צפייה בגרסה מלאה : טיפול קרבורטור אצל צביקה + שאלה למומחי סמוראי על פרויקט מיוחד
ItayWitzer
29-08-11, 22:04
אז לאחרונה המנוע התחיל לעשות בעיות. נכבה ברמזורים, מתקשה להתניע אם איננו חם, לא מחזיק טורים נמוכים. כל זה נפתר אחרי שהייתי אצל צביקה.
המנוע מניעה בנגיעה של הסוויץ', לא נכבה גם בטורים ממש נמוכים (500~ סל"ד), מגיב יותר מהר להאצה וגם צריכת הדלק השתפרה.
לדעתי צביקה הוא בעל מקצוע מהטובים שיש בתחום. בניגוד למכוני קרבורטורים אחרים (אהממ... אהממ....), צביקה מקשיב לסיפורי הלקוח, מסתכל על הרכב כעל מכלול רכיבים אשר כל אחד מהם עשוי לגרום לבעיה. כל זאת לפני שהוא ניגש לעבודה עצמה על הקרבורטור.
ממליץ בחום.
חוץ מזה, אני מתעניין ברעיון חדש כבר זמן מה: סמוראי ארוך LowRider עם צריכת דלק הטובה ביותר שאפשר להשיג.
אני רוצה להשיג צריכת דלק מעולה, רכב חוקי לחלוטין ועלות כמה שיותר זולה. הרכב לא יראה שטח.
מישהו עשה את זה? כמה זה יעלה?
מה עדיף לצריכת דלק מיטבית במהירות 90 קמ"ש, מנוע 1300 או מנוע 1000? כמה יעלה?
טרנספר ללא קיט / טרנספר 1000 מה חוסך יותר בדלק? עלות?
גלגלים כמה שיותר צרים, 195 זה הכי צר? כמה עולה סט גלגלי כביש מלא אם יש?
איזה אקסים יתאימו? צריכת דלק ומחיר נמוך הכי חשוב.
אני רוצה קפיצים שטוחים לחלוטין, שהרכב יהיה כמה שיותר נמוך וכמה שפחות קופצני.
מה המחיר הנמוך ביותר שאפשר להשיג היום סמוראי ארוך, או טנדר, או בודי ושלדה?
למישהו יש חלקים לתרומה? ידע לתרומה? לאיזו צריכת דלק אוכל להגיע?
אני ממש לא מצליח להבין את הרעיון.
אם אתה לא רוצה לראות שטחף ורוצה לחסוך עלויות- למה סמוראי??
זה בשביל "הקטע" או שיש אג'נדה מאחורי זה?
תנמיך את הרכב- ממש נמוך,
נתק דרייבשאפט קידמי. אולי אפילו לוותר על הטרנספר.
צמיגי כביש קטנים
מנוע 1300, בסוף במהירות שיוט הוא יותר חסכוני למיטב הערכתי.
צריך להעיף כמה שיותר משקל כמובן..
ללכת על מנוע הזרקה, אמור להיות מעט יותר חסכוני.
ItayWitzer
29-08-11, 22:20
אני ממש לא מצליח להבין את הרעיון.
אם אתה לא רוצה לראות שטחף ורוצה לחסוך עלויות- למה סמוראי??
לא סתם סמוראי, סמוראי ארוך או טנדר. :D
הכוכב הכחול
30-08-11, 03:21
+1 למה שעומרי רשם (כולל התהייה),
ואני רק אוסיף שאם כבר טרנס' אז 1300 ולא 1000,
גל הנע קדמי לא נראה לי שצריך להוריד (גם ככה הוא לא משולב),
195/70/15 או אולי אפילו 195/40/15?? :).
בשביל להוריד את הטרנס' אתה צריך לבנות מתאם בין הגיר לסרן האחורי -
א'. אני מתאר לעצמי שאתה כבר יודע את זה
ב'. לא נראה לי אפקטיבי לעשות צעד כזה, אבל אי אפשר לדעת אולי זה יעזור גם במשהו.
הזרקה כמובן (מעל 94 - מוריד את אופציית הטנדר או הארוך :( )
הפחתה מרבית של משקל
ויאללה סמוראי ספורט :)
GodsFather
30-08-11, 05:39
משהו כזה ? :)
http://sketchup.google.com/3dwarehouse/details?mid=36251775a67b28a4afe1d4530f4c 6e24
ItayWitzer
30-08-11, 10:36
אמיר, חשבתי על משהו כזה :
4731947320
עם קפיצים אפילו יותר שטוחים אם אפשר. פגושים כמה שיותר סולידיים וקטנים. ולסגור אותו מאחור כמו עם הנוכחי שלי.
עמרי והכוכב :
אפשר חוקית לשים 195/40/15?
השאיפה לחתוך גם עלויות ולהשאיר את המכלולים תקינים. חבל להתעסק עם ביטול הטרנספר.
מה לגבי טרנספר שרשרת? אנשים שהחליפו לגג"ש שומרים אותם? אני מניח שיהיה הכי זול.
אני לא רוצה לקנות מנוע ב5000 שקל עם הזרקה. עדיף משהו זול.
לגבי למה סמוראי? ולמה ארוך?
יש לי קצת ניסיון עם סמוראים, זה רכב שאני מכיר ואוהב יותר מכל רכב אחר. מודע לבעיות וליתרונות.
הסיבה לארוך היא התא מטען שיכול להכיל את הדברים שאני צריך.
סקודה טנדר למשל יכול גם להתאים לי במידות, אבל יש לי ערך מוסף בלהחזיק עוד סמוראי לחלקי חילוף עתידיים וסיבות רבות אחרות.
אם למישהו יש חלקים שאין לו סיכוי למכור אחרי שדרוגים, תרומות יתקבלו בברכה :)
GodsFather
30-08-11, 10:58
תשאר במידה המקורית - 195/70, צמיגי כביש 100 אחוז
אם אתה נשאר עם הרכבת כוח המקורית, זה כמו כוסות רוח למת. יש גבול לכמה שהמנוע הזה יכול להיות חסכוני, הגבול נוגע בקו ה10-11 ונסיעה של סבתא.
אם תתחיל להחליף מנועים גירים וכל השאר, אתה תשלם יותר ממה שתחסוך אלא אם תיפול על תורמים נדיבים במיוחד.
הוספת קיט "גז" יכולה להיות חסכון ריאלי על חשבון קצת מקום בתא מטען, אבל אתה מדבר על חוקיות ואז תבוא האגרה ותקח מהמעט שחסכת.
סוזוקי סוויפט משנות ה90 זהה ברוב חלקיה לסמוראי - קנה אחת כזו ותהנה מכל העולמות. רכב שעושה 1-15 כשהוא תקין, 4 ו5 דלתות, יש מקום נוסף אם מקפלים את המושב. את רוב החלקים אתה מכיר וגם מה שלא, מאד קל להכיר.
הכוכב הכחול
30-08-11, 13:29
אם אתה נשאר עם הרכבת כוח המקורית, זה כמו כוסות רוח למת. יש גבול לכמה שהמנוע הזה יכול להיות חסכוני, הגבול נוגע בקו ה10-11 ונסיעה של סבתא.
.
תיקון-
סמו מקורי (195 50/50, טרנס' שרשרת, בגושים מקוריים מפסלטיק (פחות משקל))
היה עושה בסביבות 13 ק"מ/ליטר. (רגל כבדה)
אבל כמו שאמיר כתב,
עדיף ללכת על סוויפט. יותר חסכוני אותה הפשטות ואותם חלקי חילוף.
GodsFather
30-08-11, 13:31
היה לך הזרקה ? בגושי פלסטיק זה המודלים המתקדמים יותר. הבחור אומר שהוא לא רוצה מתקדם אלא דווקא טנדר/ארוך - מודלים ישנים עם בגוש ברזל.
אם אתה מוותר על ההנעה הקדמית אתה יכול לחסוך כמה קילוגרמים טובים. זה אומר להוריד טרנספר ולחבר את הגיר ישירות לסרן האחורי (לדעתי לא בעיה מיוחדת מכיוון שהגיר והטרנספר הם divorced אז ניתן להתבסס על היציאה הקיימת מהגיר) וגם מוציא מכלולים מהסרן הקדמי (מה שאפשר). וכמובן בלי דרייבשאפט קדמי.
דני
ItayWitzer
30-08-11, 22:08
תשאר במידה המקורית - 195/70, צמיגי כביש 100 אחוז
אם אתה נשאר עם הרכבת כוח המקורית, זה כמו כוסות רוח למת. יש גבול לכמה שהמנוע הזה יכול להיות חסכוני, הגבול נוגע בקו ה10-11 ונסיעה של סבתא.
אם תתחיל להחליף מנועים גירים וכל השאר, אתה תשלם יותר ממה שתחסוך אלא אם תיפול על תורמים נדיבים במיוחד.
הוספת קיט "גז" יכולה להיות חסכון ריאלי על חשבון קצת מקום בתא מטען, אבל אתה מדבר על חוקיות ואז תבוא האגרה ותקח מהמעט שחסכת.
סוזוקי סוויפט משנות ה90 זהה ברוב חלקיה לסמוראי - קנה אחת כזו ותהנה מכל העולמות. רכב שעושה 1-15 כשהוא תקין, 4 ו5 דלתות, יש מקום נוסף אם מקפלים את המושב. את רוב החלקים אתה מכיר וגם מה שלא, מאד קל להכיר.
הבעיה שהסוויפט קטן מידות...
ItayWitzer
30-08-11, 22:09
תיקון-
סמו מקורי (195 50/50, טרנס' שרשרת, בגושים מקוריים מפסלטיק (פחות משקל))
היה עושה בסביבות 13 ק"מ/ליטר. (רגל כבדה)
אבל כמו שאמיר כתב,
עדיף ללכת על סוויפט. יותר חסכוני אותה הפשטות ואותם חלקי חילוף.
אולי אפשר לשים את הבגושים מהפלסטיק על הסמו הישן...
ItayWitzer
30-08-11, 22:10
אם אתה מוותר על ההנעה הקדמית אתה יכול לחסוך כמה קילוגרמים טובים. זה אומר להוריד טרנספר ולחבר את הגיר ישירות לסרן האחורי (לדעתי לא בעיה מיוחדת מכיוון שהגיר והטרנספר הם divorced אז ניתן להתבסס על היציאה הקיימת מהגיר) וגם מוציא מכלולים מהסרן הקדמי (מה שאפשר). וכמובן בלי דרייבשאפט קדמי.
דני
זה רעיון מעולה, חוקיות בעייתית במקצת.
קח את הסמוראי, תבנה כיסוי לארגז.
את טרנספר זרוק לפח ותבנה דרייבשפט אחורי חדש.
צמיגים במידה מקורית חתך כביש.
סגירה איכותית לקבינה.
קפיצים מקוריים - ואם אפשר קצת ישנים.
על הנייר מנוע הזרקה יותר חסכוני ממנוע קרבורטור. 1000 יותר תסכוני מ1300 בעיר. בכביש מהיר לא בהכרח, ובטח שלא בלי הילוך חמישי.
אז תקבל את צריכת הדלק הכי נמוכה שאפשר מסמוראי... אבל עדיין זה יהיה סמוראי ולא מכונית חסכונית.
אסף.
GodsFather
31-08-11, 05:23
זה רעיון מעולה, חוקיות בעייתית במקצת.
שום בעית חוקיות - זה חוקי לחלוטין.
ItayWitzer
31-08-11, 10:46
שום בעית חוקיות - זה חוקי לחלוטין.
להעיף טרנספר ולרוקן את תוכן הסרן הקדמי זה חוקי? עובר טסט? לא רשום ברישיון 4X4?
GodsFather
31-08-11, 11:00
בדקו לך פעם את הLOW ברכב ?
מישהו פתח את הסרן וראה שיש בפנים גלגשים ?
ItayWitzer
31-08-11, 11:42
בדקו לך פעם את הLOW ברכב ?
מישהו פתח את הסרן וראה שיש בפנים גלגשים ?
יש את הבדיקה בבור, הם לא ישימו לב שחסר דרייבשאפט קדמי?
GodsFather
31-08-11, 11:49
אם לא תגיד להם...
קח את הסמוראי, תבנה כיסוי לארגז.
את טרנספר זרוק לפח ותבנה דרייבשפט אחורי חדש.
צמיגים במידה מקורית חתך כביש.
סגירה איכותית לקבינה.
קפיצים מקוריים - ואם אפשר קצת ישנים.
על הנייר מנוע הזרקה יותר חסכוני ממנוע קרבורטור. 1000 יותר תסכוני מ1300 בעיר. בכביש מהיר לא בהכרח, ובטח שלא בלי הילוך חמישי.
אז תקבל את צריכת הדלק הכי נמוכה שאפשר מסמוראי... אבל עדיין זה יהיה סמוראי ולא מכונית חסכונית.
אסף.
אי אפשר לבטל טרנספר בלי לבנות מתאם כל שהוא. הדרייב שאפט הקטן לא יוצא בקו ישר מול הדיפ׳ בסרן.
איתי, איזה מטענים אתה מתכנן להעמיס על הסמוראי?
שים לב לא להרכיב קפיצים שטוחים מדי - כאלו שישקעו ברמה לא סבירה עם העמסת המטען.
אי אפשר לבטל טרנספר בלי לבנות מתאם כל שהוא. הדרייב שאפט הקטן לא יוצא בקו ישר מול הדיפ׳ בסרן.
צחי, מה הבעיה עם זה?
אז יהיה דרייבשאפט אחורי ארוך יותר שיצא בזוית קלה לכיוון הסרן האחורי.
אל שתשכח שהרכב מתוכנן להיות נמוך ככול האפשר, קרי זוית קטנה יחסית בין הביצה לגיר.
ישימו לב ועוד איך....
אני מסכים שהחברה בבור זה לא בדיוק הדובדבן שבקצפת, אבל כשהם רואים הברגות ללא משהו אליהן, פלאנגים אחד מול השני ללא משהו מחבר ביניהם, הם כן יתריאו וכן יתייחסו. כך היה לי עם בולם הגה. שבמודל שלי הרכב אמור להיות עם אחד, מודלים אחרי, סוזוקי הורידו את זה ובטסט הפילו אותי על חוסר בבולם הגה.....
איתי.
GodsFather
31-08-11, 12:25
צחי, אפשר לבטל ולהרכיב דרייבשאפט CV (קרדן כפול) שיפצה על הזוית.
ItayWitzer
31-08-11, 13:03
איתי, איזה מטענים אתה מתכנן להעמיס על הסמוראי?
שים לב לא להרכיב קפיצים שטוחים מדי - כאלו שישקעו ברמה לא סבירה עם העמסת המטען.
צחי, מה הבעיה עם זה?
אז יהיה דרייבשאפט אחורי ארוך יותר שיצא בזוית קלה לכיוון הסרן האחורי.
אל שתשכח שהרכב מתוכנן להיות נמוך ככול האפשר, קרי זוית קטנה יחסית בין הביצה לגיר.
טל,
סביר להניח ש100 קילו בארגז, אבל המשקל המותר הוא 300, אז זאת אופציה.
נשארו לך חלקים מיותרים?
ItayWitzer
31-08-11, 13:06
ישימו לב ועוד איך....
אני מסכים שהחברה בבור זה לא בדיוק הדובדבן שבקצפת, אבל כשהם רואים הברגות ללא משהו אליהן, פלאנגים אחד מול השני ללא משהו מחבר ביניהם, הם כן יתריאו וכן יתייחסו. כך היה לי עם בולם הגה. שבמודל שלי הרכב אמור להיות עם אחד, מודלים אחרי, סוזוקי הורידו את זה ובטסט הפילו אותי על חוסר בבולם הגה.....
איתי.
ישאר פלאנג' פנוי בסרן הקדמי, אפשר להעיף את זה ולשים פלטה שטוחה במקום
ItayWitzer
31-08-11, 13:16
צחי, אפשר לבטל ולהרכיב דרייבשאפט CV (קרדן כפול) שיפצה על הזוית.
כזה ?
http://www.pirate4x4.com/tech/billavista/PR-shaft/
GodsFather
31-08-11, 13:25
כן, כמו שנראה בלינק הזה -
http://www.pirate4x4.com/tech/billavista/PR-shaft/1350%20CV.jpg
או בלינק הזה -
http://www.lowrangeoffroad.com/index.php/suzuki/samurai/drivelines-spacers/hd-standard-u-joint-and-cv-type-drivelines.html
אפשר לבנות אצלי גרינגרס בלי בעיה. אבל זה באמת רק אם רואים שיש צורך, לא חייבים לרוץ לשים.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.