צפייה בגרסה מלאה : נזילה בלוקר בסמוראי 97 + תמונות
היי אנשים,
מישהו יכול לעזור לי?
מה מקור הנזילה?
מה אני צריך לבדוק/להחליף?
אגב זו נזילה של נסיעה של 10 ק"מ (ניקיתי בבוקר, צילמתי בערב)
תודה רבה מראש...
בצד הפנימי של הגלגל אין לך נזילה? בחיבור של מפרק ההיגוי..
האם פתחת לאחרונה את הלוקר וגירזת לו את האם-אמא?
בצד הפנימי של הגלגל אין לך נזילה? בחיבור של מפרק ההיגוי..
האם פתחת לאחרונה את הלוקר וגירזת לו את האם-אמא?
לא נגעתי בלוקר שנתיים ומאחורה יש נזילה מהלבד
ומאחורה יש נזילה מהלבד
מחזיר שמן פנימי...
תכין כבר את כל החלקים לשיפוץ סרן כי בשביל להגיע אליו צריך לפרק הכל. (חיצוני כמובן, ללא הביצה)
אם אתה יכול להשבית את הרכב לכמה ימים אז תפתח ותבדוק את מצב מיסבי הגלגל ומיסבי הקינגפין ותחליף בהתאם למצבם.
את כל הגעשפט של מחז"ש הלבד והגומיה שמסביב תכין מבעוד מועד.
בהצלחה. (חפש באתר את הכתבה של שיפוץ סרן קדמי של סמוראי)
נ.ב.- לפני ההחלפה מומלץ לוודא שהנשם לא סתום למרות שאם אין לך נזילה מעוד מקומות אז כנראה שלא. (יתקנו אותי שאר החברים אם אני טועה)
+1 מחזיר שמן פנימי. תחליף גם את הגומיות הלבד והטבעת.
הכתבה שבאתר על שיפוץ סרן קידמי פשוט מעולה.
בפועל, זה יותר קל ממה שזה נראה.
אם מחליפים מייסבים אז זה יותר בעייתי ודורש פרס...
בדגמים המאוחרים, ישנן טבעות הידוק, אלו מתחברות אחת לשניה עם ברגי פיליפס קטנטנים
שלא אוהבים לצאת אבל ממש לא אוהבים לחזור.
לכן, ממליץ לרכוש בברגיה כמה כאלו חדשים.
הפתיחה שלהם עלולה להיות מעיקה- מברג דפיקה או פטיש+איזמל קטנטן\דורן והם יצאו.
למיטב זכרוני, ניתן לקנות קיט שיפוץ באיביי במחיר מצחיק.
הכתבה שבאתר על שיפוץ סרן קידמי פשוט מעולה.
בפועל, זה יותר קל ממה שזה נראה.
אם מחליפים מייסבים אז זה יותר בעייתי ודורש פרס...
בדגמים המאוחרים, ישנן טבעות הידוק, אלו מתחברות אחת לשניה עם ברגי פיליפס קטנטנים
שלא אוהבים לצאת אבל ממש לא אוהבים לחזור.
לכן, ממליץ לרכוש בברגיה כמה כאלו חדשים.
הפתיחה שלהם עלולה להיות מעיקה- מברג דפיקה או פטיש+איזמל קטנטן\דורן והם יצאו.
למיטב זכרוני, ניתן לקנות קיט שיפוץ באיביי במחיר מצחיק.
182$ לפני מיסים זה מחיר מצחיק?
כמה זה אמור לעלות במכשירי תנועה??
אגב לא חייב פרס .
חוץ מיזה יש נזילה ביד הסרן או לא ?
אם אין לא יכול להיות שהשמן הגיע ללוקר ולא נזל בדרך .
האם טבלת לאחרונה במים ?
אגב לא חייב פרס .
האר את עינינו בבקשה....
אולי אתם תאירו את עיני למה כן צריך ?
בפעם האחרונה שאני עשיתי את זה לא היה צריך פרס לשום דבר , והחלפתי גם מיסיבי קינגפין .
לא נגעתי בלוקר שנתיים ומאחורה יש נזילה מהלבד
אופס פיספסתי את זה , נוו כן כמו שנאמר מחזיר שמן פנימי .
אגב המחזירי שמן לא הולכים סתם בדרך כלל זה רמז למייסב ...
אולי אתם תאירו את עיני למה כן צריך ?
בפעם האחרונה שאני עשיתי את זה לא היה צריך פרס לשום דבר , והחלפתי גם מיסיבי קינגפין .
אני ראיתי רק פעם אחת איך מחליפים, הישן נחתך בזהירות עם מסור דיסק, והחדש הושחל על הציריה, ונדחף בצורה סימטרית ע"י פרס.
שמעתי הרבה דיבורים על זה שלא ניתן לעשות את זה בלי פרס, (גם בספרי רכב של סוזוקי סמוראי וג'ימני רשום לעשות עם פרס), אבל אם יש שיטה אחרת שעבדה לך- אשמח לשמוע...
אני ראיתי רק פעם אחת איך מחליפים, הישן נחתך בזהירות עם מסור דיסק, והחדש הושחל על הציריה, ונדחף בצורה סימטרית ע"י פרס.
שמעתי הרבה דיבורים על זה שלא ניתן לעשות את זה בלי פרס, (גם בספרי רכב של סוזוקי סמוראי וג'ימני רשום לעשות עם פרס), אבל אם יש שיטה אחרת שעבדה לך- אשמח לשמוע...
אתה מתבלבל עם סרן אחורי ,שם באמת המצב דיי מסריח וצריך לשלוף את המייסב הישן .
אגב בספר רכב לא משתמשים שם בפרס גם אז הם משתמשים בחולץ מיוחד .
לפי מה שאני מכיר בד"כ חותכים את המייסב הזה עם דיסק ואז בסוף נותנים לו מכה עם איזמל
(דרוש מיומנות) , והוא מתפרק לחתיכות .
מעבר לזה ההתקנה בסרן האחורי יותר קלה כיוון שאין שום כיוון preload (הידוק מקדים במומנט מסויים למייסב) ורוב העבודה היא בעצם לחתוך את הישן ואז באמת אם יש לך מוסכניק שלא אוהב ידית מומנט עדיין לא יתפרק לך המייסב תוך חצי שנה בניגוד לסרן הקידמי .
חוץ מיזה סרן קידמי זה הרבה גיפה !!! .
גלעד.
כולכם מתבלבלים.....
שימו לב לנספח שיש בכתבה, לקראת הסוף :
בדגמים הישנים עד 94, אם אני לא טועה, יש שני מייסבים קוניים שאפשר לדפוק אותם החוצה עם מברג ופטיש בקלות יחסית, לאחר שנתון זה חייבים להשתמש בפרס והמייסב הוא מייסב כדורי כפול.
איתי.
אני לא יודע תאמת איך זה עובד בדגמים המאוחרים יותר .
אבל אם העסק עובד כמו בגימיני אז גם שם לא חייב פרס , למרות שזה מאוד נוח .
יש הרבה מאוד חולצי מייסבים שונים , למעשה אם מחפשים טוב אפשר למצוא חולץ שיתאים כמעט לכל מייסב .
לדוגמה :
http://www.myjeepxj.com/uploads/images/Jeep/hub%20bearings/DSCF1496.JPG
כולם מתבלבלים כולל כולם!:p
עד המעבר לקפיצי סליל (84-96) אין בעיה להוציא המיסבים ללא מכבש.
עם המעבר לסלילים שונה גם המיסב בגלגל הקידמי וחייב מכבש.כנ"ל בג'ימני...
בכל מקרה בהצלחה.
כולם מתבלבלים כולל כולם!:p
מורי למה להכליל? ;)
אני בדעה שאם אני לא סגור על משהו אני משתדל פשוט לא לכתוב עליו.
או שאולי גם אני מבולבל?? :roll:
בידידות!
תודה לכולכם,
אני רוצה לקנות את כל החלקים לפני שאני מתחיל
ובכתבה (http://www.jeepolog.com/473.html) של השיפוץ סרן החלקים הם לשנתונים הנמוכים יותר
אז מה אני צריך ומה לא ואיפה כדי לקנות חוץ ממכשירי תנועה (אגב אני מחיפה)
ושוב באמת תודה לכולכם על העזרה.
כתבה נחמדה שאולי תעזור גם לך על איך להחליף את המייסב בלי מכבש...
http://www.bigjimny.com/images/documents/Changing_the_Front_Wheel_Bearings.pdf
כתבה נחמדה שאולי תעזור גם לך על איך להחליף את המייסב בלי מכבש...
http://www.bigjimny.com/images/documents/Changing_the_Front_Wheel_Bearings.pdf
בהחלט כתבה מעניינת
את השיטה של הקפאת המייסב וחימום הבית אני מכיר לגבי החליצה של המייסב אני קצת מודאג.
אגב לפי מה שהבנתי הרכב היה ג'ימני, הבורג המיוחד עם הבוקסה המיוחדת לא רלוונטים לשנתון שלי אני מקווה..?
חליצה של מייסב אפשר גם עם אפציר בריא ואיזה פלטה עגולה בקטור מתאים, לא חייב לדפוק אם זה מה שמלחיץ אותך( למרות שגם מכבש הידרופנאומטי עובד על מתקפים קצרים בדומה לפטיש) .
לגבי הכלי הזה אל תיתפוס אותי במילה אבל אני חושש שכן (לא שהבוקסה 50 מילמיטר יותר נוח) ...
גלעד.
אני מבין שאף אחד לא יכול לתת לי תשובה סופית איזה מייסבים מחזירי שמן ואטמים אני צריך לשנתון שלי אז כנראה שאני אצטרח קודם כל לפרק הכל ואז ללכת לקנות לפי מה שיש לי ביד
לפחות מישהו יודע להגיד לי אם יש לי סיכוי למצוא את החלקים בעוד מקום חוץ ממכשירי תנועה??
אני מבין שאף אחד לא יכול לתת לי תשובה סופית איזה מייסבים מחזירי שמן ואטמים אני צריך לשנתון שלי אז כנראה שאני אצטרח קודם כל לפרק הכל ואז ללכת לקנות לפי מה שיש לי ביד
לפחות מישהו יודע להגיד לי אם יש לי סיכוי למצוא את החלקים בעוד מקום חוץ ממכשירי תנועה??
בצע חיפוש, אני אישית כתבתי את הדברים הבאים יותר מפעם אחת :
את המחזירי שמן והאטמים קנה ממכשירי תנועה כי אין טעם להתרוצצויות בשביל חיסכון של שקלים בודדים בסופו של דבר.
את המייסבים (מייסבי הקינג פין ומייסב הגלגל ) קנה מכל חנות מייסבים, יש כמה בצלנוב ויש עוד אחת בחולון.
איתי.
מצאתי בעזרתו של איש את התוכנה של המקט"ים כך שעכשיו אני יודע בדיוק מה אני צריך להחליף
לגבי המייסבים, אני צריך לבוא לחנות עם המייסב הישן בכדי שהוא ידע מה אני צריך או שיש לו איזה מאגר כזה?
מצאתי בעזרתו של איש את התוכנה של המקט"ים כך שעכשיו אני יודע בדיוק מה אני צריך להחליף
לגבי המייסבים, אני צריך לבוא לחנות עם המייסב הישן בכדי שהוא ידע מה אני צריך או שיש לו איזה מאגר כזה?
חבל לך על הזמן. יתנו לך מיסב של ויטרה שנראה זהה אבל הקונוס בפנים שונה. לסמוראים סלילילם מיסב קידמי זה אך ורק מקורי במכשירי תנועה. מיסב של ויטרה לא יבטל את החופש לגמרי.
דיון מהעבר שהיה סמוראי 98
http://jeepolog.com/forums/showthread.php?t=36991&highlight=%EE%E9%F1%E1+%E2%EC%E2%EC
מצאתי בעזרתו של איש את התוכנה של המקט"ים כך שעכשיו אני יודע בדיוק מה אני צריך להחליף
לגבי המייסבים, אני צריך לבוא לחנות עם המייסב הישן בכדי שהוא ידע מה אני צריך או שיש לו איזה מאגר כזה?
לגבי מייסבי הקינג פין, אתה יכול לבוא עם דוגמה, אתה יכול לקחת ממני אחד ישן וללכת לקנות או שאתה יכול לראות את המידה שלו מהכתבה שעשיתי ולבקש לפי המספר המופיע שם. אני לא יודע ;) אם יש שוני בין המייסבים לאורך כל הדברים, אני מניח שמורי יוכל לאשר(או לא) את הנושא.
לגבי מייסב הגלגל בדגמים החדשים יותר, גם לי כמו לצחי זכור שרשור על טעות במייסב.
איתי.
מיסבי הקינג-פין זהים לאורך כל השנים (וגם בג'ימני דרך אגב...)
כמו שכתבו לפני,מיסבי גלגל מקוריים בלבד בעלות של כ-330 ש"ח ליחידה לפני מע"מ...:roll:
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.