שנים. לפחות אז הוא היה בעל קפיצים מצויינים. רכים ונעימים ובעלי מהלך אדיר, וגובה זה הדבר האחרון שחסר לו.

kobiarava
06-06-10, 19:05
זה לא פשוט כמו שזה נראה. ברגע שהעלית את הקפיצים מעל הסרן, כל ההתנהגות של הג'יפ משתנה ויש צורך לשנות עוד לא מעט דברים. לא לחינם אתה לא רואה הרבה רכבים שביצעו את השינוי הזה. בקיצור-לא רעיון טוב לרכב שנוסע על הכביש, יכול להתאים לרכב עבירות ייעודי כשמתכננים מאפס את המתלה.






קובי

ruslan90
06-06-10, 19:59
הג'יפ הוא הכן בעל קפיצים רכים ומהלכי מתלה גדולים.
כנראה אני ירד מזה כי הוא הכן גבוה רק צריך עירגול קטן :)

תודה חבר'ה על העזרה. המשך שבוע טוב!

itay
06-06-10, 20:15
זה לא פשוט כמו שזה נראה. ברגע שהעלית את הקפיצים מעל הסרן, כל ההתנהגות של הג'יפ משתנה ויש צורך לשנות עוד לא מעט דברים. לא לחינם אתה לא רואה הרבה רכבים שביצעו את השינוי הזה. בקיצור-לא רעיון טוב לרכב שנוסע על הכביש, יכול להתאים לרכב עבירות ייעודי כשמתכננים מאפס את המתלה.


קובי

אני מסכים איתך שזה שההסבה לא פשוטה, כמי שלקח חלק מאוד פעיל בהסבה של סמוראי לSPOA, אני יכול להעיד שהעבודה לא נגמרת בהעברת הקפיצים מעל הסרן - היא רק מתחילה שם ויש עוד הרבה דברים לעשות : זוויות דריישאפט, צינורות בלם ועוד....


אני לא מסכים איתך לגבי למה לא עושים את זה.... הסיבה הראשונה והכי משמעותית היא החוק.... אם הדבר הזה היה מותר חוקית היית רואה הרבה רכבים שעשו הסבה כזאת, כמו ידידינו האמריקאים.....

איתי.

איש
06-06-10, 20:17
קח בחשבון , שכאשר אתה מערגל קפיצים ישנים או בכלל כל קפיץ , אתה מחדיר מאמצים פנימיים (נקעים) לקפיץ .
במידה והקפיץ לא עובר שיחרור מאמצים , (טרמית או ע"י ויברציות )
אתה מגדיל את הסיכוי בצורה ניכרת לשבר בקפיץ .
כמו כן , אני לא יודע עד כמה זה משמעותי אבל תהליך העירגול גם מכשל את המתכת וגורם לה להיות יותר קשה ופריכה .

דרור ברלי
06-06-10, 20:56
מוטב לא להתייחס לכל מה שקורה באמריקה כאל אורים ותומים.

גם שם אנשים עושים שטויות. יש שם כאלה שעושים שינויים כאלה כמו שצריך מבחינה הנדסית ומשקיעים בזה את הסכומים הנדרשים ולא מעט מקצועיות - ואת היצירות שלהם אנחנו רואים במגזינים ובפיצ'רים באתרים המובילים, מזילים עליהן ריר ומקטרים לה להם מותר ולנו לא... אבל יש גם שם כאלה שלא, אני סבור שכמו כאן הם הרוב - כי כולם רק בני אדם, שהשיקול העיקרי שמנחה אותם הוא "כמה שיותר גובה בכמה שפחות עלויות" והם יעשו את זה בדיוק כמו כאן - יקחו את הקפיץ וירכיבו אותו מעל לסרן ללא שום שינוי אחר. את ערימות הברזל המקרטעות שלהם לא תראו במגזינים.
העובדה שזה חוקי ומותר (אם זה באמת חוקי ומותר שם, לא בטוח שזה באמת ככה בכל מדינה ומדינה בארה"ב) לא הופכת את זה לנכון מבחינה הנדסית או בטיחותי אבסולוטית, ומלמדת רק על צורת חשיבה שונה וליברלית של הרשויות באמריקה - תעשה מה שאתה רוצה, וקח אחריות אישית על התוצאות.

ד ו ר ו ן
06-06-10, 21:49
דוקא בארה"ב יש מי שלוקחים את זה ברצינות-עד כדי כך שבפינה הטכנית החודשית של WILLIE'S WORKBENCH במגזין FOURWEELER הוא התייחס ארוכות לתסבוכות השונות בהסבת רכבים שלא תוכננו לכך לקפיצים מעל הסרן.

השורה התחתונה אחרי פירוט ארוך מאד של מה כן צריך לעשות (כולל שינויים רבים במערכת ההגה למשל) היא לא לעשות את זה ברכב שלא יצא מהמפעל עם הסידור הזה.
ולהזכיר מדובר בארה"ב, לא בארה"ק.

jeep.il
06-06-10, 22:08
עוד חומר למחשבה בו נצא מהנחה שאתה עושה תהסבה בצורה הכי טובה ואפילו הבוחן טסטים יעביר אותך (למרות שממש לא נראה לי)אבל מה יהיה אם שאר בעלי ההג"יפים שלא יעבירו אך יעשו הגבהה רגילה הרכב שלך ימשוך את עיני המשטרה איליך ואחר כך אילינו ואז הדרך משם לעוד רכבים שיורדו מהכביש קרובה.

-->