צפייה בגרסה מלאה : בעית התנעה בבוקר ...
zj 95 4L
בבוקר לוקח כמה סטרטרים ארוכים עד שמתניע...
לאחר כמה בירורים הבנתי שמשאבת הדלק לא מחזיקה לחץ בגלל בעיה בשסתום האלחוזר..
קיבלתי טיפ ממכון קרבורטורים
איך לבדוק בבוקר ...(לפתוח סוויץ לסירוגים ל 4 שניות... 4 או 5 פעמים ללא סטרטר...)
מחר אנסה ...במידה וזו המשאבה ..
השאלה אם משאבה של סופה מתאימה ?
תודה בועז
:cool:
טוב אז הבוקר ניסיתי ועדיין מתניע קשה....יש למישהו מושג?
או שפשוט אצטרך להשאיר את הגיפ לילה אצל מכון הקרבורטורים הזרקה שיחבר בבוקר סקנר ...
שלא בא לי כלכך ...מצריך קצת ריצות...
תודה בועז
האם בדקת פלאגים , דיסטריביוטור , כבלים. מתי הוחלפו לאחרונה ? כוייל ?
היתה לי בעיה כזו בגראנד הקודם.
תנסה לפרק את המשאבה (נמצאת מעל המיכל) ולהחליף תחילה את הפילטרים שיש שם (יש שם שניים אם אני זוכר נכון).
מדובר בעלות מינימלית וכשעה-שעה וחצי עבודה.
אצלי בגראנד הקודם זה פתר את הבעיה לחודשיים שלושה ואז שוב חזר, כשזה חזר כבר החלפתי את כל המשאבה עם הפילטרים (21$ באיביי) וניקיתי את המיכל מבפנים ואז זה לא חזר יותר..
פלגים חדשים
חוטים לפני שנתיים הוחלפו..
כוייל או דיסטריביוטור אם לא היו תקינים היו עושים בעיה בהתנעה קבוע לא רק בבוקר...
Jacob80 אם הבעיה נפתרה סופית אחרי החלפת המשאבה אז נראה שפשוט אחליף ישר משאבה ..עוד מעט אני אבדוק אם משפריץ דלק מהוונטיל בחליל ואז אדע אם יש לחץ בכלל ...
[quote=boaz1969;356011]פלגים חדשים
חוטים לפני שנתיים הוחלפו..
כוייל או דיסטריביוטור אם לא היו תקינים היו עושים בעיה בהתנעה קבוע לא רק בבוקר...
Jacob80 אם הבעיה נפתרה סופית אחרי החלפת המשאבה אז נראה שפשוט אחליף ישר משאבה ..עוד מעט אני אבדוק אם משפריץ דלק מהוונטיל בחליל ואז אדע אם יש לחץ בכלל ..
בדקת,חיישן טמפרטורה,הוא נימצא בכונס מעל המיצערת,יכול להיות שנותק או לא תקין,
במידה והוא לא תקין הוא משגע את המחשב שעושה בעיות,שהרכב בנסיעה כבר אין בעיה
תיבדוק
בדקת,חיישן טמפרטורה,הוא נימצא בכונס מעל המיצערת,יכול להיות שנותק או לא תקין,
במידה והוא לא תקין הוא משגע את המחשב שעושה בעיות,שהרכב בנסיעה כבר אין בעיה
תיבדוק[/quote]
זו גם אפשרות שאמרו לי..איך בודק אם הוא תקין?
פלגים חדשים
..עוד מעט אני אבדוק אם משפריץ דלק מהוונטיל בחליל ואז אדע אם יש לחץ בכלל ...
טיפה דלק לא יצא מהוונטיל!! נראה לי זה מצביע ישירות על שסטום אלחוזר...שלא שומר על לחץ דלק כאשר הגיפ עומד כמה שעות ...
האם אני צודק?
משאבה של סופה מתאימה לגרנד ZJ?
במקום להתעסק עם ניחושים, בצע בדיקה פשוטה של לחץ דלק. בפורום יש הסברים רבים איך לבצע את הבדיקה.
במידה ואתה לא יכול לבד (אין שעון לחץ). גש לבעל מקצוע שיבצע את הבדיקה (אם הוא יהיה מספיק נחמד זה יהיה ללא עלות).
ואז תהייה תשובה בטוחה.
חבל על הכסף של החלפת חלקים ללא ידעה מה הבעייה בדיוק
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=35333&highlight=%EC%E7%F5+%E3%EC%F7
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=32984&highlight=%EC%E7%F5+%E3%EC%F7
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=45577&highlight=%EC%E7%F5+%E3%EC%F7
יואב
קצת סדר בתהליכים...
*הבעיה התנעה ארוכה וקשה בבוקר...
לאחר שהרכב נדלק נוסע רגיל ללא כל בעיה בכל מהירות.
ולאחר נסיעה מתניע בלי שום בעיה...
הבעיה מגיעה רק אחרי לילה או יותר.שהרכב עומד הרבה שעות ...
בבוקר לאחר שעמד הרבה שעות לחצתי על הוונטיל שבחליל לא היתה אפילו טיפה של דלק!
הדלקתי לסירוגים את הסוויץ כמה פעמים כ 5 או 6 לאחר מכן התניע בנגיעה למרות שעבר הרבה שעות עמידה!
אחרי נסיעה אני מדומם את המנוע ובלחיצה על הוונטיל יש התזה חזקה של דלק וכמובן מתניע בנגיעה!
אז?
תודה בעז
את התקלה אתה כבר יודע (בעייה באל חזור), לפי דעתי אין בעייה עם משאבה של סופה, הכי פשוט זה להרים טלפון לינוביץ ולשאול
יואב
יורם-דרומי
18-12-10, 17:28
את התקלה אתה כבר יודע (בעייה באל חזור), לפי דעתי אין בעייה עם משאבה של סופה, הכי פשוט זה להרים טלפון לינוביץ ולשאול
יואב
משאבה של סופה - מתאימה - אלא שצריך לבצע מספר התאמות בבית המשאבה
פשוט נתקלתי בזאת לפני כשנתיים והעדפתי במחיר השינוי לרכוש משאבה חדשה בארה"ב קומפלט כולל בית המשאבה והחיווט
http://motors.shop.ebay.com/Car-Truck-Parts-/6030/i.html?_trkparms=65%253A15%257C39%253A1&rt=nc&_nkw=jeep%20grand%20cherokee%20fuel%20pu mp&_dmpt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&_fcid=100&_jgr=0&_localstpos=&_sc=1&_sop=15&_stpos=&_trksid=p4506.c0.m245.l1581&gbr=1&_pgn=2
קודם כל תודה לכל המגיבים :)
אז אם הבעיה רק בשסתום אל חוזר מה אם להרכיב שסתום חיצוני על הצינור? קרוב למיכל ...
מישהו עשה את זה? יש המלצות? איך ואיפה קונים?
(אני מפרט את כל תהליך פתרון הבעיה גם לכאלה שיתקלו באותה הבעיה בעתיד... כמובן שלא מאחל תקלות לאף אחד ...אבל... :)...)
בועז
היי בועז
אם כל הבעיה היא בשסתום האל-חוזר, כתבתי כבר בעבר שניתן להרכיב שסתום in-line, בין אם אחד עצמאי לחלוטין ובין אם כזה המשולב בפילטר. אצלי בסופה מורכב פילטר קווי כזה, שמשמש אותי כפילטר מקדים לפני הפילטר המקורי, המשולב גם בשסתום. לדעתי המקום הנכון להרכיב אותו הוא לאו דווקא בסמוך למיכל אלא בתא המנוע, מה שמבטיח לחץ דלק בריא גם לאחר מס' ימים ללא התנעות בגלל קטע הצינור הקצר יחסית. שסתומים כאלה ניתן להשיג בחנויות ח"ח, השסתום המשולב שלי מקורו בצמ"ה. למיטב זכרוני מחיר הפילטר נע באיזור ה-150-200 שקלים, לי הוא נותן שקט כבר הרבה זמן.
קובי
היי קובי תודה על התגובה המהירה :)
אם אני מרכיב את השסתום קרוב לחליל זה אומר שמהשסתום החדש ועד למיכל הצינור יתרוקן ...מה יקרא לאחר ההתנעה? איך יהיה אם הצינור ריק? המנוע שואב את הדלק ועוזר למשאבה במהירות שלא תורגש החסר בצינור?
המנוע לא שואב את הדלק, זה תפקיד המשאבה, אבל המשאבה תספיק לבנות את הלחץ הנדרש במהלך ההתנעה, ולמנוע יהיה די לחץ דלק כדי להניע כבר במכה הראשונה.
קובי
טוב אז לאחר תיזוזים איפה להשיג שסטום אל חוזר מצאתי ...
הרכבתי אותו ישירות לחליל
מחוסר ברירה כי הצינור בגיפ חתיכה אחת ממתכת עד הפילטר צמוד למיכל..
ניתקתי את החיבור לחליל הוספתי פילטר ואחריו את השסתום אל חוזר...
מחר בבוקר המבחן ;-)
בועז, אם הקטע שאחרי השסתום קצר מאוד, יכול להיות שהדלק שנשאר בו לא יספיק להתנעה הראשונית. לדעתי, אם כבר הוספת פילטר קווי, עדיף שיהיה אחרי השסתום ולא לפניו, מכיוון שהוא מכיל כמות נכבדה של דלק בתוכו.
דא"ג, אתה לא צריך לחכות להתנעת הבוקר, אלא פשוט לבדוק בשעון לחץ את הלחץ הנבנה ואת יציבותו לאורך זמן במנוע כבוי.
בהצלחה-קובי
בוקר טוב
טוב אז לא התניע טוב ..:(
כדי להרכיב את השסטום אחרי הפילטר זה אומר לחתוך את הצינור מתכת ...
ובדיקת הלחץ עם שעון אני חושב שלא תיתן לי כלום מאחר שאחרי שהמנוע עבד כבר אפילו המתנה של שלוש שעות הרכב יתניע בקלות ...בכל מצב אין לי שעון...
אז מה לחתוך את הצינור מתכת? מה מס הטלפון שלך? שנוכל לדבר ישיר יותר... או תתקשר אלי 0505556919
:)תודה בועז
מוני אורבך
21-12-10, 10:01
קובי התכוון למדידה לפני שאתה מניע.
במקרה זה הלחץ צריך לעמוד על סביבות ה - 20 PSI
מד לחץ דלק הוא כלי דיאגנוסטיקה חשוב, שיכול לפתור הרבה בעיות דלק במנוע מוזרק.
אגב בדקת כבר חישן טמפרטורה (אוויר ומים)?
חישן לא תקין, עלול גם הוא לגרום לבעיות כאלו
על אף שלפי הסיפטומים שלך זה יותר לכוון שסתום האל חזור.
אם הרכב מניע אחרי שעבד, אפילו כשמדובר בהמתנה ממושכת (אמרת 3 שעות), אין לך בעיה באל-חוזר. נראה לי שמוני צודק, זה יותר בכיוון של חיישן טמפ' נוזל קירור. לפני שתנסר צינורות וכו', בדוק לחץ דלק, נראה לי שאתה קצת יורה באפילה...
אם אתה עדיין מסתבך, דבר איתי מחר 054-5640028
קובי
במקום להתעסק עם ניחושים, בצע בדיקה פשוטה של לחץ דלק. בפורום יש הסברים רבים איך לבצע את הבדיקה.
במידה ואתה לא יכול לבד (אין שעון לחץ). גש לבעל מקצוע שיבצע את הבדיקה (אם הוא יהיה מספיק נחמד זה יהיה ללא עלות).
ואז תהייה תשובה בטוחה.
חבל על הכסף של החלפת חלקים ללא ידעה מה הבעייה בדיוק
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=35333&highlight=%EC%E7%F5+%E3%EC%F7
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=32984&highlight=%EC%E7%F5+%E3%EC%F7
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=45577&highlight=%EC%E7%F5+%E3%EC%F7
יואב
לא חבל על בזבוז הזמן וכאב הראש אתה מתעסק בניחושים כבר שבוע במידה וזה הרכב המשני ואתה נהנה מההתעסקות יופי במידה ולא בדוק לחץ דלק ותהייה יותר חכם להמשך הפעולות
יואב
לא חבל על בזבוז הזמן וכאב הראש אתה מתעסק בניחושים כבר שבוע במידה וזה הרכב המשני ואתה נהנה מההתעסקות יופי במידה ולא בדוק לחץ דלק ותהייה יותר חכם להמשך הפעולות
יואב
כן הרכב משני ...ומחר אני יורד דרומה לאילת איתו והמשך ההתעסקות תיהיה אחרי הסופ"ש כשאחזור ...
מן הסתם נראה לי גם שאקנה לי שעון לחץ דלק שיהיה ...
אגב נראה לי יותר לחץ הדלק כי בבוקר אין שום דלק בחליל...
רק אחרי שהתנעתי..
תודה לכולם בינתיים :) בועז
ערן המסוקס
21-12-10, 19:50
יכול להיות שיש לך אינג'קטור משתין. לא סוגר לגמרי ודולף לאט. האם עשית בדיקת לחץ בונטיל, גם עם השסתום האל חוזר ששמת צמוד לחליל? אם אין לחץ, אז הבעייה היא בכלל באינג'קטורים.
כן הרכב משני ...ומחר אני יורד דרומה לאילת איתו והמשך ההתעסקות תיהיה אחרי הסופ"ש כשאחזור ...
מן הסתם נראה לי גם שאקנה לי שעון לחץ דלק שיהיה ...
אגב נראה לי יותר לחץ הדלק כי בבוקר אין שום דלק בחליל...
רק אחרי שהתנעתי..
תודה לכולם בינתיים :) בועז
בועז, במידה ואתה יורד עם הג'יפ, תעבור אצלי בדרך, קח שעון, בדוק מה שתצטרך במהלך החופשה שלך, ותזרוק לי אותו חזרה בדרך הביתה.
קובי
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.