PDA

צפייה בגרסה מלאה : שיפוץ טורבו עצמאית ??? - שיתוף ותיעוד



tallevi
13-11-11, 18:43
כאשר הטורבו מחליט לשבוק חיים, זו סיבה מספיק טובה להרים טלפון למר אלון גל ולחבר מרעיו

ולהזמין אותם על מנת לייעץ לנו על תכנית כלכלית חדשה שתוציא אותנו מהברוך שנקלענו אליו. <O:p</O:p

אצלי זה החל בצורה של עישון מאסיבי בצבע הלבן-תכלת הידוע לשמצה.<O:p
</O:p
האבחון- שחיקה של הבוקסות , טבעות האטימה ובליבה.

האפשרויות :

א. חלק מפירוק ; מחיר-2500 ₪.<O:p</O:p

ב. שיפוץ כללי ; מחיר-3500 ₪.<O:p</O:p

ג. טורבו חדש ; מחיר-5000 ₪.<O:p</O:p

⃰ כל המחירים מתייחסים לחלק ביד וללא עלויות עבודה על הרכב.

יתרונות וחסרונות של האפשרויות:

א. גם שהכי זולה, עדיין זה הוצאה לא קטנה והסיכון שתקנה חלק פחות או יותר באותו המצב של הטורבו הישן-לא קטן, בלשון המעטה).<O:p</O:p

ב. יתרון: אמין, זמין, מהיר ; חסרון: יקר.<O:p</O:p

ג. יתרון: הכי אמין ובטוח ; חיסרון: יקר מאוד.<O:p</O:p
<O:p</O:p
אופציה נוספת מבחינתי (ומאוד לא שגרתית) הייתה למצוא ברשת את כל המכלול מורכב קומפלט,

(באנגלית- CHRA-Central Housing Rotate Assembled ), לרכוש אותו ולבצע את כל מלאכת השיפוץ + פרוק והרכבה מהרכב עצמאית.

לקח לא מעט זמן אבל בסוף מצאתי עסק סיני שמשווק מכלולים לתעשיית הרכב שהצהיר שיש לו את החלק והוא היה מוכן למכור בכמות של יחידה אחת.

הקושי העיקרי במציאת ספק ל-CHRA הוא שרובם ככולם לא מוכרים לשוק הפרטי ובטח שלא בבודדת.

זה לא נגמר, לקח עוד לא מעט זמן והמון תכתובות במייל לוודא במאת האחוזים שאנחנו מדברים בדיוק על אותו הדבר.

אותו דגם טורבו, אותם נתונים ,עד לרמה של שרטוט עם מידות של קוטר גלגלי הטורבינה, מדחס, הבית עצמו

והציר שהצריך פירוק לגורמים של ה-CHRA המקורי שלי.(סקיצה מצורפת).

המחיר: 100$ לחלק ועוד 200$ למשלוח (זה נגמר בזה מאחר והחלק הוגדר כחלק חילוף משומש למכונת תפירה בעלות של 50$).

סה"כ אצלי ביד 300$ (בערך 1200 ₪).

הזמן שארך כל התהליך-לפחות משהו כמו חודש, חודש חצי, למרות שיכל לקחת הרבה פחות אם הייתי קצת יותר לחוץ על העניין.

לסיכום:
לא מומלץ למי שצריך את הרכב ליום יום.
<O:p</O:p

כמובן שמתאים רק למי שיש לו את היכולת לביצוע עצמאי של העבודה.
<O:p</O:p

מהבחינה הטכנית התוצאה היא כמו טורבו חדש לחלוטין כי הרי זה החלק היחיד שעובד בטורבו ומדובר על חלק חדש לחלוטין ישירות מהמפעל.
<O:p</O:p

קצת ריסקי מאחר ובתי העסק האלה לא עובדים עם PayPal והתשלום נעשה ישירות בהעברה בנקאית.
<O:p</O:p

מהבחינה האישית, תענוג עילאי וסיפוק עצום לבצע מהלך מאתגר שכזה (באופן פרטי), ולהחזיר את האוטו למצב עבודה בכוחות עצמך.
<O:p</O:p

מהבחינה הכספית-חיסכון של בין שלוש לחמש אלף שקלים לפחות!
<O:pקצת תמונות מהפרוייקט:

5239652396523975239852398523995240052400 5240152402524035240452405524065240752408 524095241052411524125241352414


בברכה,

טל.</O:p
<O:p</O:p

tooshey
13-11-11, 20:02
כל הכבוד טל.
שתי הערות
המחירים שאני מכיר לשיפוץ טורבו נמוכים בהרבה, אבל לא בדקתי ספציפית לטראנו.
אם מפרקים ומרכיבים ציר טורבו מהליבה יש לבדוק איזון. מה עשית בעניין?

היצרן שמצאת זה יצרן OEM או יצרן חלקים תחליפיים?
בזמנו בדקתי מחירים של טורבו מקורי מול טורבו סיני להיילקס, הפער במחיר היה 50%, וכך גם איכות המוצר.

בברכה,טושי

אמיר ב.א
13-11-11, 23:38
כל הכבוד על הביצוע ,

אני מצטרף לשאלתו של טושי לגבי האיזון - צריך איזון דינמי עם מכונה , וזה בעצם הבעיה הרצינית בכל שיפוץ טורבו ...

liron_al
14-11-11, 07:39
באמת כל הכבוד!
שאלה נוספת על השאלות שנשאלו, איך כיילת את ה WASTE GATE? האם פעלת לפי ספר הרכב?

tallevi
14-11-11, 21:31
חברים, פיספסתם את הטריק...
הטריק נמצא במונח שציינתי - CHRA . שימו לב טוב טוב מה זה אומר!
אין כל צורך באיזון, הליבה מגיעה מורכבת עם כל החלקים הנעים ואחרי איזון מהיצרן.

לי לא נותר אלא להרכיב עליו את בית הטורבינה+בית המדחס ותו לא.

ולידיעה, גם אם הייתי קונה את קיט השיפוץ בלבד(הרבה יותר זול), עדיין, לא מחייב לבצע איזון.
מאחר וכל חלק שיש בו משמעות מבחינת האיזון (גלגל הטורבינה,גלגל המדחס והציר),
עוברים איזון בנפרד כחלק בלתי נפרד מייצורם.
אמנם כשמרכיבים את הכל ביחד מומלץ לבצע איזון, כחלק מורכב,
אבל, בוא נגיד שאין יותר מידי מה לחשוש גם בלי, לפחות לדעתי ולמיטב הבנתי המקצועית. (ועוד חו"ד מנציג של חברה מכובדת ליצור חלקי טורבו).

לירון,
את האמת, לא כיוונתי את ה-waste gate, מאחר ואני לא רואה כל סיבה שזה ישתנה (לחץ ההפעלה הוא פונקציה של גודל הטורבו והמהלך הוא פונקציה של הגדלים הפיזיים-שני הנתונים הנ"ל נשארו זהים לחלוטין.

מה שכן, הלבשתי חיבורים פניאומטיים על האינטר קולר, אחד בכניסה ואחד ביציאה,
ואליהם התחברתי עם צינור פניאומטי שבקצה השני שלו ,(שתועל לקבינה),
חיברתי שעון לחץ ע"מ לבדוק את לחץ הגידוש במהלך נסיעת המבחן.
אם זה מעניין אתכם, אני יכול לצלם ולהעלות את התמונות בהזדמנות.

טושי,
ציינתי בהודעה הראשונה שהחלק הוא תוצרת סין ולגבי זה שתי הערות:
אם תמצא יצרן OEM שיסתכל לכיוון שלך כלקוח פרטי, אני אוריד את הכובע בפנייך. אני פשוט לא מצאתי למרות לא מעט חיפושים ופניות ליצרנים בכל העולם.
את האמת, אין לי שום בעיה,ספק, או חשש לגבי איכות החלק הסיני שקיבלתי.
טל.

liron_al
15-11-11, 03:41
מומלץ לכוון את הWASTE GATE או לפחות לבדוק אותו אחת ל...
לגבי השעונים, זה בדיוק מה שאני עשיתי. רק שאצלי ריתכתי לאלומיניום של האינטר קולר צינורית אלומיניום קטנה ע"מ למנוע קפיצות של מחט השעון.
על הצינורית יושב גם היוניט חום של מאוורר האינטרקולר - מומלץ!

tooshey
15-11-11, 06:08
טל
את עיניין ליבת הטורבו המורכבת אני מכיר, אבל זה לא מה שהבנתי מסדרת התמונות שהעלית.
בכל מקרה, טוב עשית.
לטובת הנזקקים למידע בעתיד, טוב אם תתן פרטים מדוייקים מה, איך וממי קונים את החלק.

בברכה,טושי

drorbo
09-03-12, 10:46
שלום טל
יש אפשרות לקבל את פרטיי היצרן הסיני?
דרור 050-7008666

tallevi
11-03-12, 23:01
Janey
Luoyang Diron Parts Trading Co., Ltd.
Tel: 15836031730 0379-64249816
Email:[email protected]
Website: www.dironpartsgroup.com (http://www.dironpartsgroup.com/) www.dironparts.com (http://www.dironparts.com/)
Address: WenXing Building ,Luoyang City,China

drorbo
12-03-12, 00:38
תודה

-->