צפייה בגרסה מלאה : 2X4 bagaworks
זה קורה.
לאט אבל בטוח ב"ה :)
פרוייקט חדש יוצא לדרך.
רכב שטח בעל הנעה 2X4.
בשאיפה 1.2 טון ל300 סייחים .
בסיס גלגלים 2.85/2.9X1.8/1.9 מטר.
סרן אחורי פגרו 2000 דיזל (4.9) הכי מסיבי שמצאתי.
נאבות וזרועות נאבות אותו פגרו.
כרגע גם הגיר עם תיבת ההעברה.
מנוע ??????????????? לא אמריקאי.
גלגלים 16/32 או 15/33 תלוי במנוע שיבחר.
שילדה מצינורות ST52 (תקן ומשקל).
זרועות A ו J צקדימה .
4 LINK מאחורה.
טווח נסיעה מינימלי לתכנון 400 ק"מ.
היגוי הוואי .
תכנון הפרויקט ינוע מרצפת הייצור למחשב וחזרה.
משיקולי תקציב מועד סיום משוער 2018.
חנן גולומבק
24-07-11, 15:58
בהצלחה.
קח הרבה אוויר.
חנן תודה.
זמן שיא באילת 4:45 :) דקות מתחת למים .
אתה בהחלט מהווה דוגמא להתמדה.
תודה.
נ.ב. איך אני מכווץ תמונות ??????
עידו לוריה
24-07-11, 19:23
בז בהצלחה .
כיווץ תמונות אני עושה עם פיקסה .
עידו
בז, בהצלחה רבה.
נשמע מעניין - תשתף בסקיצות ובתמונות.
הפגרו :(
הסרן :)
פה הדג ..........
תודות לאבי היקר.
לעידו לוריה.
לארנון ממוסך אנדורו .
:)
זה קורה.
לאט אבל בטוח ב"ה :)
פרוייקט חדש יוצא לדרך.
רכב שטח בעל הנעה 2X4.
בשאיפה 1.2 טון ל300 סייחים .
בסיס גלגלים 2.85/2.9X1.8/1.9 מטר.
סרן אחורי פגרו 2000 דיזל (4.9) הכי מסיבי שמצאתי.
נאבות וזרועות נאבות אותו פגרו.
כרגע גם הגיר עם תיבת ההעברה.
מנוע ??????????????? לא אמריקאי.
גלגלים 16/32 או 15/33 תלוי במנוע שיבחר.
שילדה מצינורות ST52 (תקן ומשקל).
זרועות A ו J צקדימה .
4 LINK מאחורה.
טווח נסיעה מינימלי לתכנון 400 ק"מ.
היגוי הוואי .
תכנון הפרויקט ינוע מרצפת הייצור למחשב וחזרה.
משיקולי תקציב מועד סיום משוער 2018.
אהלן בז
קודם כל-סחטיין על היוזמה. הפרוייקט בהחלט שאפתני, הרבה בהצלחה. עם זאת, במתווה שהצגת יש מס' דברים שלא ברור לי מה הכריע את הכף בשיקול, כשברור לי שאתה מכוון לטוב ביותר, לרכב מהיר, חזק ושריד:
למה סרן מפג'רו הוא הכי מאסיבי שמצאת? סרנים אחרים (דנה, GM, פורד, טויוטה) יותר נפוצים וניתן למצוא להם שוק אפטרמרקט עצום, של קיטי בלמים, יחסי העברה, נעילות\ספולים ועוד היד נטויה
למה הנאבות מאותו פג'ארו-מה כ"כ טוב בהן?
למה גיר פג'ארו, שברור שלא יוכל להחזיק לאורך זמן 300 כ"ס שאתה מכוון אליהם? למה עם תיבת העברה שאין לך כל צורך בה, שהרי אתה בונה רכב ללא הנעה קדמית?
למה למהר ולהצהיר שהמנוע (?????) לא אמריקאי? מה יש זמין ונפוץ שיוכל לתת את ההספקים הנדרשים וגם להיכנס לתקציב הגיוני כלשהו?
ולמה מידת הגלגלים (והג'אנטים?) קשורה לסוג המנוע שיבחר? מילא קוטר הצמיג (כמה שאינץ' בודד ישנה במשהו), אבל החישוק?
ולסיום-מה אומר טווח נסיעה מינימלי לתכנון? 400 ק"מ ללא תדלוק? נסיעה ללא קריסה? רכב שלא יוכל להתחרות בראלי הקפות של 120 ק"מ?
אני בטוח שהשקעת מחשבה רבה בתכנון המדובר, ואני מקווה שלא תפרש בטעות את השאלות כקינטור...
בהצלחה-קובי
חנן גולומבק
25-07-11, 06:43
[QUOTE=baga;398178]זמן שיא באילת 4:45 דקות מתחת למים .
QUOTE]
אתה מתעסק בצלילה חופשית ? כי אם כן אז זה ממש המון.
ספר לנו בבקשה על השולחן ג'יג הזה , נראה מעניין מאד.
חם ........
קודם כל תודה למאחלים.
לקובי :)
1- אני חי ונוסע עם סרן של טויוטה 8 אינש 1:4.56 כרגע וזה יופי, וזה עובד נהדר גם עם 1:4.88 אבל הוא פחות מסיבי מבנית מהסרן הנ"ל.
פה הפרויקט מתחיל מקונספט וערמת חלקים, אני מאמין ב MKS ובאלוהים :) אמריקה זה אייזן אבל למה לא בשיטה העשרונית ?
בסרן שבחרתי יש דיסקים וקליפרים מובנים , מחיר.
הרכב שואף למינימום משקל ומקסימום יכולות שילדה+מתלים.
בסוף הדרך עם הרכב ...................... מזמינים סרן מהדוד סם.רק אם יהיה צורך ואני לא חושב שיהיה.
פה אני עונה לך גם על ענין הנאבות , מחיר , זמינות , חוזק , מוצר מדף , ברקסים .
נסיון :)
בשנת 96 נהגתי , כרכב סיוע , את הנתיב של ראלי הפרעונים עם פגרו בנזין , אוטומט , עמוס , מקורי למעט בולמי בילשטיין,
וצמיגי בקשוט של אליאנס = אידיוט :)
אבל היה מדהים.
אז הגיר יקרוס ......... נתקדם.
כרגע זה מה יש וזה מצוין לעומת אין לי כלום :) תקציב הפרויקט מוערך בין 200 ל 300 K ומזה נובע באופן ישיר זמן היעד.
המנוע לא יהיה אמריקאי .
400 ק"מ לתכנון ולא לנסיעה , בהקפות אין צורך לנסוע עם מיכל מלא.
למי יש כסף להקפות ? מדובר בדרך חיים ובחוצה ישראל כל שנה אמן בכדי לחגוג את הדרך :)
תיבת העברה : כי אני מעונין למצוא את היחס העברה האמיתי לו אני זקוק , על חשבון משקל ? כרגע ,כן.
עייפתי אז תודות גם : טושי :) ידע ואביזרים .
אורי שוהר :) מעוף בתכנון ובניה,ים של ידע.
הלל סגל :) קו מנחה להתנהלות.
לחנן : כן צלילה חופשית = קסם , באטוס והחבורה .
שולחן DEMMLER תן הצצה ברשת .
חנן גולומבק
25-07-11, 11:58
. למי יש כסף להקפות ? מדובר בדרך חיים ובחוצה ישראל כל שנה אמן בכדי לחגוג את הדרך .
המשפט הזה טומן בחובו הרבה מאד חומר למחשבה למחוללי הספורט המוטורי ולחברי עמותת הראלי רייד , תחשבו על זה טוב טוב.
היום המשכתי קצת לעבוד על הסרן האחורי .
הסרן פורק והופשט כשהרעיון הכללי הוא לנקות את הסרן לבסיס ומשם חיזוקים ונק" עיגון למתלה 4 לינק.
הגעתי הביתה :) מקלחת + מזגן ושיחה עם עידו ו............ למה שלא נייצר סרן למכוללים הקיימים ?
נקשיב , נלמד , נחשוב ונדווח.
המכוללים במצב מצוין , נשימה לרווחה.
למה לייצר כשאפשר לקנות, יחסית בזול, מארה"ב?
חפש TRAIL GEAR, אמנם לעבירות אבל יש להם שם סרנים מאוד נחמדים. יש להם גם מערכת $LINK קומפלט או רק את הבראקטים.
אה, הם מוכרים גם ציריות מחוזקות לטויוטה. שווה בדיקה.
למה לקנות כשאפשר לייצר ואין כסף לקנות ?
למה לא לקנות אוטו ? אם כבר ..........
תודה על האינפורמציה , אתן מבט.
כי הייצור גם עולה כסף. אתה לא מדבר על משהו פשוט. סרן צריך לדעת לבנות.
הסרן האחורי של פאג'רו Q הוא סרן עם הרבה מידות טובות: דיפרנציאל בריון עם קורונה בקוטר 9.5 אינץ', וציריות 31 שיניים בקוטר 1.40 אינץ', בהחלט נתונים מספקים עבור רכב בסדר הגודל המדובר.
אבל... הוא לא צף. ואני חושש שזו נקודת תורפה. בז, תחשוב על רעיון איך להפוך אותו לצף, ויש לך סרן בומבה.
טויוטה 8 אינץ' אחורי מהיילקס עם יחס 4.56 פחות חזק - קורונה 8 אינץ' בלבד, וציריות 1.31 אינץ' בקוטר, 30 שיניים. זה נתונים שאני חושב שהם בחזקת "עובר" עבור הרכב שאנחנו מדברים עליו. אבל - אותו כן אפשר להפוך לצף על ידי שימוש במכלולי סרן חי קדמי של היילקס - ספינדל+טבור+בלמים. מה שחסר זה צירייה - ואת זה אפשר לקנות - קיט של ציריות + כל המתאמים הנדרשים להסבה קלה, עולה קצת פחות מ700$ - http://frontrangeoffroadfab.com/nfoscomm/catalog/product_info.php?products_id=94&osCsid=87f97c6a1ab4c0
(http://frontrangeoffroadfab.com/nfoscomm/catalog/product_info.php?products_id=94&osCsid=87f97c6a1ab4c0)
לסרן הטויוטה גם יש מבחר יותר גדול של דיפרנציאלים, נעילות, ספולים... אבל זה משני. בז - תחקור איזה יחידות קצה אפשר להרכיב על סרן המיצובישי ומאיפה משיגים ציריות, ויש לך סרן קטלני ביד. אם אתה לא מוצא פתרון - אני בוחר בטויוטה...
אלא אם אתה אומר שבונים את בית הסרן - וזה משהו שדיברנו עליו הרבה אני ועידו. אחרי שבונים פעם אחת סרן צף מבינים את העקרון (http://www.jeepolog.com/forums/album.php?albumid=62) וזה אפשרי. יש לזה יתרונות גדולים - אפשר לבנות סרן חזק וקל יותר - עניין של הנדסה. אבל אם הולכים על הכיוון הזה - זה יהיה אידיוטי לעשות את זה עם משהו חוץ מפורד 9 אינץ'. כי כשאתה לא צריך להביא מחו"ל בית סרן גדול וכבד, אלא רק מכלולים, אז אין ספק שהפתרון הוא להביא ביצה של פורד 9 אינץ' חדשה, בנוייה, מחוזקת, עם ספול ויחסי העברה מה שרק בא לך, וציריות 35 שיניים מחוזקות שיש במבחר גדול ובמחירים יותר נמוכים מכל סרן אחר, ואפשר להשתמש במכלולי קצה 35 שיניים מסרנים שקיימים בארץ - דנה 60.
לסיכום - אם הרכב באמת יהיה קל מאד, אז סרן טויוטה יעשה את העבודה עם מינימום הנדסה. החלקים הנדרשים גם לא צריכים להיות מאד יקרים, כי דווקא הביצה האחורית הנעולה שהיא החלק הנחשק, לא מעניינת אותנו. צריך סרן קדמי קומפלט ובית סרן אחורי בלי תוכן, וקיט הסבה שעולה 700$.
אם הולכים על השקעה בהנדסה, אז הכי טוב זה להביא ביצה וציריות 9 אינץ' מחו"ל, מכלולי קצה סרן מהארץ, ולבנות סרן סוף הדרך.
אם מדברים על סרנים, סרן איסוזו מול סרן טויוטה - האיסוזו קצת יותר חזק (כולל המיסבים שהם גדולים יותר וזה חשוב מאוד לטעמי), ויש לו גרסה די רחבה. הבעיה היא שאין לו שיפורים וחיזוקים זמינים בשוק.
הסרן של מיצובישי חצי צף - אז מה? הוא לא נשבר בגלל זה, אני לא רואה בזה חסרון כזה משמעותי אם נשארים ברוחב המקורי.
אסף.
אם מחליטים שסרן חצי צף ברוחב מקורי מספיק טוב, אז הבחירה של בז היא הנכונה - המיצובישי הוא כנראה הכי חזק.
אבל אני חושב שרכב מרוץ צריך סרן צף.
אני אקח את הטוב שבשני העולמות אם אפשר :)
אני אתחיל עם הסרן שיש , חצי צף , אחזק אותו עוד . אמרתי 1.8/1.9 מטר רוחב.
במקביל אני אתחיל לבנות עוד סרן והפעם צף . ממכוללי טויוטה .או שזה יהיה הזמן לפורד 9" ימים יגידו.
נמרוד אני מסכים אבל $$$$
האם זה נכון שאיני מחויב כמתכנן לבלם יד ברכב ? ככה כתוב בתקנון , יופי .
במצריים 96 ,ברכב של עופר + סלע ,גוף הסרן התעוות וכמובן יצר בלאגן .
המרחק בין הפלאנג לבמפ סטופ יצר מומנט כפיפה אדיר על הסרן המסכן.
איפה אני יכול ללמוד על גאומטריה של 4 לינק ? במבט צד ?
תודה.
אתה חייב בלם חנייה, ברכב מבניה עצמית הוא יכול להיות הידראולי ושישב על הקו של הברקסים האחוריים.
תקרא טוב טוב את התקנון ואת התקנון של הקטגוריה שאליה אתה שואף. חבל לעשות טעויות טפשיות של חוסר תצומת לב.
תקרא טוב טוב את התקנון ואת התקנון של הקטגוריה שאליה אתה שואף. חבל לעשות טעויות טפשיות של חוסר תצומת לב.
תשומת לב :)
אני מצטט מהתקנון אפריל 2010 :
תקנון ייחודי לרכבי אבטיפוס קטגוריה T1 :
עמוד 48 פרק 9 : מערכת הבלמים
מערכת הבלמים חופשית , בתנאי ש,
-היא מופעלת ונשלטת על ידי הנהג בלבד ,
-היא כוללת לפחות שני מעגלים בלתי תלויים המופעלים על ידי אותה דוושה.
-הלחץ הינו זהה על שני הגלגלים באותו סרן.
אני אבדוק שוב .
יש לי עוד עז בדרך עם הסרן האחורי . הוא לא סימטרי : סטייה של 55 מ"מ +/-.
חשיבות מרכז הכובד ברכב על צירו האורכי נידונה כאן אין ספור פעמים ,
מה בנוגע לצירו הרוחבי של הרכב ?
נאמר סטייה של 55 מ"מ לצורך העניין ?
האם אני יכול "להזיז" את שדרת הכח מהציר המכזי של הרכב ?
עידו לוריה
28-07-11, 17:57
בזי החצר של מובארק הרבה יותר קטנה (בכלא) ;)
חוץ מזה 55 מ"מ זה לא כזה דרמטי .
עידו
מה הכוונה לא סמטרי?
התקנון שלך לא מעודכן, תוריד באתר הראלירייד את התקנון העדכני.
מיכה תראה בתמונות:
הסרן אה-סימטרי.
לא חושב שיש חשיבות ל-55 מ"מ בהסטת מרכז הכובד\הגלגול. יש לא מעט פרוייקטים אמריקאים, בעיקר כשמדובר ברכבים שנוסעים על V-DRIVE, שהביצה בסרן האחורי שלהם מוסטת בעשרות ס"מ. לדעתי-חסר משמעות.
קובי
סרנים בדר"כ לא ממש סימטריים. מה שחשוב זה המיקום של הפיניון וגם אם יש סטייה של 5 וחצי ס"מ במיקומו אז זה חסר חשיבות לדעתי. אתה יכול לתקן את זה עם ציריות קאסטום (מה שתצטרך בכל מקרה אלא אם יש ציריות 300M קיימות).
סרן לא סימטרי? - זניח. חוסר הסימטריות שנובע מהמסות שלך ושל הנווט שלך, מוכפלים במרחקים שלכם ממרכז הכובד - יותר גדולה. אלא אם הוא אחיך התאום.
אף סרן הייפויד לא "סימטרי", מיקום הביצה נקבע ע'י מיקום הפיניון, פורד 9 אינץ' סתם לדוגמה
מעניין אותי......איזה מנוע "לא אמריקאי" שמייצר 300 כס אפשר לשדך לגיר הזה ובמחיר שפוי....ועוד למצוא לו חלקי חילוף,
יש כזה, אבל הוא לא יעמוד באף קרייקטריון כלכלי או פרקטי.
מעניין אותי......איזה מנוע "לא אמריקאי" שמייצר 300 כס אפשר לשדך לגיר הזה ובמחיר שפוי....ועוד למצוא לו חלקי חילוף,
יש כזה, אבל הוא לא יעמוד באף קרייקטריון כלכלי או פרקטי.[/QUOTE]
bmw סדרה 5 למשל או מסדרה 3 הדגם של "הגיבורים" , בתוספת ויטמינציק.
לגבי הציריות: סטנדרטיות לעת עתה.
תודה לעונים.
המניע הוא אידיאוליוגי או מעשי? מנוע של BMW יעלה יותר$$$, החלקים שלו והתחזוקה שלו יעלו יותר, הניהול שלו כמעט בלתי אפשרי בידיים של אדם מן הישוב, ואולי יתן הספק דומה ל-LS אמריקאי אבל ללא המומנט שלו. מה היתרונות של מנוע כזה?
קובי
זמינות , מחיר , מומנט .
ודווקא המומנט הוא זה ששבה אותי.
רכב במשקל טון עם 100 סוסים גורם לכתב לחייך........... וטוב שכך.
תאמין לי שיש לא מעט פרמטרים שמעסיקים אותי יותר כרגע.
מימד האורך לא כ"כ שונה בין V8 ל6 בטור .
יש גם את ה6 הטור מהסופה או הכי טוב ממרצדס :)
לו היה לי תקציב הייתי מנווט את הפרויקט כולו דרך מרצדס ספרינטר חדש :)
האתגר מאתגר וזה לא מעט מהעניין.
בקיצור אידאולוגיה.
baga שלום יש לי רעיון למנוע במחיר שפוי לפרוייקט שלך מנוע אימפרזה טורבו מייצר 300 סוסים ויכול להגיע עד 500 סוסים עם שיפורים
ראויים מרכז הכובד יהיה נמוך מאוד . אורי
עידו לוריה
01-08-11, 09:09
baga שלום יש לי רעיון למנוע במחיר שפוי לפרוייקט שלך מנוע אימפרזה טורבו מייצר 300 סוסים ויכול להגיע עד 500 סוסים עם שיפורים
ראויים מרכז הכובד יהיה נמוך מאוד . אורי
כן רק שזה מנוע שאסור בתקנון .
עידו
לא הייתי בוחר במנוע של סובארו, אבל למה אסור בתקנון ?
עידו לוריה
01-08-11, 12:15
בגלל טורבו כמובן .
עידו
אורי :) אני בעלים של פורסטר 2009 2000 סמ"ק אטמוספרי .
איזה שיעמום של מנוע .
יצא לי לנסות BMW 528 שנת 1982 .
בררררררררר צמרמורות.
הרכב שוקל בקלות מעל טונה וחצי והוא חזק .
שילוב של הילוך 5 ב 10 קמ"ש ומשם תאוצה אלימה :) ולינארית.
הזכיר לי R1150GS
שמן עם ערמת מומנט נאה 35 קמ"ש בהילוך 6 , דרך נוף גלבוע למשל.
אורי אם בזמין עסקינן אז הבנתי שמנוע של סופה.
מה עוד שבצוללת הצהובה שידכו מנוע מBMW לגיר של KING.
בארץ רחוקה אני מעדיף נתיב קיים , בטח אם אני נוסע לבד.
אז הטורבו מותר או אסור ? FIA ?
טורבו מותר ב-OP, אסור ב-FIA. לגבי הצוללת, אם אתה ברמה של הלל סגל, שכח ממש שאמרתי לגבי הניהול, אבל אם לא (ואתה לא מתכוון לשלם הרבה למומחים), זה כמעט בלתי אפשרי, מערכות ניהול של BMW הן מורכבות, והמחשב דורש נתונים ממערכות נלוות שלא קיימות ברכב מירוצים, מה שלא מאפשר לך לקחת צמה ומחשב מפירוק ולבצע "דיאטה" בחוטים המיותרים. האופציה היחידה שאני מצליח לחשוב עליה, זה לבנות מערכת ניהול חדשה על בסיס מחשב אפטרמרקט, גם זה לא פשוט בכלל...
מנוע של סופה הוא ההיפך המוחלט למנוע BMW, מה גם שהוא נוגד את האידיאולוגיה של התנגדות לאמריקאי. בכל מקרה, מנוע חזק גם בתצורה המקורית, וניתן לבניה מחדש ברמה גבוהה ל-230 עד 400 כ"ס ויותר.
קובי
מקשיב .
לא בדיוק ההיפך.
אמריקאי ולכן לא מתאים לי לבחור בו , כל עוד יש לי ברירה.
אני מתענין במנוע משנתון 82/85 כך שאני לא כ"כ מסכים איתך לגבי ניהול המנוע.
יכול להיות שמחשב אפטר מרקט יהיה הפתרון. אם יהיה צורך.
אני מתמקד כרגע יותר במכניקה של הרכב .
חשמל ובקרה ברכב = לא כ"כ פשוט לביצוע. לאט.
זרוע הסרן הקדמי (UPRIGHT) נוקתה .
נחרטה לספינדל ומודלה.
מודלה הנאבה (בסיסי).
הסרן הולך לצוף רק שעוד לא סגור על איזה ספינדל .........
או ספינדל זהה פגרוQ או ספינדל מהילקס.
הדילמה בין השניים נובעת בעיקר ממידות פנים והשאיפה לציריה סימטרית.
כמו כן אני שוקל לתכנן את הסרן כך שהציריות יהיו זהות זו לזו ומראש להזמין 3.
כמובן שהשאיפה היא לנאבה זהה לכל ארבעת הפינות.
כרגיל תודה ל :
אורי
עידו
טושי
ונמרוד.
ממשיכם :)
"33/"32
סף הציפיות ירד חזרה למקום שפוי ....... אולי
תקציב הפרויקט הורד למקס 150K אך התכנון בפועל יושב על 100K.
נרכש היילקס מקורי 2X4 קבינה1 ישן עם מנוע בנזין.במחיר שפוי.
הסרן האחורי של ה Q , על קפיצי עלה עם זוג בולמים בריאים ונדנדות "12 .
מתלה קדמי chaosfab או דומה .
יש כרגע מחשבה לקחת את המנוע לאחור..........
בקיצור לכיוון ה 1420.
http://www.tacomaterritory.com/forum/showthread.php?p=2177489
דובי :) אם בטעות אתה קורא , אני מאוד אשמח לקרוא סיקור שלך על
הקטגוריות "הנמוכות" ב SCORE .
לא סתם , אין ב 99% מהאופנועים בעולם , רוורס.
אני חייב לסוע בכדי לנשום , YFRAME באופק ולנשום.
עידו לוריה
10-09-11, 14:39
בז מזל טוב להולדת הבן .
עידו
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.