צפייה בגרסה מלאה : ויטרה ארוכה מתחממת במאמץ, עזרה בזיהוי הבעיה
ויטרה ארוכה 96 190,000קמ אוט' לאחר טיפול 10 + טיימינג, הוחלפה משאבת מים.
בזמן טיול באזור עמק חרוד, אוטו לא עמוס בכלל, מזגן כבוי, שבילים ללא אתגרים מיוחדים, בזמן עליה איטית חום מנוע הגיע לטווח האדום, עצרתי מיד, פתחתי מכסה והשארתי מנוע עובד, לאחר שתי דקות חום מנוע ירד. שמתי לב שמיכל המילוי מלא ונוזל קירור רותח נזרק מצינור העודפים של המיכל.
למחרת, בכביש עליה לדרך נוף הגלבוע, לקראת סוף העליה שוב התחממות, עצירה התקררות הפעם ללא זריקה של נוזל קירור.
בדרך הביתה עמידה ברמזור ממושך התחממות קלה.
החשודים המיידים, רדיאטור זקן, פאן קלאץ'... ?
איך בודקים תקינות פאן קלאץ'? איך לבדוק האם הרדיאטור עשה את שלו (יש לו מעט חלודה/ריקבון בצלעות הקירור בחלק העליון שלו)
מה עוד לבדוק ?
תודה.
בדקת את מפלס המים ברדיאטור עצמו ?
אם לא חסרים מים הייתי מהמר על סתימה ברדיאטור.
בויטארה עם רדיאטור תקין, גם כשחסרים 2 ליטר ברדיאטור עוד לא רואים סימני התחממות.
לגבי פאן קלאץ', אם אתה רואה את המאוורר מסתובב אז כנראה לא שם הבעייה (שוב, כי יש הרבה עודף יכולת קירור, אז גם אם הפאן קלאצ' מזייף עדיין לא תגיע לכזו התחממות)
אפשרות נוספת היא שהתרמוסטט לא תקין לחלוטין.
אצלי בויטארה, רענן (הבעלים הקודם) הוסיף לחצן הפעלה למאוורר החשמלי של המזגן (בלי להפעיל את המזגן כמובן). לא שהגעתי אי פעם להשתמש בזה, אבל זה גיבוי טוב למכאני במקרה של תקלה בפאן-קלאצ' ...
נדב.
ויטרה ארוכה 96 190,000קמ אוט' לאחר טיפול 10 + טיימינג, הוחלפה משאבת מים.
.
למה הוחלפה המשאבה מלכתחילה? והאם הייתה בעיית התחממות לפני כן?
פאן קלאץ בהחלט יכול לגרום לבעיה כזו (זה שהמאוורר מסתובב לא אומר שהוא עובד כמו שצריך).
בן כמה הרדיאטור?
נסה לחפש באתר, פעם איציק הסביר איך בודקים פאן קלאץ - למען האמת, אני לא זוכר איך.
סער.
ויטרה ארוכה 96 190,000קמ אוט' לאחר טיפול 10 + טיימינג, הוחלפה משאבת מים.
בזמן טיול באזור עמק חרוד, אוטו לא עמוס בכלל, מזגן כבוי, שבילים ללא אתגרים מיוחדים, בזמן עליה איטית חום מנוע הגיע לטווח האדום, עצרתי מיד, פתחתי מכסה והשארתי מנוע עובד, לאחר שתי דקות חום מנוע ירד. שמתי לב שמיכל המילוי מלא ונוזל קירור רותח נזרק מצינור העודפים של המיכל.
למחרת, בכביש עליה לדרך נוף הגלבוע, לקראת סוף העליה שוב התחממות, עצירה התקררות הפעם ללא זריקה של נוזל קירור.
בדרך הביתה עמידה ברמזור ממושך התחממות קלה.
החשודים המיידים, רדיאטור זקן, פאן קלאץ'... ?
איך בודקים תקינות פאן קלאץ'? איך לבדוק האם הרדיאטור עשה את שלו (יש לו מעט חלודה/ריקבון בצלעות הקירור בחלק העליון שלו)
מה עוד לבדוק ?
תודה.
אותה תופעה של מים רותחים במיכל עיבוי והתחממות הרכב (לא הגעתי לקו האדום)קרתה אצלי בנסיעה הראשונה מתל אביב לירושלים.
נכנסתי למכון ראדיאטורים ניקוי רדיאטור +החלפת טרמוסטט פתרו את הבעיה.
ע"פ המכון רדיאטורים, הרדאיטור אצלי היה סתום.
למה הוחלפה המשאבה מלכתחילה? והאם הייתה בעיית התחממות לפני כן?
בויטארה בד"כ מחליפים את המשאבה ביחד עם רצועת הטיימינג, פשוט כי המשאבה זולה והפירוק להגיע אליה יקר ומשותף לרצועת הטיימינג.
גם אורך החיים של המשאבה (אם לא שמים סינית זבל כמובן) דומה למרווח ההחלפה של הטיימינג ...
ראש מנוע בדרך 100%, כמו שאמרת מים מגיעים למיכל העיבויי ונזרקים החוצה.....לא יעזור לך כלום תבדוק את הראש........
תודה על העזרה, כמו שאמר נדב, המשאבה מוחלפת בד"כ יחד עם טיימינג, לא שמתי תחליף זול.
אני אחפש איך לבדוק את הפאן קלאץ'
לדעתי הרדיאטור מקורי, אני יד 2 ברכב וממה שביררתי על היסטוריית הטיפולים של הרכב לא הוחלף רדיאטור.
בזמן כיבוי שהמנוע חם הפאן קלאץ' אומר להסתובב סיבוב אחר או שתי במידה והוא מסתובב ממש חופשי למרות שהמנוע עצר רוב הסיכויים שהוא דפוק עדיף שמשהוא יעזור לך
אולי זה לא מאה אחוד אבל אצלי זה פתר
בדוק אויר במערכת וגם את פקק הרדיאטור.
בדוק אויר במערכת וגם את פקק הרדיאטור.
אוויר במערכת לא גורם להתחממות, ויטארה שומרת על חום מנוע קבוע גם כשחסר הרבה נוזל קירור.
אנחנו עדיין לא יודעים אם חסר נוזל קירור ברדיאטור, זה נתון חשוב.
וכן, כמו שציינו מעלי, גם ראש מנוע יכול לגרום לתופעות כאלו (או שאולי זה הביצה והתרנגולת - ההתחממות, למשל עקב רדיאטור סתום, דפקה את ראש המנוע שגרם לעליית לחץ וזריקת עודפים, דאכלא לגדיא דזבין אבא בתרי זוזי...)
אוויר במערכת לא גורם להתחממות, ויטארה שומרת על חום מנוע קבוע גם כשחסר הרבה נוזל קירור.
אנחנו עדיין לא יודעים אם חסר נוזל קירור ברדיאטור, זה נתון חשוב.
וכן, כמו שציינו מעלי, גם ראש מנוע יכול לגרום לתופעות כאלו (או שאולי זה הביצה והתרנגולת - ההתחממות, למשל עקב רדיאטור סתום, דפקה את ראש המנוע שגרם לעליית לחץ וזריקת עודפים, דאכלא לגדיא דזבין אבא בתרי זוזי...)
לא חסר נוזל קירור ברדיאטור, מחר אבצע בדיקה לפאן קלאץ' כמו שמציע DooM3 וגם רמי שמציע בדיקה נוספת בשירשור הזה (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?36088-%D7%91%D7%93%D7%99%D7%A7%D7%AA-%D7%A7%D7%9C%D7%90%D7%A6-%D7%95%D7%A0%D7%98%D7%94&p=254026&viewfull=1#post254026)
איך בודקים אויר במערכת ופקק רדיאטור?
ושוב תודה.
איך בודקים אויר במערכת ופקק רדיאטור?
אוויר במערכת: הנוזל ברדיאטור אמור להגיע עד לפקק ממש ולא פחות. שוב, יש רכבים שחשוב שלא יהיה אוויר במערכת, ויטארה היא לא אחד מהם.
פקק רדיאטור: יכול להיות שהוא משחרר לחץ מהרדיאטור מוקדם מדי, אבל גם זה כנראה לא המקרה שלך כי אתה רואה שהמנוע ברמת מתחמם. נשמע לי מצב תקין. הוא גם כנראה לא נוזל כי לא חסר לך נוזל קירור.
הנוזל נראה נקי ובצבע שהוא אמור להיות ?
אוויר במערכת: הנוזל ברדיאטור אמור להגיע עד לפקק ממש ולא פחות. שוב, יש רכבים שחשוב שלא יהיה אוויר במערכת, ויטארה היא לא אחד מהם.
פקק רדיאטור: יכול להיות שהוא משחרר לחץ מהרדיאטור מוקדם מדי, אבל גם זה כנראה לא המקרה שלך כי אתה רואה שהמנוע ברמת מתחמם. נשמע לי מצב תקין. הוא גם כנראה לא נוזל כי לא חסר לך נוזל קירור.
הנוזל נראה נקי ובצבע שהוא אמור להיות ?
רדיאטור מלא לחלוטין נוזל נקי ירוק זרחני...
אשמח לקבל גם הסבר לבדיקת התרמוסטט
תודה
אשמח לקבל גם הסבר לבדיקת התרמוסטט
לא יודע, לא יצא לי להתקל בזה, אני לא מכונאי כאמור ...
בטח מישהו ידע לענות, לא נראה לי מסובך.
מפרקים אותו וזורקים למים רותחים. אם הוא נפתח אז הוא מתפקד. זו לא בדיקה מדוייקת לגבי טמפ' פתיחה אבל בשלב ראשון תדע שהוא עובד או שים בסיר עם מדחום ותתחיל לחמם ברגע שהוא יפתח תוכל לראות באיזו טמפ'
חשוב גם למדוד כמה הוא נפתח,יש מידה בספר רכב.
יכול להיות מצב שהטרמוסטט נראה שמתפקד בצורה תקינה,נפתח,אבל הפתיחה לא מספיק גדולה,והרכב מתחמם.
עדיף להחליף אם יש חשד.חדש יפני עולה משהו כמו 30 ש"ח.
מיכאל.
רק בינינו ואל תספר לאף אחד... במחיר של טרמוסטט איכותי לא סיני זבל אלא יפני, פתחתי את הטרמוסטט הוצאתי אותו זרקתי אותו ישירות לתוך ארגז הספיירים והתקנתי חדש שאני בטוח במצבו ובתקינותו... בוא נגיד שיצאתי עם טרמוסטט ומנת שווארמה בפחות ממאה שקל... שווה לך לחסוך? בסוף כמו שנדב אמר דאכלא לראשמנועא דיזבין אתה בהרבה יותר מתרי זוזי
בדיקת הפאן קלאץ' מעלה שהוא אכן החזיר את נשמתו למגרש הגרוטאות... לאחר כיבוי במנוע חם הוא ממשיך להסתובב חופשי ואין גם שום התנגדות לסיבוב ידני, בשום שלב לא נשמע שהוא נכנס לפעולה ו/או שינוי בטורים.
אם למישהו יש המלצה מאיפה לרכוש ומה צריכה להיות העלות, אשמח לדעת.
טרמוסטט נרכש בעלות של 65שח ויוחלף בלי קשר כדי לוודא תקינות.
ועוד שאלה, האם יש קשר בין טמפ' גיר לטמפ' מנוע בויטרה ? האם יש קשר בין מערכת הצינון לגיר ?
ויטרה ארוכה 96 190,000קמ אוט' לאחר טיפול 10 + טיימינג, הוחלפה משאבת מים.
בזמן טיול באזור עמק חרוד, אוטו לא עמוס בכלל, מזגן כבוי, שבילים ללא אתגרים מיוחדים, בזמן עליה איטית חום מנוע הגיע לטווח האדום, עצרתי מיד, פתחתי מכסה והשארתי מנוע עובד, לאחר שתי דקות חום מנוע ירד. שמתי לב שמיכל המילוי מלא ונוזל קירור רותח נזרק מצינור העודפים של המיכל.
למחרת, בכביש עליה לדרך נוף הגלבוע, לקראת סוף העליה שוב התחממות, עצירה התקררות הפעם ללא זריקה של נוזל קירור.
בדרך הביתה עמידה ברמזור ממושך התחממות קלה.
החשודים המיידים, רדיאטור זקן, פאן קלאץ'... ?
איך בודקים תקינות פאן קלאץ'? איך לבדוק האם הרדיאטור עשה את שלו (יש לו מעט חלודה/ריקבון בצלעות הקירור בחלק העליון שלו)
מה עוד לבדוק ?
תודה.
למרות שעברתי "לענקים" (טרופר בנזין), יש לי פינה (גדולה) חמה בלב "לגמדים" וויטארות בכלל ...
אנחנו שכנים, אתה מוזמן "לטפס" לקציר.
אם הויטארה לא מסוגלת (התחממות), אז אני אתגלגל מטה ...
רענן
057-8155254
אשמח לעלות אליך בכיף, אתקשר ונקבע.
תודה!
:-)
טוב, טרמוסטט + פאן קלאץ' הוחלפו, בהחלט שומעים את ההבדל בנהמה של יניקת האויר כשהוא נכנס לעבודה. עכשיו צריך לטפס כמה עליות ולוודא שהתופעה נעלמה.
כלקח לטיפולים/תיקונים עתידיים... עבודה עם ספר רכב היינס - לא מה שחשבתי...
מכיוון שלא יכלתי להשבית את הרכב לפני תחילת הטיפול, לא פירקתי את החלקים לפני ולא ידעתי על קיומם של אטם + גומיה שלא מצויינים בספר, שם מראים החלפת טרמוסטט בסמוראי.
בפעם הבאה קודם מפרקים אח"כ.
מכיוון שלא היה לי אטם השתמשתי ב RTV שחור, לקח לי פעמיים עד שהבנתי שצריך להיות ממש נדיב כדי למנוע נזילות.
תודה שוב לכל המייעצים בשירשור, בפרטיות ובטלפון !!!
:-)
כלקח לטיפולים/תיקונים עתידיים... עבודה עם ספר רכב היינס - לא מה שחשבתי...
מכיוון שלא יכלתי להשבית את הרכב לפני תחילת הטיפול, לא פירקתי את החלקים לפני ולא ידעתי על קיומם של אטם + גומיה שלא מצויינים בספר, שם מראים החלפת טרמוסטט בסמוראי.
בפעם הבאה קודם מפרקים אח"כ.
מכיוון שלא היה לי אטם השתמשתי ב RTV שחור, לקח לי פעמיים עד שהבנתי שצריך להיות ממש נדיב כדי למנוע נזילות.
אני מאוד מקווה בשבילך שלא זורם לך קצת RTV שחור ונדיב במערכת הקירור ומחכה להזדמנות להתנחל במעבר מים צר וחשוב ...
אפשר להפיק עוד כמה לקחים, למשל:
- עובדים על הרכב עם עוד מישהו שיודע מה שהוא עושה
- אם אין מישהו כזה אז לפחות עם ספר שמפרט את התהליך לדגם הספציפי שלך
- אם אין ספר כזה ואתה בכל זאת מחליט להתלמד על הרכב שלך, דאג שיהיה לך רכב נוסף לשליחויות ובצע את העבודה בשעות שניתן להשיג בהן חלפים מקוריים ...
אני לא יודע כמה החומר שהשתמשת לאטימה מתאים למשימה, הייתי מתארגן עם אטם/אטמים כדי לא להתקע אח"כ ...
נדב.
הספר שיש לי הוא Suzuki Samurai & Sidekick GEO Tracker 1986 thru 1996 של היינס
יש ספר אחר יותר טוב ?
הRTV השחור ייעודי לאיטום בחלקי מנוע ונתתי לו זמן להתגבש, אני בהחלט אקנה אטם ואסלק משם את הRTV בהקדם
כמה שטויות בשרשור אחד. למה ראש מנוע 100%? יש לי GV דיזל והיה לי אותו סימפטום, פרקתי את הטרמוסטט וראיתי שהוא חלוד לגמרי, הגומיות אכולות . החלפתי אותו באורגינלי שעולה 300 ש"ח (בדיזל יש טרמוסטט מיוחד עם שסתום פריקת לחץ), עכשיו נוסע כמו חדש. זה מזכיר לי שכשקניתי אותו היו בנדים משוחררים בצנרת של הטורבו ובמכון אמרו שהלך טורבו כי היתה רטיבות של שמן מהנשם. הורדתי למוכר 7K וחיזקתי את הבנדים ולא הלך שום טורבו עד היום(טפו טפו טפו).
קודם כל תבדוק טרמוסטט ואם לא זה אז רדיאטור ואם לא שניהם חפש הלאה.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.