PDA

צפייה בגרסה מלאה : כמה שאלות לבעלי הנעילות האוטומטיות



leo portner
19-05-12, 15:36
אתמול (שישי 18.5)
התקנתי בספורטאז שלי נעילה אוטומטית מבית TF הנעילה עברה הסבה לציריה המתאימה
אחרי ההרכבה נסעתי בערך כ 65 ק"מ על כביש מהיר ועירוני לא היו שום בעיות שום רעשים כלום!
נכנסתי לשטח לבדוק את נעילה והופתעתי לטובה מהביצועים המדהימים של הנעילה! הרכב לא מפסיק לטפס!
יצאתי מהשטח חזרתי לכביש וברמזור הראשון בתחילת הנסיעה ימינה שמעתי מעין בום חזק מאוד והורגשה מכה חזקה ברכב מיד עצרתי בצד ואמרתי לעצמי זהו שברתי את הסרן!
יצאתי וראיתי שהכל תקין
מיד התקשרתי לחבר עם נעילה כזו ושאלתי לפשר הדבר.
פה המקום להסביר שהנעילה חדשה לגמרי, הוסבר לי שהדבר נורמלי לחלוטין מכיוון שהשינים בתוך הנעילה צריכים לקבל "פאזות" והרעשים והמכות יעלמו בתוך כחודש חודשים.
אם לומר א האמת המשכתי לנסוע על הכביש כמה שיותר והרעשים פחתו עד כמעט נעלמו
כבר אין מכות חזקות ופעם ב יש רעש של שחרור טיפה חזר מהרגיל רוב הזמן בסיבובים אני שומע את הנעילה עובדת כמו שצריך (משחררת כמו רעש של ראצ'ט)
שאלתי היא כזו: (ומצטער על כל החפירה לפני)
אני יכול כבר ללכת לטיולים קשים או שלחכות עד שיעלמו הרעשים לחלוטין.
כיוונים של הנעילה: במהלך ההתקנה כיוונתי את הרינג פיניון עד שלא היה חופש האם יש גם כיוון בתוך הנעילה עצמה מישהו זרק לי איזה משהו לגבי שימיסם קיים אפשרות כיוום בנעילות מהסוג הזה?

תודה לכולם ושבת שלום
ליאו.

MMR
19-05-12, 21:32
לא נשמע לי תקין.
המשפט האחרון "כיוונתי את הרינג פיניון עד שלא היה חופש"- תפרט קצת יותר כי הכיוון הזה לא כ"כ פשוט ומצריך טכניקה וניסיון.

בתור שלב ראשון נקז שמן ובדוק נוכחות גרדים.

נמרוד
20-05-12, 15:46
הבום החזק שאתה מתאר נשמע על פניו כמו ה"בום" הידוע - והתקין לחלוטין - שמפחיד כל בעל לוקרייט בפעמים הראשונות... וזה ילווה אותך הלאה. זה אכן נשמע כאילו הרכב מתפרק, אבל זה לא.

אבל גם אותי מטריד המשפט "כיוונתי את הרינג פיניון..." - בהתקנה של נעילה אוטומטית קטנה לא אמורים לכוון או לשנות דבר ברינג ופיניון! אתה אמור לפרק ולהחזיר הכל בדיוק כפי שהיה, בסך הכל להכניס את חלקי הנעילה לתוך הקייס (בית הדיפרנציאל).

אנא הרחב קצת יותר מה עשית שם.

דרור ברלי
20-05-12, 16:20
לא מכיר את הנעילה הזו, על פניו זה נשמע תקין למרות ש"בום" מדי פעם זו תופעה שמקובלת בדטרויט לוקר, לא בנעילות ה"קטנות".
בהתקנת נעילה אוטומטית קטנה בתוך הקייס או בכל פירוק של הקורונה ומכלול הדיפרנציאל מהסרן, ללא פירוק הפיניון עצמו, אין מה לגעת ומה לכוון. פשוט מחזירים הכל למקום בחזרה. מקפידים שהקסוות של המיסבים יחזרו למקום ממנו באו - (ימין/שמאל, למעלה/למטה), סגירה במומנט הנכון וזהו.

אורי.ר
20-05-12, 21:43
ליאו שלום,
כאחד שמחזיק את הנעלה הנ"ל (ברכב מסוג מעט שונה-סורנטו) כ-חצי שנה, חייב לציין שהבומים האלה יכולים לזעזע את הרכב ולפעמים זה מרגיש כאילו גזרת את הצריה.
אך לשמחתנו אלה בומים תקינים המעידים על כך שנוצרים הפרשי לחץ בדיפרנציאל והנעילה לא מרצ'טת אלה מקפיצה שיניים.לא מצב סימפטי וכדאי להמנע מכך ככול הניתן. אני חושב שדרור צודק ע"פ הנאמר לי בקיה יפו ה - TF הינה חיקוי של הדטרויט ולמעשה כשהם מסבירים על הנעילה הם משתמשים במושג דטררויט לוקר כי זה מותג יותר מוכר.
הבומים האלה לא יפסקו מעצמם במשך הזמן, יש לשנות סגנון נהיגה לקח לי הרבה זמן להתרגל לאופי הנהיגה החדש מה שמצמצם את הפיצוצים האלה למינימום (בעיקר שאני לחוץ בזמן ומשתמש בגז לסרוגין) יש להאט בכול סיבוב ולהשתמש בגז קבוע וחלש, או להגיע למצב שבו יש עצירה מלאה ואז לנסוע על הטורים עצמם זה ישמיע לך את רעש הריצ'וט ולא הפיצווצים. כל נושא הנהיגה עם נעילה מצריך להתגרגל למצב החדש ואז הנהיגה זורמת יותר, אין ספק שחווית הנהיגה נפגעת ואם אנחנו לא נהגים יחידים על הרכב אז זה מצריך "לחנך" גם אנשים נוספים, אבל כפי שחוויתה בשטח פשוט לא מרגישים כלום, הסורנטו עם מהלך מתלה של 2 ס"מ (הגזמה מכוונת) לא עוצרת, גם שרציתי לעלות מדרכה הייתי מצליב( גם הגזמה מכוונת) תהנה מהנעילה.

leo portner
20-05-12, 23:52
תודה לכל התגובות יכול להיות שאצלך באמת יש פיצוצים עדין אני חייב לציין שאחרי כמה ימים כבר ואין לי שום רעשים ושום מכות אין שום בעיה להכנס לכיכר עם קצת גז ואף להאיץ מעט בפניה היא מתמודדת עם זה באופן תקין לחלוטין

דרור ברלי
21-05-12, 00:13
הפיצוצים מהדטרויט לוקר המקורי שאני מכיר לעולם לא מגיעים לפני/אחרי פניות ובלי שום קשר למצב דוושת הגז.
תמיד-תמיד בנסיעה בקו ישר. לפעמים עוברים חודשים רבים בין בום לבום, לפעמים יומיים-שלושה בלבד.
אין לי מושג למה ואיך, עובדה. 13 שנים אני על דטרויטים ותמיד זה ככה.
אולי לא מרגיש סימפטי, בפועל כנראה שאין לזה שום משמעות מבחינת נזקים או בעיות. צריך רק לא להיבהל כשזה קורה. חוץ מהתופעה הנ"ל - הסופה מתנהת נפלא עם הדטרויט ולטעמי זו הנעילה הטובה והאמינה בעולם ללא צל של ספק. עדיפה בעיני על כל סוג של נעילה נשלטת.

tzagi
21-05-12, 02:02
.
כיוונים של הנעילה: במהלך ההתקנה כיוונתי את הרינג פיניון עד שלא היה חופש


ליאו.

תתחיל לחפש דיפרנציאלים,
תצתרך אותם עוד כחודש וחבל לחכות לרגע האחרון.
לא מכוונים רינג "עד שאין חופש", יש כמה פרימטרים חשובים ושמם בלעז באקלאש ופרהלואד.
אם אינך מבין מהם תמהר ללכת למי שכן מבין, אה ורמז...כנס ל"מוסך" ובבקש לכוון כאקלאש ופרהלואד בדפרנציאל, אם אתה מקבל מבט כאילו נפלת מהירח....המשך בדרכך.

עתיד
21-05-12, 13:36
ואולי בשביל שאר הפורום תוכל להרחיב ?

motorica.net
21-05-12, 13:55
קבל:
http://www.youtube.com/watch?v=dAqAqODmcj4

hadtomer
21-05-12, 13:58
באקלאש ופרהלואד.

ושאר דמויות מ"שר הטבעות"....

וברצינות - הבומים הגיוניים לחלוטין. בפעם הראשונה שזה קרה יצאתי לבדוק מי נכנס בי מאחור. אחרי כמה חודשים זה נרגע

leo portner
21-05-12, 19:21
חחח תומר הרגת אותי מצחוק!!! אדיר!!

-->