PDA

צפייה בגרסה מלאה : סיקס + TBI + GM HEI לא מניע



בוזי
10-08-12, 16:32
שלום,
סיקס של חבר נמצא אצלי כשבוע. הג'יפ לא מניע ואני לא מצליח לפתור את הבעיה, זקוק לעזרתכם.

הרכב:

סיקס, מנוע 258 רגיל. לג'יפ יש מערכת TBI של ספארי, עם המחשב וכל החיישנים. מערכת ההצתה היא GM HEI. מפלג BIG CAP עם הקויל במכסה.
מהמפלג הוצאו בעבר המשקולות ובוטלה מערכת הואקום, הקידום נעשה ע"י המחשב. מודול הצתה RX340 של ספארי, 8 רגליים.
המערכת עבדה שנים על הרכב, בצורה טובה מאוד.

הסטוריה:

לפני כשבועיים נשרף הקויל. בבדיקה נמצא, כי חוט הפלוס הדק הנכנס אל הסליל, לא היה בתוך הסדרן שלו, הבידוד שלו נשחק, היה קצר והקויל הלך.
ניחא. הוחלף קויל והרכב נסע נפלא במשך כשבוע.
במהלך הבדיקות לאיתור התקלה (ההיא, של הקויל השרוף), הוחלף מודול ההצתה. כמובן ללא הועיל, אך המודול החלופי נשאר.
לאחר שהוחלף הקויל והרכב הניע, החזרתי לג'יפ את המודול שאיתו הגיע, והג'יפ לא הניע יותר. כשהחזרתי את המודול החלופי, איתו עבד עד לפני רגע - גם לא עבד.
שני המודולים נבדקו לאחר מכן על רכב אחר ונמצאו תקינים.

התקלה:

הרכב לא מניע. משאבת הדלק עובדת למשך שתי שניות עם פתיחת הסוויץ. יש סטרטר, אין הזרקה ואין הצתה. אין קוד תקלות (רק 12 - תקין).

הבדיקות שבוצעו:


מודול - מקבל מתח תקין. חיבור אדמה טוב. נבדקה רציפות בארבעת החוטים למחשב ובזוג החוטים לפיקאפ - תקינים. המודול לא מוציא פולסים של מינוס לקויל בזמן סטרטר. הוחלפו מודולים כאמור, אך ללא הועיל.
קויל - נבדק להתנגדויות וזליגות - תקין. בכל מקרה הוא לא מקבל מינוס מהמודול. מקבל פלוס טוב אחרי סוויץ'.
פיקאפ - ההתנגדות שלו תקינה. אין קצר לגוף. ליתר בטחון, חוברו שני מפלגים אחרים למודול וסובבו ביד - עדיין אין הזרקה.
צמה ומחשב - נבדקו כל אספקות החשמל ואדמה למחשב בקצה הקונקטורים של המחשב. נבדקה רציפות החוטים לחיישנים. נבדקה המצאות 5 וולט בחיישנים. נבדקו חיבורי אדמה. הוחלף מחשב.
לא בוצע חיבור למחשב PC מאחר והחיבור שם לא תקין. ניסיתי לבנות מתאם ALDL אך בינתיים ללא הצלחה (האמת שהצלחתי יופי, הוא פשוט לא עובד... עם אף אחד מהמחשבים).

אני חושב שמיציתי את כל מה שאני יודע לבדוק - כל הרכיבים נראים תקינים, הג'יפ ממאן להניע. אני מעריך שה-ECM לא מקבל אות מהפיקאפ, דרך המודול, ולכן לא נותן פקודות למזרקים ולמודול.

כל עזרה תתקבל בברכה.

(הערה: הצעות כמו: "תרכיב קרבורטור, הכי טוב", הן סוג של עזרה שלא יתקבל בברכה).

תודה,
בעז

tzagi
10-08-12, 17:53
הייתי מתחיל בלהחליף חוטים, הם לא נשרפים ומשתחררים בלי סיבה, כנראה שהנחושת מחומצנת.
שנית, תתקין ממסר בין הכויל לסוויטץ', ואחרון, תוודא שהכיול והמודול מחוברים לאדמה טוב, אפילו יותר מטוב, תחשוב אוברקיל.

בוזי
10-08-12, 17:58
תודה על התשובה ג'ו.
אני אוסיף ממסר לקויל ואשפר עוד יותר את האדמה למודול.
רק שאלה: קויל - אדמה? אני מפספס משהו? כי זה נראה שהוא מקבל פלוס מהסוויץ' ואדמה מהמודול.

tzagi
10-08-12, 18:15
הכוייל הספציפי של המכסה הגדול מקבל חיבור לאדמה, לא ברור לי למה עשו את זה ככה אבל כנראה שיש סיבה.

בוזי
10-08-12, 21:01
יש במפלג חיבור לאדמה. בג׳יפ המדובר הוא לא מחובר.
ניסיתי לחבר אותו במסגרת הבדיקות - לא עזר.
לדעתי הוא מיועד למודול שיושב בתחתית המפלג (כאמור בג׳יפ הנ״ל המודול בחוץ).

tzagi
10-08-12, 21:16
שים לב לכויל, יש לו 3 חוטים, אדום צהוב ושחור שהוא האדמה ולעשה הוא מחובר לגוף הקויל. י

בוזי
13-08-12, 13:58
הבעיה עדין לא נפתרה.
כל רעיון/כיוון לבדיקה יכול לעזור.

moriseven
13-08-12, 14:35
בחיבור בתוך המפלג למודול יש גם קבל? (ככה זה במלפג GM לא של הזרקה) אולי הבעייה בו.
הנסיון עם הסיבוב של המפלגים ביד, אצלי לא עבד גם כן, נראה לי שזה לא מספיק מהיא או רצוף בשביל לגרום לניצוץ.

בוזי
13-08-12, 14:48
תודה מוריס.
יש ברכב הזה מודול חיצוני, המקורי של הספארי, ולא נעשה שימוש בזה שקיים בתוך המפלג. למודול הזה אין קבל.
ההערה שלך על סיבוב המפלג ביד חשובה מאוד, אני אנסה להחליף מפלג/פיקאפ. זה גם נראה הכיוון.
תודה, אעדכן.

בוזי
21-08-12, 19:11
עידכון: מישהו אמר לי, שהבדיקה הנכונה לפיקאפ, היא לבדוק אם הוא מדליק לד בזמן סטרטר.
אז חיברתי את זוג החוטים היוצא מהפיקאפ לנורת לד, סובבתי ו.... כלום.
חיברתי את הנורה לפיקאפ של מפלג אחר, סובבתי ביד ו...ואללה! אור חזר וברור (סביב 3 וולט על המולטימטר).
מדדתי מתח על הפיקאפ הקיים בזמן סיבוב, בקושי 0.1-0.2 וולט.
פירקתי את הפיקאפ מהמפלג ההוא, הרכבתי על המפלג הנוכחי ושוב... הנורה בקושי נדלקת, 0.1-0.2 וולט.

יש למישהו רעיון?

talw
21-08-12, 21:21
אם הבנתי נכון את הבעייה ,אז מה שאמור לעורר את הפיק אפ בכל סיבוב הוא מגנט שיושב על הרוטור.

בוזי
21-08-12, 22:38
העברתי את הסליל ואת המגנט מהמפלג התקין לתקול.
הפיקאפ מייצר מתח, אך חלש מדי.
כעת, כשאני מסובב את המפלג ביד, יש ניצוץ, יש הזרקה, אך הם לא קבועים והמנוע לא מניע.
אני בטוח שהתקלה נובעת מהפיקאפ, רק לא יודע איך לפתור אותה.

talw
21-08-12, 23:07
יש לי מעט נסיון עם מערכות כאלה מהעבר.
אני לא מכיר את המערכת שלך.
יש לי הרגשה שהמגנט שלך חלש.
אולי חטף מכה ?
יריה באויר....קח מגנט חזק (אולי רמקול) ושפשף איתו את המגנט של הרוטור.
תרכיב חזרה ונסה להניע.
בהצלחה

בוזי
21-08-12, 23:52
תודה על התשובה, אני אנסה.
למרות שהמגנט עבר מהמפלג השני, ושם הכל היה תקין.

asafpeleg
25-08-12, 23:27
יש חדש? עידכונים? הצלחת להניע? צריך איזה חלק?
אסף

בוזי
25-08-12, 23:39
אסף, תודה על ההתעניינות.
אחרי שהייתי בטוח שהבעיה בפיקאפ, לקחתי את המפלג כולו לאדם נחמד שמשפץ מפלגים.
הוא בדק אותו היטב וטען שהוא תקין לחלוטין, אך הקויל חלש. הקויל הוחלף (שוב. הפעם לחדש).
הרכב עדיין לא מניע.
הייתי בטוח שהבעייה בפיקאפ ולכן חיברתי פיקאפ של מפלג אחר - ועדיין אין הצתה ואין הזרקה.
ניסיתי שוב לבנות מתאם ל ALDL ואני לא מקבל נתונים.
כנראה שבכל זאת יש נתק באיזה מקום.
מחר הרכב יגרר למוסך.

asafpeleg
26-08-12, 15:41
שיהיה בהצלחה. תעדכן מה מתפתח, מעניין את כל מי ש-TBI (אני, לפחות...).
אם תרצה איזה רכיב לניסיון, אתה מוזמן. לאן אתה לוקח אותו?

בוזי
26-08-12, 20:19
מחר הרכב ילך למוסך לפתרון הבעיה + הכנה לטסט.
אם אני אהיה מרוצה, אני אחזור לספר לחבר'ה,
אם לא - אני אשב לבד בחושך ואמלמל לעצמי: ידעתי... ידעתי.... :)

tal64
28-08-12, 21:36
בוזי, מה קורה, מניע או לא מניע?????
אנחנו מקווים שאתה לא יושב בחושך........
שתף, ספר, חדש לנו משהו שאנחנו לא יודעים
חכמים אמרו:״ככול שאנחנו יודעים יותר אנחנו מבינים שאנחנו לא יודעים כלום״
מאחד שנגמרו לו הרגליים

בוזי
28-08-12, 21:41
שמע טל, אנחנו לא מכירים, וואני לא יודע מי אתה בכלל, לא נפגשנו אף פעם (אפילו לא במוסך) - אז למה שאני אספר לך?

חכמים אמרו: "אל יתהלל חוגר כמפתח".

וגם: "עת לכל - וזמן לכל חפץ תחת השמיים".

לאט לאט, זה יבוא.

landY
28-08-12, 22:17
אמרתי לך לחבר הפוך או לא?

בוזי
28-08-12, 22:22
אמרתי לך לחבר הפוך או לא?

כנראה שחיברתי הפוך באמת...

בוזי
30-08-12, 22:55
עידכון:
הרכב חזר מהמוסך. מניע ונוסע.
כרגע יש קולות של בריחת ניצוץ מתוך המפלג, וזיוף רציני בסרק, עד כדי כיבוי לפעמים.
בדרך חזרה מהמוסך נדלקה נורת SES (צ'ק אנג'ין). הוצאתי תקלות והן: 13 - חיישן חמצן, ו-34 - מתח MAP גבוה מדי (ואקום נמוך).
מחר אמשיך לבדוק.

-->