PDA

צפייה בגרסה מלאה : הולך לבדוק מחר דיפנדר



matan.y
29-02-12, 17:20
אהלן,
מחר אני הולך לבדוק דיפנדר HD שנת 2007 עם מנוע וגיר פורד.
אני מחפש קודם כל מקום באזור רעננה לבדוק אותו (היה מטופל אצל מוחמד מקלנסאווה- לכן מעדיף מישהו בלי "דעות קדומות"),
ודבר שני האם יש איזה דגשים ספציפים לדגמים אלו שצריך לבדוק במיוחד.
וגם בעל הרכב יצק שכבת בטון מאחור כדי שיהיה כבד.... אפשר להפטר מזה? ויש משהו לעשות במתלים כדי לרכך אותו בצורה "נורמלית" יותר.
תודה מראש

amirk
29-02-12, 18:38
וגם בעל הרכב יצק שכבת בטון מאחור כדי שיהיה כבד.... אפשר להפטר מזה? ויש משהו לעשות במתלים כדי לרכך אותו בצורה "נורמלית" יותר.

פתרון יפה,
גם לי יש דיפנדר HD שהגיע עם מתלים HD, האמת לא חשבתי לצקת בטון מאחורה, היה פותר שתי בעיות: גם מרכך את הרכב וגם יוצר משטח העמסה ישר. כמו חמור החלפתי קפיצים ובולמים.
עם עד עכשיו לא הבנת את הציניות ---- עבור לרכב הבא.

זו דעתי,

matan.y
29-02-12, 19:16
האמת שבעל הרכב לא נראה חמור....
הרכב הוא בצורת טנדר אבל 110 לא 130. ה"יציקה" היא בארגז מאחור לא בפנים....
זה עד כדי כך צרה?
איזה בולמים קפיצים הרכבת? הם גם הגביהו קצת?

אמיר ב.א
29-02-12, 23:25
תחשוב על המשקל של הבטון - יכול בקלות להוריד את הביצועים(צריכת דלק , אבל גם האצה בלאי וכו) של הרכב מ1:10 ל 1:8

אם בעל הרכב לא הבין את זה - סביר שהוא לא הבין עוד כמה דברים ...

בנוסף לזה - יהיה לך סיפור לא קטן להוריד את הבטון , וסביר שתצא בשן ועין מהעסק הזה.

גזר הדין : להמשיך הלאה ...

asafk
29-02-12, 23:48
לא הייתי פוסל על הסף.
כמובן אם וכאשר תקנה, תעיף את המשקולת.
טנדר 110? נדיר מאוד. חד קבינה או דבל? יש תמונה?
בכל מקרה, לרכך את המתלים, הפתרון הפשוט ביותר הוא להחליף את זוג הקפיצים (סליל בתוך סליל) בקפיץ בודד של 110 רגיל (או פשוט להוציא את הסליל הקטן).

אסף.

BlackStar
01-03-12, 08:02
רגע זה אמיתי ענייו הבטון בארגז מאחורה ?

לא מאמין לזה למה שמישהוא יצק בטון בארגז של האוטו ?
גם בשביל לרכך אותו לא נשמע הגיוני במיוחד עם יש לו דיפנדר 2007 שלא עולה 15K למה לצקת בטון ?

itayt
01-03-12, 09:17
לא בדיוק הבנתי למה לצקת בטון אם אפשר ב-3 דקות להוציא את קפיצי העומס מאחור ולא ממש הבנתי איך הוא הפך 110 HD לטנדר אז תבדוק גם רישוי כי לדעתי טנדר אמור להיות רשום אחרת ברשיון. תבדוק כמה יעלה לך להחזיר את הרכב לקדמותו. מחלות ידועות של הרכב : מזגן, דלת אחורית שלא עומדת בעומס הספייר, תבדוק טוב את הגיר והטרנספר !. לא הייתי פוסל על הסף, לכל רכב יש מחיר. אני לא יודע אם זה רלוונטי לגביך אבל הרכב מוכר מלא במס ללא צורך בהצמדה לתלוש.

matan.y
01-03-12, 23:37
בסוף האוטו לא נבדק היום כי היה בטיפול במוסך עד שעה מאוחרת מידי.
לגבי הבטון שאלתי אותו- יש ניילון מתחת ובשתי מכות פטיש- יסדק וישבר ואפשר יהיה להוציא מהמקום.
מדובר בטנדר 110 דבל קבינה עם סגירת ברזנט מאחור- דיטנדר....
הסיבה העיקרית לקנות דווקא HD במקום הג'ימיני הקטן זה בגלל המקלט מס ובנוסף מחירי הדלק שעלו ב-160% מאז קניית הג'ימיני.
יש איזה קיט מומלץ שירכך ויגביה (כמו ששמתי בג'ימיני- של אולדמן) מספיק (אני חושב) ב- 5-6 ס"מ?
אגב הספייר נמצא בתוך הארגז צמוד לקיר האחורי של הקבינה והדלת האחורית נפתחת כלפי מטה כמו ב...טנדר. יש כבר פנטזיות על כל מיני מגירות והעברת הספייר למתקן חיצוני- אבל קודם כל נכיר קצת את הרכב. ונלמד אחרי טיול שניים מה צריך.
תודה
מתן

yoni 110
01-03-12, 23:46
פרק את הקפיצי עומס וסע לשלום.
לאט לאט תכיר את הרכב ותגלה שגם במצבו הסטנדרטי (גובה מקורי) הוא מסתדר הרבה יותר טוב ובקלות מכל רכב אחר.
דיפנדר סטנדרטי שנועל צמיגים 32" הוא לא בדיוק רכב נמוך

אני הייתי יותר מודאג מזה שהרכב מטופל אצל מוחמד


יוני

סולי
01-03-12, 23:56
בהנחה שהוא לא נבלה, .. תחטוף! אין הרבה...

אגב אסף כמה שזו גרסה תצורה נדירה... הזמינו..באיזורי אני רואה 2 110 טנדרים , עם הבליטה במכסה מנוע.
חד קבינה ודבל קבינה כסופים יפהפים עוברים פעם-פעמיים בשבוע לפחות, פשוט אוטו יפה.

asafk
02-03-12, 01:05
אז כאמור - את קפיץ העומס מוציאים וזהו.

אל תגביה - מיותר אם אתה עובר מג'ימני. כמו שהוא - הוא יספק את צרכיך ויותר והרבה זמן.
הדלת האחורית - בשביל שתהיה קצת יותר נורמלית פשוט מעבירים את הצירים לצד ומשאירים רק נעילה אחת. (ואז היא נפתחת הצידה ולא כמו שולחן).

אסף.

איתמר_DRZ
02-03-12, 07:30
אני אשמח לתמונה של הכלה ברגע שתקנה(אם וכאשר כמובן), קצת להרגיע את החשק לדיטנדר שכזה ;) ד"א, כמה מותר לו לגרור?

Tourist
02-03-12, 08:29
אני אשמח לתמונה של הכלה ברגע שתקנה(אם וכאשר כמובן), קצת להרגיע את החשק לדיטנדר שכזה

+1
מצטרף לבקשה

יוסיבR
02-03-12, 10:27
אם עדיין רלבנטי תנסה במכון מבדק בהרצליה.יש להם גלילים כפולים שמאפשרים הרצה של רכב 4X4

omri_t
02-03-12, 12:05
רכב מגניב!
בהצלחה!

אחת הפנטזיות המוטוריות שיותר הלהיבו את דמיוני זה דיפטנדר דאבל קבינה - עם מנוע בנזין אמריקאי גיבור וסרנים נורמאליים.
אם הייתי עשיר, אני חושב שזה היה הפרויקט הראשון שהייתי עושה.

BlackStar
02-03-12, 17:35
צמע במידה ולא רלוונטי תן תטלפון של בעל הרכב אני אשמח לאחד כזה מקנא בך שמצאתה אחד למכירה אני כבר שנתיים יושב בידשתיים לא ראיתי אפילו דיפטנדר אחד


דיפנדר 110 ששוקל 2וחצי טון מורשה טונה תשעמאות לגרירה
זה מה שרשום אצלי ברשיונות

asafk
02-03-12, 17:41
ועכשיו תנסה להבין את המחוקק הישראלי....
הוראות יצרן לדיפנדר - כושר גרירה לנגרר עם בלמים 3500 ק"ג. זה מה שכתוב בספר (גם ל HD וגם לרגיל). זה מה שתופס בכל פינה באירופה.
אבל אצלנו יותר חכמים ויש חישובים - נגרר עם בלמים המשקל העצמי של הגורר ועוד 75 ק"ג = 2575 ק"ג, נגרר בלי בלמים חצי מהמשקל העצמי + 75 = 1325 ק"ג..
ואז אצל סתיו כתוב בכלל משהו אחר... לך תבין.

אסף.

gp1
03-03-12, 08:06
פרק את הקפיצי עומס וסע לשלום.
לאט לאט תכיר את הרכב ותגלה שגם במצבו הסטנדרטי (גובה מקורי) הוא מסתדר הרבה יותר טוב ובקלות מכל רכב אחר.
דיפנדר סטנדרטי שנועל צמיגים 32" הוא לא בדיוק רכב נמוך

אני הייתי יותר מודאג מזה שהרכב מטופל אצל מוחמד

יוני



+ + + + אני הייתי מאוד מודאג

drorbo
03-03-12, 16:12
סתם מתוך עניין (עדיין לא הייתי במוסך עם ה110 שלי ) מה הבעיה עם מוחמד?
ואם לא מוחמד יש המלצות אחרות לאזור המרכז?

matan.y
03-03-12, 23:19
ברישיון כתוב שיש וו גרירה, ושמותקן תפוח גרירה ואונקל ואין התייחסות לכושר גרירה.
צריך להוסיף את זה לרישיון? מה זה אומר אם לא כתוב (לג'ימיני יש וו ובאמת כתוב התיחסות לכושר גרירה עם ובלי בלמים)?
ואני אבדוק אולי אלך למכון בהרצליה- תודה

gp1
04-03-12, 14:52
צמע במידה ולא רלוונטי תן תטלפון של בעל הרכב אני אשמח לאחד כזה מקנא בך שמצאתה אחד למכירה אני כבר שנתיים יושב בידשתיים לא ראיתי אפילו דיפטנדר אחד


דיפנדר 110 ששוקל 2וחצי טון מורשה טונה תשעמאות לגרירה
זה מה שרשום אצלי ברשיונות




מאיפה אתם מביאים את הנתונים הללו ??
לי כתוב ברשיון : מ. עצמי 1970 מ. מורשה 1080 מ. כולל 3050 וו גרירה אין דיפנדר 110

בטופס התקינה של המשרד התחבורה דגם LDHA דיפ' 110 משקל כללי וכושר משא סרנים כללי 3050 קדמי 1200 אחורי 1850 דגם LDBA דיפ' 110 כללי 3510 קדמי 1580 אחורי 2200
דגם LDVA דיפ' 90 כללי 2550 קדמי 1200 אחורי 1500

BlackStar
04-03-12, 18:36
מאוד פשוט

המשקל העצמי של הרכב הוא : 2350 ככה נמדד על המשקל בתחנת ברזל בפארדיס
ומורשה גרירה רשום ברשיון שחור על גבי כחול וגם רשום למטה בהערות ליד הקננת וכו וכו מורשה לגרירה 1900 ג"ק
הא ואצלי רשום גם וו גרירה יש :)

יכול להיות שההבדל הוא : זוג טמבונים גגון גלגל ספייר בגודל מלא גנטים של ריינגרובר כיסאות קנגו הייליפט ששית מיים מגבר סאב רמקולים יש איזה קילו כסף קטן
מכשיר קשר פנסי ערפל נעילה קדימה אחורה עוד מצבר רדיאטור מוגדל 4 ליטר שמן מנוע ספייר 30 קילו חלקי חילוף ברגים רצועות
בטח יש עוד 100 \ 150 קילו בוץ ודרעק
הגענו ל2350 בשקט

BlackStar
04-03-12, 18:41
סתם מתוך עניין (עדיין לא הייתי במוסך עם ה110 שלי ) מה הבעיה עם מוחמד?
ואם לא מוחמד יש המלצות אחרות לאזור המרכז?

לי אישית אין כלום נגד מוחמד בחור נחמד מאוד
אבל לפני חודש הרכב היה אצלו שבועיים ( להחליף טרנספר וגומיות )
הוא חזר בלי האנדברקס ( וחויבתי על כבל חדש )
מה גם שהחשבון שהוגש קצת מופרז "לטעמי"

אל תדרדר לגזענות מיותרת - המערכת.

BlackStar
05-03-12, 20:19
לי אישית אין כלום נגד מוחמד בחור נחמד מאוד
אבל לפני חודש הרכב היה אצלו שבועיים ( להחליף טרנספר וגומיות )
הוא חזר בלי האנדברקס ( וחויבתי על כבל חדש )
מה גם שהחשבון שהוגש קצת מופרז "לטעמי"
גם מכאן זה נמחק. הזהר בדבריך - המערכת

סליחה עם לא הייתי ברור לכול מאוכזבי מוחמד
הבחור על הכייייפכייפק נעים לדבר איתו הוא אמין לא שקרן ולא חפפן
למען האמת מוחמד אני מת עלייך אוהב אותך תעשה לי ילד
ושימותו הקנאים

ו מתן ( אני מאמין שזה שם של פותח השירשור )
עם בעל הרכב שלך טיפל אצל מוחמד יש לכך סיבה טובה
לא הייתי מציע לך להחליף גורו
דעה אישית : אני גר בערך קילומטר אולי שניים מגורו לנדרובר אחד הגדולים " ככה אומרים "
מעולם לא טיפל לי באוטו ( לא כי חלילה יש לי משהוא נגדו ) פשוט מעדיף לנסוע עוד 60 \ 70 קילומטר למוח מוחמד
עם לא הייתי ברור מספיק אז שוב מוחמד אני אוהב אותך עם לא הייתי נשוי + 3 הייתי עושה לך ילד שניים בחיייייף אח שלי מת עלייך יא נעלב אחד

סתיו

matan.y
05-03-12, 22:27
טוב אז היום נבדק האוטו- במבדק בהרצליה (תודה ליוסי- רעיון טוב)

לא היו ממצאים קריטים לדעתי, נראה דברים שיגרתיים:

צמיגים גמורים וצריך להחליף, ובטיפול שלשום הוחלפו תפוחים/גומיות/בוקסות מקדימה לכן חייב כיוון פרונט.
יש חופש במערכת הנעה- טרנספר/גיר/דיפרנציאל- דומה לחופש המוכר מאלו שנהגתי עליהם בצבא.
הטורבו "שורק" ויש נקישות מאזור השסתומים (לא נותנים אחריות) אבל נראה סביר בהחלט ל120000 ק"מ
ודבר אחרון- מפלס השמן מנוע היה באמצע (בין מקס' למינ') וצריך לברר מחר למה- האם לא מילאו מספיק או אולי לא הוחלף השמן- האוטו עשה כ-300 ק"מ מאז הטיפול האחרון, אז אם מילאו מלא זה עבר לאנשהו (ידוע שיש נזילות אבל כמות כזאת שנעלמה היא מוגזמת), ואם ירד לחצי על 20000 ק"מ זה לא נורא. וגם השמן כבר שחור, אחרי כמה זמן הוא נהיה שחור? הגיוני אחרי 300 ק"מ?

גם לי אין דבר נגד מוחמד העדפתי לבדוק אצל מישהו שלא מכיר את האוטו הספציפי, אולי עוד אפגש איתו....

קומפרסיה, שילדה ,חשמל וכו... הכל בסדר

יש משהו נוסף שכדאי לבדוק?

שוב תודה
מתן

מחר נברר את נושא השמן,

ניב151
06-03-12, 14:31
טוב אז היום נבדק האוטו- במבדק בהרצליה (תודה ליוסי- רעיון טוב)

לא היו ממצאים קריטים לדעתי, נראה דברים שיגרתיים:

צמיגים גמורים וצריך להחליף, ובטיפול שלשום הוחלפו תפוחים/גומיות/בוקסות מקדימה לכן חייב כיוון פרונט.
יש חופש במערכת הנעה- טרנספר/גיר/דיפרנציאל- דומה לחופש המוכר מאלו שנהגתי עליהם בצבא.
הטורבו "שורק" ויש נקישות מאזור השסתומים (לא נותנים אחריות) אבל נראה סביר בהחלט ל120000 ק"מ
ודבר אחרון- מפלס השמן מנוע היה באמצע (בין מקס' למינ') וצריך לברר מחר למה- האם לא מילאו מספיק או אולי לא הוחלף השמן- האוטו עשה כ-300 ק"מ מאז הטיפול האחרון, אז אם מילאו מלא זה עבר לאנשהו (ידוע שיש נזילות אבל כמות כזאת שנעלמה היא מוגזמת), ואם ירד לחצי על 20000 ק"מ זה לא נורא. וגם השמן כבר שחור, אחרי כמה זמן הוא נהיה שחור? הגיוני אחרי 300 ק"מ?

גם לי אין דבר נגד מוחמד העדפתי לבדוק אצל מישהו שלא מכיר את האוטו הספציפי, אולי עוד אפגש איתו....

קומפרסיה, שילדה ,חשמל וכו... הכל בסדר

יש משהו נוסף שכדאי לבדוק?

שוב תודה
מתן

מחר נברר את נושא השמן,

הייתי בודק היסטורית טיפולים במוסך מורשה.
הרכב עד לא מיזמן הייה באחריות ולכן סביר להניח שטופל במורשה. חיבור למחשב הרכב לקריאת תקלות .
בנוסף בודק אם ביצעו את כל הריקולים.

לגבי החופש בדוק שהוא לא מוגזם ומאיפה הוא נובע, מהדיפרנצילים? מהטרנספר? או מהנבות? בדר"כ זה לא סתם.
הצבע של השמן יכול להיות שחור אחרי 300 ק"מ אך אפשר להרגיש לפי הצמיגות שלו אם הוא "טרי"

בהצלחה
ניב

ד ו ר ו ן
06-03-12, 16:38
במנוע דיזל כזה הצבע של השמן במנוע יהיה שחור דקה אחרי הנעת המנוע לאחר ההחלפה, פשוט כי הוא שוטף את המנוע מבפנים.
כמו שניב כתב, יש שחור חדש ויש שחור ״משומש״.

gp1
06-03-12, 21:42
מאוד פשוט

המשקל העצמי של הרכב הוא : 2350 ככה נמדד על המשקל בתחנת ברזל בפארדיס
ומורשה גרירה רשום ברשיון שחור על גבי כחול וגם רשום למטה בהערות ליד הקננת וכו וכו מורשה לגרירה 1900 ג"ק
הא ואצלי רשום גם וו גרירה יש :)

יכול להיות שההבדל הוא : זוג טמבונים גגון גלגל ספייר בגודל מלא גנטים של ריינגרובר כיסאות קנגו הייליפט ששית מיים מגבר סאב רמקולים יש איזה קילו כסף קטן
מכשיר קשר פנסי ערפל נעילה קדימה אחורה עוד מצבר רדיאטור מוגדל 4 ליטר שמן מנוע ספייר 30 קילו חלקי חילוף ברגים רצועות
בטח יש עוד 100 \ 150 קילו בוץ ודרעק
הגענו ל2350 בשקט








זה שאתה על המשקל והוא מראה 2350 זה רק בגלל שהרכב שלך עמוס . שלי נשקל היום כפי שהוא עמוס יום יום והמשקל הראה 2450 ק"ג עמוס בציוד עבודה ( הערכה גסה קרוב ל- 500 ק"ג (משמש כרכב עבודה נוסע 45 ל- 60 אלף ק"מ בשנה) אז מה ? דובר על משקל ריק (ברשיון)

נ.ב ביום שאתחיל לקחת ברכב חלקי חילוף ושמנים , זה יהיה היום בו אחליף את המוסכניק במכונאי. (אם אתה סוחב אותם איתך . אז או שאתה לא סומך עליו או שהרכב שלך לא מטופל כמו שצריך . )

matan.y
07-03-12, 08:55
טוב, אז לאחר התלבטות קצרה- זהו הצעצוע החדש,
המעבר מג'ימיני הוא חד בכל הבחינות!!!
עכשיו צריך צמיגים דחוף- וכיוון פרונט
העפת הבטון והקפיץ הפנימי
כל היתר לאט לאט
תודה על כל התגובות-
מקווה שנתראה בשטח/פורום
מתן
56327

השמשוני יחיעם
07-03-12, 11:01
מזל טוב ,,

צמיגים - תנסה בחברת המזרח,,יש להם צמיגים 50/50 ,,

ואת הקפיץ הפנימי,,,תעיף לכיוון שלי (:

-->