צפייה בגרסה מלאה : תפוחי מוטות הגה מחוזקים???
רוני תורג'מן
10-11-10, 08:46
אחלה בוקר,
http://www.ruffstuffspecialties.com/catalog/plated-missalignment-spacer-p-454.html
נתקלתי באתר הנ"ל עם תפוחי קצה למינייהם,
האם ניתן להרכיב תפוחים אלה (עם התאמות למוט כמובן) כתפוחי הגה מחוזקים ?
ראיתי מורכבים כאלה בסופות כאן בארץ הקודש...
זה יכול להיות פיתרון מצויין לבלאי המהיר של תפוחי מוט הקישור ברכבים שלנו ,לא?
וגם נראה מאסיבי יותר.
אשמח לחוות דעת מבעלי ניסיון בנושא
רוני , דובר על זה כאן , תראה אם זה עוזר לך ...
http://jeepolog.com/forums/showthread.php?t=48976
שחר.
רוני תורג'מן
10-11-10, 14:09
רוני , דובר על זה כאן , תראה אם זה עוזר לך ...
http://jeepolog.com/forums/showthread.php?t=48976
שחר.
תודה שחר,
הגיע לאוזני שמועה שיש תפוחים כאלה בטרקטורים הקטנים JCB ,
אבדוק אם זה נכון +עלויות ואעדכן כאן,
בגדול יש בכוונתי להחליף את 4 התפוחים לתפוחים היים ג'וינט עם התאמות למוט קישור מחוזק(בייצור עצמי-יש כיוון כבר)
ושיחליף את 2 המוטות Y לתצורה כמו בסופה ,עם תפוחים מתפרקים בשתי הצדדים(לא מחובר קבוע למוט)
הפיתרון לבעייה של חיבור מוט ההגה העליון לתפוח הימני בגלגל מגיע מהתמונה הבאה: 65$ בארץ האפשרויות
(יש תמונה יותר טובה, כשאמצא אוסיף ,רגע)
..אפשר גם מהחלק ימני במוט עם התפוח יש כבר חור ,לעשות הברגה כמו בתמונה וזהו,,לא?
...אני חושב בקול רם,יותר נכון עם המקלדת עדיין לא סגור על הפרטים --רק בגדול.
תודה שחר,
הגיע לאוזני שמועה שיש תפוחים כאלה בטרקטורים הקטנים JCB ,
אבדוק אם זה נכון +עלויות ואעדכן כאן,
בגדול יש בכוונתי להחליף את 4 התפוחים לתפוחים היים ג'וינט עם התאמות למוט קישור מחוזק(בייצור עצמי-יש כיוון כבר)
ושיחליף את 2 המוטות Y לתצורה כמו בסופה ,עם תפוחים מתפרקים בשתי הצדדים(לא מחובר קבוע למוט)
הפיתרון לבעייה של חיבור מוט ההגה העליון לתפוח הימני בגלגל מגיע מהתמונה הבאה: 65$ בארץ האפשרויות
(יש תמונה יותר טובה, כשאמצא אוסיף ,רגע)
..אפשר גם מהחלק ימני במוט עם התפוח יש כבר חור ,לעשות הברגה כמו בתמונה וזהו,,לא?
...אני חושב בקול רם,יותר נכון עם המקלדת עדיין לא סגור על הפרטים --רק בגדול.
רוני,
לא צריך להמציא את הגלגל כשהוא כבר עגול.
מספר תובנות
יש 2 פתרונות חלופיים למערכת ההגה שלנו [ZJ/XJ/WJ ] שהיא דיי דפוקה במקור אם להיות עדין ודפוקה מאד, אחרי הגבהה ... הנושא נטחן עד דק בפורומים אמריקאיים, וגם פה בלי סוף. זה היה אחד הנושאים שהטרידו אותי, מיד אחרי ההגבהה, עקב העיה שנקראית בלע"ז Death wobble, או רעידת המוות...
פתרון א' - מבית U-TURN (http://www.kevinsoffroad.com/steeringupgrades.html), הופך את המערכת שלנו לזהה לזו של הסופה, ז"א מוט שפור שמחבר בין הגלגלים הקדמיים ע"י 2 תפוחים, ומוט מקשר בין זרוע ה פיטמן, לגלגל הימני. יתרונות: אין צורך להנמיך את הפיטמן, כיוון שהקיט בנוי על זרוע באורך מקורי, החלקים [ למעט 2 תפוחים ] זהים לאילה של סופה, וסך הכל נותן פתרון לא רע. החסרונות - מחיר. עלות הקיט כ 750$ בחו"ל אולי ירד המחיר לאחרונה ואני לא מעודכן.
פתרון ב' - מבית קורי [ כן, אותו יצרן סרנים אגדי Currie Enterprises (http://www.currieenterprises.com/cestore/product.aspx?id=1220)] שמספק פתרון דומה מאד למקורי, ז"א מוט שיורד מהפיטמן למוט שמקשר בין שני הגלגלים הקדמיים. יתרונות- מצריך הרבה פחות שינויים ביחס למקור, הרכבה הרבה יותר פשוטה, מחיר זול משמעותית. כ 200$ בלבד. חסרונות- לא משנה בהרבה את הגיאומטריה ולכן טוב עד גובה מסויים בלבד. ומאותה סיבה נותן רק פתרון חלקי לבעיית העברת התנועה מההגה לגלגלים.
כל המחירים בחו"ל לפני מיסים והובלה כמובן.
לזכרוני, ומיטב ידיעתי, יש בארץ מספר רכבים ששופרו עם שני הפתרונות, אם תפנה בה"פ אוכל להרחיב איפה תוכל לפגוש אותם.
נקודה חשובה, וכיוון שחקרתי את הנושא לא מעט, הפתרון של היים ג'וינט, ראשית אינו חדש. שנית אינו נכון, ראה את תגובתו [ שהתבררה כנכונה מאד ] של יניב שטוען בצדק כי תנועת הגלגל בהיגוי בפתיחת מתלה מחייבת תפןח ולא היים ג'וינט בקישור.
ישנם פתרונות היגוי, שבנויים על בסיס ה היים ג'וינט, אבל שם יש משאבת היגוי [ ממש כמו ב מלגזה] שנעה במקביל לסרן וזה מצריך שינוי קצת יותר מעמיק. תוכל לראות פתרונות כאלה אצל בוני ה באגי למינהם, בצפרדע למשל.
מקווה שחסכתי לך קצת עבודה מיותרת, או שיכוון אותך למקום הנכון.
בהצלחה
יוסי
יוסי, תאמין לי, מנסיון, אין שום מגבלה בפתיחת המתלה עם היים ג'וינט. אולי זה נכון בתיאוריה או בדמיון, אבל בפועל הרכב פותח מדהים וההיים ג'וינט אינו מהווה מגבלה. לא סתם הם מורכבים על המון רכבי תחרות בארץ האפשרויות ...
ההבדל היחיד שהבחנתי בו זה היגוי קצת פחות רך כלומר כל תזוזה בגלגלים מקרינה ישירות על גלגל ההגה.
לא מדובר במשהו שהייתי מוותר עם ההיים ג'וינט בשבילו...
יוסי, תאמין לי, מנסיון, אין שום מגבלה בפתיחת המתלה עם היים ג'וינט. אולי זה נכון בתיאוריה או בדמיון, אבל בפועל הרכב פותח מדהים וההיים ג'וינט אינו מהווה מגבלה. לא סתם הם מורכבים על המון רכבי תחרות בארץ האפשרויות ...
ההבדל היחיד שהבחנתי בו זה היגוי קצת פחות רך כלומר כל תזוזה בגלגלים מקרינה ישירות על גלגל ההגה.
לא מדובר במשהו שהייתי מוותר עם ההיים ג'וינט בשבילו...
ייתכן ואתה צודק, אבל , עדיין כל מערכות ההיגוי, המקוריות והחלופיות [ ראה בשתי הדוגמאות שהצגתי] משתמשות בתפוחים, יש לזה איזה שהיא סיבה.
אישית, אין לי שום בעיה לנסות שינוי כזה. אין ספק שתפוח אינו הפתרון האידיאלי, כיוון שהשחיקה אדירה ומייד יוצרת חופש בהגה, דבר שלא משמח אותי.
עם איזה מע' היגוי אתה משתמש ? אשמח אם תוכל לשפוך קצת אור בעניין.
תמונות יעזרו מאד.
אין תמונות יוסי.
אצלי מערכת ההיגוי מקורית עם מוט שפור HD ועם Heim Joints בשני קצותיו. בנוסף מותקנת זרוע הנמכה רוביקון אקספרס לטראק בר הקדמי.
התוצאה : אפשר להגיד שהגאומטריה אצלי חזרה למצבה המקורי ולכן ההיגוי מדויק וללא חופשים.
אני משקיע בזה המון כי בעיה בהיגוי הופכת את הרכב למסוכן ובטיחות אצלי בראש הרשימה.
לגבי התפוחים, ייתכן והסיבה היא שיכוך הזעזועים שציינתי. אני משוכנע שבקיטים של OffRoadOnly u-Turn ו Currie
התפוחים מחוזקים ועמידים לאורך זמן ולכן העדיפו להשאר עם התצורה הזאת שלא פוגעת בנוחות.
אם תשאל אותי, הייתי הולך על ORO כיוון שההיגוי לא רק מחוזק אלא גם פותר את הבעיה הכי מציקה במערכת של ג'יפ שנקראת שפיל.
ORO טוענים שהם הצליחו לבטל את החופש. יש מערכת כזאת מותקנת אצל גיסי ב TJ מוגבה Fabtech LA שישה אינץ' וההיגוי שופר פלאים. בנוסף, החבר'ה ב ORO אמנם שיפרו משמעותית את מערכת ההיגוי אבל סבלו מהמון ריקושטים לאורך השנים, שזה טוב ליהודים. נכון להיום הם משווקים דור שלישי או רביעי של המערכת שכוללת המון תיקונים ושיפורים כולל חיזוק המכלולים.
החסרון במערכת שלהם הוא התלות בחלקי החילוף שרק להם יש ועצם היותך גר בארץ, זו מגבלה קצת מציקה.
אין תמונות יוסי.
אצלי מערכת ההיגוי מקורית עם מוט שפור HD ועם Heim Joints בשני קצותיו. בנוסף מותקנת זרוע הנמכה רוביקון אקספרס לטראק בר הקדמי.
התוצאה : אפשר להגיד שהגאומטריה אצלי חזרה למצבה המקורי ולכן ההיגוי מדויק וללא חופשים.
אני משקיע בזה המון כי בעיה בהיגוי הופכת את הרכב למסוכן ובטיחות אצלי בראש הרשימה.
לגבי התפוחים, ייתכן והסיבה היא שיכוך הזעזועים שציינתי. אני משוכנע שבקיטים של OffRoadOnly u-Turn ו Currie
התפוחים מחוזקים ועמידים לאורך זמן ולכן העדיפו להשאר עם התצורה הזאת שלא פוגעת בנוחות.
אם תשאל אותי, הייתי הולך על ORO כיוון שההיגוי לא רק מחוזק אלא גם פותר את הבעיה הכי מציקה במערכת של ג'יפ שנקראת שפיל.
ORO טוענים שהם הצליחו לבטל את החופש. יש מערכת כזאת מותקנת אצל גיסי ב TJ מוגבה Fabtech LA שישה אינץ' וההיגוי שופר פלאים. בנוסף, החבר'ה ב ORO אמנם שיפרו משמעותית את מערכת ההיגוי אבל סבלו מהמון ריקושטים לאורך השנים, שזה טוב ליהודים. נכון להיום הם משווקים דור שלישי או רביעי של המערכת שכוללת המון תיקונים ושיפורים כולל חיזוק המכלולים.
החסרון במערכת שלהם הוא התלות בחלקי החילוף שרק להם יש ועצם היותך גר בארץ, זו מגבלה קצת מציקה.
אני משתמש במערכת של ORO, כבר שנה שלישית, עם מספר שדרוגים בדרך ישירות מהיצרן, [ תפוחים שהוחלפו ל MOOG ועוד ] הקיט משפר פלאים את ההיגוי כאשר התפוחים חדשים, אך השחיקה גבוהה, עדיין. וכאשר הזמן עובר ההיגוי מקבל את החופש האופייני לנהיגה בסיקס ... תחושה שאני ממש לא אוהב.
התפוחים שלהם, בחלקם , זהים לאילה של הסופה. ואילו את אילה של השפור - לא ניתן להשיג בארץ. כבר חשבתי ללכת ולחרוט הברגה שתתאים לתפוח שקיים פה בשוק...
לא סיפור גדול היות ואני מחזיק סט נוסף פה בכל זמן נתון.
הבעיה המרכזית היא התפוחים שנמצאים על השפור. משום מה דווקא אלה שסובלים פחות עומסים בקיצון [ כי תיאוראטית השפור מקביל לסרן כל הזמן ..] נשחקים ראשונים. ואותם בשמחה הייתי מחליף עם פטנט אחר.
בסוף, לא תהיה ברירה ונלך על פתרון כזה .... http://www.howeperformance.com/rockcrawling.html
ימים יגידו ...
יורם-דרומי
10-11-10, 21:37
אני משתמש במערכת של ORO, כבר שנה שלישית, עם מספר שדרוגים בדרך ישירות מהיצרן, [ תפוחים שהוחלפו ל MOOG ועוד ] הקיט משפר פלאים את ההיגוי כאשר התפוחים חדשים, אך השחיקה גבוהה, עדיין. וכאשר הזמן עובר ההיגוי מקבל את החופש האופייני לנהיגה בסיקס ... תחושה שאני ממש לא אוהב.
התפוחים שלהם, בחלקם , זהים לאילה של הסופה. ואילו את אילה של השפור - לא ניתן להשיג בארץ. כבר חשבתי ללכת ולחרוט הברגה שתתאים לתפוח שקיים פה בשוק...
לא סיפור גדול היות ואני מחזיק סט נוסף פה בכל זמן נתון.
הבעיה המרכזית היא התפוחים שנמצאים על השפור. משום מה דווקא אלה שסובלים פחות עומסים בקיצון [ כי תיאוראטית השפור מקביל לסרן כל הזמן ..] נשחקים ראשונים. ואותם בשמחה הייתי מחליף עם פטנט אחר.
בסוף, לא תהיה ברירה ונלך על פתרון כזה .... http://www.howeperformance.com/rockcrawling.html
ימים יגידו ...
אצלי גם התחיל חופש - זאת אחרי שהחלפתי תפוחים לפני כ8 חודשים
הגיע זמנם? שיפוץ? החלפה?
תודה
אצלי גם התחיל חופש - זאת אחרי שהחלפתי תפוחים לפני כ8 חודשים
הגיע זמנם? שיפוץ? החלפה?
תודה
החלפה.
איפה החופש ? בשפור או במוט המשופע ?
אני משתמש במערכת של ORO, כבר שנה שלישית, עם מספר שדרוגים בדרך ישירות מהיצרן, [ תפוחים שהוחלפו ל MOOG ועוד ] הקיט משפר פלאים את ההיגוי כאשר התפוחים חדשים, אך השחיקה גבוהה, עדיין. וכאשר הזמן עובר ההיגוי מקבל את החופש האופייני לנהיגה בסיקס ... תחושה שאני ממש לא אוהב.
התפוחים שלהם, בחלקם , זהים לאילה של הסופה. ואילו את אילה של השפור - לא ניתן להשיג בארץ. כבר חשבתי ללכת ולחרוט הברגה שתתאים לתפוח שקיים פה בשוק...
לא סיפור גדול היות ואני מחזיק סט נוסף פה בכל זמן נתון.
הבעיה המרכזית היא התפוחים שנמצאים על השפור. משום מה דווקא אלה שסובלים פחות עומסים בקיצון [ כי תיאוראטית השפור מקביל לסרן כל הזמן ..] נשחקים ראשונים. ואותם בשמחה הייתי מחליף עם פטנט אחר.
בסוף, לא תהיה ברירה ונלך על פתרון כזה .... http://www.howeperformance.com/rockcrawling.html
ימים יגידו ...
1) אם זו שנה שלישית שאתה עם המערכת, יש סיכוי שמאז הם שיפרו את עמידות התפוחים. שווה לך לבדוק עם סטיב, אחד המייסדים ב Off Road Only
2) תשקול החלפה בהיים ג'וינט ;-) לא תתחרט וגם אז שווה לך לפני להתייעץ עם החבר'ה ב ORO. מה יש לך להפסיד ?
תודה שחר,
הגיע לאוזני שמועה שיש תפוחים כאלה בטרקטורים הקטנים JCB ,
אבדוק אם זה נכון +עלויות ואעדכן כאן,
בגדול יש בכוונתי להחליף את 4 התפוחים לתפוחים היים ג'וינט עם התאמות למוט קישור מחוזק(בייצור עצמי-יש כיוון כבר)
ושיחליף את 2 המוטות Y לתצורה כמו בסופה ,עם תפוחים מתפרקים בשתי הצדדים(לא מחובר קבוע למוט)
הפיתרון לבעייה של חיבור מוט ההגה העליון לתפוח הימני בגלגל מגיע מהתמונה הבאה: 65$ בארץ האפשרויות
(יש תמונה יותר טובה, כשאמצא אוסיף ,רגע)
..אפשר גם מהחלק ימני במוט עם התפוח יש כבר חור ,לעשות הברגה כמו בתמונה וזהו,,לא?
...אני חושב בקול רם,יותר נכון עם המקלדת עדיין לא סגור על הפרטים --רק בגדול.
האם אפשר לדעת מאיזה אתר החלקים הללו?
גם אני התלבטתי בעבר לגבי החלפת מוט הקישור בסמוראי לכזה בעל 2 תפוחים פריקים. הבעיה היתה שלא מצאתי תפוח שיש בו גם חור בדרך (כמו בתמונה שלך) ולכן ירדתי מהעסק.
האם התפוחים הללו יכולים להתאים לנקודות העגינה בבית הגלגל של סמוראית ומה גודל התבריג שבהם?
מדוע המחיר לתפוח כל כך יקר ($65)?
1) אם זו שנה שלישית שאתה עם המערכת, יש סיכוי שמאז הם שיפרו את עמידות התפוחים. שווה לך לבדוק עם סטיב, אחד המייסדים ב Off Road Only
2) תשקול החלפה בהיים ג'וינט ;-) לא תתחרט וגם אז שווה לך לפני להתייעץ עם החבר'ה ב ORO. מה יש לך להפסיד ?
אני בקשר איתם ומתעדכן בכל החלפה, בשיפורים, אכן שווה בדיקה נוספת.
תודה על המידע תמונות בקרוב ...
רוני תורג'מן
28-12-10, 13:24
האם אפשר לדעת מאיזה אתר החלקים הללו?
גם אני התלבטתי בעבר לגבי החלפת מוט הקישור בסמוראי לכזה בעל 2 תפוחים פריקים. הבעיה היתה שלא מצאתי תפוח שיש בו גם חור בדרך (כמו בתמונה שלך) ולכן ירדתי מהעסק.
האם התפוחים הללו יכולים להתאים לנקודות העגינה בבית הגלגל של סמוראית ומה גודל התבריג שבהם?
מדוע המחיר לתפוח כל כך יקר ($65)?
התמונה של התפוח עם החור נלקחה מ...האתר של ינוביץ !!!
הוא יכול לשמש בסיס לשינוי מוטות ההגה :אחד בצד ימין +מוט מקשר לתפוח רגיל בצד שמאל ומוט מתיבת ההגה לחור שבתפוח הימני( בסופה/גרנד/רנגלר)
קבל פרטים:
תפוח מרכזי 4 צילנדר : כך הוא נקרא בינוביץ
<TABLE dir=rtl class=standartFont border=0 cellSpacing=4 cellPadding=4 width="80%"><TBODY><TR align=right><TD>סוג המכירה:</TD><TD>מכירה רגילה</TD><TD>עלות משלוח:</TD><TD dir=ltr></TD></TR><TR align=right><TD>מק"ט:</TD><TD dir=ltr>18045.01</TD><TD>סה"כ כולל משלוח:</TD><TD dir=ltr class=red></TD></TR><TR align=right><TD>סוג מוצר:</TD><TD>מוצר חדש</TD><TD>מספר תשלומים:</TD><TD>1 </TD></TR><TR align=right><TD>מחיר מחירון:</TD><TD dir=ltr><STRIKE class=red></STRIKE></TD><TD>זמן אספקה:</TD><TD>7 </TD></TR><TR align=right><TD>מחיר בחנות:</TD><TD dir=ltr class=red>התקשרו לקבלת מחיר </TD><TD>שם היצרן:</TD><TD></TD></TR><TR align=right><TD>הרווח שלך:</TD><TD dir=ltr class=red></TD><TD>אחריות:</TD><TD></TD></TR></TBODY></TABLE>
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.