PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלה בנוגע לבולמי קוני עבור קאיה סורנטו



אורי.ר
03-05-11, 20:40
בסקירתו של נימרוד על בולמי קוני Heavy Track נאמר כי לשיכוך הבולם יש שלוש דרגות קושי הניתנים לכיון לפני התקנת הבולם.
שאלתי היא ע"פ ניסיון של החברים שהרכיבו את הבולם על איזו רמה של שיכוך ממולץ לכוון את הבולם עבור סורנטו .

והאם בדקתם בכמה ארוכים הבולמים של קוני המתאימים להגבהה של 2" מהבולמים המקוריים

IlanHadar
03-05-11, 22:09
הכיוון המומלץ הוא הרך ביותר. זה משאיר את הרכב נוח בכביש, בכל מקרה אחרי ההתקנה הרכב יהיה פחות רך ממקודם. המצבים האחרים מיועדים במקרה ואתה נוסע ברכב מועמס כבד רוב הזמן או מתכנן להשתתף במרוצים כלשהם עם הרכב.

לגבי האורך אני לא יודע.

asafk
03-05-11, 22:21
המצב הרך ביותר מקביל לכיול של הבולמים המקוריים.
בדרך כלל ברכב מוגבה כדאי להקשיח מעט יחסית למקורי - כי מרכז הכובד עולה. סגירה של סיבוב אחד שלם נותנת את המעט קשיחות הזו, בלי לאבד מהנוחות.
אם הרכב סמרטוט באופן טבעי, או שאתה נוסע, למשל, עם גגון עמוס, סגור עוד סיבוב אחד - או חצי סיבוב.

אסף.

אורי.ר
11-07-11, 20:53
אתמול הרכבתי את את הסט של KING&KONI הגבהה של עד 5 ס"מ עבור קאיה סורנטו
הקפיץ הוא קפיץ הגבהה כפי שמופיע בקטלוג של חברת KING (קפיץ באורך זהה לקפיץ המקורי אך HD מה שמביא את הרכב להגבהה של עד 5 ס"מ)
הבולמים שהותאמו ע"י היבואן (עבור הקפיצים הנ"ל) הם מידת הבולמים המקוריים שיש ל - Heavy Track KONI עבור קאיה סורנטו (ע"פ מספר הדגם המותאם באתר היצרן ומספר הדגם שהורכב ברכב)
שאלתי היא האם עקב ההגבהה לא היה צריך להגיע בולם ארוך יותר (ממידת בולם המקורי) על מנת לאפשר תפקוד טוב יותר של פתיחת וסגירת בולם עבור מהלך מתלה טוב יותר?

idanw
11-07-11, 21:13
אורי שלום,

KONI מיצרים את הבולם כדי שיתאים להגבהה של 4-5 ס"מ - הוא אמור להיות ארוך יותר מהמקורי.

עידן

אורי.ר
11-07-11, 21:25
אורי שלום,

KONI מיצרים את הבולם כדי שיתאים להגבהה של 4-5 ס"מ - הוא אמור להיות ארוך יותר מהמקורי.

עידן

אני מאד מקווה שאתה צודק,

בסקירה של נימרוד באתר נכתב:

לקוני שני קווי מוצרים עיקריים הרלוונטיים לרכב שטח,Heavy Track, וRaid. הבולמים נמכרים לא על פי מידה, אלא על פי אפליקציה - קריא, לכל רכב נתון יש לקוני בולם עם מק"ט המתאים לו. ובמקרה של קוני, אכן יש בולם פחות או יותר לכל רכב שרק קיים - אך רק בתצורת מתלים מקורית.

IlanHadar
16-07-11, 21:31
אורי,

הבולם הוא לא מה שמגביל את מהלך המתלה לעולם, הוא לא יעמוד בעומסים כאלה. הבולם תפקידו לשלוט בתנועה ע"י שיכוח.

אין זה משנה אם הבולם ארוך יותר מהמקורי, הוא רק צריך להיפתח ולהיסגר את כל אורך מהלך הקפיץ, הקפיץ הוא זה המגביל את התנועה. ברכבים קיצוניים מתקינים Drop kits שנותנים לסרן לרדת עוד יותר ממהלך הקפיץ.

אם ההתקנה היא של מק"ט קוני לסורנטו אז הסר כל דאגה מלבך, הסט מוצלח ביותר. למרות מה שאסף כתב, ההתקנה צריכה להיות במצב הרך ביותר אחרת הרכב לא יהיה נוח.

אורי.ר
17-07-11, 16:50
תודה על "זריקת ההרגעה"
הבולמים הורכבו במצב המקורי כפי שהגיעו מהחברה (הרך)
הרכב מרגיש רך בזמן נסיעה בכביש, עדיין לא נבדק בנסיעה בשטח.

-->