PDA

צפייה בגרסה מלאה : מה הדרך הנכונה לאתר נזילה מרדיאטור חימום?



יונתןמצפה
10-05-12, 22:16
אז ככה...
סמוראי.
במהלך החלפה יזומה של צינורות מערכת הקירור של הרכב לקראת הקיץ הוחלפה גם הצנרת שמובילה אל ומ הרדיאטור חימום. צינורות הגומי מתחברים לשני צינורות נחושת שיוצאים (אך בקושי) מקיר האש. אחד הצינורות היה עקשן במיוחד ולאחר מאבקים ממושכים התחלתי לאבד את הסבלנות ולהראות לבן **** שאם הוא לא ייצא בכוח הוא יצא בהרבה יותר כוח, הרבה הרבה יותר כוח. (נכון, אם בעל מקצוע היה עושה את זה הייתי מראה לו מה זה, אבל דוגרי- הצינור הזה הוציא אותי מדעתי...).
אחרי שהנבלה יצא סוף סוף, הבנתי שכנראה הגזמתי ואולי גרמתי נזק לרדיאטור חימום... ייתכן שאולי הרגשתי חופש קל בצינור הנחושת לאחר ההתעללות הנ"ל (אני לא בטוח אבל אולי...).
בקיצור, לפני שאני ממלא מים בכל המערכת ונותן לאוטו לעבוד אני רוצה לבדוק רק את החלק הזה. חשבתי למלא מים מצינורות הגומי כשהם מעל לגבוה רדיאטור החימום ולראות אם משהו נרטב בתוך הרכב. השאלה היא מאיפה בדיוק צפויים במקרה כזה המים לצאת? הרי הרכיב עצמו יושב בתוך בית המניפה ולדעתי המים לא ישר יגיעו לרצפת הרכב. האם מישהו יודע לומר אם אני צפוי בשיטה הזו לראות נזילה?

ובנימה פסימית זו, אנו גלו אופטימיות ותפילה כדי שהחופש שהרגשתי יהיה רק בראש שלי ולא במציאות.... :( (ושלא אצטרך להוסיף פוסט בשרשור האדיוטים...)

raanan
10-05-12, 22:36
בד"כ "השלולית" מצטברת לרגליי הנוסע.
הבעיה, הבדיקה שאתה מתכנן לבצע לא ממש יעילה.
צריך למלא מים ולבדוק אטימות בלחץ (כמו שבודקים רדיאטור עם העלאת הלחץ ע"י משאבה).

בהצלחה
רענן

liron_al
10-05-12, 22:50
את השיטה עם הבלון ניסית? (איך תנסה? הרגע חשבתי על זה...) :)

תוציא שני צינורות גומי, אחד מכל פתח של רדיאטור החימום.
על אחד הלבש בלון (או קונדום אם בא לך)
נפח את הבלון דרך הצינור השני וסתום אותו ע"י כיפוף.
בדוק אם הבלון לא שומר על נפחו.

אני יודע שזה לא כמו מים בלחץ, אבל מולקולות האויר קטנות בהרבה ממולקולות המים, כך שיתכן וזו אינדיקציה לא רעה...

לירון

ד ו ר ו ן
10-05-12, 23:36
בזמנו בפיאסטה רצינו לחבר רדיאטור חימום שהיה מנותק ברכישת הרכב, ורציתי לוודא שהוא אכן תקין לפני מילוי הנוזל.

הלכנו למתקין רדיאטורים שבדק ע״י התחברות לניפלים ומצא נפילת לחץ, בלי לפרק מהרכב.

יונתןמצפה
10-05-12, 23:58
אחלה רעיונות!
בזמן שננתם כאן רעיונות יצירתיים לא התאפקתי וירדתי לרכב, הסתכלתי עליו וחשבתי.
בדומה לשיטה של לירון עם הבלון (מעט בעייתית בגלל שבלון כמעט תמיד מאבד נפח ויהיה קושי להיות בטוח שהבריחה היא מהרדיאטור), כופפתי כלפי מעלה את שני צינורות הגומי שמחוברים לרדיאטור חימום. בעזרת צינורית וכלים שלובים מילאתי מים מהצינור הגבוה יותר עד שיצאו מים מהנמוך. קיבעתי את שני הצינורות כלפי מעלה. כרגע המפלס בכלים שלובים הוא בדיוק בגובה של קצה הצינור הנמוך, שזה מעל לגובה הרדיאטור הפנימי.
עכשיו כל שנותר זה לחכות לבוקר ולקוות שהמפלס לא ירד, ושהשטיח יישאר יבש...
אני יודע שהבדיקה היא לא בלחץ אבל אני מניח (ומאד מקווה...) שאם תהיה נזילה כתוצאה מהטרומה שהעברתי את הצינור היא לא תהיה רק בלחץ. נחייה ונראה.
אגב, מסתבר שאני יכול לראות את החלק התחתון של הרדיאטור חימום מפתחי האוורור של הרגליים.
(בינתיים המפלס לא ירד, והאזור של הרדיאטור נשאר יבש, שאו תפילה!)

מצ"ב תמונות.

liron_al
11-05-12, 00:43
אם יש דליפה אתה תראה את זה בבלון דיי מהר.
מחזיקים אצבעות!! :)

ד ו ר ו ן
11-05-12, 10:04
לירון,
בלון, כזה של ילדים, לא מחזיק אויר כמו שצריך גם ביום רגיל בלי ״האחריות״ של הצבעה על דליפות על כתפיו.
לא הייתי סומך על צורת הבדיקה הזו להצביע שיש בעיה.

יונתן,
תפסיק לבלבל את המוח ולך למקום שיעשה לך אבחנה נכונה.
זה הרכב שמשרת אותך ביום יום וגם באמצע המדבר, ובמקרה שלך, גם לבד באמצע המדבר.

יונתןמצפה
11-05-12, 14:03
יונתן,
תפסיק לבלבל את המוח ולך למקום שיעשה לך אבחנה נכונה.
זה הרכב שמשרת אותך ביום יום וגם באמצע המדבר, ובמקרה שלך, גם לבד באמצע המדבר.
וגם בחושך...
דורון, בלבולי המוח שלי לא נועדו לתת לי שקט כשאני לבד באמצע המדבר, הם נועדו לאפשר לי לישון בשקט בלילה האחרון.
בשביל השקט שלי במדבר אני בסה"כ שם באוטו נעלי הליכה, מספיק מים ותרמיל. כל השאר- מותרות.
בנוסף, בדיוק בשביל לא להשתמש בערכת ההישרדות הנ"ל החלפתי עכשיו רדיאטור ואת כל צנרת המים ברכב!

ולגבי הנזילה-
בבוקר המפלס היה בדיוק בקצה הצינור כפי שהשארתי אותו בלילה. סביבת הרדיאטור חימום היתה יבשה לגמרי.
עכשיו אחרי שהרכב עבד עם מזגן בעמידה כ- 40 דקות + נסיעת מבחן לא נצפתה רטיבות כלשהי. נקווה שימשיך ככה.

תודה לכולם על העצות! :)

נ.ב. - דורון, אולי במקום לבלבל את המוח תפנה לך קצת זמן מהעיסוקים והמשפחה ותבוא לאיזה סיבוב קיצי במדבר/בבקעה. יכול להיות הזדמנות טובה להעמיד את הרדיאטור החדש במבחן...!

סופת המדבר
11-05-12, 15:00
מה הבעיה תחבר צינור מים (גינה) לצינור אחד של הרדיאטור
תפתח את המים עד שיצא האויר מהמערכת ואז תסגור את הצינור השני
והלחץ שיש בצינור גינה יעשה לך אחלה של עבודה בשניות תראה אם יש נזילה

יונתןמצפה
11-05-12, 15:24
חשבתי על זה אבל אני לא בטוח לאיזה לחצים מגיע צנרת ביתית. לדעתי משהו כמו 3 אטמ'.
אני לא באמת יודע כמה לחץ אמורה להחזיק מערכת הקירור ברכב לפני שהפקק משחרר לחץ.
בכל מקרה, כפי שכתבתי הכל כבר מורכב ועד שיוכח אחרת מבחינתי הכל תקין.

YosSima
11-05-12, 18:35
תדליק את הרדיו בווליום גבוה - זה פותר כמעט את כל הבעיות ....
בעצם אולי לא במקרה הזה ... ;)

יונתןמצפה
11-05-12, 20:51
תדליק את הרדיו בווליום גבוה - זה פותר כמעט את כל הבעיות ....
בעצם אולי לא במקרה הזה ... ;)
לא כ"כ הבנתי את פשר התגובה הזו.
אין כאן שום עצימת עיניים... היה חשש שמה קיים סיכוי לנזק, חשש שעלה רק בגלל הפדנטיות שלי.
נעשתה בדיקה ראשונית שלא העלתה סימנים לבעייה.
במידה ויש נזק אני בטוח אגלה אותו בתקופה הקרובה.
כרגע אחרי שהכל מורכב ועובד תקין, אני לא מוצא טעם לחפש בעייה שאין לי עליה שום אינדיקציה. (מה גם שהגעה לצינורות האלו כדי לנתק אותם ולעשות בדיקה יסודית כרוחה בקושי רב והרבה פציעות על הזרועות...)

sapog
11-05-12, 21:06
עכשיו אחרי שהרכב עבד עם מזגן בעמידה כ- 40 דקות + נסיעת מבחן לא נצפתה רטיבות כלשהי. נקווה שימשיך ככה.

עבד עם מזגן? במצב קירור?

שים את בורר הטמפרטורה במצב חום וצא לנסיעת מבחן.

יונתןמצפה
11-05-12, 21:33
מזגן דולק, בורר טמפ' על מצב חום. יש סרקולציה דרך הרדיאטור חימום.

YosSima
11-05-12, 22:30
לא כ"כ הבנתי את פשר התגובה הזו.
אין כאן שום עצימת עיניים... היה חשש שמה קיים סיכוי לנזק, חשש שעלה רק בגלל הפדנטיות שלי.
נעשתה בדיקה ראשונית שלא העלתה סימנים לבעייה.
במידה ויש נזק אני בטוח אגלה אותו בתקופה הקרובה.
כרגע אחרי שהכל מורכב ועובד תקין, אני לא מוצא טעם לחפש בעייה שאין לי עליה שום אינדיקציה. (מה גם שהגעה לצינורות האלו כדי לנתק אותם ולעשות בדיקה יסודית כרוחה בקושי רב והרבה פציעות על הזרועות...)

יונתן - קח בקלילות . לא ניסיתי לרמוז לכלום... הכל היה עם חיוך. אני בעד מה שכתבת קצת מעלי...

-->