PDA

צפייה בגרסה מלאה : בניית תושבת לכסא לא מקורי בדיפנדר



landY
08-11-04, 00:42
בעייה מספר 1: הכסאות המקוריים של הדיפנדר לא "נוחים" :shock:
פתרון בעייה מספר 1: זורקים את המקוריים החוצה ומוצאים משהו יותר נוח.

בעייה מספר 2: הכסאות שמצאתי לא תואמים לתכנון של הדיפנדר והמושב לא מתפרק החוצה.
פתרון בעייה מספר 2: בונים תושבת לא נוחה, קבועה, ומקללים את הרגע במשך שנתיים.

בעייה מספר 2 (ב): אחרי שהתייאשתי לפרק 4 ברגים כל פעם, הגיע הזמן לפתרון קבוע.
והנה הסיפור:

הבעייה שבאתי לפתור אחרי שנתיים עם תושבות "זמניות" מורכבת מכמה גורמים:
1. הכסאות על התושבות ה"זמניות" גבוהים מדי, עם הגבהה מיותרת של 4 ס"מ.
2. אין אפשרות נוחה לגשת לתאים שמתחת למושבים- לטיפול במצבר ואיפסון חפצים.
3. אין אפשרות בכלל להחליף מצבר.

הפתרון:
קודם כל הרכבתי שני פסי אורך על מיקום הברגים המקורי של הכסאות:
http://www.topspeed.co.il/forum/uploads/images/dsc_1960.jpg

בתמונה הזו ניתן לראות את אחד הפסים אחרי צביעה:
http://www.topspeed.co.il/forum/uploads/images/dsc_1962.jpg

על הפסים ריתכתי צד אחד של ציר פרפר כמו שאפשר לראות כאן:
http://www.topspeed.co.il/forum/uploads/images/dsc_1964.jpg

בתמונה הזו ניתן לראות את שני פסי האורך מורכבים:
http://www.topspeed.co.il/forum/uploads/images/dsc_1965.jpg

השלב הבא היה ליצור H תואמת עם הצד השני של הצירים:
http://www.topspeed.co.il/forum/uploads/images/dsc_1967.jpg

ולהוסיף לו עוד תוספת קטנה, בכדי שיהיה אפשר לעגן את הכסא ביותר מנקודה אחת:
http://www.topspeed.co.il/forum/uploads/images/dsc_1969.jpg

בקצוות רותכו ה"נקבות" כמו של ארגזי תחמושת, וכך יש נעילה הדומה לנעילה של התא, רק עם סגר הרבה יותר גדול ומאסיבי.

וככה זה נראה:
http://www.topspeed.co.il/forum/uploads/images/dsc_1971.jpg
http://www.topspeed.co.il/forum/uploads/images/dsc_1972.jpg
http://www.topspeed.co.il/forum/uploads/images/dsc_1973.jpg
והסגירה:
http://www.topspeed.co.il/forum/uploads/images/dsc_1975.jpg
http://www.topspeed.co.il/forum/uploads/images/dsc_1977.jpg
http://www.topspeed.co.il/forum/uploads/images/dsc_1978.jpg
http://www.topspeed.co.il/forum/uploads/images/dsc_1979.jpg

ותמונה של כסא הנהג, שאפשר לראות בה את התפסים הקדמיים:
http://www.topspeed.co.il/forum/uploads/images/dsc_1981.jpg

כעיקרון אחרי שמשכיבים את הכסא אחורנית (קצת טריקי בצד עם ההגה) אפשר לשלוף את שני הפינים של הצירים ולפרק את הכסא לחלוטין בעוד 10 שניות עבודה...

asafk
08-11-04, 00:58
יפה. גם הרעיון וגם הביצוע.. אבל בכל זאת- אין חופש בפינים, שגורם לתזוזת הכיסא בשטח?

רעיון אחר- הרבה יותר עבודה, אבל באמת פתרון מושלם (ראיתי באחד מרכבי התצוגה של 'אספיר', ואהבתי)-
לחתוך לגמרי את ה"קופסאות" שעליהן מורכבים הכסאות (את החלק האמצעי של הקופסה חייבים להשאיר- יש שם טרנספר מתחת. למצברים- אפשר לדגם קופסה במקום אחר (מתחת הספסל האחורי בSW, לדוגמה, או מתחת למרכב בST).
עכשיו יש מקום לכיסא אמיתי, עם תושבות בגבה נורמלי, ובלי המשחקים של לפתוח- לסגור.

אסף.

landY
08-11-04, 07:59
יפה. גם הרעיון וגם הביצוע.. אבל בכל זאת- אין חופש בפינים, שגורם לתזוזת הכיסא בשטח?


המתיחה של הנועלים מקדימה + העובדה שהצירים לא לחלוטין מקבילים מכניסה את התושבת בלחץ .



רעיון אחר- הרבה יותר עבודה, אבל באמת פתרון מושלם (ראיתי באחד מרכבי התצוגה של 'אספיר', ואהבתי)-
לחתוך לגמרי את ה"קופסאות" שעליהן מורכבים הכסאות (את החלק האמצעי של הקופסה חייבים להשאיר- יש שם טרנספר מתחת. למצברים- אפשר לדגם קופסה במקום אחר (מתחת הספסל האחורי בSW, לדוגמה, או מתחת למרכב בST).
עכשיו יש מקום לכיסא אמיתי, עם תושבות בגבה נורמלי, ובלי המשחקים של לפתוח- לסגור.

לא רציתי לוותר על התאים, ובטח שלא לחתוך בבשר החי :D

נמרוד
08-11-04, 09:15
יופי של עבודה!

ארז
08-11-04, 10:00
עבודה יפה מאוד!
איזה כיסאות שמת ברכב?

landY
08-11-04, 14:26
ZX וולקן :D

asafk
08-11-04, 23:09
ZX וולקן :D

גם יפה וגם ספורטיבי..

אסף.

-->