PDA

צפייה בגרסה מלאה : דיפנדר מתחמם בעליות בחמסין



ddl
16-06-12, 19:41
שלום רב.
הדיפנדר [TDI300 110] מתחמם בעליות בחמסין: יש לי מד חום דיגיטאלי, הרגש מגע מותקן בראש המנוע בחור של אחד הברגים של "האוזן". בחמסינים החום מנוע בנסיעת כביש מטפס ל92-93 מעלות. בעליות זה עולה ל95, בעליות ממושכות\תלולות זה עולה ל97, אז אני מוריד הילוכים, עד להילוך שני, כדי שהחום מנוע יירד, והוא יורד. אין לי הרבה ניסיון עם לנדרובר, האם זה תקין? האם עליי להשלים עם זה שבדיפנדר פשוט נוסעים לאט בעליות בכביש בחמסינים? או שאולי הגיע הזמן להחליף רדיאטור? [נראה שמעולם לא הוחלף בו, הבעלים הקודם עשה ניקוי רדיאטור לפני מספר שנים].
תודות.

BlackStar
16-06-12, 19:53
נשמע לי תקין

יש מקום לבורג של הגשש חום מאחורה ומקדימה
החור מאחורה קרוב מאוד לסעפת פליטה ככה שהקריאה לא כול כך אמיתית
אני שיניתי מיקום לחור מקדימה הקריאה יותר רגישה ויותר יציבה

אצלי 300TDI
בסרק עמד על 84\85
בשיוט על 90\100 קמש עומד על 88\89
מעל מאה קמש 120 וכו. 92\93

נ.ב
אצל ג'קי יש טרמוסטט שפותח ב 78 במקום 88
נדמה לי שאלו המספרים אל תתפוס אותי על שנקל
אולי יסדר לך את הבעיה

idanw
16-06-12, 20:53
זה תקין לגמרי.
מד החום הדיגיטלי במקרה הזה הוא מידע מיותר וסתם מלחיץ שלא לצורך...

ddl
16-06-12, 21:26
BlackStar כותב:

בשיוט על 90\100 קמש עומד על 88\89


ככה המצב אצלי במזג אוויר נורמאלי. בשרב\ חמסין זה אחרת, כ 92 במישור, בעליות זה כאמור יותר.
לגבי הטרמוסטט: היה מותקן אצלי אחד כזה שפותח ב 78 מעלות, זה לא ככ משנה בחמסין כי גם איתו הוא יגיע לטמפ האלו, ההבדל איתו זה שיש לו יותר זמן ומרווח עד שהוא מטפס לטמפ הגבוהות של 90+ מעלות,במזג אוויר מתון הוא לא יעבור את ה 80-82 מעלות [אולי זה יותר בריא למנוע לעבוד ככה על טמפ יותר קר?] . דרך אגב, הרגש מותקן בראש מנוע בצד קידמי.
תודות.

אמיר ב.א
16-06-12, 22:39
לגבי הטרמוסטט , יש לזה יתרונות וחסרונות ,
כאשר מותקן טרמוסטט שניפתח בטמפ נמוכה מידי - המנוע יכול לפעמים לעבוד בטמפ נמוכה מהמומלצת שלו - וגם זה דבר שיכול לקצר את חייו.

כמו שנאמר , הטמפ שאתה מתאר סבירה לגמרי , כדי לסבר את האוזן , אם הרכב היה מתחמם לסדר גודל של 115~120 - אכן היית צריך לחפש טוב טוב מה גורם לחימום הנ"ל, ואפילו לעצור בצד ולשמור שלא יתחמם מעל, הטמפ שלך סבירה בהחלט ומסמנת פשוט שהרכב יותר מתאמץ, אין מה להוריד הילוכים במצב כזה , זה טמפ הגיונית.

בנוסף - תבדוק אם אין השפעה של קירבה של הרגש לאחד המקומות החמים בתא מנוע כמו טורבו , סעפת פליטה וכו'

oferl
17-06-12, 13:40
מנסיון עם דיסקברי... רדיטורים מתכתיים דורשים ניקוי אחת ל- 3 עד 5 שנים. לי זה הדבר היחיד שעזר לאחר שניסיתי כל מה שעברת.

shuly@Bolster
18-06-12, 20:16
הנסיון עם דיסברים הוא קצת שונה היות וטמ"פ העבודה בדסקברי היא מעט גבוה יותר בשגרה, תא המנוע של הדיסקברי פחות מאורר מזה של הדיפנדר. בדיפנדר המנוע עובד בטמ"פ קצת יותר נמוכה, למרות שהמנועים זהים.

לגבי מצננים ממתכת, אם תהיה הקפדה על שימוש בנוזל קירור אחיד לאורך כול חיי הרכב אצל בעליו לא אמורה להיות בעייה ניקוי. בנוסף שימוש במצנן אלומניום כזה שניתן למצוא אצל ג'קי יעשה פלאים לרכב המיושן הזה.

שולי

אסף ד.
20-06-12, 01:20
אצלי מחובר ננוקום קבוע בנסיעות.
טמפ, עבודה בנסיעה רגילה וגם פקקים בעיר בצהריים בין 92 ל 94 זוהי טמפ׳ של נוזל הקירור כפי שהרגש מדווח למחשב הרכב.
במאמץ גבוה לא עובד את ה 96.
אני מניח שהטמפ׳ אצלך היא תקינה.
שכחתי לציין, דיסקברי 2.
אין לי חיווי נוסף מראש המנוע ( חיישן חיצוני נוסף)

-->