PDA

צפייה בגרסה מלאה : מיגונים חדשים לג'ימני



נועםנועם
14-06-10, 18:25
סוף סוף מיגונים לאזניים של מוטות הרדיוס, אחד המקומות היותר פגיעים בג'ימני.
הותקנו לפני כמה ימים, מתלבשים על הרכב מצויין.

צירפתי תמונות:

ehudsega
14-06-10, 19:29
איפה התקנת? מחירים?
נדב קצת פרטים לחברה

socrtes
14-06-10, 19:32
נראה מגניב איפה עשית את זה?

נועםנועם
14-06-10, 21:33
נתבקשתי למנוע פרסום לא הוגן. שלחתי בפרטי.

utututu
14-06-10, 23:36
אפשר גם?

נועםנועם
15-06-10, 09:39
אפשר גם?
שלחתי

אם למישהו יש שאלות טכניות או ספציפיות אשמח לענות על גבי הפורום.
עלויות וכאלה בה"פ ואני אפנה אותו למתקין.

sapog
15-06-10, 10:08
תתחדש!

מה היה מצב האוזניים לפני המיגון?
האם היה קשה ליישרן?

im_ri
15-06-10, 10:47
זה באמת יפה. מאיזה חומר זה?
זה מחובר לבורג של המוט רדיוס. אני לא יודע אם הייתי רוצה שכל מכה שמכוונת לאוזניים תועבר ישירות לבורג...
לליאור מזוקי לנד מוכר כאלה.

נועםנועם
15-06-10, 16:33
זה באמת יפה. מאיזה חומר זה?
זה מחובר לבורג של המוט רדיוס. אני לא יודע אם הייתי רוצה שכל מכה שמכוונת לאוזניים תועבר ישירות לבורג...
לליאור מזוקי לנד מוכר כאלה.

אם אני לא טועה, ברזל מגולוון והבורג מוחלף לארוך יותר מפלדה, אבל בלי שום קשר מכה כשהאזניים עקומות מועברת גם כן לבורג. קח לדוגמה את מיגון הסרן של רסטה, גם הוא יושב על הבורג שמחבר את המוט לסרן, מה קורה כשהוא חוטף מכה?
אני לא מודאג מזה.





תתחדש!

מה היה מצב האוזניים לפני המיגון?
האם היה קשה ליישרן?

האזניים שלי לא הספיקו להתעקם בצורה משמעותית, יותר חלודה מקומית במקומות שקיבלו מכה.

itay
15-06-10, 16:53
אפשר גם?

+1...

איתי.

סולי
16-06-10, 05:36
גם אשמח לקבל פרטים.

azora
16-06-10, 13:53
נתבקשתי למנוע פרסום לא הוגן. שלחתי בפרטי.

נשמע קצת טיפשי לא? (לאור האין סוף שירשורי המלצות שרצים פה על ימין ועל שמאל, ובמיוחד כשמדובר על מוצר בעל ביקוש גבוה).

itay
16-06-10, 15:11
נשמע קצת טיפשי לא? (לאור האין סוף שירשורי המלצות שרצים פה על ימין ועל שמאל, ובמיוחד כשמדובר על מוצר בעל ביקוש גבוה).


אם אתה רוצה פרטים, במקום לבקר את דרך התנהלותו (שגם אני חושב שהיא לא הגיונית אבל כל אחד ומה שטוב לו), שלח לו הודעה פרטית והוא יחזיר לך תשובה. (אחרי שקיבלתי את התשובה, אני עדיין לא מבין למה לא לפרסם, אבל שוב, זה רצונו....)
\
איתי.

GodsFather
16-06-10, 15:26
ילדים, לא לריב.

אפי, זכותו של כל גולש לשיקוליו. כמו שאיתי וגם פותח השרשור אמר, אם זה מסקרן אותך - בפרטי.

איתי, הכנסת בקטנה, אבל נחליק לך הפעם.

azora
16-06-10, 15:33
אם אתה רוצה פרטים, במקום לבקר את דרך התנהלותו (שגם אני חושב שהיא לא הגיונית אבל כל אחד ומה שטוב לו), שלח לו הודעה פרטית והוא יחזיר לך תשובה. (אחרי שקיבלתי את התשובה, אני עדיין לא מבין למה לא לפרסם, אבל שוב, זה רצונו....)
\
איתי.

רציתי להגיב, אבל אחרי שראיתי את ההודעה של אמיר שיניתי את דעתי.

יום טוב

נועםנועם
16-06-10, 17:22
לליאור מזוקי לנד מוכר כאלה.

קיבלת תשובה

כל אחד יכול לכתוב מה שהוא רוצה על גבי הפורום, אין פה צו איסור פרסום.
סה"כ הובא המידע כשירות לציבור, בעבר חיפשתי אחר מיגון מהסוג הזה ולא היה להשיג - עכשיו יש!
מבחינת הפרסום עשיתי מה שנתבקשתי, למה? כובע, לא יודע למה.

etmr18
16-06-10, 18:11
אם אני לא טועה, ברזל מגולוון והבורג מוחלף לארוך יותר מפלדה, אבל בלי שום קשר מכה כשהאזניים עקומות מועברת גם כן לבורג. קח לדוגמה את מיגון הסרן של רסטה, גם הוא יושב על הבורג שמחבר את המוט לסרן, מה קורה כשהוא חוטף מכה?
אני לא מודאג מזה.

בכל הכבוד וההערכה אני מבקש לחלוק על דבריך. נכון שבסופו של דבר כל המיגון מחובר לרכב.
אבל, רצוי וראוי שהמיגון יחובר באופן "עצמאי" ולא יורכב על ידי שימוש באותם רכיבים של החלק עליו הוא נועד להגן. כך, כשהמיגון מחובר עם הברגים שלו, כשהוא נפגע לפחות הוא לא דופק את החלק המוגן.

GodsFather
16-06-10, 18:35
לא בכל מקום אפשר ליישם את המצב ה"מושלם" ולכן לפעמים צריך להתפשר.

itay
16-06-10, 19:28
בכל הכבוד וההערכה אני מבקש לחלוק על דבריך. נכון שבסופו של דבר כל המיגון מחובר לרכב.
אבל, רצוי וראוי שהמיגון יחובר באופן "עצמאי" ולא יורכב על ידי שימוש באותם רכיבים של החלק עליו הוא נועד להגן. כך, כשהמיגון מחובר עם הברגים שלו, כשהוא נפגע לפחות הוא לא דופק את החלק המוגן.


1. על מקדם בטיחות שמעת? אתה חושב שכשהחליטו על קוטר הבורג והחומר שלו, חישבו את זה רק כדי להחזיק את מוטות הרדיוס/לעמוד בעומסים שלהם? - ממש לא. הבורג הוא יותר חזק ממה שצריך בפועל.

2. ברגיל אין על הבורג עוד עומס מאשר ללא המגן. העומס היחידי שיש - וגם הוא רק בפיק - הוא כשהמיגון מקבל מכה. בורג שהתעוות/נשבר אחרי מכה שקיבל המיגון - סביר מאוד להניח שעוד משהו קיבל את הזעזוע והבורג זה לא החלק היחידי שהרגיש את המכה.

איתי.

סופת המדבר
16-06-10, 21:27
לא רואים בבירור איך זה בנוי אבל אפשר למנוע מכח לעבור ישירות לבורג (לדעתי)
אם לוקחים כל פלטה כזאת מרתחים לה פלח שוכב בחלק העליון שיהיה יענו 'ר'
(אם השילדה בעובי 5 ס'מ אז בכל צד תיהיה חתיכה ברוחב של 2.5 ס'מ)
חתיכה מקדימה חתיכה מאחורה שהחתיכות האלה כיביכול יצמדו לשלדה מלמטה (וכמובן שיהיו חזקות מספיק)
ואת החור שנתפס על הבורג לעשות בצורה טיפה אוולית למעלה\ למטה
ואז מחברים הכל (לא סוגרים חזק) מצמידים את הפלטות חזק למעלה ש'ידבקו' לשלדה
ואז מחזקים ואז הכח יעבור אולי טיפה לבורג אבל תיהיה לו קונטרה מהשלדה

שירטטתי איזה משהו..
מס' 1ו-2 אלה חתיכות פלחים שיהיו ב 90מעלות למגן ויכנסו מתחת לשלדה
כמובן שבין 1 ל-2 צריך שיהיה מרווח שתיכנס התושבת האורגינלית של המוטות
וחור אוולי שיאפשר להצמיד את המגן לשלדה
אולי זה בנוי כבר ככה ... לא יודע

GodsFather
17-06-10, 05:21
חברים,

קצת כבוד למי שבנה את המיגונים האלה, הוא כמו עוד כמה שמוכרים בתחום הזה, עושים לא מעט ניסויים, בדיקות ומבחנים לפני שהם מחליטים להוציא מוצר לשוק. אני משוכנע שההחלטה לייצר את המיגון כמו שהוא הייתה לאחר כל בדיקה אפשרית וגם כאן, יש להתחשב באי אלו פשרות מסוימות על מנת שהעיצוב יהיה נאה כי גם זה אלמנט חשוב.

האמת, הייתי שמח לקרוא דיון של בוני מיגונים והחישובים שלהם כשהם מכינים כזה דבר (אני מדבר על סדנאות, אנשים כמו מי שבנה את המיגון הזה והמתחרים שלו, אנשים שעוסקים בתחום ברמה מקצועית ביום יום).

אבל אני מניח שזה למעשה יאלץ אותם יחשוף סודות מקצועיים ולכן כנראה שדיון כזה לא יקרה בקרוב.

אביעד פ.
17-06-10, 10:20
האמת שאני חושב שהמיגון הזה פשוט מעולה ומתוכנן היטב.

ולכל החוששים מחוזק הבורג,
תבקשו מהמתקין בורג נוסף, או תקנו בחנות ברגים בורג זהה, ברמת קשיחות הגבוהה ביותר.
זרקו אותו בארגז כלים שלכם, ואתם מכוסים. נשבר הבורג? תחליפו במקום, החלפה פשוטה מאין כמותה.

ובלי שום קשר, מצטרף לחברה שאומרים שהבורג כן מספיק חזק לעמוד בעומסים האלה.

ygimini
25-06-10, 11:42
אשמח לפרטים, תודה

foty
30-06-10, 15:52
אשמח גם לפרטים בבקשה

סולי
30-06-10, 16:48
האמת שאני חושב שהמיגון הזה פשוט מעולה ומתוכנן היטב.


עדיין חושב ככה?

itay
30-06-10, 17:46
עדיין חושב ככה?

יש משהו שאנחנו צריכים לדעת ?? :wink:

איתי.

אביעד פ.
30-06-10, 18:07
עברה באוזניינו שמועה על ג'ימנים עם המיגון אוזניים שפשוט קרעו את כל התושבת של המוט רדיוס מהריתוך בעקבות המיגון.

אבל זה כמובן בגדר שמועה, לא ממקור ראשון , בלי כל ביסוס, ולא ראיתי זאת בעצמי. אין לייחס לכך כל הקבלה אמיתית למציאות.

itay
30-06-10, 18:18
עברה באוזניינו שמועה על ג'ימנים עם המיגון אוזניים שפשוט קרעו את כל התושבת של המוט רדיוס מהריתוך בעקבות המיגון.

אבל זה כמובן בגדר שמועה, לא ממקור ראשון , בלי כל ביסוס, ולא ראיתי זאת בעצמי. אין לייחס לכך כל הקבלה אמיתית למציאות.

עד שלא נראה, לא נאמין.....

איתי.

ehudsega
01-07-10, 16:35
אני ראיתי גימני ללא מגן שקרע את כל האוזן...

אביעד פ.
01-07-10, 22:49
אני ראיתי גימני ללא מגן שקרע את כל האוזן...

אווץ'!
יש תמונות?:twisted::twisted:



עד שלא נראה, לא נאמין.....

איתי.

מסכים...!
רק שיתפתי לגבי השמועה.
מישהו שמע מישהו ידע?

ehudsega
01-07-10, 23:15
אווץ'!
יש תמונות?:twisted::twisted:




מסכים...!
רק שיתפתי לגבי השמועה.
מישהו שמע מישהו ידע?
לא, ראיתי אותו אצל אמנון, עבד יום שלם כדי לשחזר את האוזן.

gimini27
02-07-10, 14:56
אני ראיתי גימני ללא מגן שקרע את כל האוזן...

לא חסרים ג'ימינים עם אוזניים קרועות בגלל שאין להם את המיגון הזה.:(.

אני כרגע בפסק זמן מטיולי שטח . :roll: אבל בקרוב שאחזור זה הדבר הראשון שארכיב על בובי שלי..

דודו פיצה ... :grin:.

סולי
03-07-10, 15:30
מוזר מה שאתה אומר פה כרגע,
.. יצא לי לטייל עם חבר במשך שנתיים עם ג'ימיני מקורי לחלוטין, הוא חטף הרבה מכות אך הן מעולם לא נתלשו, עם חבר נוסף עם ג'ימיני משופר מוגבה ונעול, ללא מיגונים כלל.. הרבה אתגרי עבירות, טפו טפו לא נקרע כלום, אצל שניהם, ואגב גם אצלי בסמו, התושבות נראות כמו ספגטי..
ועד רגע זה לא השמיע אף אחד זעקה בפורום על כך שקרע תושבת.
עיקם - כן, קרע - לא..
כנ"ל לגבי סמוראים מסולסלים שקיימים קצת יותר זמן בשוק ואולי אפילו עבדו קשה יותר, גם הם מעולם לא קרעו.

דווקא עכשיו בעקבות המיגונים עברה לידינו שמועה על אוזן שנקרעה למרות/בגלל המיגון, לא ברור ממש.
אבל אם מישהו יודע על המקרה ממקור ראשון שישפוך מעט אור על הנושא.

שנית, יש חשיבות מאוד גדולה בעניין המיגונים שאנו נוטים להתעלם ממנה, הנהג.
נהג טיפש גם יצליח לנתץ סרן על סלע בתנאים המתאימים.
יש חברה ששנים נוסעים ללא מיגונים ומכירים את מגבלות הרכב ונוסעים על פיהן.
מי שחושב שהעובדה שהוא מצויד במיגון מאפשרת לו להיכנס בסלעים ברבאק, טועה.

אלדר
03-07-10, 17:49
שנית, יש חשיבות מאוד גדולה בעניין המיגונים שאנו נוטים להתעלם ממנה, הנהג.
נהג טיפש גם יצליח לנתץ סרן על סלע בתנאים המתאימים.
יש חברה ששנים נוסעים ללא מיגונים ומכירים את מגבלות הרכב ונוסעים על פיהן.
מי שחושב שהעובדה שהוא מצויד במיגון מאפשרת לו להיכנס בסלעים ברבאק, טועה.

+1
יצא לי לראות כמה פעמים חברה עם רכבים ממוגנים שנוהגים באגרסביות מתנפצים על סלעים.
במקומות שאם קצת יותר נסיון/שיקול דעת אפשר היה לעבור ללא שבירות.

tamir128
10-07-10, 23:24
אז מה נסגר עם המיגונים האלו? כדאי להתקין?
לאחרונה ראיתי שגם אצלי האזניים מעוקמות מאד ואני שוקל לרכוש את המיגון הנ"ל.
מה החליטו חכמי הפורום?

אלון 25
11-07-10, 01:22
קישקוש בלבוש.. המיגון הוא מיגון מצויין, יותקן גם ברכב שלי בקרוב.

סולי
11-07-10, 05:23
ואתה תקח על עצמך את האחריות כאשר המכה תועבר לריתוך במקום לעבוד על הגמישות של האוזן?

יש כאן דיון, שכולנו אמורים לצאת מושכלים ממנו... "קישקוש בלבוש" לא תורם במאומה לדיון הזה..

jimnyjunky
11-07-10, 06:23
לא ברור על מה המהומה אני גם התקנתי את המיגונים האלה וגם הייתי שותף בהתקנתם .
המיגון הזה מכסה על האוזן בלבד !!! הוא לא נוגע בה אפילו.
מה שמחזיק את המיגון זה הבורג של האוזן .

לצורך העניין גם המיגון גחון של אספיר מוחזק על ידי אותם הברגים רק בקידמת הרכב...
למה שם אף אחד לא מפחד ??

גם אם הרכב יקבל מכה במגן האוזניים לא יקרה כלום מאחר והבורג מחובר ישירות לזרוע ולמיגון כמו שאמרתי והזרוע זה דבר מאוד חזק ..

לסיכום יש לי את המיגון אני שמח שיש לי אותו ואני בטוח גם שהוא עושה את העבודה מצויין

אלון 25
11-07-10, 16:50
ואתה תקח על עצמך את האחריות כאשר המכה תועבר לריתוך במקום לעבוד על הגמישות של האוזן?

יש כאן דיון, שכולנו אמורים לצאת מושכלים ממנו... "קישקוש בלבוש" לא תורם במאומה לדיון הזה..

נענה בפרטי

ori r
11-07-10, 17:57
לא ברור על מה המהומה אני גם התקנתי את המיגונים האלה וגם הייתי שותף בהתקנתם .
המיגון הזה מכסה על האוזן בלבד !!! הוא לא נוגע בה אפילו.
מה שמחזיק את המיגון זה הבורג של האוזן .

לצורך העניין גם המיגון גחון של אספיר מוחזק על ידי אותם הברגים רק בקידמת הרכב...
למה שם אף אחד לא מפחד ??

גם אם הרכב יקבל מכה במגן האוזניים לא יקרה כלום מאחר והבורג מחובר ישירות לזרוע ולמיגון כמו שאמרתי והזרוע זה דבר מאוד חזק ..

לסיכום יש לי את המיגון אני שמח שיש לי אותו ואני בטוח גם שהוא עושה את העבודה מצויין


אמנם לא השתתפתי בדיון עד כה, אך מסב את תשומת לב הקוראים לתגובה כה אוהדת של משתמש למוצר המדובר - מדובר במשתמש חדש שרשם רק 4 הודעות בפורום.
יש מצב שאני טועה, ואם אכן כך הדבר אני מתנצל, אבל נראה לי כי מדובר בגורם שיווקי או מישהו בעל אינטרס במוצר שקשור לחברה המשווקת את אותו מיגון...

גילוי נאות, אין לי שום אינטרס במיגון/בחברה המשווקת/מתחריה של החברה

שבוע טוב,
אורי

kobiarava
11-07-10, 18:18
אמנם לא השתתפתי בדיון עד כה, אך מסב את תשומת לב הקוראים לתגובה כה אוהדת של משתמש למוצר המדובר - מדובר במשתמש חדש שרשם רק 4 הודעות בפורום.
יש מצב שאני טועה, ואם אכן כך הדבר אני מתנצל, אבל נראה לי כי מדובר בגורם שיווקי או מישהו בעל אינטרס במוצר שקשור לחברה המשווקת את אותו מיגון...

גילוי נאות, אין לי שום אינטרס במיגון/בחברה המשווקת/מתחריה של החברה

שבוע טוב,
אורי



אתה ממש חושף קונספירציה...;) רק 4 הודעות באתר וכבר מותר לו לפרגן למיגון שקנה? לא בסדר...:cool:

תעיין ב-4 ההודעות שהוא כתב, ותבין שמדובר במשתמש תמים (וכנראה לקוח מרוצה). לפעמים גם אני לא מסכים לזה (:twisted:), אבל גם לחדשים מותר להביע דעה.









קובי
*

jimnyjunky
11-07-10, 19:55
למען הסר ספק אין לי שום אינטרס שיווקי בעניין וחבל שאתה משנה את נושא הדיון מעיקר לטפל.
נכון שרשמתי רק 4 הודעות אבל להזכירך גם כשאתה נרשמת לפורום בפעם הראשונה לא היו לך 100 הודעות שהבאת מהבית נכון ?

הייתי הרבה שנים מחוץ לתחום הג'יפים אבל עכשיו חזרתי....

ואני חושב שאין שום רלוונטיות למספר ההודעות .

ואם נחזור שניה לעניין עדיין לא קיבלתי תשובה במה שונה המיגון הנ"ל לכל מיגון אחר .. הרי כל המיגונים שמותקנים מבוססים על הברגים המקוריים שקיימים בכלי הרכב

אביעד פ.
11-07-10, 20:13
ואם נחזור שניה לעניין עדיין לא קיבלתי תשובה במה שונה המיגון הנ"ל לכל מיגון אחר .. הרי כל המיגונים שמותקנים מבוססים על הברגים המקוריים שקיימים בכלי הרכב

דבר ראשון בוא נעמיד דברים על דיוקם- לא כל המיגונים שמותקנים מבוססים על הברגים המקורים שקיימים בכלי הרכב. זה משתנה ממהנדס למהנדס, מסדנה לסדנה, ומבונה עצמאי לבונה עצמי. אל לך להציב עובדות כאלה בכזו פזיזות.

הברגים ככל הנראה יותר חזקים מהריתוך של האוזניים. תסתכל בעצמך על הריתוך של האוזניים ותראה שהוא לא מושלם. אני לא מומחה, אבל ככל הנראה הבורג יותר חזק ממנו. אז במבחן המציאות, בנקודת השבירה, תמיד הנקודה החלשה היא זו שתשבר.
ללא מיגון- האוזניים מתעקמות.
וכשיש מיגון, התחרות מי ישבר ראשון היא בין:
1. המיגון (הוא חזק, הוא הונדס לא להשבר או להתעקם)
2. הבורג
3. הריתוך

השאלה היא פשוט- מי יישבר קודם???
והתשובה לא בידיי.
מחכים לאור שישפך עלינו.
מקווה שלא כתבתי עוד פעם "קשקוש בלבוש".

jimnyjunky
11-07-10, 20:33
דבר ראשון בוא נעמיד דברים על דיוקם- לא כל המיגונים שמותקנים מבוססים על הברגים המקורים שקיימים בכלי הרכב. זה משתנה ממהנדס למהנדס, מסדנה לסדנה, ומבונה עצמאי לבונה עצמי. אל לך להציב עובדות כאלה בכזו פזיזות.

הברגים ככל הנראה יותר חזקים מהריתוך של האוזניים. תסתכל בעצמך על הריתוך של האוזניים ותראה שהוא לא מושלם. אני לא מומחה, אבל ככל הנראה הבורג יותר חזק ממנו. אז במבחן המציאות, בנקודת השבירה, תמיד הנקודה החלשה היא זו שתשבר.
ללא מיגון- האוזניים מתעקמות.
וכשיש מיגון, התחרות מי ישבר ראשון היא בין:
1. המיגון (הוא חזק, הוא הונדס לא להשבר או להתעקם)
2. הבורג
3. הריתוך

השאלה היא פשוט- מי יישבר קודם???
והתשובה לא בידיי.
מחכים לאור שישפך עלינו.
מקווה שלא כתבתי עוד פעם "קשקוש בלבוש".


ראשית אני לא חושב שההנחה שלי היא פזיזה .
המיגון של חברת אספיר שהם חברה שלכל הדעות יכולים לעמוד מאחורי המוצרים שלהם מייצרים מגן גחון ומגן מיכל דלק ששניהם מחוברים לברגים המקוריים ברכב .
על פי הטענה שלח מגן גחון שחוטף מכה אמור לגרום לשבירת הברגים ?

אני חוזר ומדגיש כי אין מגע פיזי בין המיגון לבין האוזן אלא לבורג עצמו הבורג "יושב" בתוך הזרוע.
עדיין לא ברור לי מה יכול להשבר....

יונתןמצפה
11-07-10, 22:32
ראשית הצהרה- מעולם לא ראיתי את המגן, ולא מכיר מישהו שקשור אליו.
מהסתכלות בתמונות, נראה כי יש הבדל משמעותי בין המיגון הזה לרוב מיגוני הגחון/מיכל דלק.
רוב המיגונים שאני מכיר הם שטוחים. אין בהם שום חלק שבולט ויכול להתפס בעצם כלשהו כנגד כיוון ההתקדמות של הרכב.
המיגון המדובר (שנראה על פניו כרעיון טוב), בהחלט לא דומה לשאר המיגונים מהבחינה הזו. מיגון רגיל, כשהוא חוטף מכה הוא לרוב מחליק עליה או שמתעקם. הוא גם לא מחובר בד"כ לחלק אחד ויחיד בשלדה שבמקרה הזה הוא לא חלק אינטגרלי ממנה ומרותך אליה בריתוך קטן יחסית.
העובדה כי זרוע הרדיוס מחוברת לבורג הזה לא רלוונטית כי בסוף כל העומסים יושבים על הריתוך, ואגב, העומס שמפעילה הזרועה לדעתי לא דומה לעומס שיכול להיות מופעל על האוזן במקרה של מכה חזקה מהקרקע דרך המגן.
לדעתי אין כאן תשובה ברורה, אבל זה בטוח לא משהו שהוא מובן מאלין לשום צד.
יהיה מעניין לקרא את הדעה של המהנדסים בפורום. אסף? נמרוד?

jimnyjunky
12-07-10, 06:56
ראשית הצהרה- מעולם לא ראיתי את המגן, ולא מכיר מישהו שקשור אליו.
מהסתכלות בתמונות, נראה כי יש הבדל משמעותי בין המיגון הזה לרוב מיגוני הגחון/מיכל דלק.
רוב המיגונים שאני מכיר הם שטוחים. אין בהם שום חלק שבולט ויכול להתפס בעצם כלשהו כנגד כיוון ההתקדמות של הרכב.
המיגון המדובר (שנראה על פניו כרעיון טוב), בהחלט לא דומה לשאר המיגונים מהבחינה הזו. מיגון רגיל, כשהוא חוטף מכה הוא לרוב מחליק עליה או שמתעקם. הוא גם לא מחובר בד"כ לחלק אחד ויחיד בשלדה שבמקרה הזה הוא לא חלק אינטגרלי ממנה ומרותך אליה בריתוך קטן יחסית.
העובדה כי זרוע הרדיוס מחוברת לבורג הזה לא רלוונטית כי בסוף כל העומסים יושבים על הריתוך, ואגב, העומס שמפעילה הזרועה לדעתי לא דומה לעומס שיכול להיות מופעל על האוזן במקרה של מכה חזקה מהקרקע דרך המגן.
לדעתי אין כאן תשובה ברורה, אבל זה בטוח לא משהו שהוא מובן מאלין לשום צד.
יהיה מעניין לקרא את הדעה של המהנדסים בפורום. אסף? נמרוד?

טעות בידך !!! מיגון הגחון של אספיר בהחלט לא שטוח בחזית שלו יש מדרגה שבהחלט יכולה להתקל בכל מה שרק תחפוץ בשטח.
בכל מקרה אני בדעה כי כל אחד יעשה מה שהוא רוצה ... אני לא חושב שתקבלו כאן דוח מטעם מכון התקנים .
רוצים תשימו לא רוצים אל תשימו בסופו של דבר כמו כל דבר בחיים גם כאן הנסיון בשטח ידבר .
יכול להיות שלקחתי החלטה לא טובה אבל גם יכול להיות שכן.

בכל מקרה מי שרוצה לבוא לראות, להתרשם, לחקור מוזמן לבוא ולראות בכיף

kobiarava
12-07-10, 08:44
אני מתקשה להבין על מה אתם מדברים-אילו כוחות מועברים לריתוך האוזניים ממכה על המיגון, שלא היו מועברים איליו בלי המיגון? למיטב הבנתי, המיגון רק מחזק את תושבת זרוע הרדיוס בכך שהוא מונע ממנה מלהתכופף במכה (לא, אוזן כזו לא תוכננה להתכופף כדי לספוג את הזעזוע:confused:), וכן הוא מעביר חלק מעוצמת המכה ישירות לקורת השלדה בחלקו האחורי.







קובי

jimnyjunky
12-07-10, 09:44
אני מתקשה להבין על מה אתם מדברים-אילו כוחות מועברים לריתוך האוזניים ממכה על המיגון, שלא היו מועברים איליו בלי המיגון? למיטב הבנתי, המיגון רק מחזק את תושבת זרוע הרדיוס בכך שהוא מונע ממנה מלהתכופף במכה (לא, אוזן כזו לא תוכננה להתכופף כדי לספוג את הזעזוע:confused:), וכן הוא מעביר חלק מעוצמת המכה ישירות לקורת השלדה בחלקו האחורי.







קובי

נראה לי שגם הם כבר מתקשים להבין .......

לקחו דיון ענייני והפכו אותו לדיון פילוסופי

אביעד פ.
12-07-10, 10:24
.
על פי הטענה שלח מגן גחון שחוטף מכה אמור לגרום לשבירת הברגים ?



לא.
לא טענתי כך מעולם- ואם תחזור ותקרא את ההודעות שלי בעיון גם תראה שלא קבעתי שום קביעה אחרת, מסיבה פשוטה שאין לי מספיק ידע או ניסיון לקבוע.

אם תלך לתחילת השרשור גם תראה הודעה שלי, לפני ששמעתי על אוזניים שנקרעו, שהתלהבתי מהמיגון.

כל מה שרציתי היה להפיק מידע מהמוחות הטובים שיש בפורום.
אני אישית לא יודע מספיק בתורת החומרים וספיגת האנרגיה כדי לקבוע מה טוב ומה לא,
לא רק בשבילי, אלא לכלל הפורום.
אבל אם החלטת יקירי, שהדיון הגיע למיצוי ועבר לנישות פילוסופיות, זה הזמן לסיים אותו.

jimnyjunky
12-07-10, 10:34
לא.
לא טענתי כך מעולם- ואם תחזור ותקרא את ההודעות שלי בעיון גם תראה שלא קבעתי שום קביעה אחרת, מסיבה פשוטה שאין לי מספיק ידע או ניסיון לקבוע.

אם תלך לתחילת השרשור גם תראה הודעה שלי, לפני ששמעתי על אוזניים שנקרעו, שהתלהבתי מהמיגון.

כל מה שרציתי היה להפיק מידע מהמוחות הטובים שיש בפורום.
אני אישית לא יודע מספיק בתורת החומרים וספיגת האנרגיה כדי לקבוע מה טוב ומה לא,
לא רק בשבילי, אלא לכלל הפורום.
אבל אם החלטת יקירי, שהדיון הגיע למיצוי ועבר לנישות פילוסופיות, זה הזמן לסיים אותו.

חלילה לא באתי לפסול את השאלה שלך פשוט נראה לי שהמסקנה של הדיון היא שמיגון זה טוב אבל תלוי בעוצמת המכה .
(תקן אותי אם אני טועה)

ברור לכולם שלכל מיגון או חומר יש סף שאותו הוא לא יכול לספוג יותר ..
השאלה היא מה הוא אותו סף ולצערי אני לא חושב שלמישהו יש כאן תשובה מדעית

אביעד פ.
12-07-10, 12:35
ברור לכולם שלכל מיגון או חומר יש סף שאותו הוא לא יכול לספוג יותר ..
השאלה היא מה הוא אותו סף ולצערי אני לא חושב שלמישהו יש כאן תשובה מדעית

וזאת בדיוק המטרה של כל הדיון הזה. בדיוק בשביל דברים כאלה קם הפורום הזה. יש כאן קובץ לא רע בכלל של מהנדסים, בעלי מקצוע, וסתם חברה עם ערימות של ניסיון בבניית מיגונים (וכלי רכב שלמים), ואפילו יותר חברה עם ניסיון בשבירה לגורמים של רכבים כאלו :)

הוא לא פילוסופי כלל וכלל, רק מנסים להתגלח על זקנם של אחרים.

jimnyjunky
12-07-10, 12:39
וזאת בדיוק המטרה של כל הדיון הזה. בדיוק בשביל דברים כאלה קם הפורום הזה. יש כאן קובץ לא רע בכלל של מהנדסים, בעלי מקצוע, וסתם חברה עם ערימות של ניסיון בבניית מיגונים (וכלי רכב שלמים), ואפילו יותר חברה עם ניסיון בשבירה לגורמים של רכבים כאלו :)

הוא לא פילוסופי כלל וכלל, רק מנסים להתגלח על זקנם של אחרים.


אם כך אין בינינו ויכוח אני מחכה לאותו מדען\ידען שיביא טיעון משכנע וכולנו נצא נישכרים

יונתןמצפה
12-07-10, 12:58
קחו בחשבון משהו נוסף: מרבית המיגונים הנפוצים בשוק מתוכננים באופן כזה שהם ייספגו את מירב האנגיה של המכה ויעבירו כמה שפחות לרכב כולל לנקודות החיבור של המגן לרכב.
בגלל זה למגינים כאלו יש נטייה להתעקם לאחר התעללות ממושכת וע"פ רוב נק' החיבור והרכב נותרים ללא פגע.
נחשו מה יקרה אם המיגונים הנפוצים יהיו בנויים מחומרים שבשום אופן לא יתעקמו/יספגו את האנגיה של המכה?
האנרגיה תעבור לחיבור ומשם לשלדה וזה עניין של זמן עד שמשהו שם יישבר או יתחיל לפתח סדקים.

שלא יובן לא נכון, אני בעד מיגונים כאלו או אחרים לאוזן המדוברת. אבל צריך לקחת כמה דברים בחשבון ולא לצאת מתוך נקודת הנחה שאם יש מגן חזק שמחובר טוב אז הכל בסדר. עד המכה החזקה שאחריה זה כבר לא בסדר...

בזמנו חשבתי לייצר משהו דומה אבל משאריות של צמיגים. לא ניסיתי את זה אבל הייתרון של משהו כזה הוא שמרבית האנרגייה בכלל לא תגיעה לרכב אלא תישאר בגומי.
מצד שני בכלל לא בטוח שזה יעשה את העבודה...

jimnyjunky
12-07-10, 13:43
קחו בחשבון משהו נוסף: מרבית המיגונים הנפוצים בשוק מתוכננים באופן כזה שהם ייספגו את מירב האנגיה של המכה ויעבירו כמה שפחות לרכב כולל לנקודות החיבור של המגן לרכב.
בגלל זה למגינים כאלו יש נטייה להתעקם לאחר התעללות ממושכת וע"פ רוב נק' החיבור והרכב נותרים ללא פגע.
נחשו מה יקרה אם המיגונים הנפוצים יהיו בנויים מחומרים שבשום אופן לא יתעקמו/יספגו את האנגיה של המכה?
האנרגיה תעבור לחיבור ומשם לשלדה וזה עניין של זמן עד שמשהו שם יישבר או יתחיל לפתח סדקים.

שלא יובן לא נכון, אני בעד מיגונים כאלו או אחרים לאוזן המדוברת. אבל צריך לקחת כמה דברים בחשבון ולא לצאת מתוך נקודת הנחה שאם יש מגן חזק שמחובר טוב אז הכל בסדר. עד המכה החזקה שאחריה זה כבר לא בסדר...

בזמנו חשבתי לייצר משהו דומה אבל משאריות של צמיגים. לא ניסיתי את זה אבל הייתרון של משהו כזה הוא שמרבית האנרגייה בכלל לא תגיעה לרכב אלא תישאר בגומי.
מצד שני בכלל לא בטוח שזה יעשה את העבודה...


לא רוצה להשמע מרושע או משהו כזה אבל מי "שמצליח" להכנס בעוצמה שכזו בעצם כלשהו בשטח פעם אחר פעם אז אולי מגיע לו פעם אחת לשלם ופעם הבאה אולי הוא יזהר ...

הרי אף אחד מאיתנו אני מקווה לא יורד לשטח במטרה לגרד את הגחון של הרכב שלו כמה שיותר פעמים , מיגון נועד בדרך כלל לחפות על טעויות נהג ואת זה אני חושב שהמיגון הנ"ל יעשה בדרך זו או אחרת

ori r
13-07-10, 13:12
למען הסר ספק אין לי שום אינטרס שיווקי בעניין וחבל שאתה משנה את נושא הדיון מעיקר לטפל.
נכון שרשמתי רק 4 הודעות אבל להזכירך גם כשאתה נרשמת לפורום בפעם הראשונה לא היו לך 100 הודעות שהבאת מהבית נכון ?

הייתי הרבה שנים מחוץ לתחום הג'יפים אבל עכשיו חזרתי....

ואני חושב שאין שום רלוונטיות למספר ההודעות .

ואם נחזור שניה לעניין עדיין לא קיבלתי תשובה במה שונה המיגון הנ"ל לכל מיגון אחר .. הרי כל המיגונים שמותקנים מבוססים על הברגים המקוריים שקיימים בכלי הרכב

"יש מצב שאני טועה, ואם אכן כך הדבר אני מתנצל..."

קבל התנצלות וברוכים הבאים לאתר,

אורי

jimnyjunky
13-07-10, 13:29
"יש מצב שאני טועה, ואם אכן כך הדבר אני מתנצל..."

קבל התנצלות וברוכים הבאים לאתר,

אורי


תודה וניפגש בשטח

סולי
14-07-10, 21:33
אחרי מס' תגובות בהודעות פרטיות, ואחרי שכמעט והחלטתי להדיר את רגלי מהדיון הנ"ל,
החלטתי שאת התגובה שלי אני אפרסם בפומבי.. ולעזעזל ההשלכות...
אני מקווה שרק דברים טובים יצאו מזה.

***כאן הייתה התכתבות בהודעות פרטיות שנמחקה לבקשת אחד הצדדים - המערכת***


אני לא אתייחס לנושא הנעילות של חברת בולסטר, כי זה לא קשור לנושא.
אני כן אתייחס לטענתך ל"חוסר פירגון", כי לדעתי לא היה כזה דבר בדיון הנ"ל.
בדיוק להיפך הרבה חבר'ה פירגנו מעלי, אבל תמיד יהיו אלו הספקנים ה"רשעים" "החפרנים".
אלי הגיעה שמועה ששני חברים שהתקינו את המיגון תלשו תושבות מוטות רדיוס, אני לא יודע מי אלה... בנוסף נתבקשתי לשתוק בנושא ולא להוסיף לבחוש בקלחת.. ע"י אותו מקור, אם זה מכבוד ל"יצרן" ואם זה מסיבות אחרות. (זה לא משנה לי, זה ספק סביר בטיבו של המוצר)

זכותי לערער ולשאול שאלות, לפרסם מידע חלקי (כמובן תוך כדי הבהרה שהוא אינו מהימן), ולתהות, ולחשוש, ובעצם להביע ספק סביר במוצר חדש שנכנס לשוק (במיוחד אם מדובר ב"יזם/מוצר חדש")
מי אתה (אגב, אנחנו מכירים) או כל חבר אחר שתסקלו את נסיוני לברר מידע נוסף על המוצר ואם היתה תקלה איתו?

עם כל הכבוד, בפורום סוזוקי להבדיל מפורומים אחרים בג'יפולוג יש לאותם בעלי מקצוע ויצרנים יכולות מדהימות להשתיק דברים ולמנוע את העברת המידע בפורום, מידע שיכול להקל עלינו החבר'ה שמטפלים ברכבים לבד, ומנסים ללמוד מנסיונם של אחרים.

אני מבין שמדובר בפרנסתם,.. אבל הפורום של המקום שלהם לקדם את העסקים שלהם.
למרות שזו יכולה להיות אחלה במה, אין סיבה שזה יפגע ב-open-source, אותה לוגיקה שעובדת מאחורי ג'יפולוג, בפורום הארד-קור שמעודד עבודה עצמית, ובכלל בקהילת שיתופית בעלת תחום עניין משותף.
אני קניתי סמוראי בחצי שנה האחרונה, לפני לא התעניינתי בצעצועים האלה יתר על המידה.. בג'יפולוג אני גולש כבר מס' שנים... וחשאיות כזו למידע לא ראיתי באף אחד מהפורומים האחרים... לא בפורום לנדרובר, פורום סיקס וכו'...

אגב, יש לי המון הערכה לליאור, מעולם לא טיפלתי אצלו , ואני גם לא לקוח שלו.
אך נעזרתי בו לא מעט פעמים והוא תמיד יצא מיקצועי מאוד ונשמע בחור על הכיפאק.
בכלל התרשמתי לטובה שמדובר על בעל מקצוע אמין ולא רודף כסף.
אך זה נראה לי תמוה כמהה שהוא איננו יוצא בהצהרה מוחצת על תקינות ויעילות המיגון שהוא מייצר.
והלקוחות שלו יוצאים לחזית לדבר בשמו, זה לא מראה על שום דבר טוב.

מעבר לכך, לאורך כל הדיון אף אחד לא טען שמישהו עיקם את השילדה, טענו שהתושבות נתלשו, והריתוך שלהם חלש ולכן יש סיכוי סביר שאחרי התקנת המיגון הנהדר הן הפכו להיות הפיוז הבא.

ואני בטוח שאם היה מדובר במערכת מתלים או במיגון של קלימיני שכשלו לאף אחד לא היתה בעיה לקטול.. ולפרסם דעות שליליות עליהם, או אם היה מדובר ביצרן גדול של מוצר כלשהו אנשים היו מרגישים הרבה יותר חופשי לבקר לחיוב או לשלילה מבלי להרגיש... "מאויימים"? (לא בטוח שזו המילה)

למה בגלל שאנחנו שוק קטן, תפרן, אנחנו צריכים לסבול מחוסר מהימנות ואוביקטיביות?
או מחשש שאם מישהו יגיד משהו על בעל מקצוע כזה או אחר מחר הוא לא יעשה לו מחיר או איזו קומבינה?
זה לא אמור להיות הפוך???
בעלי המקצוע ידאגו שבעתיים לשביעות רצונו של הלקוח ולא אנחנו להם? (אני בטח קוטל עצמי בזה הרגע אצל חצי מבעלי המקצוע שמסתובבים להם כאן בפורום).
ואני חשבתי לתומי שבגלל שאנחנו שוק קטן , אז נרוויח כפליים תגובות מהיצרנים באשר הם.

אם אני עושה עוול לליאור אז אני מתנצל באופן רישמי.
אני מצהיר בפני כולם שלא זו הייתה כוונתי.
ליאור יותר ממוזמן להגיב בפורום, הפורום הוא במה פתוחה לכולם!
תודה על התחושות החיוביות, חבר.

asafk
15-07-10, 01:09
האמת היא שמה שמפריע בעיניים לכמה ממי שכתבו את התגובות כאן, מפריע גם לי.
הבעיה המוכרת היא שהאוזניים המקוריות של מוטות הרדיוס מתעקמות. אפשר לחיות עם זה, זה ממש לא נורא כל עוד הן מתעקמות החוצה, ולעתים רחוקות מאוד מאוד נגרם נזק גדול מזה.
החיזוק של האוזניים הוא למעשה אוזן חדשה, שמולבשת על הישנה. החיזוק ימנע מהאוזן להתכופף, זה נכון. אבל החיזוק הזה מעביר את משקל הרכב בצורה סטטית או בצורת מכה- בחזרה לאוזניים המקוריות ומהן לשלדה. כשמדובר על המשקל סטטי, זו לא בעיה לדעתי, כי גם ככה האוזניים הללו הן מה שנושא את כל משקל הרכב בהאצה והאטה (דרכן מעבירים הגלגלים את הכוח לשלדה, כמובן עם סרנים ומוטות רדיוס בדרך). הבעיה היא אכן במתקף, שכרגיל היה מעקם את האוזן, ועכשיו, אכן, יגיע לנקודה החלשה החדשה - הריתוך, שלא השתפר בכלום, ועדיין הוא ריתוך של פח דק (האוזן המקורית) עם פח קצת פחות דק (קורת השלדה). קשה לומר מה יהיו התוצאות, אבל זה דבר שכדאי לחשוב עליו.
זה שונה מממיגונים אחרים שבדרך כלל כוללים "גשר" פלדה שמחובר ישירות לשלדה, ועליו לוח מכופף מאלומיניום או פח.

אסף.

יונתןמצפה
15-07-10, 08:51
אסף, תודה על תגובתך המלומדת. הבהרת כמה דברים שאני ניסיתי לתאר בהסבר אינטואיטיבי. יחד עם זאת, כפי שכתבת העניין הוא לא חד משמעי ואני חושב שזה משהו חשוב עבור השרשור הזה...
ואם כבר הגבת בשרשור תרשה לי לשאור אותך שאלה נוספת: כתבתי לפני כמה הודעת על רעיון לייצר מיגון המתבסס על גומי צמיגים (או כל חומר דומה אחר) ואשר מולבש על האוזניים באזור הפגיע.
מה דעתך? האם משהו בסגנון יספוג מספיק אנרגיה כדי למנוע נזק פוטנציאלי לאוזן? (צריך לזכור שמה שבבד"כ מתעקם כתוצאה מהמכות אלו קצה האוזניים ולא האוזן כולה. אזור השפתיים של הפח הדק הזה.)
יונתן

azora
15-07-10, 09:26
אסף, תודה על תגובתך המלומדת. הבהרת כמה דברים שאני ניסיתי לתאר בהסבר אינטואיטיבי. יחד עם זאת, כפי שכתבת העניין הוא לא חד משמעי ואני חושב שזה משהו חשוב עבור השרשור הזה...
ואם כבר הגבת בשרשור תרשה לי לשאור אותך שאלה נוספת: כתבתי לפני כמה הודעת על רעיון לייצר מיגון המתבסס על גומי צמיגים (או כל חומר דומה אחר) ואשר מולבש על האוזניים באזור הפגיע.
מה דעתך? האם משהו בסגנון יספוג מספיק אנרגיה כדי למנוע נזק פוטנציאלי לאוזן? (צריך לזכור שמה שבבד"כ מתעקם כתוצאה מהמכות אלו קצה האוזניים ולא האוזן כולה. אזור השפתיים של הפח הדק הזה.)
יונתן

נשמע כמו רעיון שצריך לשים עליו את הדעת.

אני לא חושב שזה יכול לעבוד עם צמיגים ישנים, אבל תבנית של פוליאוטן עם כיסוי דק של פלדה / ברזל (למניעת קריעות) בצד החיצוני יכולה לעבוד נהדר בתור סופגת אנרגיה, ממש כמו פעולה של באמפ-סטופ.

אביעד פ.
15-07-10, 13:23
מצטרף ל- e-Pit@m ,
ככל הנראה לא הייתי ברור בכוונותיי, אז אני אבהיר אותם.
אין לי כל רע כנגד המוצרים או הסדנאות השונות, ואין בכוונתי כלל וכלל לפגוע בהם או לפגוע בפרנסתם. אני בא מגישה תמימה לחלוטין, אני מכיר את הפורום הזה טיפה פחות זמן מכמה שנים, ואני רואה קהילה תומכת שבעזרה וירטואלית, והרבה עזרה לא וירטואלית, מצליחים להגיע בייצור עצמי למיגונים ברמה מאוד גבוהה, ולא רק, גם רכבים, טיפולים וכל שאר הדברים הקשורים לעבודה עצמית על הרכב וחסכונות כספיים.

בתומי רק רציתי לברר יותר מידע ויותר פרטים לגבי המיגונים המדוברים כדי שאהיה בטוח יותר במוצר ואשקול להתקין אותו ברכבי. העליתי תהיות לגביו, והסתיגיות ממנו, לא במטרה לפגוע בבעלי המיגונים או יצרניהם.

מעבר לזה, גם אני קיבלתי המון עזרה מליאור, בדברים שונים, רק מתי שהייתי צריך, וכל זאת בלי שהייתי מעולם לקוח שלו. גם הוא אחד מהאנשים המדהימים שהופכים את הקהילה הזאת למה שהיא, ואין לי כל כוונה לפגוע בו.

עד לכאן תיאום כוונותי.

אסף, גם אני מודה לך על תשובתך המלומדת. חיזקת את מה שחשבתי, ולא הצלחתי להביא לידי הסבר.

JIMNYJUNKY,

אם כך אין בינינו ויכוח אני מחכה לאותו מדען\ידען שיביא טיעון משכנע וכולנו נצא נישכרים

נכון לעכשיו התשובה של אסף היא הכי מלומדת שקיבלנו, מבר סמכא.
כרגע כל שנשאר או לחכות לתשובה נוספת, או מיצרני המיגון השונים, או ממהנדסים נוספים.

אני לא חושב שניתן להגיע למסקנה סופית חד משמעית ומקובלת לכולם, אבל בטוח שכל אחד יוכל אחרי ניתוח של המוצר להגיע איש איש לעצמו למסקנות אישיות.

בברכת דיון פורה,
אביעד.

ד ו ר ו ן
15-07-10, 14:57
כתבתי לפני כמה הודעת על רעיון לייצר מיגון המתבסס על גומי צמיגים (או כל חומר דומה אחר) ואשר מולבש על האוזניים באזור הפגיע.
מה דעתך? האם משהו בסגנון יספוג מספיק אנרגיה כדי למנוע נזק פוטנציאלי לאוזן?
יונתן
בהקשר זה,
ראיתי בארה"ב מיגון גחון לרכב בו הפלטות מיגון ע"ב לוחות טפלון עבים בדומה לחומר המשמש ללוחות חיתוך במסעדות, לוחות עבים יותר מהלוחות הביתיים שנמכרים, אבל אולי אפשר ליישם את הרעיון עם לוחות דקים יותר למכלולים/רכבים קטנים יותר.
החומר אלסטי, בטוח שסופג אנרגיה יותר ממתכת וחוזר למצבו אחרי מתיחה.

אספנות
01-08-10, 08:18
ראיתי את הקיט הזה בעבר פה:
http://outdoorauto4x4.com/p/959766/jimny-control-arm-skid-plate-kit.html

חשבתי להגן על האוזניים בשיטת השתי שייבות גדולות

איפה ניתן להתקין את זה בארץ?

GodsFather
01-08-10, 09:49
קח את התמונה הזו לכל בעל סדנא והם ישכפלו לך את זה. מורי, ליאור ועוד.

eladss
01-08-10, 13:59
ראיתי את הקיט הזה בעבר פה:
http://outdoorauto4x4.com/p/959766/jimny-control-arm-skid-plate-kit.html

חשבתי להגן על האוזניים בשיטת השתי שייבות גדולות

איפה ניתן להתקין את זה בארץ?

ליאור מזוקי לנד
מייצר כאלה
בהקדם יותקנו גם אצלי

-->