התחברות

צפייה בגרסה מלאה : מצתי להט - דיסקברי



jn
01-01-12, 15:57
שלום

דיסקברי TDI300 שנת 96.
בבקרים קרים ההתנעה קשה.
זה לא שצריך הרבה סטרטר כמו שבהתחלה נראה שהמנוע לא עובד מלא ורק אחכ הוא מתיישר.
הנחתי שהבעיה במצתי להט.
ניסיתי לבדוק ע"י חיבור נורת ביקורת ל+ של מצבר וצד שני למצת. בכל המצתים הנורה נדלקה. אבל לא ברור אם זה מוכיח שמצת תקין ?
כדי למדוד התנגדות של המתצ חייבים להוציא אותו?
יש עוד דרכים לאמת בלי לפרק קודם את המצתים?

תודה

אמיר ב.א
01-01-12, 17:06
מצתי החימום מחוברים כולם במקביל , ע"י חוט חשמל ,
אתה צריך לפרק את החוט הזה , (מחובר ע"י אומים קטנים לכל מצת)
ולבדוק התנגדות מול הגוף של המנוע בניפרד לכל מצת ,
ההתנגדות למיטב זיכרוני משהו כמו 1.8 אום - בדיקה בעזרת מנורה לא תמיד טובה , למשלאחד מהמצתי אצלי היה באחד הבדיקות 200 אום,
במצב הזה הוא מדליק מנורת ביקורת , אבל הוא דורש החלפה.
בזמן הפירוק של האומים הקטנים - ממש בזהירות , יש נטייה למצתים להשבר ואז האום מסתובב על ריק , והמצת הלך.

את המצתים צריך לפרק מגוף המנוע , רק אם צריך להחליף אותם,
אבל תצטייד מראש בכמה ספייר , כדי שלא תתקע אם ישברו לך בתהליך.

השמשוני יחיעם
01-01-12, 17:08
תשלוף אותו החוצה,,,תחבר + - תראה אם הוא נהייה אדום.....במידה ולא,,תקנה סט חדש,,,,יש אצל ג'קי

jn
02-01-12, 08:16
אין דרך לגלות בלי להתחיל לשלוף החוצה קודם ?
אני מניח שאם אני שולף כבר אפשר למדוד התנגדות ולגלות.

השמשוני יחיעם
02-01-12, 08:31
http://www.repairmylandrover.co.uk/defender-repairguides/guide-to-defender-glow-plug-renewal-removal

אמיר ב.א
02-01-12, 10:07
JN - כתבתי לך שאפשר לבדוק התנגדות , בלי לשלוף.... רק לפרק את החוט שמחובר לכל מצת להט.

jn
02-01-12, 15:58
JN - כתבתי לך שאפשר לבדוק התנגדות , בלי לשלוף.... רק לפרק את החוט שמחובר לכל מצת להט.

תודה אמיר, אכשהו פיספסתי את זה...
אני אבדוק .
תודה

jn
08-01-12, 10:56
בדקתי היום התנגדות של המצתים.
ניתקתי מינוס של המצבר מולדתי כנגד הבלוק מנוע.
כל המצתים מראים משהו באזור 1.8-9 אום.
האם יתכן שמצת אינו תקין למרות שההתנגדות תקינה?

תודה

מוני אורבך
08-01-12, 11:58
כל המצתים מחוברים במקביל.
אם אחד מהם נתק - אתה לא תדע מזה.
לכן אתה חיב לנתק גם את החיבור בנהם ולבדוק אחד אחד.
כמו כן כדאי לבדוק האם הטימר של מצתי הלהט תקין
פשוט תבדוק כאשר המנוע קר ואצה מעביר את מתג הנעה ל ACC שמתקבל מתח על המצתים לפחות ל 20 שניות

-->