צפייה בגרסה מלאה : בעייה מאד מוזרה ברנגלר 2006 , אתגר לג'יפאים.
היי חבר'ה ,
לפני מספר שבועות רכשתי ג'יפ רנגלר קצר , שנת 2006 , אוטומט.
הרכב יחסית חדש , נסה עד היום כ 30K ק"מ.
מהיום שרכשתי את הרכב אני נתקל בבעייה מאד מוזרה שמכונאים לא מצליחים לאבחן אותה כמו שצריך.
בזמן נסיעה במהירות בינונית עד גבוהה (60-110 קמ"ש) , כל מהמורה הכי קטנה בכביש או חריץ בכביש גורמים להגה לרעדים , בכביש משובש מורגש בהגה רעידה לאורך זמן , רעידות קצרות ומהירות.
בנוסף הבחנתי בכך שבשסיבובים , גם מעצירה מוחלטת של הרכב והתחלה נסיעה וגם במהלך נסיעה יש מכות קטנות מאד שמורגשות בהגה בזמן הסיבוב, טיקים שכאלה שחוזרים על עצמם עד שההגה מתיישר.
הייתי במוסך אחד והוא טען שמדובר במוט פנהרד , החלפנו את המוט והתברר שהבעייה ממשיכה.
מוסך אחר שמתעסק ומתמחה רק בג'יפים טוען שלדעתו מדובר בבולם הגה אבל הוא לא בטוח בכך ב 100% (להשקיע כסף סתם בהחלפת בולם הגה אני לא מעוניין).
יש לציין שאיזון גלגלים נעשה כבר , בדיקת פרונט נעשתה , בדיקת בולמים קדמיים נעשתה.
השאלה שלי מה זה יכול להיות ?
אני ממש זקוק לעזרה בעניין הזה , אני מיואש לחלוטין !!
מודה מאד לעוזרים ,
בברכה , רון.
:pתתחדש
אני מציע לך ללכת למוסך נשר בתלאביב תשאל על קובי ותגיד אני חבר מועדון wrangler life
ןאם לא תרשם עכשו ואני בטוח שיפטור את הבעיה בהצלחה lj
GodsFather
06-08-10, 09:52
אתה יכול להשאיל בולם הגה מחבר ולראות אם אכן מדובר בזה. אולי הבולם מיצה את חייו או התעקם בעקבות מכה.
איך התמודד עם הבעיה הבעלים הקודם ?
אם כל שציינת שנבדק אכן נבדק, כנראה שמדובר בתפוחים גמורים.
אם הבנתי את התיאור שלך נכון, אתה נתקל בתופעת Death Wobble שמאוד אופיינית לרנגלרים ואולי לעוד כמה דגמים של ג'יפ. זה לא אתגר זה :-)
קח את עצתו של באסל ותירשם לאתר שהוא המליץ עליו. יש שם הרבה מידע על התופעה .
בואו ונעשה סדר בבלאגן :
1. הבולם על פניו נראה בסדר גמור חיצונית, קשה לי מאד להאמין שאחרי 4 וחצי שנים הבולם הגה מגיע למצב של בלאי.
2.הרכב לא הוגבה כלל, הכל מקורי מהחברה, אפילו הג'נטים שם הם סך הכל 14 אינטש.
3. תפוחים נבדקו , בסדר גמור.
השאלה היא מה עוד יכול להיות ?
ג'אנטים ברנגלר 14"? נשמע לא הגיוני
קובי
תיאור התופעה באתר wrangler life
http://www.wrangler-life.com/forums/viewtopic.php?f=4&t=285
ספר עוד על התופעה. לא ברור כמה חמורה הרעידה.
ומי אמר שמי שבדק ודווח שהכל בסדר, דווח נכון.
ספר עוד על התופעה. לא ברור כמה חמורה הרעידה.
ומי אמר שמי שבדק ודווח שהכל בסדר, דווח נכון.
בודק הרכב הוא מוסך מורשה באזור מגוריי , חוות דעת נוספת קיבלתי ע"י מוסך ג'יפים גדול וותיק באזור מגוריי , שניהם לא יכולים להצביע באופן חד וברור על מקור הבעייה.
תופעת הרעידה בהגה מתרחשת בעיקר בדרכים משובשות או לחלופין במהירות גבוהה עד בינונית בכבישים מהירים כאשר הרכב עובר בור קטן בכביש או חוסר סימטריות של הכביש , עד היום עברתי לא מעט ג'יפים וזו הפעם הראשונה שאני נתקל בבעיה שכזו.
דבר נוסף שפשוט לא מסתדר לי , אם לצורך העניין אני מעמיד את הרכב במקום , מסובב את ההגה במטרה לעשות פרסה , אני מרגיש בזמן הנסיעה גם המהירות איטית מן מכות קטנות בהגה.
אני סבור שזה קשור בדרך כלשהי לרעידות בהגה בזמן נסיעה.
אני לא מבין. הגעת עם בעיה למוסך,אמרו לך טוב נתקן-משמע נתקין פנהרד חדש. התקינו. עשית סיבוב ראית שהבעיה לא נפתרה ושילמת לו על זה שהוא עשה טעות והרכיב לך חלק שלא היה קשור לבעיה?
דבר נוסף שפשוט לא מסתדר לי , אם לצורך העניין אני מעמיד את הרכב במקום , מסובב את ההגה במטרה לעשות פרסה , אני מרגיש בזמן הנסיעה גם המהירות איטית מן מכות קטנות בהגה.
נשמע לי שאתה משולב ב4X4.
אם לא, בדוק לפי הסדר -
גומיות (בוקסות) של מוטות רדיוס קדמיים
צלבים (כשהכל בניוטרל ובלם חניה משוחרר)
בולם הגה (לפרק ולבדוק אם הוא הולך חלק, או אולי חלק מדי... )
אסף.
נשמע לי שאתה משולב ב4X4.
אם לא, בדוק לפי הסדר -
גומיות (בוקסות) של מוטות רדיוס קדמיים
צלבים (כשהכל בניוטרל ובלם חניה משוחרר)
בולם הגה (לפרק ולבדוק אם הוא הולך חלק, או אולי חלק מדי... )
אסף.
אני לא משולב 4X4 , וודאי.
אני אבדוק את הדברים לפי הסדר שציינת ונתקדם הלאה .
מהניסיון שלכם מה העלות של מוט הגה חדש לרנגלר הזה ?
הפיתרון לבעייה הגיע !
מדובר באמת בהחלפת בולם הגה,
תודה רבה וענקית לכל העוזרים .
שבוע טוב ומבורך !
בהזדמנות זו רציתי גם להודות ולברך את חבר הפורום ארנון4X4 ,
לאחר ביקור במוסך שלו בפרדס חנה וקבלת דיאגנוזה הרכב זכה לטיפול מדהים ומפנק אשר פתר את הבעייה.
ארנון רציתי להגיד לך המון תודה על היחס והמקצועיות ! , צריכים עוד איזה כמה אנשים כמוך.
:p
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.