PDA

צפייה בגרסה מלאה : הסאמוראי לא מניע! הושיעו!!! הצילו!!



debilezem
13-01-05, 18:47
אורי הסאמוראי הגיבור מסרב להניע!!!!
בנתינת סוויצ' אני שומע מין פררררר... פר...... אומלל!
עד עכשיו הוא הניע במכה ראשונה תמיד!!!
חום קור, לא משנה.
יש מצבר, ניסיתי להניע חם לאחר נסיעה של שעתיים ופתאום פרפורי סטרטר!!!
מה הסד"פ (סדר פעולות) במקרה ביש שכזה?
אנא עיזרו!!!

debilezem
13-01-05, 18:58
שכחתי להוסיף שהבעיה הופיע לראשונה לאחר טיול מפרך בשטח.
ונפתרה מאליה (5 דקות של פרפורים ולאחר מכן התנעה חלקה כרגיל).
וכעת (שבועיים לאחר מכן) מופיעה שוב.
אבל עכשיו הוא ממאן להידלק.
פרר... פרר....
וחוזר חלילה....
עצוב לי לראות אותו ככה....

חנן א.
13-01-05, 18:59
אם אתה שומע טרטור מכיוון הבנדיקס של הסטרטר, אספקת החשמל אליו לא תקינה. אם אתה ממש בטוח שהמצבר תקין, אז בדוק ונקה אם צריך את חיבורי החשמל אל המצבר ואל הבנדיקס.

חנן א.
13-01-05, 19:01
יש סיכוי לא רע בכלל שיש קורוזיה בין הדקי המצבר ל"תנינים" (או איך שקוראים למחברים האלה) שמחוברים אליהם.

debilezem
13-01-05, 20:52
ניקיתי את התנינים (החיבורים למצבר)- היו נקיים.
ניקיתי את החיבורים לבנדיקס - היו קצת מלוכלכים.
ניסיתי להתניע- שוד ושבר...
בדקתי מגעים, הכבל מהבנדיקס למנוע תקין.
המינוס של הבנדיקס- תקין.
ואז ראיתי שהכבל חשמל של האלטרנטור קצת קרוע...
התנעתי בדחיפה.
שיפצרתי קצת את הכבל של האלטרנטור.
חיכיתי רבע שעה.
כיביתי.
התנעתי.
כלום.........
יכול להיות שהאשמה בכבל אלטרנטור (לא יודע אם תיקנתי טוב...)- הוא לא קרוע לגמרי.
אם כן -למה לא נידלקה נורית אין טעינה?
האורות והצופר עובדים - אז לא יכולה להיות בעיה במצבר? או שאני טועה.
למעשה הם עובדים עד שאני מנסה להתניע.
מאחרי שאני מנסה להתניע כלום כבר לא עובד (גם לא הרדיו).

גיא
13-01-05, 21:09
אם יש לך כבלים להתנעה ...

תנסה לחבר אחד מהם מהפלוס להדק העבה בסטרטר ( איפה שמתחבר הכבל העבה שמגיע מהמצבר. )

את השני תחבר גם לפלוס של המצבר בצד אחד ולמברג בצד השני.
עם הקצה של המברג תיגע בחיבור הקטן / דק / עדין של הסטרטר ( איפה שמתחבר החוט שמגיע מהסוויטש ) אם זה בעייה של כבלים אז האוטו יניע ( או לפחות הסטרטר יסתובב ) שים לב שאתה לא בהילוך!!!
שלא תדרוס את עצמך ....

אם לא יקרה כלום אז יש חשש שהמגעים בתוך הסטרטר לא טובים ( פחמים / למלות / משהו )

תעדכן


נ.ב - אם יש לך אימובילייזר - תנטרל אותו קודם ! ותשאיר את המצבר מחובר לכבלים הרגילים שלו על מנת שתוכל להניע !

gil4
13-01-05, 21:38
אם החשמל והמגעים תקינים .....אז לפעמים סטרטר לא תקין נתפס.מכה קטנה, או שתים, בעזרת ידית העץ של הפטיש על הסטרטר משחררת אותו.
אל תשכח- אולי הרכב יניע, אבל הסטרטר צריך שיפוץ.

gil4
13-01-05, 21:48
האורות והצופר עובדים - אז לא יכולה להיות בעיה במצבר? או שאני טועה.
למעשה הם עובדים עד שאני מנסה להתניע.
מאחרי שאני מנסה להתניע כלום כבר לא עובד (גם לא הרדיו).

תנסה להניע עם כבלים מרכב אחר. לדעתי המצבר שלך גמור.

eran4x4
13-01-05, 22:04
יש סיכוי טוב שהכבל הדפוק גרם לבעית הטעינה, מיצב הטעינה מוציא מהאלטרנטור מתח טעינה תקין אבל חלקו נופל על הכבל ולכן המצבר לא נטען,

תנסה להניע עם כבלים ובמקביל לטעון את המבר בעזרת מטען מצברים ולתקן את הכבל הסורר.

zagi
13-01-05, 22:08
גלגל השיניים שעל הסטרטר נטחן לפעמים והופך להיות בצורת קונוס , ואז הוא מצליח לסובב את גלגל התנופה רק מידי פעם
בקיצר , תפרק את הסטרטר ותבדוק את שלמותו של הגג"ש הזה ..
שגיא .

debilezem
13-01-05, 22:13
אתה גאון!!!
גאון!!!
כל הכבוד!!!
התניע תוך שניה!!!
ולא נדרסתי!!!
אבל,
הבעיה היא הכבל שהולך לסוויץ'
והוא בסדר גמור עקבתי אחריו עד למין קופסה שחורה נשלפת קטנה
(REALAY)?
יכול להיות שהבעיה שם?
כי הגיע חשמל לסטרטר, אבל קצת.
בכל מקרה אני אתניע עם מברג בינתיים...
אחליף את הכבל ואת הריליי
ואספר לכם...
גאון!!!!!

debilezem
13-01-05, 22:15
תודה לכולם!!!
התגובה האחרונה נכתבה לגיא.
כולכם גאונים.
אבל גיא... סידר את זה.

yoav
13-01-05, 23:42
לא הבנתי גיא... אתה מחבר את שני הכבלים לפלוס? איפה נסגר המעגל? איך זורם שם משהו? :oops: :oops:

debilezem
13-01-05, 23:52
לסטרטר ישנן 3 כניסות.
מינוס -.
פלוס + גדול.
ופלוס + קטן.
ה + הגדול מחובר באופן תמידי למצבר ע"י כבל חשמל עבה.
ה + הקטן מחובר ע"י איזהו ממסר למפסק (סוויץ').
הסטרטר יתן התנעה כאשר שני הכבלים הללו מקבלים זרם.
מה שעשיתי (בעצתו של גיא הגאון) זה לחבר את 2 הכבלים ל + של המצבר
ואז אחד מהם ל+ הגדול בסטרטר.
ואת השני (בעזרת מברג כמוליך) ל + הקטן.
כך למעשה מתבצעת עקיפה של הסוויץ'.
ומתקבלת התנעה.
תקנו אותי בבקשה אם טעיתי.
את כל התובנה הזאת רכשתי הערב...

גיא
13-01-05, 23:53
המינוס מגיע דרך הבלוק של המנוע שאליו מחובר הסטרטר.

גיא
13-01-05, 23:54
צר לי לאכזב אותך אני לא כזה גאון ...

אני פעם שאלתי ומישהו עזר לי ... פה באתר ....

debilezem
13-01-05, 23:55
אז מה זה הבורג הגדול השני?
זה חייב להיות מינוס כי זה סוגר מעגל בנגיעה בפלוס...
יוצאים ניצוצות...

גיא
13-01-05, 23:59
מינוס מהבלוק לאחד הצדדים של הסולונואיד. הסולונואיד והסטרטר מחוברים בטור עד כמה שאני יודע. לפחות בסמוראי.

גיא
14-01-05, 00:14
אגב,

אחת הבעיות הידועות בסמוראי בנוגע לסטרטר, היא שדולף שמן מנוע מהאורינג של הדיסטרביוטור בחיבור שלו לבלוק וכל השמן הזה מגיע לסטרטר.
לעיתים .... בנסיעת שטח ( מי שעושה כזה דבר עם הסמוראי ) מתערבב אבק / חול / בוץ עם השמן הזה ונוצר שם נייר שיוף ..משו משו ...

שווה לתקן את זה, האורינג לא יקר ושיפוץ סטרטר כל 3 חודשים ... זה יקר ...

zagi
14-01-05, 09:48
אני עדיין חושב שיכול להיות שמקור הבעיה היא בגג"ש של הסטרטר ...פשוט ראיתי את זה יותר מידי פעמים ...
כאשר אתה מקצר עם מברג , מגיע זרם טוב לסטרטר ( יותר טוב מאשר כל המעקף שעושה הסוויץ ) ואז הסטרטר נשלף אל עבר גלגל התנופה בחוזקה ומצליח בכל זאת לתפוס את השיניים , ולהניע ...
אבל מאוד יכול להיות שאני סתם מדבר שטויות .... תקנו אותי אם אני טועה ........
שגיא .

המהנדס
14-01-05, 10:37
הדבר היחידי שיש לי לתרום פה הוא התגובה לשורה הזו:

ונפתרה מאליה
אין דבר כזה נפתרה מאליה

הפתרון היחידי הוא לפרק את כל הברגים של כבלי החשמל לנקות אותם ,לחזק כמו שצריך ,לפרק את הסטרטר ולבדוק אותו בחוץ (10 דקות על השעון) לנקות טוב טוב את הקטבים של המצבר ולבדוק דליפות שמן.
בקיצור לעשות את זה כמו שצריך.
בקטע הזה אין פתרונות קסם כי אם מזניחים (אפילו מערכת אחת או חוט אחד) בשטח זה יהיה הרבה יותר קשה לפתור את זה כי אין את הסביבה הנקייה ואת הכלים המתאימים.
תחזוקת מנע נכונה של הרכב זה הדבר הכי חשוב ואם כבר קרתה תקלה צריך לטפל בה כמה שיותר מהר .
לעקוף את הסוויטש מבחינתי זה לא לפתור את הבעיה להיפך... זה יכול לגרום נזק .
לא צריך לעשות את זה יותר מפעם אחת -- רק כדי להגיע הביתה ולפתור את הבעיה האמיתית.

אם אתה צריך עזרה טכנית בנוגע לפירוקים אין לי שום בעיה לעזור.

גיא
14-01-05, 11:08
מסכים עם כל מילה

debilezem
14-01-05, 13:43
פירקתי את המגעים של הסטרטר (שלושתם). ניקיתי אותם היטב עם ספרי
מגעים בד שמיר ושרוול שמאל.
עבקתי אחרי הכבלים למצבר, שניהם תקינים, רציפים ומוליכים.
פירקתי את הריליי- איכס!!!! כולו מלא קורוזיה!!!
החלפתי אותו בריליי אחר שהיה לי (לא יודע למה).
ניקיתי את החיבורים של הכבלים לריליי- הם היו מטונפים.
סידרתי בסידור ארעי (עד שיהיה לי כבל) את הכבל אלטרנטור.
נכנסתי לקבינה.
התנעתי.
מכה אחת - יש!!!!!

האם יתכן שהבעיה היתה בריליי?
לפרק סטרטר - עד כמה זה מסובך?
כבל אלטרנטור, מאיפה להשיג?
מערכת החשמל אצלי באוטו מורכבת מ 40% קורוזיה 40% איזולירבנד 10% דברים לא
מזוהים ו 10% כבלים (שמצוכם חצי קרועים או מובילים לשום מקום...)

אני רוצה לעשות אוברול למערכת החשמל שלי....
מישהו מתנדב לעזור?
לאיזה הוצאה צריך להכין את עצמי?

גיא
14-01-05, 17:23
כן
יכול להיות שהבעיה בחלק שהוא חלוד ולא תקין . הגיוני.

כבל ? כנס או למכשירי תנועה וקנה מקורי או לך לחשמלאי רכב ושלם כמה לירות ...
אל תזניח !
אתה יכול להרוס משהו יקר יותר !!

לגבי המתנע, שני ברגים מחברים אותו לבלוק ( אחד מהם נידמה לי התחתון גם מחזיק את הכבל מינוס מהמצבר )

ברגע שהוא ביד שלך. שני ברגים ( לפתוח עם אימפקט שלא תהרוס את הראש של הברגים )
ותצלם מכל הכיוונים שתדע איך להחזיר למקום הכל. את המנוף של הבנדיקס אל תכניס הפוך, כי נסיון התנעה יגרום לגגש להיטחן על הפליי וויל.

וכו' ....

ממש לא מסובך.

debilezem
15-01-05, 18:13
תודה רבה!
ושוב (כמו במקרה הדיזה הסוררת ע"ע) הפורום הציל אותי מתסכול,
הוצאה כספית והיתקעות במקומות מבישים.
אני מודה, מודה, מודה.
ומזמין את כולם לכפר מרר!!!
(מה איכפת לי? לכו למרר...)

GodsFather
13-03-07, 20:48
אמנם אצלי זה עדיין לא קריטי כמו הכותרת, אבל שאלה בנושא.

הסטרטר חדש (חודש), מצבר חדש ותקין (חודשיים בערך), אלטרנטור חדש (חודש) - אין בעיות טעינה/חשמל שנראות לעין ויש אפילו מד טעינה פעיל ברכב.

אבל! מידי פעם הוא לא מצליח להניע והרעש שנשמע אינו תיקתוקים או תיקתוק בודד (שאופייני לבעית חשמל) אלא יותר כאילו נסיון של הזר להזיז את גלגל התנופה ונגמר לו הכוח באמצע או משהו כזה. אין הרגשה או סימן של מצבר מתרוקן ולאחר נסיון שניים שלושה זה מניע כמו חדש. כאילו משהו מפריע לו או מקשה על הסיבוב...

שמתי לב שהבעיה קיימת במיוחד אם אני מנסה להניע כשיש צרכן חשמל פעיל כמו רדיו (פשוט ללא מגברים) או אור פנימי וכד' אבל אין זו בעית חשמל כמו שהמצבר גמור.

אשמח לשמוע רעיונות לסוגיה...

-->