PDA

צפייה בגרסה מלאה : פתרונות לזויות חדות בדראג לינק...



שגיא S
12-03-12, 19:07
שלום לכולם...הדראג לינק שלי בזוית מסוימת.



עכשיו אני יודע שבאידיאל זה אמור להיות מקביל למוט שפור, אבל זה גם לא כזה הגיוני בעיניי..מישהו יכול להגיד לי אם הזוית פה בסדר?

ואם צריך לשפר, אז איך? על ידי הגבהת התושבת שעל הסרן? או על ידי יצירת מוט בצורת Z

ואם אתם מכירים מישהו שעושה את זה, עלויות וכו'.

חשוב לציין, אני כנראה הולך להגביה את הרכב, ולכן התאמת המוט תעשה במקביל לשינוי במערכת המתלים.

שגיא S
12-03-12, 19:14
שאלה נוספת:

האם אפשר בנוסף פשוט לשנות את מיקום החיבור של התפוח במקום מלמטה, שיהיה מלמעלה בחיבור לסרן?

הייתי יורד ובודק, אבל לצערי אני בבאר שבע והאוטו לא...

שגיא S
12-03-12, 19:31
ראיתי גם שיש קיט למוט פרנהרד...מה הוא נותן בדיוק?

sapog
12-03-12, 19:34
בתצורת מתליי העלים שלנו (סמוראי), העלים עצמם משמשים כמוט פאנהרד - ככה שאין צורך.

gmike
12-03-12, 20:07
למה מקביל זה לא הגיוני?
הזוית שלך גדולה, אבל אפשר לחיות עם זה..
נראה לי שאתה לא יכול להרכיב את התפוחים הפוך, החורים שם קוניים..
מוט בצורת Z לא נותן כלום, הוא רק שומר על זויות עבודה תקינות של התפוחים, אבל באמפ סטיר עדיין יהיה לך..
קשה לראות בתמונה, אבל נראה שיש לך זרוע פיטמן סטנדרטית, אז תחליף למונמכת, יפתור לך את הבעיה.. או לחלופין לעבור להיי סטיר..
הפיטמן זה פתרון זול משמעותית, השאלה מה יהיה ההפרש בגבהים אחרי ההגבהה, ולפי זה תוכל לדעת אם פיטמן מונמכת(3") תספיק לך.
כמה אתה מוגבה עכשיו,וכמה עוד אתה מתכנון להגביה?

מיכאל.

sapog
12-03-12, 20:16
מה ההבדל בין פיטמן מונמכת לעומת Z לינק בהקשר של תיקון באמפ סטיר?

שגיא S
12-03-12, 20:18
אני לא יכול להשתמש בפיטמן מונמכת כי יש לי קיט הגה כוח של ג'ימני, והפיטמן לא מתאימה לו

gmike
12-03-12, 20:21
הנמכה של הפיטמן או לחלופין הגבהה של התושבות על הסרן(היי סטיר) מקרבת את 2 הנקודות על הציר האנכי(Y) ככל שהמרחק האנכי ביניהן קטן כך גם הבמפ סטיר פוחת.
Z לינק לא משנה את המרחק האנכי, רק מתקן את הזויות שהתפוחים עובדים בהן.

ואין לג'מיני פיטמן מונמכת?

שגיא S
12-03-12, 20:26
ואין לג'מיני פיטמן מונמכת?

לא שאני מכיר..

gmike
12-03-12, 20:37
אם ככה, לך על היי סטיר.
http://www.lowrangeoffroad.com/index.php/suzuki/samurai/steering/sky-man-ots-cross-over-histeer-kit.html
שים לב שיש 2 אופציות: 1.להגביה רק את הדראג לינק
2. להגביה גם את המוט שפור, זה טוב אם אתה עובר לspoa?

שגיא S
12-03-12, 20:54
לא מתכנן לעבור לSPOA...
מה אצלך יש? עם הקיט RUF מקדימה?

gmike
12-03-12, 21:07
לי יש פיטמן מונמכת 3",תיבת הגה מקורית.
חייתי עם זווית כמו אצלך תקופה מסויימת, זה לא נורא, אבל בכל פס האטה בכביש בורח לך ההגה, מעצבן.

שגיא S
12-03-12, 21:29
זה לא מפריע לי.
אני רק דואג לשלמות המכלולים.

לא רוצה שיישבר לי המוט או משהו כזה בשטח

asafk
12-03-12, 21:35
קודם כל, מוט ישר הוא המוט הכי חזק, בהגדרה.
לגבי הזווית - נכון, אידיאלי מוט מקביל לקרקע. והדרך הכי טובה להחזיר את המוט לזווית קטנה ככל האפשר היא על ידי הנמכת הפיטמן - זה גם הכי חזק מכנית. אין כזה לתיבה של ג'ימני?
אחת הסיבות החשובות שאתה רוצה מוט מקביל לקרקע זה כדי שהתפוחים בקצותיו יעבדו בזוויות קטנות, כדי לא להעמיס עליהם.


אסף.

שגיא S
12-03-12, 21:38
אין פיטמן מונמכת לג'ימני. לפחות אני לא שמעתי/הצלחתי למצוא.
האם יש פיתרון אחר חוץ ממוט Z ומעבר להיי סטיר?

סולי
12-03-12, 23:38
http://www.jimnybits.co.uk/shop/jimny/jimny-pitman-drop-arm/prod_563.html

שגיא S
13-03-12, 00:19
http://www.jimnybits.co.uk/shop/jimny/jimny-pitman-drop-arm/prod_563.html

מעולה!! השאלה היא איך אני מביא את זה לארץ

GodsFather
13-03-12, 09:18
תייצר :)

או שתשלח עם אחד החברים פה שיודע איך לשלוח (נסה לדבר עם נתי מזוקי-פרו, אולי הוא יודע על מקור נוסף רלוונטי).

אגב, Z לינק עם בולם הגה משולב קפיץ והכל בסדר במימדים של סמוראי. נכון שזה לא הכי נכון הנדסית, אבל עובד, מנסיון. ומוט Z אפשר לחזק יופי טופי.

היי-סטיר זה פתרון מצוין, אבל לא זול. אם יש לך חיבור לפירוקיות וקצת ראש יצירתי אפשר למצוא את החלפים הנחוצים ליצירת האלמנטים, אבל צריך לחפור על זה לא מעט.

אז כנראה שהגה כוח של ג'ימני זה לא מציאה כל כך גדולה :)

gmike
13-03-12, 10:14
היי סטיר חלקי-רק דראג לינק עולה 190$ אחרי משלוח זה יכול להגיע ל900 ש"ח ללא מיסים. לא כ"כ יקר.

אמיר- מעניין אותי על איזה חלקים מאיזה רכבים אתה מדבר?

והזרוע פיטמן של הג'ימיני שבלינק-היא לא מנמיכה בהרבה, כנראה באזור ה5 ס"מ, אבל יותר טוב מכלום..
לגבי משלוח- תברר עם קהילת הגימינים נראה לי שהם קונים מהאתר הזה..

GodsFather
13-03-12, 10:16
קראתי בפורומים בארה"ב שיש דגמים של וולבו שאפשר לקחת מהם, אני לא זוכר את הדגם המדויק, זה היה לפני כמה שנים :)

אגב, איך זה מגיע במקור בג'ימני ?

benza
16-03-12, 09:47
מעולה!! השאלה היא איך אני מביא את זה לארץ

הם עושים משלוחים לארץ...

אביעד פ.
16-03-12, 10:27
קראתי בפורומים בארה"ב שיש דגמים של וולבו שאפשר לקחת מהם, אני לא זוכר את הדגם המדויק, זה היה לפני כמה שנים :)

אגב, איך זה מגיע במקור בג'ימני ?

אותו הדבר, רק יותר גבוה.... כמו שניתן לראות בתמונה (לא החלק המסומן!!).
שגיא, 79 פאונד, זה בערך 460 שקל, תוסיף משלוח וכאלה, אני בטוח שיש בעל מקצוע בארץ שיכין לך משהו ביותר זול, ולא זה לא עסק פשוט להכין חתיכה כזאת, אבל זה עדיין מעט חומר, אם אתה צריך עזרה בשרטוט של החלק ומידות תקפוץ אלי, אולי אפילו תקבל בירה.

שגיא S
16-03-12, 10:57
הם עושים משלוחים לארץ...

ראיתי שהם עושים משלוחים..אבל זה יוצא יקר מאוד, וכבר פחות משתלם.

אביעד - תודה על ההזמנה..אני אנצל אותה בהמשך ;) רק בלי המידות והשרטוטים...
בנתיים כל הנושא על HOLD כי תכל'ס האוטו מתמודד יפה עם המצב, ואני אדחה את השינוי למצב שאני אשנה את המתלים,
ואז אני אדע בדיוק מה אני צריך

סולי
16-03-12, 13:23
אני בטוח שיש בעל מקצוע בארץ שיכין לך משהו ביותר זול, ולא זה לא עסק פשוט להכין חתיכה כזאת, אבל זה עדיין מעט חומר, אם אתה צריך עזרה בשרטוט של החלק ומידות תקפוץ אלי, אולי אפילו תקבל בירה.


לא הייתי נכנס לייצור, החלק מיוצר ביציקה.

lizard
16-03-12, 15:36
לא הייתי נכנס לייצור, החלק מיוצר ביציקה.



לא נראה לי כמו יציקה אלא כמו ריתוך ושיוף של הריתוך. אבל כל עוד החלק לא אצלי ביד אני לא יכול לדעת בוודאות

סולי
16-03-12, 20:13
זרוע פיטמן?

מעולם לא ראיתי משהו אחר מיציקה..

ishc
16-03-12, 22:14
יציקה

ישי.פ
16-03-12, 22:23
הזרוע המקורית מיציקה, אבל זה לא אומר שאי אפשר לייצר אחת שהיא לא מיציקה.
יש בזרוע שלא מיציקה די הרבה עיבוד (השיניים בחורים למשל) לכן העלות לא תשתלם.

lizard
16-03-12, 22:38
גם בזרוע יצוקה השיניים הם עיבוד שבבי.
או לפחות עברו עיבוד כלשהו. יציקה לא יוצאת כזו מדוייקת.
בכל מקרה, עדיף פלדה מחושלת מאשר יציקת פלדה.
מה הקוטר הפנימי ומספר השיניים של ההגה? אולי יש משהו אחר דומה.

asafk
17-03-12, 00:45
זה לא יציקה אלא חישול..

אסף.

ishc
17-03-12, 01:17
בטוח???
זה ממש נראה כמו יציקה, כמו כל הגוף של התיבת הגה.
דרך אגב, לייצר בעיבוד שבבי זרוע פיטמן יצא הרבה יותר מהשמונים פאונד שדורשים בלינק למעלה אלא אם זה זו תהיה כמות גדולה.

ishc
17-03-12, 01:22
דרך אגב, עולה לי איזה רעיון מקורי לפיתרון של העניין שיפתור גם את בעיית החלפת התפוחים בסמוראי. שגיא דבר איתי על זה שאתה במרכז.

lizard
17-03-12, 09:02
יכול להיות יציקה מחושלת, כמו הקראנק במנוע. ניתן לראות את ההבדלים בסרני סיקס למשל.
הביצה עצמה עשויה מברזל יצוק, לא מחושל ואילו הידי סרן עשויים יציקת פלדה מחושלת. את היציקת פלדה אפשר לרתך עם אלקטרודה רגילה בלי בעיה מיוחדת (אם כי לא בטוח שזו השיטה הכי טובה לעשות את זה) ואילו ליציקת ברזל חייבים להשתמש באלקטרודות ניקל.

אביעד פ.
17-03-12, 16:05
טוב אם זה באמת חישול אז מחיר ייצור חלק כזה יהיה אסטרונומי. אסף, על פי מה זיהית?

ישי.פ
17-03-12, 22:25
זה לא יציקה אלא חישול..

אסף.

כנראה שאתה צודק :D
חשבתי שזאת יציקה בגלל הקו ההקפי של החישול.
או שזאת יציקה שלאחר מכן עברה עיבוד ע"י חישול.

lizard
17-03-12, 23:26
יציקת ברזל (למעשה זו יציקת פלדה לא מחושלת) אפורה עמומה והטקסטורה שלה שונה מזו של פלדה.
אם יהיה לי זמן ואזכור, אני אעלה תמונות מחר מהסרן שאני משפץ, אפשר לראות שם בדיוק את ההבדלים.

אביעד פ.
18-03-12, 00:06
חשבתי שמה שקובע תכונות אלו זה תהליך ההרפיה....
אני אשמח לראות את התמונה באמת ולעמוד על ההבדלים.

-->