PDA

צפייה בגרסה מלאה : קושי בהעברת הילוכים-סוזוקי ויטרה אוטומטית



שי .מ.
26-09-10, 18:29
אהלן חברים.

אינני מומחה ואני בשלבי לימוד של נהיגה נכונה בשטח.
רציתי להבין,כאשר אני משלב בשטח להילוך 4WD HIGH מהילוך 4L או מ2H נישמעת חריקה ואני מרגיש אותה יפה יפה בידית (כאשר אני מנסהלהעביר בעדינות)אני כמובן עומד במקום,רגל על הברקס וידית הילוכים בניוטראל (N)

האם המצב תקין?

אני מפחד להרוס משהו.

תודה

שי.

eli8ball
26-09-10, 20:22
אהלן חברים.

אינני מומחה ואני בשלבי לימוד של נהיגה נכונה בשטח.
רציתי להבין,כאשר אני משלב בשטח להילוך 4WD HIGH מהילוך 4L או מ2H נישמעת חריקה ואני מרגיש אותה יפה יפה בידית (כאשר אני מנסהלהעביר בעדינות)אני כמובן עומד במקום,רגל על הברקס וידית הילוכים בניוטראל (N)

האם המצב תקין?

אני מפחד להרוס משהו.

תודה

שי.

מה בדיוק אתה שומע ומרגיש? טחינה של גג"ש? שריקה? מכה בידית?
אני עם ידנית ואין אצלי את מה שאתה מתאר אז לא נשמע לי בריא...
אולי אם תתן תיאור יותר מדויק נוכל לעזור...
חוץ מזה שלך ה"פ לנדב42\רענן הם המומחים לויטארה ללא ספק

בהצלחה;)

שי .מ.
26-09-10, 20:31
תודה על התגובה :)

ככה:

אני משלב נגיד ל4L, אחרי זה אני רוצה לחזור ל4H, אני עושה ככה:
עוצר עצירה מלאה,משלב בידית ההילוכים לניוטראל (גיר אוטומטי) , מעביר בידית של הטרנספר הקטנה לניוטראל,
מעביר אח"כ ל4H, תוך כדי אני שומע רעש בערך כזה- גררררררררררררררררררר........רעש של חיכוך גלג"ש,ואני מרגיש את זה גם בידית הקטנה עצמה.


המצב דומה להכנסת הילוך ברכב עם הילוכים ידניים ללא קלאץ'.

האם אני פועל לא נכון? האם צריך לשלב בנסיעה? (_לא בדקתי)

תודה שוב,שי

eli8ball
26-09-10, 20:37
תודה על התגובה :)

ככה:

אני משלב נגיד ל4L, אחרי זה אני רוצה לחזור ל4H, אני עושה ככה:
עוצר עצירה מלאה,משלב בידית ההילוכים לניוטראל (גיר אוטומטי) , מעביר בידית של הטרנספר הקטנה לניוטראל,
מעביר אח"כ ל4H, תוך כדי אני שומע רעש בערך כזה- גררררררררררררררררררר........רעש של חיכוך גלג"ש,ואני מרגיש את זה גם בידית הקטנה עצמה.


המצב דומה להכנסת הילוך ברכב עם הילוכים ידניים ללא קלאץ'.

האם אני פועל לא נכון? האם צריך לשלב בנסיעה? (_לא בדקתי)

תודה שוב,שי

לא לשלב בנסיעה - זה יגרום נזק... תן לי כמה דקות מול הספר רכב אולי נמצא משהו שיכול לעזור

חוץ מזה - שמן בטרנספר בדקת ? יכול להיות שיש שם יובש????
כמה זמן הרכב אצלך - אם הוא חדש אני הייתי בודק את זה ראשון... מניסיון... אצלי גיליתי מאוחר מידי שאין שמן בדיפ' קדמי - בכלל- במקום זה היה שם איכס אחד גדול בצורת בוצ ומיסבים מתים ושרוול קורס מעוך וחופש ו... ו.... ו...... בקיצור לא כיף... תבדוק ותחזיר תשובה


ניצלתי את העריכה - ספר רכב של היינס ממליץ לבדוק שמן בטרנס'. חוץ מזה מדובר שם גם על בורג מרכוז של הידית העברה אבל אני לא ממש מבין בזה אז נשאיר את זה למומחים...

בהצלחה שוב

ronen7k
26-09-10, 21:37
לא להעביר טרנספר בעת נסיעה .

אם הרעש כ"כ מציק באוזניים , כדאי שתלך לבדוק -
לא צריכים להיות כאלה רעשים שאתה מתאר.

שי .מ.
27-09-10, 00:19
תודה על העזרה חבר'ה,נתחיל מבדיקת שמן בטרנספר.

איזה שמן מומלץ/הולך שם?


שי.

eli8ball
27-09-10, 00:43
80/90 תדאג שזה היפואידי - אם יש מדבקה בעברית אז יופיע ה
באנגלית H או HYPO

אם אין שמן בכלל או שיש בוצה אני ממליץ לקנות שמן זול - כמובן לא איזה פקאקט - בסביבות 60 שח לגלון למלא את הטרנספר ולהריץ אותו ככה איזה חודש - אחר כך להוסיף משהו כמו 100 CC סולר ולהריץ את הטרנס, כמה מאות מטרים בודדים - לרוקן ולהחליף לשמן איכותי- זה ישיג לך אפקט של פלאש שאתה לא יכול לעשות בבית אם אין לך מוסך פרטי. אני עשיתי את זה בכל הרכבת כח ולא תאמין מה יוצא משם... רק לא לעשות את זה במנוע - במנוע עושים רק עם ספירט לבן אחרת אתה עלול לעשות יותר נזק מתועלת

תהנה מהטיפול - ומקווה שזה יעזור

עדכן מה נסגר איתך

חנן-ג'יפולוג
27-09-10, 04:21
אל תשתהה בניוטרל של הטרנספר. העבר ישירות ממצב הנעה אחד למשנהו. כשאתה משתהה בניוטרל אתה נותן מספיק זמן לחיכוכים הפנימיים בגיר להאיץ את ציר היציאה של הגיר וזה גורם לרעש שאתה שומע בזמן נסיון שילוב הטרנספר.

eli8ball
27-09-10, 04:51
חנן
אצלי אפשר להישאר בניוטרל בלי שום בעיה ואין לזה שום השפעה על השילוב לאחר מכן
יותר מזה - בימים קרים מאוד לפני נסיעה ארוכה אני משלב הילוך בגיר וניטרל בטרנס כדי לחמם את השמן כמו שצריך לפני שהכל נכנס גם לעומס של תנועה ומשקל הרכב...

אם מה שאתה אומר מבוסס על רכב אחר יכול להיות שיש הבדלים - או שאולי ההבדל הוא בין התיבות אוט' מול ידני....

בכל מקרה אשמח אם תבהיר את הנקודה, אולי אלמד משהו שלא ידעתי, בכל זאת אני צעיר:p

raanan
27-09-10, 09:49
אל תשתהה בניוטרל של הטרנספר. העבר ישירות ממצב הנעה אחד למשנהו. כשאתה משתהה בניוטרל אתה נותן מספיק זמן לחיכוכים הפנימיים בגיר להאיץ את ציר היציאה של הגיר וזה גורם לרעש שאתה שומע בזמן נסיון שילוב הטרנספר.

חנן צודק ב-100% !

אגב, מי "שטורח" לקרוא את ספר הרכב (באנגלית) ישנה הדגשה, מעבר בין המצבים של הטרנספר ,"תנועה אחת מהירה וחלקה, ללא השתהות במצב ניוטרל"
בגיר אוטומט, ההעברה בטרנספר מ-HIGH ל-LOW ולחילופין, צריכה להתבצע כאשר הגיר ב-N בלבד.
בויטארה מעבר בין 4X2 ל-4X4 HIGH ולחילופין , יכול להתבצע תוך כדי תנועה רק יש להקפיד ששינוי המצב לא יהיה תחת עומס (עלייה, האצה), הכי טוב תוך כדי הרפיית דוושת הגז.

רענן

שי .מ.
27-09-10, 10:01
תודה רבה :) אין עליכם!!


ושאלה קטנה, היכן משיגים ספר רכב (באנגלית)??

שי.

eli8ball
27-09-10, 10:02
רענן היקר

אני אכן "טורח" לקרוא את ספר הרכב באנגלית והוא של היינס. ואיון שום התייחסות להעברת המצב בלי להשתהות במצב ניוטרל - ומודגש שהברת המהלכים תיעשה בעמידה בלבד.

אבל קטונתי - אם יש משהו שאני מפספס - אנא הכוון אותי אליו כדי שאלמד

תודה

raanan
27-09-10, 11:14
רענן היקר

אני אכן "טורח" לקרוא את ספר הרכב באנגלית והוא של היינס. ואיון שום התייחסות להעברת המצב בלי להשתהות במצב ניוטרל - ומודגש שהברת המהלכים תיעשה בעמידה בלבד.

אבל קטונתי - אם יש משהו שאני מפספס - אנא הכוון אותי אליו כדי שאלמד

תודה

למיטב ידעתי, היינס זה ספרות לתחזוקה עצמית של הרכב.
ספר הרכב (הבעלים הראשונים קיבלו בוודאות) נותן הסבר לתפעול נכון של הרכב + הוראות בסיסיות לתחזוקה.
את פרק תפעול 4X4 מאוד רצוי לקרוא. בפרט ברכבים כגון פג'רו שלהם מערכות מורכבות יותר.

רענן

eli8ball
27-09-10, 11:27
ההגדרה המדויקת שהיינס נותנים לעצמם זה ספר המכונאי הפרטי - בתרגום גס

בכל זאת יש פרק שלם שעוסק בהכרת הרכב ובשימוש נכון בו מתוך הבנה שמה שיהרס אתה מתקן, ולכן כדאי שלא תהרוס

כמו כן יש תת פרק שעוסק בטרנס' עצמו ואיך להרכיב לפרק ולטפל, וכמובן לתפעל.

לגבי פאגרו ודומיו - אני אפילו לא אכנס לשם - מודה ומתוודה אין לי אפילו קצה קצהו של ניסיון איתם

שיהיה חג שמח

נדב42
27-09-10, 11:32
למיטב ידעתי, היינס זה ספרות לתחזוקה עצמית של הרכב.
ספר הרכב (הבעלים הראשונים קיבלו בוודאות) נותן הסבר לתפעול נכון של הרכב + הוראות בסיסיות לתחזוקה.
את פרק תפעול 4X4 מאוד רצוי לקרוא. בפרט ברכבים כגון פג'רו שלהם מערכות מורכבות יותר.

רענן

חחח מזל ששני הבעלים הקודמים אצלי היו פדנטים ...
יש לי את זה איפשהו בארגזים בבית. כשאסיים את מעבר הדירה אציץ בו ...

בכל מקרה, נסה לבצע את ההעברה במצב P ועם ברקס לחוץ היטב, כך אף אחד מצידי הטראנספר לא אמור לייצר תנועה. בדוק וחזור אלינו להמשך ניתוח ...

נדב.

raanan
27-09-10, 11:36
יכול להיות שיש לי בעיה בגלל "האילוף" שעברתי בח"א ...
לא מחבר לחשמל מוצר עד לאחר שסיימתי לקרוא חוברת ההדרכה ...
בכל מקרה, אני לא משווה ולא מחליף ספרות יצרן בספרות "משלימה" .

אגב, במעבר של המוסך המרכזי "מכשירי תנועה" לפ"ת, הם זרקו ספרות יצרן (עודפת) של תחזוקה מלאה
לרכבים סמוראי וויטארה.

רענן

eli8ball
27-09-10, 12:18
נדב

אני מקנא בך על הבעלים הקודמים - שלי היה דגנרט מוחלט שהקשר בינו לבין רכב כלשהו הוא מקרי לחלוטין ולרוב נגרם מזה שהוא נכנס בו (לא זאת לא טעות - נכנס בו לא אליו)

אני לא חזק בתיבות אוטו' אבל אין סיכוי לשבור את הפין נעילה של הילוך P במהלך השילוב?? עלול להפעיל מומנט גזירה די רציני לדעתי...

רענן - הבעיה היא לא אצלך - היא אצל רוב השאר - נעשה ונשמע במקום נשמע ונעשה...
לגבי הספרות אני מקווה ששמרת אותה איפשהו - בטוח יהיו קופצים על המציאה (אני אחד מהם)

נדב42
27-09-10, 14:26
נדב

אני מקנא בך על הבעלים הקודמים - שלי היה דגנרט מוחלט שהקשר בינו לבין רכב כלשהו הוא מקרי לחלוטין ולרוב נגרם מזה שהוא נכנס בו (לא זאת לא טעות - נכנס בו לא אליו)

אני לא חזק בתיבות אוטו' אבל אין סיכוי לשבור את הפין נעילה של הילוך P במהלך השילוב?? עלול להפעיל מומנט גזירה די רציני לדעתי...

רענן - הבעיה היא לא אצלך - היא אצל רוב השאר - נעשה ונשמע במקום נשמע ונעשה...
לגבי הספרות אני מקווה ששמרת אותה איפשהו - בטוח יהיו קופצים על המציאה (אני אחד מהם)

עכשיו תעשה 1+1: הבעלים הקודם של הרכב שלי הוא ... רענן ... הספרים אצלי בארגזים.

לגבי מצב שילוב במצב P עם בלמים לחוצים היטב: איזה מומנט בדיוק יש פה ? שום דבר לא זז - לא הגיר ולא הרכב. ורק להבהיר: זה לא פתרון לבעייה אלא שלב בזיהוי שלה. לא צריכה להיות בעייה בהעברת הטראנספר גם במצב N.

נדב.

eli8ball
27-09-10, 14:36
הנקודה שלי היא שמשהו כן זז - הוא אומר שעומד בN עם בלם לחוץ - משמע אין סיבה לקולות טחינה שהוא שומע כי הגיונית כל הרכבת כח מנוטרלת מכל תנועה בין אם מהמנוע ובין אם מהסרנים, ובכל זאת משהו שומר תנועה???

חנן-ג'יפולוג
27-09-10, 14:40
אפילו רכב עם גיר ידני שתשים בניוטרל עם מנוע עובד וגלגלים באוויר, או לחילופין ללא גל הינע, אתה תראה שהגלגלים או ציר היציאה מהגיר מסתובבים.

תמיד יש העברת כח כלשהי, יש חיכוך במיסבים, יש העברה מסוימת של כח ע"י השמן שמשמש כחוצץ בין צירים לגג"שים וכו'.

yaniv050
27-09-10, 15:56
תגיד ידידי בניוטראל כמה עומדים לך הטורים.

נדב42
27-09-10, 16:10
אפילו רכב עם גיר ידני שתשים בניוטרל עם מנוע עובד וגלגלים באוויר, או לחילופין ללא גל הינע, אתה תראה שהגלגלים או ציר היציאה מהגיר מסתובבים.

תמיד יש העברת כח כלשהי, יש חיכוך במיסבים, יש העברה מסוימת של כח ע"י השמן שמשמש כחוצץ בין צירים לגג"שים וכו'.

ולכן הצעתי את מצב החנייה (P). לפחות כבדיקה.
מדובר בגיר אוטומטי ויכול להיות שמשהו בו מעביר יותר תנועה מהרגיל במצב ניוטראל. אם זה מקור הבעייה אז היא תיעלם במצב P, ואם לא ... צריך להמשיך לחפש ...

שי .מ.
30-09-10, 16:37
ולכן הצעתי את מצב החנייה (P). לפחות כבדיקה.
מדובר בגיר אוטומטי ויכול להיות שמשהו בו מעביר יותר תנועה מהרגיל במצב ניוטראל. אם זה מקור הבעייה אז היא תיעלם במצב P, ואם לא ... צריך להמשיך לחפש ...


טוב חברים,עדכון:

תיפעלתי את הידית היום בשטח בצוקה שחנן ייעץ לי והבעיה ניפתרה,
מעבר חד ומהיר בין LOW לHIGH ואין חריקה ורעשים. :)

תודה על הייעוץ,
שי.

-->