PDA

צפייה בגרסה מלאה : מנועי דיזל בארה'ב



עוזי עידן
08-08-12, 07:55
ברצוני להעלות תהייה ,מדוע מנועי דיזל ברכבי שטח וטנדרים אינם נפוצים בארה'ב , רוב הטנדרים ומסחריות ורכבי שטח עובדים על מנועי בנזין ורק מקצתם על מנועי דיזלו,מנועי דיזל יש לכל היצרנים האמריקאים מדוע רובם נמכר עם מנועי בנזין?
בימים אלו אני בטיול קראוונים בארה'ב , הקראוון באורך 9 מטר ושוקל כ 5 טון , משודך לו מנוע פורד 6800 סמק 10 צילנדרים בנזין כמובן. המנוע מרגיש קטן על הרכב למרות יחסי העברה נמוכים, ב 80 קמש המנוע מסתובב ב 2000 סלד , אז למה לא דיזל ?

נמרוד
08-08-12, 08:18
זו שאלה לג'ו...

למיטב הבנתי - יש שני צירים שמניעים את ההעדפה בין מנועים עם מחזור אוטו/דיזל.

מחזור דיזל - הנצילות התרמודינמית שלו גבוהה יותר, משמעותית, תמיד.

אבל מחזור דיזל בעייתי יותר ליישום טכנולוגי, בגלל יחס הדחיסה הגבוה יותר הנדרש.

מנועים במחזור אוטו ,שיכולים להתחיל לעבוד ביחסי דחיסה נמוכים בהרבה, הם לכן פשוטים ופרקטיים יותר לייצור, ועד היום יש להם יתרון של יחס הספק למשקל מנוע טוב יותר. ולכן זו הטכנולוגיה שהתפתחה ראשונה. עד אמצע המאה ה20 ואחרי זה כמעט כל דבר היה מונע בנזין כולל משאיות, כולל טנקים - הכל.

מנועי דיזל התפתחו באיחור בגלל שטכנולוגית הם מסובכים יותר. תזכרו רק לפני 15 שנה - סוף שנות ה90 - איזה הבדל היה בין דגם בנזין לדגם דיזל של אוטו הרכב - לרוב 50% יותר הספק, הבנזין היה שקט יותר, חלק יותר, נעים יותר... הדיזל, היתרון היחיד שלו היה צריכת דלק עדיפה, ולכן הוא כן נעשה פופלרי עם הזמן גם ברכב מסחרי קל, רכב שטח ובסופו של דבר בעשור האחרון גם ברכב פרטי.

בארה"ב הדלק, בנזין וסולר, תמיד היה זול פי כמה מאשר בארופה - למה, ככה. זול כמו מים. וכשהמחיר כל כך זול, אז חסכון בדלק מעולם לא עניין את הצרכן, למעט תקופה קצרה בשנות ה70' שעברה להם. אז דיזלים שהיו חלשים יותר, מטרטרים, איטיים, כבדים, כמו גם מנועי בנזין קטנים ויעילים, לא עניינו את האמריקאים.

היום זה משתנה - מנועי דיזל כבר סגרו את הפער הטכנולוגי, הם כבר לא יותר חלשים, לא יותר רועשים, להיפך, יש מכוניות שהיום ממש מרגישות יותר טוב לנהג עם מנוע דיזל, ועדיין נשאר הפער של הנצילות הגבוהה יותר של הדיזל. יש כבר כמה שנים בארופה מכוניות שמתחרות בהצלחה במרוצי אספלט עם מנועי דיזל, מול מנועי בנזין, ובלי שום נחיתות.

אז גם לאמריקה זה יגיע, לאט לאט...

עוזי עידן
08-08-12, 09:28
הרי יש ליצרנים האמרקאים מנועי דיזל חזקים , הסולר והבנזין כמעט אותו מחיר ואתה שומע נהמת v8 בנזיןין אפילו קראוונים בתצורת אוטובוס מולבשים על שלדת פורד ומנוע ,,v10

tzagi
08-08-12, 11:28
פשוט מאד,
בגלל הEPA
המשרד הפדרלי לאכות הסביבה
בניגוד לשיטה הארופאית הגאונים החליטו שמנועי דיזל חייבים לעמוד בתקני זהום אויר בדיוק כמו אחייהם הזוללים בנזין
וזה לא בלתי אפשרי אבל קשה, עובדה שהמהנדסים במרצדס וב VW עשו את זה, אבל יש גם בעיה אחרת...והיא היסטורית
רוב היצרנים חוששים מאד מליצר דגמי דיזל ומסיבה טובה, הצרכן האמריקאי הממוצע הוא מאד מאד אנטי דיזל ומסיבות טובות.
כדי להבין למה צריך ללמוד הסטוריה
בעבר הרחוק, שנות ה-7080 היה שפע של דגמי דיזל
ב78 GM החליטו להכנס לשוק ובמתכון קלאסי-עצלני הם בחרו במנוע אולדסמוביל 5.7 והפכו אותו לדיזל
כמובן שזה לא עובד ככה ואלה היו עגלות מהסוג הגרוע ביותר, אפילו כולבוטק דאז עשו כתבה על העגלותיות....והתוצאה הסופית, הפחי זבל האלה השאירו טעם מאד רע בפי הצרכן האמריקאי, כול כך רע....שאפילו 30 שנה אחרי, אין לשנות אותו
לשאלתך למה יש דיזל בפיקאפים, הם קיימים בדגמי שלושרבעי טון ומעלה בלבד בהתאם לתקנות זיהום אויר פדרליות שמרשות את זה.
הרכבים לא נרכשים לסיבות חיסכון בדלק אלא למטרות גרירה
למה לא? פשוט
הדיזל עולה כ20% יותר מנזין
לכן אין כול הגיון כלכלי לשלם $10000-7000 יותר רק כדי לקבל מנוע דיזל במקום בנזין.
אז למה שמישהו ישלם הרבה יותר? כי הוא יכול.
כולל אותי
2001 דודג' קאמינס 4X4, מנוע מעולה ומסביבו ........פלסטיק באכות ירודה.
לפחות לא שילמתי עליו יותר מדי, עלה לי 28K$ בהזמנה מיוחדת מהמפעל, כולל כול אופציה אפשרית.
האם הייתי עושה את זה היום?
רק אם יצמירו לי אקדח ברקה.
בעיקר עקב המצב הכלכלי שהשתנה,
וגם שכדי לקנות משהו דומה אצתרך כ $K50

tzagi
08-08-12, 19:38
הרי יש ליצרנים האמרקאים מנועי דיזל חזקים , הסולר והבנזין כמעט אותו מחיר ואתה שומע נהמת v8 בנזיןין אפילו קראוונים בתצורת אוטובוס מולבשים על שלדת פורד ומנוע ,,v10

קבעת זאת על סמך מה?
ככה זה בהשכרה בלבד, חברות ההשכרה לא רוצות לשלם אקסטרה וצריחת הדלק לא מעניינת אותם.
אדם פרטי שיקנה מוטורהום יקנה דיזל אלא אם הוא לא מתכוון לנסוע איתו לשום מקום..
אגב, כשהשכרת אותו היית צריך להתעקש שיתנו לך דיזל, יש להם אבל הם לא יציעו או יפרסמו, אלה ללקוחות "בעייתיים" בלבד.

-->