PDA

צפייה בגרסה מלאה : כיוון הצתה על מחשב - איפה עושים?



UNIX
07-01-05, 18:52
אני רוצה לכוון את ההצתה שלי אחת ולתמיד על מחשב , לא על אקדח , ניסיתי וזה לא טוב כל כך .
מישהו מכיר מכון טוב שיכוון לי לי את ההצתה על מחשב כזה?

עמיקם
07-01-05, 19:27
אין צורך במחשב אלא רק באקדח.אולי אתה לא מכוון בצורה הנכונה או כמו שכתבתי לך פעם יש לך בעיה עם הציפ.

UNIX
07-01-05, 19:47
אני לא יודע לכוון עם אקדח כמו שצריך בג'יפ , איך עושים את זה כמו שצריך?
מישהו פה בפורום(לא זוכר מי זה) אמר שאפשר ושהכי טוב לכוון עם מד ואקום האם זה אפשרי לעשות את זה במוסך כלשהוא?
בעיה עם הצ'יפ ? כנראה שכן אבל עד שלפחות החיישן חמצן לא יהיה מורכב אני לא רוצה להתעסק עם מתכנתים למינהם כי חבל שישנו לי את הצ'יפ ולא יתאימו אותו לעבודה סופית של המערכת .

six 4 life
07-01-05, 22:56
ברוך

כשהצ'יפ במחשב לא מתאים למנוע, המנוע מזייף.
כשהמנוע מזייף, לא תוכל לכוון הצתה לעבודת מנוע אופטימלית.
תמיד הוא ימשיך לזייף ולא משנה אם תכוון הצתה עד מחרתיים.

קודם תתגבר על בעיית ההזרקה (צ'יפ/תוכנה/שידרוג של המחשב), ולאחר מכן תוכל לכוון הצתה עם אקדח הצתה כמו שאתה רוצה.



-ארז 8) -

yanivcj
08-01-05, 13:41
אני מכוון מנוע עם אקדח הצתה, שעון ואקום ומכשיר 4 גזים, הייתי בשימחה אמור לך להכנס אלי, רק שכרגע אין לי מקום, אני מחפש ומקווה למצוא בהקדם האפשרי, כרגע היעד הוא או רעננה או כ"ס.
יניב.


נ.ב כשאתה מכוון את ההצתה אצליך, אל תשקח שיש לנתק את החוט שנותן פיטבאק למחשב מהמפלג (רק בזמן הכיוון ואח"כ לחבר מחדש), אחרת המחשב מתקן את הכיוון הידני שאתה עושה וכאילו לא עשיתה כלום.
הצבע של החוט שיוצא מהמפלג הוא מעיין חום ורוד כזה.
יניב.

UNIX
08-01-05, 14:00
יאללה תמצא מקום ותקבע לי תור , אני הראשון.
לא הבנתי מה לנתק כי בזמן ניתוק המנוע נכבה בכל אופן אני מחכה לבוא שאץה תעשה לי את זה , תמצא מקום ותקבע לי תור , אני הראשון.

yanivcj
08-01-05, 17:42
אין בעיה בכלל, אתה מוזמן, רק שאני אמצע מקום כבר, לא חשבתי שיהיה לי כל כך קשה למצוא מקום שיתאים לי בגודל במיקום ובמכיר ועוד כמה התאמות קטנות.

הכוונה בניתוק הוא לא לכל הפלג, אני יודע שאתה משתמש במפלג הגדול שהכויל נמצא למעלה ולא במקורי של ספארי או ונדורה בנזין, אבל זה לא משנה, במקור יש שני קונקטורים שנכנסים למודול הצתה (גם אצלך יש 2 קונקטורים כי הישתמשת במודול המקורי) אחד מהקונקטורים הולך לכויל במקרה שלך לחלק העליון במקרה של המקורי לכויל החיצוני. הקונקטור השני הולך למחשב, שם אחד החוטים בצבע חום בהיר הוא הפיטבאק למחשב, במקור יש לו אחרי 10 או 15 ס"מ פלג קטן שנועד לניתוק בזמן כיוון ההצתה, זה החוט שצריך לנתק בזמן הכיוון.
יניב.

UNIX
08-01-05, 19:36
שמע יניב אתה פשוט תותח , עברתי שוב על השירטוט של הצמה
ואתה כרגיל צודק , יש קונקטור שנכנס למודול וצריך באמת לנתקו בזמן הכיוון .
אני יעשה את זה בהזמנות הראשונה שיהיה לי זמן , אגב מה יקרה אם החוט יהיה מנותק קבוע? (סתם בשביל הסקרנות) .והאם אחרי הכיוון צריך לאפס את המחשב ע"H ניתוק מתח??

yanivcj
08-01-05, 19:48
לגבי הפרוצדורה של הכיוון:
(יכול להיות שיש גרסאות דומות, אבל הגירסה הזאת עובדת)
1. יש לכבות את המנוע.
2. לנתק את החוט המיועד בעזרת הקונקטור.
3. להתניע את המוע.
4. לשחרר את הבורג של המפלג ולכןן את ההצתה
5. אפשר לעשות נסיעת מבחן כאשר הקונקטור מנותק ולכוון שוב עד שמגיעים למצב אידיאלי. (בזמן שהמנוע דולק והקונקטור מנותק, תידלק לך נורית C.E)
6. לאחר שהיגעת לכיוון שאתה רוצה, יש לכבות את המנוע.
7. לחבר חזרה את הקונקטור.
וסע לשלום.
לא, לא צריך לאפס את המחשב, פשוט לכבות את המנוע לחבר את הקונקטור ולהתניע.

לגבי השאלה שלך, מה קורה אם משאירים את הקונקטור מנותק, אז עניתי לך בסעיף 5 בסוגריים, הנורית של הC.E נדלקת, וזה אומר: שהמחשב לא מקבל פיטבאק מהמפלג ולכן לא משנה את ההצתה כמו שצריך יחסית לשינויי הדרך, אתה יודע האצה האתה, תנאים שים וכולי... כמו שהוא אמור לעשות. כמו שכתבתי אפשר לנסוע את נסיעת המבחן עם קונקטור מנותק ולכוון שוב ושוב עד שאתה מקבל את הכיוון הרצוי ואז לחבר שוב.
במיקרה שלנו (הזרקת TBI) הוראות היצרן לא תופסות לגבי כיוון ההצתה כמו בSIX רגיל, לכן יש לכוון אחרת, או לפי האוזן ונסיעות מבחן, או כמו שאני מכוון, עם מיכשור מתאים.

יניב.

עמיקם
08-01-05, 20:04
קודם כל תן למנוע לעבוד עד שיגיע לטמפרטורה הנכונה. לאחר מיכן נתק את הקונקטור המדובר ,חבר את האקדח וכוון את המפלג ל8 מעלות,המנוע אמור עכשיו לעבוד חלק. כבה את האוטו וחבר את הקונקטור.עכשיו שים גאמפר בין a ל b בaldl סובב את המפתח ל run אבל אל תניע, לאחר 2 דקות נתק את הiac שנמצא על ה tbi .עכשיו תניע את האוטו וכוון את הטורים על ידי הבורג בtbi.הורד את הטורים נמוך ככל שתוכל כל עוד המנוע עובד עגול, בערך 450-500 סלד.עכשיו חבר את הiac ודומם מנוע.בתום התהליך נתק את הפיוז למחשב ל-30 שניות על מנת שיתאפס.
האוטו אמור לעבוד עכשיו כמו שצריך.

UNIX
08-01-05, 21:41
המנוע צעדים אמור להרים את הטורים?
למה שתקתם שניכם עד עכשיו :lol: :cry:

yanivcj
08-01-05, 22:49
לא שאלת.
מנוע הצעדים אמור לייצב את הטורים בסרק ובזמן שאתה עוזב את הרגל מהגז בזמן האטה, הוא מרים ומוריד את הטורים בהתאם להוראת שהוא מקבל מהמחשב.
וככל שאתה לוחץ על דוושת הגז (שבעצם פותח את מצערת האויר, כמות הדלק נקבעת ע"י המחשב) יותר כך הוא סוגר יותר את מעבר האויר.
יניב.

UNIX
09-01-05, 17:47
ניתקתי את החוט בזמן שהמנוע פעל ופתאום המנוע עבד עגול , כיוונתי קצת את ההצתה ע"פ האוזן (בינתיים) ולא כל כך הצלחתי להגיע למצב שאני פותח מצערת מלאה והטורים עולים ישר .
החזרתי חזרה את החוט ולא היה שינוי , אחרי נסיעה של 10 דקות המנוע עבד כמו טרקטור לפני 40 שנה שעובד על 3 צילנדר , חזרתי על הפעולה וזה הסתדר אבל עדיין לא כמו שאני רוצה שיהיה,.
איך הולכות המעלות של ההצתה ב cj?
יש מצב לציור ?

yanivcj
09-01-05, 20:41
UNIX, אחרי הכיוון אתה אמור לכבות את המנוע ואז לחבר את הקונקטור ורק אז להתניע מחדש.
החלק הימני בסרטוט למטה זה התמונה המתאימה לך.
http://www.jeeptrip.com/albums/a2q4fz15-5.jpg
יניב.

six 4 life
09-01-05, 20:48
סליחה שאני מתערב אבל יש לי שאלה קטנה

אם כבר במעלות הצתה עסקינן

תמיד בשירטוטים של כיוון הצתה אני רואה מין סרגל מעלות כזה.
האם אמור להיות הסרגל הנ"ל איפשהו באיזור המנוע שלי?....
או שזהו כלי יעודי לכיוון הצתה?


-ארז 8) -

yanivcj
09-01-05, 21:02
אני לא מצליח להעלות את התמונה בגדול יותר, אז הנה הקישור אליה

http://imgsrv.pic4u.co.il/3803cdcdd4b5c5627f4d3a9cff6da110020000.a spx


לגבי השאלה שלך SIX 4 LIFE גם בסרטוט הזה תראה את המיספרים אבל זה רק להמחשה, על המנוע אתה תיראה רק שנתות (פסים) ולא את המיספרים, דמיין את המיספרים בסדר שכתוב בסרטוט ליד השנתות, וכך תכוון את ההצתה.
יניב.

נמרוד
09-01-05, 21:05
סליחה שאני מתערב אבל יש לי שאלה קטנה

אם כבר במעלות הצתה עסקינן

תמיד בשירטוטים של כיוון הצתה אני רואה מין סרגל מעלות כזה.
האם אמור להיות הסרגל הנ"ל איפשהו באיזור המנוע שלי?....
או שזהו כלי יעודי לכיוון הצתה?


-ארז 8) -

הוא שם, ליד הפולי קרנק, בדרך כלל תחת שכבות של בוץ וג'יפה. תגרד אותם ואתה תגלה את "הסרגל" הזה. גם אם המספרים המוטבעים לא ברורים, מה שחשוב זה החריצים.

עמיקם
09-01-05, 21:07
יוניקס אל תעשה חצי עבודה ,קרא את מה שכתבתי ותעשה בדיוק מה שכתוב אבל בדיוק.
אתה יכול לעשות נזק אם לא תפעל לפי הספר,למשל אתה יכול לשרוף את המודול.
בקשר לכיוון המפלג אתה צריך להבין דבר בסיסי וזה שהמחשב עושה לך את כל העבודה מה שאתה צריך לעשות זה לכוון את ההצתה והטורים למצב שהמחשב יתערב בתהליך כמה שפחות.
אתה צריך לכוון את ההצתה ל8 מעלות ואת הטורים לגובה שהמנוע עדיין עובד עגול.מאותו רגע המחשב אמור להתערב. זו הסיבה שכתבתי לך פעם על תכנות הציפ.אם הציפ מתוכנן לעבוד בטורים מסוימים לא יעזור לך הכיוון בtbi .למשל אם הציפ מתוכנת לתת לך 800 טורים בסרק לא יעזור לך אפילו אם תוריד את הטורים ל200. ברגע שהמחשב לוקח פיקוד הוא מיד מעלה את הטורים למה שכתוב על הציפ.אבל כשאנחנו עושים כיוון למפלג ולטורים אנחנו עוזרים למחשב לא לעבוד קשה כדי לתקן.
אני מקווה שהבנת את מה שאני מנסה להסביר.
עמי

UNIX
10-01-05, 06:35
הבנתי למה אתה מתכוון עמיקם אבל יש משהו שלא מסתדר לי בראש
בקשר להצתה , לי אין חיישן נקישות והוא זה שמתקן את ההצתה
אז אני לא יודע מה ההשפעה של המחשב על ההצתה ,(אולי לרעה אפילו)
בכל אופן אני מחכה לאקדח ואז אני יעשה כל מה שאמרת.

UNIX
10-01-05, 17:40
באיזה תחום אמור להיות הקידום? באיזה סלד? ובכמה מעלות?

עמיקם
10-01-05, 17:40
זה בדיוק הבעיה ,גם לי אין חיישן נקישות אבל אצלי הוא מחוק בציפ, המחשב לא מתיחס אליו.
כשלוקחים מערכת מאוטו אחד בעל כך וכך חיישנים ומרכיבים על אוטו אחר ללא החיישנים המקוריים תמיד יכולה להיות בעיה.לדעתי התכנות של הציפ צריך להתאים למערכת החדשה .
קומבינות זה דבר טוב אבל יש להם מחיר.

UNIX
10-01-05, 17:48
אין מנוס ואני חייב לצרוב את המחשב מחדש ,אני מודע לזה
אני צריך למחוק כמה חיישנים מהציפ .
אבל כיוון הצתה חייב להיות נורמלי ואולי יהיה קצת זיוף אבל קצת כי כבר הגעתי למצב כזה בעבר .
אתה משתמש במפלג המקורי של המערכת ? או רק במודול המקורי ?

עמיקם
10-01-05, 22:40
אני משתמש במפלג האורגינלי של האוטו ביטלתי את הווקום והמשקולות .המודול אצלי חיצוני ולא יושב במפלג.
איזה מחשב יש לך ,מה המספר שלו ומאיזה רכב נילקח.

UNIX
10-01-05, 23:16
הוא נלקח מואנדורה עם מנוע 4.3 v6 וורטק ,את המספר שלו אני לא זוכר בוודאות אז רק בשישי אני יוכל לבדוק .
ניסיתי גם מחשב אחר עם מספר שונה והרכב עבד אותו הדבר .

נמרוד
11-01-05, 09:31
(הערת ביניים:

תענוג לקרוא את הדיונים האלו על ההזרקה לCJ, אני מוריד את הכובע בפני יוניקס, יניב, עמיקם... אנשים שקמים ועושים והכי חשוב - מדברים על זה, מתעדים, בצורה רצינית, לפרטי פרטים, בשיתוף אמיתי - כיף. אני עוקב אחריכם - ואולי גם אני אשדרג את הג'יפ להזרקה מתישהו. בזכותכם יהיה לי הרבה יותר קל. - תודה! - )

yanivcj
11-01-05, 20:29
UNIX - אתה בטוח שלקחת את המע' ממנוע וורטק, זה נשמע לי פשוט בלתי אפשרי, בוורטק יש הזרקה רב נקודתית ולא חד נקודתית TBI, אני לקחתי את שלי מספארי 4.3 V6 שנת 93 שזה השנים המתקדמות יותר של המערכות האלה וזה לפני הוורטק.
גם אצלי אין חיישן נקישות והמנוע עובד יפה ועגול, כיוון ההצתה מתבצע בדיוק לפי ההוראות שכתבתי.
האמת שחיברתי את החיישן רק למקרה שלא ידליק לי נורית C.E ואח"כ ניתקתי אותו, כשראיתי שהוא לא מדליק נורית C.E.
נ.ב - חיישן נקישות זה לא החיישן היחידי שעוזר למחשב לתקן את ההצתה, זה חלק אבל לא הבלעדי, גם חיישן מצב מצערת עוזר למחשב לקבוע תיזמון הצתה וגם חיישן MAP, חיישן נקישות עוזר למחשב בעיקר באיחור הצתה בזמן שיש צילצולים במנוע.

נמרוד - כיף לקרוא את מה שכתבת, ואם תיצטרך עצה או עזרה לגבי המע', אז אין בעיה.
יניב.

UNIX
11-01-05, 22:58
הנה תמונה של סעפת שמורכבת על מנוע וורטק 4.3 v6 tbi
http://www.sallee-chevrolet.com/Chevrolet_Intake_Manifolds/images/12496821a.jpg
את שלי פירקתי מסעפת דומה לזו ואולי אפילו כזו .
על המנוע היה רשום vortec .
הורדתי היום את היחידת הזרקה ומחר אני ינקה קצת עם לחץ אוויר .
חיישן מצב מצערת (tps ) , הוא קובע גם את התערובת?

yanivcj
12-01-05, 08:40
בהחלט, גם חיישן מצב מצערת עוזר למחשב בקביעת התערובת.
המחשב כל הזמן מקבל נתונים מהחיישנים ובהתאם לזה קובע את התערובת ע"י שינוי בזמן פתיחת המזרק, ככל שזמן הפתיחה גדול יותר כך תקבל יותר דלק בתערובת, כמובן שמשחקים במשחק, חיישן מצב מצערת (האומר למחשב באיזה זוית נמצאת הקלאפה של פתח האויר), ביחד עם זאת המחשב משווה לנתון מחיישן MAP בנוסף נכנס לנוסחה גם חיישן חום ואם הרכב כבר חם אז המחשב נכנס למעגל סגור ומתחשב גם בחיישן חמצן באם קיים כזה. בקיצור כל החיישנים חשובים לתפקוד עגול של המנוע.
נ.ב אם אתה הולך לשנות את הצ'יפ ולהתאים אותו לג'יפ (כלומר מחיקת חיישנים והתאמת טורים) יידע אותי, יכול להיות שאם נלך ביחד המחיר ירד.
UNIX - איזה לחץ מספקת המשאבת דלק שלך ? והאם כיוונת את ווסת הדלק שיושב ליד המזרקים בגוף הTBI ?
יניב.

UNIX
12-01-05, 18:29
לא נגעתי בווסת לחץ דלק ואת האמת אני לא יודע איפה הוא מסתתר ? שווה להתעסק איתו? אין לי בעיות של חוסר בדלק , אולי קצת יותר .
המשאבה שלי מספקת לחץ בסביבות ה 3 bar לפי מה שראיתי באינטרנט .
לגבי ה tps משהו מוזר איתו מאוד , (קניתי חדש אגב) בהרכבה שלו צריך לסובב אותו רבע סיבוב ואז להכניס אותו כי הוא לא יושב בול , זאת אומרת שהאוזניים בחיישן לא מתלבשות בדיוק על הציר של המצערות , זה הגיוני?

UNIX
12-01-05, 20:16
עשכחתי לציין שמאז שהעברתי את המשאבה אחורה אז התחיל לי ריח של co
חזק מאוד , יתכן שהמשאבה באמת מספקת לחץ גבוה מדי? ואם כן הווסת לא אמור לטפל בבעיה ?

yanivcj
12-01-05, 21:41
3 bar זה המון יחסית למה שהTBI צריך זה 44 PSI כאשר הtbi צריך בין 12 ל 15 PSI, הווסת אמור לטפל בלחץ העודף, אבל יתר לחץ מקצר את אורך החיים של הווסת ויכול להיות שאצלך הוא כבר נדפק (אז בזמנו שאלת אותי כמה עולה קיט שיפוץ לtbi באותוליין, לא עשית שיפוץ בסוף ? בקיט שיפוץ יש גם דיאפרגמה חדשה של הווסת), במיקרים כאלה של שימוש במשאבה קווית, רצוי להתקין בתא המנוע עוד וסת חיצוני לפני הכניסה לtbi שיוריד את הלחץ למשהו כמו 16 עד 20 PSI מקסימום ואז יהיה לווסת הפנימי יותר קל לתפקד.
1. צריך לבדוק ב מכשיר 4 גזים את מה שאתה מרגיש באף ולאמת מה מצב שריפת התערובת ואם יש באמת תערובת עניה או עשירה או תקינה.
2. צריך לבדוק מה הלחץ על הקו אצליך בשביל לדעת מה קורה עם הווסת ואם יש בעיה.
דרך אגב הווסת יושב ליד המזרקים בגוף הtbi צריך לפרק את המיח' של המזרקים מהtbi להפוך ואז יש 4 ברגים קטנים שתופסים את הדיאפרגמה של הווסת, יש בפנים קפיץ, ככל שאתה דורך את הקפיץ יותר, כך אתה מקבל יותר לחץ דלק וההפך.
3. לגבי הTPS אני לא זוכר בודאות למרות שכבר פירקתי כמה כאלה, אבל יש לי יח' של tbi מפורקת על המדף, בהזדמנות אני אציץ ואודיע לך.
יכול להיות שבגלל שהרמת טורים ע"י משחק בבורג של כיוון המצערת, הTPS לא יושב בדיוק במקום כי גם המצערת נמצאת בזוית מסויימת, אבל זה רק ניחוש.

דרך אגב - עמיקם - שאלה אליך, איזה משאבה מגיע עם הקיט מחו"ל וכמה PSI היא מייצרת ?
יניב.

עמיקם
13-01-05, 11:27
המשאבה איטלקית של bomba בונה לחץ של 12 psi לכיוון ה-tbi ו2 עד 3 psi בצינור החוזר.

UNIX
13-01-05, 17:24
שמעתי לעצה של אבא וקדחתי בכל מצערת חור קטן , המנוע עובד יפה כרגע אבל לא עגול , יש המון פימפומים מהאגזוז וריח חזק של co (תערובת עשירה בדוק) , אני חושש שהפימפומים באים מהסעפת למרות שבדקתי את זה כבר , אולי זה מהצד התחתון שלה . :cry: .
לא הלכתי בסוף על השיפוץ בגלל שהמחיר שלו אסטרונומי ולא היה עלי כזה סכום אז,נגיד והווסת גמור איך אמורים לדעת את זה?

yanivcj
13-01-05, 17:42
בדיקת לחץ דלק על הקו של הכניסה אמור להעיד על מצב הווסת, אם הווסת עובד אתה תקבל בין 11 ל 15 PSI ואם הוא לא תקין אתה תקבל משהון בסביבות ה 3 bar שזה הלחץ של המשאבה (44 PSI).
צריך לראות גם אם אין דליפה מהמזרקים, יכול להיות שהמזרקים דולפים ולכן יש תערובת עשירה כל הזמן.
יניב.

UNIX
17-01-05, 23:02
אני רוצה לעדכן בכמה פרטים .
א.בדקתי לחץ דלק והוא עומד על 11 psi .
ב.כיוונתי את ההצתה ל 8 מעלות כשהחוט מנותק בעזרת אקדח .
ג.בניתי מחדש את הצנרת מים לסעפת הפליטה ובאמצע הצנרת מיקמתי את החיישן חום בעזרת מסעף.
אחרי כל זה גיליתי משהו מאוד מעצבן , בורג אחד של הסעפת היה משוחרר כמעט לגמרי ומכאן הגיעו הפימפומים , הבורג הוא התחתון של צילנדרים מס 1, 2 והיה קשה לסגור אותו מאוד , התוצאות מדהימות והפימפומים כמעט נעלמו לגמרי אבל נשאר עוד אחד קטן מדי פעם ושהמנוע מתחמם אז הכל נעלם , אני צריך לחזק את הברגים כשהמנוע חם ויהיה בסדר.
בקיצור הרכב עובד עגול וחלק מתמיד ועכשיו אני עובר לשלב של הוספת חיישן חמצן על האגזוז ובניית צינור אגזוז חדש שיגיע עד למאחור אבל אני הולך לעשות ניתוח לדוד ולהעיף מבפנים את כל מה שלא צריך ולהישאר בעצם עם צינור .
תודה רבה לכולם על העצות ועל העזרה .
נ.ב
עוד שאלה קטנה בקשר להצתה :
בזמן שהחוט של כיוון ההצתה מחובר הפולי יושב על סוף המעלות ושהחוט מנותק אז הוא חוזר ל 8 מעלות , וכמובן שיש קידום , זה תקין?

UNIX
17-07-05, 09:20
[quote="UNIX"
עוד שאלה קטנה בקשר להצתה :
בזמן שהחוט של כיוון ההצתה מחובר הפולי יושב על סוף המעלות ושהחוט מנותק אז הוא חוזר ל 8 מעלות , וכמובן שיש קידום , זה תקין?[/quote]

חנן-ג'יפולוג
17-07-05, 09:38
אני רוצה לשאול משהו, ומראש אני מצהיר שאני עדיין מבין מאוד קטן במערכות האלה:


ועכשיו אני עובר לשלב של הוספת חיישן חמצן על האגזוז

למה רק עכשיו? לא כל-כך ברור לי ההגיון של לקחת מע' מרכב אחד, להלביש על אחר, ללא אפשרות למחשב לקבל פידבק וללמוד את התיקונים. זה מתכון ברור לעבודה לא טובה. המחשב של הTBI יודע "ללמוד" שינויים במנוע עד הפרשים של 10% אבל לצורך זה הוא חייב משוב.

UNIX
17-07-05, 09:41
החיישן מחובר ממזמן חנן .
השרשור הזה קצת ישן והעלתי אותו בקשר להצתה
אני רוצה רק לדעת משהו שנראה לי מוזר מאוד :
שמתי לב שבסרק החריץ נעלם הרחק למעלה למעלה במעלות של ההצתה עד כדי כך שלא רואים אותו ושמנתקים את החוט של הכיוון במפלג אז הוא חוזר מיד ל 8 מעלות .
יש קידום גם כשהחוט מנותק אבל לא ברמות של חוט מחובר ששם הקידום משתולל למעלה ולמטה במהירות .

חנן-ג'יפולוג
17-07-05, 09:44
יש קידום גם כשהחוט מנותק אבל לא ברמות של חוט מחובר ששם הקידום משתולל למעלה ולמטה במהירות .

על פניו זה נשמע לי תמוה. היית אמור לקבע במפלג את קידום הוואקום והצנטרפוגה. איך יש לך קידום ללא המחשב?

ושאלה נוספת: אתה עובד עם נורת צ'ק אנג'ין? מוציא תקלות? מוציא ללפטופ את הלוג של המחשב? נכנס למוד של נסיעה תוך כדי קבלת פידבקים בנורה מחיישן החמצן? אם לא , זה נראה לי שאתה מבזבז המון אנרגיות על נתונים שהיית יכול לקבל בקלות.

UNIX
17-07-05, 09:49
הקידום בוטל אבל אולי החוט הנ"ל לא מבטל את הקידום הממוחשב?
זה מוזר אבל רק מישהו שיש לו מערכת כזו מורכבת יכול לבדוק את זה .

חנן-ג'יפולוג
17-07-05, 09:54
זו יריה רחוקה מאוד, אבל אם ביטלת את הקידום במפלג ופתחת את החוט של כיוון ההצתה, אז האפשרות הבאה שעולה בראשי זו שרשרת טיימינג מאוד רפויה שמאפשרת למפלג לשחק ביחס למיקום הקרנק.

UNIX
17-07-05, 10:21
אבל זה נראה בבירור כמו קידום הצתה .
איך אני בודק את מה שאתה אומר?

חנן-ג'יפולוג
17-07-05, 10:29
בשביל להרגיש ביד את מצב השרשרת, אני חושב (לא בטוח) שאתה חייב להוריד קרטר, או מכסה טיימינג.

בכל מקרה, אחת האינדיקציות לשרשרת רפויה, זה באמת קפיצות משונות בטיימינג.

איציק - 4X6ZH
17-07-05, 11:09
שרשרת טימניג רפויה אפשר לראות בקלות על ידי אקדח הצתה .
שרשרת טימניג רפויה אפשר לבדוק בקלות לאחר פרוק מכסה שסתומים וביצוע חפיפת שסתומים
וסיבוב גל הארכובה שמאל ימין חפיפת השסתומים חייבת להגיב .
***
איציק

UNIX
17-07-05, 11:14
איך רואים ע"י אקדח הצתה איציק?

חנן-ג'יפולוג
17-07-05, 11:20
שרשרת טימניג רפויה אפשר לבדוק בקלות לאחר פרוק מכסה שסתומים וביצוע חפיפת שסתומים
וסיבוב גל הארכובה שמאל ימין חפיפת השסתומים חייבת להגיב .

אין לנו מותחן בסיקס. אז חופש של ס"מ אחד בשרשרת כבר יש כשהיא חדשה, אז איך אני יכול לדעת מתי ההפרש בין סיבוב הקרנק לתזוזת השסתומים הוא סביר?



אני מניח שהתשובה לכך היא "נסיון" מה שלרובנו אין :cry:

six 4 life
17-07-05, 16:23
אני חייב להתערב בדבר קטן

בעבר היה מותקן בג'יפ שלי קרב' של D 200, מה שגרם לעבודה לא הכי סדירה של המנוע, ואקדח הצתה הראה כתוצאה מכך ליקוי בשרשרת הטיימינג.
לאחר שהחלפתי לקרב' BBD מקורי של סיקס, הבעיה חלפה והמנוע עבד אחרת לגמריי.

מה זה קשור לשירשור?
ברוך, אולי משהו בהזרקה אצלך לא עובד תקין וגורם לטורים לקפץ מידיי פעם, מה שגורם לך לחשוד בשרשרת הטיימינג.
סה"כ המנוע שלך דיי צעיר ממה שידוע לי, ואני לא חושב ששרשרת הטיימינג שלך אמרה נואש.


-ארז 8) -

איציק - 4X6ZH
17-07-05, 16:48
אני לא קורא את כל פרטי השרשור מה גם שלא פעם אני פשוט לא מגיב .
נכון רוב החברה כאן חובבים וחלק גדול מכם ממש חובבים מתחילים .
לכן אני משתדל לתת תשובות יותר מקצועית כולל הסבר בסיסי .
אבל באמת להכנס על רגל אחת לכל הטריקים ודרכי עבודה שהם הם הדרכים הנכונות .
*********
לשרשרת טימניג \ גלגלי טימניג \ רצועת טימניג ..... אסור שיהיה חופש !!
נכון במנועים אמריקאים לא תמיד יש מותח לשרשרת ( יש קיטים להוספת מותחן )
שרשרת טימניג מחליפים יחד עם גלגלי הטימניג
זה שבארץ מקובל להחליף רק שרשרת :) :)
*********
איציק

חנן-ג'יפולוג
17-07-05, 16:50
אם אתה רומז אליי, איציק, אז זה לא המצב. אני החלפתי שרשרת וגג"שים ביחד.

איציק - 4X6ZH
17-07-05, 16:54
לא אני לא רומז בכלל אין לי מושג מי החליף מה
אני יודע מנסיון מר יום יומי איך לקוח ישראלי מנסה לחסוך .
מספיק לחזור כמה תגובות לאחור בשרשור הזה .
****
איציק

גיא162
17-07-05, 20:26
איך צורבים את הציפ ? עם תוכנת מחשב?
או ???

UNIX
17-07-05, 22:56
צריך צורב eprom
זה מין מכשיר כזה שאתה מכניס אליו את הגוק הגדול במחשב (הציפ )
ומחבר את זה למחשב הבייתי שלך ודרך זה צורב ע"י תוכנה אבל צריך הרבה ידע בזה .

UNIX
17-07-05, 22:58
ארז הג'יפ עובד בסדר גמור , חלק ועגול .
מה שכן רק בבדיקות עם האקדח הצתה ראיתי דברים מוזרים שאין לי הסבר אליהם .

חנן-ג'יפולוג
07-08-05, 14:43
שמתי לב שבסרק החריץ נעלם הרחק למעלה למעלה במעלות של ההצתה עד כדי כך שלא רואים אותו ושמנתקים את החוט של הכיוון במפלג אז הוא חוזר מיד ל 8 מעלות .
יש קידום גם כשהחוט מנותק אבל לא ברמות של חוט מחובר ששם הקידום משתולל למעלה ולמטה במהירות .

שים לב שכשהחוט מנותק, מודול ההצתה נכנס למצב LIMP HOME ומקדם את ההצתה עצמאית , רק ע"פ סל"ד, כשהסל"ד עולה אל מעל 2000 סל"ד.

-->