צפייה בגרסה מלאה : התנעה "קשה"
מנסה לעזור לחבר, שובר את הראש ולא מצליח.
מנוע סטרוק, צמת ZJ ומחשב סופה.
לחץ דלק בחליל נבדק ותקין.
הרכב עובד עגול ויפה כשמניע, ומניע תמיד.
צריכת דלק מצויינת 1:7.
אין תקלות (רק 55).
להבדיל מכלי רכב אחרים - ההנעה אצלו לוקחת 3 שניות סטרטר.
לא משנה מנוע חם או קר, כמה זמן אחרי דימום - 3 שניות.
כיוון שאני מכיר לא רכב אחד ולא שניים שהסטרטר צריך רק נגיעה - זה משגע אותי.
מוני אורבך
20-03-12, 13:38
מהו גלגל התנופה, סופה?
הפיק אפ מתאים?
נשמע כמו בעיה של סנכרון עש שהמחשב מזהה את האותות
גלגל תנופה סופה, האוזינג סיקס, המיקום נבדק והותאם מול האוזינג סופה.
חיישן קראנק סטנדרטי של סופה, ידנית.
אני מניח שכבר נבדק, אבל לחץ דלק בעייתי כשהמשאבה לא בעבודה, כלומר בעיית שסתום אל חוזר במשאבה יכולה להביא לתופעות שאתה מציין, המנוע לא מניע עד שניבנה לחץ מתאים בחליל. אפשר לבדוק בקלות, ע"י התנעה אחרי פתיחה\סגירה של הסוויץ' כמה פעמים לפני ההתנעה, המשאבה מפמפמת כל פעם ועד ההתנעה כבר ניבנה הלחץ המתאים בחליל והרכב יניע במכה הראשונה.
קובי
כמו שכתבת , קובי. נבדק ותקין, וגם אם הלחץ נפל, המשאבה בונה בפתיחת הסויץ. נבדק עם שעון לחץ.
מרווח חיישן קרנק הוא אופציה נוספת.
טרוויאלי אבל, מינוס למנוע ובמיוחד לסטרטר ולצמה, מצבר עם כח התנעה מספק, קויל חלש (גם אם חדש).
לחץ דלק הוא רק מאפיין אחד של המשאבה, ספיקה היא הצד השני. החלק הזה נפגם אם פילטר הדלק לא מתאים או סתום או מקור חסימה אחר בצנרת, כיפופים למשל.
מרווח חיישן קרנק הוא אופציה נוספת. נשמע מעניין, מה צריך להיות המרווח בין קצה החיישן לגלגל התנופה? ייתכן שהוא קרוב מדי שם.
טרוויאלי אבל, מינוס למנוע ובמיוחד לסטרטר ולצמה, מצבר עם כח התנעה מספק, קויל חלש (גם אם חדש). נבדק גם עם כויל אחר, מינוסים בסדר, מצבר בסדר.
לחץ דלק הוא רק מאפיין אחד של המשאבה, ספיקה היא הצד השני. החלק הזה נפגם אם פילטר הדלק לא מתאים או סתום או מקור חסימה אחר בצנרת, כיפופים למשל. הצנרת בסדר וללא חסימות, הספיקה בסדר כי הוא נוסע היטב גם בסל"ד גבוה ומתמשך.
....
0.025In
הדרך הקלה ביותר היא להדביק, עם דבק חלש, חתיכה מקרטון של קופסת גפרורים על ראש החיישן ולהצמיד לגלגל התנופה, עם הסיבוב הראשון הקרטון עף ונשארים עם מרחק אופטימלי.
מוני אורבך
21-03-12, 12:34
לפי דעתי הוא דווקא רחוק מדי.
וזה גורם לסיגנל חלש, אבל לא חלש מדי שהמנוע לא יעבוד.
מספיק חלש שבהתחלה המחשב לא יגיב אליו.
עד כמה שזכור לי יש בספר את העוצמה והצורה שאמור להיות מהחישן של הקרנק.
אם יש לך סקופ, די פשוט לבדוק את הענין
אכן, אם כך, כנראה שנמצאה הבעייה.
יש שם בסביבות 2-3 מ"מ במקום 0.65 מ"מ
יבדק עוד כמה ימים.
תודה
רק תבדוק סיבוב שלם של גלגל התנופה לראות שאין אובאליות ....
מוני אורבך
22-03-12, 11:36
2-3 מילימטר זה המון.
בזמנו כאשר הרכבתי גיר ידני על מנוע של סופה יצא לי לשחק קצת עם החישן.
כאשר המנוע מונע אתה יכול להזיז את החישן הרבה מאוד עד שהמנוע נכבה.
רק בסביבות 6 הוא נכבה.
אבל ההנעה זה סיפור אחר לגמרי.
שם אם החישן לא קרוב, שלב ההנעה לא עובר חלק.
תעדכן בבקשה אם פתר את הבעיה.
niet.
החיישן התקרב בכ-2.5 מ"מ, וללא שינוי.
יותר מזה כבר לא כדאי ולא רצוי, כי אין אפשרות למדוד או לראות באמת בלי להוריד מנוע.
back to square one
שמיל,
צליל קומפרסיה תקין בנגיעה הראשונית בסטרטר?
קומפרסיה תקינה בוודאות. מנוע חדש, אחרי אובראול.
רק להבהרה:
לא קשה באמת, סתם 3 שניות סטרטר, במקום נגיעה.
לא בלתי סביר, אבל סתם מעצבן.
בשלב הראשון הייתי מחליף ריליי ASD באחד חדש כמו גם ריליי סטרטר.
עדיין בכיוון חיישן הקרנק, יתכן והמגנט בחיישן חלש, גם אם חדש ובמיוחד אם אפטרמרקט.
אפשרות אחרת היא הפלוס מהמצבר לPDC, צריך להיות שם כבל 25ממ"ר.
אופציה נוספת היא הסוויץ', כדאי לבדוק מתי מגיע מתח ממנו לPDC, ישנם CJ בהם, במקור, המתח לקויל, 12V, מגיע מהריליי של הסטרטר ורק לאחר מכן מהסוויץ, 9.6V. כדאי לבדוק עצמת ניצוץ ומתי, אם יש ניצוץ באותן שלוש שניות.
כדאי לעבור על כל המינוסים שבצמה עצמה, כמו שני החוטים שליד המפלג/קויל.
מה אם שרשרת טיימינג ? הוחלפה בזמן האוברול ? גלגלי שיניים של הטיימינג מה איתם ?
אם יש חוסר במתיחה של השרשרת, לוקח למנוע יותר זמן להניע את ההתנעה הראשונית.
ככל שהשרשרת רפוייה יותר לוקח לו יותר זמן להניע.
הוחלפו שרשרת וגלגל"ש באובראול.
חנן-ג'יפולוג
24-03-12, 15:56
כדאי לבדוק, כמו שאשר כתב, אם בשלוש שניות המדוברות יש ניצוץ ויש פקודה למזרקים.
עניתי לאשר על זה בשיחת טלפון - יש בשלוש שניות של פתיחת הסויץ' מתח מזרקים וכויל.
אשר העלה בשיחת טלפון שאולי הספיקה של המשאבה לא מספיקה, למרות שהיא בונה לחץ...
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.