בהצלחה.
קח הרבה אוויר.
זה קורה.
לאט אבל בטוח ב"ה
פרוייקט חדש יוצא לדרך.
רכב שטח בעל הנעה 2X4.
בשאיפה 1.2 טון ל300 סייחים .
בסיס גלגלים 2.85/2.9X1.8/1.9 מטר.
סרן אחורי פגרו 2000 דיזל (4.9) הכי מסיבי שמצאתי.
נאבות וזרועות נאבות אותו פגרו.
כרגע גם הגיר עם תיבת ההעברה.
מנוע ??????????????? לא אמריקאי.
גלגלים 16/32 או 15/33 תלוי במנוע שיבחר.
שילדה מצינורות ST52 (תקן ומשקל).
זרועות A ו J צקדימה .
4 LINK מאחורה.
טווח נסיעה מינימלי לתכנון 400 ק"מ.
היגוי הוואי .
תכנון הפרויקט ינוע מרצפת הייצור למחשב וחזרה.
משיקולי תקציב מועד סיום משוער 2018.
חנן תודה.
זמן שיא באילת 4:45דקות מתחת למים .
אתה בהחלט מהווה דוגמא להתמדה.
תודה.
נ.ב. איך אני מכווץ תמונות ??????
בז בהצלחה .
כיווץ תמונות אני עושה עם פיקסה .
עידו
בז, בהצלחה רבה.
נשמע מעניין - תשתף בסקיצות ובתמונות.
לא עונה בפורום
לשאלות, קושיות, עצות, תובנות, נא לפנות בה"פ
הפגרו
הסרן
פה הדג ..........
תודות לאבי היקר.
לעידו לוריה.
לארנון ממוסך אנדורו .
![]()
אהלן בז
קודם כל-סחטיין על היוזמה. הפרוייקט בהחלט שאפתני, הרבה בהצלחה. עם זאת, במתווה שהצגת יש מס' דברים שלא ברור לי מה הכריע את הכף בשיקול, כשברור לי שאתה מכוון לטוב ביותר, לרכב מהיר, חזק ושריד:
למה סרן מפג'רו הוא הכי מאסיבי שמצאת? סרנים אחרים (דנה, GM, פורד, טויוטה) יותר נפוצים וניתן למצוא להם שוק אפטרמרקט עצום, של קיטי בלמים, יחסי העברה, נעילות\ספולים ועוד היד נטויה
למה הנאבות מאותו פג'ארו-מה כ"כ טוב בהן?
למה גיר פג'ארו, שברור שלא יוכל להחזיק לאורך זמן 300 כ"ס שאתה מכוון אליהם? למה עם תיבת העברה שאין לך כל צורך בה, שהרי אתה בונה רכב ללא הנעה קדמית?
למה למהר ולהצהיר שהמנוע (?????) לא אמריקאי? מה יש זמין ונפוץ שיוכל לתת את ההספקים הנדרשים וגם להיכנס לתקציב הגיוני כלשהו?
ולמה מידת הגלגלים (והג'אנטים?) קשורה לסוג המנוע שיבחר? מילא קוטר הצמיג (כמה שאינץ' בודד ישנה במשהו), אבל החישוק?
ולסיום-מה אומר טווח נסיעה מינימלי לתכנון? 400 ק"מ ללא תדלוק? נסיעה ללא קריסה? רכב שלא יוכל להתחרות בראלי הקפות של 120 ק"מ?
אני בטוח שהשקעת מחשבה רבה בתכנון המדובר, ואני מקווה שלא תפרש בטעות את השאלות כקינטור...
בהצלחה-קובי
היה ג'יפ...
מוות לגנבים
[QUOTE=baga;398178]זמן שיא באילת 4:45 דקות מתחת למים .
QUOTE]
אתה מתעסק בצלילה חופשית ? כי אם כן אז זה ממש המון.
ספר לנו בבקשה על השולחן ג'יג הזה , נראה מעניין מאד.
חם ........
קודם כל תודה למאחלים.
לקובי![]()
1- אני חי ונוסע עם סרן של טויוטה 8 אינש 1:4.56 כרגע וזה יופי, וזה עובד נהדר גם עם 1:4.88 אבל הוא פחות מסיבי מבנית מהסרן הנ"ל.
פה הפרויקט מתחיל מקונספט וערמת חלקים, אני מאמין ב MKS ובאלוהיםאמריקה זה אייזן אבל למה לא בשיטה העשרונית ?
בסרן שבחרתי יש דיסקים וקליפרים מובנים , מחיר.
הרכב שואף למינימום משקל ומקסימום יכולות שילדה+מתלים.
בסוף הדרך עם הרכב ...................... מזמינים סרן מהדוד סם.רק אם יהיה צורך ואני לא חושב שיהיה.
פה אני עונה לך גם על ענין הנאבות , מחיר , זמינות , חוזק , מוצר מדף , ברקסים .
נסיון
בשנת 96 נהגתי , כרכב סיוע , את הנתיב של ראלי הפרעונים עם פגרו בנזין , אוטומט , עמוס , מקורי למעט בולמי בילשטיין,
וצמיגי בקשוט של אליאנס = אידיוט
אבל היה מדהים.
אז הגיר יקרוס ......... נתקדם.
כרגע זה מה יש וזה מצוין לעומת אין לי כלוםתקציב הפרויקט מוערך בין 200 ל 300 K ומזה נובע באופן ישיר זמן היעד.
המנוע לא יהיה אמריקאי .
400 ק"מ לתכנון ולא לנסיעה , בהקפות אין צורך לנסוע עם מיכל מלא.
למי יש כסף להקפות ? מדובר בדרך חיים ובחוצה ישראל כל שנה אמן בכדי לחגוג את הדרך
תיבת העברה : כי אני מעונין למצוא את היחס העברה האמיתי לו אני זקוק , על חשבון משקל ? כרגע ,כן.
עייפתי אז תודות גם : טושיידע ואביזרים .
אורי שוהרמעוף בתכנון ובניה,ים של ידע.
הלל סגלקו מנחה להתנהלות.
לחנן : כן צלילה חופשית = קסם , באטוס והחבורה .
שולחן DEMMLER תן הצצה ברשת .
היום המשכתי קצת לעבוד על הסרן האחורי .
הסרן פורק והופשט כשהרעיון הכללי הוא לנקות את הסרן לבסיס ומשם חיזוקים ונק" עיגון למתלה 4 לינק.
הגעתי הביתהמקלחת + מזגן ושיחה עם עידו ו............ למה שלא נייצר סרן למכוללים הקיימים ?
נקשיב , נלמד , נחשוב ונדווח.
המכוללים במצב מצוין , נשימה לרווחה.
למה לייצר כשאפשר לקנות, יחסית בזול, מארה"ב?
חפש TRAIL GEAR, אמנם לעבירות אבל יש להם שם סרנים מאוד נחמדים. יש להם גם מערכת $LINK קומפלט או רק את הבראקטים.
אה, הם מוכרים גם ציריות מחוזקות לטויוטה. שווה בדיקה.
למה לקנות כשאפשר לייצר ואין כסף לקנות ?
למה לא לקנות אוטו ? אם כבר ..........
תודה על האינפורמציה , אתן מבט.
כי הייצור גם עולה כסף. אתה לא מדבר על משהו פשוט. סרן צריך לדעת לבנות.
הסרן האחורי של פאג'רו Q הוא סרן עם הרבה מידות טובות: דיפרנציאל בריון עם קורונה בקוטר 9.5 אינץ', וציריות 31 שיניים בקוטר 1.40 אינץ', בהחלט נתונים מספקים עבור רכב בסדר הגודל המדובר.
אבל... הוא לא צף. ואני חושש שזו נקודת תורפה. בז, תחשוב על רעיון איך להפוך אותו לצף, ויש לך סרן בומבה.
טויוטה 8 אינץ' אחורי מהיילקס עם יחס 4.56 פחות חזק - קורונה 8 אינץ' בלבד, וציריות 1.31 אינץ' בקוטר, 30 שיניים. זה נתונים שאני חושב שהם בחזקת "עובר" עבור הרכב שאנחנו מדברים עליו. אבל - אותו כן אפשר להפוך לצף על ידי שימוש במכלולי סרן חי קדמי של היילקס - ספינדל+טבור+בלמים. מה שחסר זה צירייה - ואת זה אפשר לקנות - קיט של ציריות + כל המתאמים הנדרשים להסבה קלה, עולה קצת פחות מ700$ - http://frontrangeoffroadfab.com/nfoscomm/catalog/product_info.php?products_id=94&osCsid=87f97c6a1ab4c0
לסרן הטויוטה גם יש מבחר יותר גדול של דיפרנציאלים, נעילות, ספולים... אבל זה משני. בז - תחקור איזה יחידות קצה אפשר להרכיב על סרן המיצובישי ומאיפה משיגים ציריות, ויש לך סרן קטלני ביד. אם אתה לא מוצא פתרון - אני בוחר בטויוטה...
אלא אם אתה אומר שבונים את בית הסרן - וזה משהו שדיברנו עליו הרבה אני ועידו. אחרי שבונים פעם אחת סרן צף מבינים את העקרון (http://www.jeepolog.com/forums/album.php?albumid=62) וזה אפשרי. יש לזה יתרונות גדולים - אפשר לבנות סרן חזק וקל יותר - עניין של הנדסה. אבל אם הולכים על הכיוון הזה - זה יהיה אידיוטי לעשות את זה עם משהו חוץ מפורד 9 אינץ'. כי כשאתה לא צריך להביא מחו"ל בית סרן גדול וכבד, אלא רק מכלולים, אז אין ספק שהפתרון הוא להביא ביצה של פורד 9 אינץ' חדשה, בנוייה, מחוזקת, עם ספול ויחסי העברה מה שרק בא לך, וציריות 35 שיניים מחוזקות שיש במבחר גדול ובמחירים יותר נמוכים מכל סרן אחר, ואפשר להשתמש במכלולי קצה 35 שיניים מסרנים שקיימים בארץ - דנה 60.
לסיכום - אם הרכב באמת יהיה קל מאד, אז סרן טויוטה יעשה את העבודה עם מינימום הנדסה. החלקים הנדרשים גם לא צריכים להיות מאד יקרים, כי דווקא הביצה האחורית הנעולה שהיא החלק הנחשק, לא מעניינת אותנו. צריך סרן קדמי קומפלט ובית סרן אחורי בלי תוכן, וקיט הסבה שעולה 700$.
אם הולכים על השקעה בהנדסה, אז הכי טוב זה להביא ביצה וציריות 9 אינץ' מחו"ל, מכלולי קצה סרן מהארץ, ולבנות סרן סוף הדרך.
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
אם מדברים על סרנים, סרן איסוזו מול סרן טויוטה - האיסוזו קצת יותר חזק (כולל המיסבים שהם גדולים יותר וזה חשוב מאוד לטעמי), ויש לו גרסה די רחבה. הבעיה היא שאין לו שיפורים וחיזוקים זמינים בשוק.
הסרן של מיצובישי חצי צף - אז מה? הוא לא נשבר בגלל זה, אני לא רואה בזה חסרון כזה משמעותי אם נשארים ברוחב המקורי.
אסף.
"scars are tattoos with better stories"
אין תכנית. חיים. נקודה.
הקמפר - VW TYPE 2 1978 | הטנדר - היילקס 2008
אם מחליטים שסרן חצי צף ברוחב מקורי מספיק טוב, אז הבחירה של בז היא הנכונה - המיצובישי הוא כנראה הכי חזק.
אבל אני חושב שרכב מרוץ צריך סרן צף.
איוניק 5 | ג'יפ CJ-7 1979 | היילקס 2015
היו: ג'יפ XJ צ'רוקי 1994| היילקס 2008| היילקס 1997 | ג'יפ CJ-8 1989 | סמוראי 1988
אני אקח את הטוב שבשני העולמות אם אפשר
אני אתחיל עם הסרן שיש , חצי צף , אחזק אותו עוד . אמרתי 1.8/1.9 מטר רוחב.
במקביל אני אתחיל לבנות עוד סרן והפעם צף . ממכוללי טויוטה .או שזה יהיה הזמן לפורד 9" ימים יגידו.
נמרוד אני מסכים אבל $$$$
האם זה נכון שאיני מחויב כמתכנן לבלם יד ברכב ? ככה כתוב בתקנון , יופי .
במצריים 96 ,ברכב של עופר + סלע ,גוף הסרן התעוות וכמובן יצר בלאגן .
המרחק בין הפלאנג לבמפ סטופ יצר מומנט כפיפה אדיר על הסרן המסכן.
איפה אני יכול ללמוד על גאומטריה של 4 לינק ? במבט צד ?
תודה.
אתה חייב בלם חנייה, ברכב מבניה עצמית הוא יכול להיות הידראולי ושישב על הקו של הברקסים האחוריים.
שמרו על קשר