Close
מציג תוצאות 1 עד 20 מתוך 20
  1. #1
    מנהל shmil's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Oct 2003
    מיקום
    מרכז הארץ
    הודעות
    6,752

    ברירת מחדל התנעה "קשה"

    מנסה לעזור לחבר, שובר את הראש ולא מצליח.
    מנוע סטרוק, צמת ZJ ומחשב סופה.
    לחץ דלק בחליל נבדק ותקין.
    הרכב עובד עגול ויפה כשמניע, ומניע תמיד.
    צריכת דלק מצויינת 1:7.
    אין תקלות (רק 55).

    להבדיל מכלי רכב אחרים - ההנעה אצלו לוקחת 3 שניות סטרטר.
    לא משנה מנוע חם או קר, כמה זמן אחרי דימום - 3 שניות.
    כיוון שאני מכיר לא רכב אחד ולא שניים שהסטרטר צריך רק נגיעה - זה משגע אותי.
    Willys סגור 58, כמו בסמלון, שסיים שיפוץ
    Willys סגור 53, דגם מפואר - ממתין לשיפוץ

  2. #2

    ברירת מחדל תגובה: התנעה "קשה"

    מהו גלגל התנופה, סופה?
    הפיק אפ מתאים?

    נשמע כמו בעיה של סנכרון עש שהמחשב מזהה את האותות

  3. #3
    מנהל shmil's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Oct 2003
    מיקום
    מרכז הארץ
    הודעות
    6,752

    ברירת מחדל תגובה: התנעה "קשה"

    גלגל תנופה סופה, האוזינג סיקס, המיקום נבדק והותאם מול האוזינג סופה.
    חיישן קראנק סטנדרטי של סופה, ידנית.
    Willys סגור 58, כמו בסמלון, שסיים שיפוץ
    Willys סגור 53, דגם מפואר - ממתין לשיפוץ

  4. #4
    חבר רשום kobiarava's Avatar
    תאריך הצטרפות
    May 2006
    מיקום
    ערבה דרומית
    הודעות
    3,053

    ברירת מחדל תגובה: התנעה "קשה"

    אני מניח שכבר נבדק, אבל לחץ דלק בעייתי כשהמשאבה לא בעבודה, כלומר בעיית שסתום אל חוזר במשאבה יכולה להביא לתופעות שאתה מציין, המנוע לא מניע עד שניבנה לחץ מתאים בחליל. אפשר לבדוק בקלות, ע"י התנעה אחרי פתיחה\סגירה של הסוויץ' כמה פעמים לפני ההתנעה, המשאבה מפמפמת כל פעם ועד ההתנעה כבר ניבנה הלחץ המתאים בחליל והרכב יניע במכה הראשונה.







    קובי
    היה ג'יפ...
    מוות לגנבים

  5. #5
    מנהל shmil's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Oct 2003
    מיקום
    מרכז הארץ
    הודעות
    6,752

    ברירת מחדל תגובה: התנעה "קשה"

    כמו שכתבת , קובי. נבדק ותקין, וגם אם הלחץ נפל, המשאבה בונה בפתיחת הסויץ. נבדק עם שעון לחץ.
    Willys סגור 58, כמו בסמלון, שסיים שיפוץ
    Willys סגור 53, דגם מפואר - ממתין לשיפוץ

  6. #6
    חבר רשום coas's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Aug 2003
    מיקום
    ירושלים
    הודעות
    1,447

    ברירת מחדל תגובה: התנעה "קשה"

    מרווח חיישן קרנק הוא אופציה נוספת.
    טרוויאלי אבל, מינוס למנוע ובמיוחד לסטרטר ולצמה, מצבר עם כח התנעה מספק, קויל חלש (גם אם חדש).
    לחץ דלק הוא רק מאפיין אחד של המשאבה, ספיקה היא הצד השני. החלק הזה נפגם אם פילטר הדלק לא מתאים או סתום או מקור חסימה אחר בצנרת, כיפופים למשל.

  7. #7
    מנהל shmil's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Oct 2003
    מיקום
    מרכז הארץ
    הודעות
    6,752

    ברירת מחדל תגובה: התנעה "קשה"

    ציטוט נכתב במקור על ידי coas צפיה בהודעה
    מרווח חיישן קרנק הוא אופציה נוספת. נשמע מעניין, מה צריך להיות המרווח בין קצה החיישן לגלגל התנופה? ייתכן שהוא קרוב מדי שם.
    טרוויאלי אבל, מינוס למנוע ובמיוחד לסטרטר ולצמה, מצבר עם כח התנעה מספק, קויל חלש (גם אם חדש). נבדק גם עם כויל אחר, מינוסים בסדר, מצבר בסדר.
    לחץ דלק הוא רק מאפיין אחד של המשאבה, ספיקה היא הצד השני. החלק הזה נפגם אם פילטר הדלק לא מתאים או סתום או מקור חסימה אחר בצנרת, כיפופים למשל. הצנרת בסדר וללא חסימות, הספיקה בסדר כי הוא נוסע היטב גם בסל"ד גבוה ומתמשך.
    ....
    Willys סגור 58, כמו בסמלון, שסיים שיפוץ
    Willys סגור 53, דגם מפואר - ממתין לשיפוץ

  8. #8
    חבר רשום coas's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Aug 2003
    מיקום
    ירושלים
    הודעות
    1,447

    ברירת מחדל תגובה: התנעה "קשה"

    0.025In
    הדרך הקלה ביותר היא להדביק, עם דבק חלש, חתיכה מקרטון של קופסת גפרורים על ראש החיישן ולהצמיד לגלגל התנופה, עם הסיבוב הראשון הקרטון עף ונשארים עם מרחק אופטימלי.

  9. #9

    ברירת מחדל תגובה: התנעה "קשה"

    לפי דעתי הוא דווקא רחוק מדי.
    וזה גורם לסיגנל חלש, אבל לא חלש מדי שהמנוע לא יעבוד.
    מספיק חלש שבהתחלה המחשב לא יגיב אליו.

    עד כמה שזכור לי יש בספר את העוצמה והצורה שאמור להיות מהחישן של הקרנק.
    אם יש לך סקופ, די פשוט לבדוק את הענין

  10. #10
    מנהל shmil's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Oct 2003
    מיקום
    מרכז הארץ
    הודעות
    6,752

    ברירת מחדל תגובה: התנעה "קשה"

    אכן, אם כך, כנראה שנמצאה הבעייה.
    יש שם בסביבות 2-3 מ"מ במקום 0.65 מ"מ

    יבדק עוד כמה ימים.

    תודה
    Willys סגור 58, כמו בסמלון, שסיים שיפוץ
    Willys סגור 53, דגם מפואר - ממתין לשיפוץ

  11. #11

    ברירת מחדל תגובה: התנעה "קשה"

    רק תבדוק סיבוב שלם של גלגל התנופה לראות שאין אובאליות ....

  12. #12

    ברירת מחדל תגובה: התנעה "קשה"

    2-3 מילימטר זה המון.
    בזמנו כאשר הרכבתי גיר ידני על מנוע של סופה יצא לי לשחק קצת עם החישן.
    כאשר המנוע מונע אתה יכול להזיז את החישן הרבה מאוד עד שהמנוע נכבה.
    רק בסביבות 6 הוא נכבה.
    אבל ההנעה זה סיפור אחר לגמרי.
    שם אם החישן לא קרוב, שלב ההנעה לא עובר חלק.

    תעדכן בבקשה אם פתר את הבעיה.

  13. #13
    מנהל shmil's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Oct 2003
    מיקום
    מרכז הארץ
    הודעות
    6,752

    ברירת מחדל תגובה: התנעה "קשה"

    niet.
    החיישן התקרב בכ-2.5 מ"מ, וללא שינוי.
    יותר מזה כבר לא כדאי ולא רצוי, כי אין אפשרות למדוד או לראות באמת בלי להוריד מנוע.

    back to square one
    Willys סגור 58, כמו בסמלון, שסיים שיפוץ
    Willys סגור 53, דגם מפואר - ממתין לשיפוץ

  14. #14
    חבר רשום shmulikbg's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Feb 2010
    מיקום
    טוסקנה שבחבל לכיש
    הודעות
    2,894

    ברירת מחדל תגובה: התנעה "קשה"

    שמיל,
    צליל קומפרסיה תקין בנגיעה הראשונית בסטרטר?
    שמוליק טיולי ג'יפים - https://www.facebook.com/profile.php?id=100090887897260

  15. #15
    מנהל shmil's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Oct 2003
    מיקום
    מרכז הארץ
    הודעות
    6,752

    ברירת מחדל תגובה: התנעה "קשה"

    קומפרסיה תקינה בוודאות. מנוע חדש, אחרי אובראול.

    רק להבהרה:
    לא קשה באמת, סתם 3 שניות סטרטר, במקום נגיעה.
    לא בלתי סביר, אבל סתם מעצבן.
    Willys סגור 58, כמו בסמלון, שסיים שיפוץ
    Willys סגור 53, דגם מפואר - ממתין לשיפוץ

  16. #16
    חבר רשום coas's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Aug 2003
    מיקום
    ירושלים
    הודעות
    1,447

    ברירת מחדל תגובה: התנעה "קשה"

    בשלב הראשון הייתי מחליף ריליי ASD באחד חדש כמו גם ריליי סטרטר.
    עדיין בכיוון חיישן הקרנק, יתכן והמגנט בחיישן חלש, גם אם חדש ובמיוחד אם אפטרמרקט.
    אפשרות אחרת היא הפלוס מהמצבר לPDC, צריך להיות שם כבל 25ממ"ר.
    אופציה נוספת היא הסוויץ', כדאי לבדוק מתי מגיע מתח ממנו לPDC, ישנם CJ בהם, במקור, המתח לקויל, 12V, מגיע מהריליי של הסטרטר ורק לאחר מכן מהסוויץ, 9.6V. כדאי לבדוק עצמת ניצוץ ומתי, אם יש ניצוץ באותן שלוש שניות.
    כדאי לעבור על כל המינוסים שבצמה עצמה, כמו שני החוטים שליד המפלג/קויל.

  17. #17
    חבר רשום yanivcj's Avatar
    תאריך הצטרפות
    May 2003
    מיקום
    מוסך הייטק מוטורס. רח' התעשייה 7 א.ת רעננה
    הודעות
    354

    ברירת מחדל תגובה: התנעה "קשה"

    מה אם שרשרת טיימינג ? הוחלפה בזמן האוברול ? גלגלי שיניים של הטיימינג מה איתם ?
    אם יש חוסר במתיחה של השרשרת, לוקח למנוע יותר זמן להניע את ההתנעה הראשונית.
    ככל שהשרשרת רפוייה יותר לוקח לו יותר זמן להניע.
    מוסך הייטק מוטורס, א.ת רעננה 050-3573348 www.hitech-motors.co.il מכונאות כללית, טסט, דיאגנוסטיקה, שיפורי 4X4, הגבהות, נעילות, מיגונים ועוד

  18. #18
    מנהל shmil's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Oct 2003
    מיקום
    מרכז הארץ
    הודעות
    6,752

    ברירת מחדל תגובה: התנעה "קשה"

    הוחלפו שרשרת וגלגל"ש באובראול.
    Willys סגור 58, כמו בסמלון, שסיים שיפוץ
    Willys סגור 53, דגם מפואר - ממתין לשיפוץ

  19. #19
    מנהל
    תאריך הצטרפות
    Dec 2002
    מיקום
    לובאן
    הודעות
    17,444

    ברירת מחדל תגובה: התנעה "קשה"

    כדאי לבדוק, כמו שאשר כתב, אם בשלוש שניות המדוברות יש ניצוץ ויש פקודה למזרקים.

  20. #20
    מנהל shmil's Avatar
    תאריך הצטרפות
    Oct 2003
    מיקום
    מרכז הארץ
    הודעות
    6,752

    ברירת מחדל תגובה: התנעה "קשה"

    עניתי לאשר על זה בשיחת טלפון - יש בשלוש שניות של פתיחת הסויץ' מתח מזרקים וכויל.
    אשר העלה בשיחת טלפון שאולי הספיקה של המשאבה לא מספיקה, למרות שהיא בונה לחץ...
    Willys סגור 58, כמו בסמלון, שסיים שיפוץ
    Willys סגור 53, דגם מפואר - ממתין לשיפוץ

נושאים דומים

  1. סקר "התנעה על הבוקר"
    על ידי sos4u בפורום פורום ג'יפי צ'רוקי ואינדיאנים XJ/ZJ/WJ/WK/KJ
    תגובות: 26
    עדכון אחרון: 01-03-11, 15:25
  2. התנעה "ארוכה" בסופה
    על ידי יוסי56 בפורום פורום ג'יפ סופה ורנגלר YJ/TJ
    תגובות: 13
    עדכון אחרון: 07-05-10, 08:16
  3. סל"ד נופל לאחר התנעה בבוקר
    על ידי Shabys בפורום פורום מיצובישי Mitsubishi
    תגובות: 3
    עדכון אחרון: 19-05-08, 09:05
  4. התנעה מוזרה - סטרטר עושה רעש של "מושך" גם אחרי שמניע
    על ידי GodsFather בפורום פורום סוזוקי Suzuki
    תגובות: 6
    עדכון אחרון: 11-12-06, 21:24
  5. "התנעה רכה"
    על ידי itay-rover בפורום פורום הבונים + הנדסת ג'יפים
    תגובות: 7
    עדכון אחרון: 21-04-06, 08:57

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •